eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.2هزار عکس
1.2هزار ویدیو
157 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
دعاي يا من اظهرالجميل و اهميت آن☝️
۵۰ 💠 *«دلدادگان»* 🔆 «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِينَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَ إِذَا كَانُوا مَعَهُ عَلَى أَمْرٍ جَامِعٍ لَمْ يَذْهَبُوا حَتَّى يَسْتَأْذِنُوهُ إِنَّ الَّذِينَ يَسْتَأْذِنُونَكَ أُوْلَئِكَ الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ رَسُولِهِ فَإِذَا اسْتَأْذَنُوكَ لِبَعْضِ شَأْنِهِمْ فَأْذَن لِّمَن شِئْتَ مِنْهُمْ وَاسْتَغْفِرْ لَهُمُ اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَّحِيمٌ» 🔆 «مؤمنان تنها كسانى هستند كه به خدا و پيامبرش ايمان آورده و هرگاه با پيامبر بر كارى اجتماع نمايند، بدون اجازه او نمى‌روند. همانا كسانى كه اجازه مى‌گيرند، آنانند كه به خدا و پيامبرش ايمان دارند. پس (اى پيامبر) اگر براى بعضى از كارهاى خود از تو اجازه خواستند، به هركس از آنان‌كه خواستى اجازه بده و براى آنان از خدا طلب آمرزش كن، كه خداوند بخشنده ومهربان است.» 📔 سوره مبارکه نور، آیه ۶۲ 💠 *گروهی از مردم هم دلداده حق اند و هم دلداده رسول حق*. حضور در کنار رهبر جامعه براى حل مشكلات، نشانه‌ى ايمان آنهاست. ✅ *مبنای اعمال آنان عشق و ایمان است.* محبت خاص به خدا و رسول او دارند، به همین جهت از اجرای فرامین آنها ملول و خسته نمی‌شوند. ✨ به تیغم گر زند دستش نگیرم ✨ وگر تیرم زند منت پذیرم ✅ *شکایتی از محبوب ندارند*. و همه فرامین را با لذت انجام می‌دهند. شرکت در هر امر اجتماعی را منوط به اجازه محبوب می‌دانند. 📗 به همین جهت خدای سبحان به پیامبر می‌فرماید: وقتی آنان در برخی از امور از تو اجازه گرفتند، در هر امری که صلاح دانستی به آنها اجازه بده. و برای آنها دعا کن که اگر در طی مسیر دچار خطایی شدند، خدای سبحان آن خطا را مستور کند. 🔸 *از آن رو که به محبوب عشق می‌ورزند مبادی آداب هستند*؛ زیرا لازمه دوست داشتن اجرای ادب است. برای هر عملی که می‌خواهند انجام دهند اجازه شرع را جویا می‌شوند. حتی در جزئیات امور، نظر محبوب برای آنها مهم است. ✳️ به میزانی که به نظر شرع اهمیت بدهیم در زمره این گروه قرار می‌گیریم. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
٥٠ آيه ٣٠ «وَلَوْ تَرَى إِذْ وُقِفُوا عَلَى رَبِّهِمْ قَالَ أَلَيْسَ هَذَا بِالْحَقِّ قَالُوا بَلَى وَرَبِّنَا قَالَ فَذُوقُوا الْعَذَابَ بِمَا كُنْتُمْ تَكْفُرُونَ» . پيامبر ای کاش سختي كارشان را می‌دیدی وقتي اینها در مقابل پروردگارشان ایستاده‌اند، خدای سبحان به اینها می‌گوید این قیامت حق نیست. ( هذا، اسم اشاره نزدیک است. ) این که جلو شماست، اینکه در آن قرار گرفتید حق نیست؟ آنها مي گويند: قسم به خدا که حق است، خدای سبحان می‌فرماید: بچشید عذاب را به خاطر آن کفران‌های دائمی که داشتید، ١-انسان در یک مرحله‌ای فقط از عذاب می‌ترسد. «إِذْ وُقِفُوا عَلَى النَّارِ» و در یک مرحله‌ای شعور آدم آنقدر زیاد است که اصلاً بحث عذاب نیست، بحث خجالت از مربی است ، گیرم که مربی اصلاً مرا عذاب نکند اما همین که احساس می‌کنم، تربیت او را نپذيرفتم، او یک عمر مرا تربیت کرد ولی تربیت او را نگرفتم، عذاب شديد است. ٢-آيه نمی‌فرماید، «لَوْ تَرَى إِذْ وُقِفُوا عَلَى رَب» می‌گوید: «عَلَى رَبِّهِمْ» آن ربی که پیامبر را تربیت کرده رب اینها هم بوده است، ولي آنها ربوبيت او را قبول نکردند . همین موجودات فاقد تربیت وقتی مقابل مربی (خداي سبحان) قرار گرفتند ، با اینها شروع به گفتگو می‌کند، «قالَ أَلَیسَ هذا بِالحَق» به آن کسانی که منکر قیامت و بعث بودند می‌فرماید: آیا این بعث و این قیامت حق نبود؟ بالاخره شما که فکر می‌کردید هیچ وقت نمی‌توانید قیام کنید ، در مقابل مولا قیام به بندگی کردید؟ آنها با زبان فطرت جواب مثبت مي دهند:«قالو بَلی وَ رَبَّنا» فطرت ما بله‌گو است و غیر از بله گفتن کاری بلد نیست، فطرت ما به زيبايي و صادقانه بله می‌گوید. (به خدا این حرف‌ها درست بود) ٣-خدای سبحان می‌فرماید: «فَذُوقُوا الْعَذَابَ بِمَا كُنْتُمْ تَكْفُرُونَ» «بچشید عذاب فراق و فقدان تربیت را ! بچشيد عذاب دوری از مربی خودتان را» چرا و به چه دلیل؟ «بِمَا كُنْتُمْ تَكْفُرُونَ» چون خودتان ناسپاس بودید. خود شما نعمات را نادیده می‌گرفتید. خود شما باور نداشتید کی هستید، «كُنْتُمْ تَكْفُرُونَ». ادامه دارد استاد بروجردي كلاس تفسير قران ٨٢/٩/٢٢ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ ١٨ https://chat.whatsapp.com/KI6j0VDSFV8I5iix0yt6H8 پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
☝️دعای چهل و ششم صحیفه سجادیه
☝️دعای شب اول از حضرت رسول صلی الله عليه و آله
☝️دعای شب اول از حضرت رسول صلی الله عليه و آله
☝️دعای شب اول از حضرت صادق علیه السلام
☝️دعای شب اول از حضرت جواد علیه السلام
💠 *ضیافتی متفاوت* ✳️ ضیافت ماه مبارک رمضان ضیافتی است که قابل قیاس با هیچ ضیافتی نیست، ☘️ *ضیافتی که میزبانش خدای سبحان است و میهمان در جمعی حضور می‌یابد که بسیاری از خوبان عالم نیز در آن حضور دارند*، 🔸 ضیافتی یک ماهه و بس طویل، شیرین و گوارا، ضیافتی که پذیرایی آن با دیگر ضیافت‌ها تفاوت دارد، 🔸 پذیرایی نه تنها با رزق مادی از خوان الهی است که میهمان از رزق معنوی و کلام وحی نیز مرتزق می‌شود و اذن مناجات شبانه و خلوتی خاص با میزبان را می‌یابد و قابلیت نائل شدن به مقام عند اللهی را دارا می‌شود و آنچه را که شاید سالها انتظار می‌کشید یکباره و با سهولت در اختیارش قرار می‌گیرد و نه تنها یک جنبه از وجود میهمان که تمام وجود او را فرا می‌گیرد. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
