eitaa logo
دفتر تمرین (سعیدتوتونکار)
145 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
1.1هزار ویدیو
24 فایل
همه نیازمند آنیم که ناطق شدن را تمرین کنیم و گرنه در همان بخش اول باقی می‌مانیم. ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Saeedtotonkar
مشاهده در ایتا
دانلود
از جهت زمانی وقتش نیست؛ اما اینجا مطالب غیر منتظم منتشر می‌شود. دل و‌ دِماغ نوشتن از غیر حسین ندارم ولی تذکر جالبی هست که لازم می‌دانم. در روزهای تابستان آبی که از کار کردن کولرگازی به دست می‌آید، آنقدر هست که باغچه نیاز زیادی به آبیاری نداشته باشد. استفاده‌های دیگر هم دارد... گاهی به آسانی صرفه‌جویی‌هایی ممکن است که آثار بزرگ دارد. نمی‌دانم چند کولرگازی در کشور کار می‌کند ولی می‌دانم آب استحصال شده به چاه هدایت می‌شود. بدون استفاده... برخی ابتکار عمل‌های ساده وقتی اجتماعی شوند آثار کلان به دنبال دارند و گرهی را از پای مملکت باز می‌کنند.
هدایت شده از مداحی آنلاین!🇵🇸
Seyed.Reza.Narimani.Manam.On.Hasrati(128).mp3
15.54M
منم‌اون‌حسرتی‌حرم‌ندیده...(:💔
هدایت شده از مبشرصبح
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
واقعا رسم بدی است که عزیزان هیاتی راه انداختند، غالبا سخنران و مداح هم مطلع نیستند و ناراحت می شوند. اسراف، غرور، عجب و...... لطفا جمع کنید تا بیشتر آسیب ندیدیم. @h_shafiei
https://virasty.com/Mahdijamshidi ،،،،،،،،، زنی که با «سر برهنه» به مجلس و اجتماع عزای حسین‌بن‌علی پا می‌گذارد، قداست و حرمت محفلش را آشکارا می‌شکند. سر حسین‌ برای استقرار ارزش‌های دین - که یکی از آنها حجاب است - نیزه‌نشین شد. با «سر برهنه»، به جنگ «سر نیزه‌نشین» نروید و بر قلب زخم‌خورده‌ی حسین، زخم تازه ننشانید. امام مظلوم ما، داغدار است. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
https://virasty.com/Mahdijamshidi ،،،،،،، ۱. اکنون زمانی‌ست که باید آشکارا، از حضور نیروی انتظامی در خیابان «دفاع» کنیم. پشتوانه‌ی تداوم این حضور، «حمایت صریح» ماست. ۲. سکوت ما، به معنی «بی‌طرفی» در نبرد با حرام شرعی و سیاسی است. ۳. تا این لحظه، حجم انبوه آتش رسانه‌ای دشمن بر «روایت‌سازی منفی»، متمرکز شده است. «پاسخ به‌هنگام» بدهیم. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
20.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 اسلام معاویه ای: دوقطبی ایجاد نکنید! ♦️رحیم پور ازغدی:جریان مُرجئه که توسط معاویه حمایت میشد به این معتقد بود که همه خوب اند و بهشتی اند و فرقی بین مذهبی ها نیست، چه با حجاب و بی حجاب، چه رشوه خوار و چه آدم سالم، چه مشروب خور و چه مشروب نخور ♦️می‌گفتند دو قطبی ایجاد نکنید
سیر و سلوک مؤمن، حرکت با شخص ولیّ خدا به سوی شخصیت ایشان است. او آمده تا ما را از خودمان عبور دهد و به خودش برساند. جسد مبارک آن نور عرشی، نشانه آشکاری از خداوند است که برای نجات ما بر فرش نازل شد تا از خواب جهالت بیدار کند و حیرت ضلالت رها نماید و بندگان خدا را تا منزل خویش بالا ببرد. آری منزل خویش. و گر نه ما را به افق بلند پرواز او راهی نیست. ما چه می‌کنیم؟!
دفتر تمرین (سعیدتوتونکار)
سلام علیکم... این دوره را تنها به عنوان تذکر منتشر می‌کنم.
