هدایت شده از 🚩🏴حاج قاسم🚩🏴
۲۱ دونه گیلاس رو خریدم ۲ پوند. به پول شما میشه ۱۳۰ هزار تومن. گفتم که بدونید گرونی همه جاست.
ناراحتم نیستم. همینه که هست.
#انگلستان
امسال ظاهرا دشمن تشویق کرده تا کشف حجاب کردهها حرم و حریم دستهها و هیئات و حسینیهها و مساجد رو به گناه بزرگ خودشون آلوده کنند.
قطعا در میان این افراد کسانی هستند که واقعا در جهل رسانهای که بمباران مسموم تبلیغات دشمن ایجاد کرده، تقید به ظواهر شرع رو از دست دادند و امانتی رو که از گذشتگان به ارث بردند و طهارتی که در نژاد و تبارشون هست رو به وسیله حضور در مراسمات مذهبی و سیاسی حفظ میکنند. چه بسا متوجه عوارض و لوازم خطایی که میکنند نیستند و انتظار سعه صدر از اهالی هیئت و عزا و مؤمنین دستاندر کار مراسمات اهل بیت دارند.
چارهای از این صحنه نیست. لذا عزیزان برپا کننده مجالس اهل بیت بایستی آمادگی لازم رو داشته باشند که با حفظ کرامت مجالس اهل بیت و آرامش و نظم آنها، همچنین حرمت عزاداران حسینی که یک سال منتظر چنین روزهایی بودند تا عشق خودشون رو به ارباب بیکفن نشان دهند و از طرف دیگر تکریم حریم الهی و محل آمد و شد فرشتگان و منظور نظر صدیقه طاهره و امیر مؤمنان باید در بالاترین حد حفظ شود.
پیشنهاد میکنیم دستهها افرادی را به عنوان مسئول روبرو شدن و پذیرایی و راهنمایی از افرادی که احیانا در پی تخریب صورت مراسم هستند تعیین کنند. افراد پخته و جا افتادهای که آمادگی و حزم و حلم کافی رو دارند و با تعدادی از خواهران و برادران پشتیبانی میشوند.
دوم اینکه هر دسته و هیئت تعدادی روسری و احیانا شال بلند مناسب و حتی چادر تدارک ببینند که در صورت پدیدار شدن عنصر ناهنجار، پیشنهاد حجاب کنند.
سوم کارتها و نوشتههایی برگزیده و شیوا و رسا آماده شده باشد که در صورت برخورد با چنین افرادی ارشاد کریمانه انجام شده باشه.
چهارم هر هیئت تعدادی هدیه اهل بیتی هم اماده کرده باشند تا چنین افرادی پس از راهنمایی شدن برخورد مناسبی داشتند، به عنوان تشویق و مؤلفة قلوبهم تقدیم حضورشان شود.
پنجم پرچمهایی با عنوان امر به معروف و نهی از منکر به ویژه در مورد حجاب، در نیان پرچمهای هیئت وجود داشته باشد.
ششم اعلامیههایی از سوی هیئات و دستههای عزاداری تهیه و توزیع شود که در آن نکاتی عمومی از حفظ حریم اهل بیت در کشور شیعه و ادب شیعگی و تکلیف در برابر دشمنان اهل بیت به طور مختصر ارائه شده باشد.
طرح دشمن ایجاد نفرت و اختلال و اختلاف در مراسمات مذهبی است تا هر چه بیشتر آنها را از سطح معابر شهر جمع کند و خیابان را تسلیم لشگر فساد و فحشا کند. هشیاری مؤمنین برای عبور کم هزینه و با آسیب کمتر لازم است.
خسارات حداقلی معنوی در این مقابله تمدنی مد نظر است.
خداوند به همه ما توفیق برگزاری شایسته مراسمات اهل بیت را عنایت بفرماید.
هدایت شده از آن روی غرب🗽
💢کمی زیبایی ببینیم😍
کار زیبای یک هموطن مقیم #آمریکا جهت معرفی سیدالشهداء علیه السلام
پرچمی که همیشه بالاست پرچم شماست آقاجان حتی تو آمریکا
#نوری_در_میان_تاریکی
به کانال #آن_روی_غرب بپیوندید👇
https://eitaa.com/anroyegharb
هدایت شده از harizavi_ir
🔰 حمایت قائممقام سازمان تبلیغات اسلامی از اهتمام فراجا در برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی
حفظ امنیت اخلاقی جامعه و سلامت معنوی خانواده وظیفه همگان است و مردم قدردان اهتمام نیروی انتظامی کشور به رفع ناهنجاری ها هستند .
#فراجا
———————————————
🔊 کانال رسمی #استاد_حریزاوی
✅ @harizavi_ir
—————————————
هدایت شده از متنْآگاهی|جعفرعلیاننژادی
چرا به نمایش فرمهای عزاداری محلی نیاز داریم؟
✍ جعفرعلیاننژادی
🔸برنامه حسینیه معلّا پس از نمایش موفق سال گذشته، امسال با ابتکارات جدید و تدوین بهتر در حال نمایش در سیمای ملی است. یکی از این ابتکارات، بازنمایی سنتهای عزاداری محلی و نه صرفاً قومی (منطقهای) است.
🔸عبور از لایههای بزرگتر قومی و شهری به لایههای کوچکتر و محلیتر عزاداری، نشانه تغییر رویکردی هوشمندانه در به رسمیتشناختن تکثر فرهنگی با دقت زیاد و در حد مردم قریههای کوچک و متوسط و یا محلههای قدیمی است. برای بسیاری از مردم کشورمان موعد عزاداری حسینی، همزمان موعد تذکر و بازگشت به کوچکترین، واحدهای سرزمینی و بازیابی تعلقات «روستایی» و «محلهای» نیز هست.
🔸با اینکه دست کم حدود پنجاه سال از تغییر ماهیت جغرافیای اجتماعی از روستا به شهر میگذرد، و در بسیاری از شهرهای بزرگ پدیده محلهزدایی رخ داده است، همچنان مردم کشورمان ریشههایشان را میجویند و یا حداقل میل به یافتن اعقاب خود را میجویند. عینیترین مسیر برای بازیابی ریشهها، رفتن به واحدهای روستایی و محلهای است و این مهم در فصل عزاداری سیدوسالار شهیدان به عینیت میرسد.
🔸بازگشت به روستاها، همزمان به معنای بازیابی «امر آشنا» نیز هست. برای خیلی از ماها شاید سنت عزاداری یک روستا موضوع جدید و نویی باشد، اما حتما غریب نیست. ما در لحظه با حس عزاداری مردم یک روستا مانند خرقان شاهرود، همراه میشویم. ابتدا گمان میکنیم، چنین شکلی از سینه زنی را بلد نیستیم، اما از پس ملاحظه این شور، خود را درون دسته میبینیم.
🔸از جاکنده شدن داوران برنامه و ورود به دسته عزاداری، همان بازیابی «امر آشنا» است. از جاکندهشدن جمعیتهای حاضر در عزاداریها و پیوستنشان به دستههای عزاداری نیز همینگونه است. امام حسین(ع)، آشناترین، عمومیترین، کلیترین و جامعترین دلیل شکلگیری اجتماعات محلی میشود.
🔸قوام سنت عزاداری به تحکیم مناسبات محلات و روستاهای کشور است. بخش مهمی از خاطرات جمعی مردم کشور ما از مواجهه دستههای عزاداری محلات و روستاها با یکدیگر ناشی میشود و عجیبتر آن است که میل به گداختن در آتش معنای عاشورا و حرکت سیدالشهداء در این مواجهه شدیدتر میشود. هر محله و روستا خود را آماده پذیرفتن و یافتن دسته دیگر محله و روستای مهمان میکند.
🔸مردم در این مراودات، همزمان در حال فریاد خروج از تکثر محلی و روستایی به وحدت حسینی هستند. همان است که به همه چیز رنگ میدهد، اما واقعیت تکثر را انکار نمیکند. مردم امری آشنا را بازمییابند. هم گذشته و گذشتگان خود را در محله و روستا پیدا میکنند، هم یاد نابترین مضمون اسلام محمدی (ص) را گرامی میدارند.
🔸با این مبنا، بازنمایی سنتهای عزاداری محلی و روستایی در حسینیه معلّا، یک اقدام ارگانیک و طبیعی است که خلأ آن سالها حس میشد. این گیرایی بیدلیل اتفاق نیفتاده است. مردم با امامحسین(ع)، هویت خود را، در کوچکترین واحدهای سرزمینی و شهری شناختهاند. این بازنمایی، هویتشان را صدا میزنند. مردم با حسین(ع) در «جایی» خو گرفتهاند و با حسین(ع) موقعیتشناس را باز مییابند.
@jafaraliyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️ دیدین یه عده میگن بذارین با هر تیپ و قیافه ای بیان تو مراسمات؟
میگن بذار هرکاری میخواد بکنه ولی تو مراسم شرکت کنه؟! جواب رو در این صحبتهای آقا میتونید پیدا کنید
❇️ کانال دفاع از حقوق بانوان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
♻️ سخنان قابل توجه آیت الله جوادی آملی درباره تفاوت امر به معروف و نهی از منکر با تعلیم و تبلیغ
🔻مساله امر به معروف، غیر از مساله تعلیم و تبلیغ و امثال ذلک است. تعلیم برای این است که ما جاهل را عالم کنیم. تبلیغ برای این است که اگر به او نرسیده، به او برسانیم . تنبیه غافل این است که اگر او غفلتی دارد، متوجه اش کنیم .
🔻اما امر به معروف برای این است که کسی عالماً عامداً دارد گناه می کند. او که جاهل نیست، او که غافل نیست، او که ساهی [سهو کننده] و ناسی [ فراموش کننده] نیست ما آیه و روایت بخوانیم.
هر کدام از این ها باشد، دیگر داخل در مساله امر به معروف و نهی از منکر نیست.
🔻امر به معروف برای جایی است که کسی عالماً عامداً دارد گناه می کند. آن وقت ما دیگر معلم نیستیم؛ ما مرشد نیستیم؛ ما مبشر نیستیم؛ ما منذر نیستیم؛ ما فرمانده ایم؛ امر می کنیم. بر او واجب است که حرف ما را گوش دهد. چون ما داریم امر می کنیم.
🔻اگر ما به کسی گفتیم #عفاف را رعایت بکن، رعایت نکرد، ۲ تا گناه کرد؛ یکی " قُلْ لِلْمُؤْمِنِينَ " را عمل نکرد. یکی فرمان ما یرا اطاعت نکرد.
این که فرمود: " المُؤمِنونَ وَالمُؤمِناتُ بَعضُهُم أَولِياءُ بَعضٍ " ما ولایت داریم نسبت به یکدیگر؛ ولی یکدیگر هستیم. مولّی علیه باید حرف ولی را گوش دهد.
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻 عاشورا و امروز؛ الهامها و امدادها
🖊 مهدی جمشیدی
۱. مکتب، دارای «شخصیّت» است و باید آن را همانند یک انسان تصوّر کرد و برایناساس، به آن صفات «زندگی» و «مردگی» را نسبت داد. در دو حالت، مرگ یک مکتب اتّفاق میافتد؛ یکی در حالتی که مکتب، «توان کارکردی» خود را از دست میدهد، یعنی در تحقّق فلسفۀ وجودیِ خود، دچار ناتوانی میشود. هر مکتبی آماده است به سؤالاتی پاسخ دهد و خلأهایی را پُر کند، امّا اگر در مقام عمل نتوانست این کارکردها را ایفا کند، مردم از او رویگردان میشوند و بهاینترتیب، مکتب در زندگی مردم میمیرد. حالت دوّم این است که مکتب، «توانِ رقابتِ کارکردی» خود را از دست بدهد؛ به این معنی که مکتب همچنان کارکردهایی که وعده داده است را ایفا میکند، امّا مردم توانستهاند رقیبی برای آن پیدا کنند که بهتر از مکتب کنونی میتواند احتیاجاتشان را برطرف کند.
۲. خصوصیّت احیاکنندگیِ محرم و صفر، عَرَضی است؛ چون محرم و صفر، پارهای از زمان هستند و زمان هم در ذات خودش فضیلتی ندارد و همیشه چیزی بیرون از زمان به آن - در مقایسه با زمانهای دیگر - اعتبار و ارزش میدهد. در نتیجه، خصوصیّت زندهکنندگیِ محرم و صفر را باید به اتّفاقهایی که در این ماهها افتادهاند، نسبت داد و آن عبارت است از قیام امام حسین(ع) که قیامی اصلاحی بود. اگر مکتب در ذهن و زندگی مردم، دچار اختلال و نابسمانی شود، نیازمند «برخاستن» و «شوریدن» یک مصلح است که پرچم اصلاح را بلند کند؛ چنانکه امام حسین هم میفرمایند: من هدفی از قیام ندارم به جز اصلاح امّتِ جدّم. اصلاح امّتِ جدّم یعنی اصلاحِ دینداری و سبکِ زندگیِ مردمی که پیرو رسول اکرم(ص) بودند.
۳. تعظیم امام حسین، تعظیم قیام امام حسین است و تعظیم این قیام، تعظیم پرچم اصلاحیای است که ایشان برافراشتهاند. این تعظیم، «دلالت عملی» دارد و اینطور نیست که یک امر «باطنیِ محض» یا «تشریفاتی» باشد. ما با تعظیم قیام امام حسین، به «حرکت اصلاحی» در درون جامعۀ اسلامی، اعتبار میبخشیم و تکریم و بزرگداشت ماه قیام امام حسین، خودبهخود حرکتهایی از جنسِ امام حسین را بازتولید و بازسازی میکند. اینکه محرم و صفر، اسلام را «زنده» نگه داشتهاند، به این معنی است که در برابر هر نوع مفسدهای که در جامعۀ اسلامی به وجود آمده است، این نوع «حرکتهای اصلاحی»، ورق را بهنفع اسلام و حقایق آن برگردانده و از مرگ اسلام، جلوگیری کرده است.
۴. انقلاب اسلامی، ریشه در عالمِ معناییِ عاشورا داشت؛ از اساس شکلگیری که از هیئتهای مؤتلّفه و نیروهای مذهبی برآمد و بعد هم که بهتدریج از طریق همین شبکههای اجتماعی در دل مناسبات و مراسم محرم و صفر تداوم یافت و تا سال آخر که عظیمترین تظاهرات انقلابی در مراسم عاشورا و تاسوعا برگزار شد. اینها بیانگر آن است که حرکت انقلابیِ سال پنجاهوهفت، وابستگی جدّی به عالمِ معناییِ عاشورا داشت و این حقیقت در آن، نقشِ «مولّد» و «محرّک» را ایفا کرد. پس از انقلاب، در هشت سال دفاع مقدّس نیز عظیمترین انگیزهای که توانست مردم را در خطّ مقدّم نگه دارد و از تودههای مردم، بسیج اجتماعی بیافریند حماسۀ عاشورا بود؛ چنانکه پُرتکرارترین واژه در وصیّتنامههای شهدا، نام مبارک امام حسین(ع) است. آنچه فتنۀ سال هشتادوهشت را نیز برانداخت، چیزی نبود جز راهپیماییِ نهم دی که آن راهپیمایی هم ریشه در عاشورا داشت. این بدان معنی است که وقایعِ تاریخیِ پیدرپی، همه از «آبشخور عاشورا» تغذیه میکنند و این عاشوراست که در بزنگاههای تاریخی به سراغ جامعه میآید و آن را از ورطۀ سقوط، نجات میدهند.
۵. یکی از نتایجی که از این بحث میتوان گرفت این است که «هیئتهای سکولار»، خصوصیّت حیاتبخشی ندارند؛ چون به نوعی سوگواریِ «شخصیشده» و «باطنیشده» متمایل هستند که هیچ مخالفی ندارد و تغییری را در جامعه رقم نمیزند و کاری با آنچه در بستر جامعه رخ میدهد ندارد. این در حالی است که قیام امام حسین به این دلیل «حیاتبخش» بود که در برابر عواملِ مرگآفرینِ اسلام ایستاد و آنها را برانداخت. اگر هیئتها، این خصوصیّت را نداشته باشند، منجر به احیای اسلام نخواهند شد، بلکه حتّی باید گفت هیئتهای سکولار، تحریفگرِ عاشورا نیز هستند؛ زیرا هستۀ مرکزیِ قیام عاشورا را میگیرند و صورتی تحریفشده و تقلّبی از آن ارائه میدهند که کارکرد و ثمری ندارد. اگر «هیئتهای سکولار» در برابر جوهر و هویت عاشورا ایستادهاند، «هیئتهای غیرانقلابی» نیز چنین حکمی دارند؛ این دو، لبههای یک قیچی هستند که یکی «سیاست» را میراند و دیگری «سیاستبازی» را فرامیخواند. سکولارها، حسین را از «حکومت» تهی میکنند و غیرانقلابیها، از «انقلاب». یکی از حسین، «عارف عزلتنشین» میسازد و دیگری «سیاستمدار اقتضایی».
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
یه پزشک جوون،خوش تیپ،ادکلن زن و برند پوش بود.شاید به ظاهرش نمیخورد اما تا بهش اطلاع دادن قراره عدهای اوباش به پرچمهای آقا اباعبدالله که برای محرم نصب شده جسارت کنن راهی خیابون شد،با اینکه دست خالی بوده کفتار ها چند نفری بهش حمله میکنن،یه چاقو تو چشمش میزنن چند چاقو به بدنش.
باباش میگفت همیشه آرزوش بوده مدافع حرم باشه💔
-شهادتتمبارکآقاامیرحسینپور🌱
مهمترین وسیلۀ سلوک، توجّه به بلای اولیای خدا و بهویژه توجه به اعظم بلاها، یعنی مصیبت سیدالشهداست. این مصیبت، در حقیقت، ابتلای رسولاللّه(ص) است.
این ابتلاء، اعظم وسایل سلوک بهسمت خدای متعال و محور تهذیب کُلّ تاریخ است. حتّی انبیای اولوالعزم نیز از این ابتلاء بهره برده و بهواسطۀ آن رشد کردهاند.
☑️ @mirbaqeri_ir
آنان که تن مقدس اباعبدالله را پاره پاره کردند و هتک نمودند، امروز برای خیمههای عزا طراحی کردهاند.
قوم یزید در میان ما آنقدر تکثیر شدند تا امروز علنی به سوی سیدالشهداء سنگ پرتاب کنند.
هدایت شده از معروفانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#حدیثانه
🌺 امام حسین علیه السلام فرمودند:
بر هيچ چشم مؤمنى روا نيست كه ببيند خدا نافرمانى مى شود و چشم خود را فرو بندد ، مگر آن كه آن وضع را تغيير دهد...
📚أمالی شیخ طوسی ص ۵۵
#نشردهید
🧡#معروفانه ای شو👇
https://eitaa.com/joinchat/1179058499C4ee0700aeb
واقعیت اینکه ما هنوز در هم آمیختگی حیات خود با شیاطین را باور نکردهایم. همچنان که حضور فرشتگان را.
ما با دشمنی زندگی میکنیم که تلاش میکند، دشمنیاش را باور نکنیم. حال آنکه عنصر عداوت از او برمیخیزد.
خداوند به دشمنی او شهادت داده و ما نیز بارها و بارها آزمودهایم؛ اما باز فراموش میکنیم. نادیده میگیریم.
هر چه او بتواند وسوسههای خود را به نام امیال خودمان تمام کند پیروزتر است. هر چه بتواند خود را خیرخواه جلوه دهد موفقتر است.
موفقتر است یعنی در نابودی ما...
همین داستان در مورد منافقان هم هست. منافقان نزدیکترین دوستان شیطان هستند. شبیهترینها به او.
ولیّ فقیه دشمن را نشان میدهد و منافق شروع به وسوسه میکند تا دشمن را تبرئه و تطهیر کند.
قطعا شیطان بزرگ سعی خواهد کرد خود را دوست معرفی کند و اگر موفق نشد توسط منافق تولید فساد را به میل ملت نسبت خواهد داد.
منافق ناپاک همدست شیطان است و شیطان انسی هم اوست.
بشناسیم ترفند شیطان را بدانیم که چه راههایی برای سرکوب ما دارد.
قرآن کریم رسوا کننده این جماعت است.
اگر ملت ما نفاق را میشناختند و با آن روبرو میشدند بسیاری از مشکلات پیش از ایجاد برطرف میشد.
بدانیم که شیطان متحد منافقین و کافرین است و با آنها شبکه منسجم و کارآمدی از جاسوسی و نمامی تشکیل داده و در تبادل اطلاعات، گناهان پنهانی و خطاهای یواشکی ما را بایگانی و فرآوری میکند برای روز مبادا.
ارزشمندترین دارایی شیطان گناه مؤمنان است. او به عنوان ابزار شکست اسلام از آن استفاده میکند. شیاطین بدینوسیله گروگانگیری میکنند و سپاه حق را از برابر هجوم کفر و فسق و عصیان کنار میرانند.
منافقین نفاط ضعف را میشناسند. آنها با اطلاعات حکومت میکنند و به شیطان بزرگ ارائه خدمات میکنند.
همواره به موازات خداوند و پیامبران و اولیاء خدا و فرشتگان، شیاطین نیز شاهد رفتار ما هستند. اضافه کنید گوشیهای هوشمند و دوربینها و تجهیزات هوشمند مبتنی بر اینترنت و رایانهها و سایر ابزارهای ارتباطی مدرن را.
به هوش باشیم تا در تله شیطان گرفتار نشویم. او دشمن ماست.
هدایت شده از انقلاب اسلامی
14.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴
💠 پیامبر اعظم صلیاللهعلیهوآله فرمودند:
إِنَّ لِرَبِّكُمْ فِی أَيَّامِ دَهْرِكُمْ نَفَحَاتٍ أَلَا فَتَعَرَّضُوا لَهَا؛
بهراستی كه در ايام زندگیتان نسیمهایی از پروردگارتان هست. آگاه باشید كه خويشتن را در مسير و معرض آنها قرار دهيد (محجة البیضاء، ج۵، ص۱۵).
استاد میرباقری:
مجلسی که مرتبط میشود با عاشورای امام حسین سلاماللهعلیه رزقی در آن نازل میشود که مال عاشوراست. نسیمی از آنجا میوزد در اینجا.
درهایی باز میشود از عاشورا بهسوی ما، بهخصوص بهسوی مؤمنان و محبان، این درها در غیر این ایام نیست.
در دهۀ محرم است که نسیمی از عاشورا میوزد.
#یا_حسین
#ما_ملت_شهادتیم
#ما_ملت_امام_حسینیم
@Enghelabe_Islami
هدایت شده از انقلاب اسلامی
14.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴
💠 پیامبر اعظم صلیاللهعلیهوآله فرمودند:
إِنَّ لِرَبِّكُمْ فِی أَيَّامِ دَهْرِكُمْ نَفَحَاتٍ أَلَا فَتَعَرَّضُوا لَهَا؛
بهراستی كه در ايام زندگیتان نسیمهایی از پروردگارتان هست. آگاه باشید كه خويشتن را در مسير و معرض آنها قرار دهيد (محجة البیضاء، ج۵، ص۱۵).
استاد میرباقری:
مجلسی که مرتبط میشود با عاشورای امام حسین سلاماللهعلیه رزقی در آن نازل میشود که مال عاشوراست. نسیمی از آنجا میوزد در اینجا.
درهایی باز میشود از عاشورا بهسوی ما، بهخصوص بهسوی مؤمنان و محبان، این درها در غیر این ایام نیست.
در دهۀ محرم است که نسیمی از عاشورا میوزد.
#یا_حسین
#ما_ملت_شهادتیم
#ما_ملت_امام_حسینیم
@Enghelabe_Islami
چرا مسئله حجاب حل نمیشود؟!
این به خاطر قدرت بیحجابها نیست. همه میدانند آنها با تشبه به فواحش، حفیرترین بخش جامعه را تشکیل میدهند.
این به خاطر امتدادهای سیاسی و اقتصادی و امنیتی و اجتماعی بیحجابی است که باقی میماند.
قدرت و شهرت و ثروت و شهوت رفیق راه هم هستند. از هم پشتیبانی میکنند.
خداوند به دنبال هدایت مردم است. فضاهای فراوانی برای آنها ایجاد میکند تا زشتیها فاش نشوند و اگر فاش شدند توسعه پیدا نکنند و به فراموشی سپرده شوند.
توصیههای فراوان به چشمپوشی و نادیده گرفتن و پرهیز از عیبجویی و سخنپراکنی و غیبت و امثال آن از دروغ و تهمت و توهین و ... همه از لین بابت است که انسان در راستای طرح اجتماعی شیطان قرار نگیرد و حکومت او را تقویت نکند.
این فضای عظیم مثبت را منافقین مصرف میکنند. همچنان که حجت باطنی پیامبران عقل است، حجت باطنی منافقان، وساوس شیطانی و حجت باطنی کافران، هوی نفس است.
منافقین در جامعه روی نقاط ضعف متمرکز میشوند و تولید التهاب و عفونت و تب و لرز میکنند. منافقین بسیار کثیف و خائنند.
چه تفاوتی بین منافقین و گناهکاران عادی وجود دارد؟!
منافقین طرح اجتماعی دارند. افق سیاسی دارند. طرح آنها حکومت و سلطنت است.
منافق سرمایههای معنوی را که مؤمنین برای حیات اجتماعی خود ذخیره کردهاند، مصادره میکند تا به حکومت برسد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خانوم بد!
روایتی از حمله به بانوی محجبه و کودکانش در رشت
چادر مامانم رو کشید افتادم
خانومه اومد حمله کرد تو دعواش میکنیها
دفتر تمرین (سعیدتوتونکار)
🎥 خانوم بد! روایتی از حمله به بانوی محجبه و کودکانش در رشت چادر مامانم رو کشید افتادم خانومه اومد
گاهی شیعیان را به ابتلاءات اهل بیت شرافت میدهند. شباهت در بلاها، مانند شباهت در عبادات، انسان را رشد میدهد؛ بالا میبرد
هدایت شده از 🚩🏴حاج قاسم🚩🏴
🔺هنری کیسینجر سه سال از آیت الله جنتی ۹۷ ساله ما مسن تر است؛ وی در ۱۰۰ سالگی در پی ماموریتی دیپلماتیک وارد چین شده است؛ رسانه اصلاح طلب بدون اینکه بگوید پیرمرد اجازه نمیدهد جوانها کار بکنند، از عقلانیت کیسینجری سخن به میان آورده، ولی به امثال جنتی که میرسند از کهولت سن آنها میگویند!
📳 #عبدالرحیم_انصاری
be0d1263-c7e6-4c7a-96f1-a53c7094e1f5.jpg
49.3K
آیا این کافی نیست تا بدانیم که مزدوران غرب در ایران چه در سر دارند؟!
آیا نفاق باید چگونه رسوایی خود را فریاد بزند تا باور کنیم، ایشان چیزی جز از بین بردن اسلام و نابود کردن قرآن و زیر پا گذاشتن احکام و فاسد کردن اعتقادات هدف دیگری ندارند.
کسانی که استحاله شدند و تلاش میکنند جامعه را با خود به همان قهقرایی برانند که گرفتار آنند.
بنبستی که در آن نه راه پیش دارند و نه پس. دینگریزانی که به دامن دینستیزی افتادند. توابین از اسلام و انقلاب هر روز وقیحتر از دیروز شعار کفار را تکرار میکنند.
امروز میتوان آشکارا دید که چرا چند دهه با احکام شرع از جمله حجاب جنگیدند تا بتوانند در سطح سیاسی برآیندگیری کنند و خود را به قدرت نزدیک کنند.
جریان اصلاحات به خط مرزی جنگ خیابانی علیه نظام رسیده. همان جایی که پیش از این مجاهدین خلق آزمودند.
با شیوع بیمسئولانه بیلباسی و بدپوششی، پدیده چشمچرانی آشکارا افزایش داشته است.
پذیرایی شیطانی سفرههای خیابانی شهوت رایگان، بسیاری از چشمهای هرز و دلهای هرزه را به جنبش مضاعف واداشته.
عفونت و فساد اثر پروانهای نگاههای مسموم بیمسئولیتی که مردان و زنان شبانهروز جرعه جرعه سر میکشند، به زودی جامعه را به مسیر بیبازگشت خواهد کشاند.
بیماری دردناکی که درمانهایی به مراتب دردناکتر دارد. همیشه توبه بهترین راه است، اگر آگاهی و بیداری و پشیمانی فراهم باشد.
بعضی از این مؤمنها رو دیدید تریپ خواجه ربیع برمیدارند؟!
اینها بهترین دوستان معاویهاند.
میگفت با دو سه تا حرامزاده و بیست، سیهزار حراملقمه میشود کربلا به پا کرد.
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻عاشورا و خواص بیخاصیّت
🖊 مهدی جمشیدی
۱. در نگاه نخست، به نظر میرسد که همۀ تحوّلات اجتماعی، وابسته به «امام جامعه» است و جامعه، آینۀ منعکسکنندۀ خودِ اوست و ازاینرو، باید «وضع جامعه» را هرچه که هست، به او ارجاع داد و برآمده از ارادۀ او دانست. چنین برداشتی از منطق تحوّلات اجتماعی نادرست است. اینکه امام در جامعۀ اسلامی، تعیینکننده است و سیاستها و جهتگیریهایش میتواند جامعه را به قلۀ تعالی یا درۀ انحطاط سوق بدهد، برداشت درستی است، اما همواره چنین نیست که او نقش اصلی را بر عهده داشته باشد یا در همۀ زمینهها بتوان رد پای او را یافت. ازآنجاکه قاعدۀ حکمرانی در جامعۀ اسلامی این است که امام باید جامعه را متقاعد سازد و به خواست و ارادۀ آنها، هویّت دینی بدهد، اینگونه نیست که جامعه همچون شیء شکلپذیر و منفعل در دست امام جامعه باشد و او بدون آنکه دغدغۀ «همراهی جامعه» را در داشته باشد، نقش هدایتی خویش را ایفا نماید. پس امام جامعه از جهات بسیاری، «مقیّد» و «محدود» به خودِ جامعه است و باید اقتضاهای آن را در نظر بگیرد و در چهارچوب آنها سیاستگذاری و راهبری کند؛ چه اقتضاهای امکانی و چه اقتضاهای امتناعی. بدینسبب، جامعهای که دچار فقر امکانی باشد و بنمایههای قوی نداشته باشد و نتواند رویدادها و حوادث را فهم کند و به فهم امام جامعه نیز چندان گردن ننهد، خودش به عامل بازدارنده نسبت به غایات قدسیِ امام تبدیل میشود.
۲. آنچه که در عرض امام جامعه میتواند نقش مکمّل یا نقش ناقض ایفا کند، لایۀ سرآمدان و برجستگان جامعه هستند؛ کسانی که در «خواص جامعه» نامیده میشوند و به دو گروه خواص اهل حقّ و خواص اهل باطل تبدیل میشوند. «خواص اهل حقّ» نیز در کنار امام جامعه، هویتپرداز و جهتبخش هستند و میتوانند ارادۀ امام جامعه را به تحقق نزدیک سازند یا آن را به زنجیر درآورند. این امر بدان سبب است که تودههای مردم در جامعه، اغلب گرفتار وضع «اثرپذیری» و «دنبالهروی» هستند و چشم به خواص دارند و از آنها تبعیّت میکنند؛ چنانکه انتخابهایشان، «تکرار انتخابهای خواص» هستند. بنابراین، ممکن است با توجه به محدودیّتهای گفتاری و صراحتیِ امام جامعه، خواص در مسیری قرار بگیرند که بتوانند همچون یک مجموعۀ نقضکننده یا معطلنگاهدارنده نسبت به امام جامعه عمل کنند. از جمله، «سکوت خواص» بسیار مؤثّر است؛ چه «سکوت گفتاری» و چه «سکوت عملی». در تاریخ، لحظههایی هستند که چرخشهای بزرگ میآفرینند و اتفاقهای بازگشتناپذیر پدید میآورند. در این لحظهها، هرچه هم امام جامعه بکوشد که به جامعه، جهت بدهد و آن را در مجرای غایات حقّ به حرکت درآورد، اما باز محتاج «همگفتاری» و «همعملیِ» خواص اهل حقّ است و بدون آنها، کار هدایت جامعه به پیش نخواهد رفت. اگر خواص اهل حقّ به دلیل «محافظهکاری» و «دنیاطلبی»، سکوت اختیار کنند و حقّ را کتمان نمایند، جامعه نخواهد توانست که حقّ و مسیر حقّ را بیابد و ازاینرو، در چالهها و چاهها فرو خواهد افتاد. جامعۀ مبتلا به «خواص ساکت»، روی سعادت را نخواهد دید و همواره گرفتار تکرار خطاها و بازتولید لغزشهایش خواهد شد. در چنین وضعی، امرِ امام جامعه نیز معطل و معوّق باقی خواهد ماند و رنگ تحقق را نخواهد پذیرفت.
۳. در تحلیل ریشۀ واقعۀ عاشورا باید خاموشی و انفعالِ خواص اهل حقّ را علت اصلی شمرد و انگشت اتهام را به سوی آنها چرخانید؛ چراکه امام جامعه را تنها نهادند و در مسیر تحقق غایات قدسی، به حمایت گفتاری و عملی از او برنخواستند. امام حقّ، محتاج «حمایت خواص اهل حقّ» است تا جامعه، یکپارچه و همصدا در مسیر هدایت معنوی قرار بگیرد و دین در قالب نظامهای اجتماعی، عینیّت یابد، اما اگر خواص در لحظههای تاریخساز، زبان در کام فروببرند و حاضر نباشند هزینۀ «اظهار حقّ» را بپردازند، جامعه رو به پیش حرکت نخواهد کرد، بلکه چهبسا آنچنان سیر قهقرایی و انحطاطی را تجربه کند که در مقابل دیدگانش، واقعهای به تلخی عاشورا رخ بدهد. خواص اهل حقّ که در این فروبستگی تاریخی دست دارند، حقّ را میشناسند و میفهمند، اما از «موضعمندی» و «صراحت» و «هزینهدادن» گریزان هستند و به همین دلیل، امام جامعه نیز تنها و بیطنین میماند و عوام نیز بر روی او شمشمیر جهالت میکِشند. سرنوشت جامعۀ اسلامی، وابسته به این است که آن دسته از خواص اهل حقّ که با مواضع خویش، تسهیلکننده و پیشبرندۀ حقیقت هستند، اکثریّت نخبگانی باشند تا بتوانند جامعه را در جهت ارادۀ امام جامعه، بسیج کنند.
🖇 منتشرشده در:
http://fna.ir/3dmv3n
آدم بیمرز، بیشخصیت است.
کسی که اندازه نمیداند، لاجرم تجاوزکار است.
قدر و قیمت هر چیزی به اندازه شخصیت اوست.
آدم بیشخصیت، قدر و قیمتی ندارد.
آدم تجاوزکار، هزینه میتراشد. بخواهد یا نخواهد جنایت میکند.
آدم بیمرز، بیمعنی است. پوچ و تهی است. خالی از هر چیزی که بتواند به آن بیارزد و بنازد.
یک ظرف شکسته است.