eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
1.2هزار ویدیو
156 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
القاب حضرت يكي از القاب امام علي بن الحسين، سيد الساجدين است كه امام باقر (ع) در جلد 46 ، ص 6 علت ملقب شدن حضرت را چنين فرمودند: هر نعمتي كه در محضر امام سجاد (ع) ذكر مي‌شد ( نه اينكه آن نعمت به حضرت رسيده باشد) حضرت، سجده مي‌كردند، به هر آيه سجده دار در قرآن مي‌رسيدند، سجده مي‌كردند، هر گرفتاري كه خدا از ايشان دفع مي‌كردند، سجده مي‌كردند ، بعد از هر نماز واجب، سجده مي‌كردند، بعد از هر اصلاحي كه بين دو نفر انجام مي‌دادند، سجده مي‌كردند. و اثر سجده بر روي همه مواضع ( هفت موضع ) حضرت ديده مي‌شد كه به گونه‌ايي كه سالي چند بار پينه‌ها را مي‌بريدند. استاد بروجردي كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
روضه کوتاه و تاثیر گذار امام سجاد علیه السلام آيه الله جاودان
(( بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ )) آجرک الله یا صاحب الزمان فی مصیبت جدک الحسین (ع) السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبَا الْحَسَنِ يا عَلِىَّ بْنَ الْحُسَيْنِ يا زَيْنَ الْعابِدين((َ ع )) زهر نوشید وَ تب کرد محیط جگرش🌹◾ گُر گرفت از عطش و سوخت همه بال و پرش🌹◾ خشک شد جُلگه ی لب هاش و با خشکی لب🌹◾ روضه می خواند به یاد لب خشک پدرش🌹◾ گاه آهسته فقط وای برادر می خواند◾🌹 لب تشنه «قُتلوا» بود كه از بَر می خواند◾🌹 اشك می ریخت وَ هر آینه می گفت حسین◾🌹 تا دم مرگ فقط روضه ی حنجر می خواند◾🌹 ◾🌹◾🌹◾🌹◾🌹◾🌹◾🌹 ◾صلوات امام سجاد علیه السلام: اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ سَیِّدِ الْعَابِدِینَ‏ الَّذِی اسْتَخْلَصْتَهُ لِنَفْسِکَ وَ جَعَلْتَ مِنْهُ أَئِمَّةَ الْهُدَی الَّذِینَ یَهْدُونَ بِالْحَقِّ وَ بِهِ یَعْدِلُونَ‏ اخْتَرْتَهُ لِنَفْسِکَ وَ طَهَّرْتَهُ مِنَ الرِّجْسِ وَ اصْطَفَیْتَهُ وَ جَعَلْتَهُ هَادِیاً مَهْدِیّاً اللَّهُمَّ فَصَلِّ عَلَیْهِ أَفْضَلَ مَا صَلَّیْتَ عَلَی أَحَدٍ مِنْ ذُرِّیَّةِ أَنْبِیَائِکَ‏ حَتَّی یَبْلُغَ بِهِ مَا تَقَرُّ بِهِ عَیْنُهُ فِی الدُّنْیَا وَ الْآخِرَةِ إِنَّکَ عَزِیزٌ حَکِیم؛‏ پروردگارا! درود فرست بر حضرت علی بن الحسین سید و بزرگ اهل عبادت. آنکس که تو او را برای خود خالص گردانیدی و پیشوایان هدایت را- که آنها خلق را به حق هدایت کنند و به حق باز رجوع کنند- از نسل پاکش قرار دادی. و او را برای خویش اختیار فرمودی و او را از هر پلیدی و ناپاکی، پاک و مطهر ساختی و او را برگزیدی و هادی خلق به سوی خدا و هدایت یافته به حق قرار دادی. پروردگارا! پس درود و رحمتی بر او فرست که بهترین درودهایی باشد که بر ذریه پیغمبرانت فرستادی؛ تا به آن درود در دنیا و آخرت دیده‏اش روشن فرمایی که تو ای خدای مقتدرِ کامل و به حقایقِ امور آگاهی◾🌹◾   ..ان شاالله که در طومار عشاق اباعبدالله،نام یک به یک شما نوشته شده باشد و از عنایات حضرتش در دنیا زیارت و در آخرت مورد شفاعتش قرار بگیرید ◼🌹◼
◾حضرت سجاد علیه‌السلام هر گاه از راهی می‌گذشتند و کلوخی در وسط راه می‌دیدند از مرکب خود پیاده می‌شدند و با دست خود آن را از جاده دور می‌کردند. ✳ درایتی در روایت: در جاده سلوکِ ما هم، خار و خاشاک بسیاری وجود دارد. غصه‌ها، منیّت‌ها، نگرانی‌ها، کسالت‌ها،….خار و خاشاک راه سلوک می باشد. حضرت امام سجاد علیه‌السلام، موانع سلوک را دور کرده تا ما به راحتی سیر داشته باشیم. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ⬅ برای مشاهده ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید: http://bit.ly/2kdONQy
١ امام حسين عليه السلام در روز عرفه در قسمتي از دعاي عرفه فرمودند: اللهم اجعل غناي في نفسي واليقين في قلبي.... خدايا غناي در نفس و يقين در قلب را براي من قرار بده! مرحوم آيه الله سعادت پرور (پهلواني)معناي اين فراز از دعاي عرفه را از مرحوم علامه طباطبايي پرسيدند، علامه جواب دادند: غنا مقام فنا بالله است خدايا مرا فاني قرار بده گويا "نيست "هستم و نيست محتاج كسي نيست . آدمي كه هست محتاج مال و مقام و محبت و عاطفه .... است . و معناي يقين في قلبي اينست كه ال يقين ، جنس است يعني جنس يقين را در درون من قرار بده ، در قلبي كه مرتبا شك رفت و آمد دارد ظرف يقين جا باز كند ، علم اليقين و حق اليقين و عين اليقين و نور اليقين همه قلب مرا فرا گيرد. مرحوم پهلواني مي فرمايند: چون امر به درخواست شده مشخص است كه دل مي تواند پر از يقين بشود آنقدر پر كه ذره ايي ترديد و شك بر دلشان وارد نشود فقط نيازمند تلاش و طلب است .سپس مي فرمايند شايد ال يقين ال استغراق باشد يعني قلب مستغرق از انواع يقين باشد . به نقل كتاب ثمرات الحيوه استاد سعادت پرور استاد بروجردي ٩٨/٦/٢١ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
٢ امام حسين در قسمتي ديگر از دعاي عرفه فرمودند: الهي ان اختلاف تدبيرك و سرعه مقاديرك...... خدايا اينكه تدبيرهاي تو مختلف است و مقدرات تو در حال گذراست باعث شده بندگان با معرفت تو نه چشمشان در عطاي تو متوقف شود و نه در گرفتاريها از تو مأيوس شوند. علامه طباطبايي جزو علمايي بودند كه فراز آخر دعاي عرفه را از امام حسين عليه السلام مي دانستند . علامه در توضيح مي فرمايند: بنده عارف وقتي نعمتي مي بيند دلبسته و متوقف در نعمت نمي شود و وقتي بلا مي بيند در بلا نا اميد نمي شود چون مي داند همه چيز در حال گذراست و فقط خدا براي او مي ماند . (چنانچه اميرالمومنين در نهج البلاغه فرمودند زهد بين دو دو آيه قران است يعني نه چيزي كه از دست مي دهيد ناراحت شويد و نه چيزي كه بدست مي آوريد خوشحال شويد تمام خوشي ها براي رسيدن به منعم باشد و همه ناراحتي ها براي دوري و بُعد از منعم باشد ) پس طبق اين نظر عارف دل خود را به هيچ چيز وابسته نمي كند و مي داند كه همه امور زودگذر است و گرفتار نعمت و بلا نمي شود بلكه گرفتار منعم و خدا مي شود و هيچ چيزي عارف را اسير نمي كند . "آرامش عارف به نعمت نيست بلكه به منعم و معطي است " و "عارف در هنگام گرفتاري در شدت اميد به سر مي برد" و "عارف لحظه به لحظه انتظار وصال دارد" ما هم از امام حسين خواهش كنيم كه دعا بفرمايند تا در هنگام گرفتاري از وصل به خدا جدا نشويم . ادامه دارد استاد بروجردي ٩٨/٦/٢١ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
٣ امام حسين در قسمتي ديگر از دعاي عرفه فرمودند: الهي علمت باختلاف الآثار و تنقل الاطوار.... خدايا من مي دانم نشانه هاي زيادي از تو وجود دارد و همه ردّ پاي تو هستند. علامه طباطبايي در توضيح اين فراز فرمودند: با اين اختلاف و آثار و دگرگونيهاي عالم كه جوان پير مي شود و پير مي ميرد و يا پولدار فقير مي شود و..... هيچ چيز ثابت و ماندني نيست من از اين مظاهر مختلف تو فهميدم كه تو مي خواهي به من در همه چيز خودت را معرفي كني به آسمان و زمين و دشت و دريا و.... نگاه مي كنم ، تو را مي بينم بگونه ايي كه من در هيچ چيز نسبت به تو جاهل نيستم علامه در ادامه مي فرمايد: خدايا تو مي خواهي مرا عارف پرورش دهي و هيچ چيز بين من و تو حجاب نشود خدايا تو مي خواهي هر مظهري از مظاهر تو را كه در عالم مي بينم جاهل به تو نباشم و تو را شناسايي كنم حتي پرزهاي روي پشه مرا به تو مي رساند. همه چيز مرا به اسماء و صفات و افعال تو مي رساند، و عبادات هم براي همين است كه هر چقدر بيشتر بندگي كنيم بيشتر متوجه مي شويم همه عالم عبد است لذا نبايد از هيچ چيز بترسيم و نگران باشيم چون مولايي چون تو از ما دفاع مي كند. ادامه دارد كتاب ثمرات الحيوه مرحوم سعادت پرور استاد بروجردي ٩٨/٦/٢١ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
٤ امام حسين در قسمتي ديگر از دعاي عرفه فرمودند: الهي ترددي في آلاثار يوجب بُعد المزار.... خدايا ميدانم تو در آثارت جلوه كردي اما من اگر بخواهم از طريق آثار به تو پي ببرم دير مي شود ، بين من و تو فاصله مي افتد من نميخواهم از سبب به مسبب پي ببرم چون راهي طولاني است من مي خواهم از خود تو كه سبب هستي به مسبب و آيات و نشانه هاي تو برسم (برهان صديقين) پس مي گويم : فاجمعني بخدمه توصلني اليك..... خدايا مرا در حضور خودت قرار بده تا با بودن با تو به تو برسم نه از ديدن بقيه مردم و آيات تو، به تو برسم در واقع امام حسين راه ميانبر را به ما ياد داده اند خدايا مرا خادمت كن و آنقدر در حضور قرار بده تا اين حضور مرا به تو برساند. وقتي آيه الله سعادت پرور از علامه در مورد معناي فراز بالا سوال مي كنند، علامه جواب مي دهند: يعني خدايا در عبادات حضور قلب نصيبم كن خدايا اگر در همين نماز ها دلم حاضر باشد به تو مي رسم و از سمت تو بسوي خلق حركت مي كنم نه از طرف خلق بسوي تو بيايم كه اين راهي طولاني است . خدايا اگر حضور قلب، مرا به تو برساند منيت من از بين مي رود در اين صورت براي خدمات رساني، منتي هم بر خلق نخواهم داشت . ادامه دارد كتاب ثمرات الحيوه آيه الله سعادت پرور ٩٨/٦/٢١ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
امر به معروف و نهی از منکر- بخش هفتم ✴ مُنکَر فکری؛ دشوار دیدن انجام مسئولیت 🔶 یکی از مهمترین منکرات آن است که انجام مسؤلیت در نگاه انسان سخت باشد. نوعاً افراد قبل از انجام کار برای آسان شدن آن دعا نمی‌کنند. اما حضرت موسی قبل از برخورد با فرعون از خداوندسبحان درخواست كرد خدایا کار را به نظر من آسان کن. انسان باید باور داشته باشد که انجام امور با حول و قوه الهی صورت می‌گیرد نه با توان او. هر گاه ما «لا حول و لا قوة الا بالله العلی العظیم» می‌گوییم از خدا درخواست می‌كنیم كه انجام امور را برای ما آسان گرداند. آنچه سبب می‌شود مردم در انجام مسؤلیت‌ها خود را ناتوان ببینید از فکر آنان نشأت می‌گیرد نه از توان جسمی‌شان. زیرا فکر در ابتدا خود را از انجام آن امر ناتوان می‌بیند و این ناتوانی به جسم سرایت می‌کند. ✴ توکل؛ معروف فراموش شده 🔶 بسیاری از مؤمنین بیش از آنکه بر خدا اعتماد کنند بر توان خویش تكیه دارند و چون خود را ناتوان می‌بینند غصه می‌خورند و غصه خوردن را راهکاری برای حل مشکل می‌دانند، خدای سبحان بیان می‌دارد بر من اعتماد کنید که نتیجه این اعتماد شیرین است. «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی»- محرم 98 ⬅ برای مشاهده ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید: http://bit.ly/2kGNSsa
🔺وقتی سرطان فساد بر پیکر نظام اداری جامعه ای سایه افکند؛ باید دیر یا زود در انتظار مرگ آن جامعه بود!
امر به معروف و نهی از منکر- بخش هشتم 💠 مُنکر؛ جدل با خدای سبحان 🔶 گروهی از مردم درباره خدای سبحان جدل می‌کنند و سخنانی را بیان می‌دارند که شایسته مقام کبریایی خدای سبحان نیست، گاه آنها نسبت عجز به خدا می‌دهند و می‌گویند خدا مرا نمی‌بیند و صدای مرا نمی‌شنود... 💠 معروف، گفتار لذّت بخش 🔶 زمانی که مشکلی پیش می‌آید چون به دیگری می‌رسیم اگر قبل از طرح مشکل بگوییم خدایی که تاکنون مشکلات زندگی ما را مرتفع کرده به یقین این مشکل را نیز مرتفع خواهد کرد در این زمان حل مشکل پیش آمده آسانتر می‌شود زیرا نه خود از حل مشکل نا امیدم و نه برای دیگری فضاسازی منفی کرده‌ام. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ـ محرم 98 ⬅ برای مشاهده ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید: http://bit.ly/2kIcGQw
✍رهبر انقلاب: «صحیفه سجادیه» دعاست؛ اما درس است. من به شما جوانان توصیه میکنم که بروید «صحیفه سجادیه» را بخوانید و در آن تدبّر کنید. خواندنِ بی‌توجّه و بی‌تدبّر کافی نیست. با تدبّر خواهید دید که هر یک از دعاهای این «صحیفه سجادیه» و همین دعای «مکارم‌الاخلاق»، یک کتاب درس زندگی و درس اخلاق است. ۱۳۷۲/۴/۲۳ 💠
✅فرستادگانِ حسین علیه‌السلام رهبر انقلاب : حضرت امام حسین (ع) دو سه نفر مأمور کارکُشته‌ى مبرّزِ قوی‌دست به‌سوى تاریخ فرستاد. این چند مأمور، زینب کبری (س)، امام سجّاد (ع)، امّ‌کلثوم، سکینه و فاطمه‌ى بنت‌الحسین هستند. از خاندان پیغمبر چندین نفر به صورت ظاهر، اسیرانى در دست دشمنان و در باطن، مأمورانى از جانب آن مرکز الهام و وحى خداوندى به کوفه و شام و مدینه اعزام شدند و تا آخر عمرشان از این عملى که امام حسین انجام داد بهره‌بردارى شد؛ آنها علّتش را گفتند. ۵۲/۱۱/۱۳
🏴🏴🏴🏴 با سلام و درود بر همه منتظران وعرض تسليت عزاي سالار شهيدان خدمت قطب عالم امكان عجل الله تعالي فرجه الشريف يابن الحسن! در ازل دادست مارا ساقي لعل لبت/ جرعه جامي كه من مدهوش آن جامم هنوز/ استاد بروجردي پيام روز جمعه روز موعود كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
‏فیلم از طرف طباطبایی
نگویید ما ولایت فقیه را قبول داریم، لکن با ولایت فقیه اسلام تباه می‌شود! امـام خـمـیـنـی (ره): این معنایش تکذیب ائمه است؛ تکذیب اسلام است و شما مْن حَیثُ لَا یَشْعُر این حرف را می‌زنید به مناسبت تصویب اصل ولایت فقیه در مجلس خبرگان قانون اساسی؛ ۲۱ شهریور ۱۳۵۸
١٠٧ شروع كلاسهاي شرح زيارت جامعه كبيره ١٣٩٩-١٣٩٨ "فاكتبنا مع الشاهدين" خدايا نام ما را با شاهدين ثبت كن شاهدين عبارتند از پيامبر و اولياء و همه كساني كه علم حضوري نصيبشان شده است ، در واقع شاهدين همه كساني هستند كه نه فقط مي دانند بلكه مي بينند كه در همه عالم فقط يكي وجود دارد شهدالله انه لا اله الا هو....سوره آل عمران ما از خدا درخواست مي كنيم با اين شاهدين معيت داشته باشيم با كساني كه علي الدوام به يگانگي حق اعتراف دارند و اين يگانگي را مي بينند و به شهود رسيده اند. امام حسين عليه السلام مي فرمايند: هركس ما را دوست داشته باشد و با ولايت ما از دنيا برود شهيد محسوب مي شود . راوي سوال مي كند ولو در بستر بميرد ؟ حضرت فرمود : بله ولو در بستر بميرد شهيد از دنيا مي رود زيرا قران در آيه ١٩ سوره حديد مي فرمايد: والذين امنوا بالله و رسله ..... كساني كه دلداده خدا و رسول هستند نزد خدا از صديقين و شهدا محسوب مي شوند . بنابراين ايمان ، انسان را به شهود و حضور مي رساند و ايمان حجب را از مقابل چشمان انسان مرتفع مي كند . سپس امام حسين عليه السلام فرمودند: اگر شهيد فقط كسي بود كه در ميدان شهيد مي شد تعداد شهدا خيلي كم بودند. ادامه دارد استاد بروجردي ٩٨/٦/٢٠ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
١٠٨ ربنا لا تزع قلوبنا بعد اذ هديتنا ..... امام صادق عليه السلام فرمودند اين آيه را زياد بخوانيد و هرگز خود را از انحراف در امان ندانيد. ترجمه آيه : اي مربي ما و اي تربيت كننده ما و اي به كمال رساننده ما و اي خدايي كه كمالات پنهان ما را اظهار مي كني (تربيت ، ظهور از قوه به فعل است ) دلهاي ما را بعد از اينكه هدايت كردي، منحرف نكن ! آيا خداوند ابتدا به ساكن دلي را منحرف مي كند؟ قران در سوره صف آيه ٥ پاسخ مي دهد : فلما زاغوا ازاغ الله قلوبهم والله لا يهدي القوم الفاسقين . وقتي افراد خود منحرف مي شوند خدا مجازات انحراف آنها را انحراف قلب قرار مي دهد. پيامبر به خودت يادآوري كن زماني كه موسي به قومش گفت چرا درخواستهاي نابجا داري در حاليكه مي دانيد من پيك خدا بسوي شما هستم . وقتي شما با اذيتها از موسي منحرف شديد خدا هم بعنوان مجازات، قلبهاي شما را منحرف كرد. پس انحراف سياست ابتدايي خدا نيست بلكه در قبال انحرافي است كه از طرف بنده صورت مي گيرد سپس خدا گستاخي او را با انحراف قلبش پاسخ مي دهد و مجازات مي كند. ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح زيارت جامعه كبيره ٩٨/٦/٢٠ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
١٠٩ ادامه شرح فراز ربنا لاتزغ قلوبنا بعد اذ...... اينكه در اواخر زيارت جامعه اين درخواست ذكر شده به اين دليل است كه مايليم خداوند ما را جزو كساني قرار دهد كه بدليل ارتباط دائم و طولاني با اولياء، آداب و حرمت آنها را رعايت كنيم و درخواستهاي نامناسب نداشته باشيم چون همه اين امور ، انحراف قلب را به همراه خواهد داشت . ما در بين اصحاب امام حسين عليه السلام حتي يك نفر را سراغ نداريم كه در روز عاشورا بدون كسب اجازه از امام وارد ميدان شده باشد و سر سوزني حرمت شكني داشته باشند. همه ما بعنوان تكليف شرعي اين درخواست را داريم كه مبادا ما جزو هدايت يافته گاني باشيم كه عاقبت بخير نشدند و در ايستگاه ميانه راه پياده شدند. خدايا ما را در راه شريعت مستدام و عاقبت بخير كن! خدايا حال كه توفيق وصال را نصيب ما كردي ما را بر بكار گيري آداب هم موفق كن تا جزو ريزش كنندگان نباشيم. شلمقاني جزو اصحاب خاص امام حسن عسگري (ع) بود اما چون نامش را جزو نواب خاص نيافت ، منحرف شد و كتبي كه بعد از انحراف نوشت، كتب ضاله محسوب شد شلمقاني مصداق زيغ قلب و انحراف قلب بعد از هدايت است و همه اينها بدليل بي ادبي در محضر اولياء بوجود مي آيد. بي ادبي بُعد مي آورد. استاد بروجردي كلاس شرح زيارت جامعه كبيره ٩٨/٦/٢٠ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
⭕شهید آوینی: "... آن قدرتی که پشت شیطان را می‌شکند و آمریکا را از ذروه دروغین قدرت به زیر می‌کشد این گریه‌هاست."/روشنگری
"درخواست بهترينها" درخواستهاي مومن در شبهاي جمعه اوج مي گيرد چنانچه اميرالمومنين در دعاي كميل توصيه فرمودند: هركس براي خودش درخواست كند و بگويد : وَ اجْعَلْنِي مِنْ أَحْسَنَ عَبِيدِكَ نَصِيباً عِنْدَكَ وَ أَقْرَبَهُمْ مَنْزِلِهِ مِنْكَ وَ أَخُصَّهُمْ زلفه لَدَيْكَ فانه لَا يُنَالُ ذالك الَّا بِفَضْلِكَ درخواستها در سطح افضل تفضيل است ، هركس براي خودش بهترين را درخواست مي كند زيرا خداي سبحان سهميه مرا به ديگري و سهميه ديگران را به من نمي دهد .هركس سهميه خود را نزد خداوند دارد فقط بايد آنرا طلب كند. خدايا بهره بندگان نزد تو چقدر است ، من فقط درخواست نمي كنم بيشترين را مي خواهم بلكه از بيشترين ، بهترين را هم مي خواهم در واقع در شبهاي جمعه از اعداد و ارقام خارج مي شويم . حضرت صديقه طاهره سلام الله عليها به زنهاي مدينه ياد مي دادند كه گير اعداد نباشيد بلكه كيفيت را افزايش دهيد در اين فراز ها هم صحبت از اكثر نيست بلكه صحبت از احسن است چنانچه قران در سوره مباركه ملك آيه ٢ مي فرمايد:: الَّذِي خَلَقَ الْمَوْتَ والحيوه لِيَبْلُوَكُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا خدا مرگ و زندگي را آفريد تا شما را آزمايش كند كه كدامتان عمل زيبا تري داريد. در ذيل آيه فوق در روايتي از معصوم نقل شده كه احسن العمل يعني اخلص العمل كدام يك از شما عمل خالص تري داريد خدايا بندگان مخلص از ترس عذاب و يا براي رسيدن به ثواب و بهشت بندگي نمي كنند و از تو، فقط خود تو و معيت با حضرات معصومين را مي خواهند . اين بندگان درجه اخلاصشان بسيار بالا است و من مي خواهم در شمار مخلص ترين آنها باشم يعني خدايا تو به كسي كه بالاترين درجه اخلاص را دارد چه نمره ايي ميدهي، من همان نمره را مي خواهم. ادامه دارد استاد بروجردي ٩٨/٦/٢١ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
٢ ادامه بحث درخواست بهترينها خداوند در سوره مباركه انعام آيه ١٢٢ مي فرمايد : اَ وَ مَن كانَ ميتتا فَاحيَينا وَ جعَلنا لهُ نوراً يَمشي .... آيا كسي كه مرده بود و ما او را به يكباره زنده كرديم و براي او نوري قرار داديم كه در بين مردم منزوي نباشد و با نور بين مردم حركت كند ، آيا اين فرد مثل كسي است كه در تاريكي راه مي رود؟؟ در ذيل آيه فوق مفسرين عرفاني به چند نكته اشاره فرمودند: ١- چه كسي مرده بود و خدا زنده اش كرد؟ مرده كسي است كه كارهاي خودش به چشم اش مي آيد و خود را فاعل مي بيند و توفيقات را از خود ديده و هنوز از منيت خلاص نشده است . ٢- مرده بد بو و متعفن است چنانچه كسي كه مَنِ او بزرگ و فرعونيت بر او غالب است باطن متعفن دارد و براي اهل معرفت غير قابل تحمل است. ٣-وقتي مرده ايي، زنده مي شود مي فهمد كه همه كاره خداست و او فاعليت نداشته و ندارد پس وقتي در دعاي كميل مي گوييم احسن عبيدك يعني اخلص عبيدك در واقع خالصترينها كساني هستند كه جدا با تمام تار و پود باور دارند لاحول ولا قوه الا بالله اگر معصيت را ترك مي كنند به توفيق خداست و اگر طاعتي انجام مي دهند باز هم به توفيق خداست. ما هم مايليم در قله خالصترينها قرار گيريم تا از ديدن فاعليت خود خلاص شويم . در اين صورت هيچوقت از خدا طلبكار نيستيم و هميشه خود را بدهكار مي دانيم و براي خدمت به خلق هم منتي نداريم چون همه كاره خداي سبحان است . ٤-كسي كه اعتماد بر طاعاتش كرده است ، مرده محسوب مي شود زيرا افكارش ضعيف و بمثابه مرده ايست كه نميداند فقط خدا حي است و تمام طاعات به توفيق او انجام مي شود وقتي ما روي خودمان حساب مي كنيم گويا خود را كنار او(خدا) قرار داده ايم لذا در آيه مي فرمايد و جعلنا له نورا يعني ما نوري به او داديم و زنده اش كرديم كه بر طاعاتش اعتماد نكند خدايا مرا در اين طيف هم جزو بهترينها قرار بده جزو رتبه هاي بالاي شهدا و صديقين ... چون آنها تنها كساني هستند كه بر طاعاتشان اعتماد ندارند. ٥- خداي سبحان مشكل پسند نيست زيرا يكي از اسامي او سريع الرضاست اما خداوند زيبا پسند است انسان زيبايي كه تعفن و نجاست و پستي و كثيفي و منيت در او راه ندارد اگر دل پر از يقين شد زيبايي ها جلوه گر مي شوند و خدا او را تكريم مي كند. تأكيد بر عندك در دعاي كميل براي اينست كه انسان بايد نزد خدا خالص باشد و نظر مردم در اين زمينه ارزشي ندارد واجعلني من احسن عبيدك نصيبا عندك. ٦- خدايا مرا از آن زنده هايي قرار بده كه تو را همه كاره مي دانند و براي خودشان وجودي قائل نيستند گرچه عزلت نداشته و زندگي اجتماعي دارند اما در تمام مراحل روز روي خدا حساب مي كنند نه روي عمل خود. ادامه دارد استاد بروجردي ٩٨/٦/٢١ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
٣ ادامه بحث درخواست بهترينها در دعاي كميل مي خوانيم : واَقْرَبِهِم مَنزِلَه مِنك مرا جزو كساني قرار بده كه نزديكترين به تو هستند. اقربهم يعني پنهان شدن و قرار گرفتن زير عباي پيغمبر و آلش عليهم السلام همانطور كه عرض كردم در شبهاي جمعه افق درخواستها تغيير مي كند . ما درخواست مال و ثروت و مقام و همسر و.... نمي كنيم فقط خودت را مي خواهيم و مي دانيم كه شبهاي جمعه پرداختهاي تو بيكران است . خدايا چه كسي از همه به تو نزديكتر است ، من همان نزديكي را مي خواهم و به رتبه متوسط و خوب راضي نيستم بلكه به بالاترين رتبه رضايت مي دهم چون در شبهاي جمعه درخواستها متعالي مي شود و اوج مي گيرد. اَخَصِهم زُلفَه لَدَيك زلفه به معني نزديكي و قرب است قران مي فرمايد :ازلفت الجنه للمتقين بهشت به متقين نزديك است خدايا من به قرب و نزديكي معمولي هم قناعت نمي كنم مي خواهم جزء خاصترين نزديكان باشم خدايا نمي خواهم جزو عوام و خواص باشم بلكه مي خواهم جزو اخص الخواص باشم . همه ما در شبهاي جمعه دعاي كميل را مي خوانيم بنابراين همه ما مي توانيم اين درخواست را داشته باشيم . زلفه ، نصيبا، منزله همه نكره آمده است يعني ما نمي فهميم حقيقت اين درخواستها چقدر با ارزش است فقط مي دانم كه وقتي پروانه به بيشترين حد نزديكي و وصال به شمع مي رسد، از شدت قرب مي سوزد. من هم مي خواهم از شدت عشق الهي بسوزم و هيچ منيتي از من باقي نماند و فاني در حق شوم . در پايان فراز عرض مي كنيم لا ينال ذلك الا بفضلك خدايا به هيچكدام از اين مقامات نمي رسم مگر به فضل تو ! در واقع اعتراف مي كنم كه دستم خالي است و استحقاق رسيدن به هيچكدام از اين مقامات را ندارم. فضل، آن زياده هاي بي نهايتي است كه خدا مي گويد از من طلب كنيد اما قبل از آن فقر خود را و دستان خالي خود را نشان دهيد به بازار عمل با دست خالي نبود لطف تو يا مولي الموالي استاد بروجردي ٩٨/٦/٢١ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
بنده یِ آن است که سر در کار آرد و در غم و اندوه بدو نگرد و در سخن از "او"گوید، و در هر کردار ؛رضایِ او جوید وهمه را به مهمانسرایِ خواند و به طرف "او" رانَد.و داند که مبدأ اوست و در اینجا کار و بار با اوست و مرجع او.