eitaa logo
دارالحکیم(حیات معقول)
925 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.2هزار ویدیو
450 فایل
امام على عليه السلام : حكمت، گمشده مؤمن است ؛ پس آن را بجوييد گرچه نزد مشرك باشد [زيرا كه] شما بدان سزاوارتر و شايسته تريد. کانال القانون فی الطب👇 https://eitaa.com/alghanon کانال دارالحکیم👇 @darolhakim
مشاهده در ایتا
دانلود
⚠️ آقای رئیس‌جمهور ▫️در هنگامه‌ی جنگ اقتصادی هوشمند و چند لایه‌ی جریان معارضِ منطقه‌ای و بین‌المللی، برای ایجاد آشوب اقتصادی در کشور، نمی‌شود تنگه احد اقتصاد کشور در سازمان برنامه و بانک مرکزی به عنوان مغزافزار اقتصادی دولت، در اختیار همان افکار و افراد دولت سابق باشد... مهدی عسگری🇮🇷 نماینده مردم شریف کرج، فردیس و اشتهارد 🔗 @MahdiAsgari133
بیماری های معده .pdf
2.89M
💢کتاب «بیماری های معده» 🔰گردآوری: مهدی خانی فراشبندی ـــــــــــــــ 🆔دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
اصول معالجات و استعمال ادویه .pdf
5.78M
💢 کتاب اصول معالجه و استعمال ادویه 🔰گردآوری: مهدی خانی فراشبندی ـــــــــــــــ دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
✅سرمایه داری در یک دقیقه گرچه کلیپ فوق طنز است و جهت انبساط خاطر ساخته شده، اما وقتی آنرا دیدم یاد ادوار مختلف سرمایه داری و ظلم و ستم‌های آن به جوامع بشری افتادم. قسمت اول فیلم که آن فرد با ولع مشغول غذا خوردن است، و طوری ایستاده که مبادا فرد پشتی در سفره او سهیم باشد، شبیه دوران اولیه سرمایه‌داری یا همان است. دورانی که با پناه بردن به تئوریهای فلسفی و و درنهایت با طرح مباحث اقتصادی توانست توجیهی جهت چپاول وغارت سرمایه و نیروی کارگر پیدا کند وبا ولع به خوردن ثروت ملتها وجوامع پرداخت. تا جایی که جهت دم افزونی سود سرمایه فرهنگ ملتها رافاسد وانسانها را دچار ازخودبیگانی والیناسیون کردند. قسمت دوم فیلم آن فرد پشتی جرات میکند و دست به سفره میبرد تا لقمه‌ای نصیبش شود. تطابق دارد با اواخر قرن نوزدهم و ظهور نخستین جنبش‌های کارگری که بامبارزات بسیار خونین همراه بود. ودرنهایت انقلابهای بولشویکی که ابتدا در روسیه بود و به تدریج تا لهستان ومجارستان و رومانی پیش رفتند. در نهایت مجبور شد به جنبش‌های کارگری امتیازهای از قبیل تاسیس سندیکاها و انواع بیمه ومدارس دولتی و....بدهد که مصادف است با طرح دولت ارشادی و ظهور . ..که البته این ادوار با کلیپ فوق انطباق ندارد...ولی قسمت آخر فیلم بسیار شبیه است به دوران سوم سرمایه داری که دوران است. از دهه هفتاد میلادی نظام سرمایه داری مشغول پس گرفتن امتیازاتی شد که در اوایل قرن بیستم به انجمن‌های کارگری داده بود. طرحهای اقتصادی و همگی در راستایی بازپس گیری سود سرمایه‌ای بود که در دهه‌های قبل، لیبرالیسم به خاطر از سرگذراندن خطر جنبش های رادیکال کارگری اجبارا پرداخت کرده بود و تن به طرح نوعی دولت ارشادی و حامی کارگران داده بود. در دوران جدید سرمایه داری باشدت بیشتر دست کارگران و سایر انسانها را از ثروتهای ملی و اجتماعی دور کرده است. همچنین لیبرالیسم با چهره‌ها و مدلهای مختلف در راستای چپاول حداکثری انسان و طبیعت برآمده است. قسمت آخر فیلم که آن فرد طماع دست نفر پشتی را از لقمه کوتاه میکند و در نهایت با کلماتی او را تهدید یا نصیحت میکند تا دیگر دست به سمت سفره دراز نکند، شبیه ماله‌ کشیهای فلسفی_علمی و و و و دیگر عمله و اَکَله سرمایه داری است که با حرفهای مثل هنر برای هنر، علم برای علم، جوامع و....سعی میکنند جنایات لیبرالیسم را علمی و منطقی جلوه کنند، تا دیگر کسی جرات برپایی جنبشهای ضد لیبرالیستی را نداشته باشد. در واقع این گروه باطرح گفتمان های مختلف فلسفی و علمی و هنری در دهه‌های اخیر سعی کردند هرگونه شورش بر علیه هژمونی بین المللی و حاکمیت لیبرالیسم را غیرطبیعی جلوه کنند. گویا پذیرش نظم فراماسون_سرمایه داری جهانی امر طبیعی است و هر کس بر علیه آن فکر کند، قلم بزند و سخن بگوید، فردی مستبد و متوهم و روان پریش و غیرطبیعی است. ┅┅┅┅──✺──•⊰➺ 🔸فلسفه نظری ⌜@falsafeh_nazari
41.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ویدیویی از آشوبهای امروز در پاریس معترضان ماشین‌ها را واژگون می‌کنند، ایستگاه‌ها را تخریب می کنند و سنگ‌فرش‌های پیاده‌رو را می‌شکنند. 🔹 این ناآرامی های اجتماعی در کل دنیا شعله ور خواهد شد🔹 در کتاب بازتنظیم بزرگ می خوانید که: بسیاری از ناآرامی ها با سرکوب های وحشیانه فرونشانده شده اند، و بسیاری وقتی دولت ها برای مهار همه گیری مردم را وادار به تعطیلی کردند، آتش زیر خاکستر شده اند. در ادامه اشاره دارد : در اولین روزهای بحران، افراد برجسته ای چنین نگرانی هایی را پژواک دادند، و به جهانیان نسبت به افزایش ریسک ناآرامی های اجتماعی هشدار دادند. می گوید یکی از آنها یاکوب والنبرگ، کارخانه دار سوئدی است. در مارس 2020 می نویسد: چنانچه بحران بطول انجامد، بیکاری می تواند برسد به 20 تا 30 درصد، مادام که اقتصادها می توانند 20 تا 30 درصد منقبض شوند... بهبودی در کار نخواهد بود. ناآرامی اجتماعی خواهد بود. خشونت خواهد بود. عواقب اجتماعی اقتصادی خواهد بود، بیکاری گسترده. شهروندان بطور چشمگیری رنج خواهند کشید، برخی خواهند مرد، برخی احساس وحشت خواهند کرد. اشاره دارد اکنون ما آن سوی آستانه ای که والنبرگ نگران کننده خوانده، قرار داریم، با 20 تا 30 درصد بیکاری در بسیاری از کشورهای سراسر جهان و با اکثر اقتصادهایی که در سه ماههٔ دوم 2020 فراتر از سطحی که از پیش هشدار داده شده بود، منقبض شده اند. این مسئله به کجا ختم می شود و در کجاها با احتمال بیشتری ناآرامی های اجتماعی بروز خواهند کرد و با چه درجاتی؟ ــــــــــــــ دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
مزاج شناسی.مهدی خانی.pdf
2.31M
🔹جهت دوره های تخصصی و کاربردی مزاج شناسی گردآوری : مهدی خانی فراشبندی ـــــــــــــــــــــــــــ 📙 انتشار با ذکر چند صلوات ــــــــــــــــــــــــــ 📕دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
بیماری بانوان.مهدی خانی.pdf
7.64M
کتاب بیماری بانوان جلد اول و دوم گردآوری : مهدی خانی فراشبندی تقدیم به شما ــــــــــــــــــــــ 💢 توجه: 📙 برنامه های زیادی در راه است. ــــــــــــــــــ دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
کتاب جامع عنبیه شناسی جلد دوم...pdf
40.35M
📕 اولین کتاب مرجع عنبیه شناسی 📙جلد دوم 📕 نویسنده: مهدی خانی فراشبندی 🌹 تقدیم شما سروران گرامی🌹 🔰با صفحات تمام رنگی🔰 💢بدلیل اینکه هزینه ی آن برای شما سروران زیاد می شد، قصد کردم رایگان آن را منتشر کنم.💢 🔰لطفا انتشار دهید التماس دعا برای فرج آقا امام زمان علیه السلام ـــــــــــ دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
بیماری های معده .pdf
2.89M
💢کتاب «بیماری های معده» 🔰گردآوری: مهدی خانی فراشبندی ـــــــــــــــ 🆔دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
اصول معالجات و استعمال ادویه .pdf
5.78M
💢 کتاب اصول معالجه و استعمال ادویه 🔰گردآوری: مهدی خانی فراشبندی ـــــــــــــــ دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
سبک زندگی اسلامی.pdf
2.5M
سبک زندگی ایرانی اسلامی گردآورنده : مهدی خانی فراشبندی ـــــــــــــــــــ دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ 🌹 شرح 🔴 قسمت اول 🔻امیرالمومنین علیه السلام در حکمت ۵ نهج البلاغه سه اصل و قاعده و ضابطه برای حیات حرفه ای و مؤثر بیان فرموده اند که عبارتند از : علم، آداب و تفکر. می فرمایند : «دانش میراثی گرانبهاست و آداب زینتهای همیشه نو و تفکر آیینه ای صاف و شفاف است». بنابراین در سه مقوله دانش، آداب و تفکر باید از نهج البلاغه با هم گفت‌وگو کنیم. 🔷1. دانش: در نهج‌البلاغه شریف مطالب بسیار جالب و بدیع پیرامون علم و دانش آمده است که در چند سطح عرضه می گردد: 🔹1.1 ارزش و جایگاه علم: حضرت در حکمت ۱۵۴ معتقدند کسی که با علم عمل می‌کند، مثل رونده ای است که در جاده ای واضح حرکت می‌کند و می‌فرمایند: « آنکه از روی آگاهی و علم عمل می کند مانند رهرویی است که در جاده روشن قدم برمی‌دارد پس باید بنگرد که به پیش می‌رود یا به عقب بر می گردد». 🔻 همچنین در حکمت ۱۴۷ در مقایسه ای جالب بین دانش و مال برای جناب کمیل می‌فرمایند: « ای کمیل دانش بهتر از مال است، زیرا دانش تو را حفظ می‌کند در حالی که مال را تو باید حفظ کنی. مال با خرج کردن کاهش می یابد ولی دانش با استفاده کردن افزایش می‌یابد. آنکه ساخته و پرداخته مال و ثروت است با زوال و نابودی مال او هم نابود می‌شود و از بین می رود در حالی که دانشمندان حقیقی تا دنیا دنیا هست هستند و باقی هستند.» 🔻 لذا حضرت در حکمت ۱۱۳ معتقدند شرافتی بالاتر از علم نیست « شرافتی چون دانش نباشد». خود همین عبارت حکمت ۵ هم یکی از بهترین بیانات برای اثبات ارزش و برتری علم است که فرمود: « الْعِلْمُ وِرَاثَةٌ كَرِيمَةٌ ». همانطور که می دانید ارث و میراث عبارت است از آن اندوخته ارزشمندی که زحمت و تلاش آن را پیشینیان کشیده‌اند و رایگان به دست ما رسیده است لذا حضرت می فرمایند که: «علم آن ارث و میراث ارزشمند است» قطعاً ارث و میراثی بالاتر از علم هم نیست. 🔻در حکمت ۴۵۷ در یک استعاره بسیار جالب ارزش علم را بیان می کنند و نسبت آن را با کسی که دنبال دنیا است به زیبایی بیان می‌کنند و فرمودند:« دوگرسنه هستند که هرگز سیر نمی شوند، یکی طالب علم و دیگری طالب دنیا». در حکمت ۲۰۵ هم می خوانیم: « هر ظرفی با آنچه در او ریخته می‌شود تنگ می شود غیر از ظرف علم که هرچه در آن بریزید وسیع‌تر و پهناور تر می‌شود». با این نگاه حضرت معتقد هستند که اگر خیر حقیقی بخواهد به کسی روی بیاورد عبارت است از توفیق علم. در حکمت ۹۴ می فرمایند: «خیر آن نیست که دارایی و فرزندت زیاد شود بلکه خیر آن است که علمت افزون و حلم و بردباری ات بیشتر شود». با این نگاه و به خاطر ارزش و اهمیت استثنایی و منحصر به فردی که دانش در نزد امیرالمؤمنین دارد حضرت توصیه می کنند به مؤمنین که حکمت را که اصیل ترین نوع دانش است هر جا که هست بروید و فرا بگیرید. در حکمت ۸۰ می‌فرمایند: «حکمت گمشده مؤمن است پس آن را به دست آورید هرچند از اهل نفاق باشد». و در حکمت ۷۹ می فرمایند: « حكمت را هر كجا كه باشد فراگير، گاهی حكمت در سينه منافق است و بی تابی كند تا بيرون آمده و با همدمانش در سينه مومن آرام گيرد. » 🎙 حجت الاسلام مهدوی ارفع https://eitaa.com/joinchat/2483486973Cfd85ad48ee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 🎥 پخش مستند خاله سکینه 🔹 قابله‌های فراموش شده 🌱 روایتی از زندگی یک قابله‌ ی قدیمی و حرف هایی دلنشین از جنس فرزند آوری و زایمان آسان در خانه با چهار دهه تجربه مامایی ▪️نویسنده و کارگردان: یوسف حسن زاده ▪️محقق و پژوهشگر: سمیه بهشتی 📆 جمعه دوم دی ماه ساعت ۱۹:۳۰ 📆 تکرار : شنبه صبح ساعت ۹:۳۰ 📌 از شبکه افق سیما
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
صوت شماره 0⃣2⃣ 💢 خون در مدفوع علت : امتلای خون در عروق روده بزرگ یا سطبر(امعای غلاظ) و روده کوچک(امعای دقاق) ــــــــــــــــــ دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
درسهای زندگی از شخصیت فاطمه زهرا.mp3
19.07M
بشنوید 🎙 سخنرانی استاد خسروپناه با موضوع: درسهای زندگی خانوادگی از شخصیت حضرت زهرا سلام علیها جلسه اول هیات عاشقان غریب مدینه در تاریخ سوم دی ماه ۱۴۰۱ 🆔 @khosropanah_ir
خطبه فدکیه - نسخه موبایل.pdf
1.6M
خطبه فدکیه را حتما بخوانید که یک‌دوره معارف اسلامی از خداشناسی و پیامبرشناسی و امام شناسی و قرآن شناسی و احکام شناسی و معادشناسی است. بصیرت زایی خطبه فدکیه برای امروز جامعه ما بسیار درس آموز است. 🆔 @khosropanah_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
صوت شماره 1⃣2⃣ 💢 خون در مدفوع ناشی از سحج امعاء(خراش روده) که می تواند ناشی از انصباب صفرا در روده علیا و روده سفلی باشد. و می تواند ناشی از انصباب صفرا از سر به روده و انصباب صفرا از کیسه صفرا به روده صائم باشد. ــــــــــــــــــ دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
صوت شماره 2⃣2⃣ سه علت کمی اشتها(قلت شهوت) ناشی از ضعف کبد 1⃣🔹ضعف قوه جاذه کبد 2⃣🔹ضعف قوه دافعه کبد 3⃣🔹 ضعف در جدا کردن اخلاط(کبد نمی تواند سودا را از اخلاط جدا کند و به طحال بفرستد) ـــــــــــــــ دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
صوت شماره 3⃣2⃣ 💢ضعف کبد ناشی از ضعف قوه هاضمه کبد(کم بودن حرارت معتدل کبدی) چه بیماری هایی می تواند ناشی از ضعف قوه هاضمه کبد ایجاد شود. ــــــــــ دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim