هدایت شده از شهید سید مرتضی آوینی
باید در جستوجوی حقیقت بود و این متاعی است که هر کس بهراستی طالبش باشد، آن را خواهد یافت و در نزد خویش نیز خواهد یافت...
•شهید سید مرتضی آوینی•
🔷 کانال شهید سید مرتضی آوینی را دنبال کنید
🆔@aviny_com
هدایت شده از شهید سید مرتضی آوینی
اگر او کشكشانه ما را به کوی دوست نكشد
و بر پای خویش رهایمان کند، یاران! همه از راه باز میمانیم.
همه ذرات عالم، از پای تا سر، بقایشان به جذبهی عشقی است که آنان را به سوی امام میکشد، اما خود از این جذبه بیخبرند.
برشی از کتاب فتح خون
نوشته شهید سید مرتضی آوینی
🔷 کانال شهید سید مرتضی آوینی را دنبال کنید
🆔@aviny_com
هدایت شده از شهید سید مرتضی آوینی
دوییدن بالا سرش
گفتن زنده ای سید؟
گفت: (نه هنوز.... )
🔷 کانال شهید سید مرتضی آوینی را دنبال کنید
🆔@aviny_com
تو گویی ندای هل من ناصر مهدی علیه السلام را در میانه میدان جهاد کبیر میشنوم. آنجا که در غربت تاریخیاش به محاصره جاهلیت مدرن درآمده و به هر سو نگاه میاندازد و امتداد میدهد تا شاید به نگاهی گره بخورد و آشنا از آب درآید و بخواند سکوتش را...
به خداوند قسم هر کس امروز غربت دین را ببیند و از صحنه دور شود به روزگار همانهایی دچار خواهد شد که حسین را در نقطه صفر تاریخ دیدند و عذر خواستند و دور شدند تا فریاد دادخواهی حسین علیه السلام به گوششان نرسد.
مگر نفرمود هر کس فریاد دادخواهی مسلمانی را بشنود و پاسخ نگوید مسلمان نیست؟!
چگونه خواهد بود حال کسی که فریاد امام زمانش را بشنود و روی گرداند؟!
«من از تبلیغ نگرانم» هشدار ولیّ الله الأعظم بود که از زبان واسطی ولیّ فقیه جاری شد.
هر کس که شنید و دید و خود را به نشنیدن و ندیدن زد، ناشنوا و نابینا محشور خواهد شد.
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنَّ كَثِيرًا مِنَ الْأَحْبَارِ وَالرُّهْبَانِ لَيَأْكُلُونَ أَمْوَالَ النَّاسِ بِالْبَاطِلِ وَيَصُدُّونَ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ ۗ وَالَّذِينَ يَكْنِزُونَ الذَّهَبَ وَالْفِضَّةَ وَلَا يُنْفِقُونَهَا فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَبَشِّرْهُمْ بِعَذَابٍ أَلِيمٍ ﴿٣٤﴾
يَوْمَ يُحْمَىٰ عَلَيْهَا فِي نَارِ جَهَنَّمَ فَتُكْوَىٰ بِهَا جِبَاهُهُمْ وَجُنُوبُهُمْ وَظُهُورُهُمْ ۖ هَٰذَا مَا كَنَزْتُمْ لِأَنْفُسِكُمْ فَذُوقُوا مَا كُنْتُمْ تَكْنِزُونَ ﴿٣٥﴾
من این آیات مبارکه را از سوی الله تعالی در سوره توبه اینگونه میفهمم: آنان که علم را میآموزند و در امر تبلیغ دین کوتاهی میکنند، مانند کسانی هستند که به انباشتن ثروت مبادرت میورزند. بلکه به مراتب دچار مصیبت بزرگتری هستند. منتظر عذاب دردناک الهی باشند.
توبه کنید به سوی خدا...
وقتی «بأبی أنتم و امّی و نفسی و أهلی و مالی»های مرا در ترازوی اعمال میسنجند پوچ و بیوزن خواهد بود اگر دین خدا نیاز به تبلیغ داشت و من چیزی داشتم و آن را در مسیر دین خدا فدا نکردم.
بسیاری را دیدهام که همه چیز خود را در قمار دنیا باختهاند و نالههای فقر و فاقه را به درگاه خدا آوردهاند. محبت دنیا در تک تک قطرات اشکشان برق میزند و روحانیترین زمانها و مکانهای با خدا بودن را خرج آرزوی دنیا میکنند. اینها امیدوارند خداوند دنیاپرستترشان بکند. چه تناقض تلخی.
امثال من، مؤمنان نانی به خدا هستند. خدا را به هیچ وامیگذارند و منصرف میشوند و چون به هیچ رسیدند بازمیگردند و چون برآورده شدند روی برمیگردانند و این دائم تکرار میشود.
خداوند ادعا و دعا را با هم میسنجد. چه کسی میتواند او را بفریبد.
و مکروا و مکر الله والله خیر الماکرین.
به تنازل ثقلین قائلم. فارغ از مصداق اتم و اکمل و اعلایش که لایغاث بها شیء و لایثنی و لایتکرر، دوشادوشی متن و مصداق و تعریف و تفسیر و تأویل ایشان به یکدیگر لابدّ ثابت است و هیچ گریزی از آن در هیچ چارچوبی وجود ندارد.
کسی که این دو را در کنار هم نیابد و نداند به راه مستقیم قیام نخواهد کرد.
لذا میبینی دشمنان قانون اساسی، ولیّ فقیه را میزنند و دشمنان ولیّ فقیه، قانون اساسی را میرانند.
مگر ندیدهای که در میانه معرکه چه کسانی دور سفرهای که کفتارها پهن کردهاند مینشینند؟!.
اگر کولهبار دانشت تو را سلیمان سرد خزاعی کرد، تو هیزمکش جهنمی نه فقیه دین.
کمثل الحمار یحمل اسفارا...
چه بسا علم که صاحبش را به غل و زنجیر کشید.
هر کس در امتحان مسلم ابن عقیل سربلند شد، حسین را در کربلا یافت. و گرنه مدعیان بسیاری بودند که امامشان را نیافتند.
ثمره علم آن زمان رخ مینماید که امام زمانت را یاری کنی و هر کجا هستی به موازات او قدم برداری...
کربلا به خون کشیده شد، چون در کوفه مسلم تنها ماند. اگر نتوانی تکلیف خود را در کوفه بفهمی و به انجام رسانی، ناگزیر حسین را به مسلخ خواهی فرستاد.
اما این بار تاریخ روی دیگر خویش را نشان خواهد داد. این بار زمینه و زمانه سوی مهدی خواهد ایستاد و دیگران را از دم تیغ خواهد گذراند.
توابین خون سیاه خود را فدای خون سرخ اباعبدالله کردند. اما چه فایده. چون امام برخواست نشستند و چون نشست برخواستند. وقتی رسیدند، قافله نور، افق شام را روشن کرده بود.
آیا ما نیز جاماندگانیم؟!
در عصری زندگی میکنیم که شیعه نابترین فرزندانش را شناسایی، آماده و تسلیم غرب میکند.
چرا مظاهر دینداری در جامعه اسلامی غالب نیست؟! چرا فرزندان دلبند اسلام بیش از آنکه به پدران معنوی خود محمد و علی شباهت جویند به ضدقهرمانهای انسانسنیز غربی شبیهترند؟!
چرا آداب شیطانی و سنن حیوانی، در بسیاری از موارد جای فرهنگ ایرانی-اسلامی را گرفته است؟!
نظامات آموزشی ما مجهز به مراسم شیطانی اهدای فرزندان برای قربانی به پای شیطان شدهاند. فرآیندهای تربیتی ما ضدانسان غربی تولید میکند تا علیه انسان ایرانی قیام کند.
مراکز علمی و آموزشی و فرهنگی و تربیتی ما تولید سه موجود عمده میکنند: ربات، زامبی، جوکر.
دانشگاه دیگر انسان نمیزاید و بر انسانیت چیزی نمیافزاید. کتابها و معلمهایی که از این کتابها نوشیدهاند، همچون بردههای وفادار غرب مشغول دریدن فرزندانی هستند که به هر دلیلی در برابر غربی شدن مقاومت میکنند.
دریدگی و درندگی، درس پیشنیاز و پسزمینه، دروس دیگر شده است.
غرب با زبان فارسی کتابها و اساتید خودمان به ما میآموزد که چگونه از ایرانی بودن خود متنفر باشیم. چگونه یک دیندار عنصری نامطلوب است و چگونه میتوان انتقام شیطان را از پاکترین جوانان شیعه گرفت.
دفتر تمرین (سعیدتوتونکار)
در عصری زندگی میکنیم که شیعه نابترین فرزندانش را شناسایی، آماده و تسلیم غرب میکند. چرا مظاهر دیند
انسان ایرانی هنوز ناشناس است.لذا علوم انسانی غربی ما را بیرحمانه معنی میکند.
فرزندان ما تا غربی نشوند شناخته نمیشوند. کتابهای مقدس دینستیز ضدتمدن غربی که به دست بتتراش اعظم جهان مصنوعی، جعل شده، شکوه و افتخار ساختارهای بیمصرف اهرام آمریکا و اروپا را که به قیمت جان و مال و ناموس میلیاردها مستضعف بنا شده به روح و روان مردمان شرقی تحمیل میشوند.
بردههای بیخودی به صورت پیغامبران شیطان، خرامان خرامان به تبلیغ ضدعلمهای توهمی که حداکثر اعتبارشان استقراء ناقص اشباه الرجال غربی است، مشغولند.
و کودکان ما...
میآموزند که چگونه خود نباشند....
اهداء فرزندان بکر و برگزیده به حیات وحش غرب تا کی ادامه خواهد داشت؟!
چگونه عمیقترین ثروتهای خود را به ضدایرانیترین نظامات تاریخ میسپاریم؟!
من از مؤمنین متحیرم. چگونه مؤمنانی هستند؟! به چه میاندیشند؟! کدام دین را پیروی میکنند؟!
دین در نگاه آنان چیست؟!
اگر این احمق مفلوک بعد از این شبانه روز لباس از پرچم ایران به تن کند و تاج از پرچم ایران به سر کند، جبران یک لحظه از اهانتی که در برابر رسانههای جهان انجام داد نمیشود.
اصولا جبرانی برای این کار وجود ندارد.
او باید از صفحه ورزش ایران و هر امتیازی در ایران که او را از دیگران برجسته کند محروم باشد. حتی نباید حق مهاجرت داشته باشد.
به نظر من این کار به موازات ارتداد در دین است و در همان منطق فهمیده میشود.
این گستاخی های عمدی مکرر علنی و توبههای یواشکی بعدش بازی احمقانهای است که به ورزشکاران و چهرههای شناخته شده آموزش داده میشود تا ضربه مسموم خود را وارد کنند.
در جهان جنگ نرم اگر متجاوزین را به سزای اعمالشان نرسانید، بدون اینکه خاک شما را اشغال کنند، خود شما را به تصرف درخواهند آورد.
پس از آن شما با همه داشتههایتان کنیز و برده آنان خواهید بود و ایشان به شما دستور خواهند داد که کجا، برای که و با چه و به چه شیوهای خود را به تجاوز بسپارید و بر آن افتخار کنید.
کسانی که به دین، آیین، نام، ناموس، کشور، زبان، پرچم و مقدسات شما جسارت میکنند باید تحت شدیدترین مجازاتهای سخت و نرم قرار گیرند و هیچ عفو و گذشتی در مورد آنان اعمال نگردد.
کسی که برای خوشآمد دیگران تن و وطن خویش را به دشمن هدیه میدهد و تمام هستی دهها میلیون ایرانی را تحقیر و تمسخر میکند باید برای جهل و تجاهلش و قصور و تقصیرش به عذاب الیم و عظیم دچار شود و هیچ راه فراری برای او باقی نماند.
محاکمه جدی تمام کسانی را خواستاریم که طرح تحقیر ایران را بازآفرینی میکنند و این ظلم بیپایان و خیانت عظیم را تنها با یک عذرخواهی و امثال آن به زعم خود جبران میکنند.
این چشمپوشیها و سادهلوحیها ما را در چشم دیگران احمق جلوه میدهد نه مهربان.
نادیده گرفتن این تجاوزها و خباثتها کرامت نیست، خیانت است. هیچ بازیگر و بازیکن و دانشجو و دانشمندی آنقدر احمق نیست که نداند در حال توهین و تحقیر یک ملت است. که اگر باشد شایسته نمایندگی ملت بزرگ ایران و هیچ جمع ذیشعوری نیست.
نفرین ابدی ما به کسانی که عزت و اعتبار و اقتدار یک ملت را هزینه سستی و ضعف و رودربایستی خود میکنند و برای خوشآمد این و آن از شرافت ایرانی و ایرانی ساده میگذرند.
ما دچار چرخه مخرب منطق ارتداد شدهایم. از مسئولان امر انتظار داریم هشیارانه با آن مقابله کنند و اگر در صف توجیهکنندگان این امر هستند به عنوان خائن محاکمه شوند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پیشنهادی به ضرغامی برای جذب بیشتر گردشگر خارجی
@Farsna
دفتر تمرین (سعیدتوتونکار)
🎥 پیشنهادی به ضرغامی برای جذب بیشتر گردشگر خارجی @Farsna
جهانگردان برای چه به ایران سفر میکنند؟!
ایران چه تصویری از خود برای جهان فراهم کرده است؟!
پاسخ به این دو سؤال تکلیف ما را با صنعت مهم گردشگری روشن خواهد ساخت.
یکی از مهمترین صنایع ارزآور، صنعت گردشگری است.
گردشگران غالبا به دنبال تجربهای متفاوت از زندگی، خود را برای هزینه و سختی سفر آماده میکنند.
اما گاهی جهانگردان با سفر به برخی مناطق احساس میکنند که با یک صحنه جعلی و تکرار ناشیانه روبرو هستند.
مثلا گردشگری که وارد کشور ایران میشود، میآید تا ایران را ببیند. ما به گردشگر خارجی تجربه واقعی زندگی ایرانی را نشان میدهیم.
یک غربی وقتی در تهران و اصفهان و شیراز و مشهد و رشت و... کپی سخیفی از زندگی غربی را مشاهده میکند تنها به یک چیز میاندیشد. ایرانیان بردگان فکری ما هستند و مرا برای ارائه گزارش و سان دیدن از پروژه استحاله فرهنگی به میان خود بردهاند.
قطعا بنا نیست گردشگری، ایران را به عنوان عروس به حجله جهانگردان هدایت کند. این آرزوی محالی است که عدهای در سر میپرورند تا مراتب خوشخدمتی و سرسپردگی را به اثبات برسانند.
معتقدم شخصیت انسان ایرانی ظرفیت و جذابیت بیانتها دارد و دست یافتن به نقطه مطلوب بسته به عزت نفس و شناخت درست انسان ایرانی-اسلامی است.
گردشگری در هر کشور مفهوم منحصر به فردی دارد. تجربههای ناب و خاص ارزشهای بیشتری دارند.
گردشگران، جهان صنعتی را تجربه کردهاند. آنها به دنبال صورتی از زندگی طبیعی به ایران میآیند. آنها برای گمشده خود حاضرند هزینه کنند.
به مسافران، ایران واقعی را نشان دهیم، نه ایرانی را که در ذهن صورتهای مصنوعی عمل کرده و افکار واداده غربزده شکل گرفته است.
هدایت شده از صدای ایران | VOI
🔴اون موقعی که زنان ما روزنامه برا خودشون داشتند،
تو اروپا به زنهاشون محل سگ هم نمیزاشتن !
این برگ از تاریخ رو بزارید جلوی مدعیان #زن_زندگی_آزادی و بگید سال 1292 وقتی زنان شیعه انقلابی مشروطه ، روزنامه شکوفه را با مسئولیت خانم #مریم_عمید به چاپ میرساندند و خون در رگ انقلاب آزادی خواهی تزریق میکردند ، #زنان_اروپایی زیر سم اسب ها میرفتن تا شاید حق رای بگیرند !
«همیشه اطلاع از آنچه که دشمن در گذشته عمل کرده است، موجب میشود که انسان ترفندهای دشمن در زمان خودش هم بداند.»
بخاطر همین، حضرت آقا میگن تاریخ و جریانات انقلاب مشروطه رو بخونید.
|صدای ایران 🇮🇷 VOI|
🎙@VOINEWS|@VOINEWS
هدایت شده از مواجهات
.
عجیب است:
مریض از سالم خواستنی تر است.
و مرده از زنده قدردانستنی تر.
و عجیب تر است:
دردسرسازتر، حمایت کردنی تر است.
چنانکه پُر فیس و افاده تر، پُر هوادار تر است.
✍
.
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻توقع ناموجه
🖊 مهدی جمشیدی
۱. چرا برخی دوستان انتظار دارند که رهبر انقلاب در هر سخنرانی خویش، به حجاب اشاره کنند؟! این چه توقعی است؟! و اگر اشاره نکردند به این معنی است که حجاب، مهم نیست؟!
۲. در سخنرانی سال جدید هم بعضی دوستان اینچنین نتیجه گرفتند که چون ایشان به حجاب نپرداختند پس ما نیز نباید دربارهی حجاب سخن بگوییم، در حالی که ایشان در سخنرانی بعدی، صریح و مستقیم و قاطع دربارهی حجاب، موضعگیری کردند. در نمایشگاه کتاب هم تأکید کردند که با قوت به حجاب بپردازید. چندی پیش هم به جبههی انقلاب، پیام غیررسمی فرستادند که هرچه میتوانید دربارهی حجاب بنویسید و بگویید و گفتمانسازی و فضاپردازی اجتماعی کنید.
۳. گویا دنبال بهانه میگردیم برای گریختن از مسئولیت مواجهه با حرام شرعی و سیاسی. اما حداقل، رهبر انقلاب را دستمایهی توجیه سستی و تطهیر انفعال خویش قرار ندهیم. تحریف مواضع رهبر انقلاب، از جمله بزرگترین خطاهاست و موجبات انحراف جریان و جبههی انقلاب را فراهم میکند.
۴. متأسفانه مانند گذشته، باید بخشی از توان ما صرف برطرفکردن روایتهای نادرست خودیها از رهبر انقلاب شود. اینان، خواسته یا ناخواسته، جبههی انقلاب را از درون، دچار فرسایش میکنند و تزلزل و تردید میآفرینند.
۵. رهبر انقلاب دربارهی حجاب، دیگر چه باید بگویند؟! سخن ناگفتهای باقی مانده است؟! نظر حاکمیتیشان را گفتند و تصریح کردند که باید این مسأله را حل کرد. ایشان باید به کدام پرسش بیپاسخ بپردازند و چه گرهی را بگشایند؟! بهجای عمل، توقع تکرار از ایشان داریم.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🖇 پس از چندین ماه «رهاسازی جامعه»، اینک میشنویم که با قانون کنونی هم میتوان در برابر برهنگی ایستاد.
البته میدانستیم و میدانستید که میتوان و بلکه باید چنین کرد. پس چرا تاکنون تعلل کردید و مجال دادید که کار برهنگی از «کشف حجاب» به «کشف بدن» برسد؟
این اقلیت دهدرصدی، خیابان را آلوده کردهاند.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
هدایت شده از متنْآگاهی|جعفرعلیاننژادی
تعارضمنافع در صفنانوایی
✍ جعفرعلیاننژادی
🔹امروز در صف نانوایی سنگک محله ما، مشاجره و بگومگویی در گرفت که میتواند تا حدی درسآموز بوده و بیان آن خالی از لطف نباشد. ماجرا از این قرار بود که، یکی از مشتریها، به نفر جلویی و عقب خود سپرده بود که نوبتش را نگاه داشته، تا برای خریدی کوچک به مغازهای در نزدیکی همان محل برود و برگردد. تا او برگشت، صفی طولانی شکل گرفته بود و نوبت نفر جلویی وی شده بود.
🔹طبق نوبت او باید نان خود را میگرفت، اما من و نفرات پشت سرم او را ندیده بودیم. این بود که فرد پشت سر من به آن فرد اعتراض کرد که احترام صف را نگاه دارد و پشت نفر آخر قرار بگیرد. اما آن مشتری گفت که نوبت داشته. فرد پشت سر من این استدلال را نپذیرفت و این شد که آن دو، وارد بگو و مگویی مودبانه و به مرور کمتر مودبانه شدند.
🔹نفر جلویی مشتری داستان ما و عقبی او تصدیق کردند که نوبت داشته است. اما فرد پشت سری بنده، این گواهی را هم دلیل قانعکنندهای نمیدانست. تقریبا بقیه صف یا ساکت بودند و یا حق را به همان مشتری میدادند.
🔹 معمولاً هم این موضوع در تشکیل صفها عرف است. فرد عصبانی پشت سر من که دید، نتوانسته جمع را با خود هماهنگ کند، لب به موعظه و غرولند گشود. در این فاصله آن مشتری نام خود را خریده و رفته بود. فرد عصبانی که طاقت صفایستادن نداشت، شروع به نکوهش جمع حاضر کرد.
🔹از اینکه همه مشکلات ما ناشی از سکوت مردم است و اصلاح امور از همین صف نانوایی شروع میشود گفت. از اینکه اگه همه مثل امروز سکوت نمیکردند وضع مملکت این نبود، گفت و همینجور حرفحرفحرف.
🔹او فهمیده بود، اشتباه کرده و دیگران هم پی به خطایش بردهاند، بنابراین چارهای نیافت جز آنکه این اشتباهش را که از بیصبری حاصل شده بود، با گره زدن به خلقیات مردم ایران و مشکلات ملک و مملکت توجیه کند.
🔹با خود گفتم، واقعاً ما روزانه چقدر سعی در توجیه خطاها، اهمالها و بیعملیها، و یا پوشاندن منافع شخصی با گره زدن آنها به موضوعات ملی و میهنی هستیم. در این تجربه فهمیدم، ما خواسته یا ناخواسته، ممکن است در موارد بسیاری دچار چنین خطاهایی شویم و با اینکه ممکن است خودمان هم خبر نداشته باشیم، نزد دیگران چنین رفتاری عیان و آشکار باشد.
🔹همین هم هست که قاطبه مردم فرق مسئول دلسوز با غیردلسوز را متوجه میشوند. یا فرق خدمت و نمایش را میفهمند. یا فرق منفعتجویی شخصی در پوشش خیرعمومی را متوجه میشوند. میدانند فرق اعتراض برای مصالح عمومی با اعتراض برای اغراض شخصی، صنفی، گروهی و جناحی را متوجه میشوند.
🔹بر این اساس طبیعی است با رشد آگاهیهای عمومی نسبت به رفتارهای اجتماعی و شدیدتر شدن نظارتها مردمی و حکومتی روی عملکرد دستگاههای دولتی، روز به روز شناسایی مصادیق چنین توجیهاتی سختتر از گذشته خواهد شد. همین موانع موجب میشود که برخی کارمندان متخلف، یا برخی مردم کژ رفتار، در ارتکاب چنین توجیهاتی دست به ابتکارات جدید زده و حواسها را از دور بر خود پرت کند.
🔹یکی از آن تکنیکهای جدید همانطور که اشاره شد، سازمانی یا ملی جلوه دادن رفتار متخلفانه، و توجیه سوءرفتار یا خطای خود از این طریق است. اگر اینگونه به موضوع نگاه کنیم، مسألهای مانند «تعارض منافع»(ترجیح منفعت شخصی بر اهداف سازمانی یا ملی) را میتوان مسألهای اجتماعی خواند، نه فقط دولتی و سازمانی.
🔹البته در سطح اجتماع تعبیر بهتر «تزاحم منافع» است. با تجربه امروز فهمیدم، شاید حل مسأله «تعارض منافع» در دستگاههای دولتی و ملی، بستگی به شناسایی مصادیق تزاحم منافع مردم در بافت جامعه دارد. تا زمانی که عدهای در جامعه باشند برای جبران یا توجیه خطای خود یا تأمین منافع خویش همه مشکل را به بیرون از خود(جامعه و کشور)، حواله میدهند، احتمالا در دستگاههای دیوانی نیز «حامیانی» خواهند داشت.
@jafaraliyan
هدایت شده از 🚩سربازانقلاب| سیدفخرالدین موسوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
راه آنجا آغاز میشود که تو تمام میشوی...
💠
علی صفائی حائری معروف به عین صاد[۲] (زادهٔ ۱۳۳۰– درگذشتهٔ ۱۳۷۸)، مجتهد، فقیه، عارف و اندیشمند شیعه بود.
۲۲تیرماه سالروز رحلت علی صفایی حائری(عین.صاد)
فاتحهای هدیه کنید 🤲
| يجاهدون في سبيل الله ولا يخافون لومة لائم |
💡شبکه نفوذ | سیدفخرالدین موسوی
🆔@nofoz_shenasi
👇کانالهای ما👇:
کانال پرونده ها | کانال مستندِمن | بله
🌸ما را به دوستان خود معرفی کنید🌸
هدایت شده از خبرگزاری فارس
سرلشکر سلامی: هرکس آمریکا از او حمایت کرد فروریخت و هرکس به انقلاب اسلامی تکیه کرد ماندگار شد
🔹ما چون با دشمن بزرگ رودررو بودیم پیشرفت کردیم. دشمن یک حسن دارد وقتی عمل میکند میدان های ناشناخته را شناخته میکند. اگر دشمن ما را تحریم نمیکرد بهسمت شکفتن استعدادهای درونی جامعه نمیرفتیم.
🔹ما فرمولهای شکست تحریم را شناسایی کردیم و تحریم را از کارآمدی انداختهایم و این فقط در میدان حل می شد؛ فقط در میدان.
🔹امروز دشمن از کارکرد قدرت ما نگران است و باید هم نگران شود. حضور در جاهای دیگر را به ما نسبت میدهند و این ناشی از قدرت و تاثیر ماست.
🔹امروز آمریکا قابلیت انطباق خود را با منطقه از دست داده است. منطقه بهدلیل فشارهای سنگین از اولویت آمریکا خارج شده و دیگران به سمت ما و چین آمدهاند.
🔹یمن موفق شد جنگ نابرابر را در موقعیت برتر قرار دهد و آمریکاییها از منطقه دورتر شدند. به فرانسه نگاه کنید؛ تصویری که آرزو داشت در خیابانهای ما رخ دهد آنجا رخ داده است. به رژیم صهیونیستی نگاه کنید؛ دولت غیرمستقر سیاسی ناتوان دارد و کرانۀ باختری تسلیح شده و روزانه حدود ۳۰ عملیات مسلحانه میبیند.
🔹هر کس آمریکا از او حمایت کرد فروریخت و هرکس به انقلاب اسلامی تکیه کرد ماندگار شده است.
@Farsna - Link
#روایت
قالَ الامام الحُسین علیه السلام:
سَیِّدی وَمَوْلایَ اَلِمَقامِعِ الْحَدیدِ خَلَقْتَ اَعْضائی، اَمْ لِشُرْبِ الْحَمیمِ خَلَقْتَ اَمْعائی، اِلهی لَئِنْ طالَبْتَنی بِذُنُوبی لاَءُطالِبَنَّکَ بِکَرَمِکَ
امام حسین (علیه السلام) فرمودند:
ای آقا و مولایم! آیا برای گرزهای آتشین، اعضایم را خلق کرده ای؟ یا اندام درونی مرا برای نوشیدن آبهای گرم جهنم آفریده ای؟ خدایا! اگر مرا به گناهانم بازخواست کنی، من تو را به کرمت می خوانم.
احقاق الحق، ج۱۱، ص ۴۲
هدایت شده از متنْآگاهی|جعفرعلیاننژادی
تأملی در باب مشاهده بیواسطه شهر
✍ جعفرعلیاننژادی
🔸کمی که سرمان را به اطراف بچرخانیم و با نگاهی دقیق تر دور و ور خود را بپاییم، متوجه میشویم، همه اشیاء و اعیان گویا به سان رسانهای، میخواهند چیزی به انسان بگویند. گویا میلی در اشیاء و چیزهای اطراف ما موجود است که خواهان پدیدار شدن برای ماست.
🔸همانطور که ما به اطراف و اکناف روی میآوریم، چه بسا اطراف و اکناف هم به نوعی سمت ما روی آورده و میخواهد چیزی بگوید. درک پیام اشیاء شاید با التفات یا تاملی روزانه، همان موقع که سوار اتوبوس، تاکسی و یا حتی مترو هستیم ممکن شود.
🔸اما ماجرا از وقتی شروع میشود که این اشیاء و چیزها، سخنگویانی غیرخود پیدا میکنند. به یک معنا گویا مسئولیت پدیدارشوندگی و معناداری خود برای انسانها را به چیزهای دیگری میدهند که واسطه رساندن پیام شوند. وساطت چیزها یا افرادی برای نمایندگی چیزها یا افرادی دیگر از این منظر، ناشی از خلاء نگاه متاملانه ما انسانها به اطراف خود است.
🔸ما به ساختمانی که در آن زندگی میکنیم، چگونه روی میآوریم، به کوچهای که از آن عبور میکنیم چگونه روی میآوریم، با خیابانی که در آن قدم میزنیم یا سواره حرکت میکنیم، چه نوع مواجههای داریم، آیا فرصت پدیدارشوندگی این اعیان را به آنها میدهیم، یا بنا بر سنت و عادات مألوف روزانه تنها از آنها رد میشویم؟
🔸به ماشینهای پارک شده در کوچه، تاکسیهای عبوری در خیابان، اتوبوسهای شرکت واحد و مترو چگونه نگاه میکنیم؟ نمیدانم ولی گمان میکنم، برایمان بیشتر میصرفد تا بجای دقیق شدن و تامل در این همه اعیان، بگذاریم توجهمان ملتفت چیزهایی شود که به زبان و بیان آمدهاند. منظورم آن است که رسانهای شدهاند.
🔸من در این یادداشت نمیخواهم منکر کارکردهای رسانه شوم، میخواهم به این موضوع تنبه دهم که شاید گاهی لازم باشد، قدری فرصت به پدیدارشدن چیزهای صامت و انسانهای بی صدا بدهیم. شاید در این نوع مواجهه معلوم شود، چه هزینههایی بابت عدم تامل و التفات به جهان پیرامون خود متحمل شدهایم.
🔸چه جاهایی بوده که متوجه نشدهایم، این رسانه یا این پیامرسان، به نفع مردم کار میکرده یا از خلاء تاملشان سوءاستفاده میکرده. چه جاهایی که به غلط در برابر خیرخواهیهایی ایستاده و تولید سوءظن کرده. چه جاهایی بجای تسهیل در امور ملک و مملکت و رساندن پیام خدمت به مردم، مانع جاری شدن امور مملکتی و نفع عمومی شده است.
🔸رسانه را نمیتوان دربست پذیرفت، این موضوع ربطی به اعتماد یا بیاعتمادی ندارد، رسانه را باید با محک تامل و نگاه نقادانه آزمود. همین نگاهی که فرصت پدیدارشدن واقعیت بیواسطه را به انسان میدهد، منتها اگر تصمیم بگیرد بدون واسطه رسانه به واقعیتهای میدانی روی آورد.
@jafaraliyan
مادر یوسف: من مظلوم ترین مادر شهید ایرانی هستم
🔺پسرم یوسف بعد از عملیات آزادسازی خرمشهر برگشت، کوموله ها ریختند و یوسف رو دستگیر کردند، گفتند به خمینی توهین کن یوسف این کار رو نکرد.
🔺به من گفتند توهین کن گفتم چنین کاری نمیکنم گفتند: بچهت را میکشیم بازهم قبول نکردم پسرم رو بستند به گاری و جلو چشمم سر از تنش جدا کردند و با ساطور دست ها و پاهاش را قطع کردند، شکمش را پاره کردند و جگرش را درآوردند...
🔺گفتند به خمینی توهین کن بازم توهین نکردم من رو با جنازه تکه پاره شده پسرم در یک اتاق گذاشتند و در رو قفل کردند؛ بعداز ۲۴ ساعت در را باز کردند گفتند: باید خودت پسرت را دفن کنی گفتم : من طاقت ندارم خاک روی سر پسرم بریزم گفتند: دستانت را میبندیم پشت ماشین و تو روستاها میگردانیم...
🔺شروع کردم با دستان خودم قبر درست کردن، با گریه میگفتم: #یافاطمةالزهرا، #یازینبکبری... انگار همه عالم کمکم میکردند برای حفر قبر پسرم. دلم گرفت، آخه پسرم کفن نداشت که جنازه اش را کفن کنم گوشه ای از چادرم را جدا کردم و بدن تکه تکه پسرم را گذاشتم داخل چادر...
🔺فقط خدا خودش شاهد هست که یک خانم چادری بالای قبر ایستاده بود و به من دلداری میداد و میگفت: صبر داشته باش و لا اله الا الله بگو...
🔺کنار قبرش نشستم و با دستان خودم یواش یواش رو صورت یوسفم خاک ریختم.. به همین خاطر من مظلوم ترین مادر شهید ایرانی هستم.
🔺به راستی مثل کوه پای نظام جمهوری اسلامی و امام خمینی (ره) ایستادند ما چه قدر پای ارزش هایمان ایستاده ایم
#شهید_یوسف_داورپناه
@Ravayathaghayeegh
تکلیف باطل معلوم است. دست و پا زدنهای باطل برای نمردن حکم قطعی و ثابت است. حال باطل، حال و روز ضحاک است. بوسههای شیطان کار دستش داده.
بحث اینجاست که ما در حق باقی میمانیم یا با باطل همراهی میکنیم.