eitaa logo
دفتر تمرین (سعیدتوتونکار)
145 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
25 فایل
همه نیازمند آنیم که ناطق شدن را تمرین کنیم و گرنه در همان بخش اول باقی می‌مانیم. ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Saeedtotonkar
مشاهده در ایتا
دانلود
برخی در محاسبه صحنه دچار دام مطلق‌انگاری می‌شوند. باید دانست صحنه‌های مطلق به ندرت و با هزینه‌های عظیم به عالم صورت راه پیدا می‌کند. البته اینگونه نیست که تصویرسازی‌های شیطان در معرکه مطلق وجود نداشته باشد. بسیاری در این صحنه‌ها نیز فریب می‌خورند. اما مسئله اینجاست که فریب خوردن در صحنه مطلق ننگ ابدی و عذاب جاودانه را به دنبال دارد و هیچ عذری در آن پذیرفته نیست. از جمله این صحنه‌ها در کربلای عاشورا اتفاق افتاد. می‌بینم که برخی در موج‌های رسانه‌ای گرفتار نگاه‌های میکروسکوپی و محاسبات موزاییکی می‌شوند. باید بدانند که جمعیت انسانی به ندرت به خلوص رفتار و گفتار و افکار می‌رسد‌. انسان ناگزیر است همواره محاسبات نسبی داشته باشد و جریان‌های کلان و روندهای عمده را بیابد تا بازی نخورد. گاهی جنگ بین حق مطلق و باطل مطلق است. گاهی بین حق نسبی و باطل نسبی است. گاهی صحنه از این هم پیچیده‌تر است‌. دو باطل نسبی در برابر هم هستند. می‌توان بیش از این بسط داد اما ترسم از تولید شبهه است. گاهی کلیت جبهه حق است اما در زیرمجموعه‌ها ناخوانایی‌ها و ناهماهنگی‌هایی وجود دارد. گاه برعکس است. بدون اینکه هیچ کدام از جزئیات غلط را توجیه کنیم، از جریان‌های کلان باطل پرهیز می‌کنیم و در میان باطل مطلق و باطل نسبی در کنار دومی می‌ایستیم نه برای تأیید باطلش که شکست باطل مطلق و فراهم شدن زمینه تقویت حق نسبی و نزدیک شدن صحنه به ظهور حق مطلق. مبارزه زمانی سخت می‌شود که دو سوی ماجرا انسان‌هایی هستند با عیارهای مختلف. اما گاهی صحنه چنان چیده می‌شود که می‌دانی در این زمان و مکان کنار کشیدن یعنی تقویت شیطان.
27.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | رازهایی از پولدارترین خانوادۀ دنیا که فلسطین را به یهودیان داد! 🖇 بزرگ‌ترین بانکداران جهان و پولدارترین خانوادۀ روی زمین هستند. هیچ‌کس نمی‌داند آن‌ها چقدر ثروت دارند. (این‌که گاهی از برخی اشخاص، سایت‌ها و کانال‌ها می‌شنوید بیل گیتس، ایلان ماسک و یا... ثروتمندترین افراد دنیا هستند، در مقابل ثروت روچیلدها تنها یک شوخی بی‌مزه است.) 📲کانال مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد: 📝 @FarajNezhad110
هدایت شده از احادیث ناب
◼️امام صادق عليه السلام: زَكَاةُ اَلْأُذُنِ اِسْتِمَاعُ اَلْعِلْمِ وَ اَلحِكْمَةِ وَ اَلْقُرْآنِ زكاتِ گوش، شنيدن دانش و حكمت و قرآن است. 📚بحار الأنوارج ۹۳ ص۷ @HadithNegar @ahadithenabe
هدایت شده از جذبه عشق
8.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚡️زلزله در پادگان سگ‌های هار ⚪️ @jazbeh_eshgh
هدایت شده از مهدویت_بصیرت
✍️ پیامبر اسلام (ص) میفرمایند : " لاَ يَزَالُ اَلنَّاسُ بِخَيْرٍ مَا أَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَوْا عَنِ اَلْمُنْكَرِ وَ تَعَاوَنُوا عَلَى اَلْبِرِّ وَ التَّقوی فَإِذَا لَمْ يَفْعَلُوا ذَلِكَ نُزِعَتْ مِنْهُمُ اَلْبَرَكَاتُ وَ سُلِّطَ بَعْضُهُمْ عَلَى بَعْضٍ وَ لَمْ يَكُنْ لَهُمْ نَاصِرٌ فِي اَلْأَرْضِ وَ لاَ فِي اَلسَّمَاءِ " " مادامی که امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ای زنده بوده و مردم یکدیگر را در کارهای نیک و متناسب با تقوی یاری دهند، آن جامعه، مقرون با خوشی و مطلوبیت است؛ اما اگر این ویژگی از جامعه رخت بربندد، انواع برکتها نیز از آن جامعه رخت بر بسته و هرج و مرج و ظلم، بر آن حاکم میشود و [ در این هنگام ] مردم، دیگر هیچ پشتیبان و منجی مادی و معنوی نخواهند داشت. " 🏝تلاش در راه تبیین‌وبصیرت‌افزایی | جایی برای نـزدیک‌شدن بـه آفـتـاب‌ولایـت🌤 🆔 @mah_davit313
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رئیس دفتر رهبر انقلاب: نخست‌وزیر منحوس رژیم صهیونیستی گفته سرِ مار در ایران است؛ این سرِ مار نیست عصای موسی است و همۀ مارها را می‌بلعد و نابود می‌کند ان‌شاالله. @Farsna
7.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حتما شما هم شبهه معروف "خود فلسطینی ها مقصرند چون زمینهایشان را به یهودی ها فروختند" را شنیده اید! پاسخ کوتاه اما جامع به این شبهه را از استاد مسعود اسداللهی بشنوید! ثابتی
تلاش شیطان برای خارج شدن از بن‌بست به وجود آمده که محصول ابتکار عمل مبارزان فلسطین است، با طرح تحریک ایران دنبال می‌شود. آنها نیاز دارند تمام رنج‌های دو سوی جبهه را به حساب ایران فاکتور کنند.
امروز اسرائیل اعلام کرد فرودگاه دمشق و حلب را بمباران کرده تا ایران کمک‌های خود را به حماس و جهاد اسلامی نرساند. او نمی‌خواهد و یا نمی‌تواند باور کند که همه آنچه برای نابودی اسرائیل مورد نیاز است در آنجاست. فلسطین به نقطه رهایی رسیده و تمام آنچه را که نیاز این آرمان است در خود فراهم کرده است. تلاش دشمن برای تغییر صورت مسئله خودش را دچار پاسخ اشتباه و تشدید و تسریع روند نابودی خواهد کرد. همانطور که با محاسبات غلطی که در ذهن داشت نتوانست عملیات بزرگ حماس را حتی حدس بزند، چ رسد اینکه باور کند. اسرائیل هیچ گاه به نقطه جمعه بازنخواهد گشت.عصر پسااسرائیل از شنبه آغاز شد.
گاهی باید روی کلمات ساده اندیشید. تکرار بدون التفات و تأمل کلمات گاهی ارزش آنها را از یاد می‌برند و گوهر سخن گفتن را به بهای ناچیزی دور می‌ریزند. آنان که اهلی نیستند، وحشی‌اند. نااهل‌ها وحشی هستند. در کشور ما و برخی کشورهای دیگر که استعمار تا مغز استخوانشان نفوذ کرده و بخشی از تاریخشان را بیمار ساخته، وحشی بودن ارزش است. وحشی‌ها جایی در شهر ندارند. اما دیگران به دنبال سگ‌هایی هستند که به آنان وفادار باشند و پاچه‌گیر اینجا.‌.. غربزده‌ها نااهلان این جامعه‌اند. اینجا را می‌درند و می‌برند تا استخوانی هدیه بگیرند. وخشی ها به هنجارها و قوانین و شرع و سنت شما ارزشی قائل نیستند. وحشی‌ها شما را طعمه می‌بینند و زندگی را تنها وقتی برای شما می‌پسندند که برای آنان پروار شوید. وحشی‌ها اصالتی برای حیات شما قائل نیستند.
جبهه تبیین یا هژمونی تعیین؟! ✍ جعفرعلیان‌نژادی 🔸پاسخ به یک سوال بنیادین است که مشخص می‌کند، ما در کدام دسته قرار داریم. در «جبهه تبیین» یا «هژمونی تعیین». آن سوال این است: من برای شناختن خود باید خود را بشناسم‌،‌‌ یعنی از «چیستی» خود سردربیاورم؟ یا بالعکس من برای شناختن خود باید خودی را که دیگران از من می‌شناسند، بشناسم، یعنی از «کیستی» خود سردربیاورم؟ 🔸این سوال ساده و بدیهی، نطفه اولیه شکل‌گیری یک بحث درازدامن فلسفی در طول تاریخ است. به راستی ما باید «بود» خود را بشناسیم، یا «نمود» خود را. من باید «ذات و سرشت» خود را بشناسم یا «تصویر» خود را نزد دیگران؟ برای کدام باید تلاش کنم؟ بهتر بگویم، باید برای کدام اصالت قائل شوم. پرواضح است هم شناخت «خود وجودی» و هم شناخت «خود تصویری» برای همه پر اهمیت است. 🔸کمتر کسی پیدا می‌شود، برایش تصویری که دیگران از او دارند، بی اهمیت باشد. بنابراین مسأله در اصالت قائل شدن برای خودشناسی است یا خودنمایی.‌ همین نسبت را در شناخت و تفسیر از جهان هم می‌توان دنبال کرد. فهم ذات جهان اصیل است یا جهان به تصویر درآمده و نمود آن. 🔸به گمانم می‌توان میزان زیادی از تلاش‌های جبهه تبیین را متأثر از جهت‌گیری بنیادین به سمت خودشناسی تلقی کرد.‌ برای فعالین این جبهه، سوال اصلی چنین است: «منِ ایرانی مسلمان» چیست؟ و به دنبال این سوال، پرسش بعدی آن است که امتداد من ایرانی مسلمان در عرصه عمومی چگونه است؟ 🔸طبیعی است هر‌گاه بروز و ظهور عینی این هویت در عرصه عمومی مورد خدشه قرار گیرد، تلاش تبیینی او تشخیص اشکال، تحلیل و اصلاح آن به مدد بازگشت به خویشتن یا همان خودشناسی است. بازگشت به خویشتن، فضای خودبیانگری فعالین عرصه تبیین‌گر را فراهم می‌کند. در گفتار آنان جلوه‌‌ای از «بود» و هستی محقق‌شده‌شان، به بیان در می‌آید.‌ 🔸گفتارشان در راستای وجودشان است. وجود یا من ایرانی و اسلامی.‌ چنین شیوه بیانگرایانه‌ای به غایت متکثر و متلون است، چون وضع وجودی افراد متفاوت و متغیر است. این سازوکار تبیینی در نگاه جامعوی، تعیّن جبهه‌‌ای دارد.‌ یعنی با نگاهی از ‌بالا به این عملکرد متکثر و مختلف، می‌توان نام جبهه بر آن گذاشت. 🔸در مقابل این شیوه بیانگری، می‌توان از شیوه بازنمایی یاد کرد. همان روش خودنمایی یا فهم کیستی خود نزد دیگران. در این شیوه، فهم تصویری که دیگران از من دارند، اصالت دارد و من سعی می‌کنم همان را بازنمایی کنم. امتداد این نحوه خودنمایی در عرصه عمومی، منجر به اصالت یافتن جهان تصویر شده می‌شود. جهان با واسطه نمایش، شناخته می‌شود. 🔸در این شیوه، مسأله اشکال یا انحراف در تصویر یا نمود است، و فعال عرصه بازنمایی، سعی در شناخت، تحلیل و اصلاح این انحراف یا تحریف صورت گرفته دارد. مسأله او خودنمایان‌گری است و هرچه این قاب را با خدشه وارد کند، باید دفع و طرد شود. عنصر نمایانگر به‌دنبال هویت تصویری است و این تصویر را بیرون به او می‌دهد. نوعا چیزی ساختنی است یا تصنعی و تحمیلی.‌ 🔸او خواسته یا ناخواسته در بند شباهت‌یابی به قوی‌ترین عامل هویت ساز تصویری است. برای عناصر نمایانگر، نمودی تعیین می‌شود. آنان مصرف‌کننده این تصویر تعیین شده‌اند و با بازنمایی‌شان همان تصویر را تکرار می‌کنند. با نگاهی از بالا به عملکرد عناصر نمایان‌گر، می‌توان نوعی یکسان‌سازی تصویری را مشاهده کرد.‌ 🔸گویی یک هژمونی تعیین‌کننده، پشت یکسان‌سازی تصویری است. تکثر در او راه ندارد، اما نمایش تکثر چرا... . فکر می‌کنم طی سال‌های اخیر تقابل اصلی بین جبهه تبیین و هژمونی تعیین بوده است. گذر زمان به نفع جبهه تبیین است، اما هژمونی تعیین دست از آزار ممتد بر نمی‌دارد. زمانی با نمایانگری تصویری از مرگ طبیعی مهسا، اکنون با مظلوم‌نمایی از کشته‌شدگان صهیونیسم... @jafaraliyan
اینطور که من می‌فهمم مهمترین انگیزه ساختن دولت مدرن عبور از امر فردی و متکثر به امر اجتماعی منسجم و متحد بود. عبور از خودسری به مسئولیت‌پذیری. عبور از بی‌نظمی به هماهنگی و ایجاد بهره‌وری در زیست عمومی. در واقع بنا بود حکمرانی مدرن تمام کاستی‌های گذشته را جبران کند. اما اگر مقدمه صحیح باشد، مدرنیته نه تنها موفق به ساختن دولت نشده بلکه آسیب‌های گذشته را با ادبیاتی منافقانه‌تر و دروغین بازتعریف کرده و با ابزارهای قدرتمندتر و شعارهای زیباتر آن را مقدس و غیر قابل نقد و اصلاح نموده است. گمان می‌کنم مسئله دولت مدرن استبداد و دیکتاتوری دیگری بود که بتواند نظام‌های گذشته را کنار بزند یا آگاهی مردم را عقیم کند و بر اریکه قدرت بنشیند. حکمرانی مدرن قدرت افراد را با اعطای حق میل‌ورزی معامله کرد. مردم اختیارشان را در قدرت به عده‌ای سپردنذ تا بیشتر شهوترانی کنند. رواج بی‌مسئولیتی در دولت مدرن تئوریزه شد. دولت مدرن ژست خادم به خودش گرفت. مردم خوششان آمد از این آقایی بی‌چک و چانه اما کم کم معلوم شد که پروار شدن هزینه هم دارد. مردم در یک فرایند فریبکارانه خودخواسته همه امکان‌ها و داشته‌هایشان را به دولت سپردند تا فقیر علی الاطلاق دولت شوند و در نتیجه به بردگی کشیده شوند. دولت مدرن آدم‌ها را تخلیه کرد و از آنها کارگر ساخت. کارگرهای کت و شلواری متوهم متکبر. ندرنیته آدم را تحقیر کرد تا از یک سو تن به خدمت دهد و از سوی دیگر در راستای اراده دولت ببرد.