مجری ناظر می‌خواهیم یا مقتدر؟ ✍️ جعفرعلیان‌نژادی 🔸چگونه می‌شود، اگر قدرت اعمال قانون وجود داشته باشد و نتوان از آن استفاده کرد؟ اگر در وضعیتی باشیم که قانون باشد، مجری قانون هم باشد، اما نتوان قانون را پیاده کرد، چه بر سر ما خواهد آمد؟ با جواب به این دو سوال می‌توان دید، در وقایع اخیر چه بر سر ما آمده است. 🔺در پاسخ به این سوالات باید گفت اگر وضعیتی پیش بیاید که یک جریان قانون ستیز موفق به بی‌قانونی در پوشش عرف و عادات اجتماعی شود، امکان اعمال قدرت از نهاد قانونی سلب می‌شود. به یک معنا او تبدیل به ناظری معمولی و بی اثر خواهد شد. ▫️خرابکار هیچکاک 🔺برای درک بهتر این فضا، شما را به خواندن روایت یکی از صحنه‌های فیلم خرابکار هیچکاک توجه می‌دهم: در این صحنه، جاسوسِ زنِ فراری در قامت خانمی موقر، در یک مجلس مهمانی حاضر می‌شود. مأموران تعقیب‌کننده او نیز به آن مجلس می‌روند. مجلس مهمانی عرف و عاداتی دارد که با نقض آن، جمعیت حاضر بیگناه نیز، ممکن است قربانی شوند. 🔺 بنابراین هم مأموران و هم‌ زن جاسوس مجبور به همرنگی با جماعت و طبیعی‌سازی شده و عرف مجلس مهمانی را رعایت می‌کنند. زن جاسوس برای اینکار، حتی دعوت به گفتگوی مهمانانی که او را نمی‌شناسند را پاسخ گفته و با آنها به گفتگو می‌نشیند. مأموران نیز مجبور به چنین کاری می‌شوند. 🔺زن جاسوس با اینکه در دسترس ماموران است، اما آنها نمی‌توانند او را بازداشت کنند، چون عرف مجلس مهمانی‌ بر قدرت اعمال قانون آنها چربیده است. زن جاسوس در پوشش همین همین عرف و عادت و به دنبال خارج شدن یک زن و شوهر جوان از مجلس با آنها همراه شده و موفق به فرار می‌شود‌. ▫️صحنه اول 🔺در حوادث سال گذشته، آنچه اتفاق افتاد، بی‌شباهت با چنین صحنه‌ای نبود. آشوبگران از فرصت اعتراض سوءاستفاده کرده و آن را تبدیل به خشونت و تخریب و کشته‌سازی می‌کردند، اما در مقابل مأموران توانایی برخورد و اقدام قانونی نداشتند، چون آشوبگران از معترضین به‌سان قربانیان استفاده می‌کردند. 🔺تقریبا در چند ماه تقابل پلیس با اغتشاشگران، شاهد این کاهش نفوذ اجرای قانون بودیم. مسلما راه‌حل، تغییر صحنه نبود، نمی‌شد خیابان را از جا کند و جای دیگر برد، راه‌حل تغییر عرف و عادات افراد حاضر در صحنه بود. شبیه همان آگاهی که به‌تدریج از زمان شروع اغتشاشات آغاز شد و در روزهای پایانی به تفکیک بین معترضین و اغتشاش‌گران انجامید. 🔺آن صحنه‌ها به ما نشان داد، اجرای موثر و اقتدارآمیز قانون در وهله اول منوط به ایجاد فضای اعتراضات آگاهانه است. اعتراضی که در آن معترض اولاً هدف از اعتراضش را بداند تا نگذارد توسط اغتشاشگران مصادره شده یا تغییر کند. 🔺ثانیاً اعتراضش را متوجه یک آسیب‌ یا ضعف مدیریتی کرده، و نگذارد آشوبگر دست به تخریب نقاط قوت و اموال عمومی زده و خشونت بورزد. ثالثاً سریعا آشوبگران را شناسایی کرده و با دیدن نخستین نشانه‌های خشونت از اطراف آنها پراکنده شوند. ▫️صحنه دوم 🔺این روزها، مجدداً چنین صحنه‌هایی قابل مشاهده است. بی‌حجابی وجود دارد اما مجری قانون توان اعمال قانون ندارد. به نظر می‌رسد حتی از قانون (لایحه‌ حمایت از فرهنگ حجاب و عفاف) در حال تصویب هم، به مانند مجری قانون تا حدی اقتدارزدایی شده و حس مماشات بین مجری قانون و قانون‌شکن از آن دریافت می‌شود. 🔺به مانند صحنه قبلی، راه‌حل مطلوب اصلاح عرف و عادات اجتماعی است. قانونی خوب است که اولا به تولید اقتدار و جرأت‌یابی مجری قانون بینجامد، ثانیاً اصلاح‌گر عرف و عادات غلط باشد، ثالثاً حضور هوشمندانه عناصر خودجوش میدانی آموزش دیده و توجیه ‌شده آمر به معروف(قانون) را تضمین کند، رابعاً زمینه بروز خشونت احتمالی و التهابات پیش‌بینی ‌ناپذیر را کاهش دهد. 🔺به نظر می‌رسد در لایحه موجود‌، سه ویژگی اول قدری رقیق شده، اما غلظت ویژگی چهارم به شدت بالا است. چنین التفات ناموزونی، شاید در کوتاه مدت اثرات خوبی داشته باشد، اما نمی‌تواند در میان ‌مدت و یا بلند مدت حتی منجر به کاهش التهابات اجتماعی شود. 🔺نکته پایانی آنکه پلیس، قوای انضباطی و نظارتی باید بتوانند با مشارکت مردم، قانون‌گرایی را تبدیل به امری طبیعی و عادی نموده، و بی قانونی و قبح‌شکنی را امری غیرعادی و استثنایی نمایند. به نظر می‌رسد اینگونه، فضا، هم برای برخورد قاطع پلیس فراهم شده و هم منجر به بردباری عمومی و پذیرش اجتماعی می‌شود. از این طریق است که مردم از پلیس و ناظر پیام اقتدار می‌گیرند نه ضعف یا خشونت. 🔸آدرس کانال: @jafaralian
هدایت شده از حمید
دفتر تمرین (سعیدتوتونکار)
این همان داستان تمامیت‌خواهی شرّ است که برای تو هیچ امکانی قائل نیست و البته داستان علنی بودن دین است که اگر به انزوا کشاندی خواهد مرد... دین در اجتماع نفس می‌کشد و در پستوهای نمور و تاریک جان می‌دهد.
جاهلیت ندانستن نیست، بد دانستن است. ندانستن مقدمات جاهلیت را فراهم می‌سازد. اما قدرت این را ندارد که به وجود بیاورد. اگر می‌خواهی میوه نوش جان کنی نمی‌توانی آن را از ساقه و ریشه به دست بیاوری بلکه باید به سرشاخه‌ها برسی. بسیاری را دیدم که در ولایت اسیر بی‌ادبی در ساقه و ریشه‌اند و آنقدر آگاهی و تواضع ندارند که به سرشاخه‌ها مراجعه کنند. می‌خواهند مستقلا دکان باز کنند. این نمی‌شود. باطل است. صاحب ولایت روابط را مهندسی فرموده و تو نمی‌توانی خودخواهی‌هایت را در ظرف دین بریزی و برای خود حجره و پنجره باز کنی. متأسفم برای برخی که داستان دین رو‌ وارونه فهمیدند و زشتی‌های نفس خودشون رو کف هیئت و مسجد و حسینیه خالی می‌کنند.
هدایت شده از صدای ایران | VOI
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥مجالس روضه سیدالشهداء مستحب نیست، واجب است 🔹مرحوم آیت الله مرتضی تهرانی |صدای ایران 🇮🇷 VOI| 🎙@VOINEWS|@VOINEWS
بازنمایی آینه‌ای عبرت‌های تاریخی تحریف تاریخ به واسطه صورت‌سازی‌ها و روایت‌بافی‌ها از وقایع و انطباق گزینشی و دستکاری‌شده با امروز می‌تواند دستگاه محاسبات و منطق سنجش ما را دچار اخلال و اختلال کند.👇 https://b2n.ir/z82253
هدایت شده از 🚩🏴حاج قاسم🚩🏴
۲۱ دونه گیلاس رو خریدم ۲ پوند. به پول شما میشه ۱۳۰ هزار تومن. گفتم که بدونید گرونی همه جاست. ناراحتم نیستم. همینه که هست.
امسال ظاهرا دشمن تشویق کرده تا کشف حجاب کرده‌ها حرم و حریم دسته‌ها و هیئات و حسینیه‌ها و مساجد رو به گناه بزرگ خودشون آلوده کنند. قطعا در میان این افراد کسانی هستند که واقعا در جهل رسانه‌ای که بمباران مسموم تبلیغات دشمن ایجاد کرده، تقید به ظواهر شرع رو از دست دادند و امانتی رو‌ که از گذشتگان به ارث بردند و طهارتی که در نژاد و تبارشون هست رو به وسیله حضور در مراسمات مذهبی و سیاسی حفظ می‌کنند. چه بسا متوجه عوارض و لوازم خطایی که می‌کنند نیستند و انتظار سعه صدر از اهالی هیئت و عزا و مؤمنین دست‌اندر کار مراسمات اهل بیت دارند. چاره‌ای از این صحنه نیست. لذا عزیزان برپا کننده مجالس اهل بیت بایستی آمادگی لازم رو داشته باشند که با حفظ کرامت مجالس اهل بیت و آرامش و نظم آنها، همچنین حرمت عزاداران حسینی که یک سال منتظر چنین روزهایی بودند تا عشق خودشون رو به ارباب بی‌کفن نشان دهند و از طرف دیگر تکریم حریم الهی و محل آمد و شد فرشتگان و‌ منظور نظر صدیقه طاهره و امیر مؤمنان باید در بالاترین حد حفظ شود. پیشنهاد می‌کنیم دسته‌ها افرادی را به عنوان مسئول روبرو شدن و پذیرایی و راهنمایی از افرادی که احیانا در پی تخریب صورت مراسم هستند تعیین کنند. افراد پخته‌ و جا افتاده‌ای که آمادگی و حزم و حلم کافی رو دارند و با تعدادی از خواهران و برادران پشتیبانی می‌شوند. دوم اینکه هر دسته و هیئت تعدادی روسری و احیانا شال بلند مناسب و حتی چادر تدارک ببینند که در صورت پدیدار شدن عنصر ناهنجار، پیشنهاد حجاب کنند. سوم کارت‌ها و نوشته‌هایی برگزیده و شیوا و رسا آماده شده باشد که در صورت برخورد با چنین افرادی ارشاد کریمانه انجام شده باشه. چهارم هر هیئت تعدادی هدیه اهل بیتی هم اماده کرده باشند تا چنین افرادی پس از راهنمایی شدن برخورد مناسبی داشتند، به عنوان تشویق و مؤلفة قلوبهم تقدیم حضورشان شود. پنجم پرچم‌هایی با عنوان امر به معروف و نهی از منکر به ویژه در مورد حجاب، در نیان پرچم‌های هیئت وجود داشته باشد. ششم اعلامیه‌هایی از سوی هیئات و دسته‌های عزاداری تهیه و توزیع شود که در آن نکاتی عمومی از حفظ حریم اهل بیت در کشور شیعه و ادب شیعگی و تکلیف در برابر دشمنان اهل بیت به طور مختصر ارائه شده باشد. طرح دشمن ایجاد نفرت و اختلال و اختلاف در مراسمات مذهبی است تا هر چه بیشتر آنها را از سطح معابر شهر جمع کند و خیابان را تسلیم لشگر فساد و فحشا کند. هشیاری مؤمنین برای عبور کم هزینه و با آسیب کمتر لازم است. خسارات حداقلی معنوی در این مقابله تمدنی مد نظر است. خداوند به همه ما توفیق برگزاری شایسته مراسمات اهل بیت را عنایت بفرماید.
اصلا حسین جنس غمش فرق میکند.❤️ @mahdipouraskari
هدایت شده از آن روی غرب🗽
💢کمی زیبایی ببینیم😍 کار زیبای یک هموطن مقیم جهت معرفی سیدالشهداء علیه السلام پرچمی که همیشه بالاست پرچم شماست آقاجان حتی تو آمریکا به کانال بپیوندید👇 https://eitaa.com/anroyegharb
هدایت شده از harizavi_ir
🔰 حمایت قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی از اهتمام فراجا در برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی حفظ امنیت اخلاقی جامعه و سلامت معنوی خانواده وظیفه همگان است و مردم قدردان اهتمام نیروی انتظامی کشور به رفع ناهنجاری ها هستند . ——————————————— 🔊 کانال رسمی @harizavi_ir —————————————
چرا به نمایش فرم‌های عزاداری محلی نیاز داریم؟ ✍ جعفرعلیان‌نژادی 🔸برنامه حسینیه‌ معلّا پس از نمایش موفق سال گذشته، امسال با ابتکارات جدید و تدوین بهتر‌ در حال نمایش در سیمای ملی است. یکی از این ابتکارات، بازنمایی سنت‌های عزاداری محلی و نه صرفاً قومی (منطقه‌ای) است. 🔸عبور از لایه‌های بزرگ‌تر قومی و شهری به لایه‌های کوچک‌تر و محلی‌تر عزاداری، نشانه تغییر رویکردی هوشمندانه در به رسمیت‌شناختن‌ تکثر فرهنگی با دقت زیاد و در حد مردم قریه‌های کوچک و متوسط و یا محله‌های قدیمی است. برای بسیاری از مردم کشورمان موعد عزاداری حسینی، همزمان موعد تذکر و بازگشت به کوچک‌ترین، واحد‌های سرزمینی و بازیابی تعلقات «روستایی» و «محله‌ای» نیز هست. 🔸با اینکه دست کم حدود پنجاه سال از تغییر ماهیت جغرافیای اجتماعی از روستا به شهر می‌گذرد، و در بسیاری از شهرهای بزرگ پدیده محله‌زدایی رخ داده است، هم‌چنان مردم کشورمان ریشه‌هایشان را می‌جویند و یا حداقل میل به یافتن اعقاب خود را می‌جویند. عینی‌ترین مسیر برای بازیابی ریشه‌ها، رفتن به واحد‌های روستایی و محله‌ای است و این مهم در فصل عزاداری سیدوسالار شهیدان به عینیت می‌رسد. 🔸بازگشت به روستاها، همزمان به معنای بازیابی «امر آشنا» نیز هست. برای خیلی از ماها شاید سنت عزاداری یک روستا موضوع جدید و نویی باشد، اما حتما غریب نیست. ما در لحظه با حس عزاداری مردم یک روستا مانند خرقان شاهرود، همراه می‌شویم. ابتدا گمان می‌کنیم، چنین شکلی از سینه زنی را بلد نیستیم، اما از پس ملاحظه این شور، خود را درون دسته می‌بینیم.‌ 🔸از جاکنده شدن داوران برنامه و ورود به دسته عزاداری، همان بازیابی «امر آشنا» است. از جاکنده‌شدن جمعیت‌های حاضر در عزاداریها و پیوستنشان به دسته‌های عزاداری نیز همین‌گونه است. امام حسین(ع)، آشناترین، عمومی‌ترین، کلی‌ترین و جامع‌ترین دلیل شکل‌گیری اجتماعات محلی می‌شود‌. 🔸قوام سنت عزاداری به تحکیم مناسبات محلات و روستاهای کشور است. بخش مهمی از خاطرات جمعی مردم کشور ما از مواجهه دسته‌های عزاداری محلات و روستاها با یکدیگر ناشی می‌شود و عجیب‌تر آن است که میل به گداختن در آتش معنای عاشورا و حرکت سیدالشهداء در این مواجهه شدیدتر می‌شود. هر محله و روستا خود را آماده پذیرفتن و یافتن دسته دیگر محله و روستای مهمان می‌‌کند. 🔸مردم در این مراودات، هم‌زمان در حال فریاد خروج از تکثر محلی و روستایی به وحدت حسینی هستند. همان است که به همه چیز رنگ می‌دهد، اما واقعیت تکثر را انکار نمی‌کند. مردم امری آشنا را بازمی‌یابند. هم گذشته و گذشتگان خود را در محله و روستا پیدا می‌کنند، هم یاد ناب‌ترین مضمون اسلام‌ محمدی (ص) را گرامی می‌دارند. 🔸با این مبنا، بازنمایی سنت‌های عزاداری محلی و ‌روستایی در حسینیه معلّا، یک اقدام ارگانیک و طبیعی است که خلأ آن سال‌ها حس می‌شد. این گیرایی بی‌دلیل اتفاق نیفتاده است. مردم با امام‌‌حسین(ع)، هویت خود را، در کوچک‌ترین واحدهای سرزمینی و شهری شناخته‌اند. این بازنمایی، هویت‌شان را صدا می‌زنند. مردم با حسین(ع) در «جایی» خو گرفته‌اند و با حسین(ع) موقعیت‌شناس را باز می‌یابند. @jafaraliyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️ دیدین یه عده میگن بذارین با هر تیپ و قیافه ای بیان تو مراسمات؟ میگن بذار هرکاری میخواد بکنه ولی تو مراسم شرکت کنه؟! جواب رو در این صحبتهای آقا میتونید پیدا کنید ❇️ کانال دفاع از حقوق بانوان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ♻️ سخنان قابل توجه آیت الله جوادی آملی درباره تفاوت امر به معروف و نهی از منکر با تعلیم و تبلیغ 🔻مساله امر به معروف، غیر از مساله تعلیم و تبلیغ و امثال ذلک است. تعلیم برای این است که ما جاهل را عالم کنیم. تبلیغ برای این است که اگر به او نرسیده، به او برسانیم . تنبیه غافل این است که اگر او غفلتی دارد، متوجه اش کنیم . 🔻اما امر به معروف برای این است که کسی عالماً عامداً دارد گناه می کند. او که جاهل نیست، او که غافل نیست، او که ساهی [سهو کننده] و ناسی [ فراموش کننده] نیست ما آیه و روایت بخوانیم. هر کدام از این ها باشد، دیگر داخل در مساله امر به معروف و نهی از منکر نیست. 🔻امر به معروف برای جایی است که کسی عالماً عامداً دارد گناه می کند. آن وقت ما دیگر معلم نیستیم؛ ما مرشد نیستیم؛ ما مبشر نیستیم؛ ما منذر نیستیم؛ ما فرمانده ایم؛ امر می کنیم. بر او واجب است که حرف ما را گوش دهد. چون ما داریم امر می کنیم. 🔻اگر ما به کسی گفتیم را رعایت بکن، رعایت نکرد، ۲ تا گناه کرد؛ یکی " قُلْ لِلْمُؤْمِنِينَ " را عمل نکرد. یکی فرمان ما یرا اطاعت نکرد. این که فرمود: " المُؤمِنونَ وَالمُؤمِناتُ بَعضُهُم أَولِياءُ بَعضٍ " ما ولایت داریم نسبت به یکدیگر؛ ولی یکدیگر هستیم. مولّی علیه باید حرف ولی را گوش دهد.
🔻 عاشورا و امروز؛ الهام‌ها و امدادها 🖊 مهدی جمشیدی ۱. مکتب، دارای «شخصیّت» است و باید آن را همانند یک انسان تصوّر کرد و براین‌اساس، به آن صفات «زندگی» و «مردگی» را نسبت داد. در دو حالت، مرگ یک مکتب اتّفاق می‌افتد؛ یکی در حالتی که مکتب، «توان کارکردی» خود را از دست می‌دهد، یعنی در تحقّق فلسفۀ وجودیِ خود، دچار ناتوانی می‌شود. هر مکتبی آماده است به سؤالاتی پاسخ دهد و خلأهایی را پُر کند، امّا اگر در مقام عمل نتوانست این کارکردها را ایفا کند، مردم از او رویگردان می‌شوند و به‌این‌ترتیب، مکتب در زندگی مردم می‌میرد. حالت دوّم این است که مکتب، «توانِ رقابتِ کارکردی» خود را از دست بدهد؛ به این معنی که مکتب همچنان کارکردهایی که وعده داده است را ایفا می‌کند، امّا مردم توانسته‌اند رقیبی برای آن پیدا کنند که بهتر از مکتب کنونی می‌تواند احتیاجات‌شان را برطرف کند. ۲. خصوصیّت احیاکنندگیِ محرم و صفر، عَرَضی است؛ چون محرم و صفر، پاره‌ای از زمان هستند و زمان هم در ذات خودش فضیلتی ندارد و همیشه چیزی بیرون از زمان به آن - در مقایسه با زمان‌های دیگر - اعتبار و ارزش می‌دهد. در نتیجه، خصوصیّت زنده‌کنندگیِ محرم و صفر را باید به اتّفاق‌هایی که در این ماه‌ها افتاده‌اند، نسبت داد و آن عبارت است از قیام امام حسین(ع) که قیامی اصلاحی بود. اگر مکتب در ذهن و زندگی مردم، دچار اختلال و نابسمانی شود، نیازمند «برخاستن» و «شوریدن» یک مصلح است که پرچم اصلاح را بلند کند؛ چنان‌که امام حسین هم می‌فرمایند: من هدفی از قیام ندارم به ‌جز اصلاح امّتِ جدّم. اصلاح امّتِ جدّم یعنی اصلاحِ دینداری و سبکِ زندگیِ مردمی که پیرو رسول اکرم(ص) بودند. ۳. تعظیم امام حسین، تعظیم قیام امام حسین است و تعظیم این قیام، تعظیم پرچم اصلاحی‌ای است که ایشان برافراشته‌اند. این تعظیم، «دلالت عملی» دارد و این‌طور نیست که یک امر «باطنیِ محض» یا «تشریفاتی» باشد. ما با تعظیم قیام امام حسین، به «حرکت اصلاحی» در درون جامعۀ اسلامی، اعتبار می‌بخشیم و تکریم و بزرگداشت ماه قیام امام حسین، خودبه‌خود حرکت‌هایی از جنسِ امام حسین را بازتولید و بازسازی می‌کند. این‌که محرم و صفر، اسلام را «زنده» نگه داشته‌اند، به این معنی است که در برابر هر نوع مفسده‌ای که در جامعۀ اسلامی به وجود آمده است، این نوع «حرکت‌های اصلاحی»، ورق را به‌نفع اسلام و حقایق آن برگردانده و از مرگ اسلام، جلوگیری کرده است. ۴. انقلاب اسلامی، ریشه در عالمِ معناییِ عاشورا داشت؛ از اساس شکل‌گیری که از هیئت‌های مؤتلّفه و نیروهای مذهبی برآمد و بعد هم که به‌تدریج از طریق همین شبکه‌های اجتماعی در دل مناسبات و مراسم محرم و صفر تداوم یافت و تا سال آخر که عظیم‌ترین تظاهرات انقلابی در مراسم عاشورا و تاسوعا برگزار شد. اینها بیانگر آن است که حرکت انقلابیِ سال پنجاه‌وهفت، وابستگی جدّی به عالمِ معناییِ عاشورا داشت و این حقیقت در آن، نقشِ «مولّد» و «محرّک» را ایفا کرد. پس از انقلاب، در هشت سال دفاع مقدّس نیز عظیم‌ترین انگیزه‌ای که توانست مردم را در خطّ مقدّم نگه دارد و از توده‌های مردم، بسیج اجتماعی بیافریند حماسۀ عاشورا بود؛ چنان‌که پُرتکرارترین واژه در وصیّت‌نامه‌های شهدا، نام مبارک امام حسین(ع) است. آنچه فتنۀ سال هشتادوهشت را نیز برانداخت، چیزی نبود جز راهپیماییِ نهم دی که آن راهپیمایی هم ریشه در عاشورا داشت. این بدان معنی است که وقایعِ تاریخیِ پی‌درپی، همه از «آبشخور عاشورا» تغذیه می‌کنند و این عاشوراست که در بزنگاه‌های تاریخی به سراغ جامعه می‌آید و آن را از ورطۀ سقوط، نجات می‌دهند. ۵. یکی از نتایجی که از این بحث می‌توان گرفت این است که «هیئت‌های سکولار»، خصوصیّت حیات‌بخشی ندارند؛ چون به نوعی سوگواریِ «شخصی‌شده» و «باطنی‌شده» متمایل هستند که هیچ مخالفی ندارد و تغییری را در جامعه رقم نمی‌زند و کاری با آنچه در بستر جامعه رخ می‌دهد ندارد. این در حالی است که قیام امام حسین به این دلیل «حیات‌بخش» بود که در برابر عواملِ مرگ‌آفرینِ اسلام ایستاد و آنها را برانداخت. اگر هیئت‌ها، این خصوصیّت را نداشته باشند، منجر به احیای اسلام نخواهند شد، بلکه حتّی باید گفت هیئت‌های سکولار، تحریف‌گرِ عاشورا نیز هستند؛ زیرا هستۀ مرکزیِ قیام عاشورا را می‌گیرند و صورتی تحریف‌شده و تقلّبی از آن ارائه می‌دهند که کارکرد و ثمری ندارد. اگر «هیئت‌های سکولار» در برابر جوهر و هویت عاشورا ایستاده‌اند، «هیئت‌های غیرانقلابی» نیز چنین حکمی دارند؛ این دو، لبه‌های یک قیچی هستند که یکی «سیاست» را می‌راند و دیگری «سیاست‌بازی» را فرامی‌خواند. سکولارها، حسین را از «حکومت» تهی می‌کنند و غیرانقلابی‌ها، از «انقلاب». یکی از حسین، «عارف عزلت‌نشین» می‌سازد و دیگری «سیاست‌مدار اقتضایی». https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
یه پزشک جوون،خوش تیپ،ادکلن زن و برند پوش بود.شاید به ظاهرش نمی‌خورد اما تا بهش اطلاع دادن قراره عده‌ای اوباش به پرچم‌های آقا اباعبدالله که برای محرم نصب شده جسارت کنن راهی خیابون شد،با اینکه دست خالی بوده کفتار ها چند نفری بهش حمله میکنن،یه چاقو تو چشمش میزنن چند چاقو به بدنش. باباش میگفت همیشه آرزوش بوده مدافع حرم باشه💔 -شهادتت‌مبارک‌آقاامیرحسین‌پور🌱
مهم‌ترین وسیلۀ سلوک، توجّه به بلای اولیای خدا و به‌ویژه توجه به اعظم بلاها، یعنی مصیبت سیدالشهداست. این مصیبت، در حقیقت، ابتلای رسول‌اللّه(ص) است. این ابتلاء، اعظم وسایل سلوک به‌سمت خدای متعال و محور تهذیب کُلّ تاریخ است. حتّی انبیای اولوالعزم نیز از این ابتلاء بهره برده و به‌واسطۀ آن رشد کرده‌اند. ☑️ @mirbaqeri_ir
آنان که تن مقدس اباعبدالله را پاره پاره کردند و هتک نمودند، امروز برای خیمه‌های عزا طراحی کرده‌اند. قوم یزید در میان ما آنقدر تکثیر شدند تا امروز علنی به سوی سیدالشهداء سنگ پرتاب کنند.
هدایت شده از معروفانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺 امام حسین علیه السلام فرمودند: بر هيچ چشم مؤمنى روا نيست كه ببيند خدا نافرمانى مى شود و چشم خود را فرو بندد ، مگر آن كه آن وضع را تغيير دهد... 📚أمالی شیخ طوسی ص ۵۵ 🧡‌ ای شو👇 https://eitaa.com/joinchat/1179058499C4ee0700aeb
واقعیت اینکه ما هنوز در هم آمیختگی حیات خود با شیاطین را باور نکرده‌ایم. همچنان که حضور فرشتگان را. ما با دشمنی زندگی می‌کنیم که تلاش می‌کند، دشمنی‌اش را باور نکنیم. حال آنکه عنصر عداوت از او برمی‌خیزد. خداوند به دشمنی او شهادت داده و ما نیز بارها و بارها آزموده‌ایم؛ اما باز فراموش می‌کنیم. نادیده می‌گیریم. هر چه او بتواند وسوسه‌های خود را به نام امیال خودمان تمام کند پیروزتر است. هر چه بتواند خود را خیرخواه جلوه دهد موفق‌تر است. موفق‌تر است یعنی در نابودی ما... همین داستان در مورد منافقان هم هست. منافقان نزدیک‌ترین دوستان شیطان هستند. شبیه‌ترین‌ها به او. ولیّ فقیه دشمن را نشان می‌دهد و منافق شروع به وسوسه می‌کند تا دشمن را تبرئه و تطهیر کند. قطعا شیطان بزرگ سعی خواهد کرد خود را دوست معرفی کند و اگر موفق نشد توسط منافق تولید فساد را به میل ملت نسبت خواهد داد. منافق ناپاک همدست شیطان است و شیطان انسی هم اوست. بشناسیم ترفند شیطان را بدانیم که چه راه‌هایی برای سرکوب ما دارد. قرآن کریم رسوا کننده این جماعت است. اگر ملت ما نفاق را می‌شناختند و با آن روبرو می‌شدند بسیاری از مشکلات پیش از ایجاد برطرف می‌شد. بدانیم که شیطان متحد منافقین و کافرین است و با آنها شبکه منسجم و کارآمدی از جاسوسی و نمامی تشکیل داده و در تبادل اطلاعات، گناهان پنهانی و خطاهای یواشکی ما را بایگانی و فرآوری می‌کند برای روز مبادا. ارزشمندترین دارایی شیطان گناه مؤمنان است. او به عنوان ابزار شکست اسلام از آن استفاده می‌کند. شیاطین بدینوسیله گروگان‌گیری می‌کنند و سپاه حق را از برابر هجوم کفر و فسق و عصیان کنار می‌رانند. منافقین نفاط ضعف را می‌شناسند. آنها با اطلاعات حکومت می‌کنند و به شیطان بزرگ ارائه خدمات می‌کنند. همواره به موازات خداوند و پیامبران و اولیاء خدا و فرشتگان، شیاطین نیز شاهد رفتار ما هستند. اضافه کنید گوشی‌های هوشمند و دوربین‌ها و تجهیزات هوشمند مبتنی بر اینترنت و رایانه‌ها و سایر ابزارهای ارتباطی مدرن را. به هوش باشیم تا در تله شیطان گرفتار نشویم. او دشمن ماست.