دفتر تمرین (سعیدتوتونکار)
🎥 #ببینید | نخ تسبیح تاریخ 🔺 دعوای تمدنی 👤 شیخ ناصر یوسفی؛ پژوهشگر تاریخ اسلام 🔸امام باقر علیه ا
احسنت...
ماده مخدری با نام «معروف»...
این مطالب غوغاست...
ماده مخدری به نام «معروف»...
همزیستی معروف عقیم شده و منکر زینت شده...
أَفَمَنْ زُيِّنَ لَهُ سُوءُ عَمَلِهِ فَرَآهُ حَسَنًا ۖ فَإِنَّ اللَّهَ يُضِلُّ مَنْ يَشَاءُ وَيَهْدِي مَنْ يَشَاءُ ۖ فَلَا تَذْهَبْ نَفْسُكَ عَلَيْهِمْ حَسَرَاتٍ ۚ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ بِمَا يَصْنَعُونَ
ادیان و مذاهب ساختگی که بیشتر برای ارضاء نفسانی به کار میروند.
همان چیزی که امروز برخی به دنبال رواج دادن آن هستند و محرم و صفر را با آن خنثی میکنند...
دین منافقان بدکردار...
میگویند بگذار بیاید در مجلس حسین کاری به ظاهرش نداشته باش. میگوید من نمیتوانم به عزادار حسین علیه السلام چیزی بگویم. تو نگو. پیام خدا را برسان:
مَنْ كَانَ يُرِيدُ الْعِزَّةَ فَلِلَّهِ الْعِزَّةُ جَمِيعًا ۚ إِلَيْهِ يَصْعَدُ الْكَلِمُ الطَّيِّبُ وَالْعَمَلُ الصَّالِـحُ يَرْفَعُهُ ۚ وَالَّذِينَ يَمْكُرُونَ السَّيِّئَاتِ لَهُمْ عَذَابٌ شَدِيدٌ ۖ وَمَكْرُ أُولَٰئِكَ هُوَ يَبُورُ ﴿١٠﴾
خداوند محتاج کار خیر تو نیست. فقط و فقط از متقین میپذیرد...
وَاتْلُ عَلَيْهِمْ نَبَأَ ابْنَيْ آدَمَ بِالْحَقِّ إِذْ قَرَّبَا قُرْبَانًا فَتُقُبِّلَ مِنْ أَحَدِهِمَا وَلَمْ يُتَقَبَّلْ مِنَ الْآخَرِ قَالَ لَأَقْتُلَنَّكَ ۖ قَالَ إِنَّمَا يَتَقَبَّلُ اللَّهُ مِنَ الْمُتَّقِينَ...
دین را جراحی کردن تا صورت مصنوعی آن خوشآیند دیگران باشد. شاید اختلافها خوابید. اما نتیجه شد کربلا...
إِنَّ الَّذِينَ يَكْفُرُونَ بِاللَّهِ وَرُسُلِهِ وَيُرِيدُونَ أَنْ يُفَرِّقُوا بَيْنَ اللَّهِ وَرُسُلِهِ وَيَقُولُونَ نُؤْمِنُ بِبَعْضٍ وَنَكْفُرُ بِبَعْضٍ وَيُرِيدُونَ أَنْ يَتَّخِذُوا بَيْنَ ذَٰلِكَ سَبِيلًا
این وسطخوابیها معنی اعتدال نمیدهد. نتیجهاش اجتماع علیه دین خداست.
خود و دنبالکنندگانمان را فریب ندهیم.
15.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این یعنی داستان جوگرفتگی بهانهتراشی طراحی شده از سوی دشمن وحشی بزدل است.
در این یک سال هر حباب ذهنی بود، تعدیل شد و فرونشست و افراد به واقعیت ماجرا و نسبت خود با آن نزدیک شدند.
جوزدگی برای کسی که عملگرای صرف است و رگ و ریشه عمیق عقلی و قلبی ندارد، یک روال عادی است.
کسی که در ظاهر خود زندگی میکند، ناگزیر دچار جوزدگیست. حتی توبه کردنهایش هم پوستهای و سطحی است.
هیچ اعتباری به ثبات رفتارش وجود ندارد.
در واقع او را در هیچ لایه دیگر نخواهی یافت. میتوانی تمام رفتارهای او را با عدم تعادل روانی و جوزدگیهای ناگهانی و واکنشهای هیجانی معنی کنی.
دلیل زباننفهمی جنبندگان فحش و فحشا همین است.
اصلا اساس داستان تقابل خیر و شر در همین بیریشگی شرارتهاست که رخ مینماید...
أَلَمْ تَرَ كَيْفَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا كَلِمَةً طَيِّبَةً كَشَجَرَةٍ طَيِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِي السَّمَاءِ ﴿٢٤﴾
وَمَثَلُ كَلِمَةٍ خَبِيثَةٍ كَشَجَرَةٍ خَبِيثَةٍ اجْتُثَّتْ مِنْ فَوْقِ الْأَرْضِ مَا لَهَا مِنْ قَرَارٍ ﴿٢٦﴾
دفتر تمرین (سعیدتوتونکار)
این یعنی داستان جوگرفتگی بهانهتراشی طراحی شده از سوی دشمن وحشی بزدل است. در این یک سال هر حباب ذهنی
او نمیتواند ثبات را برتابد. ضد آرامش است. ضد قانون و ضد جامعه است. وحشی است. اهل و اهلی نیست. نمیشود.
در جهان بیریشگیها، باری به هر جهت است. هر گاه او را مهار کنی، خواهد شورید. او این را باشکوه معنی میکند، زیبا میفهمد. خود را اسبی میبیند که رکاب نمیدهد.
راست میگوید. او چارپایی است که رکاب نمیدهد و از پس این زبانبسته کل انسانیتش را حبس کرده و مرکب بیصاحب را در شهر رها نموده است.
وَلَقَدْ ذَرَأْنَا لِجَهَنَّمَ كَثِيرًا مِنَ الْجِنِّ وَالْإِنْسِ ۖ لَهُمْ قُلُوبٌ لَا يَفْقَهُونَ بِهَا وَلَهُمْ أَعْيُنٌ لَا يُبْصِرُونَ بِهَا وَلَهُمْ آذَانٌ لَا يَسْمَعُونَ بِهَا ۚ أُولَٰئِكَ كَالْأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ ۚ أُولَٰئِكَ هُمُ الْغَافِلُونَ
اربعین نزدیک شد و حال و هوای فتنهگون دارد منطقه را درمینوردد.
وحشت دشمن از اباعبدالله و زبونی هیمنه پوشالیاش در برابر مراسمات محرم و صفر زیباست...
در عالم رؤیا دیدم اتفاق عظیم را...
هر کس بر موکب اباعبدالله پناهنده نشود پشیمان و رسوا خواهد شد...
فرّوا إلی الحسین...
میتوان قرآن را به عنوان مستحب خواند و میتوان به عنوان واجب تلاوت کرد.
میتوان در مجلس اباعبدالله به عنوان مستحب شرکت کرد و میتوان به عنوان واجب مشرف شد.
اگر حوزه تکلیف را بشناسی و در آن فضا مستقر شوی، صورت واجب بسیاری از مستحبات را خواهی یافت...
طرح کلان، به رفتارهای جزئی تو شخصیت کلان میدهد. مثل نمازی که اگر با جماعت بخوانی ضریب بینهایت میگیرد.
کار وقتی اجتماعی باشد بزرگ میشود؛ وقتی تمدنی باشد ابدی میشود. لذاست که ما در بستر ایمان به طرح اهل بیت خود را توسعه میدهیم و تقویت میکنیم.
طرح اهل بیت زمین و زمان نمیشناسد. عمل در بستر طرح اهل بیت اینچنین است.
مثل قطرهای که به دریا میپیوندد و پس از آنان همدست و همداستان میشوند.
وقتی انسان جهانی را بیابی آنگاه جهانی خواهی اندیشید.
امتداد شرک و توحید را که کشف کنی، تمام حرکات و سکنات تو در بزرگترین واجب الهی ترجمه و ارزشگذاری خواهد شد و خود نیز شخصیتی برگزیده خواهی داشت...
فرمود فضیلت واجب بر مستحب، مانند خورشید است بر ستارگان
انسانهای زیرک یک صلوات هم که میفرستند برای تعجیل در فرج است...
ابعاد ابدی و ازلی به آن میدهند.
در میان رفتارها دنبال آنی میگردند که در طرح کلی بگنجد و مفهوم پیدا کند...
هدایت شده از متنْآگاهی|جعفرعلیاننژادی
شهر غریبهها یا خودیها؟!
✍ جعفرعلیاننژادی
🔸میتوان گفت، یکی از ذهنیتهای رسوخیافته در سالهای اخیر، تصور ساکنین شهر از یکدیگر به عنوان «غریبه» است. وجود این ذهنیت، تا حدود «حد و مرز» رفتار مردم در فضاهای شهری را مشخص میسازد و بایدها و نبایدهای خاص خود را تولید میکند.
🔸غریبه فرض کردن، مساوی با کشیدن دیوارهایی از بیتوجهی یا بیاهمیتی شهروندان به یکدیگر است. این موضوع منجر به استقرار و تثبیت فرهنگ «کارنداشتن» مردم با یکدیگر شده است. کسی با کسی کاری ندارد و اگر فردی خلاف این فرهنگ عمل کرد، مصداق بارز «سرک کشیدن» در حوزه خصوصی دیگران محسوب میشود.
🔸رفتار ما مبتنی بر این فرهنگ، تنظیم میشود. مثلاً من شهروند در مترو به خود حق میدهم در گوشی شخصیام هر فیلمی یا تصویری را (حتی تصاویر خانوادگی) ببینیم و در همان لحظه این انتظار را از فرد کناری داشته باشم که چشمش به صفحه گوشی من نیفتد. هرچند برای اطمینان گاهی با نگاه زیرچشمی او را میپایم.
🔸زندگی در میان غریبهها، اقتضائات دیگری هم دارد، مثلاً همه چیزهایی که در افراد موجب جلب توجه ما میشده است، باید کمکم عادی و بیاهمیت شود. با اینکه در فرهنگ غریبگی میل به دیدهنشدن یا جلب توجه نکردن در اکثر افراد غالب است، اما برخی میخواهند هم دیده شوند، هم غریبه بمانند. یعنی طوری جلب توجه کنند که دیگران با آنها کاری نداشته باشند.
🔸به بیان دیگر با اینکه کاملاً جلب توجه میکنند، میخواهند از اضطراب نگاههای خیره به خود خلاصی یابند. یعنی هم میخواهند «دیده شوند»، هم میخواهند «نادیده گرفته» شوند. در جامعهشناسی مدرن چنینی نیازی معتبر شناخته شده و با اصطلاح «بیاعتنایی مدنی» مشروعیت یافته است. حدوسطی بین نگاه خیره و نادیده گرفتن کامل.
🔸در واقع فرهنگ غریبگی از ما سازگاری با چیزهای عجیب و غریب را طلب میکند. هم ببینیم، هم نبینیم. اگر میبینیم، بیاعتنایی کنیم، انگار ندیدهایم. این روزها مسأله برهنگی و بیحجابی چنین سیری را طی میکند. وقتی با صحنهای زننده مواجه میشویم، سرمان را پایین انداخته یا حداکثر تکانی به نشانه تأسف میدهیم و نادیده میگیریم.
🔸ما بیآنکه بدانیم در حال سازگاری تدریجی با مسأله برهنگی و بیحجابی هستیم. جای بسی تأسف است که جامعهشناسان و متفکرین غریبه شهر ما هم در حال تئوریزه کردن چنین سازگاریای هستند. در جاهایی دیدم که این برهنگی و بیحجابی را متفاوت پوشی خوانده و لازمه هضم از آن را هم بیاعتنایی مدنی فرض کرده بودند.
🔸بگذارید به جملات ابتدایی این متن بازگردیم. در شهر غریبهها، نهی از منکر، مصداق کار داشتن و سرک کشیدن به حوزه خصوصی افراد دانسته میشود. در فرهنگ غریبگی، چنین صحنههایی تاب آورده نمیشود. ویدیوهای کتک خوردن آمرین به معروف زیاد شده است. فرهنگ غریبگی خشونت موجود در این ویدیوها را توجیه میکند، اما آن سطل ماست و این تذکر را ناهنجار میداند.
🔸شهر ما شهر غریبهها نیست و اگر چنین ذهنیتی بوجود آمده یا داشتهایم، نیاز به بازاندیشی داریم. شهر ما شهر خودیهاست. شهر آشنایان دور و نزدیک. در شهر خودیها، ارتباط و توجه معروف است نه منکر. همه به هم ربط داریم و به یکدیگر بیتوجه نیستیم. ما یک شهر ارگانیک هستیم، برای رشد نیاز به همجوشی و پیوند داریم. شهر ما مکانیکی نیست که برای کاهش اصطکاک نیاز به روغنکاری(بیاعتنایی مدنی) داشته باشد. همه ما برادر و خواهر هستیم، نگذاریم شهر دست غریبهها بیفتد.
@jafaraliyan
اصلاحات اکثریت قاطع مردم ایران را بیدین، عیاش و فحاش میشناسد. لذا طبق عادت برای موجسواری آماده میشود تا شاید بر رفتارهای نامشروع خود، صورتی مقبول بپوشاند.
یک اصلاحطلب به قدری وقیح است که نه تنها از فسادهای بیشماری که به وجود آورده شرمنده و پشیمان نیست؛ بلکه با توهین به فهم و شعور مردم مسئولیت و نقش خود را جلوی چشم بقیه پنهان میکند و انتظار دارد، بقیه خود را به ندیدن بزنند.
اصلاحطلب دروغ و فریب زیاد دارد؛ اما دروغهای بزرگ را در پستو نگه نمیدارد. بهترین جا جلوی چشم همه است. هیچ کس آنقدر زشتخو نیست که دروغ بودن آن را باور کند. مردم آنقدر دریده نیستند که این بیپردگیها و بیپرواییها را شناسایی کنند. آدمهای معمولی مثل خودشان صاف و ساده و صادق نگاه میکنند. بر خلاف اصلاحطلب که همه چیزش را انکار میکند و همه داشتههایش را منکر میشود، مردم مثبتنگرند. باور نمیکنند کسی تا این حد خبیث باشد. لذا ادعا را باور میکنند.
عادت اصلاحات این است که دو سمت زمین بازی کند تا وقتی که دست یکی بند شود به این بازی کثیف...
تولید دوقطبی و تفرقه کار اصلاحطلب است؛ زیرا به اذعان خودشان در شکافها زیست میکنند.
اصلاحات رسما از انقلاب و دین عبور کرده و امیدوار است، به گندم ری برسد.
اصلاحات میداند که روی خون قمار میکند و با خط جنایت طرح میزند.
اصلاحات امیدوار است اکثریت مطلق مردم را فریب دهد. آینده نزدیک بسیاری از واقعیات را روشن خواهد کرد.
جبهه مستبد استعمارزده اصلاحات، آنقدر در فساد غرق است که برای تعیین دبیر موجه و مقبول دچار چالش است.
اصلاحات را بازتولید پهلوی در لباس دموکراسی میدانم.
نکات ناب و حکمتهای حضرت آیت الله حائری شیرازی رضوان الله تعالی علیه
🔸نجاستخواری🔸
علوم انسانی غرب که در حال وارد شدن به مزاج جامعه است، #نجاستخواری است. نباید آنرا اینقدر با #ولع مصرف کنیم! چه فایده دارد در حالیکه غرب غذای نجس به ما میدهد، ما متکفّل آداب غذا خوردن باشیم؟! آیا این #طلبگی است؟!
اگر یک کشتی، از نور به ظلمت حرکت کند و ما مسئول انتظامات اهل کشتی باشیم به گونهای که حتی یک رکعت نماز اهل کشتی هم قضا نشود ولی کلّ کشتی همچنان به ظلمت حرکت کند، چه فایدهای دارد؟
نخودیها...
بهترین راه تماشاچی بودن است. خوب پولش را میدهیم تا رقابت خودیها و ناخودیها را تماشا کنیم.
نخودیها همین وسط، مسطها زندگی میکنند. جذابیت شهرآورد آنها را ارضاء میکند.
ضد امر به معروفها، ضد مردمند. آنها حق رأی را میخرند و یک جا در جایگاه تماشاچیها به مردم میدهند.
امر به معروف حق حکمرانی غیر قابل واگذاری است. نمیتوانی مردم را به نام مردمسالاری حذف کنی و برای یک اقلیت مطلق سرمایه افسانهای قدرت و ثروت و شهرت و شهوت تدارک ببینی.
دشمنان نهی از منکر مردم را ضعیف، بیانگیزه، غافل و نادان میخواهند. اگر اکثریت مطلق شخصیت حکمرانی خود را در نظام امر به معروف پیدا کنند، هیچ کس نمیتواند امکانات احتکار کند و رانت توزیع کند و فخر بفروشد و بالاتر برود.
اینکه مردم تماشاچی بشوند و از آن لذت ببرند یک کار تبلیغاتی بزرگ است، برای حذف مردم. برای اینکه خیالت راحت باشد کسی کارت ندارد.
برای این کار همه چیز باید بازی به نظر برسد. در طی بازی تو تماشاچی را هر جا که دلت بخواهد میبری. او مقاومت نخواهد کرد.
مقاومت زمانی است که بداند همه چیز جدی است و پول بلیط تو در واقع فرصت حیات توست. نه بودجه تفریح آخر هفته.
گرفتار شهرآوردهای ضدمردمی نشویم...
چه بسبار نخودی که ندانسته بلیط گودی قتلگاه خرید...
قرار بود تن را بپوشد و روح را بگسترد، تن را رها کرد و جان را به سلیب کشید..
سعه وجودی چه میفهمد که با او از رهایی سخن بگویی.
خیابان پر است از سلولهای انفرادی نمور و تاریک و سرد و متعفن نرم و سخت...
از خودم بدم آمد...
فقط نگاهش کردم. جهان نیمخورده رها شده را کنار خیابان...
این بود رهایی...
سیب این آیه بهشت، انگار به انتقام شیطان دچار شده بود. نمیدانم کدام دندان وحشی آن را دریده بود و پرت کرده بود تا در خیابان بماند و بگندد و بپوسد یا زیر پای شهر و شهروند له شود و بفرستید...
من خود را شریک این گناه میدانم...
این رهایی نیست، رمیدن است...
این برازندگی نیست، اسراف است...
این بخشندگی نیست، نابود کردن است...
چه آهی میکشد آن درخت وقتی بداند فرزند دلبندش، دسترنج باغ و باغبان اینچنین به قهر شهر دچار شده و از یاد رفته...
حتما ما را نفرین خواهد کرد...
رضا قلدر نه سوادش را داشت و نه ابزارش را وگرنه، خود را اینطور مفتضح نمیکرد.
استبداد هم راه دارد. باید با پنبه سر برید. مثل همین اصلاحطلبها...
ببین چه اسم قشنگی دارند! چه حرفهای خوبی میزنند!
پنج ابزار تشویق و تحقیر و تلقین و تهدید و تحریف را به رسانه بده. میتواند کوهها را جابجا کند؛ اگر بلد باشی چطور استفاده کنی...
اگر این چیزهایی را که منافقین بلدند میدانست و عرضهاش را داشت، همان روز به عنوان پدر مهربان ایران همه را لخت میکرد. نیاز به چوب و چماق نبود.
دم به دم هم از حرص و جوش زیادی، دود منقل و بافور باد هوا نمیشد تا مجبور شود دوباره چاق کند...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تخم مرغ دزد اگر بازنگردد لاجرم شتردزد میشود و تن فروش، وطن فروش...
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
https://virasty.com/Mahdijamshidi
،،،،،،،،
۱. نباید «حذف پلیس از خیابان» را قانونی کرد و تقدیر حجاب را به تدبیر دوربین سپرد؛ آن به نام هوشمندسازی.
۲. باید ضعفهای فراجا در مواجهه با کشف حجاب را از طریق ایجاد «پلیس تخصصی» برطرف کرد، نه جایگزینی آن با «دوربین».
۳. طرح حکیمانه، «عملیات ترکیبی» است؛ باید از چند جبههی موازی و همافزا تاخت.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
معتقدم به رسوب سیره حاکمان و منطق حکومت در سبک زندگی آحاد ملت؛ اما مقوله حکمرانی را منحصر در مرزهای جغرافیایی نمیبینم...
اتفاق، فراتر از اینهاست...
انسان مدرن آن اخراجی هبوط یافته است که ناچار است وطنش را از دیوارهای بیرونی بشناسد و با خاطرات گنگ خوابمانندش خوش باشد و زندگی کند...
او را به داخل حصن امن ولایت راهی نیست...
او در بستر عذاب شکوه انسانیاش را توصیف میکند...
هدایت شده از نر
ضرب و شتم ناهیازمنکر باعث میشود:
۱. دیگر ناهیان قبل از اقدام، بیشتر فکر کنند؛ بیشتر تردید کنند.
۲. صورتیها بگویند «وقتی کار به کتککاری میکشد چه فایده؟»
۳. مردم گمان کنند قدرت میدانی مجرمین (بیحجابها) نسبت به قبل بیشتر شده؛ و اراده مجرمین قویتر از قبل است.
۴. جامعه به این نتیجه برسد که «قضیه فراتر از حجاب است؛ هرکس در هر زمینهای کاری به کار دیگری داشته باشد احتمال آسیبهای جسمیِ غیرقابل جبران وجود دارد.»
۵. قانونشکنانِ دیگر به این نکته پی ببرند که اگر کارهای خود را به بیحجابها بسپارند؛ مردم با احتمال بیشتری کنار میایستند چون بیحجاب نشان داده جرأت دارد بصورت فیزیکی از بیقانونی دفاع کند؛ پلیس هم وقتی با بیحجاب طرف باشد با احتمال زیاد صرفا «عکاس صحنه» خواهد بود.
۶. بسته بودن دست مردم برای دفاع از امنیت اخلاقیشان روشن شود؛ همه حس کنند کاری برای تربیت دینی نسلهای بعد نمیشود کرد چون «عامل تحریک جنسی» از این پس «مسلح به سلاح ضرب و شتم» است؛ اسلحهای که مردم از آن بیبهرهاند.
۷. انواع و اقسام مجرمانِ دیگر حس کنند «راه تضمینی بقا» مسلح شدن به «توان و جسارت ضرب و شتم» است.
۸. معلوم شود «استفاده از زور» دیگر منحصراً در اختیار حکومت نیست؛ منحصراً در اختیار «حکومت و بیحجابها» است!
۹. مشخص شود «هراس از برخورد قاطع قانونی» مطلقا در نصاب سابق نیست و افراد، اساسا «خیلی کمتر از قبل» به قانون فکر میکنند.
۱۰. کتکخوردهها پی ببرند «وجود حکومت اسلامی» به قدر سابق اثر ندارد؛ و چه بسا از این پس برای دفاع از «امنیت اخلاقی» ناچار به «ایثار جسمی» باشند؛ ایثاری که هیچ نیروی حکومتی مجاز به آن نیست!
با این همه منافع؛ شما اگر جای کودتاچیان فرهنگی بودید فتیلهٔ «کتک زدن ناهی» را پایین میکشیدید؟!
اگر نوشداروهای «شلاق»، «زندان طولانی» و «اعدام مفسدفیالارض» به میدان نیایند؛ نهفقط باید منتظر بالارفتن سطح خشونت علیه ناهیان بود؛ بلکه مرکزیت کودتای فرهنگی بزودی پروژه «حملهٔ بیدلیل به مذهبیها» را کلید خواهد زد؛ حمله به گروهی که حتی امرونهی هم نکردهاند.
«دفاع از بیحجابی» راهی مطمئنتر از «حمله به ظواهر مذهبی» ندارد.
✍ محمدحسین امینی
🔎 #ناهی_از_منکر #حجاب #ضرب_و_شتم
🕯کانال نشاط رهایی
https://eitaa.com/neshaterahaei
هدایت شده از روایت فتح (شهید آوینی)
🔷 شهید آوینی: «آنچه در مجموع از آیاتِ قرآن برمى آید این است كه اكثریت به مثابه معیار حقّ، بطور كلّى متناقض با نظر قرآن در مورد اكثریت است و هیچ راهى براى جمع این دو نظر وجود ندارد.
🔹قرآن مجید با تعبیراتى بسیار عجیب و حتّى در اكثر موارد بسیار شدیداللّحن، نه تنها رأى اكثریت را معیار مطلق حقّ نمى داند، بلكه برخلاف آن، رأى اكثریت را غالباً باطل مى شمارد.»
🔸منبع: کتاب «حکومت فرزانگان»
#روایت_فتح_آوینی_عضو_شوید👇
@ravayatefathavini
دفتر تمرین (سعیدتوتونکار)
🔷 شهید آوینی: «آنچه در مجموع از آیاتِ قرآن برمى آید این است كه اكثریت به مثابه معیار حقّ، بطور كلّى
با این توضیح که دایرهای که میکشی و بررسی میکنی مهم است چه باشد...
در دایره هدی للناس قابل تطبیقتر است...
دفتر تمرین (سعیدتوتونکار)
معتقدم به رسوب سیره حاکمان و منطق حکومت در سبک زندگی آحاد ملت؛ اما مقوله حکمرانی را منحصر در مرزهای
در جهانی که مردم به واسطه رسانههای تعاملی در فضای دادههای کلان زندگی میکنند، سخن گفتن از حکومت محلی آسان نیست.
نه افراد، انسانهای قدیم هستند و نه جوامع مانند گذشته معنی میشوند.
حکمرانی نرم بر ابزارهای سخت چیره شده و مردم هر یک میتوانند با جهان در ارتباط باشند.
به تدریج سمت و سوی شخصیتهای محلی، جنبه بین المللی پیدا میکند.
اتفاقات کوچک بازتاب عمده دارند و عجیبتر اینکه اتفاقات با اندازههای واقعی به جهان رسانه راه نمییابند.
گاه لبخند یک ماهی میلیونها بار دیده میشود، اما مرگ میلیونها انسان در خاطره رسانه یک ماه هم دوام نمیآورد.
حکمرانی امروز محصور و منحصر در ساختارهای فیزیکی درون کشوری نیست. معنای گستردهای پیدا کرده است.
همه فرصت حکمرانی مؤثر دارند، با کمترین امکانات...
حال در چنین جو معجونوارهای انسانها متأثر از حاکمان هستند. حاکمان کدامند؟! حکومتها چگونهاند؟! منطق حکمرانی در این موقعیت چیست؟!
مگر میتوان گفت الناس علی دین ملوکهم یعنی مردم آمریکا به دین ترامپ هستند و یا حتی به دین دولت آمریکا و یا مردم فرانسه به دین دولت فرانسه یا مردم عراق به دین دولت عراق یا....
این را هم گفتهاند که من اصغی إلی رجل فقد عبده...
رسانه مسیر حکمرانی را دگرگون کرده است. گاهی یک روستایی با یک برنامه تعاملی ساده بر عدهای حکمرانی میکند که هیچ گاه آنان را ندیده و نشنیده است.
هدایت شده از نر
بسیاری از مذهبیها قربان دنیا رفتهاند؛
و الدین لعق علی السنتهم...
چندتا مذهبی مُرد از اسف لگد خوردن همسر شهید بخاطر نهی از منکر؟
بلایا سراغ ما نخواهند آمد...
بلا مال زندههاست!
گورستان
عذاب
ندارد!
✍ محمدحسین امینی
🔎 #ناهی_از_منکر #حجاب #ضرب_و_شتم
🕯کانال نشاط رهایی
https://eitaa.com/neshaterahaei
دوست دارم شهید شوم نه به خاطر بهشت و ثوابش؛ بلکه به خاطر تنم و تمام آن نعمتها و رحمتهای بزرگی که به من رسید و در من متوقف و ناامید شد.
دوست دارم شهید شوم تا آنها به مقصد خویش در من که آسمان است و جاودانگی برسند و از دین آنان رها شوم...
بماند آنچه بین من و خدا و پیامبر و اهل بیت است...
قابل جبران که نیست. آنها هم نیاز ندارند.
آنها که حقی به گردنم دارند، نمیدانم ببخشند یا نه.
من اگر حقی دارم به حقی که خدای بندگان به من دارد، بخشیدم.
امیدوارم گره از پیچیدگیهای حق الناس باز شود...
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻حجاب و حاکمیت؛ گزینهی معقول
🖊 مهدی جمشیدی
۱. جریان اغتشاش در طول یک سال گذشته، دچار «ریزش» و «افول» شده و نهفقط از لحظۀ انفجاری عبور کرده، بلکه بخش مهمی از داشتهها و اندوختههایش را نیز از دست داده است. این جریان، سیر صعودی و تقویتشونده نداشته است، بلکه آنچنان تثبیت هم نشده است. نوعی زیست «معلق» و همراه با «تظاهر به جاافتادگی» داشته است. در واقع، همواره چشم به حاکمیت داشته که نسبت به او چه سیاستی را در پیش میگیرد. ما با یک جریان ضعیفشده و مردّد روبرو هستیم که بخش عمدۀ آن در مرحلۀ تصمیم نهایی نیست و رفتارهایش بهشدت «واکنشی» و «بازتابی» است. پس ما با یک روند قوی و اجتماعیشده مواجه نیستیم.
۲. متأسفانه حاکمیت نیز در اثر تردید و تزلزل، هم دچار وقتکشی و فرصتسوزی شد و هم «پیام ضعف» ارسال کرد. آنچه جریان اغتشاش را پیش برد، این بود که از اندرونی نظام، زمزمۀ عقبنشینی و انفعال شنیده شد. چنانچه گفتارها و سیاستها، رنگ قاطعیت داشت، وضع به گونهای دیگر رقم میخورد. البته اکنون نیز دیر نشده است. میتوان با قاطعیت گفت که همهچیز به یک متغیّر اصلی وابسته است و آن «بازیابی اقتدار حاکمیت». حاکمیت باید به جریان اغتشاش نشان بدهد که مقتدر و سرپا و جدی و مصمم است و هیچگونه مماشات و سستیای در میان نیست. اگر این احساس در جامعه ایجاد و القا شود، نیاز بسیار اندکی به کاربست «قدرت» خواهد بود. هر اندازه از اقتدار (هیبت) کاسته شود، حاجت به قدرت (حمله)، فزونی خواهد گرفت.
۳. خوشبختانه «ظهورات برهنگی» در این مدت، موجب روشنگریِ طبیعی در مردم نسبت به ماهیت جریان اغتشاش شده است. بخشی از مردم که گمان میکردند مسأله، فقط کشف حجاب است یا واکنش لجوجانه به مرگ مهسا امینی، اینک دریافتهاند که با «زنجیرهای از ولنگاری» در پوشش و رفتار روبرو هستند و جریان اغتشاش در حال سوقدادن جامعه به سوی فساد اخلاقی است. این امر، مرزبندی گذشتۀ مردم با جریان اغتشاش را بیشتر کرده است. جریان اغتشاش نیز میداند که نمیتواند با تکیه بر شعار «نه به حجاب اجباری»، مردم را با خود همراه کند و نیاز به نیروها و انگیزههای دیگری دارد.
۴. افزون بر تضعیفشدن اقتدار حاکمیت در این مدت، یک عنصر بسیار مهم و تعیینکنندۀ دیگر نیز وجود دارد و که چالشساز است و آن «وضع معیشتی مردم» است. «نه به حجاب اجباری»، اجماعساز نبود و نتوانست بیش از دویست هزار نفر را به خیابانها سوق بدهد، اما «نه به فقر» چنین ظرفیتی دارد و اگر جریان اغتشاش، زیرک باشد از این «زمینۀ پیشبرنده» بهره خواهد گرفت و خلاءهایش را در زمینۀ فرهنگ و سبک زندگی، با تکیه بر اقتصاد جبران خواهد کرد. اکنون اقتصاد، به «چشم اسفندیارِ نظام» تبدیل شده است و بزرگترین تهدید از این ناحیه است. زندگی معیشتیِ روزمره، «زبان نظام» را در همۀ عرصهها دچار لکنت و کُندی کرده است و چون وضع معیشتی در سالیان اخیر، روند نزولی داشته و تورم به اوج رسیده، باید نگران واکنش اجتماعی بود. آنچه که در ماههای آینده میتواند بسیج اجتماعی ایجاد کند، حادثهای همچون مرگ مهسا امینی نیست، بلکه اینچنین حادثهای میتواند فقط «نقطۀ آغاز» برای حضور دوبارۀ جریان اغتشاش و آنگاه همراهی بخشی از مردم با آنها باشد. در واقع، «دو انگیزۀ متفاوت» در کنار یکدیگر مینشینند و یک شبهجنبش اجتماعی را صورتبندی میکنند. سیاست حداقلی در این باره، بازگرداندن ثبات به معیشت مردم و سیاست متوسط، گشایشهای اقتصادیِ موردی است.
۵. یکی از ظرفیتهای پیشبرنده برای جریان اغتشاش، «درگیریهای خیابانی میان مردم دربارۀ حجاب» است. این خُردهواقعیتها، معطوف به مناسبات حاکمیت با مردم (همانند سال گذشته) نیستند، بلکه در لایۀ مناسبات درونیِ خود مردم قرار دارند و عمق اجتماعی یافتهاند. صورت مسأله نیز این نیست که جامعه، دوقطبی و دوپاره شده است، بلکه این است که در شریط «فقدان حکمرانی» نسبت به حجاب قرار داریم و متدینان در عین مطالبۀ اِعمال قانون و مداخله از سوی حاکمیت، کنشهای آتشبهاختیار نیز دارند. این شرایط، فتنهخیز است؛ چون به «نزاعهای مهارنشده» و «مواجهات تودهای» منجر میشود. «خیابان» از «حاکمیت»، تهی شده و متدینان احساس میکنند که نظام، آنها را رها کرده است. جریان اغتشاش نیز بیپروا، تعدی و تعرض میکند. عموم مردم نیز یا تماشاگر این معرکهها هستند و یا به دلیل تنگناهای معیشتیِ خویش، ثبات اجتماعی را ترجیح میدهند. کمهزینهترین راهکار، حضور واقعی و جدّی حاکمیت در این میدان است.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فساد در سیستم هست
ولی سیستم فاسد نیست..
باید چیکار کرد؟ استاد رحیمپورازغدی جواب میده..
هدایت شده از تخریب چی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مشکل داری؟ گرفتاری؟ نیا اربعین!
⭕️ روایت جالب از شب عاشورا
🔰 #استاد_پناهیان
💬 جهت ارسال کامنت(نظر) روی لینک زیر بزنید
🔗 https://www.noteservis.ir/?p=943
🌏 #تخریبچی👇
🆔 @takhribchi110
⭕️ #تزکیه عامل ایجاد امنیت در دنیا
🔹 #تزکیه_اخلاقی برای یک کشور، یک امر ضروری است؛ مهرورزی انسانها با یکدیگر، انصاف انسانها نسبت به یکدیگر، رعایت حال انسانهای دیگر در برنامهریزی زندگی انسان، رحم و مروت بین افراد بشر، چیزهایی است که زندگی بشر را آرامش میبخشد. اگر ملاحظه میکنیم که دنیا امروز بیش از گذشته در آتش ناامنیها میسوزد - ناامنی، امروز بزرگترین بلای بشر یا لااقل یکی از بزرگترین بلایای بشری است؛ انسانها در درون خانوادهشان امنیت ندارند؛ در محیط زندگی اجتماعی امنیت ندارند؛ در میان کشور و میهن خودشان امنیت ندارند - این ناامنی ناشی از سوء سیاستها، ناشی از قدرتطلبیها، ناشی از بیاخلاقیها، ناشی از دوری انسانها از #تزکیه است. و اسلام ما را به تزکیه دعوت میکند و این یک قلم بسیار عمده از #تعالیم_اسلام است. «یتلوا علیکم ایاتنا و یزکیکم و یعلّمکم الکتاب و الحکمة»؛ آیات الهی را تلاوت میکند و آنها را تزکیه میکند؛ آنها را تعلیم میدهد.
بیانات مقام معظم رهبری ۸۶/۰۵/۲۰
منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری
#امام_خامنه_ای
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد