انتخاب آقای عارف به عنوان معاون اول توسط آقای پزشکیان اعتراف تلخ ایشان در مورد ضعیف بودن موقعیت خویش است. این ضعف که پیش از این نیز احتمال آن میرفت و در تحلیلهای فراوانی به آن پرداخته شده بود، تنها دامنگیر دولت نیست. بلکه آثار آن قطعا زندگی تمام مردم را در بر خواهد گرفت.
رفتار درست و عمل صالح در چنین وضعیتی کمک کردن مجاهدانه برای تقویت و موفقیت دولت است. نمیتوانیم در این موقعیت دلبستگیهای فردی و حزبی را بر منافع ملی مقدم بدانیم. بلکه باید تمام تلاش خود را صرف بهبود شرایط مردم کنیم. نقش نیروهای جهادی مردمی و انقلابی در این برهه بسیار تعیین کننده است. نیروهای جهادی میتوانند بدون هیچ گونه سهمخواهی سیاسی یا قدرتطلبی شایع بین سیاستبازان به صورت کاملا مردمی، چابک، متنوع، متکثر، گسترده و ارزان وارد میدان شود و بخش قابل توجهی از سنگریزهها و گاه حتی صخرهها را از پیش پای دولت بردارد تا ماشین پیر و خسته دولت بتواند با زحمت کمتر به مقصد مورد نظر برسد.
قطعا مراقبت از عدم انحراف و حرکت در جاده مستقیم عهدها و میثاقها و وعدهها و ادعاهای دوران رقابت نیز بر عهده مردم است. امیدواریم ترکیب دولت به گونهای باشد که تجربه ریشسفیدها و انگیزه کار جوانترها معدل کارآمدی و کاربلدی دولت چهاردهم را بالا ببرد.
حمایتهای چند باره و چند لایه ولایت فقیه از دولت و نگاه مثبت و رو به آینده ایشان به دولت نیز ضرورت همراهی و همدلی و هماهنگی را دو صد چندان میکند. شاید در این میان بتوان نقش تیم آقای جلیلی را مغتنم دانست. اثبات تأثیرگذاری میدانی و آشکار شدن ظرفیتهای عملی جمعی که در طول رقابتهای انتخاباتی به ایشان منتسب میشد در این زمان میتواند اعتماد عمومی را نسبت به ایشان بالا ببرد و از سویی در مسیر خواست مردم و رهنمودهای حضرت آیت الله خامنهای دولت را برای خدمت به مردم تقویت کند. از جهت سوم این رویکرد میتواند حیثیتی تشکیلاتی به آقای جلیلی و تیم وفادارش و جمعی از مردم بدهد که انتخاب خود را تا امروز اصلح میدانند. با این کار قوت و قدرت مردمی در ایران ارتقاء خواهد یافت و تجربه جدیدی در سیاستورزی پسا انتخابات به وجود خواهد آمد.
نباید انتظار داشته باشیم که آراء سلبی به فریاد رئیس جمهور و دولتش برسد. هیچ دولتی به تنهایی کاری از پیش نمیبرد. بدون همراهی و همکاری میلیونها نفر از مردم در کف جامعه تصمیمات دولت جریان پیدا نخواهد کرد و به ثمر نخواهد رسید. کارنامه دولتها غالبا جمع و تفریقی از همین همکاریها و عدم همکاریهاست که میتواند عوامل مختلفی داشته باشد. اما انتظار میرود آنان که ادعای برادری انقلابی دارند بر آنان که به دنبال برابری با دیگران میگردند سبقت بگیرند و بار بر زمین مانده را بیش و پیش از بقیه به دوش بکشند تا عقبماندهها به نقطه عملیات برسند و دست به کار شوند. تجربه نشان داده آنان که بیشتر حرف میزنند کمتر کار میکنند و آنان که کار میکنند کمتر فرصت حرف زدن دارند. هر چند حرف زدن به جا خودش بخشی از کار خواهد بود.
دفتر تمرین (سعیدتوتونکار)
نمیتوان واقعیات را نقطهای دید. شرایط امروز ما محصول رفتار گذشته خود ماست. آری ما... اگر میشود آن
جمهوری اسلامی ایران ارزان به دست نیامده. ما پیش از این همواره با قتل و غارت و تجاوز یا خودفروشی زنده بودیم. وقتی تاریخ را مرور میکنی میبینی ایران در منطق استبداد و استکبار گرفتار بود. چه آن روز که قدرتمند بود و چه روزی که ضعیف و ذلیل شد و چه زمانی که سعی میکرد دوباره اقتدار از دست رفته را باز یابد در بستر و فضای جنایت و فساد دست و پا میزد. تلاشهای مردمی برای قرنها راه به جایی نبرد؛ زیرا مردم در حکومتهای خودکامه جز به عنوان تودهای از چاکران و فداییان و خدمتگزاران به شمار نمیآمدند. مردم پراکنده هیچ گاه قدرت تأثیرگذاری کلان نمییافتند. هر چند در ضعف کشور سهیم بودند؛ اما در قوتش نه.
جمهوری اسلامی ایران توانست با اعتبار بخشیدن به رأی مردم و جمع کردن آن و ایجاد اتحاد کلمه و تبدیل آن به قدرت، ایران را و مردم ایران را وارد معادلات و محاسبات اداره کشور و منطقه و جهان نماید.
صندوق انتخابات یکی از نقاط عطف فرایند کشف و به کار گیری قدرت مردم است. انتخابات کمک میکند تا تصمیمات تک نفره و چند نفره و تک حزبی و تک قومیتی، حدالإمکان به تصمیمات جمعی تبدیل شود. البته هیچ گاه نباید انتظارات آرمانی داشت. فنآوری انتخابات محصول تجربه بشری و ناگزیر از آزمون و خطاست. اما همواره تلاش شده نقاط ضعف آن بر اساس امکانات و فرصتها و تجربیات موجود در بافتار و ساختار فرهنگی و اجتماعی و تاریخی و سیاسی ملتها با خلاقیتها و تدابیر بومی به عنوان اقدامات مکمل جبران شده این فرآیند روزآمد شود و بهرهوری آن بالاتر رود. البته در این مسیر اشتباهات و خطاها و حتی انحرافاتی هم وجود داشته است.
این مسیر همیشه با سرعت و دقت بالا طی نشده؛ اما همواره سعی شده معدل تغییرات، مثبت و رو به تقویت جایگاه مردم باشد. یکی از مزیتهای نسبی ایرانیان در تحقق این هدف وجود عنصر ولایت و نفوذ شدید فرهنگ ولایتمداری و ولایتپذیری در میان آنهاست.
فهم ولایت توانسته یک راه حل منحصر به فرد را در فرایند تحقق مردمسالاری در اختیار ایرانیان قرار دهد. بستر ولایت اهل بیت طی ۱۴ قرن گذشته که بیشک بر بستر تاریخی فهم ایرانیان از امور معنوی و روحانی گسترده شده باعث شده تا یک هویت مشترک و میثاق ملی نانوشته و اتحاد نسبی مبنایی در درک واقعیات عمومی و متکثر وجود داشته باشد. همین زمینه کمک کرد تا ما بتوانیم به تصمیم انتخاب ولیّ فقیه در نقطه کانونی جمعبندی و هماهنگی تصمیمگیریها برسیم.
ولیّ فقیه در واقع یک شخص نیست. یک شخصیت است که به صورت مستمر توسط شورایی از نخبگان مصداقیابی میشود. اگر در هر زمان فرد انتخاب شده دچار انحراف از شاخصههای تعیین شده گردد، فرایند قانونی تغییر مصداق فعال خواهد شد. در واقع تعصبی روی افراد نیست. بلکه اصرار بر روی شرایط و مشخصات است.
همین مسئله، یعنی فهم ولایت فقیه و نه سلطنت شخص، محصول تجربه زیسته انباشته ماست. ناگهانی به وجود نیامده. زمینههای فرهنگی و اجتماعی آن با ما بوده و در مراسمات دینی و مذهبی و ملی و سنتی دائم تمرین شده است. ما نسل به نسل با امام حسین علیه السلام زندگی کردهایم و هر سال تمام لایههای رشد شخصیتی و هویتی خود را با محبت و معرفت و احساس همدلی اهل بیت پیامبر آمیختهایم. این مسئله به قدری جدی بوده و هست که حتی صورتی فرامذهبی و فرادینی و فراقومیتی پیدا کرده و حتی ما را با مردمان بسیاری در جغرافیایی گسترده پیوند میدهد و فرصتهای منطقهای و مزیتهای فرهنگی بین المللی را برای ما به وجود میآورد.
نرمافزار ولایت در جمهوری اسلامی سختافزار مناسبی یافت تا به صورت رسمی در تعیین معادلات و محاسبات قدرت تأثیر بگذارد. مردم به امر ولایت اعتماد ذاتی دارند و رهنمود ولیّ را به صورت وجدانی میفهمند. ولایت پیش از انقلاب، بیش از آنکه کمی باشد کیفی بود. البته فقها و علماء همواره در میان مردم بودهاند و محل رجوع و پناهگاه آنان بوده و هستند؛ اما پس از انقلاب اسلامی ایران با توجه مقتضیات زمان و تغییرات جهانی در اداره کشورها یک به روزریانی فناورانه انجام پذیرفت و اصل ولایت فقیه شد نخ تسبیح پیوند تمام عناصر نظام جمهوری اسلامی ایران با یکدیگر و مردم و بسترهای تاریخی و ملی و فرهنگیاش.
رسیدن به این نقطه اصلا آسان نبوده است. پدران ما دردها و رنجهای بسیار کشیدند تا به این نقطه رسیدند. دشمنان ایران همواره با این دستآورد مقابله کردهاند. جنگ پنهان و آشکار دشمنان با زمینههای ولایی اجتماعی و اصل ولایت فقیه در ساختار حکومت بیدلیل نیست. آنها میدانند که ما توانستیم با تکیه بر این اصل از جهان سلطه به جهان هدایت وارد شویم و میترسند این راه و روش آزادمنشانه دیگران را نیز هشیار کند و به فکر آزمودن امکانها بیاندازد.
دفتر تمرین (سعیدتوتونکار)
نمیتوان واقعیات را نقطهای دید. شرایط امروز ما محصول رفتار گذشته خود ماست. آری ما... اگر میشود آن
این در حالی است که زمینههای احیای ولایت در بسیاری از کشورها از بین برده شده و اگر بنا بر حرکتهای مردمی برای بازگشت به حکومتهای فطری باشد، جریان سلطه شایستگی نمایندگی آن را نخواهد داشت و در نتیجه مردمانشان از جهت فکری و فرهنگی به سمت مصداقهایی خارج از دایره مهار آنان روی خواهند آورد.
جنگ با محبوبیت حضرت آیت الله خامنهای به عنوان ولیّ فقیه زمان در همین راستاست. دشمنان میخواهند هر گونه امکان انتقال به وضع جدید را از بین ببرند و مردمان خویش را در ناامیدی مطلق از نظر امکان برآمدن فرهنگ ولایت و لوازم عملی آن فروبرند.
اگر دشمن بتواند طرح ولایت فقیه را خواستگاه آن به شکست بکشاند قطعا موفق خواهد شد اوضاع را در سایر نقاط به نفع خود کنترل کند. اتفاقات اخیر در منطقه و جهان پیرامون مسئله فلسطین نشان داد که چه قدرت گسترده و عمیقی در پس نگاه ولایی ذخیره شده و تنها عاملی که میتواند تغییر به نفع مردم را در سرتاسر جهان رقم بزند، همین امر است.
ولایت قدرت را از اشخاص میگیرد و به شخصیتها میدهد و انحصار را میشکند و باعث قوی شدن همه میشود.
این همان چیزی است که امروز در یمن و لبنان و فلسطین و سوریه و عراق و برخی کشورهای دیگر آشکار شده و در حال تثبیت موقعیت خویش است.
بزرگترین وحشت جریان سلطه موفقیت دایره مقاومت در اداره خویش است. یعنی رسیدن به نقطه بازدارندگی و خودبسندگی و تأمین نیاز و تکمیل چرخه قدرت و بازیافت و تولید و ارتقاء و توسعه آن بدون وابستگی یک طرفه به غرب و شرق.
امیدواریم بتوانیم شکرگزار این موفقیت بزرگ باشیم و با مثبت اندیشی و کشف فرصتهای ذخیره شده در دل این موقعیت الگوی موفق آیندگان ایران و دیگران همزمان باشیم.
هدایت شده از حاج علی یوسفی
12.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺اردشیر رستمی در پادکست باضیا:
«ما در جامعه با یک جنسیت و دو جنسیت مواجه نیستیم؛ ما با چندین جنسیت مواجه هستیم. کسی حق ندارد به کسی بگوید تو چجوری باش! چرا گ*ی بودن بد است؟! چرا ل*ز*بین بودن بد است؟!»
🔰در روز روشن از آزادی همجنسبازان حرف میزنند و از حقوق آنها بیپرده دفاع میکنند!!
✍️متاسفانه امروزه ما درگیر افرادی با تفکراتی مسموم. مشمئز کننده با پز روشنفکری هستیم. کسانی که عملا حقوق اکثریت را نمیبینند و در مقام دفاع از حقوق اقلیت هایی که کارهایشان با هیچ اصول اخلاقی و انسانی و دینی و هر چه که شما فکرش را بکنید سازگاری ندارد برمی آیند.
فردا روزی همه فاز اوپوزیسیون برمیدارن و میگن جامعه چرا داره به سمت ابتذال میره...
❌مسئولین فرهنگی و قوه قضائیه تاموقعی که احساس خطر نکنیدو به همچین افرادی که دسترسی به تریبون دارند اجازه صحبت های ناروا و خلاف قوانین داده میشود ما انتظار نداشته باشیم جامعه به سمت معنویت و تعالی ارزش های اخلاقی پیش بره، در نهایت به سمت یک جامعه اروتیزه و فوقالعاده خطرناک پیش میریم که فرهنگ و دین و اخلاق و هر ارزشی را نابود خواهد کرد.
یا علی.
کانال مارو داشته باشید😌
─═ @HAJJALI110 ═─
هدایت شده از فکرت
🖇 «علّت انکار و اعراض بسیاری از افراد تحصیل کرده [از دین] این است که مفاهیم مذهبی و دینی به طرز صحیحی به آنها تعلیم نشده است. در واقع آن چیزی که آنها انکار میکنند مفهوم واقعی خدا و دین نیست، چیز دیگری است. بسیاری از افراد تحت تأثیر تلقینات پدران و مادران جاهل یا مبلّغان بیسواد، افکار غلطی در زمینه مسائل مذهبی در ذهنشان رسوخ کرده است و همان افکار غلط اثرِ سوء بخشیده و آنها را درباره حقیقت دین و مذهب دچار تردید و احیانا انکار کرده است. از این رو کوشش فراوانی لازم است صورت بگیرد که اصول و مبانی مذهبی به صورت صحیح و واقعی خود به افراد تعلیم و القا شود. تجربه نشان داده است که اینگونه فعّالیتها بسیار ثمربخش است.»
📚 استاد شهید مطهری؛
امدادهای غیبی در زندگی بشر، ص ۴۸-۴۷
فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
دفتر تمرین (سعیدتوتونکار)
🖇 «علّت انکار و اعراض بسیاری از افراد تحصیل کرده [از دین] این است که مفاهیم مذهبی و دینی به طرز صحیح
بسیار بسیار بسیار بسیار بسیار بسیار بسیار مهم...
وقتی میگویند نسل جدید ما نسل Z است، بنده مخالفت میکنم. جامعه ایران زنده است. نسل جدید ما نسل ارتقاء یافته و رشد یافته است و در حال پالایش ناراستیها و نادرستیهای گذشته. اما چرا گاهی زبان غلطی را برای این عملیات به کار میبندد؟ پاسخ در آموزش غلط ماست. دنبال تحقیر و تقصیر نسلهای قبل نیستم. سعی دارم واقعیت را روایت کنم. اینکه چرا و چگونه اینگونه شده بماند برای جای دیگری.
معتقدم انسان ایرانی فصل ناطقه انسان مدرن است. انسان انقلابی در نسلهای مختلف به دنبال امکانهای جدیدتر و جدیتر میگردد. در تقابل رو در رو با واقعیات جهانی نسل جدید ما یک رشد انقلابی پیدا کرده و صورتهای نویی از حضور اجتماعی را بروز میدهد. قطعا در این رویارویی ما آسیب نیز دیدهایم که باید آنها را با تلاش بیشتر جبران کنیم.
فرزندان خود را به بیاصالتی و بیدینی و بیوطنی متهم نکنیم. آنها میراثدار سرمایههای ما و رشد دهندگان آن هستند. آنها زندگی ایرانی را بسیار زیباتر و با شکوهتر از ما خواهند یافت و خواهند شناخت و توسعه خواهند داد.
هدایت شده از دانشگاه جامع امام حسین (ع)
Yaseri.Birjand (1)-1.mp3
15.89M
#پادکست
🎙️مدت زمان: 44 دقیقه
🟦 تبیین منطق «و ما رأیت إلا جمیلا» ی زینب کبرا(س) با تطبیق بر وضعیت انقلاب اسلامی
🟧 دکتر ابوذر یاسری
عضو هیئت علمی و مدیر مرکز علم و فناوری جنگ روایت ها دانشگاه جامع امام حسین(ع)
🔹سخنرانی در سپاه انصارالرضا(ع) استان خراسان جنوبی
#جهاد_تبیین
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
▫️دانشگاه جامع امام حسین (ع)
🌐 https://Www.ihu.ac.ir
▫️پیامرسان ایتا، بله و روبیکا:
🆔 @ihu_ac_ir
هدایت شده از شیخ فرهاد فتحی
افتتاحیه المپیک و تبلیغ عمل قوم لوط موجب شد خیلی ها واکنش نشان دهند، این توییت یه کاربر خارجی است!
به اروپایی ها می گویند اسلام تهدید است و می خواهد جامعه غربی را نابود کند.
واقعیت این است که این ایدئولوژی های نمایشی سکولار و ضد دین، تهدید واقعی برای فرهنگ غرب هستند.
شاید اسلام آخرین فرصتی باشد که ما برای حفاظت از ارزش هایی که مسیحیت زمانی از آن دفاع می کرد، داریم.
دروغ ها را باور نکن اسلام را بیاموزید و جهان را نجات دهید.
✔️ #شیخ_فرهاد | عضو شوید👇
https://eitaa.com/joinchat/1246560365Ca5e65155c1
6.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
روایت "حسین مهری" از شاهکار شعر مولانا راجع به سوال حضرتموسی(ع) در طور سینا./ "أرنی" کسی بگوید که تو را ندیده باشد...
گاهی فکر میکنم انسان در نسبت با جهان مثل کلید و قفل هست. هیچ کدوم بدون اون یکی ارزش ندارند و وقتی به هم رسیدن و مأموریتشون رو انجام دادند باز هیچ کدوم ارزش خاصی ندارند.
پس چی ارزش داره؟!
اون چیزی که توی صندوق بود. صندوقی که کلیدش انسانه و قفلش جهان.
قبلش هیچی نیستی و بعدش نیاز نداری چیزی باشی. همه چیز هست. تو هم بشین تماشا کن لذتش رو ببر. دنبال بیشترش نباش. به تو نمیرسه. جایی که لیلا قدم میزنه، مجنون خودش رو نمایش نمیده. نخواه که شریک سرّ درون صندوق باشی. نخواه که بیارزش بشی. نخواه که باطل بشی. برو و قفلت رو باز کن. همین. این همه چیزی هست که میتونی داشته باشی.
این هماهنگ شدن با جهان و چرخیدن در آن و یکی یکی دندونهها رو جا زدن معنیش انسانیت هست. اگر این کار رو نکنی حرومش کردی. خودت میدونی.
شاید صد سال پیش تصور از کلید یه چیزی مثل 🗝 بود؛ اما امروز کلیدها خیلی معنای بیشتری دارند. اینکه فکر کنی تو چجور کلیدی هستی با خودت و چجور قفلی رو باز میکنی باز با خودت. اصلا فهمیدن این کلید و قفل با خودت. منم فکر میکنم ببینم چی گفتم. نظرت...