eitaa logo
دارالحکیم(حیات معقول)
926 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.2هزار ویدیو
450 فایل
امام على عليه السلام : حكمت، گمشده مؤمن است ؛ پس آن را بجوييد گرچه نزد مشرك باشد [زيرا كه] شما بدان سزاوارتر و شايسته تريد. کانال القانون فی الطب👇 https://eitaa.com/alghanon کانال دارالحکیم👇 @darolhakim
مشاهده در ایتا
دانلود
#واکسن_برکت ... آیا در #رسانه_ملی که از ایشون به عنوان عمار انقلاب یاد میکنن! این صحبت ایشون رو هم پخش کردن؟! وبینار حدود یک سال پیش ، کمی از قبل از شهادت ایشون بعد از دز اول #برکت ! #ترور_بیولوژیک 🔺به گروه بزرگ «#نظم_نوين_جهانى » بپیوندید⬇️ https://eitaa.com/joinchat/2099314888C5594ead1e5
جهت انصباب و ریزش عفونت از سر به گوش از قرص زنجبیل در طول روز استفاده کنید. دمنوش زنجبیل هم مفید است. همچنین قبل خواب از زنیان و سیاهدانه استفاده کنید. قرص ایارج فیقرا هم مناسب است(شبی دو عدد با عسلاب)، اما منع مصرف دارد برای کسانیکه زخم روده و معده و بواسیر دارند. دم نوش اسطوخودوس و بابونه هم مؤثر است ـــــــــــ دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
طبق معمول اون‌ها روی ترس شما مثل همیشه حساب می‌کنند اگر بترسید بر شما حکمرانی می‌کنند👌 امیدوارم مجدد گرفتار کروناهراسی نشیم @hzamanim
تفسير سوره حمد از: استاد شهيد مرتضی مطهری(۴) ادامه تفسیر آیه: بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيم  اللَّه. سيبويه، از ائمه علماى صرف و نحو ادبيات عرب...، از طرفداران اين نظر است كه ريشه كلمه اللَّه «وَلَه» به معناى حيرت در مقابل عظمت و يا وَلَه و عشق است. مثنوى مولوى نظر او را نقل كرده و مى گويد: معنىِ اللَّه گفت آن سيبويه يولِهونَ فِى الْحَوائِج هُمْ لَدَيْه گفت الِهْنا فى حوائجنا الَيْكْ وَ الْتَمَسْناها وَجَدْناها لَدَيْكْ مولوى آن حالتى را يادآورى مى كند كه انسان دردى پيدا كرده و بيچاره گشته و بى اختيار به سوى نقطه اى روى مى آورد و پناهنده مى شود، او «اللَّه» است. صد هزاران عاقل اندر وقت درد جمله نالان پيش آن ديّان فرد بلكه جمله ماهيان در موجها جمله پرّندگان در اوجها بلكه جمله موجها بازیكنان ذوق و شوقش را عيان اندر عيان تنها انسانها نيستند كه در وقت نياز به سوى او روى مى آورند، ماهيهاى دريا در ميان امواج، و پرندگان در اوج آسمانها، بلكه همان موجهاى بيجان دريا هم نالان در پيش اللَّه هستند. و احتمال قوى دارد كه ا لَهَ و وَلَهَ دو لهجه از يك لغت باشد، يعنى اول وَلَهَ بوده و بعد آن را به صورت ا لَهَ استعمال كرده اند و وقتى آن را به صورت ا لَهَ تلفظ نمودند معنى پرستش هم پيدا كرده است. بنابراين معنى اللَّه چنين مى شود: آن ذاتى كه همه موجودات، ناآگاهانه واله او هستند و او تنها حقيقتى است كه شايستگى پرستش دارد. ترجمه اللَّه: مى توان گفت كه در فارسى لغتى مترادف كلمه اللَّه كه بشود جاى آن گذارد نداريم و هيچ كدام رساننده تمام معنى اللَّه نيستند، زيرا اگر به جاى اللَّه «خدا» بگذاريم رسا نخواهد بود، چون خدا مخفّف «خود آى» است و رساننده تعبيرى است كه فيلسوفان مى كنند يعنى «واجب الوجود»، و يا شايد به كلمه «غنى» كه در قرآن آمده است نزديكتر باشد تا به اللَّه. و اگر «خداوند» استعمال شود باز رسا نخواهد بود زيرا خداوند يعنى «صاحب» و اگرچه اللَّه خداوند هم هست ولى مرادف با خداوند نيست؛ خداوند يك شأن از شئون اللَّه است. ــــــــــــ دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
درس چهارصد و هفده تفسیر آیه (۶۶) سوره از تفسیر نور ها أَنْتُمْ هؤُلاءِ حاجَجْتُمْ فِیما لَکُمْ بِهِ عِلْمٌ فَلِمَ تُحَاجُّونَ فِیما لَیْسَ لَکُمْ بِهِ عِلْمٌ وَ اللّهُ یَعْلَمُ وَ أَنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ (۶۶) هان!(ای اهل کتاب!)شما همانان هستید که درباره(حضرت عیسی و)آنچه بدان علم داشتید محاجّه و نزاع کردید،پس چرا درباره(ابراهیم و)آنچه بدان علم ندارید نزاع می کنید؟در حالی که خداوند می داند و شما نمی دانید. نکته ها: * این آیه تذکّر و هشداری است به اهل کتاب،که شما در مورد آنچه بدان علم و آگاهی دارید، اشکال تراشی و سؤالات بی جا می کنید.با آنکه شما زندگی طبیعی حضرت عیسی ونیاز او به غذا ومسکن ولباس را دیده اید،ولی باز هم در مورد او به گفتگو نشسته اید.گروهی او را دروغگو وگروهی فرزند خدا می پندارید. و یا در شناخت محمّد صلی الله علیه و آله که نشانه هایش در تورات وانجیل آمده وبرای شما شناخته شده است،به بحث وگفتگو می پردازید. ‏شما که درباره معلومات،اهل جدال و بحث هستید و به نقطه ی توافقی نمی رسید،دیگر چه کار به مسأله ای دارید که در مورد آن هیچ علمی ندارید؟مثل این که مذهب حضرت ابراهیم چه بوده است؟ پیام ها: 1-گاهی باید افراد مغرور و لجوج را تحقیر کرد. «ها أَنْتُمْ هؤُلاءِ» 2-افراد لجوج،حتّی در امور روشن به نزاع می نشینند. «حاجَجْتُمْ فِیما لَکُمْ بِهِ عِلْمٌ» 3-اگر سرچشمه ی مباحثات،تحقیق باشد ارزش دارد،ولی اگر برای طفره رفتن باشد،مورد انتقاد است. «حاجَجْتُمْ فِیما لَکُمْ بِهِ عِلْمٌ» @alquran_ir
📕اصول معالجه و استعمال ادویه 💢 نکاتی پیرامون قیء طبق نظر حاج محمد کریم خان کرمانی در کتاب جوامع العالج : 1⃣🔹 اگر سوزش در معده احساس شد، بعد از سکون(یعنی آرام شدن) مقداری آبگوشت جوجه بخوران و شکم بیمار را (قسمت مماس با معده) با روغن بنفشه چرب کن. 2⃣🔹 و اگر بیمار سکسکه نمود، باید از عطسه آور استفاده کرد. 3⃣🔹 و اگر عطش پیش آمد به بیمار سکنجبین بدهند. 4⃣🔹 و اگر دل بهم خوردن و حالت تهوع همچنان باقی بود، مصطکی تناول کند. 5⃣🔹 و اگر خون قیء کرد، عصارهٔ خرفه همراه با گل ارمنی و چیزهای لینت آور بدهند. 6⃣🔹و اگر در پهلو کششی احساس کرد، آب گرم بر آن بریزند، و با روغن های نرم کننده بمالند. 7⃣🔹 و اگر کزاز عارض شود آب عسل بدهند. 8⃣🔹 اگر سبات(خواب نامتعارف زیاد) ایجاد شد در گوشش بدمند.(بدمند نه اینکه فوت کنند). ـــــــــــــــــــ 📕دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
📕 بخش هجدهم اصول معالجه(از کتاب اصول معالجه و استعمال ادویه) : تدابیر صبیان(کودکان) و شبّان(جوانان) و کهول و مشایخ : 1⃣🔹مزاج اطفال و کودکان گرم و تر است. پس واجب است آنکه غذای ایشان و جمیع تدبیر ایشان سرد و خشک باشد. اما افراط در تبرید و تجفیف نکنند؛ زیرا که فرط برودت، حرارت را که فاعل نمو است ضرر دارد و فرط یبوست، فانی رطوبت که ماده نمو است می گردد. 2⃣🔹مزاج جوانان گرم و خشک است. پس سزاوار آن است که غذای اینان و همه تدبیر اینان سردی و تری باشد. 3⃣🔹مزاج کهول سرد و خشک است. پس واجب است اینکه غذای ایشان و جمیع تدبیر ایشان گرمی و تری باشد. 4⃣🔹مزاج پیران و مشایخ مختلف است؛ پس به درستی که اعضای اصلیه اینان سرد و خشک است. و رطوبات بلغمی که از ضعف حرارت باقی می ماند، در تجویف اعضای اینها جمع می باشد. پس سزاوار آن است که نظر کنند به سوی اعراض ظاهره. بنابراین اگر اعراض ظاهری سرد و خشک باشد، واجب است که غذای ایشان و جمیع تدابیر ایشان گرمی و خشکی باشد. ـــــــــــــ دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
سبب کلی رنجش گوش از صداهای بلند، ضعف قوه نفسانیه است. خاستگاه قوه نفسانیه مغز است. بنابراین باید دِماغ(مغز) را تقویت کنید. تقویت مغز👇 ـــــــــــــــ دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
تقویت مغز.pdf
571K
تقویت مغز «مربای بادام» یکی از بهترین هاست برای تقویت و زیاد کردن جوهر مغز برای تقویت قوه نفسانیه عطر موافق مزاج و استفاده از اسپری گلاب و نفس عمیق هم موثر است. ـــــــــــــــــــــــ دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
صوت شماره 7⃣1⃣ عطسه آلرژی اول استفراغات بدن را تدبیر کنید. دوم خلط زاید را چک کنید. سوم تدابیر فصول را دریابید. چهارم تقویت مغز کنید. پنجم از همه مهمتر که معمولا به آن اهمیتی نمی دهیم، چک کردن روزنه های پوست است(با حمام گرم،لیف و کیسه و سفیداب و حمام آب سرکه و ورزش و ماساژ، روزنه های بدن را باز کنید.) ــــــــــــ دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
صوت شماره8⃣1⃣ چگونگی استفاده از داروها ــــــــــــــ دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
13.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 متن مهمی که سازمان FDD همزمان با گران شدن دلار در ایران منتشر کرد! ⭕️برنامه FDD و اسرائیل برای برهم زدن اقتصاد ایران 🔻بعد از دیدن این کلیپ می‌فهمید شبکه‌های تروریستی من‌و‌تو و اینترنشنال چرا مردم رو به خارج کردن پول‌هاشون از بانک‌ها ترغیب می‌کنن 🌏 👇 🆔 @takhribchi110
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
صوت شماره 9⃣1⃣ بیداری جامعه ـــــــــــــــ 🆔دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
تقویت مغز.pdf
510.8K
🔰تقویت مغز ✅ویرایش جدید ــــــــــــــــ 🆔دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
⚠️ آقای رئیس‌جمهور ▫️در هنگامه‌ی جنگ اقتصادی هوشمند و چند لایه‌ی جریان معارضِ منطقه‌ای و بین‌المللی، برای ایجاد آشوب اقتصادی در کشور، نمی‌شود تنگه احد اقتصاد کشور در سازمان برنامه و بانک مرکزی به عنوان مغزافزار اقتصادی دولت، در اختیار همان افکار و افراد دولت سابق باشد... مهدی عسگری🇮🇷 نماینده مردم شریف کرج، فردیس و اشتهارد 🔗 @MahdiAsgari133
بیماری های معده .pdf
2.89M
💢کتاب «بیماری های معده» 🔰گردآوری: مهدی خانی فراشبندی ـــــــــــــــ 🆔دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
اصول معالجات و استعمال ادویه .pdf
5.78M
💢 کتاب اصول معالجه و استعمال ادویه 🔰گردآوری: مهدی خانی فراشبندی ـــــــــــــــ دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
✅سرمایه داری در یک دقیقه گرچه کلیپ فوق طنز است و جهت انبساط خاطر ساخته شده، اما وقتی آنرا دیدم یاد ادوار مختلف سرمایه داری و ظلم و ستم‌های آن به جوامع بشری افتادم. قسمت اول فیلم که آن فرد با ولع مشغول غذا خوردن است، و طوری ایستاده که مبادا فرد پشتی در سفره او سهیم باشد، شبیه دوران اولیه سرمایه‌داری یا همان است. دورانی که با پناه بردن به تئوریهای فلسفی و و درنهایت با طرح مباحث اقتصادی توانست توجیهی جهت چپاول وغارت سرمایه و نیروی کارگر پیدا کند وبا ولع به خوردن ثروت ملتها وجوامع پرداخت. تا جایی که جهت دم افزونی سود سرمایه فرهنگ ملتها رافاسد وانسانها را دچار ازخودبیگانی والیناسیون کردند. قسمت دوم فیلم آن فرد پشتی جرات میکند و دست به سفره میبرد تا لقمه‌ای نصیبش شود. تطابق دارد با اواخر قرن نوزدهم و ظهور نخستین جنبش‌های کارگری که بامبارزات بسیار خونین همراه بود. ودرنهایت انقلابهای بولشویکی که ابتدا در روسیه بود و به تدریج تا لهستان ومجارستان و رومانی پیش رفتند. در نهایت مجبور شد به جنبش‌های کارگری امتیازهای از قبیل تاسیس سندیکاها و انواع بیمه ومدارس دولتی و....بدهد که مصادف است با طرح دولت ارشادی و ظهور . ..که البته این ادوار با کلیپ فوق انطباق ندارد...ولی قسمت آخر فیلم بسیار شبیه است به دوران سوم سرمایه داری که دوران است. از دهه هفتاد میلادی نظام سرمایه داری مشغول پس گرفتن امتیازاتی شد که در اوایل قرن بیستم به انجمن‌های کارگری داده بود. طرحهای اقتصادی و همگی در راستایی بازپس گیری سود سرمایه‌ای بود که در دهه‌های قبل، لیبرالیسم به خاطر از سرگذراندن خطر جنبش های رادیکال کارگری اجبارا پرداخت کرده بود و تن به طرح نوعی دولت ارشادی و حامی کارگران داده بود. در دوران جدید سرمایه داری باشدت بیشتر دست کارگران و سایر انسانها را از ثروتهای ملی و اجتماعی دور کرده است. همچنین لیبرالیسم با چهره‌ها و مدلهای مختلف در راستای چپاول حداکثری انسان و طبیعت برآمده است. قسمت آخر فیلم که آن فرد طماع دست نفر پشتی را از لقمه کوتاه میکند و در نهایت با کلماتی او را تهدید یا نصیحت میکند تا دیگر دست به سمت سفره دراز نکند، شبیه ماله‌ کشیهای فلسفی_علمی و و و و دیگر عمله و اَکَله سرمایه داری است که با حرفهای مثل هنر برای هنر، علم برای علم، جوامع و....سعی میکنند جنایات لیبرالیسم را علمی و منطقی جلوه کنند، تا دیگر کسی جرات برپایی جنبشهای ضد لیبرالیستی را نداشته باشد. در واقع این گروه باطرح گفتمان های مختلف فلسفی و علمی و هنری در دهه‌های اخیر سعی کردند هرگونه شورش بر علیه هژمونی بین المللی و حاکمیت لیبرالیسم را غیرطبیعی جلوه کنند. گویا پذیرش نظم فراماسون_سرمایه داری جهانی امر طبیعی است و هر کس بر علیه آن فکر کند، قلم بزند و سخن بگوید، فردی مستبد و متوهم و روان پریش و غیرطبیعی است. ┅┅┅┅──✺──•⊰➺ 🔸فلسفه نظری ⌜@falsafeh_nazari
41.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ویدیویی از آشوبهای امروز در پاریس معترضان ماشین‌ها را واژگون می‌کنند، ایستگاه‌ها را تخریب می کنند و سنگ‌فرش‌های پیاده‌رو را می‌شکنند. 🔹 این ناآرامی های اجتماعی در کل دنیا شعله ور خواهد شد🔹 در کتاب بازتنظیم بزرگ می خوانید که: بسیاری از ناآرامی ها با سرکوب های وحشیانه فرونشانده شده اند، و بسیاری وقتی دولت ها برای مهار همه گیری مردم را وادار به تعطیلی کردند، آتش زیر خاکستر شده اند. در ادامه اشاره دارد : در اولین روزهای بحران، افراد برجسته ای چنین نگرانی هایی را پژواک دادند، و به جهانیان نسبت به افزایش ریسک ناآرامی های اجتماعی هشدار دادند. می گوید یکی از آنها یاکوب والنبرگ، کارخانه دار سوئدی است. در مارس 2020 می نویسد: چنانچه بحران بطول انجامد، بیکاری می تواند برسد به 20 تا 30 درصد، مادام که اقتصادها می توانند 20 تا 30 درصد منقبض شوند... بهبودی در کار نخواهد بود. ناآرامی اجتماعی خواهد بود. خشونت خواهد بود. عواقب اجتماعی اقتصادی خواهد بود، بیکاری گسترده. شهروندان بطور چشمگیری رنج خواهند کشید، برخی خواهند مرد، برخی احساس وحشت خواهند کرد. اشاره دارد اکنون ما آن سوی آستانه ای که والنبرگ نگران کننده خوانده، قرار داریم، با 20 تا 30 درصد بیکاری در بسیاری از کشورهای سراسر جهان و با اکثر اقتصادهایی که در سه ماههٔ دوم 2020 فراتر از سطحی که از پیش هشدار داده شده بود، منقبض شده اند. این مسئله به کجا ختم می شود و در کجاها با احتمال بیشتری ناآرامی های اجتماعی بروز خواهند کرد و با چه درجاتی؟ ــــــــــــــ دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
مزاج شناسی.مهدی خانی.pdf
2.31M
🔹جهت دوره های تخصصی و کاربردی مزاج شناسی گردآوری : مهدی خانی فراشبندی ـــــــــــــــــــــــــــ 📙 انتشار با ذکر چند صلوات ــــــــــــــــــــــــــ 📕دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
بیماری بانوان.مهدی خانی.pdf
7.64M
کتاب بیماری بانوان جلد اول و دوم گردآوری : مهدی خانی فراشبندی تقدیم به شما ــــــــــــــــــــــ 💢 توجه: 📙 برنامه های زیادی در راه است. ــــــــــــــــــ دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
کتاب جامع عنبیه شناسی جلد دوم...pdf
40.35M
📕 اولین کتاب مرجع عنبیه شناسی 📙جلد دوم 📕 نویسنده: مهدی خانی فراشبندی 🌹 تقدیم شما سروران گرامی🌹 🔰با صفحات تمام رنگی🔰 💢بدلیل اینکه هزینه ی آن برای شما سروران زیاد می شد، قصد کردم رایگان آن را منتشر کنم.💢 🔰لطفا انتشار دهید التماس دعا برای فرج آقا امام زمان علیه السلام ـــــــــــ دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
بیماری های معده .pdf
2.89M
💢کتاب «بیماری های معده» 🔰گردآوری: مهدی خانی فراشبندی ـــــــــــــــ 🆔دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim