eitaa logo
آیت الله العظمی جوادی آملی
17.3هزار دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
209 فایل
کانال رسمی دفتر حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی (مدظله) 💬 تلفن دفتر قم: 02537841841 🗨 سامانه پیامکی سوالات شرعی 100007233 💻ایمیل : daftar@esra.ir ارتباط با ادمین @ad_javadi_amoli کانال ما در تلگرام https://t.me/+VXIEqclS3sGLHASk
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 دیدار وزیر آموزش و پرورش با آیت الله العظمی جوادی آملی 🔸 یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در ادامه برنامه های خود در سفر به شهر مقدس قم، با حضور در بیت آیت الله العظمی جوادی آملی با معظم له دیدار و گفتگو کرد. 🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
آیت الله العظمی جوادی آملی
🔻آیت‌الله العظمی جوادی آملی در دیدار وزیر آموزش و پرورش : ❇️ دانش آموزان معادن غنی طلای کشور هستند ◻️ حرفه آموزی را از ضرورت‌های نظام آموزشی کشور است. باید دروس آموزش و پرورش طوری باشد که پس از فارغ التحصیلی دانش آموزان بتوانند خود را اداره کنند و در کار و شغلی متناسب با آموخته‌های خود به کار گرفته شوند. ◻️ خروجی آموزش و پرورش باید کارآمد باشد و با هماهنگی دولت نیروی کار کشور را تربیت کند. نباید شهری و استانی کمبود نیرو در تخصص‌های مختلف داشته باشد. ◻️ باید در تعامل بین دانش آموزان و معلمان، ادب و احترام نهادینه شود تا نسل آینده کشور نیز از این صفت‌های اسلامی برخوردار شوند. 🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
حضرت آیت الله العظمی مسأله ١٥٠ . گرچه انسان حرام گوشت است؛ ولي اگر مو، عرق، آب دهان و اشك كسي كه پاك است, بر بدن يا لباس نمازگزار باشد, اشكال ندارد. همچنين موم و عسل در بدن يا لباس نمازگزار باشد, مانع صحّت آن نيستند. 💠 واحد پاسخگویی به سوالات شرعی دفتر مرکزی _ قم : ☎️ 02537841841 📩سامانه پیام کوتاه : 100007233 💻ایمیل :office@esra.ir 🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
✅ تازه های نشر ✅ 📚 « عقلانیت شهود جلد سوم » 📗تحریر فصوص الحکم قیصری ♦️ به زودی منتشر می شود 🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli ◀️ ارتباط با ما: @Ad_javadi_amoli
آیت الله العظمی جوادی آملی
#آثار_جدید #عقلانیت_شهود ✅ تازه های نشر ✅ 📚 « عقلانیت شهود جلد سوم » 📗تحریر فصوص الحکم قیصری ♦️
جلد سوم کتاب ارزشمند «عقلانیت شهود؛ تحریر فصول الحکم قیصری» اثر گرانقدر حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی، با همکاری پژوهشگاه علوم وحیانی معارج و مرکز بین المللی نشر اسراء، آماده انتشار شد. از مهمترین شرح های فصوص الحکم ابن عربی، می توان به شرح قیصری اشاره کرد که به دلیل قلم روان و استادانه او در تعلیم عرفان مورد توجه قرار گرفت و در حوزه های علمیه، کتابِ درسیِ عرفانِ نظری شد. از ویژگی های این کتاب مقدمه تفصیلی قیصری است که اُمهات مسائل عرفان نظری را در دوازده فصل به بند کشید. به هر روی درکِ متنِ فخیمِ فصوص و فهمِ ظرافت هایِ شرحِ قیصری برای هر طلبه ی عرفان آسان به نظر نمی رسد. حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی که بر مبانی حکمت متعالیه و عرفان نظری تسلط دارند، به تعلیمِ شرحِ قیصریِ فصوص در سایه نظر به دیگر شرح ها و کتابهای عرفانی و با استفاده از مبانی حکمت متعالیه پرداخته اند. این نکته توجه پذیر است که به دلیل اُلفت قیصری و دیگر شارحان فصوص به حکمت مشائی نتوانسته اند آن گونه که درخور مطلب است به تبیین استدلالی مبانی عرفان نظری بپردازند. از این رو معظم له با تسلطی که بر مبانی حکمت متعالیه داشته اند، به فراخور بحث با نگاه انتقادی به شرح قیصری و متن فصوص برخی نکات ارزشمند را یادآوری کرده اند. حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در کتاب «عقلانیت شهود؛ تحریر فصول الحکم قیصری» از چند جبهه با رویکرد تحریری به ابعاد کتاب اسطوره‌ای فصوص الحکم جناب محی‌الدین ابن عربی پرداخته و با توجه به شروح و تعلیقات مختلف و با محوریت شرح جناب قیصری به بیان و تبیین این متن استثنایی اهتمام ورزیده است. پیش بینی می شود این مجموعه در 16 مجلد تنظیم و منتشر شود. علاقه‌مندان به تهیه آثار آیت‌الله العظمی جوادی آملی می‌توانند به سایت www.nashresra.ir مراجعه کنند. 🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
✅ تازه های نشر ✅ 📚 « رحیق مختوم جلد 35 » 📗شرح حکمت متعالیه بخش پنجم از جلد هشتم ♦️ به زودی منتشر می شود 🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli ◀️ ارتباط با ما: @Ad_javadi_amoli
حضرت آیت الله العظمی مسأله ١٥١ . اگر كسي نداند لباس معيّني از حيوان است يا غير حيوان، اقامه نماز با آن مانعي ندارد ; نيز اگر بداند از حيوان است و نداند از حرام گوشت است يا حلال گوشت, اشكالي ندارد; چه در كشور اسلامي درست شده باشد يا در كشور غير اسلامي. 💠 واحد پاسخگویی به سوالات شرعی دفتر مرکزی _ قم : ☎️ 02537841841 📩سامانه پیام کوتاه : 100007233 💻ایمیل :office@esra.ir 🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
💠 بمناسبت هفته پژوهش؛ حضرت آیت الله العظمی : 📚 در جريان پژوهش چند مطلب مطرح است: ♻️اول آن است كه ما بفهميم گمشده ما چيست كه به دنبال آن جستجو مي‌كنيم، ما چه مي‌خواهيم؟ كسي كه هدفمند نيست، گمشده‌اي ندارد و مقصد و مقصودي در پيش ندارد او اهل پژوهش نيست، خود را معطل كرده است و ديگران را به زحمت انداخت، اين اصل اول كه ما چه مي‌خواهيم. اصل دوم اين است كه بعد از اينكه روشن شد ما هدفمنديم، چه مي‌خواهيم و به دنبال چه مي‌گرديم، بايد بدانيم راهش چيست. اصل سوم اين است كه حالا كه معلوم شد هدفي داريم، راهي هست و بايد با پيمودن اين راه به آن هدف بار يافت، راهزنان اين راه چه كساني هستند؟ اصل چهارم اين است كه هاديان اين راه چه كساني هستند؟ اصل پنجم اين است كه همراهان اين راه چه كساني هستند؟ اين مطلب اول. ♻️ مطلب دوم اين است كه اين نظام مقدس جمهوري اسلامي هدفمند است، استقلال مي‌خواهد، آزادي مي‌خواهد و استقلال و آزادي دو بال اين مملكت‌اند، قلب تپنده اين مملكت، جمهوري اسلامي است؛ يعني اسلام است. اين مرغ باغ ملكوت يك قلبي دارد به نام دين که يك بالش استقلال است و يك بالش آزادي، آن وقت پرهاي ديگر فراواني هم هست كه با اين قلب تپنده اينها به راه مي‌افتند. يك بيان نوراني از اميرالمومنين(سلام الله عليه) است كه «مَنْ وَجَدَ مَاءً وَ تُرَاباً ثُمَّ افْتَقَرَ فَأَبْعَدَهُ اللَّهُ»؛ ملتي كه آب دارد و خاك دارد معذلك نيازمند به بيگانگان است، خدا او را از رحمت دور كند! اگر ذخاير زميني زياد است و اگر دريا به اندازه كافي داريم آب به اندازه كافي داريم معادن به اندازه كافي داريم نيروي خلاق و فنان به اندازه كافي داريم، اين مجموعه را بايد يك حقيقتي راه اندازي كند و آن نكته اصل اين است ملت تا خود را باز نيابد و پژوهشگر نداشته باشد پژوهش حاصل نيست، طي راه حاصل نيست، به مقصد رسيدن ميسر نيست و مانند آن. ♻️ پژوهشگر يك نيروي انساني است، نيروي انساني مي‌تواند با پژوهش‌اش معدن نفت و گاز را و دهها معادن مايع و غير مايع را با پژوهش به دست بياورد، با فناوري ابتكار داشته باشد، نيروگاه هسته‌اي را در آن بخشهاي صلح آميز و عالمانه‌اش راه اندازي بكند، همه اين كارها را مي‌تواند بكند؛ چه اينكه در بخشهاي كشاورزي و دامداري هم همان طوري كه تاكنون موفقيتهاي فراواني داشت، از اين به بعد بيش از گذشته هم توفيق به دست مي‌آيد، اما همه اينها فرع آن نيروي پژوهشگر است، آن نيروي پژوهشگر، انسانيت انسان است! وجود مبارك حضرت امير(سلام الله عليه) فرمود من در شگفت و تعجبم كه بسياري از مردم براي خودشان به اندازه كالاي در دست و جيبشان حرمت قائل نيستند: «عَجِبْتُ‏ لِمَنْ‏ يَنْشُدُ ضَالَّتَهُ‏ وَ قَدْ أَضَلَّ نَفْسَهُ فَلَا يَطْلُبُهَا»؛ من در شگفتي و تعجبم كه اينها ابزار دستشان مثلاً يك قلم يك خودكار، يك كاغذ، يك تسبيح يا يك دستمال را جا مي‌گذارند يك جايي بعد دست به جيب مي‌زنند مي‌بينند كه اين خودكار سر جايش نيست، مي‌فهمند خودكار گم شد، جستجو مي‌كنند و پيدا مي‌كنند، خودشان را گم كردند و نمي‌روند پيش كسي بگويد آقا من گم شدم! كجايم؟ من را ديدي سر جايم بنشاني يا نه؟! مشكل ما اين است! اين به جان هم تاختن‌ها، اين باند بازيها، اين سر از اوين در آوردنها، اين عليه ديگر حرف زدنها اين است كه بسياري از ماها براي خودمان به اندازه دستمال ارزش قائل نيستيم! چطور مي‌شود انسان در فضاي اسلامي زندگي بكند پس از چند مدتی سر از اوين در بياورد؟! پرونده اختلاسي داشته باشد! مگر آدم هر پولي را مي‌گيرد! هر رشوه‌اي را مي‌گيرد! هر عشوه‌اي را مي‌گيرد! حضرت فرمود: خودت را درياب! اول پژوهشگر باش و خودت را پيدا كن، ببين كجايي سر جايت بنشان، بعد كار بكن... 💢 1382/08/23 🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli