eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.3هزار عکس
1.2هزار ویدیو
157 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
✅رهبرانقلاب، امروز: یک جریانی در کشور نخبگان را از ماندن در ایران دلسرد میکند ✍رهبر انقلاب:، صبح امروز در دیدار نخبگان و استعدادهای برتر علمی: یک جریانی در کشور وجود دارد که با پدیده‌ی «جنبش علمی» با بددلی برخورد میکند. این جریان، اصل جنبش علمی را انکار میکند. متأسفانه این حرکت بدخواهانه از داخل دانشگاه انجام میشود. کار دیگر این جریان، دلالی نخبگان علمی کشور است. نخبه را از ماندن داخل کشور دلسرد میکنند. شما در مقابل این جریان مأیوس نشوید. وظیفه‌ی وزارت علوم و وزارت بهداشت در برابر این جریان، مراقبت و پاک‌سازی است. ۹۸/۷/۱۷
💠 بشارت به عبادالله 🔸«وَ إِذا سَأَلَكَ عِبادی عَنِّی فَإِنِّی قَریبٌ أُجیبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذا دَعانِ…»(بقره/186)‌ 🔅در این آیه به یکی از پیش‌نیازهای دریافت بشارت‌های الهی اشاره شده است. 🔅در آیه به بندگانی که درمحضر پیامبراکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله، اقرار به ربوبیت پروردگار و عبودیت خویش دارند بشارت داده شده که مشمول عنایت ویژه خدای سبحان قرار خواهند گرفت. بنابراین اولین پیش‌نیاز دریافت بشارت، «عبودیت» است. 🔅خداوند به پیامبر خویش می‌فرماید به درخواست و پرسش عبادالله با نهایت عطوفت پاسخ بدهد: «به راستی که من نزدیک هستم» چه نویدی لذت‌بخش از این نوید که وجودی به بنده نزدیک است که جامع صفات جلالی و جمالی بوده و به موجب این نزدیکی، بنده با قدرت و عزم راسخ در جاده بندگی حرکت خواهد کرد. 🔅بشارت دوم برای عبادالله، «مستجاب‌الدعوة» بودن آنان است. خداوند وعده داده است که دعای ایشان را مقبول و نتیجه‌بخش قرار می‌دهد و وعده الهی تخلف‌ناپذیر است. 📚 برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی ⬅ برای مشاهده ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید: http://bit.ly/2p29DEK
مداحي نزار قطري به دو زبان فارسي و عربي☝
❇امام خامنه‌ای: «راه ما نه سوسیالیستی است نه متکی بر لیبرال دمکراسی» 🔸«تقلید از دیگران، نوزایی و نشاط حقیقی علمی را هم از بین می‌برد. راه ما نه سوسیالیستی است نه متکی بر لیبرال دمکراسی؛ ما به برکت اسلام راه سومی را به ملّت‌ها ارائه کرده‌ایم که باید بیش از پیش با سخن منطقی و عمل خود، دل ها را به این راه سودمند برای بشریت جذب کنیم و ملتها را از نفوذ روزافزون فرهنگ منحط غرب نجات دهیم. / دیدار با نخبگان علمی_۱۷ مهر ۱۳۹۸»
«أَنِ اعْمَلْ سَابِغَاتٍ» آيه ظاهراً مربوط به زره‌سازی حضرت داود علیه‌السلام است كه به وی امر می‌شود: زره‌ها را بسیار فراخ بساز! یعنی زره‌ها چنان باشد که تمام بدن تو را حفاظت کند! مفسرین از مفهوم مخالف این قسمت از آیه می‌گویند: ⭐ اگر آیه اشاره به فراخ بودن زره دارد از آن روست که زره تنگ فرد را خسته می‌کند و چون از تن بیرون آورد حفاظی نداشته و مصونیت خویش را از دست می‌دهد. ⭐ گاهی انسان اسباب و لوازم حفاظت خویش را فراهم می‌کند اما این ابزار و لوازم به گونه‌ای بر وی فشار روحی وارد می‌کنند که شخص، حاضر به نگهداشتن آن‌ها نیست به همین جهت اگر محافظت‌ها بر اساس معرفت و بر پایه شناخت باشد خطرات بسیاری را از انسان دور می‌کند. ⭐یکی از علما می‌گوید: یکی از سخت‌ترین کارها این است که پتو را از روی خود کنار زده و برای نماز شب برخیزی. اما اگر انسان بداند با نماز شب چه ملکوتی برای او رقم می‌خورد و در حجله وصل با محبوب چه نوایی به گوش می‌رسد نه تنها این امر برای او سخت نیست بلکه برایش بسیار لذت بخش خواهد شد. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ـ محرم 98 ⬅ برای مشاهده ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید: http://bit.ly/2pRYlTJ
خطبه حضرت زينب (س) حضرت زينب سلام الله عليها در خطبه ايي خطاب به يزيد فرمودند: اي يزيد گمان مي كني حال كه همه زمين را بر ما تنگ كردي و به نظر خودت راههاي سماوي را هم بر ما بستي و ما را بعنوان برده در معرض ديد افراد قرار دادي فكر مي كني خدا ما را خوار كرده و با اينكار تو را اكرام كرده است؟ فكر مي كني اين اتفاقات بدليل اعتبار تو نزد خدا است كه در ظاهر ما را در صورت برده قرار داده است؟ سپس آيه قران مي خوانند: گمان نكن مهلتهاي خدا به نفعت هست بلكه صرفا براي افزوني گناهانت است . اين عدالت است كه حتي كنيزان و زنان تو پشت پرده باشند و كسي آنها را نبيند اما دختران پيامبر (ص) را پرده دري مي كني؟ چهره هاي آنها را به ديگران نمايش دهي و دشمنان، خاندان اهل بيت را از شهري به شهر ديگر حركت دهند و هر كس و نا كسي چشمش به صورت اهل بيت پيامبر بيفتد؟ در حاليكه مردان ما هم بدليل دست بسته بودن نمي توانند از آنان حمايت كنند. اي يزيد حرف زدن دختر علي با تو خيلي سخت است و خودش روضه ايي گوياست اما بايد اين كار صورت مي گرفت گرچه من گمان نمي كردم از تو كاري برآيد اي يزيد تو انتظار مي كشي و آرزو مي كني ايكاش بزرگترهايت بودند و اين مصيبت را جشن مي گرفتند و هلهله مي كردند. سپس حضرت زينب(س) شروع به نفرين مي كنند: بخدا تو فقط گوشتهاي خودت را تكه تكه كردي هيچ ضرري به حسين (ع) نزدي حسين ، جان است و جان حسين از دسترس تو خارج است و تو فقط به جسم حسين من آسيب وارد كردي. وقتي مرثيه خوان دختر حسين(ع) باشد چه قيامتي به پا مي شود ما هم در اين شب جمعه دل خود را راهي شام مي كنيم و با روضه خواني اهلبيت همسو مي شويم و مي گوييم السلام علي الحسين و علي علي بن الحسين و علي اولاد الحسين و علي اصحاب الحسين عليهم السلام استاد بروجردي ٩٨/٧/١٨ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
١ سوره مباركه اعراف آيه ١٧٢ و اذ اخذ ربك من بني ادم من ظهورهم ذريته ...... الست بريكم قالوا بلي ..... اي رسول ما بياد آر و خلق را متذكر ساز هنگاميكه خداي تو از پشت فرزندان آدم ، ذريه آنها را برگرفت و آنها را بر خود گواه ساخت كه من پروردگار شما نيستم؟ همه گفتن بلي ما به خدايي تو گواهي مي دهيم كه ديگر در روز قيامت نگوييد ما از اين واقعه قيامت و يكتايي خدا غافل بوديم . نكات معرفتي آيه : ١-آيه از جهتي بسيار خوشحال كننده و از جهتي بسيار نگران كننده و از جهتي بشدت مرتبط با جريان عاشورا و كربلاست . ٢-رب پيامبر به طفيل وجود پيامبر(ص) به بقيه مردم هم توجه كرد و از بني ادم ميثاق گرفت (در واقع وقتي ما مي خواستيم تعهد بدهيم در حضور پيامبر (ص) بوده است. ٣-اگر پيامبر (ص) نبود ما اساسا بلد نبوديم بلي بگوييم. ٤-حال اگر قرار است در كل زندگي متذكر آن بلي باشيم بايد پيامبر حاضر باشد و حضور پيامبر در جلسات حسيني معنا مي شود كه فرمود حسين مني و انا من حسبن. ٥- آيه فرمود ربك يعني مربي كه محصول تربيتي اش پيامبر(ص) است از بني ادم هم تعهد گرفته است . ادامه دارد استاد بروجردي ٩٨/٧/١٨ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
٢ ادامه نكات معرفتي آيه ١٧٢ سوره مباركه اعراف ٦- بني آدم آنقدر محترم بودند كه با وساطت پيامبر در محضر حق ، خدا آنان را مخاطب قرار داد و خود اين مخاطب خدا قرار گرفتن علامت شرافت قديمي بني ادم است . ٧-خدا در كوه طور با موسي صحبت كرد و موسي كليم الله شد حال بني ادم هم آنقدر اعتبار دارند كه مخاطب خداي سبحان بشوند اما همه اين شرافت به طفيل وجود پيامبر (ص) است . ٨- خداوند بني آدم را بر خودشان گواه قرار داد يعني آنقدر عادل حسابت مي كنم كه گواهي تو پذيرفته مي شود. ٩- خدا كه نيازي به تعهد گرفتن نداشت ، خدا استغنائا گواهي گرفت اما بدليل تكريم بني آدم خدا از ملائك و اهل سماوات تعهد نگرفت بلكه اين امتياز خاص را به بني ادم اختصاص داد و به اين وسيله او را برتري بخشيد. ١٠-بني ادم اين ظرفيت را دارند كه به حق گواهي دهند و به شهود برسند و بي معطلي پاسخ درست بدهند. الست بربكم؟ من از قديم مربي شما بودم؟ بني ادم بدون هيچ تأخيري مي گويند: بله، قالوا بلي ١١-بني ادم چه ديد كه بفوريت جواب بله داد؟ لسان بني ادم ، لسان الله شد چون در يك آن، همه جمال و همه كمال خداي سبحان را مشاهده كرد. ١٢-بني ادم متوجه مي شود كه اقتضاي آدميتش بله گفتن است . ادامه دارد استاد بروجردي ٩٨/٧/١٨ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
٣ ادامه نكات معرفتي آيه ١٧٢ سوره مباركه اعراف ١٣-امام حسين در دعاي عرفه مي فرمايند: متي غبت... خدايا تو كي غايب بودي كه دليلي مرا به تو هدايت كند؟ تو هميشه ظهور داري و بني آدم هم در آن لحظه خاص شهود و قدرت عاشقي داشت كه ظهور خدا را ديد و در جا پسنديد و بدون تأمل بله گفت. ١٤-معروف، چيزي است كه بي معطلي انجام شود يعني ما در عهد الست ، معروف بوديم و بي معطلي پاسخ داديم. ١٥- ذات بني آدم با معرفت و عارف به ربش بود و ميدانست كه اصلش منسوب به خداست و اگر در پايان مناجات شعبانيه عرض مي كنيم كه ما را به نور عزت خود ملحق و از غير منقطع و ما را عارف به خودت كن ، نتيجه همان پاسخگويي و بله گفتن است . ١٦-يكي از مفسرين مي گويند: خدا ما را در آنزمان (عالم ذر) براي خود عقد فضولي كرد يعني خودش مي پرسد و خودش بله مي گويد. عالم ذر پشت پرده عالم فعلي است كه ما لحظه به لحظه انتخاب مي كنيم كه آيا عقد خدا مي مانيم يا جدا مي شويم . ١٧- بعضي از مردم نسبت به اين عقد قرار داد كافر مي شوند و بعضي اين عقد را فراموش مي كنند و بعضي از اين عقد غافل مي شوند و البته گروهي هم ايمان مي آورند. هر وقت بخواهم اين بله گفتن را فراموش كنم و از سابقه عقد بندگي غافل شوم ، در مجالس حسيني ياد آوري صورت مي گيرد. ادامه دارد استاد بروجردي ٩٨/٦/١٨ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
٤ ١٨-يكي از مفسرين مي فرمايند: سئوال خدا صورت ظاهري سئوال است در باطن او رب است و من عبد اساسا ذات ما عبوديت و تسليم محض است . ١٩-آدم يعني ادمان ذكر و دائم الحضور و دائم التوجه . ٢٠- خدا خودش بريد و دوخت و خلعت بندگي را بر تن بني ادم پوشاند. ٢١-خدا بني آدم را گنجي مي داند كه خود اظهارش مي نمايد. ٢٢- گويا خدا مي گويد: قبول داري رشدت دهم؟ قبول داري پرورشت دهم؟ و ما هم جواب مي دهيم: آنكس كه تو را شناخت جان را چكند فرزند و عيال و خانمان را چكند ديوانه كني هر دو جهانش بخشي ديوانه تو هر دو جهان را چكند ٢٣-بك عرفتك و انت دللتني اليك زمان آشنايي ما با تو از زماني است كه تو به ما توجه كردي و پرده را بالا زدي و خودت را جلوه گر كردي و من تو را شناختم ما نبوديم و تقاضامان نبود. ٢٤- حال كه در اين عالم وارد شديم و چموشي مي كنيم ، بايد امام حسين عليه السلام را واسطه قرار دهيم تا يادمان بياندازند كه ما كجايي هستيم و كجايي بوديم و چگونه بايد باشيم . ربوبيت خدا در زندگي ما با رحمت امام حسين جلوه گر مي شود. قبل و بعد ربوبيت خدا ، رحمت است و ما ارسلناك الا رحمه للعالمين حضرت سيدالشهداء اين رحمت را در عالم جاري مي كند. ٢٥-در حريم معرفتي امام حسين ياد قديم هاي خود و ياد دوستان قديمي خود مي افتيم يعني ارتباط مومنين با هم مربوط به زمان فعلي نيست بلكه مربوط به عهد الست است . ٢٦- بعضي از عرفا معتقدند: علت آغاز هر حرف با ب شروع ميشود بسم الله الرحمن الرحيم و حرف ب اول همان بلي است كه در عهد الست گفتيم بنابراين همه كارهاي ما بايد در راستاي همان بلي باشد در واقع انتخاب كنيم كه همه گزينه ما پسند مولي باشد و او تنها متصرف در زندگيمان باشد. ادامه دارد استاد بروجردي ٩٨/٧/١٨ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
٥ روضه امام صادق عليه السلام فرمود: زهرا سلام الله عليها به همه زوار حسين (ع)نگاه مي كنند و گويا مي فرمايند تو همان هستي كه در محضر پدرم رسول الله بله گفتي هر كس در حضور امام حسين راه يابد مادرش فاطمه با نگاه مهر به جهت تربيت مضاعف و امداد بيشتر او را مي نگرد حال وقتي مادر نگاه كند آيا گرسنه سير نمي شود؟ آيا تشنه معرفت سيراب نمي گردد؟ آيا مربي گري و پرورش را افزون نمي كند؟ برقي از منزل ليلي بدرخشيد سحر وه كه با خرمن مجنون دل افكار چه كرد مادر كه نگاه كند انسان، خاكي نمي ماند مادر كه نگاه كند معصيت كار به گناهانش ادامه نمي دهد مادر كه نگاه كند انسان در منجلاب دنياي فاني غرق نمي شوند مادرجان! شب جمعه است شب اقامه عزاي حسين است . ما كه بلد نيستيم عزاداري كنيم و خجالت زده ايم عزاداري را شما مي كنيد كه هر شب جمعه بيهوش مي شويد اما ما براي سياهي لشگر آمديم كاري از دستمان نمي آيد غير از اينكه ياد لبهاي خشك حسينت مي افتيم و مي سوزيم ياد بدن قطعه قطعه اش مي افتيم و مي سوزيم ياد سر بالاي نيزه اش مي افتيم و مي سوزيم ياد استخوانهاي شكسته اش مي افتيم و مي سوزيم ياد سرداخل تشت شراب مي افتيم و مي سوزيم ما خيلي شرمنده حسين تو ايم ياد تن كبود دخترا مي افتيم و مي سوزيم ياد اسارت عمه سادات مي افتيم و مي سوزيم ياد دو دست جداي عباس مي افتيم و مي سوزيم ياد تلذي علي اصغر مي افتيم و مي سوزيم ياد بدن اربا اربا علي اكبر مي افتيم و مي سوزيم ...... مادر جان ما را امشب نگاه و دعايمان كنيد!!! پايان استاد بروجردي ٩٨/٧/١٨ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
✴ خطبه‌ای با مضامین اخلاقی روزی امام حسین علیه‌السلام خطبه‌ای قرائت کردند: ❇«یا أَیهَا النَّاسُ نَافِسُوا فِی الْمَكَارِمِ»؛«ای مردم نفس نفس بزنید برای به دست آوردن ارزش‌های اخلاقی» 🔅حضرت به همه مردم توصیه می‌کنند که تمام توان خویش برای کسب کامل تمام خوبی‌ها به کار گیرند. کلام حضرت به این مطلب اشاره دارد که تمام افراد قابلیت و توانایی رسیدن به خوبی‌ها را دارند لکن آنچه مهم است به کار بردن تمام توان و سعی فراوان در این زمینه است. 🔅آیت‌الله‌جوادی‌آملی می‌فرمایند: «برای به دست آوردن شیء نفیس، باید نفس نفس زد!» ❇«وَ سَارِعُوا فِی الْمَغَانِمِ»؛ «در کسب غنیمت‌ها سرعت بگیرید!» 🔅بدیهی است که این توصیه حضرت درباره غنیمت مادی نیست؛ حضرات معصومین هیچ‌گاه افراد را به کسب امور مادی تشویق نمی‌کنند. 🔅غنیمت به معنای سود و بهره است و حضرت توصیه دارند که مردم در به دست آوردن بهره‌های معنوی شتاب کنند. 🔅 این عبارت ضمن یادآوری این نکته که همه افراد قابلیت رسیدن به معنویات را دارند؛ یادآور می‌شود که کسب امور معنوی خاص نیازمند تلاش خاصی بوده و نمی‌شود لنگان لنگان مسیر را پیمود. 📚 برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی ⬅ برای مشاهده ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید: http://bit.ly/33oAbPn
💠 منکر؛ تطير و فال بدزدن «قَالُوا إِنَّا تَطَيَّرْنَا بِكُمْ ...» «آنان گفتند: «ما شما را به فال بد گرفته‌ایم (و وجود شما را شوم می‌دانیم...» ⭐ علت فال بد زدن نگرش منفی است تفال یا فال به شر زدن منکری است که گروهی از مردم گرفتار آنند، مثلا گاهي شنيده مي‌شود كه مي‌گويند امروز فلانی را دیدم روز خوبی نداشتم یا از منزل که بیرون آمدم گربه‌ای را دیدم و روزم خراب شد چنین سخنانی ریشه در بدبینی و نگرش منفی افراد دارد. تطیُّر هم بر نگاه و هم بر لسان تاثیر گذار است، سخنی که از زبان خارج می‌شود زاییده فکر است. مثلا اگر مهمانی بر ما وارد شود كه به محض ورود وي اتفاق ناگواری بیافتد در لحظه از ذهن می‌گذرد که خوش قدم نیست و سپس بد قدمي او بر زبان جاری می‌شود در حالی‌که می‌توان به جای منكر تطيُّر از معروف تفال بخير كمك گرفت و چنين گفت: شايد قرار بوده بلا و مصیبت بزرگتری بر ما نازل شود که با آمدن مهمان شدت بلا کم شده، تفال بخير فضا را فضاي مثبت و پر انرژی می‌كند، اگر مغز اين جمله را تكرار كند كه هر مهمان 70 بلا را دور می‌کند لسان نيز آمدن مهمان را گرامی می‌دارد. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ـ محرم 98 ⬅ برای مشاهده ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید: http://bit.ly/33kIN9s
139807121324431721856802
جامع‌ترین دستورالعمل طب سنتی برای زائران اربعین حسینی(ع) با عنوان «مرهم»
٢ قطره ايي از درياي الطاف حسين عليه السلام خصائص زوارالحسين (ع) ١-خدا در عرش و فوق عرش با زائر اباعبدالله سخن مي گويد. ٢-زيارت اباعبدالله فوق زيارت خدا در عرش است. ٣-خدا خود با زوار قبر ابا عبدالله سخن مي گويد. ٤-اگر كسي دوست دارد خدا او را نگاه كند، زائر ابا عبدالله شود. ٥-خدا خود هر شب جمعه زائر قبر مطهر امام حسين(ع) است . ٦-خداوند سبحان همراه بسياري از ملائك همه انبياء و اوصياء پيامبر (ص)همه معصومين ، شب جمعه زائر حسين اند. ٧-زيارت شب جمعه قبر ابا عبدالله مانند زيارت خود خداست. ٨- زائر ابا عبدالله مثل زائر پيامبر(ص) است . ٩- زائر اباعبدالله گويا توفيق سخن گفتن با پيامبر(ص) نصيبش شده است . ١٠-زائر امام حسين مانند زائر اميرالمومنين (ع) است. ادامه دارد استاد بروجردي كتاب انيس الزائر كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
١١٤ وَ هَبْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ رَحِمَهُ أَنَّكَ أَنْتَ الْوَهَّابُ در بخشي از زيارت جامعه فرد براي خود دعا مي كند مثل فثبتني الله ابدا..... اما در اين قسمت، دعا بصورت جمعي ذكر مي شود ربنا ، قلوبنا، هب لنا... يعني زائر آنچنان به همه زوار معصومين پيوست مي خورد كه هرگز خود را جداي از جمع نمي بيند و شايد در پايان دعا با گستردگي كرامت اين بزرگواران مواجه مي شود لذا باور مي كند كه در سفره معصوم همه افراد سهميه ايي خاص دارند . وشايد دليل ديگر جمعي بودن درخواست ، اين است كه زائر در فرازهاي قبل انواع كمالات را براي شخص خود درخواست نمود و چون يقين به اجابت دارد گويا به همه آن كمالات متصف شد حال با مجموعه ايي از كمالات مستجاب الدعوه شده به همين جهت سفره درخواست خويش را بسيار بزرگ مي افكند تا وظيفه خود را نسبت به ديگر زائران ادا نموده و نسبت به حقوق آنان بدهكار نباشد ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح زيارت جامعه كبيره ٩٨/٧/٣ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
١١٥ ادامه فراز هب لنا من لدنك رحمه زائر با وساطت معصومين درخواست و طلب رحمت از ناحيه خداي سبحان را دارد. يعني: ١-ثبات در هدايت را كه در فراز قبل صرفا براي خود طلب مي كرد ، در اينجا براي همه زوار طلب مي نمايد در واقع رحمت، ثبات در هدايت و كمال هدايت است . ٢-زائر اعتراف مي كند همانگونه كه آشنايي ما با اين بزرگواران به فضل الهي بوده و ما استحقاق اين معرفت را نداشته ايم تداوم اين معرفت و بقاء آن هم هبه خداست و استحقاق زائر در اين زمينه نقشي ندارد يعني تلويحا و ضمنا زائر اعتراف مي كند حق معصومين را با وجود همه معرفت بجا نياورده اما طالب بقاء ارتباط است . ٣-با كلمه وهاب در پايان عبارت زائر اعتراف مي كند كه من مستحق اجابت دعا نيستم و اگر دعاي من مستجاب مي شود اين نيز هبه توست هبه ايكه بدون استحقاق و صرفا تفضلي عطا شده است. ٤-انك انت الوهاب يعني يكي از آثار معرفت معصومين ، رفع ترديد و رسيدن به يقين است كه در پايان اين زيارت با ان و انت ملاحظه مي شود حرف تأكيد و جمله اسميه ، يقين زائر را نسبت به وهابيت خداي سبحان جلوه گر مي كند و به همين جهت ارتباط با وصل بيشتري صورت مي پذيرد جمله بعدي نيز همين امر را تأكيد مي كند. ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح زيارت جامعه كبيره ٩٨/٧/٣ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
١١٦ سُبحانَ ربنا اِن كانَ ربنا لمفعولا سبحان ، مفعول مطلق فعلي در تقدير است يعني مربي من تو را از هر نقيصه ايي پيراسته مي داند همه صفات جمالي تو را به تو يادآور مي شوم كه يكي از آنها وعده ايي است كه به بندگان خود عطا مي كني و وعده هاي تو حتما محقق شده است . اِنّ مخفف از مثقله است و در واقع اِنَّ بوده و حالا بصورت اِنْ آمده پس معناي تأكيد دارد هر چيزي را كه وعده دادي محقق شده و اگر من دريافت نمي كنم مانع از من است . در ركوع و سجود هم مي گوييم هيچ نقيصه ايي بر تو نيست نمي گوييم چرا هدايتم نمي كني چرا صدايم را نمي شنوي چرا اكرامم نمي كني اتفاقا هم هدايتم كردي هم صدايم را مي شنوي هم جوابم را مي دهي هم اكرامم مي كني خدايا تو منزهي از اينكه داراي اين صفات نباشي وقتي انسان در محضر معصوم قرار مي گيرد تربيت شده الهي است وقتي خدا ما را پرورش مي دهد ارتباط ما را با معصومين برقرار و معرفت ما را نسبت به آنان افزون مي كند. تمام پرورش ما از طريق معصومين است و نمي گوييم پرورشم بده بلكه مي گوييم اساسا پرورش پيدا كرده ام كه توفيق دارم در محضر شما باشم. منزه است آن خداي پرورش دهنده كه چنين نباشد و ما را پرورش ندهد. اگر مي خواهيم خوب پرورش پيدا كنيم بايد كنار خوبان باشيم تا سرعت سير ما زياد شود كلا زيارت جامعه ما را در كنار خوبان قرار مي دهد. غير ممكن است ما علي الدوام با حضرات معصومين ارتباط داشته باشيم و از رشد صحيح بي بهره باشيم هر چقدر ارتباط صحيح بيشتر، منحني رشد كاملتر خواهد بود . در واقع در محضر معصومين استعدادهاي بالقوه ما به فعليت مي رسد. مربي، كسي است كه استعدادهاي پنهان ما را آشكار مي كند . هر چقدر استعداد بيشتر باشد كمالات دروني بيشتر ظهور و بروز دارد. در پايان دعا زائر در اوج اميد قرار دارد و منتظر تحقق درخواست نيست بلكه درخواستها را محقق و واقع مي بيند. ان كان ربنا لمفعولا حتما وعده ها انجام شده است و بايد در مقام شكر و شاهد تحقق وعده ها باشيم و معصوم را مخاطب قرار دهيم و با يقين كامل طلب كنيم . ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح زيارت جامعه كبيره ٩٨/٧/٣ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
اب براي زوار اربعين👇👇👇
🏴🏴🏴 با سلام ودرود بر همه منتظران يابن الحسن! ساقيا يك جرعه اي زان آب آتشگون كه من/ در ميان پختگان عشق او خامم هنوز/ استاد بروجردي پيام روز جمعه روز موعود كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
✅ سرّ صلوات فرستادن بر اهل بیت (علیهم‌السلام): آیت الله جوادی آملی: سيد‌نا الاستاد مرحوم علامه طباطبايي (رضوان الله عليه) مي‌فرمودند: وقتي انسان از خداي سبحان صلاه و صلوات بر اهلبيت مي‌خواهد يعني رحمت. رحمت وقتي بر اينها تنزل كرد ريزش كرد به ساير مخلوقين مي‌رسد و اگر بخواهد رحمت به ديگران برسد اول بايد به اينها برسد تا به ديگران برسد لذا انسان براي اجابت دعا شايسته است اول درود بفرستد يعني صلوات بفرستد. نه درود به معناي سلام.
🏴زیارت از محدودۀ اطراف حرم ✍سوال: در ایام اربعین به علت ازدحام شدید، ورود به حرم حسینی و گاهی بین ‌الحرمین بسیار دشوار و برای برخی ناممکن است، و گاهی موجب اذیت دیگران می‌شود. در این شرایط آیا خواندن زیارت از محدودۀ اطراف حرم کافی است؟ ✅جواب: در فرض مذکور کفایت می کند.
💠 معروف؛ تسبیح ⭐فلسفه تسبیح؛ معیوب دیدن خود و مبرّی دانستن خداوند از هر عیبی است. ⭐تسبیح یعنی تمام کارهای خداوند را حکیمانه دانستن و هیچ اعتراضی به خداوند نداشتن. ⭐ حضرت یونس فردی عادی نبود بلکه کامل زمان خود بود، در آن زمان هشتاد و سه سال مردم را به دین دعوت کرده بود، اما با این وجود زمانی‌که در کشتی سه بار قرعه به نام او در آمد و به نوعی رسوایی ایجاد شد، کوچکترین اعتراضی به خدای سبحان نداشت و زمانی‌که در شکم ماهی قرار گرفت در عوض فرافکنی و مقصر دانستن دیگران، تقصیر را بر عهده خود دانست و به خداوند فرمود: «لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ» 💠 معروف؛ مقصر دانستن خود ⭐یکی دیگر از امور معروف فرافکنی نداشتن و خود را مقصر دانستن است. ⭐گاهی اوقات ما خود را مقصر می‌دانیم و با خود می‌گوییم حتماً جایی به خطا و اشتباه عمل کرده‌ایم و یا گرفتار ظلم و کم‌کاری شده‌ایم، اما حضرت یونس نفرمود: حتماً من یک بار مرتکب خطا شده‌ام بلکه فرمود من همیشه گرفتار کم‌کاری و نقصان بوده‌ام. «لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ» 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ـ محرم 98 ⬅ برای مشاهده ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید: http://bit.ly/31anCWe
🏴 یار بطلب، سید و مولا بطلب، خسته ام آقا، به علمدار بطلب سینه زَنو، تا حرمِ ماه بطلب... 🔊 مداحی بنی فاطمه ویژه
ارسال شده از سروش+: 🔴مطابق با فتوای رهبر معظم انقلاب نماز در کربلا و کوفه شکسته است یا کامل؟ ♦محدوده حریم اماكن تخییر (مكه، مدینه، كربلا، كوفه) كه مسافر می‌تواند در آنها نماز را كامل بخواند چه‌قدر است؟ ♦در تمام دو شهر مکه و مدینه فعلی و همچنين در مسجد کوفه و حائر حسينی حكم تخيير بين قصر و اتمام برای مسافر جاری است. (هم می‌تواند نماز را شکسته بخواند هم کامل) ♦حائر حسینی: تمام روضه شريفه داخل حرم را كه از طرف بالای سر و پايين پا منتهی به پنجره‌ها و درها و رواق می‌شود از طرف پشت سر تا مسجد امتداد دارد.
🔆 جهت رفع تنگی معیشت ⭐حضرت ولی‌عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه می‌فرمایند؛ اگر امكانش بود وقت سحر سه مرتبه بخوانيد، وصبح سه مرتبه وشب سه مرتبه. «رَبِ‏ أَسْأَلُكَ‏ مَدَداً رُوحَانِيّاً تُقَوِّي‏ بِهِ‏ قُوَى‏ الْكُلِّيَّةِ وَ الْجُزْئِيَّةِ حَتَّى أَقْهِرَ عبادي نَفْسِي كل نفس قاهرة فَتَنْقَبِضَ لِي إِشَارَةُ رَقَائِقِهَا انْقِبَاضاً تَسْقُطُ بِهِ قُوَاهَا حَتَّى لَا يَبْقَى فِي الْكَوْنِ ذُو رُوحٍ إِلَّا وَ نَارُ قَهْرِي قَدْ أَحْرَقَتْ ظُهُورَهُ يَا شَدِيدُ يَا شَدِيدُ يَا ذَا الْبَطْشِ الشَّدِيدِ يَا قَهَّارُ أَسْأَلُكَ بِمَا أَوْدَعْتَهُ عِزْرَائِيلَ مِنْ أَسْمَائِكَ الْقَهْرِيَّةِ فَانْفَعَلَتْ لَهُ النُّفُوسُ بِالْقَهْرِ أَنْ تُودِعَنِي هَذَا السِّرَّ فِي هَذِهِ السَّاعَةِ حَتَّى أُلَيِّنَ بِهِ كُلَّ صَعْبٍ وَ أُذَلِّلَ بِهِ كُلَّ مَنِيعٍ بِقُوَّتِكَ يَا ذَا الْقُوَّةِ الْمَتِينَ» هر گاه امر سخت شد، بعد از خواندن دعای فوق سی مرتبه بگوید:... موسسه علمیه السلطان علی بن موسی الرضا علیه السلام ⬅ برای مشاهده ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید: http://bit.ly/2M6xhca
آيه ١٨١ سوره مباركه آل عمران لقد سمع الله قول الذين قالوا ان الله فقير و نحن اغنياء..... حتما خداي سبحان شنيد گفته هاي كساني كه معتقد بودند خدا محتاج است كه از ما طلب مي نمايد و ما غني و بي نياز از رحمت او هستيم . بزودي ثبت مي كنيم گفتار آنان را و عملكرد نادرستشان را كه كشتن پيامبران را مجاز مي دانستند اما ظلم كردند و به آنان مي گوييم عذاب سوزان را بچشيد! تفسير آيه : ١-اعتقادات نادرست منجر به گفتار ناصحيح مي شود (مي گفتند خدا فقير است كه از ما طلب مي كند) ٢-بخل موجب مي شود كه انسان علاوه بر خود،خداي خود را نيز نشناسند و خود باوري نادرستي در فرد ايجاد شود. ٣-بخيل همواره مورد تهديد ظن و گمان نادرست خويش است لذا آسايش و آرامش ندارد. ٤-گرچه رذيله بخل در نگاه ظاهر قبح فراواني ندارد اما در نهايت بسيار قبيح است زيرا همين صفت موجب قتل خوبان مي شود، ابتدا بخيل است سپس قاتل مي گردد زيرا خوبان او را توصيه به پرداخت مي كنند و او به جهت اينكه مي خواهد از انفاق طفره رود ، شخص يا شخصيت خوبان را ترور و نابود مي كند. بطور مثال امروز مي گويند چرا به علما خمس مي دهيد اينها پولها را خرج مصارف شخصي مي كنند يعني شخصيت يك عالم رباني را ترور مي كنند براي اينكه بخيل هستند و نميخواهند وجوهات پرداخت كنند. ادامه دارد استاد بروجردي كلاس تفسير قران ٩٨/٧/٢٠ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK