فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥آیت الله العظمی جوادی آملی
«گاهی انسان يک اشتباهی ميکند اما فوراً #پشيمان ميشود، نگران است #استغفار ميکند، در صدد #جبران است. گاهی يک کار خير ميکند، خوشحال است خيلی خندان است خيلی اعجاب ميکند مدام دلش ميخواهد که بگويند، مرتّب اسمش را ببرند. فرمود: آن گناهی که پيامد خير دارد، بالاخره ترميم ميشود، به خير ختم ميشود. اين کار خيری که به دنبال بنِرگذاری و مدح و ثناست، اين يک کار خيری است که به شر ختم شده است...»
درس اخلاق ٩٧/٩/١۵
#شرح_نهج_البلاغه
🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
آیت الله جوادی آملی .mp3
2.09M
🎙آیت الله العظمی جوادی آملی
«آموزش بهترین دعاها در قرآن کریم»
درس تفسیر ٩٣/١٢/١٢
🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
هدایت شده از آیت الله العظمی جوادی آملی
🏴مراسم گرامیداشت شهید آیت الله سلیمانی، آیت الله باکوئی، آیت الله طاهری و حجت الاسلام و المسلمین فاضل برگزار می گردد
سخنران: نماینده محترم ولی فقیه در استان مازندران حضرت آیت الله محمدی لائینی دامت برکاته
مکان: مسجد اعظم قم
زمان:پنج شنبه ۴ خردادماه بعد از نماز مغرب و عشاء
" از طرف دفتر حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی دامت برکاته و با همکاری مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم و استان علوی مازندران"
🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
#حدیث_روز
امام صادق سلام الله علیه فرمودند:
مَنْ دَعا لِعشرةٍ مِنْ إخْوانِهِ الْمَوْتى لَیْلَةَ الْجُمُعَةِ اوْجَبَ اللّهُ لَهُ الْجَنَّةَ.
هر کس در شب جمعه برای ده نفر از برادران مرده اش دعا کند، خدا بهشت را برایش واجب میکند.
مفاتیح الحیاة ص ٣٧٨
🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
🔻آیتاللهالعظمی جوادی در جمع اساتید حوزه مطرح کردند :
✳️ فتح خرمشهر محصول شاگردان حوزه و مسجد است
◻️ فتح خرمشهر محصول شاگردان شما است؛ مسجد و حوزه علمیه و طرح کرامت و مدرس بود که این جنگ هشت ساله را خوب اداره کرد. بیگانه بداند وآشنا هم آشناتر بشود که این نظام در کنار سفره حوزه تربیت شد؛ این نظام در کنار سفره پر برکت اهل بیت علیهم السلام ماند که امیدواریم حق شناس باشند و حق شناسی کنند؛ احدی به خود اجازه ندهد که به حرم امن عمامه کسی، لباس روحانی کسی اهانت کند.
◻️ سالروز فتح خرمشهر است که خدا فتح کرده است؛ گرچه تو تیر انداختی، اما تیرانداز، ماییم؛ «و ما رمیت اذ رمیت ولکن الله رمی» از این سخن، بی پردهتر و ظریفتر و دقیقتر به شاگردان پیغمبر فرمود؛ گرچه مقاتله کردی و عده ای را کشتی، اما «فلم تقتلوهم ولکن الله قتلهم» بین این جمله با «رمیت اذ رمیت» صدها فرسخ، فاصله علمی است.
◻️ گروه اولی که صف قتال را تشکیل داد، همین علما و همین حوزه ها بودند. وقتی بررسی می کنید، آمار شهدای روحانیت را نسبت به رقم و عدد صنفشان، از همه بیشترند و از همه فروغشان بیشتر ، بنابراین نظام و ایران و کشور، مدیون حوزه است.
مشروح بیانات
https://hawzahnews.com/xcgpp
#خبرگزاری_حوزه
🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥آیت الله العظمی جوادی آملی:
«همه امور به اين نيست که انسان فکر بکند، به ما گفتند فکر بکنيد، ولی در آغاز بگوييد: «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ».بگوييد خدايا به نام تو من اين کار را شروع ميکنم...»
🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند:
برخی روزها قبرها را زيارت کن تا به یاد آخرت باشی؛ولی زیاده روی نکن.
مفاتیح الحیاة ص ۳۷۷
🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
هدایت شده از آیت الله العظمی جوادی آملی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙آیت الله العظمی جوادی آملی:
«بهترین وظیفه انتظار همان ادب است. ما هر وقتی که حضرت ظهور بکند باید آماده باشیم؛ چطور آماده باشیم؟ اگر بدانیم واقعاً که حضرت می بیند. اینکه دیگر گذشته از روایات فراوان، در آیه سوره مبارکه «توبه» هم روشن است: ﴿قُلِ اعْمَلُوا فَسَیرَی اللَّهُ عَمَلَكُمْ وَ رَسُولُهُ﴾؛ خدا می بیند پیغمبر می بیند. ما الآن در برابر حضرت مسئول هستیم، او امام ماست و در کنار سفره او هم نشستیم: «بِیمْنِهِ رُزِقَ الْوَرَی». باور بکنیم که امام دارد ما را می بیند؛ این بهترین عامل تزکیه است. »
درس تفسیر ۹۵/٩/٢٠
🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند:
تَهادَوا تَحابُّوا ، تَهادُوا فإنَّها تَذهَبُ بِالضَّغائن.
به یکدیگر هدیه دهید، تا با هم دوست شوید؛ زیرا هدیه کینه ها را از دل می زداید.
الکافی ج۵ ص١۴۴
مفاتیح الحیاة ص ٢٨٧
🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«قرآن تا ابد با ما هست...»
