eitaa logo
دغدغه‌های حوزوی
449 دنبال‌کننده
149 عکس
47 ویدیو
24 فایل
آئينه‌ای براى انعكاس مهمترين اخبار، دیدگاه‌ها، نقدها و تحليل‌هاى چالشی عرصه دين، فرهنگ، اجتماع، روحانيت و حوزه‌های علمیه... http://eitaa.com/joinchat/2263875587C5a248fd4a0 شناسه: @daghdagheha ادمین @a_r_moayedi
مشاهده در ایتا
دانلود
💠جنگ شناختی چیست؟ 🔸جنگ شناختی یک پدیده روانشناختی است که در آن دو گروه یا فرد به دلایل مختلف، احساس تهدید یا تنش می کنند و سعی می کنند با استفاده از تکنیک های شناختی، فرد یا گروه دیگر را به تغییر نظر، بازنگری در باورها و افکار و یا حتی تحول در رفتار و عملکرد تشویق کنند. 🔸جنگ شناختی در واقع یک رقابت فکری است که در آن هر طرف سعی می کند با استفاده از منطق، دلایل و استدلال های قوی، نظر مقابل را تغییر دهد. این نوع جنگ باعث می شود که هر طرف به دنبال شکست دشمن خود نباشد، بلکه به دنبال شکست باورهای نادرست و غلط خود باشد. 🔸جنگ شناختی در جوامع امروزی بسیار رایج شده است، به خصوص در شبکه های اجتماعی و رسانه های مختلف. این پدیده می تواند در بسیاری از زمینه های زندگی به کار گرفته شود، از جمله در سیاست، تبلیغات، بازاریابی و حتی در روابط شخصی. 🔸با توجه به اینکه جنگ شناختی می تواند برای اهداف مختلف به کار گرفته شود، بسیاری از افراد و گروه ها سعی می کنند با استفاده از تکنیک های شناختی مختلف، نظر دیگران را به سمت خود جذب کنند. این تکنیک ها ممکن است شامل استفاده از منطق، تحلیل داده ها، شواهد و مستندات، نقد و بررسی آراء مخالف و ... باشد. 🔸به طور کلی، جنگ شناختی یک پدیده روانشناختی است که در جوامع امروزی بسیار رایج شده است. با استفاده از تکنیک های شناختی مختلف، افراد و گروه ها سعی می کنند نظر دیگران را به سمت خود جذب کنند. این پدیده می تواند در بسیاری از زمینه های زندگی به کار گرفته شود و برای اهداف مختلف به کار گرفته شود. منابع: 1. Cialdini, R. B. (1984). Influence: The psychology of persuasion. New York: Morrow. 2. McGuire, W. J. (1969). The nature of attitudes and attitude change. In G. Lindzey & E. Aronson (Eds.), Handbook of social psychology (Vol. 3, pp. 136-314). Reading, MA: Addison-Wesley. 3. Petty, R. E., & Cacioppo, J. T. (1986). Communication and persuasion: Central and peripheral routes to attitude change. New York: Springer-Verlag. @Cognitive_warfare ➖➖➖➖➖➖ @daghdagheha
⭕️ الاهیات امیدواری در روزگار رنج‌ها! ✍ محمدامین رضایی 🔸خبر خودکشی خالق قصه های مجید بی شک امری شوکه کننده برای جامعه ما بود. از حواشی و اصل این خبر میگذرم. این قصه تلخ بهانه ای شد برای ذکر تذکری که مدتهاست در ذهنم چرخ میخورد. مساله معنای زندگی و الاهیات امیداوری؛ این روزها که توفیق شده برای مدتی کوتاه همجواری حضرت امیر ع را اختیار کنم طبیعتا فرصت نوشیدن معنای ناب از ضریح حضرت و استشمام عطر زندگی از حرم بیشتر فراهم است خصوصا که این همجواری قرین شده با ماه رحمت و برکت؛ رمضان عزیز ترکیب مکان و زمان ناب خلق و کسب معنا را به اوج میرساند. 🔹مدتهاست به مساله تاب آوری انسان‌ها در رنج های فردی-اجتماعی فکر میکنم. چه چیز قدرت مقاومت و حرکت را در روزهای سخت تاریخ خلق میکند؟ تاریخ را که ورق میزنیم وجه مشترک بین قهرمان ها این است در روزهای سخت، آنها نشکستند! به اصلاح کم نیاورند و استوار ماندند و حتی بالاتر، نایستادند و حرکت کردند. و -مستمر در روزهای سخت؛ این وجه مشترک تمام آنهایی است که مسیر تاریخ را عوض کردند. 🔸برای شکل‌گیری این روحیه و تبدیل شدن آن به ملکه "معنا" مهم‌ترین امر است. به سایر مکاتب و مذاهب کار ندارم مخاطب من همین جوانان مسلمانی است که در ایران امروز زندگی می‌کنند و در کنار "زندگی شخصی" مسائلی چون "آرمان" و "امرجمعی" برایشان مهم است و حتی آنها که صرفا به "زندگی کردن" فکر می‌کنند. دوستان؛ ما به "معنا" محتاجیم بسیار زیاد؛ شاید به این تصمیم تلخی که آقای پوراحمد رسید هیچ کدام از ما نرسیم؛ اقدامی که با هر طرز فکری امری قبیح و غیر قابل دفاع است اما مقاومت کردن و تسلیم رنج های زندگی نشدن حداقل ماجراست، مساله این است اساسا ما برای حرکت و تغییر خلق شدیم. 🔹بسیاری از ما این روزها به افت انگیزه، رکود، کم آوردن و بی خیال شدن مبتلا شدیم این را علاوه بر بسیاری از مردم عادی بلکه به وضوح در بخش قابل توجهی از بچه های انقلابی که عدالت و تحول دغدغه شان است و اینها پیشران حرکت اجتماعی هستند شاهد هستیم! واقعش این است ما در جای سختی از تاریخ قرار داریم، در لحظه هایی تاریخی که بسیاری میشکنند و بی خیال نهضت و آرمان میشوند و در بهترین حالت به"فردیت محض" دچار میشوند. طبیعتا من طبیب نیستم و این درد هم با چند کلمه درمان نمیشود 🔸 اما اگر کوتاه بخواهم بگویم: آنچه میتواند به ما و بدهد است و بهترین و برترین چیزی که برای ما معنا خلق میکند الاهیات است. ۱:ارتباط با تراث دینی( مطالعه قران و روایات)، ۲:مطالعه زندگی معصومین و شخصیت های بزرگ و تاریخی ما، ۳:داشتن اساتید فکری-معنوی و ارتباط مستمر و مشورت با آنها؛ این سه تا حدی زیادی معنای زندگی برای مقامت و حرکت را خلق میکند. 🔹به زندگی اهل بیت ع نگاه کنیم خصوصا در لحظه های سخت مثل دوران خانه نشینی حضرت امیر ع، روزهای صلح امام حسین، به ویژه مساله کربلا که قبل-حین و بعدش پر از رنج و سختی است، خطبه فاطمه بنت الحسین ع به عنوان یک دختر کم سن و سال را بخوانید چطور در آن موقعیت شننده بعد از کشته شدن پدر و برادرها و همه عزیزانش اما نشکست و آنگونه حماسه آفرید! از این جنس افراد که معصوم هم نبودند که کسی بخواهد امام بودن را دلیل بر استثنا بداند در طول تاریخ شیعه؛ در لحظه های تاریخی بسیار داریم. 🔸 در عصر اخیر مثل میرزا کوچک خان، مرحوم مدرس، بهلول، شهیدصدر و خواهرش و امام خمینی ره به عنوان یک قله و...صدها نفر در قد و اندازه های مختلف میتوان نام برد که چگونه این الاهیات به آنها معنا داد تا در بزنگاه ها کم نیاورند. هیچ جای تاریخ شرایط به سختی کربلا نخواهد شد، الاهیاتی که انسان را آن هم زن که شکنندگی ش طبیعتا بیشتر است را میتواند از دل آن همه بلا زنده و استوار بیرون آورد و علاوه بر قدرت مقاومت به او قدرت کنش ورزی و حرکت بدهد آن الاهیات در طول تاریخ برای سخت ترین لحظه ها کفایت میکند تا به ما معنا و گرما ببخشد. 🔹 انسان فقط جسم نیست که مرگ یا خودکشی آن را از او بگیرد، شخصیت اجتماعی انسان نیز بخشی از انسان است. منفعل شدن، منزوی شدن؛ رها کردن وظیفه اجتماعی هم کمی از خودکشی ندارد چرا که شبیه خودکشی را از انسان میگیرد. معنا نه تنها مقاومت در برابر رنج ها که حرکت و به بن بست نرسیدن در میانه سختی ها را به ما می دهد؛ این مهم ترین مساله ای که بجای خیلی مطالب باید در دوره های معرفتی مکرر می‌گفتیم است امروز هم باید درباره آن بسیار تامل کنیم. @HOWZAVIAN ➖➖➖➖➖➖ @daghdagheha
دنیا یتیم‌خانه شد از بعد رفتنت دستی بکش به روی سر ما یتیم‌ها...
💠جلیل محبی، عضو هیئت علمی مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به تصویر بالا: 🔹اینجا حرم رضوی است و بنده دیشب_جای شما خالی_ کربلا بودم. 🔹حرم قمر بنی هاشم که از حالت عادی هم خالی تر بود. 🔹حرم سید الشهدا در سرداب کسی نبود. داخل صحن و حرم هم جا برای هر کسی که وارد می‌شد پیدا می‌شد. 🔹جمعیت کربلا حدود یک میلیون و دویست هزار نفر است. 🔹تقریباً کوچه های اطراف ساعت دوازده خالی خالی بود. 🔹تقریباً نیمی از جمعیت هم ایرانی بود. 🔹اما ایران. مردم ایران بی دین شده اند؟ 🔹نه اینطور نیست. این تبلیغ شما برای مقابله با نظام است. 🔹مردم عاشق ایران باطل السحر اند... @Rasad_tahlil ➖➖➖➖➖ @daghdagheha
💠نگاه درست شیخ حسین 🔹ترمیم دو قطبی های اجتماعی و دردهای کهنه آن فقط به سخن نیست نیاز به رشد نگرشها و تغییر اخلاقمان دارد. شما هم دیده اید، من هم دیده ام کسانی که عادت کرده اند از موضع قدرت حرف بزنند، تهمت بزنند، بترسانند، توهین کنند، چون فکر میکنند طرف حق ایستاده اند. حالا چه کسی و چه زمانی باید یقه این جماعت را بگیرد و بگوید تو هم ظلم میکنی، ظلم به کسی که چون خطاکار است جز خدا کسی را ندارد که این مظلومیتش را پیش او ببرد. 🔹 ظلم های کوچکی که چه بسیار آدمها را از جبهه حق بیرون انداخته و قیامت معلوم میشود چقدر از این جهت همگی مسوولیم. طرف مجرم است چرا به او توهین کنیم؟ چرا بترسانیمش؟ به چه حقی با بی قانونی سراغش برویم، خانواده اش را بترسانیم؟ بله اینها کم است میدانم. ولی آن مقدارش که هست، چه کسی و چه زمانی باید این اخلاق زشت رخنه کرده در برخی را بر ملا کند؟ 🔹 در جلسه ای که قرار بود در حضور رهبری برگزار شود قبل از حضور ایشان دیدم یکی از مسوولین انتظامات بیت، جلوی همه جمعیت با بی ادبی و بی احترامی با مداح جلسه سخن گفت و او را جلوی همه جمعیت خرد کرد. از این خطا ها کم ندیده ایم و ندیده اید در بخشهای مختلف. راهش این است که نگاهمان رشد پیدا کند و اخلاقمان را رشد دهیم. همه مان. همه مان به فکر خودمان باشیم. بسیاری از آدمهای دل زده دلیل دل خوریشان اخلاق امثال من بوده در تعاملاتمان. پناه بر خدا. خدا رحمت کند سردار شهید قدس را میگفت دفاع از حرم، دفاع از حرمت قلب این مردم است که از کعبه بیشتر احترام دارد. 🔹مثل آب خوردن آدمها را بیرون جبهه انقلاب قرار میدهیم. منافق مینامیم. سالها قبل در مباحثاتی چقدر تلاش کردم به عده ای بفهمانم حق ندارند به کسی مثل مرحوم هاشمی تهمت نفاق بزنند ولو هزار جور نقد به افکار و رفتارش داشته باشیم، به فلان مسوول و سیاستمدار علنا تهمت نفاق و در جبهه دشمن بودن نزنند. 🔹عادت کرده ایم این و آن را از قطار انقلاب پیاده کنیم و غیر خودی بنامیم. خدای متعال در قرآن بین «ضعیف الایمان» و «منافق» فرق میگذارد. جریان ضعیف الایمانها در درون جبهه حقند و در تعامل با کل بدنه جبهه حق، پیامبر ص با دیگران( که فاصله ایمانیشان با او قابل تصور نیست) پر از مهر و محبت و صمیمیت بود، ما چه مان شده؟ 🔹آیا نمیشود مثل سردار شهید هم جلودار بود و پیشران و هم کرامت آدمها را در مرزهای جبهه حق حفظ کرد و به آنها احترام گذاشت؟ به جای گیر دادن به شیخ حسین، مقابل او شاگردی کنیم، وعظ بشنویم، ما باید تغییر کنیم. باید رشد کنیم. انقلاب البته تقریری تنزیهی و سختگیرانه دارد شاید به آن معنا انقلابی فقط پیامبر اکرم ص باشد و معصومینش، اما انقلاب تقریری تشبیهی و گسترده هم دارد که خیلی ها را شامل میشود، حتی به تعبیر امام روح الله، اکثر مردم دنیا بهشتی اند، ولو در بالاترین مراتب بهشت نباشند، اکثر خطاکاران عالم حتی اهل علمشان ، جاهل قاصرند. بیایید توبه کنیم از این همه تنگ نظریهایمان، تهمت زنی هایمان، حرمت شکنی هایمان که زیر پوست قداست و حرف حق پنهانش کرده ایم. این ها به معنای ندیدن قله ها و رشد یافته ها و کنار گذاشتن حرف حق و یا امر به معروف و نهی از منکر نیست. شب قدر باید هویت رحمه الله الواسعه بودن را در جان ما بنشاند. 🔹از یکی از همرزمان شهید مظلوم قدس که آزاده هم بود شنیدم، حاجی از او خواسته بود رزمنده ای را که در دوران اسارت او را لو داده بود و با دشمن همکاری کرده بود ببخشد. وقتی رفیقش تعجب میکند که چرا؟ به او میگوید اگر یکی از تهران تا اهواز میآمد برای جنگ و پشیمان میشد و بر میگشت باید خادمش میبودیم تا چه رسد به این رفیق خطاکارت. 🔹شیخ حسین خوب گفت. درست گفت. مثل همیشه به جا گفت. سایه اش مستدام. ما باید فکری به حال خود کنیم .... @ali_mahdiyan ➖➖➖➖➖➖➖ @daghdagheha
37.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◼️خدا رحمت کند دکتر افروغ را. 🔹سال 98 بود که در ضمن مجموعه مصاحبه‌های ، در خدمت دکتر عماد افروغ بودیم. 🔹حقیقتاً مصاحبه دلچسب و جذابی بود؛ هم برای ما و هم برای ایشان (بنا به گفته ضبط شده ایشان در فیلم مصاحبه). 🔹با دردمندی و غیرت از هویت فرهنگی انقلاب اسلامی دفاع می کرد. 🔹معتقد بود برای فهم انقلاب اسلامی باید «فرهنگ» را نه در سطح «ایدئولوژی»، بلکه در سطح «تئوری فرهنگی» تبیین کرد. 🔹انقلاب اسلامی را واکنش فرهنگی و عمومی مردم ایران، در مقابل ویرایش‌های فرهنگی رژیم وابسته پهلوی برای مدرنیزاسیون ایران می‌دانست. 🔹انقلاب حضرت امام خمینی ره را نقطه مقابل گفتمان «تحجر» و «نوشدگی غیرمنضبط» می‌دانست و تلاش می‌کرد گفتمان انقلاب را با دو مؤلفه و توضیح دهد. 🔹در این مصاحبه تلاش کرد فهرست جامعی از مؤلفه‌های متمایز کننده «رویکرد پیشرفت اسلامی ـ ایرانی» و «رویکرد توسعه مدرن» را بیان کند. 🔹چقدر دغدغه «جمهوریت انقلاب» را داشت! و آن را در دو بُعد گفتمانی و نظام‌سازی دنبال می‌کرد. 🔹دادش از «مصحلت‌اندیشی حقیقت‌سوز» بلند بود. 🔹خدایش در این شبهای ماه مبارک غریق رحمتش کند و در زمره بسیجیان امامش حضرت امام خمینی ره محشورش نماید. 🔹همه دوستان را به دیدن بخش اول تصویری این مصاحبه دعوت می‌کنم. 🔹همچنین فهرست تفصیلی این مصاحبه بسیار خوب را برای مطالعه عزیران به پیوست تقدیم می‌کنم. https://eitaa.com/alimohammadi1389/1294 🔹ان شاء الله به زودی متن کامل این مصاحبه در کنار 14 مصاحبه دیگر منتشر خواهد شد....
عنوان: "به دنبال یک معنا در قالب یک واحد در مسئله حجاب" ✍ این روز ها که هم بحث حجاب داغ است و هم داغدار دکتر افروغ هستیم، خواندن این مقاله که گفتگوی حجت الاسلام زیبایی نژاد با دکتر عماد افروغ حدود ۱۷ سال پیش در باب حجاب میرباشد، خالی از لطف نیست. 🔸این گفتگو در شماره ۲۳ نشریه حوراء در سال ۱۳۸۵ منتشر شد. 🔹جمله ای از دکتر افروغ درین مقاله که قابل تامل است: «اگر وضعیت به همین روال پیش رود و کار شایسته‏ای صورت نگیرد، به ویژه در ارتباط با وظایف و تکالیفی که دولت درپاسداشت هویت ملی بر عهده‏اش هست، می‏تواند تبدیل به یک مسأله شود و البته هیچ ضمانتی هم نیست که به بحران مبدل نشود» لینک مقاله؛ https://b2n.ir/e43483 @ahmad_olyaei ➖➖➖➖➖ @daghdagheha
✳️هندسه ✍️علیرضامحمدلو، پژوهشگر و مدرس رسانه ▫️فضای مجازی، ابزار اورجینال حکمرانی نوین و خط مقدم تنازعات تمدنی امروزی است. نه می شود، چون دایره و بدون لبه گام برداشت و در جریان جهانی هضم شد و نه می توان با گارد بسته و بی‌توجه عبور کرد. صریح و سریع و دقیق باید هندسه بازی را وضع یا کشف کنیم تا هویت و جمهوریت و اسلامیت جامعه را در سلامت و امنیت، راهبری نماییم. ▫️خیلی سریع اگر بخواهیم ابعاد و اضلاع فضای مجازی و شیوه حکمرانی مبتنی بر این هندسه و زیست بوم ویژه را مطرح کنیم به مثلث ها، مربع ها، چندضلغی ها و تقاطع های متعددی می‌رسیم که بایستی پیرامون آنها گفتگو کنیم و تصمیم جدی بگیریم. 1️⃣ لایه‌های موثر پیام رسانی را بایستی بازبینی و تقویت و بروزرسانی کنیم: ۱.اتاق فکر فضای مجازی ۲.ارگان تصمیم گیر و مدیریت ۳.لایه های کنشگری و راهبری میدانی 2️⃣ در فرایند تولید و توزیع پیام، پنجگانه ای داریم که باید اتخاذ مبنای مشخصی داشته باشیم: ۱.چه کسی پیام را تولید می کند؟(سیستم مولد مرجع) ۲.محتوای پیام چیست؟(سیستم اعتبارسنجی و منطق ارزشگذاری) ۳.ابزار و بستر پیام چیست یا کجاست؟(پلتفرم و شبکه) ۴.مخاطب پیام کیست؟(سطح بندی فاز مصرف) ۵.اهداف و نتایج پیام چیست؟(چشم انداز تولید و توزیع و مصرف) 3️⃣ سه لایه محتوایی از حیث راهبردی و ناظر بر نظریه مواجهه وجود دارد که بایستی تعیین مبنا صورت بگیرد: ۱.مبانی حکمرانی فضای مجازی(فلسفه و الهیات و فقه سایبری) ۲.مسائل حکمرانی مجازی(نسبت با فرهنگ و اقتصاد و سیاست و امنیت و...) ۳.نتایج حکمرانی مجازی(هویت و خانواده و علم و اخلاق و ارتباطات و حریم خصوصی و...) 4️⃣ در فرایند سیاست‌گذاری، تولید محتوا و کنشگری به یک فرایند جامع نیاز داریم که مطلوب حکمرانی و را تامین کند: ۱.مشروعیت(تامین نظر نهاد دین) ۲.معقولیت(توانایی تاب آوری و توجیه نظری) ۳.مقبولیت(قدرت اقناع فراگیر و اتصال با مخاطب و تامین جمهوریت) 5️⃣ در بخش کلان رویکردها نیز از میان سه گانه و مثلثی بایستی عبور کرده و نظر نهایی و بی تعارفش را اعلام نماید: ۱.تکنوفیلی(تکنولوژی زدگی و سیاست درهای باز و توسعه حداکثری با همه لوازمش) ۲.تکنوفوبیایی(تکنولوژی هراسی و بدبینی حداکثری) ۳.مهندسی و مدیریت تکنولوژی(ارتقا سهم از ظرفیت تکنولوژی؛ نه اشتیاق حداکثری نه هراس حداکثری) 6️⃣ در ساحت تغییرات بنیادین و عملیاتی نیز بایستی محورهایی را مورد بازکاوی قرار داده و تامین ایده نماید که بالاخره قرار بر چه تغییراتی در چه سطوحی است؛ ۱.تغییر و تاسیس زمین بازی(ناظر بر شبکه ملی اطلاعات) ۲.تغییر و تدوین قواعد بازی(آیین نامه ها و پروتکل های فعالیت شبکه ها و در شبکه ها) ۳.تغییر و تعیین نوع بازیگری(ارتقا توان سوژه ها و کاربران فضای مجازی و تعمیق و توسعه سوادرسانه برای حال عادی و بحرانی) 7️⃣ سیستم گردش اطلاعات را بایستی بومی سازی کنیم و قواعد و پروتکل های امن و ضدنفوذ برای هر سه سطح اتخاذ کنیم؛ ۱. فرایند تولید پیام ۲.فرایند توزیع پیام ۳.فرایندمصرف پیام 8️⃣ سطوح کاربران و جامعه مصرف پیام نیز بایستی دسته بندی دقیق تری داشته باشد که امتداد اجتماعی حکمرانی و امنیت محتوایی از حیث محرمانگی یا عمومیت پیام، دچار اختلال نشده و عمق میدان بهتر و بیشتری داشته باشد؛ ۱.عمومی و سرگرمی ۲.نیمه تخصصی و مهارتی ۳.تخصصی و آموزش‌های ویژه ▫️آنچه که حائز اهمیت است، ضرب و ترکیب و تجمیع داده‌ها در سطوح مختلف این هندسه چندوجهی است که می‌تواند نقشه راه متحد با استراتژی‌های پشتیبان متکثر را تحت عنوان پروژه های متعدد، ذیل خود تعریف کند. ▫️نکته اینجاست که تئوریسین‌ها و مهندسین و کنشگران و مدیران این حوزه، دور میزهای واحدی به گفتگو نشسته و از حیث ۱.معنایی، ۲.راهبردی، ۳.امکان سنجی و ۴.عمق میدان، نظام مسائل فضای مجازی را بازطراحی و بازتنظیم‌گری نمایند. @asre_Tabyin ➖➖➖➖➖➖➖ @daghdagheha
⭕️ لعنت به پوست شیر... بخش اول محسن دنیوی 🔻اگر حاکمیت مرتبط با بخش فرهنگ و هنر کشور نسبت به این عرصه و آثار و تولیدات و رویدادهای آن حساسیت و مسئولیت کافی می‌داشت، باید برای آسیب‌هایی که به ذهن و روح ملت ایران به خاطر ساخت برخی تولیدات تصویری نمایشی زده می‌شود از نویسنده و کارگردان و عوامل سازنده و بازیگران و مخصوصاً پلتفرم‌هایی که با این سریال‌ها خود را بالا کشیدند، شکایت می کرد و آنها را به دادگاه می‌کشید و پوست‌شان را حتی اگر پوست شیر بود، می‌کند! پوستی که به خاطر مافیای قدرت و ثروتی که پشت سر آنهاست، حسابی کلفت شده است و نه تنها در قالب اشتراک و ترافیک مصرفی در حال چاپیدن جیب ملت هستند، بلکه روح و ذهن ایرانیان را مورد سخت‌ترین حملات قرار می‌دهند. 🔻سریال روان‌پریش «پوست شیر» بالاخره این هفته تمام شد. برای اختتامیه آن مردم را به پردیس‌های سینمایی لوتوس مال، کورش، ایران مال، گالریا، هروی سنتر و سینما قدس کشاندند و با جشن و هورا به همراه برندنیگ این مجتمع‌های متصل به همان شبکه مافیایی، قسمت پایانی سریال را اکران کردند! دردناک است وقتی بخشی از هم‌وطنانت را ببینی که بابت آسیبی که به روح و روان شان زده شده، پول می‌دهند و برای عوامل این آسیب‌ها دست و جیغ و هورا می‌کشند. 🔻البته پیش از این، مسیر آسیب‌ زدن به روح و روان ملت توسط پلتفرم‌های فیلیمو و نماوا با آثاری مانند زخم کاری و قورباغه باز شده بود. صاحبان نماوا باید بابت سریال بیمار «قورباغه» که توسط هومن سیدی ساخته شد و نوید محمدزاده در آن بازی کرد همان زمان باید محاکمه می‌شدند. هومن سیدی، کارگردانی است که اغلب آثارش فقط یک کارکرد دارد و آن هم بیرون ریختن غلیانات یک ذهن بیمار که جهان بیرون را به لجن می‌کشد! فقط به عنوان نمونه، سکانس قتل خواهر توسط برادر نوجوان در فیلم مغزهای کوچک زنگ‌زده ساخته هومن سیدی را مرور کنید تا تایید کنید که فقط یک بیمار می‌تواند این بازی را از یک نوجوان بگیرد که در قالب نقش قاتل، خواهر جوانش را خفه کند درحالی که برادر بزرگ‌ترش که دستور قتل را به برادر کوچکتر داده، این صحنه را می بیند و املت و پیازش را با آرامش می‌خورد. 🔻فیلیموی جناب شکوری مقدم که صاحب اپارت هم هستند و بزرگترین آژانس تبلیغات آنلاین کشور را در اختیار دارند، هم باید پیش از این بابت ساخت و پخش سریال وحشیِ «زخم کاری» محاکمه می‌شد. ایشان در مصاحبه‌ای گفته بودند که یا ما باید در فیلیمو محتوا تولید کنیم یا رسانه‌هایی در منهتن! باید گفت که جناب شکوری مقدم، ایکاش شما و محمدحسین مهدویان که زخم کاری را ساخت و به خورد ملت داد، آشغال‌هایی در قالب محتوا مانند سریال زخم کاری را نسازید و روح و ذهن ایرانیان را زخم کاری نزنید، چون اثر این گونه آثار ایرانی به مراتب بیشتر از نسخه آمریکایی است! 🔻اما دو نکته پایانی: اول؛ مسئولین فرهنگی و هنری کشور به ویژه آقای اسماعیلی به عنوان وزیر ارشاد، آقای خسروپناه به عنوان دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، آقای قمی به عنوان مسئول سازمان تبلیغات و دیگر مسئولین نهادهای فرهنگی، مسئول مستقیم این آسیب‌های جبران‌ناپذیر هستند. در زمان پخش سریال زخم کاری بارها درباره این سریال نوشتم و مطالبم را هم برخی از نزدیکان این آقایانی که نام بردم می‌دیدند اما دریغ از هیچ حرکت و اقدامی... 🔻دوم؛ چنین آثاری با این سطح از ترویج خشونت و توحش که با هزینه بالا و باکیفیت بالایی به لحاظ ساخت و بازیگری، تدوین و ...تولید می‌شوند، فارغ از اینکه چه آثاری بر روی امروز جامعه ایرانی دارند، فردای ایران و آینده آن را بیشتر تهدید می‌کنند! همین پوست شیر را ببیند. عاری از هرگونه محتوایی است. کل سریال یک خط است و آن هم اینکه یک فرد روانی بابت حسادت، از یک فرد دیگر به سخت‌ترین شکل ممکن یعنی دزدیدن فرزند و تجاوز گروهی و بعد هم قتل انتقام می‌گیرد! سه فصل فقط این یک خط را نویسنده و کارگردان با جزییات بسیار و به شکلی بسیار دردناک و ذره‌ذره به ذهن مخاطب تزریق کردند و او را شکنجه کردند! @degaresh1 ادامه دارد... ➖➖➖➖➖➖ @daghdagheha
لعنت به پوست شیر... بخش دوم 🔻دو سریال دیگر هم وضعیت قصه بهتری ندارند و به همین میزان پوچ و خاص هستند و اصلا اشاره به یک پدیده فراگیر اجتماعی ندارند. یعنی محتوایی یک خطی درباره وقایعی بسیار خاص که شاید تنها چند مورد در سال اتفاق بیفتد اما در معرض دید عموم جامعه قرار می‌گیرد! حتی اگر چنین مواردی، نمونه مشابه در دنیای واقعی داشته باشد، باید پنهان شود و اصلا به آنها پرداخته نشود، نه اینکه اینگونه با آب و تاب و جشن افتتاحیه و اختتامیه در کشور منتشر شود! این‌گونه آثار باعث تضعیف اراده جمعی برای تجربه موفقیت و پیشرفت و رشد می‌شود. ما حواسمان نیست که چگونه با تجربه این سطح از ناامیدی، درد و رنج، خشونت و توحش و ...چطور به اراده و روحیه فردی و جمعی ‌مان آسیب می‌زنیم و این آسیب مانع از ایجاد تغییر و حرکت مثبت و پیشرفت در زندگی فردی و جمعی می‌شود. ما فقط جیب عده‌ای را در قالب پلتفرم فیلم‌نت و فیلیمو و نماوا و ...پر می‌کنیم و بازیگر و کارگردان پولشان را می‌برند و آنکه آسیب می‌بیند و چیزی را از دست می‌دهد که به سختی قابل جبران است، ایران و ایرانی است! 🔻کشور ما در شرایطی است که به شدت به تجربه‌های کوچک موفق نیاز دارد تا اراده‌ش را تقویت کند. ما سالهاست تحت سخت‌ترین فشارهای دشمنان خارجی و دزدی و ارتشا و کارشکنی برخی از همراهان همان دشمنان خارجی در داخل هستیم. ما در شرایطی هستیم که بیشتر از همه چیز به امید نیاز داریم، امید به تغییر و امید به آینده... ملتی که اینگونه در طول چند دهه تحت فشار بی‌سابقه بوده است نیاز به روحیه مثبت و انگیزه بخشی برای مقاومت و حرکت و تغییر دارد، نه اینکه توسط آثاری مانند پوست شیر لگد بیشتری بخورد و دوباره رنج و درد بکشد...   لوکیشن سریال قورباغه، شهرک اکباتان بود و محل قتل آرمان علی‌وردی هم همان اکباتان! مسئولان فرهنگی محترم کشور، وقتی امکان و اجازه ساخت و انتشار اینگونه آثار تصویری را می‌دهیم، از نحوه زد و خوردهای وحشیانه نوجوانان در خیابان و قتل‌های عجیب در حوادثی مثل حوادث مهرماه ۱۴۰۱، بعداً تعجب نکنید! البته نمی‌دانم اصلاً مسئولین فرهنگ و هنر کشور این چنین متن‌هایی را می‌خوانند و یا اصلاً این سریال‌ها را هیچ‌وقت خودشان و خانواده‌شان دیده‌اند؟!!  @degaresh1 ➖➖➖➖➖➖➖ @daghdagheha
🔺خداحافظ رمضان، ای ماه خوب خدا 🔸سلام بر آنها که برای رضایت خدا روزه گرفتند، نه از روی عادت 🔸سلام بر آنها که روزه گرفتن سبب شد با خدا مأنوس‌تر و با خلق خدا نرم‌خوتر شوند. 🔸سلام بر آنها که روزه گرفتند اما آنانی را که روزه نگرفتند را نیز دعا کردند. 🔸سلام بر آنها که در این ماه بخشیدن را یاد گرفتند. 🔸سلام به روزه‌دارانی که به شکرانه‌ این ماه، در عید فطر شادی می‌کنند. 🔸سلام بر روزه دارانی که فطرشان، واقعا عید است. 🔸سلام بر بندگانی که حتی شادی عید خود را با همنوعان خود قسمت می‌کنند. 🔸سلام خدا بر کسانی که از صبح فردا از نو متولد می شوند. عید سعید فطر مبارک 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 ➖➖➖➖➖➖ @daghdagheha
حجاب 2.pdf
692.2K
💠 14 ایده برای تولیدات رسانه ای با موضوع حجاب 🔸این ایده ها از یافته ها و استراتژی های علمی بیان شده در گزارش "بکارگیری بینش های رفتاری با هدف جلوگیری از گسترش رفتار کشف حجاب بانوان در جامعه" استخراج شده است. 🔸این گزارش که توسط مرکز بینشهای رفتاری ایرانیان و به سفارش دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور صورت در چهار دسته کلی گرفته است. ➖➖➖➖➖➖ @daghdagheha