مادام که سی مرغ، سیمرغ نشدند، از دام برنخواستند و توفیق فتح قله قاف نیافتند.
متأسفانه موضوع بدلباسی و بیلباسی به زنان محدود نیست، همانطور که بخشی از زنان به دنبال جلب و جذب تعداد بیشتری از مردان به سوی خود هستند، مردانی هم وجود دارند که به محدوده شرعی و قانونی خود اکتفا نمیکنند و برای تحریک دختران و خواهران و همسران دیگران دست به نمایشهای جنسی در خیابان میزنند.
جامعهای که در برابر کنیزهای جنسی به توافق برسد، به زودی در مورد بردههای جنسی نیز تصمیمگیری خواهد نمود.
بارها گفته شد که جریان فساد به دنبال جامعهسازی است. هیچ منطقی جلودار زیادهخواهی جنسی نخواهد بود اگر حدود شرع و قانون را با مصلحتاندیشیها کنار بگذاریم و تصمیم به سکوت و عقبنشینی بگیریم.
باید عادت کنید که در سطح جامعه وقتی با خانواده حاضر میشوید، مردان و زنانی با بدننمایی سعی در خودنمایی و نزدیک شدن به شما و خانوادهتان داشته باشند و با ارسال کدهای جنسی عریان میزان رغبت شما و همسر و فرزندانتان را بسنجند و نسبت به آن قدم بعدی را بردارند.
البته معتقدم تننمایی مردان سالها پیش از زنان خیابانی شده است.
آلوده شدن سطح شهر باعث شده تا حتی مشتریهای خارجی با قیمت بسیار ارزان وارد ایران شده و فرصتهای دور از ذهن را تجربه کنند.
متأسفانه جامعه فحشا در حال تقویت شدن است. هم حضور اجتماعی خود را تقویت کرده و هم اقتصادش در حال توسعه جدی است. قدرتنمایی در سال اخیر نیز با عقبنشینی مسئولان همراه بوده است.
خنثی بودن سیستم در برابر این خطر، مردم را نیز در بلاتکلیفی جدی قرار داده. همه میدانند که خطر بزرگی جامعه را تهدید میکند؛ ولی غالبا منتظرند.
پردهدری مانند عفونتی است که در بدن پخش شود. پاکسازی آن آسان نخواهد بود. قطعا در چند سال آینده تعداد قتلهای ناموسی رشد خواهد داشت. مردم تا به حد بیغیرتی کشورهای غربی برسند، دوران پرفشاری را طی خواهند کرد و آسیبهای جدی و گسترده و عمیقی را تجربه خواهند نمود.
شاید مسئولان بخواهند ناموس بدهند و فرصت بگیرند؛ اما بدانند بازپسگیری این افراد مانند بازپسگیری خاک نیست.
خاک هیچ گاه پس از غصب شدن در برابر آزادی مقاومت نمیکند.
داستان رشد در انسان با آزمون و امتحان گره خورده است. امتحانات سنجش نسبت خواستهها با داشتههاست. این دو گام یک قدم به سوی رشد است.
یادم هست که وقتی مدرسه میرفتیم، معلمان عزیز دو نوع امتحان میگرفتند؛ کتبی و شفاهی. بعدها یک نوع سوم هم به تناسب برخی درسها اضافه شد و آن عملی بود. مثلا انضباط همیشه عملی بود. ورزش همواره عملی بود. آمادگی دفاعی و فیزیک و شیمی و حرفه و فن و امثال اینها ماهیتی دوگانه داشت؛ پس امتحان عملی و آزمایشگاه هم داشت.
گواهینامه هم گه میخواستیم بگیریم بخشی کتبی داشت که اگر قبول میشدی، عملی برگزار میشد.
در طول زندگی مؤمنانه نیز امتحانات زیادی وجود دارد. مراتبی که باید طی شود بسیار زیاد است و فرصت کم. لذا خداوند علاوه بر فرصت عینی و عملی از امکان ذهنی و قلبی هم استفاده میکند.
ما امتحانات بسیار زیادی را ذهنی پاسخ میدهیم. امتحانات زیادی قلبی برگزار میشوند. حتما در مورد نیت مؤمن و کافر شنیدهاید. بسیاری از امتحانات اگر بخواهد در عالم بیرون محقق شود نظم اجتماعی و عمومی را به هم میزند. گاهی امتحانات اجتماعی و گروهی است و گاهی فردی. این امتحانات فردی ممکن است ایجاد اختلال در فرآیند آزمون عمومی کنند، لذا در قلب و ذهن فرد برگزار میشود و نمره آن منظور میگردد.
صحنهای پیش میآید تو در ذهن خودت نسبت به آن موضع میگیری. همان موضع پاسخ تو به امتحان است.
گاهی دعا میکنی و فلان مقصد را طلب مینمایی. پس از مدتی کوتاه یا بلند، موقعیتی در ذهنت تصور میشود. آن را انکار میکنی و یا میپذیری. در آن هنگام متوجه نیستی که این آزمون پذیرش آن دعاست. امتحان برگزار شد و تو در ذهنت پاسخ دادی. هیچ گاه هم فرصت تعین پیدا نکرد. اما دعای تو بر اساس نتایج امتحانات و ابتلاءات ذهنی قبول و یا رد شد. تمام.
ما بخش زیادی از حرکت مؤمنانه خود را در ذهن تجربه میکنیم. وقتی مراقب قلب و فکر خود هستیم. وقتی گمانهای خویش را مدیریت میکنیم. وقتی خیالها و خواطر را بررسی میکنیم. وقتی درون خود بدون آنکه موضوع حلال و حرامی پیش بیاید و به وادی عمل برسد در مورد امری اعلام آمادگی میکنیم و یا مرتکب میشویم و یا پرهیز میکنیم و کناره میگیریم.
خیلی وقتها حواسمان نیست که ما امروز امتحانات بزرگی را پاسخ دادهایم. رتبههای معنوی زیادی جا به جا شده است.
این صورت زیرین انسان بشیار متلاطمتر از صورت ظاهری اوست. مانند رودهای عمیق و عظیم که گاهی صورت نرم و آرامی دارند، اما جریان زیرسطحی عظیمی در آنها برقرار است. در ظاهر یم قدم رفته؛ ولی در باطن سیر بسیار داشته است.
سیر و سلوک انسان بیشتر از این سنخ است. انسانهای آماده رشد هر روز با سرعت بسیار امتحانات زیادی را پا تمرکز کامل پاسخ میدهند و به مرحله بعد و یا قبل میروند.
حواسمان به ذهن و قلبمان باشد. شاید آن خواسته بزرگ در شب قدر مشروط له یک امتحان ذهنی باشد. شاید یک قبول و یا رد تو در ذهن. یک اراده و خواستهای که فرصت تحقق پیدا نکرد، یک میل و محیت و کشش و جاذبه در قلب، یک حال و احساس درونی که لزوما بروز و ظهوری نداشت، تو را به آرزویت رساند و یا از آن محروم کرد.
ما در دنیای اختصاصی ذهن خویش شبیهسازی جهان را داریم. دنیای منحصر به فرد ما در آنجا بنا میشود. ما حاکم آن جهانیم و نسبت امکان حکمرانی خویش آزموده میشویم. بسیاری از آثار عینی در زندگی ما حاصل حکمرانی ذهنی ماست. پاسخی است به احکامی که در ذهن صادر میکنیم.
شما این امکان را دارید که در ذهن خویش به اندازه تاریخ بشر زندگی کنید و به تعداد افراد بشر عمل صالح و یا خدای ناکرده طالح انجام دهید. این فرصت فراهم است که به جای هر یک از قهرمانان تاریخ تصمیم بگیرید و مسیر تاریخی خویش را ترسیم کنید.
شما در ذهن خود در مورد خود تصمیم خواهید گرفت، بدون اینکه ناچار باشید آن را با دیگری در میان بگذارید.
بسیاری از تغییرات بزرگ اجتماعی حاصل زیست قلبی و ذهنی افراد آن است. یک تذکر مهم میتواند این باشد که رسانهها نقش مؤثری در حیات ذهنی ما دارند.
تصویرهایی که از چشم و گوش و قوای حسی دریافت میکنیم، به شدت در امتخانات ذهنی به کار میآیند.
دیده شده که بازی برنده با یک تصویر حسی بازنده شده و یک شکست کامل با یک تصویر تبدیل به برگ برنده شده است.
امتحانات قلبی و ذهنی را جدی بگیریم.
از آزمونها گریزی نیست. از جولان ذهن پرهیز ممکن نیست. اثرپذیری قلب ناگزیر است. به جای انکار و غفلت باید آن را مدیریت کرد. باید پذیرفت و برای آن کاری کرد.
هر اتفاقی که در ذهن شما میافتد، هر چند ساده به نظر برسد، امتحان شما برای رشد است. عرصه ذهن و قلب، موقعیتهای امتحان را توسعه داده و اجازه پیچیدگی فتنه را به برگزارکننده امتحان میدهد.
میلیونها نفر در کنار هم و در یک صحنه؛ اما در میلیونها جهان موازی با میلیونها تجربه متفاوت...
هدایت شده از کوتاه و گویا
بسم الله الرحمن الرحیم
مشت نمونه خروار یا همون «نمونه آماری»
قربون قدرت خدا برم ، چه قشنگ جواب رفراندم طلبان را داد . درست زمانی که غوغای رفراندم راه انداخته بودند به عنایت الهی جوابی دندان شکن دریافت کردند.اگر تمام دشمنان نظام و ایران را بسیج کنند، عمراً اگه بتوانند یک صدم این جمعیت را صبح زود از خواب بیدارکنند و با کلی زحمت خودشون را به مصلی برسانند. تازه نصف مردم رفته بودند مسافرت ، بخشی هم بدلیل شرایط سنی و مشکلات تردد در مساجد نماز عید را خواندند. همه مساجد هم پر بود از مردم بی نظیر.
خلاصه دیروز دو تا رفراندم برگزار شد : یکی جواب اونهایی بود که مردم را از دین گریزان معرفی می کردند و رفراندوم دوم هم وفاداری ملت به نظام انقلابی و آرمانهای شهیدانشان بود.
فدایی دارید ای ملت شریف و بصیر
@kootahgooya
📖 مثل شهیدها زندگی کنید.
✍ این جمله خلاصه فرمایشات رهبر معظم انقلاب به فرزندان خویش بود.
دالّ مرکزی سخنان رهبری در دیدار رمضانی با دانشجویان، زیست شهیدگونه است.
در فرهنگ دینی و انقلابی ما شهید یک فرد فدا شده و تمام شده نیست. شهادت تنها نوعی از مرگ نیست؛ بلکه سبکی از زندگی و مانایی است. حیاتی که بنبست ندارد. زاینده و پاینده و بالنده است.
تفاوت مبنایی زندگی دنیاطلبانه و زندگی شهادتطلبانه در نوع نگاه به نسبت ماده و معنی و نقش هر یک در رشد و پیشرفت انسان است.
شهید آن کسی است که در مادیات متوقف نشده و با فرصتهای روحانی و معنوی و آخرتی خویش نیز آشناست و به آن ایمان دارد.
لذا مجموعه بیانات در این دیدار حول توصیف و تشریح این معنی صورت پذیرفت. با این مقدمه به مرور عناوین مورد تأکید رهبری در این دیدار صمیمی میپردازیم.
«شرح حال شهدای عزیز را، بخصوص بعضیشان را که خیلی معنویّت دارند، بخوانید».
❇️اگر مبانی معرفتی یک جوان مستحکم باشد:
♦️دل او قرص میشود،
♦️گام او استوار میشود،
♦️حرکت او استمرار پیدا میکند،
♦️دیگر خستگی وجود ندارد.
⁉️این مبانی معرفتی چه چیزهایی است؟
1️⃣مسئلهی آزادی
📌مهمترین بخش نظریّهی آزادی در اسلام، آزادی از این چهارچوب مادّه است.
2️⃣مسئلهی عدالت
📌مبارزهی با استکبار یکی از مهمترین مصادیق عدالت بینالمللی است.
3️⃣مسئله انتظار فرج
📌انتظار فرج یعنی همهی سختیها قابل برداشته شدن و برطرف شدن است.
4️⃣مبنای توحید
📌توحید یعنی نفی حاکمیّت غیر خدا
🔎روی این مبانی کار کنید. روی یک نقطهی محدود هم متمرکز نشوید؛ وسیع نگاه کنید.
🏷انتظارات از دانشجوی مطلوب و بلند همت و آیندهنگر:
❇️ایجاد تحول در ذهن و واقعیّت جامعه خود
❇️ایجاد تحول در ذهن و واقعیّت جهان
↙️باید سعی کنید:
✔️منحرف نشوید
✔️در خطّ درست و صراط مستقیم الهی حرکت کنید
✅هر کس که در این کارها خودسازی بیشتری انجام بدهد، فردا امکان تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.
♦️زیربنای فکری را باید محکم کنید:
📍با منابع دینی اُنس پیدا کنید،
📍با متفکّران عمیق و امین ارتباط برقرار کنید.
🔴شناخت راهبرد دشمن
🔄در مورد شناخت نقشه و راهبرد دشمن، بِروز باید باشیم.
❌راهبرد دشمن این است که ما به خودمان بدبین بشویم.
👈راه روشن انقلاب و اسلام و کشور و نظام را با جدّیّت دنبال بکنید؛
♦️در راه انقلاب احتیاج دارید به:
📍آرمانخواهی که موتور پیشران حرکت است
📍امید که سوخت این موتور است
📍عقلانیّت هم فرمان این موتور است.
دعوای حجاب...
مسئله پوشش به عنوان یک مسئله شاخص و نماینده موضوعات در هم تنیده اجتماعی و سیاسی و فرهنگی و اقتصادی و تاریخی و امنیتی و بهداشتی است.
میتوان از حجاب به عنوان یک مسئله، در عرصههای گوناگون سخن گفت و به تحلیل پرداخت. اما همین استعداد چند بعدی بودن مسئله لباس و بیلباسی پرداختن به آن در کف جامعه را دشوار میکند.
هنجارها در طول زمان و در یک روند آرام شکل میگیرند. اما فرهنگهای متخاصم و مهاجم شروع به ساختارشکنی میکنند و جامعه را در مقام دفاع و انفعال قرار میدهند.
زمان میبرد تا جامعه از مرحله هماهنگی با یک هنجار به مرحله تبیین و توضیح آن برسد. در این مدت هر فرد اجتماع متناسب با سرمایه عقل و ادبی که دارد و علم و مهارت و تجربهای که کسب کرده به روش خود به حل موقتی مسئله میپردازد.
برخی دچار انفعال کامل میشوند و برخی مقاومت متعصبانه را در پیش میگیرند. برخی پاسخهای فعالتری به این قضیه دارند. یعنی گاهی با تبلیغ و تولید ادبیات و ارائه محتوی و به کارگیری ابزار رسانه هدف را دنبال میکنند و برخی رفتارهای سخت را برمیگزینند.
خبر دعوا گرفتن بر سر پوشش چند وقتی هست که زیاد به گوش میرسد.
البته دعوا گرفتن بر سر موضوعات مختلف و در مقیاسهای متفاوت، حرف امروز و دیروز جامعه بشری نیست.
وقتی بخشی از مردم از جانب امری احساس خطر میکنند و میبینند که دستگاههای مسئول به هر عنوان در مدیریت صحنه ناتوانند، خودمختارانه وارد عرصه میشوند.
رفتارهای تند و خشن که غالبا حاصل انباشت بیپاسخی مسئولان از یک سو و ناتوانی افراد در حل منطقی و ساختارمند مشکلات از سوی دیگر است، با توسعه فرهنگ خودخواهی در جامعه بیشتر و بیشتر خواهد شد.
یکی از آسیبهای فرهنگ منحط غربی که پس از انقلاب تلاش شده بود، مهار شود، توسعه و تقویت خودخواهیها و خرده استبدادهاست.
ما این معضل را پیش از انقلاب در اثر رسوب نظام دیکتاتوری پهلوی در جامعه داشتیم. نظامی که روی رفتارهای جاهلی صحه میگذاشت تا مورد سؤال قرار نگیرد.
پس از انقلاب روحیه محبت و برادری رشد چشمگیری داشت و باعث شد بخش بسیار زیادی از این گونه رفتارها از بین برود.
هر چه پیشتر میرویم نفوذ فرهنگ جاهلی منحط غرب، تمایلات غریزی و خشونتهای بیمنطق را بیشتر و بیشتر توسعه میدهد.
از سوی دیگر افراد جامعه وقتی با پدیده رفتارهای غریزی بدون منطق روبرو میشوند و حکومت را در مدیریت صحنه منفعل برآورد میکنند، نتیجه تولید رفتارهای خشونتآمیز در دو سوی ماجرا میشود.
یک طرف به دنبال شکستن حریم عرف و شرع و قانون است و طرف دوم حق خود میدانند که در سایه قانون از امنیت کافی برخوردار باشند.
غیبت حکومت یعنی خلأ قدرت و این خلأ نمیتواند رها شده باقی بماند. حتما نیروهای مخرب آن را جبران خواهد کرد. هر چند باعث تشدید بحران میگردد.
انتظار میرود دعوا گرفتن بر سر حجاب و پوشش، تکثیر شود و حتی گاهی به حوادث تلخ منجر گردد.
اگر جماعتی عادت به عبور بدون هزینه از حریمها پیدا کنند و در مقابل خود نیروی مقتدر حکومت را مشاهده نکنند، به هستههای سخت و صلب اجتماعی برخورد خواهند نمود. برخوردهایی که زبان شکننده و غالبا فراقانونی دارد.
از دلسوزان انتظار میرود تمام ظرفیت اجتماعی خود را برای بهبود وضع پایبندی به قانون به صحنه بیاورند.
❤بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ ❤
⏳امروز : دوشنبه
☀️ 4 اردیبهشت 1402 شمسی
🌙 3 شوال 1444 قمری
🌲 ۲۴ آوریل 2023 میلادی
ذکر روز
🔔 ياقاضِي الحاجات
🌷🌷🌷🌷
✍قطب راوندی از حضرت علی روایت کرده است که حضرت رسول فرمود که هر صبح کند و چهار نعمت خدا رو یاد نکند می ترسم که نعمت خدا از او زایل گردد
♦️اَلحَمدُ للهِ الَّذِی عَرَّفَنِی
نَفسَهُ وَلَم یَترُکنِی عُمیانَ القَلب
ستایش خدا را که خود را به من شناساند ومرا کوردل نگذاشت.
♦️اَلحَمدُ للهِ الَّذِی جَعَلَنِی
مِن أُمَّةِ مُحَمَّدٍ صَلی اللهُ عَلَیهِ وَآلِه
ستایش خدا را که مرا از امت حضرت محمّد صلی الله علیه و آله قرار داد.
♦️اَلحَمدُ للهِ الُّذِی جَعَلَ رِزقِی فِی یَدَیهِ وَ لَم یَجعَل رِزقِی [وَ لَم یَجعَله] فِی أَیدِی النَّاس
ستایش خدا را که روزیم را در دست خودش قرار داد و آن را در دست مردم ننهاد.
♦️اَلحَمدُ للهِ الَّذِی سَتَرَ ذُنُوبِی وَ عُیُوبِی [سَتَر ذَنبی] وَ لَم یَفضَحنِی بَینَ الخَلائِق
ستایش خدا را که گناهانم وعیوبم را پوشاند و مرا در میان مردم رسوا نکرد
مفاتیح الجنان
🌷🌷🌷🌷
🌍 اللهمعجللولیکالفرج 🌍
🏴«اللّهُمَّ صَلِّ عَلَی فَاطِمَةَ و اَبِیهَا وَ بَعلِهَا وَ بَنِیهَا وَ السِّرِّ المُستَودَعِ فِیهَا بِعَدَدِ مَا اَحاطَ بِهِ عِلمُک»
عبادت من به عنوان ما...
از جدیترین دریافتهای مؤمنانه از طرح الگوهای عبادت که در عناوین دهگانه بستهبندی و ارائه گردیده است، جامعیت نگاه و نگاه به جامعه است.
توسعه و تقویت و رشد و تعمیق «من» و رسیدن به یک «خود جامع» و «خود اجتماعی» از اهداف اولویتدار نظام عبادی ماست.
گویا در نظر خداوند بیش از آنکه بنده، «من» شناخته شود، «ما» معرفی میشود. ابتدا این بستر حضور فرد است که مورد ارزیابی قرار میگیرد و نسبتی که با آن بستر و محیط و شرایط پیرامونی برقرار کرده است.
عبادات به هیچ وجه نسبت به آنچه در اطراف عابد میگذرد بیتفاوت نیستند. انگار شخص عبادتکننده دهان یک هیکل بزرگ و ابرانسان است. بخشی از بدنواره جامعه. یک سلول از یک «من» زنده بزرگتر. زنده یعنی صاحب یک روح واحد و یک تعلق عمیق بنیادین بین اجزاء و کلّ. زنده یعنی دارای قدر و قیمت و تقدیر و قدرت واحد. زنده یعنی یک حرکت ناگزیر همراه و همگرا با پایانی مشترک.
امکان رشد چه از جهت تکوینی و چه از جهت تشریعی در بستر درست فراهمتر است. نمیتوان در ظرف ناپاک ناهموار قرار گرفت و متأثر نشد.
مسیر حرکت مؤمن از جامعه به سوی انزوا نیست، بلکه از فردیت به سمت جامعه است. خداوند او را در جامعه میبیند. زیرا همه افراد بندگان خدا هستند و برای خداوند مهم است که ما دلسوزی خود را نسبت به بندگانش نشان دهیم و ثابت کنیم که برای حفظ آنها در راه حق و نجات آنها از موانع راه حداکثر تلاش را خواهیم کرد. ما در این صورت ثابت کردهایم که به عنوان «بنده خدا» ایمان داریم و حاضریم آن را در عمل ثابت کنیم. نشان دادهایم که بیش و پیش از خودخواهی، خداخواهیم. جهان را از منظر تشخص الهی میبینیم تا از چشم یک فرد بریده از دیگران.
خداوند علاقه خاصی به بندهای که از آن میان خود را پررنگ میکند و دیگران را عقب میزند ندارد. خداوند سیر و سلوک و پیشرفت و رشدی را که در «من» بدمد و آن را دچار توهم بزرگی کند معتبر نمیشناسد.
حتی عبادتهای فردی ما نیز جنبهای اجتماعی دارد. من باید نیت کنم به نمایندگی از جمع خانواده، جمع دوستان، جمع نزدیکان، جمع هموطنان، جمع همکیشان، جمع انسان و جمع آفریدگان خدا عبادت میکنم قربة إلی الله.
یک حرکت جمعی و لو کوچک و ناچیز به نظر برسد.
در این صورت است که تو به عنوان یک مأموم هم افق و موازی با امامی حرکت عبادی کردهای که مأمور است جهان را اصلاح کند.
یک مؤمن باید شخصیت جهانی خویش را بشناسد و به آن وفادار باشد و در آن سطح شروع به حرکت عابدانه بنماید.
عبادت بریده از جامعه، نوعی عبادت مرده و فاسدشونده است. عبادتی که به روح اعظم بندگی خدا تعلقی ندارد. خودخواه و خودبین است. متکبر و آرام آرام مستکبر است. تواضع تصنعیاش، فریب شیطانی قشریگری است.
مؤمنی که نتوانسته خود را در بدنه تمدنی بیابد و از جریان جهانی بندگی خدا کنار افتاده، هیچ گاه درکی از امام خویش ندارد. او را نمییابد. ارتباط برقرار نمیکند. در مسیر حرکت او قرار نمیگیرد. به کارش نمیآید. سلولی همژن از وجود او نمیشود. قسمتی از گل وجودی او نمیگردد.
یک تافته جدابافته است. بنده نیست، شیعه نیست. یک فرد است که با نظامات عبادی در حال تعامل منفعتطلبانه است. عبادتهای خودخواهانه. متناسب با حال و وضع این روزهای جهان. هماهنگ با فلسفههای زندگی غربی و شرقی الحادی و ضد خدا. لذا از سوی آنان تشویق و تبلیغ هم میشود.
عبادت مؤمنانه، دعای با ضمیر مع الغیر است، نه ادعای متکلم وحدة.
خداوند آدمهای تکرو و تکپر و خودنما را نمیبیند.
باید تمرین کنیم دهان جهان باشیم هنگام عبادت. ارابه جهان را به اندازه یک ذره حرکت دهیم. آنگاه دست یاری خدا را پشت این ارابه احساس خواهیم کرد.
خواهیم دید که عبادت ما پذیرفته شد. خواهیم دید که بندگی ما فسیل نیست، زنده است.
مؤمن منطق به تو چه و به من چه را نمیفهمد. این منطق منافقان است. منطق مستکبران.
اهدنا الصراط المستقیم...
هدایت شده از سبک زندگی متقین
🌺 توصیه های امام صادق (ع) به عبدالله بن جُندَب (شماره 10)
✅ به آنچه خداوند قسمتت کرده، بساز و قناعت كن و فقط به آنچه نزد توست، نگاه کن و آرزوى چيزهاى دست نيافتنى نكن. زيرا هر كس قناعت کند، سير می شود و هر كس قانع نباشد، سيرى پذير نيست. بهره ات را از آخرت خويش بردار. نه در هنگام ثروتمندی، سرمست شو و نه در هنگام فقر، بی تابی کن.
📖 و اِقْنَعْ بِمَا قَسَمَهُ اَللَّهُ لَكَ وَ لاَ تَنْظُرْ إِلاَّ إِلَى مَا عِنْدَكَ وَ لاَ تَتَمَنَّ مَا لَسْتَ تَنَالُهُ فَإِنَّ مَنْ قَنِعَ شَبِعَ وَ مَنْ لَمْ يَقْنَعْ لَمْ يَشْبَعْ وَ خُذْ حَظَّكَ مِنْ آخِرَتِكَ وَ لاَ تَكُنْ بَطِراً فِي اَلْغِنَى وَ لاَ جَزِعاً فِي اَلْفَقْرِ
📚 تحف العقول , جلد۱ , صفحه۳۰۱ به بعد
📱 کانال سبک زندگی #متقین:
@mottagheen
همه اشیاء و پدیدههای عالم با حسرت به انسان میپیوندند تا راهی به سوی آسمان پیدا کنند. انسان کفور آن را بر زمین میکوبد و ناامید میکند. لذا مورد نفرین قرار میگیرد و از رحمت و نعمت محروم میگردد.
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
اسلام آسان است، اما سهل انگاری ندارد!
💠 اسلام دینی آسان است و سهولت و یسر دارد: «يُرِیدُ اللّهُ بِکمُ الْيُسْرَ؛ خدا درباره شما آسانی و سهولت را اراده کرده است»(بقره، 185)؛ اما تساهل و سهلانگاری ندارد. دین اسلام آسان است؛ اما در آنچه هست، سهلانگاری و بیاعتنایی را روا نمیداند.
📚 بزرگترین فریضه - صفحه ۱۸۰
📱 @mesbahyazdi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻پاسخ محکم و قاطع به کسانی که دم از رفراندوم میزنند !
#جهاد_تبیین_فریضه_است🇮🇷
➖〰➖〰➖〰➖
☑️کانال #جهاد_تبیین🔗👇🏻
https://eitaa.com/joinchat/991101158Cbae4e3411b
هدایت شده از نو+جوان
💌 دستاوردهای خودتان را حفظ کنید
❤️ «مردم ما در این ماه دستاوردهای زیادی داشتند: رقت قلب، تقرب به پروردگار عالم، پاکیزگی روح، توجه و تذکر به معنویت، آشنا شدن با بسیاری از معارف الهی و اسلامی، و ضربه به دشمن در روز قدس. این دستاوردها را حفظ کنید، این ذخایر را تا ماه رمضان سال آینده برای خودتان نگه دارید، حفظ کنید و ماه رمضان سال آینده انشاءالله این روحیه را تقویت کنید.»
۱۴۰۲/۲/۲
💫 نو+جوان؛ انرژی امید ابتکار
🌱 @Nojavan_khamenei
هدایت شده از سادات.صانعی
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈
دوره مسئله حجاب در اسلام، ایران و غرب
🍃 بر مبنای کتب مسئله حجاب نوشته شهید مطهری(ره)، حجاب در جمهوری اسلامی و حجاب در غرب نوشته دکتر علی غلامی
🔆 حضوری: خانمها
برخط: خانمها و آقایان
👤 مدرس: دکتر علی غلامی
🔅 مهلت ثبتنام: ۲ الی ۱۰ اردیبهشتماه ۱۴۰۲
شروع دوره: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
۱۴ جلسه، به مدت ۷ هفته
هر پنجشنبه دو جلسه ۱۰۰ دقیقهای
از ساعت ۱۳ الی ۱۶:۴۰
🔅 هزینه ثبتنام:
حضوری: ۲۰۰ هزار تومان
برخط: ۱۵۰ هزار تومان
🏷 ثبتنام و توضیحات تکمیلی:
سایت شهید پالیزوانی
❓ پشتیبانی: تیکت به بخش ثبتنام در سایت شهید پالیزوانی (ره)
@bonyad_shahidpalizvani
هدایت شده از جهاد تبیین | میثم حق شناس
26.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کارشناس آمریکایی: ما مردمانی داریم که در شهرهای اصلی زیر پل ها زندگی می کنند؛ دولتمردان حتی به شهرها پول نمی دهند تا پل هایی که مردم زیر آنها زندگی می کنند را بازسازی کنند
ولی در یک چشم به هم زدن بدون جار و جنجال صد و ده میلیارد دلار به فاسدترین کشور اروپا می دهند!
کار به جایی رسیده که حتی مکرون هم گفته دیگر نمیخواهد پاچه خوار آمریکا باشد...
#افول_آمریکا
https://eitaa.com/joinchat/2735407301C1f2f6fa887
هدایت شده از کانال حمید کثیری
خب حالا که سر صبحی یه حرف سیاسی زدم، سر ظهری هم یه حرف تربیتی بزنم 😬
- بیمسئله بودن،
- بیجهت بودن و آشفتگی ذهنی،
- از خود بیگانگی،
- پرتابشدگی و رهاشدگی در میان انبوهی از رخدادهای اجتماعی،
- تن دادن به وضع موجود و وادادگی در برابر آن،
- و ...
هیچ تناسبی با یک انسان تربیت یافته - و حتی در مسیر تربیت - ندارد!
باید بسنجیم و ببینیم خودمان در این مسیر هستیم؟! فرزندانمان در این مسیر هستند؟!
@hamidkasiri_ir
❤بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ ❤
⏳امروز : سه شنبه
☀️ 5 اردیبهشت 1402 شمسی
🌙 4 شوال 1444 قمری
🌲 ۲5 آوریل 2023 میلادی
ذکر روز
🔔 یا ارحم الراحمین
🌷🌷🌷🌷
~┄┅┅✿❀🌺❀✿┅┅┄~
❤️امام کاظم (علیه السلام)فرمودند:
🔰به ناچار صاحب الامر غیبتی کند که معتقدین به امامت هم از آن برگردند،
✔️همانا امر غیبت یک آزمایش است از جانب خدای عزوجل که خلقش را به وسیله آن بیازماید
📚اصول کافی،۲_۱۳۲
🌷🌷🌷🌷
🌍 اللهمعجللولیکالفرج 🌍
🏴«اللّهُمَّ صَلِّ عَلَی فَاطِمَةَ و اَبِیهَا وَ بَعلِهَا وَ بَنِیهَا وَ السِّرِّ المُستَودَعِ فِیهَا بِعَدَدِ مَا اَحاطَ بِهِ عِلمُک»
گفتم کسی ندیده.
گفت خودم که دیدم. همین کافیه.
فهمیدم به حد کافی شخصیت داره. به حد کافی بزرگ شده.
در تحلیل سیاسی، اگر خودت را جای دیگری بگذاری، دچار بزرگترین اشتباه خواهی شد.
باید جایگاه منحصر به فرد خودت را پیدا کنی. باید بتوانی از نقطهای که ایستادهای جهان را تحلیل کنی. در غیر این صورت به ندرت حرف درست را در جای درستش خواهی زد.
گم خواهی شد و گمراه خواهی کرد. ما آنقدر زمان در اختیار نداریم که به جای دیگران زندگی کنیم. جایگاهت را بشناس و آن را ارتقاء بده. سختترین کار در سیاست سنجیدن نسبت خود با صحنه است و این تنها کار مفیدی است که میتوانی انجام دهی.
دولت در شرایط یک دست و هزار هندوانه قرار دارد. هر کس به فکر هندوانه خودش است.
اگر جامعه امکان های محدود را نشناسد، مطالبات نامحدود فرصتها را خواهد سوزاند. کشمکشهای بیقاعده برای زودتر رسیدن، همه را ناامید خواهد کرد.
البته نگاه واقعی بسیار دشوار است. آدمها طرفدار خودشان هستند و بیاختیار و ناخودآگاه جانبدارانه قضاوت میکنند. هر چه سطح آگاهی و مهارت افراد جامعه بالاتر رود سطح و جنس توقعاتشان تغییر میکند.
شهداء از این جهت الگوهای نابی هستند. آنها معادله تغییر را با خودشان نوشتند. آنها خود را هزینه کردند تا فرصت کافی برای رسیدن ما باقی باشد.
شهیدان خود را با هستی ما به اشتراک گذاشتند.
فرمود: مثل شهیدان زندگی کنید.
هدایت شده از تفسیر نور
امام على عليه السلام:
انديشيدن درباره نعمت هاى خدا، چه نيكو عبادتى است
التَّفَكُّرُ في آلاءِ اللّهِ نِعمَ العِبادَةُ
غررالحكم حدیث1147
🍃🌹🍃🌹
https://eitaa.com/joinchat/1074987243Cc1fae26ec5
اینجوری از دامن زن مرد به معراج می رود. چه غیرتی دارند این مادران محجبه و انقلابی ما، قنوتهای طولانی نمازعیدفطر درهررکعت، یک دست فرزنددرآغوش، ویک دست درحالت قنوت و مدیریت حفظ حجاب...
#لبیک_یا_خامنه_ای
#شهدا_شر_منده_ایم ❤️
#الّلهُـمَّ_عَجِّــلْ_لِوَلِیِّکَـــ_الْفَـــرَج🤲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ ❤
⏳امروز : چهارشنبه
☀️ 6 اردیبهشت 1402 شمسی
🌙 5 شوال 1444 قمری
🌲 26 آوریل 2023 میلادی
ذکر روز
🔔 یا حَیّ یا قَیّوم
🌷🌷🌷🌷
🔴 تزلزل حکومتها در آخرالزمان
🌕 امام صادق علیهالسلام فرمودند:
در آن زمان سالها دگرگون میشود، اول صبح حکومتی به قدرت میرسد و تا آخر همان روز کشت و کشتار میشود و سقوط میکند.
🌕 نیز در روایتی دیگر فرمودند:
و از خصوصيات آن زمان اين است كه سلطنتهاى چندساله از بين مىرود(يعنى هيچكس سلطنتش به سال نمىرسد)؛ بلكه زمامداری چندماهه و چند روزه معمول میگردد. عرض شد: آن وضعيت طول مىكشد؟حضرت فرمودند: هرگز!
📗بحار، ج ۵۲، ص۱۱۲
📗غیبت طوسی، ص۴۴۷
علامه مجلسی میگوید: «منظور از اختلاف سنین، قحطی و خشکسالی است؛ یا اینکه کنایه از حوادثی است که در هر سالی پدید میآید». به هرحال دگرگونی سالها یا به معنای اختلاف فاحش سالها از نظر قحطی و فراوانی است و یا در اثر تحولات عجیبی است که در جهان به وقوع میپیوندد و چهرۀ جهان را دگرگون میسازد، مانند شورشها، کودتاها، جنگها و دیگر تحولات مؤثر در اوضاع جهانی.
🌷🌷🌷🌷
🌍 اللهمعجللولیکالفرج 🌍
🏴«اللّهُمَّ صَلِّ عَلَی فَاطِمَةَ و اَبِیهَا وَ بَعلِهَا وَ بَنِیهَا وَ السِّرِّ المُستَودَعِ فِیهَا بِعَدَدِ مَا اَحاطَ بِهِ عِلمُک»
هدایت شده از تفسیر نور
امام علی علیه السلام:
حُسنُ الظَّنِّ يُخَفِّفُ الهَمَّ، و يُنجِي مِن تَقَلُّدِ الإثمِ
خوش بينى، اندوه را مى كاهد و از افتادن در بند گناه مى رهاند
غررالحكم حدیث4823
🍃🌹🍃🌹
https://eitaa.com/joinchat/1074987243Cc1fae26ec5
هدایت شده از تفسیر نور
ثلاثُ علاماتٍ لِلمُرائي : يَنشَطُ إذا رَأى الناسَ ، و يَكسَلُ إذا كانَ وَحدَهُ ، و يُحِبُّ أن يُحمَدَ في جَميعِ اُمُورِهِ .
امام على عليه السلام :
رياكار را سه نشانه است : وقتى چشمش به مردم مى افتد كوشا مى شود ، وقتى تنهاست سستى و تنبلى مى ورزد، و دوست دارد كه در هر كارى ستايش شود .
ميزان الحكمه جلد چهارم
🍃🌹🍃🌹
https://eitaa.com/joinchat/1074987243Cc1fae26ec5