🎙آیت الله العظمی جوادی آملی
🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند:
هر کس بخوابد در حالی که بدخواه برادر مسلمانش باشد، خواب و بیداری او مورد خشم خداست، تا توبه کند.
مفاتیح الحیاة ص ٢٧٨
🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
📚معرفی کتاب فلسفه الهی از منظر امام رضا علیه السلام تألیف آیت الله العظمی جوادی آملی
🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙آیت الله العظمی جوادی آملی
«مکتب تعلیم و تربیت خانوادگی»
🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹آیت الله العظمی جوادی آملی
«هرگز هدف وسيله را توجيه نمیکند...»
درس فقه ٩۵/١٠/٢٢
👈🏻کانال رسمی دفتر آیت الله العظمی جوادی آملی
رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند:
أَكْرِمُوا أَوْلاَدَكُمْ وَ أَحْسِنُوا أَدَبَهُمْ يُغْفَرْ لَكُمْ.
فرزندان خود را گرامی بدارید(به آنها شخصیت بدهید) و آنان را خوب تربیت کنید که موجب مغفرت شماست.
مکارم الاخلاق ص٢٢٢
مفاتیح الحیاة ص ٢۵٠
🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تیزر اجلاسیه پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا علیه السلام
📄 با پیام مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی
⏳ زمان: ۹ خردادماه ۱۴۰۲
🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
احکام شرعی .mp3
2.07M
#احکام_شرعی
📬#سؤال:
اگر کسی در وسط نماز شک کند که تکبیرة الاحرام را گفته یا نه، تکلیفش چیست؟ و اگر این شک همیشگی برای ایشان اتفاق بیفتد، حکم مسأله چگونه است؟
🎙پاسخ حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین نماینده دفتر آیت الله العظمی جوادی آملی
🆔@daftar_ayatollah_javadi_amoli
آیت الله العظمی جوادی آملی:
«شيوه ما پيوسته اين بود كه معمولاً دروس را پيش مطالعه می كرديم و وقتی به جلسه درس استادی می رفتيم، سعی می كرديم كه به خوبی درس را گوش دهيم، سپس آن را با يكی از همبحث ها تقرير می كرديم و اگر اشكالی حل نشده بود با استاد در ميان می گذاشتيم. پس از آن كه مسائل درس برای ما حل می شد، آن را به صورت #تقرير می نوشتيم و ديگر فرصت مراجعهی بعدی به اين تقرير را نداشتيم و آن را خدمت استاد می داديم تا نظر نهايی خود را ابراز كند.»
کتاب مهر استاد ص١٧٩
🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
عبدالله بن أبان زيّات كه نزد امام علی بن موسی الرضا(عليه السلام) جايگاهی ويژه داشت، می گويد: به آن حضرت عرض كردم: برای من و خانوادهام دعا كنيد.
امام رضا(عليه السلام) فرمود: مگر من برای شما دعا نميكنم؟ به خدا سوگند اعمال شما در هر روز و شب بر من عرضه ميشود: «أولستُ أفعل؟ والله إنّ أعمالكم لتعرض علیّ فی كلّ يومٍ وليلةٍ».
آنگاه آن حضرت چون مرا از اين سخن در شگفت ديد، فرمود: آيا اين آيه را در كتاب خدا نخواندهای: (وقل اعملوا فسيری الله عملكم ورسوله والمؤمنون)؟
تسنیم جلد ۶ ص۵٢٣
🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
26.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پیام آیت الله العظمی جوادی آملی به دومین اجلاسیه از پیش نشست های پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا (ع)
🔸
پایگاه اطلاع رسانی اسراء: دومین اجلاسیه از پیش نشست های پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا (علیه السلام) 9 خرداد و همزمان با ایام دهه کرامت با پیام آیت الله العظمی جوادی آملی در مشهد مقدس برگزار شد. متن کامل پیام: https://esra.ir/fa/web/news/w/1521685 #آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی #پیام 1402/03/09 🌐 https://esra.ir 🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹آیت الله العظمی جوادی آملی
«ما اگر خواستيم ببينيم حضرت "عجل الله تعالی فرجه الشریف" ما را نگاه ميکند يا نه، از بيانات حضرت امير "سلام الله علیه" ميتوانيم کمک بگيريم؛ چون اينها يک نور هستند، فرقی که بين اينها نيست.
حضرت امير سلام الله علیه فرمود...»
٩۵/١٠/٢٢
👈🏻کانال رسمی دفتر آیت الله العظمی جوادی آملی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙آیت الله العظمی جوادی آملی
"برلیان توحید در دعای بعد از زیارت امام رضا سلام الله علیه"
🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
معرفی کتاب قرآن حکیم از منظر امام رضا علیه السلام اثر ارزشمند آیت الله العظمی جوادی آملی:
از بهترین زمینههایی كه میتوان به هماهنگی ثقل اكبر و اصغر، راه یافت، این است كه قرآن را از زبان عترت و عترت را از زبان قرآن بیابیم. كتاب ارزشمند «قرآن حكیم از منظر امام رضا (عليه السلام)» در راستای این هدف تألیف شد و در مباحث وزین خویش در یك مقدمه، یک روضه و چهار جنت به آشنایی با حقیقت قرآن، قرآن علمی و عینی، راه و شرایط شناخت قرآن، موانع شناخت قرآن، تفاوت تدبر در قرآن و استنطاق آن، تشویق قرآن به تحصیل برهان عقلی و دریافت شهود قلبی، جایگاه شهود قلبی در قرآن و... میپردازد.
🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli