Ⓜ️ بسم الله الرحمن الرحیم Ⓜ️
#اصول_معالجه_استعمال_ادویه
#اصول_معالجه_استعمال_ادویه
Ⓜ️👈 در علاج ورم حار کبد: نباید زیاد از داروهای قابض و سرد(مثلا رمان و تفاح و کمثری) استفاده شود، چون می تواند موجب تضیّق منفذ به مراره شود، و صفرا در کبد بماند، و ورم افزایش یابد، و شر کثیر آرد.
Ⓜ️👈 داروهای قابض را هر چند در آغاز پیدایش ورم و در آخر آن نیز در جهاتی همراه با داروی محلل، برای حفظ قوه بیمار استفاده می کنند، اما در ورم حار کبد نباید استفاده کرد. چون خوف تحجر ماده و حبس صفرا در کبد وجود دارد.
Ⓜ️👈 پس در علاج ورم حار کبد، باید بیشتر از علاج هر ورمی در اعضا دیگر، از داروی محلل استفاده کرد، که راه را بر متحجر شدن و صلب شدن ماده ببندی، و اجازه تراوش صدید ردیء را ندهی، چرا که اورام حار خالی از صدید نیست.
Ⓜ️👈و داروی محلل و تفتیح نیز نباید تاثیرش زیاد از حد باشد، که موجب ضعف قوه و مرگ بیمار شود.
بنابراین بهتر است داروهای محلل را با داروهای قابض استعمال کرد که خوش بو هم باشند.
#اصول_معالجه_استعمال_ادویه
#اصول_معالجه_استعمال_ادویه
Ⓜ️📙 القانون فی الطب شیخ الرئیس اعلی الله مقامه الشریف
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
Ⓜ️ کانال مسیر طبابت
https://eitaa.com/masiretebabat
📢 پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی شهادت مجاهد بزرگ آقای اسماعیل هنیه:
خونخواهی مهمان عزیزمان را وظیفه خود میدانیم
رژیم صهیونیستی زمینه مجازات سخت را برای خود فراهم ساخت
🔹️در پی شهادت مجاهد بزرگ آقای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس حضرت آیتالله خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی ضمن تسلیت شهادت این رهبر شجاع و مجاهد برجسته به امت اسلامی و جبهه مقاومت و ملت سرافراز فلسطین تاکید کردند: رژیم صهیونی جنایتکار و تروریست با این اقدام زمینهی مجازات سختی را برای خود فراهم ساخت و خونخواهی او را که در حریم جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسید، وظیفه خود میدانیم.
✏️ متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
✏️ بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
ملت عزیز ایران!
✏️ رهبر شجاع و مجاهد برجستهی فلسطینی جناب آقای اسماعیل هنیه در سحرگاه دیشب به لقاءالله پیوست و جبههی عظیم مقاومت عزادار شد. رژیم صهیونی جنایتکار و تروریست، میهمان عزیز ما را در خانهی ما به شهادت رسانید و ما را داغدار کرد، ولی زمینهی مجازاتی سخت برای خود را نیز فراهم ساخت.
✏️ شهید هنیه سالها جان گرامیاش را در میدان مبارزهئی شرافتمندانه بر سردست گرفته و آمادهی شهادت بود، و فرزندان و کسان خود را در این راه تقدیم کرده بود. او از شهید شدن در راه خدا و نجات بندگان خدا باک نداشت، ولی ما در این حادثهی تلخ و سخت که در حریم جمهوری اسلامی اتفاق افتاده است، خونخواهی او را وظیفهی خود میدانیم.
✏️ اینجانب به امت اسلامی، به جبهه مقاومت، به ملت شجاع و سرافراز فلسطین و بالخصوص به خاندان و بازماندگان شهید هنیه و یکی از همراهانش که با وی به شهادت رسیده است، تسلیت عرض می کنم و علوّ درجات آنان را از خداوند متعال مسألت مینمایم.
سید علی خامنهای
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ مصادف با ۲۵ محرم ۱۴۴۶
💻 Farsi.Khamenei.ir
🌹 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹
🌹💢کتاب علم و شبه علم:
🌹👈 عالمان تمامی آن چیزهائی را که می توان با مشاهده تحلیل کرد می گیرند، و بدین طریق آنچه را که علم نامیده می شود می یابند.
🌹👈 اما چیزهای دیگری باقی می مانند که برای آن این روش [روش علمی] کار نمی کند. این بدین معنا نیست که آنها مهم نیستند.
آنها در حقیقت از بسیاری جهات مهمترین [موضوعات] هستند.»
🌹👈 ریچارد فاینمن (فیزیکدان برنده جایزه نوبل) :
«اگرچه نمی توان بین #علم و آنچه #شبه_علم تلقی می شود، مرز دقیقی تعریف نمود، ولی در شبه علم بودن برخی حوزه ها، مثل #تنجیم یا #جادوگری، یک اجماع بین علما وجود دارد.
🌹👈 در عین حال، در برخی حوزه ها تفاوتِ نظر وجود دارد، و گاهی به دلیل تعصب یا برداشت های نادرست، حوزه هائی مثل #فلسفه و یا #طب_سنتی_مکمل، شبه علم تلقی شده اند.
🌹👈 بالعکس، برخی موارد که به طور واضح معیارهای علمی بودن را دارا نیستند (همچون #نظریه_چند_جهانی) به عنوان #علم_قطعی در نظر گرفته شده اند.
🌹👈 بر اساس معیارهای مطرح شده نمی توان به طور قطع در مورد علمی بودن یک گزاره یا یک نظریه اظهار نظر کرد، بلکه علمی بودن دارای شدت و ضعف است.
🌹📙 کتاب علم و شبه علم، دکتر مهدی گلشنی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🆔 دارالحکیم(حیات معقول)
http://eitaa.com/daralhakim
🌹 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹
🌹👈 وقتی در نیمه اول قرن بیستم #نظریه_کوانتوم_استاندارد تکون یافت، #بینش_پوزیتیویستی بر دیدگاه فیزیکدانان حاکم بود، و صرف تطبیق پیش بینی های این نظریه با تجارب برای آنها کفایت می کرد، و دیگر فهم ساختار طبیعت برای غالب آنها مطرح نبود. این روند ادامه یافته است.
🌹👈 در اینجا چند سوال مطرح می شود :
1⃣🌹 چرا در حالی که برخی از سرآمدان فیزیک معاصر، نظیر پلانک، اینشتین، واینبرگ و ویتن، غرض از تعقیب فیزیک را #فهم_جهان_طبیعت دانسته اند، این هدف توسط غالب فیزیکدانان معاصر دنبال نمی شود، و صرفا از فیزیک به عنوان #ابزار_پیش_بینی و #سواری_گرفتن_از_طبیعت استفاده می کنند؟
2⃣🌹 چرا در حالی که در زمان ما برخی از نخبگان فیزیک به بحث های بنیادی در این حوزه پرداخته اند، این گونه بحث ها در دانشگاه های ما مطرح نیست؟
3⃣🌹 چرا در حالی که در برخی از دانشگاه های مهم غرب، مباحثه و تعامل بین #فلاسفه و #فیزیکدانان و #کیهانشناسان براه افتاده است، در محیط ما این نسیم مثبت نادیده گرفته شده است؟
🌹👈 هدف این کتاب جلب نظر فیزیکدانان و کیهان شناسان ما به افکار انقلابی مطرح شده در غرب در سه دهه اخیر است.
🌹📙 کتاب جستارهایی در فیزیک معاصر
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🆔 دارالحکیم (حیات معقول)
http://eitaa.com/daralhakim
کتاب علم و شبه علم در پزشکی،
با مروری انتقادی بر طب سنتی ایرانی و هومیوپاتی،
دکتر کیارش آرامش
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🆔 دارالحکیم
http://eitaa.com/daralhakim
هدف تأیید این کتاب ها نیست، هدف این است که این کتاب ها، در جهت پویایی فکر، مطالعه شود.
حتی اگر انتقادهایی بر طب سنتی ایرانی و دیگر روش طبی وارد باشد، بهتر است که این انتقادها را رصد کنید.
✅👈 تا می توانیم کتاب بخوانیم.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🆔 دارالحکیم
http://eitaa.com/daralhakim
دارالحکیم(حیات معقول)
کتاب علم و شبه علم در پزشکی، با مروری انتقادی بر طب سنتی ایرانی و هومیوپاتی، دکتر کیارش آرامش ـــ
با توجه به صوتی که از نویسنده کتاب پیرامون شرح خود کتاب، در سایت ها دیدم، متاسفانه نقدی منصفانه و علمی بر طب سنتی نداشتند.
هنگامی که هدف يك انسان، لذت و سودجویی، و سلطه مطلقه بر دیگران باشد، و خود را شایستۀ مالکیتِ کیهان بزرگ ببیند، چنین شخصی از همه جهان و انسان، جز با خود بیگانه است، و بدیهی است که نابود کننده ترین نتیجه بیماری بیگانگی از جهان و انسان، بیماری بیگانگی از خویشتن است، و کسی که به چنین بیماری ای مبتلاست، «من» یا «خود» ندارد، تا پدیده یا فعالیتی به نام علم در درون داشته باشد.
📕 علامه محمد تقی جعفری، کتاب تحقیق در فلسفه علم
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🆔 دارالحکیم
http://eitaa.com/daralhakim
بی جهت نیست که شناختِ شناخت و دانایی یافتن به دانایی، و بحث و تمرکز جدی در #فلسفهٔ_علم، آن اندازه دیر صورت گرفته است، که بتوان دیر هنگام بودن آن را از نقص های تاریخیِ حیاتِ فلسفهٔ بشری محسوب کرد.
📙 تحقیقی در فلسفهٔ علم، علامه محمد تقی جعفری
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🆔 دارالحکیم
http://eitaa.com/daralhakim
🌹 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹
این جمله معروف #ویکتور_هوگو: «کدام موضوع است که بتواند خود را از زیر ذره بین فلسفه کنار بکشد»، چنان واضح و روشن است که میتواند در ردیف قضایای بالضروره راست و بدیهی تلقی شود.
تردیدی نیست که جهان بدون فلسفه هم جهان است و بود و نبود فلسفه ها تأثیری در ماهیت وجودی و نحوه «هستی» ها نمی گذارد، چرا که جهان با اتکاء خویش به بنیاد پایان ناپذیری به نام «حیات» که از محلی اعلا سرازیر می شود، و به حقیقت مطلقی به نام «خداوند» مستند است، همچنان پا بر جا بوده و مسیر خویش را طی خواهد کرد و در این میان «فلسفه» رابطی است که در حد یک «چشم» و یک «زبان» روایت خویش را از دیده و شهود خود مطرح می کند، و در حقیقت خیزش ذهنی انسان برای شناخت مبادی هستی است.
همان گونه که عرفان خیزش قلبی انسان برای تحقق این شناخت یعنی گردیدن است، و اگر نتوان در ماهیت عرفان به لحاظ عینی و صیرورتی بودن مناقشه کرد در فلسفه این امکان وجود دارد.
📙 حقیقت فلسفهٔ علم، علامه محمد تقی جعفری
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🆔 دارالحکیم
http://eitaa.com/daralhakim
29.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 آنچه میتواند جامعه را اداره کند، فقه است نه فلسفه. چون فلسفه اسلامی هنوز امتداد عینی پیدا نکرده است.
💠 رهبر معظم انقلاب (مد ظله):
«فکر اسلامی در جنبۀ عملی، همان فقه اسلام است؛ البتّه بنده با فلسفه خواندن، نه فقط مخالف نیستم بلکه کاملاً تأیید میکنم، فلسفه هم لازم است؛ حالا چه جوری داخل برنامههای شما بشود، آنها به برنامهریزی مدیران محترم آنجا بستگی دارد؛ لکن فلسفه خوب است، لازم است، نه اینکه فقط خوب است؛ لازم است؛ در این تردیدی نیست؛ لکن آنچه زندگی را اداره میکند، عملاً فقه ما است؛ علّت هم این است که فلسفۀ اسلامی در طول زمان امتداد عملی نداشته؛ یعنی این حکمت نظری ما به حکمت عملی امتداد پیدا نکرده؛ در حالی که فلسفههای غربی که از لحاظ نفْسِ فلسفه بودن خیلی کممحتواتر و ضعیفتر از فلسفۀ اسلامی هستند، امتداد عملیّاتی دارند؛ یعنی اگر چنانچه شماها مثلاً فرض کنید که فلسفۀ کانت یا هگل یا مارکس را معتقد باشید، در مورد حکومت نظر دارید، در مورد فرد نظر دارید، در مورد ارتباطات اجتماعی نظر دارید؛ امّا [اینکه] اقتضای فلسفۀ ملّاصدرا یا فلسفۀ فرض بفرمایید که ابنسینا یا دیگری در حکومت یا در فلان [مسئله] چیست، چیزی برای ما روشن نشده؛ نه اینکه ندارد، قطعاً دارد؛ سفارش من به متفلسفین و فعّالان فلسفه همیشه این بوده که این امتداد را پیدا کنند؛ چون معتقدم اثر دارد؛ این امتداد وجود دارد امّا خب روی آن کار نشده؛ بنابراین فعلاً آنچه میتواند جامعه را اداره کند، فقه ما است.
➖ در دیدار اعضای مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی (۱۳۹۷/۱۲/۱۳):
http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=41898
📸 تیتر یک سایت پزشکیان پس از مراسم تشییع شهید اسماعیل هنیه:
از عزت، حثییت و منافع ایران پاسداری میکنم
نمیتوان در برابر جنایت رژیم صهیونیستی سکوت کرد.
🇮🇷 #همه_باهم_برای_ایران
@drpezeshkian
🌹 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹
مردم باردارِ حقایق هستند. من کار قابلگی می کنم، و آنان را یاری می دهم، تا خودِ آنان، حقیقت را در خود، به فعلیت برسانند.
📙 سقراط حکیم
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🆔 دارالحکیم
http://eitaa.com/daralhakim
🌹 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹
اشتغال مهم دانشمندان، پیش کشیدن و امتحان کردن تئوری هاست.
گام نخستین اینکار یعنی کشف و ابداع تئوری. به نظر من نه تحلیلی منطقی در بردارد، نه در بند احکام منطقی می افتد.
📙 منطق اکتشافات علمی، پوپر، کارل ریموند.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🆔 دارالحکیم
http://eitaa.com/daralhakim
🌹 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹
برای رسیدن به اندیشه های نو، هیچ دستور منطقی نمی توان تجویز کرد، و مسیر این کار را با مصالح منطقی نمی توان طی نمود، شاید نظرم را اینطور بتوانم بیان کنم که هر کشفی به «#عنصری_غیر_تعقلی»، یا به قول برگسون به «#شهودی_خلاق» نیاز دارد.
📙 منطق اکتشافات علمی، پوپر، کارل ریموند.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🆔 دارالحکیم
http://eitaa.com/daralhakim
🌹 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹
اینشتین می گفت: که به مدد #قیاس_محض، نمی توان تصویری از جهان را به کهکشان ترسیم کرد.
اینشتین بر آن بود که: هیچ راهی از منطق به این قوانین نمی انجامد، بلکه وصال آنها به مدد شهودی حاصل از محرومیت با راز طبیعت از دست می دهد.
📙 منطق اکتشافات علمی، پوپر، کارل ریموند.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🆔 دارالحکیم
http://eitaa.com/daralhakim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اشکهای امروز دکتر پزشکیان و بغضش برای شهید هنیه را نه یک نمایش سیاسی، که یک رفتار کاملا صادقانه از ایشان میدانم که برخواسته از ذات و طینت خوب ایشان است. همانطور که آقا در مراسم تنفیذ فرمودند ایشان را فردی مردمی و صادق میدانم و عمیقا معتقدم که اگر سهمخواهان اجازه دهند که کابینهاش را خودش بچیند شاهد دولتی به کلی متفاوت از دولتی خواهیم بود که شوراهای کذایی برای او میچینند.
با شکسته شدن خطوط قرمز جمهوری اسلامی، منطقه آبستن تحولات جدی و البته مداوم و نه مقطعی شده است و در چنین شرایط حساسی، برای تجمیع همه ظرفیتهای داخلی و تقویت وحدت ملی، به روحیه مردمی و صداقت رئیس جمهور محترم بیش از پیش نیازمند هستیم. امید آنکه سهم خواهان، شرایط بسیار حساس این روزها را درک کنند و اجازه دهند این برادر صادق و خوش طینت ما خودش به دور از هر نوع فشار و سهم خواهی تصمیم بگیرد.
بلد طیب/کانال رسمی دکتر منان رئیسی
https://eitaa.com/baladetayyeb
🌹 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹
بررسی حقایق انسانی با اصولِ علمیِ ریاضی، بزرگترین خطر و آفت معرفت است.
📙 تحقیقی در فلسفه علم
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🆔 دارالحکیم
http://eitaa.com/daralhakim
🌹 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹
واربوتون گفته بود: برای فلسفه چیزی زیان بارتر از ریاضیات نیست.
و كانت اضافه کرد: هر چند استفاده از ریاضیات هر کجا که ممکن باشد، بسیار مطلوب است اما ادای ریاضیات را درآوردن یعنی آن را روش استدلال گرفتن در آن جا که ناممکن است سخت خطرناک است.
فلسفه و به خصوص متافیزیک از همین موارد است زیرا موضوع ریاضیات کمیت است که بسیط (مجرد) است، ولی موضوع متافیزیک کیفیت است که مرکب (اتحادی) و بی نهایت گوناگون است.
رابطه یک تریلیون با واحد و همۀ اعداد تشکیل دهنده آن، به آسانی قابل فهم است، اما تحلیل معنای اختیار به مفاهیم منفرد، کاری است که تاکنون هیچ #معلم_حکمتی از عهده آن برنیامده است.
📙 ژیلسون، اتین، نقد تفکر فلسفی غرب از قرون وسطی تا اوایل قرن حاضر.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🆔 دارالحکیم
http://eitaa.com/daralhakim
حظ عقل
مرحوم آیت الله شاه آبادی در کتاب شریف رشحات البحار میفرمود، الکَشفُ حظُ العقل...کشف و شهود و یافتن حقیقت امور از طریق غیرمفهومی و غیر ذهنی، در واقع حظ و بهره عقل می باشد...یعنی هرکس عقل و ذهنش قویتر باشد شهود قویتری برای او رخ میدهد.
و اساسا کشف و شهود بهرهای است که عقل از توسعه و لطافت وجود خود می برد.
اگر عقل را خاموش کنیم با کدام ساحت ادراکی امور شهودی را میفهمیم؟ با قلب؟
عرفا در بحث لطایف سبعه می گویند قلب مرحله بعداز عقل است، یعنی چنانچه عقل لطیف شود، قلب ظهور می کند،
به عبارتی قلب حاصل توسعه وجودی عقل است، انسان در مراحل سلوکی تا هرکجا برود در واقع حیطه عقل خود را گسترش داده است، این فهم و ادراک بشر است که سبب طیران او شده،
فهم مقدمه عمل است، ادراک صحیح حقیقت امور، مرحله ابتدایی سلوک است،
طلب، از فهم درست و ادراک عقلانی زاییده می شود،
و گرنه ادراک جزئی وهمی که مدبر معاش است، فرارونده از امر معاش نیست،
این عقل است که سبب استعلا و طیران انسان می شود،
تا نفهمیم عمل نمی کنیم، و عمل می کنیم تا فهم ما از حقیقت امور بیشتر شود...بیشتر بدانیم تا بیشتر ببینیم و درک کنیم...اشتداد عشق، به حدت آگاهی است...
هرچه آگاهتر، عاشقتر،
هر چه عاقلتر، کشف و شهود، قویتر.
البته عقل جدلی_مفهومی ساحتی از عقل است، که در مراتب سلوکی و در مواقفی باید خاموش شود،
اما این بدان معنا نیست که باید ذهن و عقل را خاموش کنیم، تا حقیقت به ما هبه شود.
به تعبیر ملاصدرا : المعارفُ بذر المشاهدات
کشف و شهود از بستر فهم عقلی_ذهنی رشد می کند.
به هرکجا برویم از ساحت عقل بینیاز نیستیم...
شاید عقل جدلی که در فهم حصولی و مفهومی محصور است، را باید کنار بگذاریم، اما این به معنای تعطیلی کل عقل نیست، بلکه جهیدن از عقل جدلی به عقل شهودی است ..
باید ساحتی از عقل را خاموش کرد تا به ساحت دیگر عقل بار یابیم....
ذهن را نباید تعطیل کرد تا معانی ظاهر شوند، باید عقل را قدرت داد تا بتواند حامل معانی آنسویی شود...
#محسن_بهرامی
𖤓┅┅┅┅┅┅┅┅┅┅┅┅┅┄
🔹فلسفه نظری
⌜@falsafeh_nazari⌟
🌹 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹
🌹💠 بدیهیات و قضایای بالضروره راست.
بیشتر استدلال های ما در عرصه وسیع علوم و معارف با #قضایای_بالضروره_راست تأمین می شود نه با #قضایای_بدیهی از این جاست که باید توقع به دست آوردن نتایج با استفاده از قضایای بدیهی را کاهش دهیم.
این یکی از بزرگترین حکمت های بالغۀ خداوندی است که ما انسانها می توانیم به وسیله کوشش، تلاش و به کار انداختن قوای مغزی و روانی خود ارتباط علمی و معرفتی با حقایق و واقعیات پیدا کنیم، و از این راه بذرهای علم و معرفت را که در نهاد ما به ودیعه نهاده است برویانیم، و تنها با این کوشش و تلاش های مختارانه است که علم و معرفت به ما مستند می شود و به منطقه ارزش ها داخل می شود.
📙 تحقیقی در فلسفه علم
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🆔 دارالحکیم
http://eitaa.com/daralhakim
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
به من خرده نگیرید که چرا فوروارد می کنی.
حرف خوب را باید منتشر کرد. من گرفتار تکنیک های رسانه ای نیستم. نویسنده پیام خوب بر سر من جا دارد و با افتخار مطلبش را عینا منتشر می کنم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مردان بزرگ زیر بارهای گران، کمر خم نمی کنند، موی سپید می کنند.
آنها غم عدالت دارند.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🆔 دارالحکیم
http://eitaa.com/daralhakim
🌹 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹
واضح است که تجربه برای ما نقطهٔ عزیمت هر نوع فکر و اندیشه است، ولی می توانیم با فکر خود به آن طرف عالم واقعیت هم سفر کنیم، اگر این ملکه و نیروی تخیل عقلانی نبود، نه شعر داشتیم و نه موسیقی و نه هنر، این نیروی تخیل یکی از عالی ترین موهبت های نوع بشر است.
📙ماکس پلانک، علم به کجا می رود؟ ص ۱۶۲
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🆔 دارالحکیم
http://eitaa.com/daralhakim