eitaa logo
دارالحکیم(حیات معقول)
903 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
1.3هزار ویدیو
445 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰متن پیش‌نویس صفر پیمان پاندمی، در اول فوریهء 2023 (12 بهمن ماه 1401) منتشر شد و در اختیار کشورهای عضو WHO قرار گرفت. 📁این متن حقوقی، حاوی نکات و ظرایف بسیاری است. من در اینجا به صورت خیلی خلاصه، خطرناک‌ترین نکات این پیش‌نویس 32 صفحه‌ای را ارائه می‌دهم: 🔴بسیار_مهم 📃بند دوم مقدمه: «هیئت INB ... در جلسه دوم خود موافقت کرد که سند مورد نظر (پیمان پاندمی)، باید به لحاظ قانونی الزام آور باشد». 📃بند سوم مقدمه: «توجه شود که پیش نویس این پیمان... از این اصل پیروی می کند که "تا زمانی که همه‌چیز مورد توافق قرار نگیرد، در واقع هیچ توافقی انجام نشده است"». 📃ماده 6، بند 4: «اعضا متعهد می‌شوند که مقرراتی را وضع نکنند که با توجه به نیاز به دسترسی بدون مانع به محصولات مرتبط با همه‌گیری، در تجارت یا مواد خام دارویی و مواد تشکیل دهنده، تداخل بی‌مورد ایجاد کند». 🔺این بدان معناست که قانونگذاری داخلی کشور ما هم، متاثر از این پیمان است، هیچ کشوری حق ندارد، خلاف این پیمان، چیزی را در کشورش تصویب کند. 📃ماده 6، بند 5: «اعضا متعهد می‌شوند که حافظ اصول بشردوستانهء انسانی، بی‌طرفی، انصاف و استقلال باشند و دسترسی بلامانع کارکنان و محموله‌های بشردوستانه را تسهیل کنند. تعهد برای تسهیل این دسترسی‌ها، به لحاظ قانونی الزام‌آور است و در هر شرایطی مطابق با اصول بشردوستانه به پیش خواهد رفت». 🔺این بدان معناست که ذیل عنوان کارکنان سازمان ملل، و نیز محموله‌های بشر دوستانه، توان جلوگیری از ورود محموله‌های ارسالی WHO را نداریم و هر چه دادند، باید بپذیریم. مهم‌تر از آن، توان جلوگیری از ورود کارکنانش را هم نداریم، اینکه فرضاً تحت عنوان کارکنان WHO، نیروهای زبدهء نظامی و یا جاسوسی، وارد کشور شوند، به هیچ عنوان حق جلوگیری نداریم! 📃مادهء 12، بند 3: «اعضا باید برای ایجاد، حفظ، هماهنگی و بسیج نیروی کار در دسترس، ماهر و آموزش دیده در شرایط فوریت بهداشت عمومی جهانی سرمایه گذاری کنند. این نیروها، حسب درخواست کشور عضو و بر اساس نیاز بهداشت عمومی، به منظور مهار شیوع و جلوگیری از تشدید گسترش آن از مقیاس کوچک به ابعاد جهانی، مستقر خواهند شد و اقدامات حمایتی را انجام خواهند داد». 🔺یعنی این که باید هزینهء نیروهای واکنش سریع WHO را بپردازیم، در عین حال، باید از ایشان حمایت کنیم. قبلاً گفتم که WHO می‌تواند ذیل این عنوان، حتی نیروی نظامی را در قالب کارشناس WHO به کشورها گسیل کند و در عین حال، هزینهء نیروهای اشغالگر، توسط خود کشورها باید تأمین شود. 📃ماده 15، بند 1، تبصرهء f: «کلیهء اعضا باید دسترسی سریع سازمان بهداشت جهانی را به مناطق شیوع، در محدودهء تحت حاکمیت یا کنترل کشور خود از جمله از طریق استقرار تیم‌های واکنش سریع و متخصص، برای ارزیابی و حمایت از پاسخ به شیوع‌های در حال ظهور، فراهم آورند». 🔺این بدان معناست که هر زمانی WHO، احتمال پاندمی بدهد، یا شیوعی را طبق نظر خود، خطرناک تشخیص دهد، می‌تواند نیرو اعزام کند، نیروهایی که آزادی عمل کامل دارند، برای انجام هرآنچه خود صلاح می‌دانند. کشور میزبان هم باید همه‌گونه، با ایشان، همکاری کند (ماجرای جاسوسی موشکی، ذیل عنوان یوزپلنگ ایرانی و حمایت از محیط زیست را به خاطر بیاورید، حالا همان داستان را در مقیاس وسیع‌تر و خطرناک -و البته با آزادی عمل، نه مخفیانه- با نیروهایی در نظر بگیرید که اختیار کامل برای سرکشی به همه جا را دارند و هرچه بخواهند، می‌توانند بکنند). 📃ماده 25، بند 1: «هیچ‌گونه حق تحفظ یا استثنایی را نمی‌توان برای پیمان پاندمی اعمال کرد...» ☑️فکر می‌کنم همین خلاصهء کوتاه، برای درک عمق فاجعهء پیمان پاندمی، کافی باشد! 🆔 @CoronaDeception ⛔️ ادامه دادن مسیر شهید مخالفت با و شاکله موافق آن در وزارت بهداشت است! نه به پاندمی ساختگی بعدی نه به کنترل کشور توسط WHO صهیونیست
هدایت شده از دکتر رضا منتظر
پیام بسیار مهم: یک ماه پیش هم اطلاع دادم که قرار است هفته آینده 7 تا 12 خرداد نشست مهمی در ژنو برای تصویب پیمان پاندمی برگزار شود لینک خبر: https://eitaa.com/drezamontazer/2976 رییس جمهور شهید ما ظاهرا با این پیمان مخالفت کرده بود. به مسئولین فعلی خصوصا وزیر محترم بهداشت تذکر می دهیم مراقب باشند هفته آینده با شرکت در این نشست بر خلاف نظر آقای رئیسی و مصلحت ملت این پیمان را امضاء نکرده و هیچ تعهدی به سازمان جهانی بهداشت ندهند. به مردم عزیز هم توصیه می کنم ضمن رصد کردن اخبار این موضوع طی هفته پیش رو، به صورت پیش دستانه با هریک از مسئولین که دسترسی دارند تماس گرفته این خطر را هشدار دهند. این طور نشود که حواس ما تماما متوجه مراسم ها و اخبار شهادت این عزیزان شود و از تنگه احد (سلامت) غفلت کنیم. https://eitaa.com/drezamontazer
Ⓜ️ بسم الله الرحمن الرحیم Ⓜ️ سقوط اشتها در بیماری حاد به سبب اخلاط ردیء در داخل معده و عروق است. Ⓜ️ جرجانی رحمة الله علیه، صاحب کتاب زیده ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ Ⓜ️ کانال مسیر طبابت https://eitaa.com/masiretebabat
Ⓜ️ بسم الله الرحمن الرحیم Ⓜ️ Ⓜ️ وقتی اشتهای بیمار به چیزهای شیرین زیاد است: احتمال دارد که مادۀ این مرض سرد و سوداوی باشد، و طبیعت برای دفع آن ماده ای را طلب می کند که شیرین باشد؛ اگر قلب بیمار در بیماری ضعیف شود و باعث خروج روح حیوانی گردد، طبیعت چیز شیرین را برای تقویت قلب و روحی که در آن است می طلبد. خدا آگاه تر است. Ⓜ️ شرح صادقیه ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ Ⓜ️ کانال مسیر طبایت https://eitaa.com/masiretebabat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️شهید حاج قاسم: دو رکعت دیگه نماز بخونم؟ شهید رئیسی: زود بخونید، مردم پشت درب هستند، میخواهیم راه‌ها را باز کنیم مردم بیایند داخل... و حاج قاسم از خواندن نماز منصرف می‌شود و می‌گوید پس من میرم بیرون... 🔹به خاطر مردم به حاج قاسم تذکر می‌دهد و دوست ندارد لحظه‌ای مردم معطل شوند، یعنی عظمت حاج قاسم هم نمی‌تواند جلوی رعایت کردن حق مردم را بگیرد. و البته حاج قاسم هم با بوسه‌ای زیارت را به اتمام می‌رساند. 🔹وقتی شماها اینچنین رعایت حال مردم را می‌کنید، معلوم هست که خدا هم محبّتتان را در دل میلیون‌ها آدم می‌گذارد، به گونه‌ای که دشمنانتان هم برای حلالیت می‌آیند . به کانال خط رهـبر بپیوندید🇮🇷 @baitrahbar
🌹 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 از سوفسطایی می پرسیم که درباره ی انکار خودتان چه می گویید؟ آیا می دانید که انکار شما حق است یا باطل است یا شاکید؟ اگر از روی علم خودشان به یکی از این امور سه گانه حکم کرده اند، پس به حقیت اعتقادی اعتراف کرده اند خواه این که این اعتقاد، اعتقاد حقیت قول شان به انکار قول حق باشد یا اعتقاد بطلان آن یا اعتقاد شک در آن، پس انکارشان حق را مطلقاً، ساقط است. و اگر بگویند ما شک داریم به آنان گفته می شود که آیا میدانید شک دارید یا به شک خودتان انکار دارید و آیا از گفتارها به چیز معینی علم دارید؟ پس اگر اعتراف کردند که شاکاند یا منکرند و به شیء معینی از اشیا عالم اند، پس به علمی و حقی اعتراف دارند. و اگر گفتند: ما ابدا چیزی را نمی فهمیم و نمی فهمیم که نمی فهمیم و در همه ی چیزها حتی در وجود و عدم خودمان شاکیم و در شک خودمان نیز شاکیم و همه ی اشیا را انکار داریم حتی انکار به آنها را نیز انکار داریم، شاید از روی عناد زبانشان بدین حرف ها گویاست؛ پس احتجاج با ایشان ساقط است و امید راه جستن از ایشان نیست. پس چاره ی ایشان جز این نیست که ایشان را تکلیف به دخول نار کرد؛ زیرا که نار و لا نار نزدشان یکی است و ایشان را کتک زد؛ زیرا که الم و لا الم برایشان یکی است.» 🌹 شیخ الرئیس در کتاب شریف شفاء، فصل هشت، مقاله اولی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم https://eitaa.com/daralhakim
استاد سید محمد مهدی میرباقری ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🌹بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 💠 دلات بر سه دسته دانسته شده است: 1⃣🔹دلالت عقلی 2⃣🔹دلالت طبعی 3⃣🔹و دلالت وضعی. 💠 دلالت عقلی: این نوع دلالت در جایی است که میان وجود خارجیِ دال ومدلول، ملازمه ذاتی برقرار است؛ مانند اثر و مؤثر. 🔹👈مثلاً اگر انسان بداند روشنایی صبح اثر طلوع خورشید است؛ و آنگاه پرتو نور را بر روی دیوار مشاهده کند، یقینا به طلوع خورشید منتقل خواهد شد. پس روشنایی صبح دلالت عقلی بر طلوع خورشید دارد. همچنین است هنگامی که صدای کسی را از پشت دیوار میشنویم و آنگاه به وجود متکلمی در آن طرف دیوار پی میبریم 💠 دلالت طبعی این نحوه دلالت در جایی است که ملازمه میان دو شیء یک ملازمه طبعی است و یعنی ملازمه ای است که طبع انسان آن را اقتضا دارد. البته در ملازمه ،طبعی تقارن میان لازم و ملزوم عام و همیشگی نیست، بلکه گاهی تخلف می کند و نیز در اثر گوناگونی طبایع مردم مختلف میگردد؛ بر خلاف ملازمه اثر و مؤثر که نه تاب استثناء را دارد و نه تحمل گوناگونی را. 💠 دلالت وضعی دلالت وضعی در جایی است که ملازمه میان دو شیء از وضع و قرار داد نشأت می گیرد؛ قرار داد اینکه وجود یکی دلیل بر وجود دیگری است؛ مانند خطوطی که بنابر قرار داد، دلیل بر الفاظ و حاکی از آن است؛ و نیز مانند اشارتهای انسان گنگ، و علائم تلگراف و بیسیم و رموز حسابی هندسی و سایر رشته های علمی؛ و نیز مانند الفاظی که دلیل برای معانی ذهنی و مقاصد نفسی قرار داده شده است. پس اگر انسان بداند چنین ملازمه ای میان دو شیء برقرار است و آنگاه از وجود دال آگاه شود، ذهن او به شیء مدلول منتقل خواهد شد. 📙 منطق مظفر ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم https://eitaa.com/daralhakim
🌹بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 💠حقیقت و مجاز: و آن لفظی است که در چند معنا استعمال می شود، اما تنها برای یکی از آنها وضع شده است و در دیگر معانی بخاطر پیوند و تناسبی که میان آنها و معنای موضوع له نخستین وجود دارد بکار میرود؛ اما استعمال لفظ در دیگر معانی چندان شیوع ندارد که موجب وضع لفظ برای آن شود. در چنین موردی گفته می شود لفظ در معنای نخستین «حقیقت» است و در معنای دوم «مجاز» میباشد. معنای نخستین معنای «حقیقی» و معنای دوم معنای «مجازی» خوانده می شود. استعمال لفظ در معنای مجازی همواره نیازمند قرینه ای است که لفظ را از معنای حقیقی برگرداند و نیز معنای مجازی مورد نظر را از میان سایر معانی مجازی مشخص سازد. پس قرینه دو نقش دارد یکی اینکه نشان می دهد متکلم معنای حقیقی را مراد نکرده است و دیگر آنکه مشخص می سازد در میان معانی مجازی لفظ، کدامین آن مقصود گوینده است. 📙 منطق مظفر ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم https://eitaa.com/daralhakim
🌹بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 «» اگر توهم و ادراک شود، به طفیل هستی[] است. همه آثار از «هستی» است. آری همه «هستی» است و «هستی» حقیقت است، و «حقیقت» است که گردانندهٔ نظام، بلکه عین نظام است. 📕 دروس معرفت نفس ابوالفضائل علامه حسن زاده آملی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم https://eitaa.com/daralhakim
🌹 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 شهاب‌الدین سهروردی(شیخ اشراق) در بیان مسائل، بی‌باک بود و صراحت لهجه او گاهی به فاش‌شدن اسرار سیر و سلوک و رموز عرفان منجر می‌شد. سرانجام، فقهای قشری عامه که تنها به ظواهر شریعت توجه داشتند، علیه او شوریدند و سخنانش را خلاف اصول دین پنداشتند، تا جایی که «ملک ظاهر» را به قتل او تشویق کردند. ملک که در باطن به شیخ ارادت می‌ورزید، به خواسته فقها وقعی ننهاد و از قتل او ابا کرد. فقها هم بیکار ننشستند و شکوائیه‌ها نزد «صلاح‌الدین ایوبی» فرستادند و انجام این کار را از او خواستند. صلاح‌الدین، به ملک ظاهر نامه‌ای نوشت و به بهانه برخی ملاحظات سیاسی، دستور قتل او را داد. فقها هم به اصرار خود ادامه دادند، تا سرانجام، ملک ظاهر، برخلاف میل باطنی خود، وی را در حلب زندانی کرد. ایشان در زندان در سن ۳۶ یا ۳۸ سالگی، در سال ۵۸۷ ق، به نحو مرموزی بدرود حیات گفت. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم https://eitaa.com/daralhakim
🌹 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 در حیاط خانه درخت بهی داریم در این سال میوه ی فراوان داد که شاخه های آن چون خوشه های انگور رو به زمین آوردند. این درخت بسیار مرا به خود جلب کرد. وقتی کمر خمیده اش را مشاهده میکردم و شاخه های او را به سوی زمین فرو هشته دیدم گفتم ای درخت با من حرف بزن تا از کار تو آگاه شوم. سر تعظیم در مقابل چه کسی فرود آورده ای؟ آیا به من میگویی که این خدمت من که میوه آوردم در طبق اخلاص نهادم در حضورت تقدیم داشتم چه کند( بینوا همین دارد) این کار من، تو چه کرده ای و چه میکنی؟ من در راه خودم و به برنامه ی خودم رفتار میکنم به فصل معین برگ میدهم میوه میدهم دارای دین قویم و صراط مستقیمم که سر سوزنی از آن تجاوز نمیکنم تسلیم توام خیانت نمیکنم. این راه و روش من این رسم و آیین من تو چه آیینی داری؟ برنامه ی تو چیست؟ میوه ی درخت بود تو چیست؟ هان حسنا چه میکنی و چه میگویی؟ تو انسانی و من بهم. تو بهی یا من بهم؟ گفتم: تو بھی. 📙 دروس معرفت نفس، ابوالفضائل علامه حسن زاده آملی، رضوان الله علیه ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم https://eitaa.com/daralhakim