eitaa logo
دارالحکیم(حیات معقول)
912 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
1.2هزار ویدیو
443 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 بسم الله الرحمن الرحیم 💠 و با هسته(برای هر دو مزاج گرم و سرد) و نیز برای سلامتی کبد مفید هستند. 📚 القانون فی الطب شیخ الرئیس اعلی الله مقامه الشریف ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
💠 بسم الله الرحمن الرحیم 💠 انار گس مز یا همان میخوش برای کبد بسیار مفید است و موجب تقویت کبد است. 📚القانون فی الطب شیخ الرئیس اعلی الله مقامه الشریف ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
💠 بسم الله الرحمن الرحیم 💠 به غایت برای کبد مفید است. ضد عفونت است و پاک کننده کبد است. اصلاح کننده مزاج کبد است. موجب تقویت کبد است. 📚 القانون فی الطب شیخ الرئیس اعلی الله مقامه الشریف ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
خنده های رئیس جمهور ایران اسلامی، و سوت و کف های اطرافیانش، در مسئله ای چون حجاب، چقدر است. این خنده ها از عدم استقلال فکری و مدیریتی و عدم معرفت به ، مربوط به کسی است که تمایل دارد، با گروه های به وفاق برسد، اما نمی داند که چنین وفاقی، عین است. جناب نهج البلاغه خوان، امام علی علیه السلام می فرماید: كَثرَةُ الوِفاقِ نِفاقٌ. وقتی توان مدیریت سیاسی را نداشته باشید، وقتی معرفت صحیحی به اسلام و فلسفه اجتماعی حجاب نداشته باشید، وقتی که مسلمان بودن را صرفا در حفظ نهج البلاغه خلاصه کنید، اینگونه می شود، که نمی توانید فهم دقیقی به خود نهج البلاغه نیر داشته باشید. و گرنه چرا در راستای مسئله مهمی چون ، فقط باید صدای این اشخاص را بشنوید، و همراه با آنها بر قوانین مربوطه پشت کنید، و به انقلاب و وطن و قوانینش جمعاً بخندید. بجای این ، می بایست پاسخگو باشید، که چرا پیرامون که چندین نهاد مهم کشوری، وطیفه هایی را بر عهده داشته اند، در آنها ترک فعل هایی صورت گرفته است، و حالا که را فدای تمام کم کاری و ناکارآمدی ها و دشمنی های خود کرده اید، به عملکرد قانونی آنها می خندید؟ قطعا خبر ندارید که این خنده ها یعنی مجددا باید این نیروهای مقدس را فدای خود کنید. اگر کمی بودید، معنی و نتیجه این خنده ها را قبل از دیر شدن فهم می کردید. اما دلم بحال سوخت. دلم بحال سوخت. چه کسی ردای ریاست را پوشیده است؟ مهدی خانی فراشبندی ــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
آقای رئیس جمهور، حل مشکلات مردم با امکان پذیر نیست، اگر هم باشد موقت است، و این رفع مشکل بصورت موقت، ضررش در آینده نه چندان دور روئیت خواهد شد، و مردم بی پناه را بیشتر اسیر می کنید. دوندگی در مسیر و ساختار کج وابسته به داری، معنی اش به افتادن و است. یعنی در این مسیر غلط، همان تلاش نکنید، بهتر است. می دانید چرا با رویه کاری شما مخالف هستیم،چون اولا آنچه در شما سراغ داریم،این است که شما استقلال و اراده و اختیاری در تصمیمات ندارید،بلکه آنچه حزب شما، آن حزب موافق نظام سرمایه داری و مخالف استقلال کشور، به شما دیکته می کند را ناچاراً باید عمل کنید. و دوما چون عادت دارید زیاد از جمله «» استفاده می کنید، بعید می دانم بتوانید در مقابل این التقاطی که شاید از آن خبر ندارید دوام بیاورید،چون این جمله «باید بشود» در راستای عدالت نخواهد بود، یعنی حزب موافق شما در نظر و عمل، مخالف این «باید بشود»با محوریت است امیدوارم بتوانید، ولی با این التقاط و با این و با این که در شما سراغ داریم غیرممکن است بتوانید کار اساسی در راستای پیشرفت کشور انجام دهید. شخصی به من گفت،«من می خواهم طبیب بشوم، به ایشان گفتم دارید؟ گفت بله. گفتم با این نقشه راه نمی شوید، و هم اینکه چیزی که از درون مزاج نامعتدل شما سراغ دارم، شما حتی همین نقشه راه تعریف شده و غلط خودتان را هم نصف و نیمه می روید. پس زیاد به خودت زحمت نده، اول خودت را به یک مزاج متعادلی برسان و بعد حتما نقشه راه را عوض کنید. http://eitaa.com/daralhakim
11.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
Ⓜ️️👈 بدترین قلب را دونده های دو ماراتن دارند. Ⓜ️👈 ورزش های حرفه ای برای قلب مضر هستند. 🔊 ــــــــــــــــــــــــــــــــ زمانیکه در شهرستان فعالیت طبی داشتم، در یک گروهی با یک دکتر جوان و بزرگواری که فکر کنم داشت، مناظره بر سر این داشتم که بعضی از ورزش های امروز با سبک و سیاقی که دارند، برای بدن مضر هستند، و ایشان قصد داشت از طریق و و غیرو ثابت کند که اینگونه نیست. ♦️ شیخ الرئیس می فرماید: اصل حفظ سلامتی بر حفظ رطوبات بدن است : یعنی در درجه اول نباید گذاشت این رطوبات براحتی به تحلیل بروند، دوم نباید تعفن در رطوبات ایجاد شود. ورزش امروزی مثل فوتبال موجب تحلیل زیادی بدن است. ♦️ شیخ الرئیس می فرماید: وقتی رطوبات غریزی تحلیل رفتند، حرارت غزیزی نیز بتدریج کم می شود. ♦️ایشان می فرماید: خود حرارت غریزی محلل رطوبات غریزی است، و موجب اطفای خود است. بالاخره هم و هم هر دو می توانند موجب تحلیل رطوبات بدن شوند، و عمر انسان را کاهش دهند. ♦️شیخ الرئیس در بخش « بیان »، پیرامون و در رطوبات غریزی بدن صحبت می کند. ورزش سختی مثل فوتبال مگر چیزی از رطوبات غریزی بدن باقی می گذارد؟ که بخواهید با آنزیم و هورمون در اثبات حقانیت ورزش امروز باشید. البته بعضا بدلیل ، تمایل به تحقیقات بیشتر را ندارند. ــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
💡 اولین دوره MPA با رویکرد حکمرانی مردمیشیپا (شبکه پیشرفت) برگزار می‌کند: 💎 سرفصل‌های دوره: - حکمرانی اقتصادی - حکمرانی فرهنگی - مسائل اجتماعی ایران - مسائل سیاسی ایران - مبانی حکمرانی مردمی 🎓 همراه با اعطای گواهی معتبر دانشگاهیبرای ثبت‌نام‌ به شناسه زیر در "ایتا" یا "بله" پیام دهید👇 @mpa_shipaa 📱بصورت حضوری و مجازی؛ با امکان شرکت از سراسر کشور ⏳مهلت ثبت‌نام: تا ۶ مهرماه 🔆 در کانال شیپا عضو شوید👇 https://eitaa.com/shipaa
🔻مغالطات رئیس‌جمهور 🖊مهدی جمشیدی [یکم]. رئیس‌جمهور در نشست خبریِ دیروز و در واکنش به انتصاب‌های ناروا، چند شبه‌استدلال مطرح کرد. نخست این‌که ایشان فتنه را «نسبی‌سازی» کرد و به «نگاه‌ها» ارجاع داد؛ یعنی برخی که از فتنه سخن می‌گویند، راوی نگاه خودشان هستند، نه این‌که عمل طرفِ مقابل در ذات خویش، فتنه باشد. نزاع و اختلافی رخ داده و هر یک از دو طرف، نسبتی به طرف مقابل می‌دهد و این‌گونه نیست که مسألۀ «حق» و «باطل» در میان باشد و یکی «ظالم» باشد و دیگری «مظلوم». هر دو سوی ماجرا، از خطا و صواب، نصیب برده‌اند و حقِ محض نیستند و نمی‌توان جانب یکی را گرفت. اما اگر ایشان معتقد به نظریۀ ولایت فقیه است و می‌داند که تعبیر «فتنه» را شخصِ رهبر انقلاب مطرح کردند و عاملان اصلی را «فتنه‌گر» نامیدند، چرا چنین قضاوت رسوا و تحریف‌آلودی ارائه می‌دهد؟! در مسأله‌های اختلافی، باید به چه کسی جز ولی‌ّفقیه ارجاع داد و تسلیم نظرش شد؟! در اینجا، ولیّ‌فقیه با صراحت تمام، یک طرف را نفی و انکار کرده و خودش در موقعیّت حد وسط، قرار نگرفته است. آن‌همه توصیه و حسّاسیّت رهبر انقلاب، با چه واکنش‌هایی از سوی فتنه‌گران مواجه گردید؟! در یک سوی این نزاع، رهبر انقلاب قرار گرفته‌اند و ایشان برای دفاع از جمهوریّت نظام، پا به معرکه نهادند و در برابر فتنه، آشکارا و بارها موضع‌گیریِ منفی کردند. اکنون چه شده که رئیس‌جمهور، در میانه می‌نشیند و به سایۀ نسبیّت پناه می‌برد و برای قدرت، به حقیقت جفا می‌کند؟! از این گذشته، مگر مسألۀ جریان فتنه، ادّعای «وقوع تقلّب در انتخابات» نبود و مگر از عهدۀ اثبات ادّعای خود برآمدند؟! پس واقعیّت و عینیت نیز نشان می‌دهد آنچه که رخ داده، به‌حتم فتنه بوده است. فتنه، «از نظر ما»، فتنه نیست؛ بلکه «به‌واقع» فتنه بود و نباید با پناه‌بردن به نسبیّت و سیّالیّت، حقیقت را پایمال کرد. به‌نظرم کسی‌که دربارۀ فتنه، چنین قضاوتی دارد، بهره‌ای از عدالت سیاسی ندارد. [دوّم]. دیگر این‌که ایشان در ادامه می‌افزاید هر کسی «عیوب» و «خطاها»یی دارد و برای تحقّق وفاق، باید از گذشته گذشت و بر ضعف‌ها، چشم‌پوشی کرد. این سخن نیز با نظر صریح رهبر انقلاب، تعارض دارد؛ چراکه ایشان هم اقدام فتنه‌گران را «خطای نابخشودنی» دانستند و هم آنها را «خط قرمزِ نظام» برشمردند و از نزدیکی و مؤانست به آنها پرهیز دادند. آیا رهبر انقلاب در برابر عیوب و خطاهای عادی، چنین موضع سرسختانه‌ای دارند؟! آیا جای مدارا و نرمش وجود دارد اما ایشان چنین نمی‌کنند و اینان را در دایرۀ حاکمیّت نمی‌پذیرند؟! حصر، ظلم نظام به فتنه‌گران است، یا کمترین مجازاتی است که برای آنها در نظر گرفته شده است؟! آنچه که در فتنه رخ داد، ضعف بخشودنی و عادی بود، یا آنچنان ناجوانمردانه و خائنانه بود که رهبر انقلاب از چنین افرادی به عنوان «افراد نامطمئن» یاد کردند؟! آن‌همه صدمات ملّی و ضربه‌های حیثیّتی و شکاف‌های اجتماعی و لطمات اقتصادی و ... که هنوز هم علاج نشدند، حاصل ضعف‌های عادی بودند، یا خیانت و خباثت فتنه‌گرانی چون هاشمی‌ و خاتمی و موسوی و کروبی. باور کنیم که ذهنیّت رئیس‌جمهور، این اندازه بسیط و ابتدایی و ساده‌ساز است؟! [سوّم]. رئیس‌جمهور به عنوان یک شبه‌استدلال دیگر می‌گوید اگر اینان را به کار نگیریم، دیگر «وفاق»، معنایی نخواهد داشت. عجبا! اوّلاً، مگر معنی وفاق، «دلجویی از اصحاب فتنه» است؟! «وفاق ملّی» یعنی «وفاق با فتنه‌گران»؟! این وفاق، با نام این‌که «ملّی» است، فروخته شده، اما در عمل، معنی‌اش عبارت است از در آغوش کشیدن نیروهای فتنه. چرا باید وفاق ملّی را مشروط به «اصحاب فتنه» کرد و آنها را مساوی با مفهوم «ملّی» انگاشت؟! ثانیاً، ترجمۀ وفاق ملّی، «گماردن افراد بر کرسی‌های قدرت» است؟! یعنی همین که قدرت را میان افراد، توزیع و تقسیم کردیم، وفاق حاصل شده است؟! این امر، «سهمیه‌بندیِ قدرت سیاسی» نام دارد و نه وفاق ملّی. وفاق، از اتّحاد باطنی و همسانی فکری برمی‌خیزد و نه از تکه‌تکه‌کردن قدرت سیاسی و سپردن هر تکه به کسی. عمل‌گرایان برای این‌که مانع و مزاحمی در مسیر قدرت‌شان نباشد، چنین شگردی را در پیش می‌گیرند تا همگان را در سپهر خویش، هضم و مستحیل سازند؛ هر چند در این میان، اصالت‌های فکری نادیده گرفته شوند. هنگامی‌که طرّاحان پشت‌صحنۀ این دولت، از جملۀ عوامانۀ «با هم دعوا نکنیم»، تعبیر «وفاق ملّی» را بیرون می‌کِشند و به‌عنوان گفتمان، به خوردِ جامعه و رسانه و حاکمیّت می‌دهند، روشن است که نباید توقع معقولیّت و حکیمانه‌گی داشت. در این دولت، بازار سطحی‌اندیشی و ساده‌سازی و منطق‌گریزی و محاسبات کوچه‌بازاری، بیش از اینها گرم خواهد شد. https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
28.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢👈 معرفی و افشای پشت پرده شرکتهای دارو و واکسن سازی مطرح دنیا 💢👈 همه اسرائیلی هستند حتی واکسن روسیه.
بارها گفته ایم و مجددا هم می گوئیم: و هر دو یک هستند. این گفته را بتدریج همه متوجه خواهند شد. دشمن فقط در زمینه نظامی با سلاح نظامی دشمنی نمی کند، تا شما سلاحش را با چشمان مبارک خود ببینید، او در تمام زمینه ها دشمنی می کند، و برای هر حوزه ای از دشمنی اش یک و دارد. امروز تمام این سلاح ها یک لایه پوششی نهان بنام دارند، یعنی با علم(البته تکنولوژی نه علم، اما بنام علم) دهان همه را قفل کرده اند. دشمنی اش را به گونه ای انجام می دهد، که حتی دانشمندان شما را در جنایاتی که انجام می دهند، با خود همراه می کند، و مهر تأیید کارش را از زبان دانشمندان شما به خورد شما می دهد. وقتی دانشمندان شما تسخیر شدند، دشمنی اش با شما سهل تر است، چون مهمترین را تسخیر کرده است. بنابراين نیاز است که یک تحقیقاتی بر روی داشته باشید، تا هم تمام ابعاد انسان را بشناسید، و هم دشمن را که او هم یک انسان است، خوب بشناسید، تا متوجه بشوید همین انسان چگونه می تواند دشمنی کند. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
1_6273911405.mp3
27.17M
فیلسوفان بزرگ ملاصدرا و شبخ الرئیس (جلسه ششم) 6⃣ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim