eitaa logo
کانال آرشیو گروه در محضر قرآن.
71 دنبال‌کننده
125 عکس
46 ویدیو
30 فایل
اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج 🌾
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕯 آخرین وصیت آیت الله مصباح یزدی: ▪️شاید دیگر حیاتی نباشد که در این جمع حاضر شوم، اما همین را میگویم؛ ✨هرگز فراموش نکنید که: عزت دنیا و آخرت ما در سایه اسلام و انقلاب اسلامی است که عمودش ولایت فقیه. در میان موجودین، آیت الله مصباح یزدی برجسته ترین شخصیتی است که همزمان شاگردی امام، علامه و آیت الله بهجت را تجربه کرده است. @dar_mahzare_ghoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کانال آرشیو گروه در محضر قرآن.
#ادامه... #سوره_مبارکه_التوبه_آیه60 🌀 شرط مصرف زکاتِ در راه خدا، «فى سبیل اللَّه» فقر نیست، بلکه در
سلام و روزتون بخیر استاد بزرگوار. 1.در رابطه با صدقه مستحبی آیه نداریم و فقط روایات هستن که برکات این امر مستحبی رو بیان کردن و نسبت به انجامش تاکید دارن؟ 2.و اینکه همیشه برام سوال هست که کمک‌های مستحبی به دیگران را (مادی_غیر مادی) چطور نیت کنیم و انجام بدیم. نیت صدقه داشته باشیم یا نذر؟ 〰〰〰〰〰〰〰〰〰 سلام علیکم. 1.در سوره معارج آیه و فی اموالهم حق معلوم للسائل و المحروم، اشاره به صدقات مستحبی هست. 2.نیت صدقه یا نیت احسان کنید. 🍃 @dar_mahzare_ghoran
3.فکر می کردم این تعابیر شامل حال عمل مستحبی هم میشه، بخصوص انفاق و صدقه، چون همانطور.که فرمودید در خیلی از موارد خداوند متعال پرداخت وجوهات شرعی مثل خمس و زکات رو صراحتا بیان فرمودن. 〰〰〰〰〰〰〰〰〰 3.بله شامل صدقات مستحبی هم هست. 🍃 @dar_mahzare_ghoran
فکر می کنم برای اینکه راحت‌تر بشه از مادیات دل کند و وابسته دنیا نشد جدای از زکات و خمس واجب انفاق مستحبی تاثیر زیادی در آخرت اندیشی انسان میذاره، چون حداقل این هست که در انچه که دارد دیگران رو هم شریک میدونه و همیشه این فکر که ممکنه واسطه روزی دیگران باشه همراه ادم باشه. استاد عزیز به نظر شما ایا دیدگاهم نسبت به انفاق محدود و یا اشتباه هست؟ 〰〰〰〰〰〰〰〰〰 درسته. فقط صدقه منحصر به مادیات نیست مثلا در روایات داریم آدرس به کسی نشان دادن، صدقه محسوب میشه. 🍃 @dar_mahzare_ghoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠وَ لَئِنْ سَأَلْتَهُمْ لَيَقُولُنَّ إِنَّمَا كُنَّا نَخُوضُ و َنَلْعَبُ ۚ قُلْ أَبِاللَّهِ و َآيَاتِهِ و َرَسُولِهِ كُنْتُمْ تَسْتَهْزِئُونَ؛ و اگر از آنها بپرسی (که چرا سخریه و استهزاء می‌کنید؟) پاسخ دهند که ما به مزاح و مطایبه سخن می‌راندیم. بگو: آیا با خدا و آیات و رسول او تمسخر می‌کردید؟! 🔹آیه درباره غزوه تبوک است که جماعتى از منافقین با یکدیگر از مسافتى بسیار دور سخن می‌گفتند و با یکدیگر چنین گفت و شنود می‌نمودند که این مرد یعنى رسول خدا صلی الله علیه و آله گمان می‌برد در این جنگ به دیوارهاى شام و کاخ‌هاى آن تسلط پیدا خواهد کرد در صورتى که گمان خطائى بیش نیست و تمناى محال در سر می‌پروراند. 🔹خداوند موضوع گفتگوى نهانى را به رسول خویش خبر داد. پیامبر دستور فرمود: اینان را به حضور بیاورند وقتى که حاضر گردیدند، پیامبر فرمود: درباره چه چیزى سخن می‌گفتید؟ اینان به دروغ چیزهائى در جواب رسول خدا صلی الله علیه و آله بیان داشتند. پیامبر صلی الله علیه و آله فرمود: چرا دروغ مى‌گوئید؟ آیا شما چنین و چنان نمى گفتید؟ در جواب گفتند: یا رسول اللّه ما قصدى جز شوخى و خوشمزگى نداشتیم. 236🍃 @dar_mahzare_ghoran
... 🌀برخى معتقدند این عده دوازده نفر بودند که خود را مخفى و در عین حال آماده نموده بودند تا در صورت بازگشت رسول خدا صلی الله علیه و آله از جنگ تبوک به وى صدمه برسانند و خداوند رسول خویش را از این توطئه خبر داد و لذا از طرف پیامبر به عمار دستور داده شد، مهار ناقه پیامبر را بدست گیرد و حذیفه آن را حرکت دهد و نیز دستور فرمود که منافقین مزبور را از روى قیافه آن‌ها بشناسند ولى آنان به خاطر مخفى نگهداشتن و پوشیده داشتن خود شناخته نشدند و حذیفه مأیوس گردید و نزد رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم بازگشت. اما پیامبر همه آن‌ها را به اسم معرفى فرمود زیرا جبرئیل به وى خبر داده بود. جابر جعفى از امام محمدباقر علیه‌السلام نقل کرده که این آیه درباره بنى‌امیه و دشمنان پیامبر صلی الله علیه و آله نازل گردید که روى هم دوازده نفر از آنان اجتماع کردند و نقشه قتل پیامبر صلی الله علیه و آله را طرح کرده بودند سپس به یکدیگر مى‌گفتند اگر این نقشه پنهانى ما آشکار شود، گوئیم که ما قصدى جز شوخى و خوشمزگى نداشته‌ایم. 237🍃 @dar_mahzare_ghoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کانال آرشیو گروه در محضر قرآن.
#ادامه... #سوره_مبارکه_التوبه_آیه65 🌀برخى معتقدند این عده دوازده نفر بودند که خود را مخفى و در عین
: سلام علیکم. 1.به سخره گرفتن آیات مصادیق دیگه ای هم داره؟ 〰〰〰〰〰〰〰〰〰 : 1.سلام علیکم. عمل نکردن به آیات یا علم پیدا نکردن صحیح به آیات از مصادیق سخره گرفتن هست. 🍃 @dar_mahzare_ghoran
: 2.استاد لطف میکنید در مورد «علم صحیح پیدا نکردن به آیات» بیشتر توضیح بدید. 〰〰〰〰〰〰〰〰〰 : 2.علم صحیح پیدا کردن یعنی یا انسان خودش عالم بشه یا از کسی استفاده کنه که در اون علم تخصص داره و بعد از این اونچه را فرا گرفته به کار ببنده، اگر غیر از این باشه صحیح استفاده نکرده. 🍃 @dar_mahzare_ghoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا