eitaa logo
دفتر تمرین (سعیدتوتونکار)
144 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
1.1هزار ویدیو
24 فایل
همه نیازمند آنیم که ناطق شدن را تمرین کنیم و گرنه در همان بخش اول باقی می‌مانیم. ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Saeedtotonkar
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از جستارهای معمولی
همیشه سیر بود. مادرم گرسنه نمی‌شد. هر وقت غذا تعارف می‌زدیم، می‌گفت من سیرم... کمی زمان لازم داشت تا بفهمم مادرم مثل فرشته‌ها با عشق سیر می‌شه. عشق بچه‌هاش، عشق هنسرش. کنار سفره می‌نشست. نمی‌خورد تا مطمئن بشه ما سیر شدیم؛ اما ما سیر نمی‌شدیم، پر می‌شدیم. او سیر بود چون ما همیشه سهم غذاش رو‌ می‌خوردیم و فکر می‌کردیم واقعا سیره... مهم نبود چقدر غذا درست کنه. تموم می‌شد. شاید ندونید اما اون زمان‌ها یخچال‌ها پر نبود. شاید باورش برای خیلی از امروزی‌ها سخت باشه که غذا اندازه داشت و وقتی تموم می‌شد یعنی تا وعده بعدی چیزی برای خوردن نیست. شاید اما غذا نخوردن مادرم یه دلیل دیگه هم داشت... خستگی... مادرم تنها زمانی فرصت استراحت داشت که ما سر سفره نشستیم و داریم می‌خوریم. انگار ترجیح می‌داد به جای خوردن کمی استراحت کنه... به همین سادگی... من واقعا خاطره روشنی از غذا خوردن مادرم در کودکی ندارم. خیال می‌کردیم آدم خاصی هست که گرسنه نمی‌شه. مادرم به خاطر همه لقمه‌های لذیذی که جلوت می‌خوردم و تو امیدی نداشتی که چیزی برات بمونه من رو ببخش... ما رو ببخش... به خدا نمی‌فهمیدیم....
می‌ترسم این زیاد شدن توهین به آقا علامت باشه برای لبریز شدن صبر خدا در مورد ناشکری ما نسبت به ایشون. لحظه‌هایی هست که خداوند ولیّ خودش رو بیش از این زجر نمی‌ده و غیرتش رو می‌کشه. ناگهان تصمیم می‌گیره داغش رو بگذاره رو دل مردم. خدا تعارفات ما مردم رو نداره. نه رسانه روش اثر داره و نه منافق اسیر مناسباتش می‌کنه. چون قدرت مطلق هست، هر وقت بخواد تصمیمش رو اجرا می‌کنه. هیچ ترسی هم از پیچیده شدن امتحان و ریزش مردم و اینها هم نداره. اصلا ملاحظات ما براش بی‌معناست. از حد یگذرونیم کار از کار بگذره غضبش تعلق بگیره کی می‌تونه منصرفش کنه. کی جرأت داره وقتی غضبناک شد حرف بزنه. جز حضرت زهرا سلام الله علیها... من واقعا می‌ترسم این پرده‌دری‌ها اتمام حجت باشه...
امانت حکومت... حکومت بر خلاف تصور بسیاری از ما، یک امانت بر عهده چند نفر نیست. بار بسیار سنگینی است که بر دوش تمام مردم قرار داده می‌شود. حتی اگر تمام مردم زمین آن را بر دوش بکشند، سنگینی آن احساس می‌شود و چاره‌ای جز این نیست که دست خدا به یاری ما بشتابد. کمترین میزان این بار، ادای تکالیف فردی و دفع و رفع شرّ هوی نفس از خود و دیگران است. بسیاری از ما از عهده نفس خود برنمی‌آییم. حتی انتظار داریم دیگران فضایی را به ما اختصاص دهند تا کوتاهی‌های ما و عقبه ما در مورد خودمان را جبران کند. این در حالی است که وقتی فردی مثل من به دنبال برآوردن تقاضای نفس اماره‌اش می‌رود، سهم باری که بنا من بر دوش بکشم بر گرده سایرین تقسیم می‌شود. حال در نظر بگیرید که چه اتفاقی روی زمین در حال رخ دادن است. امام زمان و تمام پیروانش در حال تحمل باری هستند که باید تمام اهل زمین آن را می‌پذیرفتند. فشاری که این افلیت قدرشناس از لطف خداوند تحمل می‌کنند تا چه اندازه است؟! برخی گمان می‌کنند اختیار تنها حق است؛ در حالی که هم حق است و هم مسئولیت. مسئولیتش همین حکومت است. اگر کنار کشیدی و عده کمی زیر این بار درد کشیدند و شکنجه کشیدند، گمان نبر که در امانی. فکر نکن که از مسئولیت فرار کرده‌ای. یک اتفاق واقعی افتاده. این بار بر دوش خوبان روزگار باقی می‌ماند. تا جایی که به آنان مربوط است، آنچه از خیر بر این امانت نازل می‌شود بین بازماندگان تقسیم می‌شود. اما آنچه از شر به واسطه کوتاهی امثال من پدید می‌آید بین جمعیت تقسیم می‌شود. چه کسی می‌داند این تقسیم با چه نسبتی خواهد بود؟! آیا تقسیم ریاضی و جبری است یا تکرار و تکثیر است؟!
دفتر تمرین (سعیدتوتونکار)
امانت حکومت... حکومت بر خلاف تصور بسیاری از ما، یک امانت بر عهده چند نفر نیست. بار بسیار سنگینی است
خداوند و پیامبران و اوصیاء و اولیاء و شهداء و مؤمنین و فرشتگان الهی از یک سو و شیاطین جن و انس از سوی دیگر شاهد اعمال و رفتار و حالات و نیات و خلقیات و اخلاق ما هستند. آیا این تماشای عمومی برای امر فردی و خصوصی است یا این چشم به راهی و همراهی راجع به امری عظیم است که همگان در آن شرکت دارند؟! مسئله حکومت یک ثواب جماعت است و کسانی که از آن سر باز می‌زنند دچار یک گناه جماعتند. داستان اینگونه رقم می‌خورد. البته آنان که سهم کمتری از وجود دارند حظ و بهره‌شان متناسب با آن است. همچنان که مسئولیت و خطرشان کمتر است. حال کدام رفتار فردی و پنهانی ما بی‌ربط به امر اجتماعی است؟! به ویژه آنکه عصر ارتباطات بی هیچ پرده‌پوشی تمام شئون خصوصی و فردی ما را به شبکه‌ای گسترده متصل ساخته که از آن قدرت استحصال و استخراج می‌شود. آیا می‌توانید بگویید که به صورت منفرد و بریده از دیگران زندگی می‌کنید؟! دیده‌ام که عده‌ای مؤمنین را به واسطه وظیفه‌شناسی و سختی‌ها و ستم‌هایی که تحمل می‌کنند، مورد شماتت و توهین و تحقیر و آزار و اذیت قرار می‌دهند و به آنان طعنه می‌زنند که چرا در شادی فراغت آنان شرکت نمی‌کنند. آری آنان که فارغ از بار مسئولیت در کنار جمعیت مشغول بازی‌های خویش هستند به نظر شاد و سبکبال و رها و آسوده می‌رسند و مؤمنین را به خاطر اینکه بر اثر فشار و درد و رنج مضاعف به سخره می‌گیرند و مضحکه می‌کنند و با انواع امکان‌های زبانی و عملی فردی و جمعی به آنان لطمه می‌زنند و تا می‌توانند آنان را می‌رنجانند و گویا با این کار عقده‌های پنهانی خویش را سبک می‌کنند و مؤمنین را با خود می‌سنجند و به آنان فخر می‌فروشند و از نعمت‌هایی که نصیبشان شده احساس غرور و تکبر می‌کنند؛ اما التفات به این معنی ندارند که حالات مؤمنان مثل کسی است که سنگ بزرگی را در سراشیبی لغزانی رو به تاریکی بر دوش می‌کشد و متوجه راه است و باید آن بار بزرگ را به قله برساند و به صاحبش تحویل دهد. حال او با کسی که بدون قبول زحمت تفریح می‌کند و فریب فرصت کوتاه را می‌خورد و توان خویش را صرف بازی می‌کند یکی نیست. جماعت به قله که رسید، ستیغ آفتاب که سر زد، هر که هر چه را بر دوش کشیده نقد می‌کنند و در سرازیری راه، مسیر را هموار می‌کنند و آنان که آورده‌ای ندارند باید از قله بر فراز صخره‌ای بلند که به دره‌ای عمیق سایه انداخته فرود آیند. آنگاه عده‌ای می‌خندند و عده‌ای....
دفتر تمرین (سعیدتوتونکار)
خداوند و پیامبران و اوصیاء و اولیاء و شهداء و مؤمنین و فرشتگان الهی از یک سو و شیاطین جن و انس از سو
مردم ایران با انقلاب اسلامی خود تمام تاریخ حکومت‌های حق را که بر دوش مؤمنین سنگینی می‌کرد به دوش کشیدند و تمام مستضعفان جهان را نیز فراخواندند تا در کنار آنان قرار گیرند. مردم بزرگ و با شکوه ایران زیر بار امانتی رفتند که اکثریت مردم جهان از آن شانه خالی کرده بودند. سنگینی این بار شکننده سختی‌های فراوانی را بر این مردم تحمیل کرد. دردهای بسیار کشیدند و محرومیت‌های فراوان دیدند. غم‌ها و غصه‌ها از هر سو به آنان هجوم آورد؛ در حالی که مورد شماتت و دشمنی دیگران بودند. هر کس از هر طرف توانست ضربه‌ای به این مردم زد. همانطور که عادت قهرمانان است، تمام کاستی‌ها و سستی‌ها و نقصان‌ها و ناراستی‌ها زیر فشار سنگین امانت آشکار شد و مردم تلاش کردند تا می‌توانند آن را جبران کنند. این در حالی بود که بسیاری به موازات ایشان به خاطر فراغتشان فخر می‌فروشند و آزار می‌رسانند. آیا کسی که بار جهانی را به دوش می‌کشد با دیگری یکسان است؟! ملت ایران از تنگنای تاریخ عبور می‌کنند و امانت الهی را عبور می‌دهند و هزینه آن را پرداخت می‌کنند. آیا ایشان با دیگران نزد خداوند یکسانند؟! آیا کشتگان و آسیب‌دیدگان ایشان با دیگر کشتگان و آسیب‌دیدگان عالم یکی هستند؟! ملتی که قرن‌ها شرایط عادی را تجربه نکرده و در راه حفظ امانت الهی دائما مبارزه کرده تا حق بر زمین نیافتد و ترک نشود، با ملت‌هایی که جز چپاول دیگران دردسری نداشتند و تاریخ شاهد درندگی‌های آنان است، در یک میزان قرار می‌گیرند؟! هیچ گاه چنین نیست. به زودی اتفاق بزرگ خواهد افتاد و کسانی که در جبهه تاریک تاریخ قرار گرفتند به حال مردمانی که حق را یاری کردند غبطه خواهند خورد و در آتش حسرت خواهند سوخت. آنان که آسمان را سر بریدند و پایکوبی کردند به زودی خواهند دانست که چه سرنوشت شومی در انتظارشان است. این روزها زخم‌ها بی‌امان و پی در پی بر تن مردمان انقلاب می‌نشیند. این بشارت سحر است. زمانی که باطل تمام عزم خود را صرف شفاف کردن صحنه می‌کند تا پرده‌دری به آخرین صفحات خود برسد، دو جبهه از هم جدا می‌شوند و آنگاه این باطل است که هیچ ندارد و برای زنده ماندن مثل مرغ نیم‌بسمل دست و پا می‌زند و همه جا را به خون ناپاکش می‌آلاید.
امیرالمومنین حضرت علی (علیه السلام): مؤمن، آزار مردم را تحمل می‌کند، ولی کسی به واسطه او در رنج نمی‌افتد. تصنیف غرر/ حدیث ۱۵۴۵ (اللهم عجل لولیک الفرج)
🔰 حکمرانی اسلامی شبیه هیچ‌کدام از حکومت‌های رایج جهان نیست 🔺 رهبر انقلاب : حکمرانی در منطق اسلام از بنیاد با حکمرانی‌های رایج جهان متفاوت است؛ نه شبیه سلطنت است، نه شبیه ریاست‌جمهوری‌های امروز دنیا است، نه شبیه فرماندهی‌ها است، نه شبیه رؤسای کودتاگر است... یک چیز خاصّی است متّکی به مبانی معنوی. سبک حکمرانی اسلامی این است: مردمی ‌بودن، دینی‌ بودن، اعتقادی بودن، اَشرافی نبودن، مسرف نبودن، ظالم نبودن. ۱۴۰۰/۱۲/۱۹ © دکتر محمد سجاد شیرودی ...🔻 💯📮https://eitaa.com/drshiroody
هدایت شده از ترش و شیرین یِمَلی
🛑 امام صادق عليه السلام: دوستت را از راز خود آگاه مكن، مگر بر رازى كه اگر دشمن از آن آگاه شود نتواند به تو زيانى رساند ؛ زيرا دوست نيز ممكن است روزى دشمن شود مشكاة الأنوار 557/1886
15.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ما و ذهن ما... برای عبور از طبقه اول دنیا که تحت سلطنت ذهن هست به طبقه دوم زندگی که تحت کنترل قلب هست فقط به محبت نیاز داریم...
اعتقاد راسخ دارم بسیاری از ما دچار حجاب معاصرت با کسی هستیم که جهان با او زیباتر است. اگر دو چیز نبود و دو چیز بود، او آشناترین شخصیت زمانه با قلب‌ها می‌بود. آن دو «نبود»، یکی ذهن استعمارزده و خودتحقیر ما که صدها سال روی آن کار شده و امروز حل مسئله را مشکل می‌سازد و دو دشمنان زبان‌داری که از هر سو هجوم می‌آورند تا این شخصیت در زمین و زمینه امروز آنگونه که هست گسترده و دیده نشود. آن دو چیز «بود» خودآگاهی تمدنی ایرانیان و مسلمانان و مستضعفان و دوم صداقت و امانتداری منتقدان و دشمنان... البته نمی‌توان انکار کرد که موج‌های عظیم در طوفان‌های عظیم آفریده می‌شوند. نمی‌توان انتظار داشت، کسی که دامنه ایران را به اقصی نقاط جهان کشانده و این سرزمین را بار دیگر در تاریخ برکشیده مورد شماتت رقیبان قرار نگیرد.
تو ماشین که نشستم گفتم ببخشید میشه ضبط رو خاموش کنی؟ گفت حاجی به خدا مجازه چیز بدی هم نمیخونه..گفتم میدونم..ولی عزادارم...!گفت شرمنده وضبط روخاموش کرد..گفت تسلیت میگم اقوام نزدیکه؟گفتم بله..مادرم از دنیا رفته... گفت واقعا متاسفم داغ مادر خیلی بده..منم تو سن بیست وپنج سالگی مادرم رو از دست دادم.البته مادرم مریض بود وزجر میکشید..بنده خدا راحت شد.. بعد پرسید مادر شما هم مریض بودن؟ گفتم نه مجروح بود.. پرسید یعنی چی؟گفتم یه عده ارازل واوباش ریختن سرش وتا میخورد کتکش زدن...گفت جدا؟شما کاری نکردین؟ گفتم ما نبودیم وگرنه میدونستیم چیکار کنیم... گفت خدا لعنتشون کنه یعنی انقد ضربات شدید بوده؟گفتم اره مادرم چند وقت بستری شد وبعد از دنیا رفت... گفت حاجی ببخشید عجب ادم های پست فطرتی بودن من خودم عرق میخورم!همه کار میکنم ولی اگه پای ناموس بیادوسط رگ غیرتم نمیذاره دست از پا خطا کنم.. بغضم گرفت..گفتم کاش چند تا جوون بودن توی مدینه..نمیذاشتن به ناموس علی جسارت بشه.. سکوتم رو که دید گفت ظاهرا ناراحتتون کردم گفتم نه خواهش میکنم واقعا داغ مادر بده.. مخصوصا اگه جوون باشه.. گفت آخی جوون بوده؟گفتم آره فقط هیجده سالش بود.. گفت گرفتی مارو حاجی؟شما که خودت بیشتر از هیجده سال سنته چطور مادرتون؟!!! حرفش رو قطع کردم وگفتم مادر شما هم هست.. این هجده ساله مادر همه ی شیعه ها،حضرت زهراس.. مکث کرد وباتعجب نگام کرد وبعد خیره شد به جاده.. گفت آها ببخشید تازه متوجه شدم..نمیدونستم اینجور احساس نزدیک بودن بین آدما به حضرت فاطمه (س)وجود داره.. راستی حاجی یه سی دی مداحی دارم البته برا محرمه ولی خب اگه دوست دارین بذارم.. جواب ندادم ..داشبورد رو باز کرد ویه سی دی گذاشت تو ضبط..نوای آشنایی بود.. یا حسین غریب مادر... من بودم وراننده وصدای بلند سید جواد ونگاه خیسم به اطراف...
هدایت شده از مواجهات
Karimi-GolchinFatemieh1381[12] (1).mp3
2.64M
ای مهربان مرو، مادر مادر
اشرف مخلوقات : اگر مؤمنى را ساکت و کم‌حرف دیدید به وى نزدیک شوید که به او حکمت داده مى‏‌ شود. مؤمن کم‌حرف و پرکار و منافق پُرحرف و کم‌کار. تحف‌العقول، ص۳۹۷ (اللهم عجل لولیک الفرج)
هدایت شده از مواجهات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یا فاطمه من عقده ی دل وانکردم (سلیم موذن زاده اردبیلی)
Abdolreza Helali - Nahelatal Jesm.mp3
4.92M
ناحله الجسم یعنی نحیف و دلشکسته میری جوونی اما مادر پیری بهونه ی سفر می گیری باکیه العین یعنی بارون غصه ها می باره چشای مادر ما تاره @cafe_fekr
اگر از درون جوششی وجود نداشته باشد، لاجرم تن به مزدوری خواهد داد.
هدایت شده از مواجهات
💠 روایاتی در عظمت مقام حضرت فاطمه زهرا حضرت صادق آل محمد علیه السلام: «… فمن عرف فاطمه حق معرفتها فقد ادرک لیله القدر؛ هر کس به شناخت حقیقی فاطمه علیها السلام دست یابد، بی گمان شب قدر را درک کرده است .» حضرت باقر العلوم علیه السلام: «… ولقد کانت – علیها السلام – مفروضه الطاعه علی جمیع من خلق الله من الجن والانس والطیر والوحش والانبیاء والملائکه … ؛ اطاعت از فاطمه علیها السلام بر تمامی آفریدگان خدا از جن و آدمیان و پرندگان و وحوش و پیامبران و فرشتگان واجب است .» حضرت صاحب الامر علیه السلام در نامه ایی که مرقوم فرموده اند: «وفی ابنه رسول صلی الله علیه و آله لی اسوه حسنه … ؛ در دختر پیامبر خدا صلی الله علیه و آله برای من الگوی نیکویی است .» حضرت ختمی مرتبت، محمد مصطفی، صلی الله علیه و آله: «… ففاطمه حوراء انسیه وکلما اشتقت الی رائحه الجنه شممت رائحه ابنتی فاطمه علیها السلام؛ فاطمه علیها السلام حوریه ای است به صورت انسان که من هر گاه مشتاق بوی بهشت می شوم، دخترم فاطمه علیه السلام را می بویم .» حضرت ختمی مرتبت، محمد مصطفی، صلی الله علیه و آله: «رائحه الانبیاء رائحه السفرجل ورائحه الحور العین رائحه الآس ورائحه الملائکه رائحه الورد ورائحه ابنتی فاطمه الزهراء رائحه السفرجل والآس والورد … ؛ بوی پیامبران بوی به و بوی حورالعین بوی آس و بوی فرشتگان بوی گل سرخ است، ولی بوی دخترم فاطمه علیها السلام بوی به و آس و گل سرخ روی هم است .» .
هدایت شده از مواجهات
💠 روایات در عظمت مقام حضرت فاطمه زهرا 🍁 حضرت امیرالمؤمنین، علی علیه السلام: «… ان الحسن والحسین سبطا هذه الامه وهما من محمد کمکان العینین من الراس واما انا فکمکان الید من البدن واما فاطمه فکمکان القلب من الجسد … ؛ حسن و حسین علیه السلام دو سبط این امت هستند، و آن دو برای محمد صلی الله علیه و آله همانند دو چشم برای سرند، و من [برای محمد صلی الله علیه و آله] همانند دست برای بدن هستم، و فاطمه علیه السلام [برای محمد صلی الله علیه و آله] همانند قلب برای بدن است .» 🍁 حضرت ختمی مرتبت، محمد مصطفی، صلی الله علیه و آله: «یا سلمان! ان ابنتی فاطمه ملا الله قلبها وجوارحها ایمانا ویقینا الی مشاشها تفرغت لطاعه الله … ؛ ای سلمان! به راستی که خداوند قلب و اعضای فاطمه علیه السلام تا استخوان هایش را از ایمان و یقین آکنده ساخته است؛ به گونه ای که در طاعت خدا جدیت دارد .» 🍁 حضرت ختمی مرتبت، محمد مصطفی، صلی الله علیه و آله: «… نور ابنتی فاطمه من نور الله وابنتی فاطمه افضل من السماوات والارض … ؛ نور دخترم فاطمه علیهاالسلام از نور خداست، و دخترم فاطمه علیه السلام برتر از آسمان ها و زمین است .» 🍁 حضرت صادق آل محمد علیه السلام: «حرام علی روح ان تفارق جسدها حتی تری الخمسه: محمدا وعلیا وفاطمه وحسنا وحسینا بحیث تقر عینها او تسخن عینها … ؛ بر روح آدمی حرام است که از بدنش جدا شود، مگر آنکه پنج تن را ببیند: محمد و علی و فاطمه و حسن و حسین علیه السلام، و آن هم به گونه ای است که یا چشم آدمی روشن و یا تاریک و محزون می شود .» 🍁 حضرت صادق آل محمد علیه السلام: «ان اطفال شیعتنا من المؤمنین تربیهم فاطمه علیها السلام؛ بی شک خردسالان شیعه ما از مؤمنان را فاطمه علیه السلام پرورش می دهد .» .
در حدیث شریف کساء، هنگام معرفی اهل بیت علیهم السلام، می‌فرماید هم فاطمة و ابوها و بعلها و بنوها... این معرفه شدن حضرات به واسطه صدیقه طاهره در حالی که به حسب ظاهر آن عالی‌جنابان ظاهر امر اهل بیت بودند، نشان می‌دهد که سرّی در صدیقه طاهره مستقر است که در آسمان پیشانی حقیقت خاندان عصمت و طهارت است و آن روح واحدی که از آن حضرات شعاع می‌گرفتند نور صدیقه طاهره بوده است. چه بسا امتداد شجره سیادت به واسطه نسبت داشتن با آن علیا حضرت نیز از این بابت باشد. اوست که در غیب الغیوب عالم آنچه را باید به آشکاری عالم افشانده شود صادر می‌فرماید. ما چه می‌دانیم او چیست و کیست؟! جلسات اهل بیت بهترین فرصت‌ها برای صید آن انوار در صورت زمینی‌شان است.
سیاست مقاومت مقام معظم ولایت فقیه حضرت آیت الله خامنه‌ای حفظه الله تعالی از کجا آمده و به چه تکیه دارد؟! فاستقم کما أمرت و من تاب معک...
روز عاشورا عده‌ای در غطراف معرکه منتظر بودند ببینند چه اتفاقی می‌افتد نسبت به آن تصمیم بگیرند. معلوم نبود خودشان را نگه داشته بودند تا برای که و کجا خرج کنند... ما از کدام گروهیم؟!
هنر تاریخ این است که صحنه‌ها را آنقدر امتداد می‌دهد تا تمام «ای‌ کاش بودم‌»ها باشند و نشان دهند که تا کجا در ادعایشان صادق بودند. همه باید در صحنه واقعی امتحان دهند نه در آرزوها و خیال‌هایشان... و خواهند داد...
هدایت شده از مدرسه علمیه رشد قم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 مرحوم علامه مصباح یزدی 🔺ارزش دلسوختن به اندازه شناخت... 🔻او کسی است که یک تار مویش به کل این عالم می‌ارزد.
هدایت شده از احادیث ناب
▪️اطاعتش بر همگان واجب ... عن الإمام الباقر عليه السلام في حديث طويل : ...ولقد كانت (صلوات الله عليها) طاعتها مفروضة على جميع من خلق الله من الجن، والإنس، والطير، والبهائم والأنبياء، والملائكة. امام باقر علیه السلام : اطاعت از حضرت فاطمه (سلام الله عليها) بر همه مخلوقات خدا از جمله جن ، انس ، پرندگان ، چهارپایان ، پیامبران و فرشتگان واجب بود. 📚دلائل الإمامة ص ١٠٦ ◾◾◾◾◾◾ @ahadithenabe
29.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 | نماهنگ بی مردم 🎙 حاج مهدی رسولی 📲کانال مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد: 📝 @FarajNezhad110
🔻فاطمه و جامعه: فریاد علیه فراموشی 🖊 مهدی جمشیدی یکم. انتخاب/ انتصاب؛ سوداگری با باطن دین قیام فاطمه -سلام‌الله‌علیها- بدان سبب بود که جامعه، آخرین سخن پیامبر -صلی‌الله‌علیه‌وآله- را به دیدۀ غفلت نگریست و نادیده انگاشت؛ آن هم سخنی که قوام و دوامِ هویّتیِ حقیقیِ اسلام، به آن گره خورده بود. او می‌دانست که «نبوّت» بدون «امامت»، ناتمام خواهد ماند، بلکه موجبات انهدام تدریجیِ باطن دین، فراهم خواهد آمد و جز پوسته‌ای ظاهری، چیزی نخواهد ماند. امامت، هرگز قابل‌فروکاهیدن به خلافت نیست؛ یعنی فقط سخن در این نیست که چه کسی باید ریاست و حکومت در عنان و اختیار خویش داشته باشد، بلکه درد و دغدغۀ اصلی، آن است که اگر خطّی که نبوّت رقم زده است در اختیار آنان که شایسته نیستند قرار بگیرد، دین از حقیقتش تهی خواهد شد و جامعه، گرفتار بیراهه‌ها می‌گردد؛ چنان‌که علی -علیه‌السلام- در سالیان بعد گفت شما در دریاهایی از فتنه فروغلتیدید. اینجاست که سیاست ظاهری، بر احوال باطنیِ امّت پیامبر و سرنوشت معنوی آنها سایه می‌افکند و ازاین‌رو بود که این قدرت باید در اختیار «منصوبان» باشد و نه «منتخبان». دوم. اقلیّت/ توده؛ تاریخ‌سازیِ خواصِ منافق توطئۀ غصب را «اقلیّتِ زیرکِ منافق» طراحی کردند که در پسِ پرده، در انتظار رحلت پیامبر -صلی‌الله‌علیه‌وآله- نشسته بودند و می‌خواستند با صحنه‌آرایی و فریب، حقیقت امامت را پنهان نگاه دارند و به قدرت سیاسی دست یابند. تودۀ ساده‌دل که منزلت امامت را درنیافته بود و بر این گمان بود که تفاوت میان «امامت» و «غیرامامت» در این شخص و آن شخص است نیز همراهی کرد و تسلیم توطئۀ غصب گردید. این عدّۀ اندک در کمین نشسته بودند تا در لحظۀ بحران و خلاء، ناگهان سر از لانۀ خویش بیرون آورند و آخرین توصیۀ پیامبر را از نظرها دور سازند. عوام، همواره این‌چنین هستند؛ زندگی و فکرشان در سطح است و از تأمّل بی‌بهره‌اند و به‌آسانی، به این سو و آن سو می‌روند و تابع و تسلیم اقتضاها و ایجاب‌هایی هستند که خواص می‌آفرینند. اینان، بی‌اراده و مطیع و دنباله‌رو هستند و نسبت بی‌واسطه با حقیقت ندارند و در ذهن‌شان، هیچ پرسشِ تنش‌زایی نمی‌شکفد. بدین سبب بود که کسی در آن معرکه نپرسید که خودِ پیامبر، چندی قبل چه گفت و قدرت و ولایت و امامت را به که سپرد. سوم. روایت/ حقیقت؛ ارادۀ دلخواهانۀ مردم آن اقلیّت زیرکِ منافق که طراحان توطئۀ غصب بودند ابزار و اهرمی جز «روایت» نداشتند و به همین واسطه نیز عوام ساده‌دل را فریفتند و امامت را مهجور و منزوی ساختند. در این روایت مبدعانه و شیطانی، تاریخ پساپیامبر به خواست و ارادۀ خودِ «مردم» سپرده شده بود و «خدا»، به نظاره‌گر نزاع اراده‌های دلخواهانۀ مسلمانان تقلیل یافته بود. دیگر این «آسمان» نبود که باید تقدیر حیات جامعۀ اسلامی را تعیین می‌کرد، بلکه «زمین»، فاعلِ مطلق بود؛ اجتماع سقیفه بر مسند خدایی تکیه زد و برای امّت پیامبر، تشریع کرد. اگر نبوّت، امر آسمانی بود، اینک در روایتی که ساعتی پس از رحلت پیامبر -صلی‌الله‌علیه‌وآله- صورت‌بندی‌ شده بود، امامت به حاشیه رفته و خلافت، امر زمینی وانمود شده بود. در این امر زمینی نیز، مردم باید خود اراده می‌کردند که حقّ حاکمیّت از آنِ کیست. آری، مؤمنانِ متعبّدِ دیروز، اینک در سایۀ سقفِ «کج‌روایت‌های سقیفه‌ای»، حال‌وهوای فرعونی یافته و در برابر نصب الهی، قد برافراشته بودند. چهارم. اجتماع/ انفراد؛ فریاد در تنهایی در این میانه، جز اندکی از اصحاب پیامبر راحل، جانب علی -علیه‌السلام- را نگرفتند. اقلیّتِ زیرکِ منافق، حقیقت را بلعیدند و عقل امّت را ربودند و تاریخ قدسی را به سوی تاریخ عرفی سوق دادند و بدین سبب، نبوّت را ناتمام و رهاشده نهادند. در این لحظه بود که پارۀ مهمی از رسالت، همراه پیامبر -صلی‌الله‌علیه‌وآله- به خاک سپرده شد و ظاهر دین بر باطن دین، تفوّق یافت. صداهای مخالفی که به عدد انگشتان دست نمی‌رسیدند، در گلو خفه شدند و امامت که جان و حقیقت دین بود، به مرداب غفلت جمعی سپرده شد. اما فاطمه -سلام‌الله‌علیها- نمی‌توانست فریاد برنیاورد و غلبۀ ارادۀ ابلیس را تاب آورد. ازاین‌رو، از همان روزهای آغازین برآمد و عَلَم مخالفت برافرشت و فریاد اعتراض برآورد. او در اوج غربت و تنهایی، در برابر «جامعۀ خواب‌زده»‌ای قرار داشت که نمی‌خواست برای حقیقت، هزینه بدهد و با توبۀ جمعی، به ارادۀ خدا بازگردد. او احساس کرد که خاموشی، طریق صواب نیست و باید در این راه دشوار، از جان درگذرد و هرچه که پیش آید از امامت علی -علیه‌السلام- درنگذرد. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
چون تمدن مرده غرب صورت نمی‌آفریند بانیان آن ناچارند تصویر تولید کنند.
هدایت شده از خبرگزاری فارس
نظرسنجیِ هاروارد: ۵۱ درصد جوانان آمریکایی خواهان «پایان موجودیت اسرائیل» هستند 🔹نیویورک‌پست: نتایج نظرسنجی دانشگاه هاروارد-هریس که برای بسیاری غیرمنتظره است نشان می‌دهد که اکثریت جوانان آمریکایی معتقدند که موجودیت اسرائیل باید متوقف شود و کنترل همه اراضی اشغالی به دست گروه حماس سپرده شود. 🔹نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که از هر ۱۰ جوان آمریکایی ۶ نفر معتقدند که یهودی‌ها «ظالم» هستند. همچنین ۴ درصد از آمریکایی‌های بالای ۶۵ می‌گویند که اسرائیل باید نابود شود. 🔹این نظرسنجی تایید می‌کند که دیدگاه نسل جدید آمریکایی‌ها بسیار متفاوت‌تر از آمریکایی‌های نسل پیشین است. @Farsna - Link
هدایت شده از فکرت
16.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 | ☑️
 
اجماع بر تباهی 🎙آیت‌الله جوادی آملی

◾️حدیثی را آنها به هر وسیله بود، دستاویز قرار دادند كه اتفاق امت, حجّت است و امت, معصوم است؛ اینها امامِ معصوم را منزوی كردند یا مقتول یا مسموم کردند و امت را به جای امام نشاندند! این همان است... . 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲 وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت