اگر رهبری دستور میدهند که مسائل را با مردم در میان بگذارید و با آنان به حل مسئله برسید این یک تعارف نیست. این یک راهبرد عمیق است. راهبردی که دل ولایت برمیخیزد. از دل دینداری برمیخیزد. از دل ایرانی بودن برمیخیزد. از دل اصالت برمیخیزد. از دل یک ملت برمیخیزد. ملت به معنی واقعی آن. ملتی که هویت دارد. نام و مرامش پشتوانه واقعی دارد. جعلی نیست. فرهنگش عاریه نیست. ذاتی است. فهمش درونی است. میتوان مسائل را با مردم مطرح کرد. میتوان برای مردم شأن حل مسئله قائل شد. میتوان از این مسیر مردم را به سطح اول حکمرانی نزدیک کرد. میتوان شخصیت حکمرانی آنان را به رسمیت شناخت. امر به معروف یعنی همین. امر به معروف حتی به آن هموطن غیر مسلمان، حتی به آن هموطن ضدانقلاب و ضداسلام، حتی به آن هموطن جامعه گریز و قانون گریز شخصیت اجتماعی عمومی میدهد. شأن حکمرانی میدهد. حق و مسئولیت همه است. این ظرفیت در دین ما، در فرهنگ ما، در مردم ما، در حکومت ما هست. قبل از اینکه رأی مردم در هر جای دنیا به دروغ و فریب یا حتی به درستی و صداقت محترم شمرده شود، دین و فرهنگ ما، اصالت ما برای هر انسان شأن حکمرانی ذاتی قائل شده است.
چرا مسئولان مسائل را با مردم حل نمیکنند و از قانون به عنوان ابزار رنده سرمایه اجتماعی استفاده میکنند؟! چرا مردم را به جان مردم میاندازند و شکافها و بغض و کینهها را در جامعه حقنه میکنند. چرا گرهها و بنبستها را به جامعه تحمیل میکنند. چرا باور نمیکنند آنچه را که امامین انقلاب باور کردند و با آن به سطح اول معادلات بینالملل وارد شدند. چرا ایمان ندارند به قدرت مردم خود؟!
مسئله حجاب لاینحل نیست. البته اگر مسئولان مردم را باور کنند. مردم اهل فحشا نیستند. توضیح بدهید به مردم که اگر حجاب برداشته شود چه خواهد شد. مسیر را نشان دهید. مستندات را ارائه دهید. دلیل تصمیم خود را صادقانه با مردم در میان بگذارید. مردم ما مهربانترین و عاقلترین و هنرمندترین مردم جهان هستند. همانطور که حساسترین و احساساتیترین مردم جهان هستند.
مردم ما بناست آینده را بسازند. به آنها فرصت حل مسئله دهید. ایران را مدرسه کنید.
یکی از دغدغههای جدی رهبری که ظهور مکرر و مؤکدی در بیانات ایشان دارد، در میان گذاشتن مسائل با مردم است. مردم باید در جریان مسائل باشند. این اتفاق به اختیار و یا اجبار اتفاق خواهد افتاد. اما اگر مسئولان به جای اتخاد موضع اقتدار و در دست داشتن ابتکار و خلاقیت آن را به کلی رها کنند و یا موضع ضعف و انفعال داشته باشند، به صورت یک گره وارد جامعه خواهد شد و هزینههای فراوان غیررسمی و غیر قابل مهاری را بر دوش ملت و دولت خواهد گذاشت.
برخی از قوانین در حکم رنده سرمایه اجتماعی عمل میکنند. قوانین غلط نه تنها مسئلهای را حل نمیکنند، بلکه تولید بحران میکنند. در موضوع حجاب مسئولان را در موضع انفعال و ضعف دیدیم. آیا جمهوری اسلامی ایران حرفی در مورد حجاب ندارد؟! آیا مردم را قابل حرف نمیداند؟! آیا مردم متوجه منطق نمیشوند؟! آیا مردم نمیتوانند مسئله را بفهمند و برای حل آن کمک کنند؟!
ظرفیت مردم کجای حل مسئله حجاب است؟! فرض اولیه مسئولان در مورد حجاب چیست؟! چرا مسئلهها با مردم طرح نمیشود؟! چرا دائما به سمت غیررسمی شدن مسئلهها میرویم. چرا مسئولان به طریق فاجعه آمیزی مسائل را میدانی و اجتماعی میکنند. چرا همواره به جای مسئله، گره کور وارد جامعه میکنند؟! آیا نگران از دست دادن تدریجی سرمایه اجتماعی خود نیستند؟! آیا انتظار دارند در این سلب مسئولیتها مردم به آنها اعتماد و اتکا کنند؟! چرا باور مردم در مسئولان ضعیف شده است؟! چرا توان سخن گفتن با مردم اینقدر تحلیل رفته؟!
بر خلاف برخی مسئولان رهبری معظم انقلاب به شدت به مردم ایمان دارند. نشانههای آشکار آن را میتوانید در فرمان آتش به اختیار ببینید. در بیانیه گام دوم. در طرح حلقههای میانی. میتوانید در اعتقاد راسخ ایشان به بسیج مردمی ببینید. میتوانید در سخنان تحویل سال که در حرم مطهر رضوی ایراد شد ببینید. میتوانید تصریح ایشان را تقریبا در تمام بیانات ایشان در دیدارهای سال اخیر ببینید. میتوانید توضیح دادن موضع خود را در سخنرانیها مشاهده کنید. ببینید که ایشان دائما استدلال میکند. توضیح میدهد. تشریح میکند. سند ارائه میدهد. در واقع در حال آموزش عملی سخن گفتن با مردم است. به مسئولان میآموزد که با مردم حرف بزنید.
چرا مسئولان از توضیح منطق تصمیم خود شرمنده و عاجز و الکن هستند. چرا دلایل را درست به مردم توضیح نمیدهند. چرا مردم را در جریان روند رسیدن به تصمیم قرار نمیدهند؟! چرا قوه عاقله جمعی را به استخدام خیر عمومی نمیگیرند؟! چرا جامعه را رها میکنند تا در سراشیبی خود به خودی هوی نفسها تعیین تکلیف شود؟! چرا از قدرت و اقتدار جزء جزء مردم برای تولید اقتدار برتر استفاده نمیکنند؟! چرا انقلاب را که انقلاب قوه ناطقه انسان ایرانی بود، از عقبه منطقی خود خالی میکنند.
این ملت رشد کرده و نیازمند بیان رشید است. نیازمند منطق قوی و استدلال متناسب با جایگاه است. انسان ایرانی تشنه حل مسئله است. اجازه بدهید مردم مسئله را حل کنند. نه با رها کردن میدان. بلکه به روش متمدنانه. رها کردن جامعه تحقیر جامعه است. تحقیر تمدن است. تحقیر تعقل است. رها کردن جامعه از بین بردن آن است. مردم اگر بدانند و اگر بتوانند، خواهند خواست. آنان که نمیخواهند در برابر عظمت مردم هیچ نیستند. مردم ما قوه عاقلهای دارند که اگر تجمیع شود نه تنها جامعهساز که تمدنساز است. این ملت امام را فهمید. این ملت اسلام را فهمید. این ملت جمهوری اسلامی را فهمید. این ملت انقلاب کرد. این ملت مقام معظم رهبری را فهمید. بهجت را فهمید. حاج قاسم را فهمید. این ملت قوه عاقله انباشته بسیار زیادی دارد. این ملت از هوش بسیار بالایی برخوردار است. این ملت مستحق رهبری آینده جهان است. این را هم در متن جامعه میتوانید رصد کنید. هم در تاریخ ما. هم در ادبیات گذشته و حال ما و هم در فرمایشات دلگرم کننده رهبری و هم در روایات دینی ما. همه شواهد بیانگر آن است که ما سرمایه انباشتهای از حکمت و تجربه داریم برای اداره جهان.
اجتماعی شدن بزرگترین سرمایه دینداری است. اصولا دین برای رفتار اجتماعی آورده شده است. اگر بنا بر رفتار شخصی بود شاید تجربه های شخصی پاسخگوتر بود. دین نیامده تا فرد فرد درست کند. دین آمده تا اجتماع درست کند. دین آمده تا خودسازی ها را به جامعه سازی پیوند دهد. دین آمده خودشناسی را به خداشناسی برساند. دین آمده جهان درون من را کشف کند تا جهان هستی را به تو معرفی کند. دین آمده تا ما به من جامع برسیم به هویت جامعی. به پیکر واحد سیمرغی خود نائل آییم. دین برای این آمده.
حکومت دینی هم جز این مأموریتی ندارد. دین تولید ولایت از قلب است . از درون . از شخص. از شخصیت. از فرد. تولید قدرت از نفرات است. مثنی و فرادی ها را به هم پیوند میدهد و تمدن می سازد. دین آمده همه را به هم آشنا کند و پیوند دهد. به یادشان بیاورد که شما یکی بودید از یکی بودید به سوی یکی میروید. به یادشان بیاورد که همه جوهر واحد دارد. فطرت واحد دارید. به هم نزدیکید. پشتیبان و یار همدیگر هستید. رفیق و دوست و غمخوار یکدیگر هستید. هیچکدام هیچ گاه تنها نیستید. دین برای این آمده.
دین نیامده که هر کس کوله بارش را بردارد و به گوشهای بخزد. حکومت دینی بناست این ظرفیت ها را آشکار کند. اگر بتواند این قدرت ذاتی و درونی دین را به رخ بکشد. اگر نتواند این گرایش عمیق اتحاد را آشکار کند و اگر نتواند این محبت قلبی قدرتمند را که در ولایت تجلی پیدا کرده به صورت یک اقتدار ملی و انسجام عمومی و قدرت جهانی معرفی کند و اگر نتواند این شکوه و عظمت را آشکار کند از مسئولیتهای خود سرباز زده و یا عاجز است.
ما برای اجتماعی شدن آمدیم. دستورات دین مؤکد و مکرر در مورد جمع شدن است. در مورد یکی شدن. در مورد تجربه وحدت. در مورد حرکت به سمت توحید. در مورد فهم یکپارچگی و یگانگی
دنیای مدرن ابتدا انسانیت را از زمین گرفت و اکنون در پی گرفتن انسان از زمین است.
🍃بِسْـمِ ٱللهِ ٱلْرَّحْمٰـنِ الْرَّحیمْ🍃
⏳امروز : یکشنبه
☀️ 7 خرداد 1402 شمسی
🌙 8 ذی القعده 1444 قمری
🌲 28 می 2023 میلادی
👇 ذکر روز
🔔 یا ذَالجَلالِ والاِکرام
✨امام کاظم (ع):
سعی کنید زمان خود را به چهار بخش تقسیم کنید:
1️⃣ زمانی برای خلوت با خدا
2️⃣ زمانی جهت تلاش برای به دست آوردن روزی حلال
3️⃣ زمانی برای معاشرت و ارتباط با آشنایان و خانواده
4️⃣ زمانی هم برای لذتهای حلال
📗 تحف العقول، ص۴۰۹
🌍 اللهمعجللولیکالفرج 🌍
🏴«اللّهُمَّ صَلِّ عَلَی فَاطِمَةَ و اَبِیهَا وَ بَعلِهَا وَ بَنِیهَا وَ السِّرِّ المُستَودَعِ فِیهَا بِعَدَدِ مَا اَحاطَ بِهِ عِلمُک»
هدایت شده از کانال حمید کثیری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این صحبتهای استاد رحیمپور ازغدی را حتماً ببینید ...
آنقدر در حاکمیت درگیر مباحث روزمره و مسائل روز برای اداره کشور بودهایم که بعضاً این حرفها یادمان رفته. خصوصاً که در جمهوری اسلامی دولتهایی بودهاند که اصلاً این حرفها را باور نداشتهاند. مجلس و مجلسیهایی در رأس امور بودهاند که علیه خود نظام قیام میکردند و بعد مطالبه اصلاح امور داشتند. در دانشگاهها هم خیلی به این مسائل ورود نمیکنیم، کسی نه از تاریخ انقلاب خبر دارد و نه بنا دارد بحثهای تئوریک و مبانی انقلاب شکل بگیرد ...
#حمید_کثیری 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
هدایت شده از در محضر آیتالله میرباقری
نهی از معروف!؟.mp3
1.97M
🎧 آیتالله میرباقری | کلید مبارزه با بدحجابی
🔵 اقامۀ مُنکَر بدتر از اشاعۀ مُنکَر و ارتکاب مُنکَر است. یکعدّهای فرهنگ مردم را عوض میکنند تا مُنکَر به معروف تبدیل میشود. در نتيجه، این آدمی که تا دیروز از گناه بدش میآمد حالا خوشش میآید! این آدمی که تا دیروز به نظرش میآمد که باید باعفّت باشد امروز به نظرش میآید که اصلاً حجاب چیست؟!
در اقامۀ بدحجابی، بستری درست میکنند که حجاب میشود ضدّارزش. و بیعفّتی میشود ارزش. لذا آنکسی که با هفتقلم آرایش و بدحجاب بيرون میآید احساس عزّت و شرافت میکند! و در مقابل، آن کسی که میخواهد باحجاب باشد، احساس حقارت میکند.
🟤 بر این اساس، وقتی بیحجابی به معروف تبدیل شده باشد، نهی از بیحجابی، نهی از معروف قلمداد خواهد شد!
در جامعهای که «معروف بشود مُنکَر و مُنکَر بشود معروف»، دیگر اصلاً نمیشود نهی از منکر کنی! در نهی از مُنکَر، انسان اول باید مُنکَر را مُنکَر کند و بعد، از آن نهی کند. مُنکَری که در نگاه جامعه معروف است، چطوری میتوانی از آن نهی کنی؟! چون به نظر آنها، داری منع از معروف میکنی!
🔴 راه اصلیِ مبارزه با بدحجابی این است: شما اول باید آن پرچمدارانی که دارند اقامۀ بدحجابی میکنند را بزنید و جلوی اقامه را بگیرید، بهطوری که مُنکَر بشود مُنکَر. و معروف هم بشود معروف. آنوقت میتوانید بگویید اگر یک کسی گناه کرد، او را نهی کنید. ولی وقتی مُنکَر شد معروف، بیحجابی هم میشود عرف، میشود خوبی، اسمش هم میشود آزادی!
https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/5414
☑️ @mirbaqeri_ir
هدایت شده از خانم زمانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام.
خوش رويى ، آتش دشمنی را خاموش مى كند.
غررالحکم ، حدیث561
(اللهم عجل لولیک الفرج)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
♻️♻️♻️حجت الاسلام قرائتی؛ خدا صاحب انتقامه، کسانیکه بی حجاب هستند
⭕️رو خدا ازشون انتقام می گیره
.
هدایت شده از اندکی تفکر
#داستان واقعی
#نکته_مهم
🟥 مگس روی شیرینی!
🔶️ چند وقت قبل با یکی از اساتید مشهور طب سنتی صحبت میکردم. ایشان دکترای طب جدید و نیز دکترای طب سنتی دارند!
میفرمودند: «چند ماه قبل، از پنجره مطبم که در حاشیه یکی از پارکهای بزرگ تهران است، داخل پارک را نگاه میکردم که ناگهان خانم بدحجابی را دیدم که در حال قدمزدن است و توجه جوانهای اطرافش را به خودش جلب کرده است!
بعد از چند دقیقه دیدم همان خانم بهعنوان بیمار وارد مطب من شد و از بیماریهای متعدد روحی و جسمی خود شکایت کرد!
به او گفتم: اگر به شما نسخه بدهم انجام میدهید؟! گفت: قطعاً و اصلاً من به همین دلیل اینجا هستم! به او گفتم من برای شما یک نسخه دارم و آن هم رعایت حجاب است! با تعجب و اعتراض به من گفت: شما دکترید و این یک مسئله شخصی من است و لطفاً شما در حوزه تخصصتان نظر دهید! به او گفتم: بنده بهصورت اتفاقی عبور شما را در پارک دیدم و توجه جوانانی که محو ظاهر شما بودند... حسرت آن جوانان میتواند برای شما انرژی منفی زیادی ایجاد کند و به نظر تخصصی بنده، مشکلات جسمی و روحی شما از این مسئله ناشی میشود! آن خانم سکوت کرد و از مطب من خارج شد!
بعد از چند ماه خانمی وارد مطب من شد و گفت: آیا بنده را میشناسید؟!
دقت کردم و فهمیدم همان خانم است؛ ولی این بار با ظاهری موقر و پوشیده!خیلی از من تشکر کرد و گفت آن مشکلات روحی و جسمی من حل شده و من تنها نسخهای که عمل کردم همان بود که گفتید!»
🔶️ پ.ن: لازم به ذکر است بحث انرژیها در عالم، کاملاً اثبات شده است. وقتی در روایتی از پیامبر اکرم صلیاللهعلیهوآله، نگاهِ حرام بهعنوان تیر مسمومی از سوی شیطان معرفی شده است، حتماً این عمل میتواند مانند سمّ، انرژیهای منفیای را وارد روح و جسمِ نگاهکننده و نگاه شونده، کند. وقتی امام علی علیهالسلام، حفظ حجاب را موجب پایدارتر شدنِ زیباییِ زن میداند، حتماً این مسئله اثرات جسمی برای زن دارد.
اگر یک مثال عامیانه و ساده بزنیم این میشود که؛ اگر روی شیرینی را باز بگذارید، روی آن مگس مینشیند!
✍دکتر کمیل یوسف شعیبی
پژوهشگر سبک زندگی ایرانی اسلامی
#حجاب
#کانال_اندکی_تفکر
🌷
@ttafakor
هدایت شده از جهاد تبیین | میثم حق شناس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام
دچار نکبت شدهایم، شاید چون اتصال ما با آسمان قطع شده است؛ شاکر نیستیم...
آموزنده و قابل تدبر و تأمل است؛ با دقت ببین...
#تلنگر
@jahade_tabien1
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 فلسفه قانون
✏️ رهبر انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی: فلسفهی قانون چیست؟ اصلاً چرا ما قانون لازم داریم؟ برای اینکه ثبات در زندگی ضرورت حیاتی است.
✏️ اگر ثبات نباشد، جامعه غیر قابل پیشبینی باشد، برنامهریزی نمیشود کرد. برنامهریزی مبتنی است بر اینکه شما بتوانید به آینده خاطرجمع باشید تا بتوانید برنامهریزی میانمدّت یا بلندمدّت بکنید. چه جوری خاطرجمع میشوید؟ با قانون.
✏️ قانون در همهی مسائل ــ مسائل اقتصادی، مسائل سیاسی، مسائل فرهنگی و غیره ــ قاعده وضع میکند؛ قانون این است. اگر قانون نباشد، اصلاً زندگی مختل خواهد شد.
🎥 #برش_دیدار
💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴مخالفین سید علی خامنه ای این کلیپ رو ببینند.
🔻تا تعریف درست دیکتاتور را یاد بگیرند.
#دیکتاتور_کیست
#جهاد_تبیین
#سواد_رسانه_ای
همین دعوای ملت، امتی که الآن منافقین در جامعه راه میاندازند، آن روز با عنوان عرب، مسلمان بوده...
به واسطه سهمی که هوی نفس در پیروزی جریان باطل دارد، جهاد با آن اکبر نامیده شد و به واسطه نقشی که جریان نفاق در پیروزی شیطان دارد، جهاد با آن را کبیر نامیدند.
جهاد اصغر نتیجه سهم دشمن بیرونی است. شکست از درون به جبهه حق میافتد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌱
فرمول استراحت کودکان
استراحت کار ذهنی↶
استراحت بعد از درس✨🍃
#دکتر_عزیزی
✾ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
📣 کانال جواهرانه،
زیر نظر دانشگاه تخصصی عفاف، پاسخگوی دغدغه های به روز جوانان. 👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1130102787C66c4502167
❤ گفتم اینجا تا مشهد چقدر راه است؟
گفت: آنقدر که بگویی:
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا (ع) ❤
🍃بِسْـمِ ٱللهِ ٱلْرَّحْمٰـنِ الْرَّحیمْ🍃
⏳امروز : دوشنبه
☀️ 8 خرداد 1402 شمسی
🌙 9 ذی القعده 1444 قمری
🌲 29 می 2023 میلادی
👇 ذکر روز
🔔 ياقاضِي الحاجات
امام رضا -عليه السلام- میفرمایند:
به كودك دستور ده كه با دست خودش صدقه بدهد، اگر چه به اندازه تكّه نانى يا يك مشت چيز اندک باشد؛ زيرا هر چيزى كه در راه خدا داده مى شود، هر چند كم، اگر با نيّت پاک باشد زياد است.
الكافی ، جلد۴.صفحه ۴
🌍 اللهمعجللولیکالفرج 🌍
🏴«اللّهُمَّ صَلِّ عَلَی فَاطِمَةَ و اَبِیهَا وَ بَعلِهَا وَ بَنِیهَا وَ السِّرِّ المُستَودَعِ فِیهَا بِعَدَدِ مَا اَحاطَ بِهِ عِلمُک»
اگر در نحوه نگاه به انسان، جامعه و سیاست دچار غرب باشیم، گرههای به وجود آمده همچون مسئله حجاب راه حلی به روش جمهوری اسلامی ندارند.
دانشگاههای رسمی ما در حال تولید مسئله و جواب مسئله غربی در کشور هستند و جامعه را طبق غرب توصیف میکنند. دانشگاههای غیر رسمی ما باید انقلابی در این مسیر به وجود آورند و وارد اجتماعی شوند. مسئله شناسی و روایت صحنه از منظر امام خمینی و مقام معظم رهبری نیاز جدی ماست. تحلیل شرایط با غرب و پاسخ با نظریه ولایت فقیه معنی ندارد. حتما به بنبست خواهد رسید.
ما سرمایههای عظیمی داریم چون به دنبال فهم غربی از خودمان هستیم آنها را نمیبینیم.
حضرت علي علیه السلام :
ميان شما و پندپذيرى، پرده اى از غرور و خودخواهى وجود دارد
نهج البلاغه حکمت 282
(اللهم عجل لولیک الفرج)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤ 👆عشق بازی یک شهید با خدا در وصیت نامه اش ، خیلی خیلی زیباست تا آخر نگاه کنید 👆 ❤
🍃بِسْـمِ ٱللهِ ٱلْرَّحْمٰـنِ الْرَّحیمْ🍃
⏳امروز : سه شنبه
☀️ 9 خرداد 1402 شمسی
🌙 10 ذی القعده 1444 قمری
🌲 30 می 2023 میلادی
👇 ذکر روز
🔔 یا ارحم الراحمین
امام حسین(ع):
«مَنْ عَبَدَ اللّهَ حَقّ عِبَادَتِهِ آتاهُ اللّهُ فَوْقَ اَمَانِيهِ وَ كِفَايَتِهِ
هر کس حق عبادت خدا را به جا آورد،خداوند بیش از حد انتظارش به او عطا میکند.
بحار؛ ج68،ص184
✍ حاج اسماعیل دولابی (ره)
هر شبانه روز حداقل ده دقیقه
با خداوند مهـربـان خـلـوت کن
استغفار کن بعد مطمئن باش
دلــت روشــن مـی شــود،
اسـتـغـفـار نـشـاط آور اســت.
🌍 اللهمعجللولیکالفرج 🌍
🏴«اللّهُمَّ صَلِّ عَلَی فَاطِمَةَ و اَبِیهَا وَ بَعلِهَا وَ بَنِیهَا وَ السِّرِّ المُستَودَعِ فِیهَا بِعَدَدِ مَا اَحاطَ بِهِ عِلمُک»
این مسئله اتفاق بزرگی هست که توسط دشمن و خودمون کوچکنمایی شده. نتیجه اینکه در چینش اقدامات، موضوع مورد نظر دشمن الآن بسیار بزرگ تر از موضوع مورد نظر انقلاب اسلامی است.
ما نقطه قوت خودمان را کوچک نمایش دادیم و آنها نقطه قوت خودشان را بزرگ.
مسئله اینجاست که جنگ در زمین ماست. بیرون کشیدن جنگ از این زمین از کدام مسیر میسر است؟!
دشمن در جبهه لباس میجنگد تا دولت از خط مقدم بازگردد.
جهاد شبانهروزی دولت و جنگ تحمیلی شبانهروزی دشمن را ببینید.
در حال تولید جبههای است که نیروها را جابجا کند.
جبههای که اگر درست تعریف شود آرایش جمعیت به نفع انقلاب تغییر خواهد کرد.
یادمان نمیرود که دولت قبل چطور با جسد گندیده برجام عزم ملی به وجود آورد و از سد اسلام و انقلاب و ایران و ایمان گذشت.
موفقیت عملی آقای رئیسی به مراتب بزرگتر و اساسیتر است. هنوز ظرفیتهای ادعایی برجام وارد معادله نشده و ما در شرایط بسیار متفاوتتر قرار داریم.
دیده نشدن این حجم از خدمت، دشمن را قویتر خواهد کرد.
رسانهها گاهی آینههای کج و معوجی هستند که انسان مستوی القامه را موجودی ناتراز و نامتناسب جلوه میدهند. مواظب خودمان باشیم. در آینه دشمن نقش بازی نکنیم.
⭕️غیر یقین را داخل یقینیات ما نکنند
🔹ملتفت باشید! خیلی احتیاط بکنید! ... باید خیلی سعی بکنید که غیر یقین را، داخل یقینیات ما نکنند؛ آب را توی شیر ما نریزند! اگر یک نفر، هزار کلمه حقی گفت، این هزار کلمه را خوب تأمّل بکنیم و از او بگیریم، بعد [تأمل کنیم که] هزار و یکم هم درست است، [یا] نه؛ آن ظن است، یقین نیست. هر کلمهای از هر کسی شنیدید، دنبال این بروید که «آیا این صحیح است، تام است، مطابق با عقل و دین هست، یا نه؟»
📕ر.ک به سوی محبوب، ص ۱۲۷-۱۳۶
منبع: وبسایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت الله العظمی بهجت (ره)
#آیت_الله_بهجت
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
هدایت شده از متنْآگاهی|جعفرعلیاننژادی
استبداد خواهیِ جوجهفُکُلیها
✍ جعفرعلیاننژادی
🔸آثار و برکات دعوت عمومی و گفتار همهخواهانه امام خمینی(ره)، حتی شامل حال گروهی از جامعه ماقبل انقلاب اسلامی شد که معروف به فُکُلیها بودند. در این یادداشت کوتاه میخواهم بگویم، چرا نطق جریان روشنفکری بعد از انقلاب اسلامی باز شد.
🔸 اول. فخرالدینشادمان در کتاب «تسخیرتمدنغربی» که مربوط به نقد خلق و خوی جریان روشنفکری قبل از انقلاب اسلامی است، از این طیف با عنوان کلی «فُکُلیها» یاد میکند. به زعم او منش جوجه فکلیها یا روشنفکران غربزده در سه شخصیت غربخواندهها، آخوندهای غربزده و توده غربگرا، متجلی میشود.
🔸دوم. غلامحسین ساعدی در نمایشنامه آی با کلاه و آی بیکلاه (قبل از انقلاب) نیز به نقد همین جریان روشنفکری میپردازد. او روشنفکر را آقای بالای ایوان یا بالکن میداند که تنها حرف میزند، نسبت به مسائل زندگی روزمره مردم بی تفاوت و خنثی است و هیچ خیری از او به خلقالله غیر از حرافی و غرولند نمیرسد.
🔸سوم. مرحوم جلال آل احمد نیز در کتاب خدمت و خیانت روشنفکران (قبل از انقلاب) به نوعی منتقد همین خلق و خو و رفتار غلط روشنفکری است.
🔺هر سه این افراد خود به نوعی روشنفکر محسوب میشدند، اما نکتهای که میخواهم بگویم و از این سه مصداق نتیجه بگیرم آن است که گفتار این جریان بجای آنکه مانند جریانات روشنفکری آن زمان در کشورهای غربی، متوجه سیاستهای حاکمیت و نقد روالهای ظالمانه آن علیه مردم باشد، متوجه خود نهاد روشنفکری بود. یعنی فضای سیاسی تا حدی بسته بود که جریان روشنفکری دچار خودانتقادی شده بود و نه دیگرانتقادی و فشار به حکومت.
🔺تغییر رفتار روشنفکری از فاز خودزنی در قبل از انقلاب به فاز انتقاد از حاکمیت بعد از انقلاب، بارزترین مصداق آزادی بیان بود و هرچه از عمر انقلاب میگذشت این آزادی بیشتر میشد. این فضای باز و آزاد تا حدی بود که حتی آنان را در درک مفهوم آزادی دچار اشکال کرد. آنها بصورت غریری دچار حس استبداد شدند. آنها باید شرایط را استبدادی فرض میکردند تا بتوانند علیه آن نقد داشته باشند، و گرنه در شرایط عادی اساسا گفتارشان بیمعنا میشد.
🔺گفتار فعلی نهاد روشنفکری و جریان نقد دینی علیه جمهوری اسلامی، ریشه در همین استبداد فرضی دارد. آنها باید از حاکمیت دشمن فرضی بسازند تا بتوانند ادامه حیات پیدا کنند. سنت روشنفکری ایرانی عادت به آزادی ندارد، استبدادخواه است و با مدیران مستبد بهتر کنار میآید، همانگونه که از رضاخان حمایت کردند و جرأت انتقاد به محمدرضا را نداشتند. اما با امام(ره) و مقام معظم رهبری کنار نمیآیند، هرچند آزادی گفتار و رفتار خود را مدیون آنان هستند.
🔸آدرس کانال:
@jafaraliyan
کسانی که جرأت یک چک خوردن ندارند، این روزها نعره شیر میزنند. یادم آمد آن سخن امام در مورد نعره شیر.
عجیب است این حرکت موازی جریان نفاق با غرب. آدرس جنگ میدهند، وقتی با اقتدار به صلح نزدیکیم و آدرس صلح میدهند وقتی به خیمه معاویه نزدیکیم.
همواره احتیاج دشمن را فریاد میزنند.
میخواهند ایران را به آتش بکشند. بهانه امروزشان هم افغانستان. راستش باور ندارم که یک لحظه هم به جنگیدن فکر کنند. اصل بر این است که جمهوری اسلامی را به دم تیغ بسپارند. امیدوارند که حکومت درگیر جنگی شود که همه معادلات منطقه را به نفع رژیم صهیونیستی تغییر دهد. میخواهند اقتدار حاصل شده را در کشمکش بیفایده بیانتها نابود کنند. میخواهند اشتباه شوروی و آمریکا را برای ایران نسخه کنند. امیدوارند این ایرانیهای اجنبی.
حکومتی که امنیت کشور را در بین دریایی از سلاحهای پیشرفته زمینی و دریایی و هوایی حفظ کرده و هزاران کیلومتر مرز آبی و خاکی را حراست میکند، میداند که کی، کجا، با چه کسی، در چه سطحی و در چه کیفیتی گلاویز شود.
نتیجه: اخراج آمریکا از منطقه
نتیجه: تغییر رویکرد گاو شیرده آمریکا نسبت به ایران
شاید پاسخ عطش سیستان را با خشکاندن عفونت طالبان دادیم. خدا را چه دیدهای!
هدایت شده از تفسیر نور
امام صادق عليه السلام :
ايّاكَ وَ خَصْلَتَينِ: اَلضَّجَرَ وَ الْكَسَلَ، فَاِنَّكَ اِنْ ضَجِرْتَ لَمْ تَصْبِرْعَلى حَقٍّ وَ اِنْ كَسِلْتَ لَمْ تُؤَدِّ حَقّا؛
از دو خصلت بپرهيز:
بى حوصلگى و تنبلى، زيرا اگر كم حوصله باشى بر حق شكيبايىنكنى و اگر سست و تنبل باشى حقّى را ادا نكنى.
[امالى صدوق، ص
🍃🌺🍃🌺
https://eitaa.com/joinchat/1074987243Cc1fae26ec5
هدایت شده از تفسیر نور
امام صادق عليه السلام :
اِنَّ لاَِهْلِ الْجَنَّةِ اَرْبَعَ عَلاماتٍ: وَجْهٌ مُنْبَسِطٌ وَ لِسانٌ لَطيفٌ وَ قَلْبٌرَحيمٌ وَ يَدٌ مُعْطيَةٌ؛
بهشتى ها چهار نشانه دارند:
روى گشاده، زبان نرم، دل مهربان و دستِ دهنده.
[مجموعه ورام، ج ۲، ص ۹۱]
🍃🌺🍃🌺
https://eitaa.com/joinchat/1074987243Cc1fae26ec5
هدایت شده از گروه پژوهشی آرتا
✅حاج آقا ، بت پرستی کوروش حقوق بشری هست یا بت شکنی حضرت ابراهیم (ع)!!!
🔴حاجی تو عمرتون منشور کوروش رو خوندید که چنین قلم فرسایی می کنید ؟!
👈کدام حقوق بشر ، کدام اقلیت؟!
🔹اینکه کوروش به صراحت گفته بت ها رو پرستش می کنم(کلیک) و عاشق بتکده ها هستم(کلیک) احترام به عقاید و اقلیت هست یا رعایت حقوق بشر !
🔹حاجی در قرآن، افتخار حضرت ابراهیم(ع) بت شکنی هست
الان با این دیدگاه شما عمل حضرت ابراهیم(ع) رو ضد حقوق بشری باید بدانیم؟
🔹یا اینکه کوروش دستور داره خراج سنگین براش بیارن و بوسه بر پاش بزنن(کلیک) را از افتخارات حقوق بشری کوروش می دانید!
⚠️در گذشته در مورد ادعای جعلی حقوق بشر بودن کوروش سخن گفتیم (کلیک)
گروه پژوهشی آرتا
https://eitaa.com/joinchat/2525560832C7caee8d264