eitaa logo
درمحضرقرآن 📖 واهل بیت ع #فقط_به_عشق_علی
1.4هزار دنبال‌کننده
22.8هزار عکس
7.2هزار ویدیو
640 فایل
لطفااگر فایلهای قرآنی مشکلی داشت در گروه زیر خبر بدید برای کانال زحمت زیاد کشیده میشه‌حمایت بفرمایید ⚠️نشربعضی مطالب باذکرصلوات آزاد گروه پیشنهادوانتقاد، تبلیغ‌ممنوع🚫👇 https://eitaa.com/joinchat/97321157Gf8faec81aa
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صحبت روشن ضمیران، کور را بینا کند 🔺️بیانات آیت‌الله مصباح یزدی قدس سره حسینیه امام خمینی(بیت رهبری، قم) ۲۵ تیر، ۱۳۹۳ 🍃 @Darmahzareghoran الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج ✨
💠 حجاب و کودک - ۳ ⚪️ اصل تقلید و الگو پذیری در کودکان و نوجوانان دوران کودکی، دوران تقلید و الگوپذیری از شخصیت‌های مورد علاقه است. به طور مثال، دختر بچه دو ساله‌ای که مادر خود را درحال نمازخواندن می‌بیند، کنار او می‌ایستد و از حرکات او تقلید می‌کند. از این اصل الگوپذیری و تقلید باید به بهترین نحو استفاده شود تا بتوانیم کودکانمان را به سمت پوشش سرشار از حیا و حجاب سوق دهیم. از مواردی که می‌تواند در رابطه با این الگوپذیری مؤثّر باشد، بزرگترهای مورد علاقۀ کودک، مثل مادر، خواهر، مربّیان و اقوام نزدیک و ... هستند‌. هنگامی که آن‎ها مظهر یک پوشش کامل اسلامی باشند، این تقلید در طفولیت از سوی دختران سبب می‌شود این پوشش برای آنها مطبوع و لذت‌بخش شود و لذا هیچ وقت تبدیل به یک نوع امر تحمیلی و سخت در بزرگسالی نمی‌شود. مورد بعد در حوزۀ الگوها و تقلید پذیری کودکان، عکس‌هایی است که در کتاب‌ها، چه داستانی و چه درسی و در مجلات کودکان چاپ می‌شود. وقتی عکس‌ها از شخصیت‌های مورد علاقۀ کودکان باشند؛ قطعاً به خاطر علاقه‌ای که به آنها دارند، از طرز پوشش آنها هم تقلید می‌کنند. پس کارکردن روی نقاشی‌ها و عکس‌های کتاب‌های کودکان، با توجّه به تقلید و الگوپذیری همه جانبۀ آنها موضوع بسیار مهمّی است؛ اینکه در همۀ عکس‌ها و تصاویر باید پوشش مطلوب اسلام رعایت شود تا از این رهگذر حجاب برای آنها امری پذیرفتنی و دوست‌داشتنی شود. وقتی کودکان عادت کنند که در کتاب‎ها و مجلات، زن و دختر را با پوشش اسلامی و شرعی ببینند؛ از همان خردسالی این نوع پوشش و حجاب برایشان یک امر عادی و مطلوب خواهد شد. مورد دیگری که می‌توان در این زمینه به آن پرداخت، شخصیت‌های واقعی و مجازی در تلویزیون هستند که چه در قالب کارتون‌، انیمیشن و ... و چه در قالب فیلم‌هایی که از افراد واقعی تهیه می‌شود کودک با آنها رابطه برقرار می‌کند. به طور کلی در عصر حاضر تلویزیون به خاطر حضور فوق‏العاده تأثیرگذارش در خانواده، حتّی از پدر و مادر هم قوی‏‌تر ظاهر شده و تأثیرات همه جانبه‌‏ای روی شکل‌گیری شخصیت کودکان و نوجوانان دارد و کودکان به خاطر تعامل سریع و راحتی که با تلویزیون برقرار می‏‌کنند؛ به سرعت از شخصیت‌های آن الگوبرداری می‌کنند. هر چه هم سن او بیشتر شود، این وابستگی‌‏ها قوی‌تر می‌گردد. پس اگر بتوانیم چهره‌‏های انیمیشنی و کارتونی، همچنین بچه‌های بازیگر فیلم‌ها و نمایشنامه‌های تلویزیونی و کودکان شرکت کننده در مسابقه‌‏ها و ... را با پوشش مطلوب و اسلامی عرضه کنیم، قطعاً کودکان از پوشش آن‌ها تقلید می‌‏کنند و آن ها را الگوی پوشش و رفتار خود قرار می‌‏دهند. مورد بعد، مربّیان، معلّمان و حتّی کارمندان و مدیران موسسه‏‌های فرهنگی هستند. در مهدکودک‌ها و یا مدارس، یک مربّی که پوشش اسلامی دارد و به شدّت هم مورد علاقة بچه‌ها است، تبعاً به دلیل همان الگوپذیری، بچه‌ها تلاش می‌‏کنند خود را شبیه او کنند و این سبب می‌شود مراعات حجاب و پوشش برای کودکان و نوجوانان دوست داشتنی و لذّت‌بخش شود، نه تحمیلی، خشک و تنها از سرانجام وظیفه و اجبار. ⚪️ تفهیم منطق حجاب از راه تمثیل‌ها و داستان‌های جذّاب کار دیگری که در این رابطه اهمیت دارد؛ تفهیم منطق حجاب با استفاده از داستان و تمثیل است. چون کودکی که در خردسالی به سر می‌برد، هنوز ذهن منطقی او شکل نگرفته و نمی‌‏توان با استدلال و برهان‌های منطقی، او را متقاعد کرد. پس برای تفهیم چرایی حجاب و متقاعد کردن کودکان، باید از تمثیل و داستان‌های جذّاب مختلف کمک گرفت و چرایی‌هایی حجاب را در حدّی که برای او قابل فهم باشد و در ذهن او بگنجد، از این راه به او تفهیم کرد؛ چرا که کودکان مَثَل‌ها و داستان‌ها را خیلی خوب درک می‏‌کنند و روح آنها را می‌‏فهمند. لذا باید سعی کرد پوشش اسلامی که برای آن‌ها تبدیل به عادت شده، برایشان منطقی گردد تا در وجودشان تثبیت شود. البتّه به مرور که بزرگ‌تر می‌‏شوند؛ باید تمثیل و داستان تبدیل به استدلال و برهان شود. افرادی که در کار تعلیم و تربیت و نوشتن داستان‏‌های کودکان و نوجوانان هستند، باید خودشان را مجهّز به توانمندی‌‏های علمی، هنری و ادبی در انتقال چرایی‌‏‏های حجاب کنند و با بهره‌‏گیری از هنر و ملزومات مربوط به آن‏، برای دلنشین‌تر کردن منطق حجاب و تفهیم آن تلاش کنند. این تلاش می‌‏تواند در قالب سرودن شعر و سرود، نگارش داستان، ترسیم نقاشی و کاریکاتور، مجسمه‌سازی، اجرای نمایشنامه‌‏ها، برگرازی مسابقات گروهی و ... باشد. ادامه دارد .... 🎤 مصاحبه با استاد مهدی طیّب به مناسبت روز عفاف و حجاب - مجلۀ شهرزاد - تیرماه ۱۳۸۹ 🍃 @Darmahzareghoran الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج ✨
💠 حجاب و کودک - ۴ تلویزیون؛ متّهم ردیف اوّل در رابطه با امر حجاب امروزه با معضلات جدّی و پدیده‌‏های مخرّبی رو‌به‌رو هستیم. متّهم ردیف اوّل در این زمینه، پرمخاطب‌ترین وسیلۀ ارتباط جمعی، یعنی تلویزیون است که می‌تواند مؤثّرترین وسیلۀ انتقال الگوها و مفاهیم ارزشی برای توسعۀ فرهنگ دینی باشد. کودک از یک سال و نیم تا دو سالگی با تلویزیون تعامل برقرار می‌‏کند و برنامه‌‏های آن را در حدّ کارتون‏‌ها و تصاویر رنگی آن می‌‏فهمد. وقتی در این برنامه‏‌های کارتونی و نمایشی، زنان و کودکان را بدون پوشش و حجاب اسلامی می‌‏بیند، ناخودآگاه از آن‌ها تأثیر می‌‏پذیرد و برای خود الگو برمی‌دارد. فیلم‌‏های کارتونی و انیمیشنی اغلب با فرهنگ و اعتقادات و سبک زندگی غربی، در کشورهای غیر اسلامی تولید و به کشورهای اسلامی صادر می‌‏شود. دیدن این برنامه‌ها برای کودکان و نوجوانان، ثمره‌‏ای جز غرب زدگی و ناهنجاری‏‌های اخلاقی و فرهنگی نخواهد داشت. تولیدات داخلی هم از این عیب مبرّا نیست. برنامه سازان ما در رابطه با این مسئله باید بیشتر تأمّل کنند. اغلب آنها تکنیک ساخت برنامه‏‌ها و ارائۀ آنها را آموخته‌اند، امّا علمی که باید با این تکنیک‌ها منتقل شود را ندارند. آنها قبل از هرگونه آموزش در زمینۀ مجری‏‌گری، گویندگی، فیلم‏سازی، کارگردانی، سناریونویسی و ... باید مباحث علمی مختلف را در حوزه‌‏های معارف و فرهنگ اسلامی، تعلیم و تربیت، جامعه شناسی و روانشناسی و ... بیاموزند و بعد برای انتقال این علم، از تکنیک‌های هنری استفاده کنند. برنامه‌هایی که ما در داخل کشور برای کودکان و نوجوانان تولید می‌‏کنیم هم، اغلب به شدّت بدآموز است. در استفاده از برنامه‌ها هم، حریم و حد برای مقاطع مختلف سنّی رعایت نمی‌شود . امام خمینی (ره) نیز فرمودند: ‏«رادیو و تلویزیون یک دانشگاه است برای همۀ جامعه» براستی این دانشگاه به گروه‌های سنّی مختلف جامعه چه می‌آموزد و دستاورد سی سال آموزش آن چه بوده و جامعه از نظر همسویی با فرهنگ و سبک زندگی اسلامی به کجا رسیده است؟ در دنیای امروز، کودک قبل از نقش‌پذیری از جامعه، از تلویزیون تأثیر می‌‏پذیرد. در عصر حاضر، نقش این رسانۀ جمعی، قوی‌تر از نقش خانواده، مربّی، معلّم، مدرسه، استاد دانشگاه و ... شده است. پس باید با برنامه‌ریزی و سیاست گذاری‌‏های دقیق در این رسانه، الگوهای منفی برنامه‌های تلویزیون را از بین برد و با راه‌کارهای علمی و حساب‌شده و به جا، به اشاعۀ فرهنگ صحیح دینی و سبک زندگی اسلامی پرداخت. مورد دیگری که به شدّت نقش مخرّب دارد، محیط مهدکودک‌‏ها، دبستان‌‏ها، مدارس راهنمایی‏ و نیز پوشش مربّیان و کارکنان آن‏هاست. وقتی هیچ نظارت و حساسیتی در این زمینه صورت نمی‏‌گیرد و مسئولان و مربّیان و کارکنان آنها مکلّف نمی‌‏شوند پوشش اسلامی را رعایت کنند، حضور آن‏ها با پوشش‌های غیر اسلامی تأثیر مخرّبی روی بچه‌ها برجا می‌گذارد. در پایان مجدداً تأکید می‌کنم به جای تحمیل کردن حجاب به کودکان و نوجوانان؛ و تبدیل کردن آن به یک اجبار تلخ در بزرگسالی؛ باید از یک سو تمهیدات تربیتی که به آنها اشاره شد را فراهم ساخت و از سوی دیگر، معضلات و عوامل مخرّب را در این زمینه شناسایی کرده و در جهت رفع آن‏ها، اقدام جدّی نمود. 🎤 مصاحبه با استاد مهدی طیّب به مناسبت روز عفاف و حجاب - مجلۀ شهرزاد - تیرماه ۱۳۸۹ 🍃 @Darmahzareghoran الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج ✨
✘ ظلم کردن به کسی که ضعیف است و نمی‌تواند انتقام بگیرد، یا بزرگوار است و نمی‌خواهد تلافی کند؛ خطرناک‌ترین عواقب را برای شما بدنبال دارد. 🍃 @Darmahzareghoran الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج ✨
بدترین ظلم.mp3
1.1M
  💥 بدترین ظلم ظلمی که قطعا انسان را به هلاکت می‌رساند! منبع: مجموعه انصاف 🍃 @Darmahzareghoran الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج ✨
♥️⃟📿 آقاموݩ‌منٺظرھ...↯ بریم‌دعاے‌فرج‌بخوݩیم...🤲🏻 اللھم‌عجل‌لولیڪ‌الفرج...🍃 📿|↫ ♥️|↫ 🍂برگـــــــــــــردانتظار اهالی آسمان.... خیره به راه آمدنت مانده چشممان... 🍂داریم از نیامدنت زجر می کشیم... عجل علی ظهورک یا صاحب الزمان... 🌙 تعجیـل‌در‌ظهـور صلـوات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دیدن روی تو بر دیده جلا می بخشد قدم یار به هر خانه صفا می بخشد بدتر از درد جدایی به خدا دردی نیست خاک پاهای تو گفتند دوا می بخشد 🍃 @Darmahzareghoran الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج ✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_6005953903038827080.mp3
4.47M
⁉️شیوه صحبت کردن با امام عصر عج: ⭕️پاسخ: ابراهیم_افشاری 🍃 @Darmahzareghoran الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج ✨
1_4608174950-AudioConverter.mp3
2.12M
⁉️باتوجه به تلاقی شب ۲۳ ماه رمضان با شب جمعه و رخ ندادن صیحه آسمانی و ناامیدی از امر ظهور تنها شرط نزدیکی به ظهور چیست ؟ ⭕️پاسخ: ابراهیم_افشاری 🍃 @Darmahzareghoran الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج ✨
1_4608297198-AudioConverter.mp3
1.9M
⁉️توضیحاتی پیرامون سپاهیان سفیانی : ⭕️پاسخ: ابراهیم_افشاری 🍃 @Darmahzareghoran الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج ✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5814414892966349560.mp3
1.96M
🔊مجموعه صوتی 👤استاد حسن محمودی 📝قسمت اول 🔖روزگار شگرف بعد از ظهور 👌کوتاه و شنیدنی 👈بشنوید و نشر دهید. 🍃 @Darmahzareghoran الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج ✨
4_5816802508235869043.mp3
2.62M
🔊مجموعه صوتی 👤استاد حسن محمودی 📝قسمت دوم 🔖رجعت در زمان ظهور و راهکارهای آن 👌کوتاه و شنیدنی 👈بشنوید و نشر دهید. 🍃 @Darmahzareghoran الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج ✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👤 🍃 @Darmahzareghoran الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج ✨
انسان شناسی ۲۴۶.mp3
10.57M
۲۴۶ امام، منبع رحمت است! امام، منبع عاطفه است! امام، منبع مهربانی است! اما؛ همین امام، با همین حجم از عاطفه، صراحتاً اعلام میکند که در یک حالت، شیعه‌اش را نفرین میکند! 🍃 @Darmahzareghoran الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج ✨
🥀⃟🍃 🍁⚡ سوره مبارکه 🌿@Darmahzareghoran الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
4_5791875209539619217.mp3
900.3K
🥀⃟🍃 🍁⚡ سوره مبارکه قاری: 🌿@Darmahzareghoran الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
4_213466574760181993.MP3
829.2K
🥀⃟🍃 🍁⚡ سوره مبارکه قاری: 🌿@Darmahzareghoran الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
🥀⃟🍃 🍁⚡ سوره مبارکه از کتاب ترجمه خواندنی قرآن 🌿 @Darmahzareghoran الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
4_5789635753461941456.mp3
2.18M
🥀⃟🍃 🍁⚡ سوره مبارکه از کتاب ترجمه خواندنی قرآن 🌿@Darmahzareghoran الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج