eitaa logo
دارالحکیم(حیات معقول)
926 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.2هزار ویدیو
450 فایل
امام على عليه السلام : حكمت، گمشده مؤمن است ؛ پس آن را بجوييد گرچه نزد مشرك باشد [زيرا كه] شما بدان سزاوارتر و شايسته تريد. کانال القانون فی الطب👇 https://eitaa.com/alghanon کانال دارالحکیم👇 @darolhakim
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 حکومت ها هرگز اعتنای چندانی به تذکر و نقد نداشته اند، و اکنون این اعتنا تقریبا به هیچ رسیده است، یعنی دولت ها و حکومت ها بر وفق طبع و رأی خود عمل می کنند، و در این راه چه بسا که مصلحت حفظ خویش را هم تشخیص نمی دهند. 📙 گاه خرد ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
گرچه از ابتدا اینطور به نظر می‌رسید که رئیس جمهور منتخب و آقای ظریف قرار است با هم هیات دولت را بچینند، اما اتفاقات یک هفته اخیر این شائبه را در ذهن ما ایجاد کرده که تقسیم کار میان این دو بزرگوار برای چینش هیات دولت به این نحو است که آقای پزشکیان هیات بروند و آقای ظریف دولت را بچینند! امیدواریم تا معیارهای عجیب و غریب جناب ظریف بیش از این به اعتبار آقای پزشکیان لطمه وارد نکرده خود ایشان مدیریت امور را به دست بگیرند و اجازه ندهند که شخصیت ایشان به عنوان اولین رئیس جمهور پوششی تاریخ جمهوری اسلامی ثبت شود. بلد طیب/کانال رسمی دکتر منان رئیسی https://eitaa.com/baladetayyeb
🌹 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 💢 چطور منبری ها نمی‌گذارند غزه محور وحدت علیه طاغوتیان بشود؟ این خون هایی که از حزب الله شیعه لبنانی در راه دفاع از غزه ریخته میشود بزرگترین مصداق وحدت جهان اسلام، علیه بزدلان و طاغوتیان جهان امروز است. این دقیقا همان وحدتی است که امام آن را بجای دوگانه ساختگی شیعه و سنی - به تعبیر شهید فتحی شقاقی - ایجاد کرد و تاکید نمود که دوگانه اصلی در جهان اسلام، وحدت علیه ظالمان است و این مبنای اصلی وحدت شیعه و سنی است. 💢👈 چرا جامعه مذهبی ما این دوگانه را درک نمی‌کند؟ سخنرانان مذهبی و منبری های حتی ظاهراً انقلابی که دایم دوگانه شیعه و سنی را با بازخوانی های غلط تاریخ، تقویت می‌کنند عامل اصلی هستند! اینها برعکس رهبری انقلاب که بنا دارد نقاطی از تاریخ که شیعه و سنی در مقابل ظالمان بوده اند را بازنمایی کند، به اختلافات مذهبی اشاره می کنند و این «شیعه تاریخی» است که نمی تواند خود را در طرف درست تاریخ پیدا کند! این نکته طبعا درباره همه سخنرانان نیست ولی اکثر آنان متاسفانه درک درستی از صحنه های درگیری ندارند. حتی مراجعه به غزه هم از منظر اینان نه نقطه اتحاد واقعی شیعه و سنی که نگاهی دلسوزانه و انسانی به کشته هاست! عجیب اینکه حتی جریانات مدعی نگاه تمدنی‌ هم درباره جایگاه وحدت تبیین درستی ندارند و هنوز دچار اعوجاج نظری می باشند! نیازمند جریانی نو هستیم که باورمند به نگرش تمدنی باشد. مشکل بچه های حزب اللهی این است که به لحاظ «سیاسی» پیروی انقلاب است نه «معرفتی»! ✍ علیرضا کمیلی @komeilialireza
ما حتماً باید قلّه‌های علم و تکنولوژی غربی را فتح کنیم، و الّا نمی‌توانیم آن را کنترل کنیم. رویکرد ما فتح قلّه‌های علم مدرن و عبور از آن مرزهاست. شما تا به علوم روز مسلط نشوید، ‌اصلاً نمی‌توانید کاری با آن انجام دهید. ☑️ @mirbaqeri_ir
🌹 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 🌹👈 اثبات وجود در خارج از ظرف ادراک به آسانی کیف نفسانی نیست، زیرا علم حضوری به آنها تعلق نمی گیرد، و برای پاسخ به این سؤال که آیا آنچه را ما بعنوان حالاتی از اشیاء مادی درک می کنیم در متن خارج هم به همین صورت وجود دارد، یا نفس ما در اثر یک سلسله از فعل و انفعالات فیزیکوشیمیایی و فیزیولوژیکی که در بدن انجام می گیرد مستعد درک این امور در درون خویش می شود، و نمی توان عین آنها را در جهان ماده اثبات کرد؟ 🌹👈 برای پاسخ صحیح به این سؤال باید از براهینی استفاده کرد که بعضی از مقدمات آنها از علوم تجربی گرفته می شود، و اثبات قطعی اینگونه مقدمات در گرو پیشرفت علوم مربوطه می باش. 🌹👈 بعنوان مثال، هنوز ماهیت انرژیها و رابطه ماده و انرژی بصورت یقینی شناخته نشده و از اینروی نمی توان تحلیل فلسفی یقینی درباره آنها ارائه داد. 🌹👈 فلاسفه پیشین برای و واقعیتی جز همان حالت و عرضی که بوسیله اندامهای حسی درک می شود قائل نبودند، و از این جهت آنها را ذاتاً بسیط و تجزیه ناپذیر می انگاشتند. 🌹👈 ولی بر اساس بعضی از نظریات باید آنها را از قبیل جواهر مادی بحساب آورد، و هر چند در اصطلاح فیزیک آنها را انرژی می نامند، و در مقابل ماده قرار می دهند، اما چون معتقدند که ماده از تراکم انرژی بوجود می آید، و در اثر تجزیه و تشعشع تبدیل به انرژی می شود، باید انرژی را هم از نظر فلسفی جزء اجسام بحساب آورد، زیرا محال است که جسم از غیر جسم، ترکیب شود یا در اثر تجزیه، تبدیل به چیزی شود که جوهر دارای امتداد (= جسم) نباشد. 🌹👈 اما مطلب در اینجا خاتمه نمی یابد، و با دقت بیشتر روشن می شود، که آنچه مورد درک مستقیم قرار می گیرد، جوهر نور و حرارت نیست، بلکه صفت روشن بودن و گرم بودن آنهاست، و در اینجا سئوال سابق تکرار می شود که آیا این کیفیات محسوس به همانگونه که در ظرف ادراک منعکس می شوند در خارج هم به همین صورت وجود دارند یا نه ؟ 🌹📕 آموزش فلسفه؛ آیت الله مصباح یزدی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🌹🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
️ Ⓜ️ بسم الله الرحمن الرحیم Ⓜ️ Ⓜ️💢 داروی و : 1⃣Ⓜ️ در و که موجب کثرت استفراغ و ضعف بدن می شود، و دیگر در پستان محتبس می شود، و برد خارجی آن را کثیف و فاسد می گرداند، و بسیار اتفاق می افتد که ترش می گردد، و دیگر اینکه حرارت غریزی ثدی را فرو می نشاند، و آن را از تصرف بر مجری طبیعی ضعیف می گرداند، و دیگر ثدی را تمدید می کند، و به درد می آورد، و موجب حدوث ورم و امراض دیگر آن میشود. Ⓜ️👈 علاجش : استعمال هر چیزی است که مجفف و منشف رطوبات باشد و آن را به تحلیل برد و آنچه ادرار طمث نماید برای آنکه دم را از ثدی به جانب رحم میل دهد، و مالیدن لک و مرتک و روغن گل است به پستان Ⓜ️👈یا مالیدن کمون و سرکه برای تکثیف مجاری و شرب ادویه مقلله منی در اینجا نیز نافع است؛ زیرا که خون را کم می سازد و غلیظ می گرداند و به ثدی نمی آید. Ⓜ️📕 شرح الاسباب و العلامات ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ Ⓜ️👈 داروی و برای کوچک نگهداشتن پستان نیز مفید است. Ⓜ️📙 القانون فی الطب ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ Ⓜ️ کانال مسیر طبابت https://eitaa.com/masiretebabat
Ⓜ️ بسم الله الرحمن الرحیم Ⓜ️ 1⃣Ⓜ️ از شدت نزف در زهدان، کبد سرد می شود. 2⃣Ⓜ️ از شدت احتباس طمث، دم کبد فاسد می شود. Ⓜ️📙 القانون فی الطب شیخ الرئیس اعلی الله مقامه الشریف ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ Ⓜ️ کانال مسیر طبابت https://eitaa.com/masiretebabat
Ⓜ️ بسم الله الرحمن الرحیم Ⓜ️ اکثر حدوث سرطان رحم در عقب ورم حار است، که ماده آن به کلی به تحلیل نرفته باشد، و منفجر نگردیده باشد، تا تمام آن مستفرغ گردد، بلکه لطیف آن به تحلیل رفته باشد، و غلیظ آن باقی مانده، Ⓜ️✅👈 خصوصاً اگر ماده دموی باشد؛ زیرا که آن زودتر غلیظ می شود، و حرارتش بر تحلیل لطیف آن اعانت می نماید، و رطوبتش زودتر قبول تحلل می کند، و از برای کثیف احتراق حاصل می شود، به حار ناری، و غلیان و فساد جوهر آن، تابع آن می شود. Ⓜ️📙 شرح الاسباب و العلامات ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ Ⓜ️ کانال مسیر طبابت https://eitaa.com/masiretebabat
Ⓜ️ کانال مسیر طبابت https://eitaa.com/masiretebabat Ⓜ️ کانال مسیر طبایت https://eitaa.com/masiretebabat Ⓜ️ کانال مسیر طبایت https://eitaa.com/masiretebabat Ⓜ️ کانال مسیر طبایت https://eitaa.com/masiretebabat
📜 نهضت علمی در کشور به‌معنای رسیدن به قله‌های علم مدرن، و نقد آن، و عبور از آن به‌سمت مرزهای جدید علمی است و همین دانشگاهیان، فرماندهان و افسران انقلاب اسلامی در این جهاد علمی هستند. مقدمهٔ عبور از توسعهٔ غربی، تسلّط به قله‌های آن است. این «تسلط» به‌معنای «مسخّر شدن» نیست. ☑️ @mirbaqeri_ir
Ⓜ️ بسم الله الرحمن الرحیم Ⓜ️ Ⓜ️💢 قسمت اول1⃣ Ⓜ️ کتاب توحید شهید مرتضی مطهری Ⓜ️💢 برهان سینوی : ابن سینا برای اولین بار از وجوب و امکان که مسأله ای است در فلسفه استفاده کرده است راهی که ابن سینا رفته است از راهی که ارسطو رفته فلسفی تر است، یعنی بیشتر جنبه عقلانی و محاسباتی دارد، راه ارسطو یک سرش به طبیعیات بستگی دارد که مسأله حرکت است، اما راهی که ابن سینا رفته است چنین نیست. Ⓜ️👈 ما دو مفهومی داریم که در فلسفه مورد استعمال است ولی همه مردم آن را درک می کنند. 1⃣Ⓜ️ هستی 2⃣Ⓜ️ و نیستی. Ⓜ️👈هستی و نیستی از بدیهی ترین مفهومهای دنیاست و احتیاجی نیست که کسی بخواهد آنها را برای ما تعریف کند. Ⓜ️👈سه مفهوم دیگر هم داریم که در همین ردیف است و نفس این سه مفهوم بدیهی است یعنی تصورش احتیاج به تعریف ندارد؛ 1⃣Ⓜ️ یکی «وجوب» یا ضرورت است. 2⃣Ⓜ️ دیگری «امتناع» یا محال بودن است. 3⃣Ⓜ️ و سومی «امکان» یعنی نه واجب بودن نه ممتنع بودن است. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ Ⓜ️ کانال مسیر طبایت https://eitaa.com/masiretebabat
Ⓜ️ بسم الله الرحمن الرحیم Ⓜ️ Ⓜ️💢 قسمت دوم2⃣ Ⓜ️ کتاب توحید شهید مرتضی مطهری Ⓜ️💢 برهان سینوی : اگر شما «الف» را موضوع قرار دهید و «ب» را صفت برای آن فرض کنید، میگویند «ب» برای «الف» حتماً یکی از این سه حالت را دارد، و شق چهارم ندارد، 1⃣Ⓜ️ یا این صفت برای «الف» ضروری است؛ یعنی نمی شود این صفت را نداشته باشد مثل اینکه میگوئید «مجموع سه زاویه مثلث مساوی با دو قائمه است» که نمی تواند چنین نباشد. 2⃣Ⓜ️ یا این صفت برای «الف» محال است، درست نقطه مقابل حالت اول، یعنی اصلا نمی شود «الف» این صفت را داشته باشد، مثل اینکه میگوئید «مجموع سه زاویه مثلث ۱۸۱ درجه است» که نمی تواند چنین باشد. 3⃣Ⓜ️ و یا این صفت برای «الف» امکان دارد؛ یعنی( نه ضرورت دارد که این صفت را داشته باشد، و نه ضرورت دارد که این صفت را نداشته باشد)، می تواند این صفت را داشته باشد، می تواند نداشته باشد، مثل اغلب حالات طبیعی که هر کسی دارد. Ⓜ️👈 مثلا آیا تعداد انسان های داخل این اتاق باید ده نفر باشد؟ نه. آیا محال است که ده نفر باشد؟ نه. می شود ده نفر باشد، می شود نباشد. Ⓜ️👈 یک مثال دیگر نفس عدد ۵ طاق و فرد ( یعنی غیر قابل انقسام به متساویین) است؛ بالضروره و بالوجوب و جفت بودن برایش امتناع دارد. Ⓜ️👈 اما این شیء که به نام گردو است، می تواند پنج تا باشد و می تواند شش تا باشد، میتواند طاق باشد و می تواند جفت باشد. Ⓜ️👈این مفاهیم خیلی واضحی است که نفس تصور آنها برای ما سختی ندارد. Ⓜ️👈 هم هستی و نیستی، و هم ضرورت و امتناع و امکان، از مفاهیمی است که هیچ وقت بشر از خودش طرد نکرده و طرد هم نخواهد کرد، بلکه تمام علوم بر پایه همین مفاهیم و معانی است. Ⓜ️👈 امروز که شما می گویید «قوانین جبری» یا می گوئید «اجتناب ناپذیر»، این جبری یا اجتناب ناپذیر همان ضرورت است. Ⓜ️👈 نقطه مقابل آنهم که می گوئید،«غیر ممکن» همان «محال بودن» است. Ⓜ️👈 اینکه این مفاهیم از کجا در ذهن بشر پیدا شده خودش مسأله ای است؛ چون انسان «وجوب» و «امتناع» را هیچ وقت با هیچ حسی نمی تواند درک کند این مفاهیم معقول هستند ولی محسوس نیستند. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ Ⓜ️ کانال مسیر طبابت https://eitaa.com/masiretebabat
Ⓜ️ بسم الله الرحمن الرحیم Ⓜ️ Ⓜ️💢 قسمت سوم3⃣ Ⓜ️ کتاب توحید شهید مرتضی مطهری Ⓜ️💢 برهان سینوی : Ⓜ️👈حال که ما این پنج مفهوم را دانستیم، وجود و عدم از یک طرف، و ضرورت و امتناع و امکان از طرف دیگر، Ⓜ️👈 حرف معروف ابن سینا این است که می گوید : موجودات و آنهایی که هستند مسلّم محال نیستند، چون اگر محال بودند وجود پیدا نمی کردند،( بودنشان دلیل بر این است که محال نیستند) پس اینها که هستند، یکی از دو شق دیگر را دارند 1⃣Ⓜ️ یا ممکن الوجودند 2⃣Ⓜ️ يا واجب الوجود. Ⓜ️👈( آیا به حسب احتمال عقلی از این دو شق خارجند؟ در اینکه در عالم اشیائی هست بحثی نیست. آنچه که در عالم هست، مسلم يا ممکن الوجود است، یا واجب الوجود، چون ممتنع الوجود نمی تواند باشد)، ما چشمهایمان را می بندیم و تمام هستی را زیر نظر می گیریم و نمی دانیم آنچه که در عالم هست واجب الوجود است یا ممکن الوجود. Ⓜ️👈 می گوید اگر در میان آنچه که در عالم هست واجب الوجود هست( یک شق مطلب) فهو المطلوب؛ Ⓜ️👈 و اگر آنچه هست، ممکن الوجود است، ممکن الوجود باید به واجب الوجود منتهی شود، و اگر واجب الوجود نباشد ممکن الوجودی هم نیست، چرا؟ چون ممکن الوجود یعنی آن چیزی که در ذاتش هم می تواند باشد و هم می تواند نباشد، پس خود ذاتش، به تعبیر امروزی نسبت به هستی بی تفاوت است؛ چون اگر ذات او را در نظر بگیریم، هستی برایش نه ضرورت دارد نه امتناع (می تواند باشد، می تواند نباشد)؛ پس بودن او به حکم علتی است و آن علت است که وجود را به او داده است، و الا اگر وجود ذاتي او باشد، ممکن الوجود نمی شود بلکه واجب الوجود است. Ⓜ️👈 همین قدر که وجود برای او ذاتی نیست و شما فرض کردید که او ممکن الوجود است ( یعنی وجود داشتن برای او یک امر عرضی است) پس علتی او را به وجود آورده است. فکر نمیکنم در این هم بحثی باشد. Ⓜ️👈می گوید می رویم سراغ آن علت، آن علت یا «واجب» است یا «ممکن»؛ اگر «واجب» است، پس مطلوب ما که «واجب الوجود در عالم هست» به دست آمد، و اگر «ممکن» است، باز آن هم علت می خواهد. همین طور باز سراغ علتِ علت می رویم و... Ⓜ️👈 ممکن است شما بگویید بسیار خوب همین طور بی نهایت برود جلو.(کما اینکه اصلا فرضیات مادیین در عصر اخیر بر همین نظام علت و معلول است، می گویند این شیء معلول علتی است که آن علت هم باز به نوبه خود معلول یک شیء دیگر است که آن شیء هم باز علت است و معلول، الى غير النهايه نتيجة حرف مادیین این است که نظام هستی از بی نهایت ممکن الوجودها تشکیل شده است). Ⓜ️👈 ابن سینا در جواب میگوید محال است که تمام نظام هستی از بی نهایت ممکن الوجودها تشکیل شده باشد، چرا؟ محال بودن آن را از دو راه بیان کرده است. یکی از راه تسلسل می گوید علت و معلول با یکدیگر همزمان اند؛ یعنی این شیء که در اینجا وجود دارد اگر ممکن الوجود باشد، الآن باید علتی باشد که نگهدارنده وجود و موجد آن باشد، آنگاه آن علت هم اگر ممکن الوجود باشد، الآن باید علتی در زمان حاضر داشته باشد. آن هم اگر ممکن الوجود باشد، باید علتی در زمان حاضر داشته باشد و همین طور..... در نتیجه باید الآن در آن واحد یک سلسله بی نهایت و غیر متناهی وجود داشته باشد و چون با براهینی که در مبحث تسلسل [اقامه شده] ثابت شده است که تسلسل علتهای همزمان( نه علتهایی که زمانا منفک از یکدیگر هستند) محال است، پس این هم محال است. این راه بر دو مطلب مبتنی است که ما اینجا نمی توانیم این دو مطلب را توضیح بدهیم. 1⃣Ⓜ️ یکی اینکه باید ثابت کنیم علت هر معلولی باید با خودش همزمان باشد؛ 2⃣Ⓜ️ دوم اینکه باید ثابت کنیم که علتهای همزمان نمی توانند غیر متناهی باشند که همان مسأله تسلسل است. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ Ⓜ️ کانال مسیر طبایت https://eitaa.com/masiretebabat
🔸حقوق بشر، حقوق زنان، تحصیلات، حفاظت از کودکان، حاکمیت قانون، دموکراسی، آزادی. 🔹غزه گورستان همه شعارهای شماست. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
🔶🔹 درخواست دکتر سعید جلیلی از مردم مبنی بر .... 🔰‏کارزار برگزاری علنی دادگاه متهمان و انتشار صورت جلسات دادگاه طی یک روز به ۱۰۰ هزار امضا رسید علاقه مندان برای شرکت در این کارزار می توانند از لینک زیر امضاء و حمایت کنند. 💠 امضا کنید👇 karzar.net/134964‎ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
Ⓜ️ بسم الله الرحمن الرحیم Ⓜ️ Ⓜ️👈 کتاب درسی «»، مربوط به دوره مسیر طبایت، تغییرات قابل توجه ای داشته است، و اصول معالجه تمام بیماری ها در آن جزء به جزء گنجانده شده است. Ⓜ️👈 انشاءالله شروع دوره بسیار کاربردی و مهم «اصول معالجه و استعمال ادویه»، بعد از کامل شدن کتاب درسی خواهد بود. چون این کتاب درسی تغییرات زیادی داشته است. Ⓜ️👈 و بخش اعظمی از مطالب این کتاب درسی از کتاب شریف می باشد. Ⓜ️👈به فضل الهی این دوره، یکی از بهترین، دوره های طبی مسیر طبابت خواهد بود. Ⓜ️✅👈 این دوره چون را نیز به دانشجوی طب نمایان می کند، از اهمیت وافری برخوردار است. Ⓜ️✅👈 تجربه نشان داده است، تعدادی از افراد، که در دوره مهم اصول معالجه شرکت می کنند، متوجه می شوند که چقدر کار طبابت را زود شروع کرده اتد، و بعضا تا رسیدن به درجه ای از مهارت، درمان را کنار می گذارند. Ⓜ️✅👈 بنابراین این دوره سبب خیر می شود، و دانشجو را از وهمی که برایش ایجاد شده خبردار می کند. Ⓜ️✅👈 این دوره هشداری است برای همه ما. از این جهت که، متوجه خواهیم شد، چه سیل ویران کننده ای به علم طب رسیده است. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ Ⓜ️ کانال مسیر طبابت https://eitaa.com/masiretebabat
Ⓜ️ بسم الله الرحمن الرحیم Ⓜ️ Ⓜ️💢 یک پادزهر بسیار قوی، جهت سم زدایی بدن، و در پیشگیری و درمان کرونا نیز بسیار موثر بود(تجربه شد) : ✅ ترکیبی از: Ⓜ️🔹 گردو Ⓜ️🔹 انجیر Ⓜ️🔹سداب Ⓜ️🔹 سیر Ⓜ️🔹آبلیمو Ⓜ️📕جناب عقیلی خراسانی در مخزن الادویه می فرماید : ترکیب ثوم بـا انجیـر و سداب و با مغز گردکان قويتر از فادزه. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ Ⓜ️👈 شیخ الرئیس نیز در کتاب شریف القانون فی الطب می فرماید: ترکیب سداب و گردو و نمک و انجیر، سم زداست. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ Ⓜ️ کانال مسیر طبابت https://eitaa.com/masiretebabat
Ⓜ️ بسم الله الرحمن الرحیم Ⓜ️ Ⓜ️💢 ورم غده ای واقع می شود: 1⃣Ⓜ️ گاها موقع دفع ماده در بحارین 2⃣Ⓜ️ گاها موقع دفع ماده از اعضاء اصلی 3⃣Ⓜ️ گاها قروح و جرب که در اطراف باشد، موجب جذب ماده می شود، و ماده در میان راه به غدد می ریزد. 4⃣Ⓜ️ گاها واقع می شود در امتلاء بدن Ⓜ️📙 القانون فی الطب شیخ الرئیس اعلی الله مقامه الشریف ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ Ⓜ️ کانال مسیر طبابت https://eitaa.com/masiretebabat
در دوره بسیار کاربردی می آموزیم، که مثلا ای را باید چگونه و با چه اصولی درمان کرد؟ مثلا اگر ورم غده ای ناشی از دفع ماده از اعضاء رئیسه باشد، یا ناشی از دفع ماده در زمان بحران باشد، نباید به هیچ وجه کاری کنید، که ماده ورم زا را از ورم بازدارید، بلکه باید با تدابیری خاص(محاجم)، تا حد امکان، ماده را به موضع ورم جلب کنید.
Ⓜ️✅👈انشاءالله دوره بسیار کاربردی،اصول معالجه و استعمال ادویه به زودی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ Ⓜ️ کانال مسیر طبابت https://eitaa.com/masiretebabat
Ⓜ️ بسم الله الرحمن الرحیم Ⓜ️ Ⓜ️✅👈به هیچ وجه تازه سم خورده نباید بخوابد. Ⓜ️📕 القانون فی الطب شیخ الرئیس اعلی الله مقامه الشریف ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ Ⓜ️ کانال مسیر طبابت https://eitaa.com/masiretebabat
🌹 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 💢🌹 شهید مطهری می فرمایند: اگر هیچ حدوث زمانی در عالم نداشته باشیم، حدوث ذاتی اشیاء کافی است برای مخلوقیت آنها. 📙 کتاب توحید ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
🌹 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 💢🌹 شهید مطهری می فرمایند: قدما می گفتند تمام هستی این شیء را همان جنبه محسوسش[] تشکیل نمی دهد، بلکه جنبه معقولش[] هم جزء دیگر هستی آن است، یعنی جنبه ای که وجود آن فقط با نیروی عقل و فلسفه درک می شود، و با تجزیه و تحلیل و ترکیب کردن در لابراتوار وجود آن را نمی شود دید، ولی وجودش را می شود کشف کرد. 📙 کتاب توحید ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
Ⓜ️ بسم الله الرحمن الرحیم Ⓜ️ Ⓜ️💢 سرخ آمدن بول در مرض بارد بلغمی بر پنج وجه است: 1⃣Ⓜ️ وجه اول : آن که وجع شدید افتد بنابر افراط درد که به سبب اضطراب روح و تحریک نفس سخونت می آرد، و صفرا بگدازد و در بول برآید. و نظیرش صبغ بول است در قولنج بلغمی و می تواند گفته شود که به واسطه شدت درد از آن که طبیعت بدان سمت توجه می نماید بنابر مقاومت با درد، اخلاط حاره نیز در حرکت می آیند، و احداث صبغ می نمایند. 2⃣Ⓜ️ وجه دوم: در مجرای واقعه بين المرارة و الامعاء سده بلغمی افتد، و مانع آيد خروج صفرای مراره را به جانب امعاء. پس صفرا از مراره رجع القهقرى نموده به جگر آید، و در بول برآید؛ و این نیز در قولنج بلغمی پدید می آید، و صبغ بول از سده مذکوره به شرطی است که صفرا از مراره به معده بریزد، زیرا که همچنان که در مراره و امعاء مسلکی است در معده و مراره نیز مسلکی است. غایت آن که مسلک واقع فی المرارة و الامعاء، در اکثر اغلظ و اوسع واقع شده و ايضاً، انصباغ بول از سده مزبور مشروط بدان است که صفرای منصرفه از مراره به کبد بعد رسیدن در کبد، منتشر در بدن نشود چه اگر به اعضا منتشر شود، یرقان می آرد؛ خاصه که در مجرای بول سده بود. 3⃣Ⓜ️ وجه سوم : آن که در مجرای واقع در کبد و مراره سده بلغمی افتد و بدان سبب صفرا از کبد به مراره نریزد و با بول برآید. 4⃣Ⓜ️ وجه چهارم: آن که ضعف در کبد افتد به نهجی که قوت ممیزه او مائیت را ازخون جدا نتواند نمود؛ چنانچه در استسقای بارده واقع می شود. Ⓜ️👈 و از این قبیل است ، صبغی که در بول افتد از قصور قوت عروق یا قصور جاذبه همه تن، که در اینصورت خون از کبد منجذب نمی گردد؛ چه، جدا شدن مائیت از خون در جگر بر سه چیز موقوف است Ⓜ️👈 اوّل، جذب اعضا؛ Ⓜ️👈 دوم، جذب عروق؛ Ⓜ️👈 سوم، قوت کبد. پس هرگاه در یکی از اینها قصور افتد، بول با کیموس مختلط می آید. و در اینجا نیز شرط است که موجب قصور قوا برودت باشد؛ زیرا که ما نحن فيه مقدمه صبغ بول در مرض بارد است. 5⃣Ⓜ️ وجه پنجم: آن که بلغم در عروق مسدود شود و متعفن گردد و صبغ در بول آرد. Ⓜ️📙 مفرح القلوب ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ Ⓜ️ کانال مسیر طبایت https://eitaa.com/masiretebabat
✅ حرکت طبیعی فلسفه غرض وغایت فلسفه، رسیدن به حکمت عملی وتدبیر زندگی انسان است. بعد از حکمت نظری(شناخت حقایق موجودات) به حکمت عملی(تدبیر امور ارادی زندگی بشر) میرسیم. بدین معنا که انسان در آغاز حکمت میخواهد علم به حقایق هستی آنگونه که هست پیدا کند(فلسفه نظری) تا در مرحله بعدی بداند که چطور باید زندگی فردی واجتماعی خود را مدیریت کند و برسرنوشت خویش حاکم باشد(حکمت عملی). اما از زمانی که فلسفه را مقدمه رسیدن به علم عرفان کردیم وفلسفه‌ی فلسفه را فهم عرفانی امور قرار دادیم وعرصه حکمت عملی وزندگی را رهاکردیم، دچار اختلاط و سردرگمی تاریخی شدیم. این متن درصدد نقد ونقص علم شریف عرفان نیست. چه اینکه عرفان آسمان وجود انسان است، و فلسفه زمینِ ساحتِ وجودی بشر میباشد. ملتی که زمین نداشته باشند بجای طیران در آسمان، گم گشته هوا وفضا میباشد. از حیث تاریخی مطالب عمیقی در معرفت وذوق و سِرعشق وحلقه اهل دل وشعر وتغزل داریم....اما فی الحال هیچکدام را در نحوه زندگی اجتماعی به کار نمیبریم. در عرصه فردی عارف وسالک وعاشق هستیم اما در عرصه اجتماع شهروند جامعه جهانی مدرن میباشیم واین یک ناهماهنگی بزرگ تاریخی_اجتماعی برای ماست. اقتصاد ما بجای آنکه امتداد حکمت وفلسفه متعالیه والهیه باشد وام گرفته از آدام اسمیت و فریدمن وکینز و صدها نظریه پرداز غیرمتعالیه سکولار است. علم سیاست وجامعه شناسی وروانشناسی و علوم دیگر بجای آنکه ادامه حکمت نظری شرقی_ایرانی و مبتنی برالهیات بومی وتاریخی خودمان باشد، برگرفته از الهیات و فلسفه دیگر است که رابطه چندانی با هویت تاریخی ما ندارد. فلسفه یک حرکت طبیعی دارد. از تبیین وتوضیح عقلانی حقایق عالم شروع میشود وبعد از ارائه یک فرا روایت کلان و روشمند از هستی معطوف به امور مدبره زندگی انسان میشود و مبانی الهیاتی و مبادی تصوری_تصدیقی علوم را تبیین کرده و سپس به مسائل مضاف زندگی بشر مثل عدالت چیست؟ سعادتمندی چیست؟ حقیقت امور بشری چون هنر وصنعت وعلوم وتکنولوژی چیست؟  میپردازد. به عبارتی فلسفه از عقل نظری آغاز وبه عقل عملی منتهی میشود. نه اینکه آغازش عقل نظری باشد و درانتها  به عنوان مقدمه فهم علم دیگر مطرح شود و سپس خاتمه یابد. 𖤓┅┅┅┅┅┅┅┅┅┅┅┅┅┄‌┄‌ 🔹فلسفه نظری ⌜@falsafeh_nazari
🌹 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 راه علمی یا شبه فلسفی اما آن راه های دیگر یک راه را عرض کردیم راه علمی است، ولی گفتیم شبه فلسفی راه علمی محض برخلاف نظریه بسیاری از افراد، محال است بتواند خدا را به انسان معرفی کند؛ یعنی علم به طور مستقیم نمی تواند خدا را به انسان نشان بدهد. چرا؟ چون کار علم این است که پدیده های عالم را به انسان می نمایاند؛ یعنی شیء باید کوچک باشد تا علم بتواند آن را نشان بدهد، علم می تواند عنصری از عنصرهای طبیعت را برای انسان کشف کند علم می تواند برای انسان یک سیاره در منظومه شمسی کشف و پیدا کند، اما علم هرگز به طور مستقیم نمی تواند خدا را به انسان نشان بدهد. اگر چیزی این طور محاط علم و تجربه و آزمایش در بیاید نمی تواند خدا باشد کما اینکه نمی تواند روح باشد و کما اینکه نمی تواند زمان باشد؛ یعنی این اموری که محدود به یک حد معینی نیست از حدود تجربه و آزمایش خارج است. بله علم به طور کمک و معاون و غیر مستقیم می تواند خدا را نشان بدهد و بسیار معاون و کمک خوبی است به این شکل که با فلسفه (یعنی با عقل) دست به دست یکدیگر بدهند. 📕 کتاب توحید، متفکر شیهد استاد مطهری ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
سروکله پیدا شد یک ساله دارن تب دنگی تب دنگی میکنن ولی خبری نیست ، چون کیت نیست که با خطای ۸۰ درصد مثبت بشه ، آمارسازی ها شروع بشه ! هر وقت کیت ها تکمیل بشن ، وضعیت بحرانی میشه! دقیقا دعوا سر لحاف ملاست ، جون مردم اندازه ی همین پشه هم برا اینا ارزش نداره ...
🌹 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 💢ضروری ترین نیاز دانشگاه مبارزه با استبداد علمی است. 🌹🔸اگر بنا داریم نرم افزار غربیِ علوم انسانی، اقتصاد و سياست را روی ماشين ايران نصب کنیم، آن وقت باید تحصيل‌كرده‌های فرامليتی را بر مصدر تصميم‌سازی قرار دهيم. اما اگر اسلام را به عنوان نرم افزار جامع می‌شناسيم و به آن باور داریم، پس باید آنان كه با ايده ‌ها و آرمان پ‌های اسلام و انقلاب تطابق دارند در راس سياست‌گذاری و تصمیم‌گیری قرار گيرند. 🌹🔸 سياست مداری كه بصيرت و بینش لازم برای تشخيص مكاتب اقتصادی را ندارد، در جهت ترویج، تحکیم و تثبیت منافع استعمار فعاليت خواهد کرد. 🌹🔸پل ساموئلسون مي گويد: اگر بتوانم كتب درسی اقتصاد يك كشور را بنويسم، ديگر برايم مهم نيست كه قوانين و پيمان های آن كشور را چه كسي بنويسد. 🌹🔸اختلاف ما با جريان ليبرال يك رقابت انتخاباتی نيست، بلكه اختلاف در مبانی و اهداف است. 🌹🔸اگر جمهوری اسلامی می خواهد تداوم پيدا كند، باید با استعمار فرانو مبارزه كند. مبارزه در همين دانشگاه است. چرا که نئوليبرالیسم نرم‌افزاری ست كه در ذهن نخبگان نصب می شود. 🌹🔸ضروری ترين نياز دانشگاه ما آزادی انديشه و مبارزه با استبداد علمی است. ما در دانشگاه نياز به تفكر داريم نه تحفظ و گام نخست شكستن اين آپارتايد علمی‌ است. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
Ⓜ️ بسم الله الرحمن الرحیم Ⓜ️ Ⓜ️👈 روغن ها از هر روغنی که باشند، موجب استرخاء معده می شوند. Ⓜ️👈 در میان روغن ها آنکه به معده سازگارتر از سایرین است، و کمتر زیان رسان است، و کمتر موجب استرخاء معده می شود، و و می باشد. Ⓜ️📕 القانون فی الطب شیخ الرئیس اعلی الله مقامه الشریف ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ Ⓜ️ کانال مسیر طبابت https://eitaa.com/masiretebabat
Ⓜ️ بسم الله الرحمن الرحیم Ⓜ️ و معده را ضعیف می کنند. Ⓜ️📙 القانون فی الطب شیخ الرئیس اعلی الله مقامه الشریف ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ Ⓜ️ کانال مسیر طبابت https://eitaa.com/masiretebabat