eitaa logo
دفتر آیت الله تبریزیان
15.4هزار دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
1هزار ویدیو
227 فایل
daroo100.com 🌐 مشاوره درمانی (تماس وتلگرام) : 1️⃣ س10_16(علیزاده): 09059103308 2️⃣ س16_19(اقای رحمانی): 09357404545 بانوان: 1_ س12_18: 09059103306 ☘️سفارش محصولات: 10_17: 09028645641
مشاهده در ایتا
دانلود
‍ ✅ فواید #سركه از دیدگاه #طب_اسلامی 🌸 تدریس : #آیت_الله_تبریزیان
دفتر آیت الله تبریزیان
‍ ✅ فواید #سركه از دیدگاه #طب_اسلامی 🌸 تدریس : #آیت_الله_تبریزیان
‍ ✅ فواید از دیدگاه 🌸 تدریس : ✍️فواید هم مربوط به سلامتی می‌شود و هم با اقتصاد ارتباط دارد زیرا در حدیثی فرموده اند: خانه ای که در آن باشد نمی‌شود. 1️⃣ سرکه و را تعدیل می کند : ⬅️ در روایت آمده است: يَكْسِرُ الْمِرَّةَ وَ يُطْفِئُ الصَّفْرَاءَ وَ يُحْيِي الْقَلْب‌[2] یعنی 👈سرکه مره (صفراء و سوداء) را می‌شکند و صفراء را خاموش می‌کند و قلب را زنده می‌کند. سرکه به خصوص برای صفراء مفید است. چون صفراء تند و تیز است و آسیب می‌زند، سرکه تندی و آثار صفرا را از بین می‌برد. 2️⃣ سرکه را زنده می‌کند ❌طب سنتی می‌گویند سرکه قلب و معده را ضعیف می‌کند ولی روایات ما می‌فرماید سرکه قلب را زنده می‌کند. افرادی که ضعف قلب دارند، سرکه بخورند. از روایت بالا استفاده می‌شود که بیشتر معلول مره، اعم از صفراء و سوداء است که با مصرف سرکه از بین می رود. ✅ سرکه صفراء و سوداء را تعدیل می‌کند و در نتیجه قلب را زنده می‌کند. دریچه های قلب را نرمال و تقویت می‌کند و هم گرفتگی کرونرهای قلب را باز می‌کند. رسوب های داخل رگها را از بین می‌برد. به نظر می‌رسد طبع سرکه سرد است و کلا تقویت کننده های قلب سرد هستند . ✅ سرکه نه تنها سردی سوداء را از بین می برد، بلکه سوداء را به طور کلی از بین می‌برد . ✔️به نظر می‌رسد که سرکه برای بلغمی ها منعی ندارد و ضرری ندارد. تبلیغات طب سنتی باعث شده است که فکر کنیم سرکه برای همه خوب نیست و ما می‌گوییم که سرکه برای همه خوب است زیرا روایات ما مطلق است. ✔️اگر چه سرکه سرد است ولی منع مصرف در زمستان ندارد زیرا سوداء می‌شکند و سوداء هم سرد است. ✔️البته بعضی می‌گویند سرکه تابع ماده ای است که از آن تهیه می‌شود. اگر سرکه از تهیه بشود، طبع گرم دارد و اگر از تهیه بشود باز هم گرم است و اگر از یا یا تهیه بشود سرد است. ✅ سرکه تاریکی قلب را برطرف می‌کند. ⬅️ در روایت آمده است: الْخَلُ‌ يُنِيرُ الْقَلْب‌[3] یعنی سرکه قلب را روشن می‌کند. 3️⃣ سرکه را تقویت می‌کند ⬅️ الْخَلُّ يَشُدُّ الْعَقْل‌[4] یعنی سرکه عقل را تقویت می‌کند. 4️⃣ سرکه‌ی خمری را تقویت می‌کند ⬅️ در روایت آمده است: خَلُّ الْخَمْرِ يَشُدُّ اللِّثَةَ وَ يَقْتُلُ دَوَابَّ الْبَطْنِ وَ يَشُدُّ الْعَقْل‌[5] یعنی سرکه‌ی خمری لثه را محکم می‌کند ... بهترین سرکه، سرکه‌ی خمری است. سرکه ای که اول خمر می‌شود و بعد تبدیل به سرکه می‌شود. سرکه‌ی خمری برای کل دهان مفید است. ⬅️ در روایت آمده است: ذُكِرَ عِنْدَهُ خَلُّ الْخَمْرِ فَقَالَ يَقْتُلُ‌ دَوَابَ‌ الْبَطْنِ‌ وَ يَشُدُّ الْفَم‌[6] یعنی نزد امام صادق (ع) سرکه‌ی خمری یاد شد فرمودند: انگل های شکم را می‌کشد و دهان را محکم می‌کند. 👈افرادی که سستی دیواره‌ی دهان دارند و زود زخم می‌شوند درمان آن سرکه است. [1] المحاسن، برقی، ج2، ص486. [2] الکافی، کلینی، ج6، ص330، ط اسلامیه. [3] بحارالانوار، علامه مجلسی، ج63، ص302. [4] المحاسن، برقی، ج2، ص485. [5] المحاسن، برقی، ج2، ص487. [6] المحاسن، برقی، ج2، ص487. ☘️ دفتر آیت الله تبریزیان ☘️ 🌼 @DaftareAyatollahTabrizian
‍ ⚫️ سالروز شهادت حضرت رضا ثامن الائمه (ع) بر شیفتگان آن امام همام تسلیت باد . ☑️دفتر آیت الله تبریزیان 🔘 @DaftareAyatollahTabrizian
✅ خردل وادویه اشپزخانه سائیده تخم خردل سیاه قهوه ای و سفید در بیشتر کشورهای دنیا بعنوان ادویه در غذاها بخصوص خورشت سوپ واحیانا سس مطرح است وبهترینش خردل سیاه است . ولی در بعضی از کشورهای اسلامی مانند ایران کمتر مطرح است در عین اینکه در روایات وارد شده وتوصیه شده بعنوان ادویه استفاده شود. در رساله ذهبیه امام رضا آمده است : هر که میخواهد فراموشی اش کاهش یابد وحافظ باشد هر روز سه قطعه زنجفیل با عسل بخورد وهر روز غذایش را با خردل بپزد. فوائد خردل زیاد است برای سوء هاضمه بلغم بلکه اخلاط را از اعماق بدن جذب میکند ورطوبتهای دماغی معده وسایر اعضا را خشک میکند . بهمین جهت در روایات برای تقویت حافظه سفارش شده بعنوان ادویه استفاده شود با توجه به اینکه خردل گرم وخشک است برای بیماریهای سرد دماغی مانند فلج سستی اعضا سردردهای سرد تسکین درد کبد وطحال نافع است. می توان از ترکیب خردل همراه با عاقرقرحا وهلیله زرد جهت مسواک زدن استفاده شود جهت درمان بلغم وبد بوئی دهان . افراد گرم مزاج با غذاهای سرد مانند کاسنی خیار مصرف کنند. به طور کلی ادویه مطرح در طب اسلامی ودر روایات به این ترتیب است: فلفل سیاه، سفید وفلفل دراز که بنام دار فلفل معروف است شاید شامل فلفل قرمز ودیگر انواع فلفل هم باشد. در مرتبه سوم انواع زیره کرمانی سیاه سبز کوهی وکراویا در مرتبه بعد دارچین، قرفه، سلیخه ودیگر انواع دارچین مانند دارچین ختائی ودارچین سایکون در مرتبه پنجم زنجفیل که در قرآن هم ذکر شده است. در مرتبه ششم زعفران در مرتبه هفتم هل سبز، سفید وهل بویا در مرتبه بعدی میخک، تخم گشنیز، سماق، گل سرخ، جوز بویا، بسباسه، پودر نعناع، بادرنجبویه، آویشن، زنیان، ساذج، خولنجان، پودر سیر، رازیانه، انیسون وغیره می باشد . همه اینها بعنوان ادویه می شود استفاده کرد علاوه بر اینکه خواص درمانی زیادی نیز دارند . آشپزخانه کد بانوی طب اسلامی نباید از این ادویه خالی باشد تا غذاهایش معطر وخوشمزه ونافع باشد ودر استفاده از این ادویه ابتکار داشته باشد وبر حسب مزاج خانواده ذائقه ها ونیازهای درمانی در انتخاب ادویه اجتهاد کند. T.me/daftareayatollahtabrizian
روایت اسحاق صحاف (جهت ابطال سحر.pdf
353.5K
این روایت را بخوانید و بنویسید و همراه داشته باشید که برای دفع سحر و کید ساحران می باشد.
امیش اسلامی ما برای نجات از گمراهی به یک تغییر و تحول جدی در زندگی نیاز داریم و آن نیست مگر امیش اسلامی.. یک عده مومن و معتقد از اجتماع فعلی جدا شده و یک زندگی واقعی آرام و به دور از تجمل گرایی و پیچیدگی را میگذرانند.. مانند قومی به نام امیش که در امریکا زندگی میکنند. تعداد آنها کم نیست بلکه بالغ بر دویست و پنجاه هزار نفر میباشند. آنها در سرزمینهایی زندگی میکنند دور از شلوغی و زندگی شهری و گناه عمده تفکر آنها عدم قبول تمدن و پیشرفت ظاهری بشر است. نه برقی و نه آب لوله کشی. نه ماشین سوار میشوند نه تلفن نه موبایل نه تلویزیون نه اینترنت و نه حتی پول و اسکناس دارند. از اسب و کالسکه استفاده میکنند و به دولت کار ندارند و دولت هم با آنها کاری ندارد. زندگی ساده و با قناعت دارند و در عین حال کار میکنند و کشاورزی میکنند و دامداری. ولی هیچ کس برای خودش کار نمیکند. محصول و دسترنجشان را میبرند به انباری و هر کس هر چه نیاز دارد از انباری برمیدارد و مال من ومال آن وجود ندارد. زمین اگر هم زیاد وجود دارد به مقدار کم برمیدارد و اکتفا میکند و طمع نمیکند. خانه های کوچک و متواضع میسازند در عین حال بچه زیاد می آورند و هر خانواده شش,هفت بچه دارد. اگر کسی به خانه نیاز دارد مردم جمع میشوند و برای او خانه میسازند. خانمهای آنان با حجاب و با نجابتند و اگر کسی کار بدی انجام میدهد اخراج میشود. هر بچه که به سن چهارده سالگی میرسد ازاد میگذارندش تا به شهر برود و هر کاری دلش میخواهد انجام بدهد. تا سن شانزده سالگی تصمیمش را میگیرد یا به آن زندگی برگردد یا در شهر بماند. جالب اینستکه نود و پنج در صد آنها برمیگردند و آن زندگی را ترجیح میدهند. انها معتقدند تمدن و پیشرفت باعث گمراهی بشر شده و او را از تعالیم انجیل دور کرده است. طایفه امیش به انجیل مو به مو عمل میکنند و جالب اینکه خیلی به اسلام نزدیکند تا جائیکه روزی پنج مرتبه نماز میخوانند و بخاطر اعتقادشان و تقیدشان بسیار محترمند. ما به امیش اسلامی نیاز داریم. چیزی شبیه این زندگی یا زندگی منتظران در طالقان تا از گمراهی ضلالت نجات پیدا کنیم. راه حل این همه انحراف و کجروی همین مسلک است. ما خیلی متوجه نیستیم ولی تلویزیون, اینترنت,موبایل, فضای مجازی و خوردن حرام و شبهه, رقابت چشم و هم چشمی و طمع‌ ورزی, سیاست و عملکرد بزرگان مردم را مسخ کرده و انسان را از انسانیت جدا کرده و به چیزی شبیه خوک تبدیل کرده است. ایده و طرح چنین اجتماعی موجود است و ترسیم شده و تنها چیزی که نیاز داریم یک زمین بزرگ است در یک منطقه خوش آب هوا که از نظر سرما و گرما متعادل باشد. خواهید دید که خیلیها به این زندگی علاقه دارند. مومنین واقعی در یک جا جمع شوند و مشغول خودسازی و آماده شدن برای ظهور امام زمان عج باشند. ✅ دفتر آیت الله تبریزیان T.me/daftareayatollahtabrizian
طلب علم تمام ادله اعم از ایات قرانی وروایات متواتر یک صدا دال است بر اعتبار علم وعدم اعتبار ظن وشک است سه جلد اول کتاب بحار الانوار در باره علم واعتبار علم ولزوم طلب علم وحتی یک روایت دال بر اعتبار ظن وشک واجتهاد وجود ندارد بلکه روایات بر عکس از ظن واجتهاد نهی میکند ومذمت میکند ودر مقابل روایات متواتر وارد شده طلب العلم فریضه علی کل مسلم ومسلمه واگر ظن واجتهاد کافی میبود طلب علم واجب نمیشد ولی نود در صد احکام ظنی است وبیشتر انها با اصل عملی ثابت میشود در حالی که اصول عملیه مال موضوعات است واحکام خدا به این چیزها ثابت نمیشود ایا دلیل بر حجیت ظن مانند خبر واحد داریم ؟ خیر نداریم تمام ادله مخدوش است یا مسوق برای بیان موضوع یا منافات با اعتبار علم ندارد با یک دلیل بنام بناء عقلاء همه چیز میخواهند درست کنند کدام عقلاء کدام عاقل در امور خطیره به خبر واحد عمل میکند فقط وفقط به اطمینان عمل میکنند پس چرا عقلای عالم به روایات ما عمل نمیکنند کدام عاقل به روایات ضد ونقیض عمل میکند وروایات ما در هر باب ضد ونقیض هستند بخصوص باب تعادل وتراجیح تازه بنای عقلا مبتنی بر عدم نهی شارع وشارع نهی فرموده وعلم را معتبر دانسته ان الظن لا یغنی من الحق شیئا لاتقف ما لیس لک به علم االله اذن لکم ام علی الله تفترون واطلاق دارد اگر خدای تبارک وتعالی میخواست از عمل کردنبه ظن نهی کند چگونه نهی میکرد از روی بیکاری ومال بدون زحمت ننشینید دایره احکام را روز به روز بزرگتر کنید واعتقادات را بیهوده توسعه ندهید ومردم را از دین بیزار میکنید تمام احکام با ادله ومتون روایات ۵۰ صفحه نه بیشتر اصلا دلیل بر اجتهاد وبذل جهد واینکه احکام را از هر سراخ سنبه استنباط کنید دلیل ندارد چه بسا گناه هم هست کار ثوابی نکردند
مقدمات فیزیک اولین موجود که تمامی موجودات از ان چیست بعبارت دیگر اولین مخلوق خداوند تبارک وتعالی که بوسیله ان همه مخلوقات را خلق کرده کدام است این سوال اول فیزیک است
تئوریهای اولین موجود نظرها در این زمینه خیلی مختلف و متضادند و قابل جمع نیستند. همه انها بدون دلیل محکم و متقن صرفا احتمالی هستند. یکی میگوید اولین مخلوق نور است و دیگری میگوید آب است و سومی میگوید طاقت(نیرو) بر اثر انفجار بزرگ. ولی اعتقاد بر این است که اولین مخلوق امواج و فرکانسها هستند.
حکم غذا خوردن غذا خوردن یک امر ضروری و لازم است. لزومش مسلم است و کسی حق ندارد بگوید من غذا نمیخورم میخواهم مانند فرشتگان غذا نخورم. این یک اشتباه است بلکه خود فرشتگان غذا میخورند یاکلون نورا طریا. غذای اینها از جنس نور است. غذا حتی میتواند واجب شرعی باشد غذائی که قوت لایموت و انسان بتواند کارهایش را انجام دهد و عباداتش را بجا بیاورد.خلاصه اینکه رمقی داشته باشد. از این رو خداوند تبارک و تعالی امر میکند به غذا خوردن و میفرمایند کلوا واشربوا ولا تسرفوا بخورید و بیاشامید ولی اسراف نکنید. یا ایها الرسل کلوا من الطیبات واعملوا صالحا ای رسولان از غذاهای سالم بخورید وعمل صالح انجام دهید. واین اوامر تکرار میشود. البته غذا خوردن تابع نیاز بدن است و نوع غذا میتواند حرام باشد در صورتیکه به حد اسراف برسد و میتواند مکروه باشد در صورتیکه ضرر کمی داشته باشد یا در حال سیری. و میتواند مستحب باشد. پس باید در اختیار نوع و اندازه غذا دقت به خرج داد. باید مواظب باشید که صرفا طعم ومزه غذا ملاک نباشد بلکه نفع و ضرر غذا را هم در نظر بگیرید که غذا در حقیقت یک داروخانه است.
رستوران ها متاسفانه رستورانها بیشتر منافع خودشان و جلب مشتری بیشتر را در نظر میگیرند. ما مردم را تشویق میکنیم تا رستورانهای ارگانیک باز کنند. بلکه خود رستوران داران را تشویق میکنیم به سمت ارگانیک و غذای سالم حرکت کنند. علاوه بر طعم و مزه غذا, سلامتی مشتری را مد نظر قرار بدهند. جوری نباشد یک وعده غذا چند نسخه دکتر به دنبال داشته باشد. رب اکله منعت اکلات چه بسا غذایی مانع از خوردن غذاهای متعدد شود . همچنین خوردن یک سری غذاها دیابت و فشار خون و کلسترول و مصرف دارو تا اخر عمر را به دنبال دارد. البته این خودش یک دانش است و به دوستان پیشنهاد میکنم برای رستوران داران کلاس بگذارند تا فرق بین تراریخته و طبیعی را بدانند و از خطرات کود شیمیائی و سموم افات اگاه شوند. غذاهای مکروه ونهی شده را بشناسند و از مواد شیمیائی مانند جوش شیرین, بکینگ وانیل وچیزهای دیگر به هیچ وجه استفاده نکنند. از نمک دریا و روغن سالم استفاده کنند. مقدار نشاسته و نیاز بدن را در نظر بگیرند. بلکه حتی مزاجها و طبایع چهارگانه بلد باشند. غذا را بر اساس طبع و مزاج به مشتری پیشنهاد بدهند. خلاصه اینکه رستورانهایی داشته باشیم به نام رستورانهای ارگانیک , رستورانهای مزاجی و مانند اینها که غذای سرد به گرم مزاج و غذای گرم به سرد مزاج پیشنهاد بدهند و بدن مرطوب با غذای خشک و خشک را با مرطوب نرمال کنند. در حقیقت این کار یک انقلاب و یک تحول عجیب به همراه دارد. درمان بیمار با غذا محقق میشود بلکه کسی بیمار نخواهد شد. می توانند هم رستوران هم درمانگاه باشند. این یعنی حرکت به سمت سلامتی عمومی..
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‍ ❌ پیغام سازمان غذا ودارو 👈 به محصولات ناسالم مجوز بدهیم سپس به راحتی با فروش دارو به تجارت بپردازیم . ⛔️ حقایقی در مورد نوشابه با مهر سیب سلامت #محصولات_بیماری_زا #داروهای_بیماری_زا #اصلاح_سبک_زندگی 🔸 @DaftareAyatollahTabrizian