💠 *آداب ضیافت* 🔸 برای ورود به مهمانی ماه مبارک رمضان لازم است بنده علاوه بر به جا آوردن اعمال خاص این ضیافت ادابی را نیز رعایت کند. ✳️ *برای توجه به اهمیت این آداب برخی بزرگان مثالی را عنوان کرده‌اند و گفته‌اند میزان ادب نسبت به عمل همانند میزان آرد نسبت به نمک برای طبخ نان است،* 🔹 همانطور که میزان آرد در مقایسه با نمک قابل قیاس نیست و مقداری زیاد آرد تنها نیازمند مقدار اندکی نمک است میزان ادب نیز باید بسیار بیشتر از عمل باشد و اصالت با اداب است تاحدی که اگر توجهی به این آداب نشود ممکن است انسان در زمره خسارت زدگان قرار گیرد. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
🌹👆صوت زیارت امام حسین (علیه السلام)
🌿🌷🌿🌷🌿🌷بسم الله الرحمن الرحیم🌷🌿🌷🌿🌷🌿 ✨ تحدیر (تند خوانی) قرآن کریم ✨ با انگشت نوشتار انگلیسی را لمس کنید👇👇 🔸 با حجم کم🔸 دانلود جزء اول ‏ahlevela.com/tahdir/Joze01.mp3 دانلود جزء دوم ‏ahlevela.com/tahdir/Joze02.mp3 دانلود جزء سوم ‏ahlevela.com/tahdir/Joze03.mp3 دانلود جزء چهارم ‏ahlevela.com/tahdir/Joze04.mp3 دانلود جزء پنجم ‏ahlevela.com/tahdir/Joze05.mp3 دانلود جزء ششم ‏ahlevela.com/tahdir/Joze06.mp3 دانلود جزء هفتم ‏ahlevela.com/tahdir/Joze07.mp3 دانلود جزء هشتم ‏ahlevela.com/tahdir/Joze08.mp3 دانلود جزء نهم ‏ahlevela.com/tahdir/Joze09.mp3 دانلود جزء دهم ‏ahlevela.com/tahdir/Joze10.mp3 دانلود جزء یازدهم ‏ahlevela.com/tahdir/Joze11.mp3 دانلود جزء دوازدهم ‏ahlevela.com/tahdir/Joze12.mp3 دانلود جزء سیزدهم ‏ahlevela.com/tahdir/Joze13.mp3 دانلود جزء چهاردهم ‏ahlevela.com/tahdir/Joze14.mp3 دانلود جزء پانزدهم ‏ahlevela.com/tahdir/Joze15.mp3 دانلود جزء شانزدهم ‏ahlevela.com/tahdir/Joze16.mp3 دانلود جزء هفدهم ‏ahlevela.com/tahdir/Joze17.mp3 دانلود جزء هجدهم ‏ahlevela.com/tahdir/Joze18.mp3 دانلود جزء نوزدهم ‏ahlevela.com/tahdir/Joze19.mp3 دانلود جزء بیستم ‏ahlevela .com/tahdir/Joze20.mp3 دانلود جزء بیست و یکم ‏ahlevela.com/tahdir/Joze21.mp3 دانلود جزء بیست و دوم ‏ahlevela.com/tahdir/Joze22.mp3 دانلود جزء بیست و سوم ‏ahlevela.com/tahdir/Joze23.mp3 دانلود جزء بیست و چهارم ‏ahlevela.com/tahdir/Joze24.mp3 دانلود جزء بیست و پنجم ‏ahlevela.com/tahdir/Joze25.mp3 دانلود جزء بیست و ششم ‏ahlevela.com/tahdir/Joze26.mp3 دانلود جزء بیست و هفتم ‏ahlevela.com/tahdir/Joze27.mp3 دانلود جزء بیست و هشتم ‏ahlevela.com/tahdir/Joze28.mp3 دانلود جزء بیست و نهم ‏ahlevela.com/tahdir/Joze29.mp3 دانلود جزء سی ام ‏ahlevela.com/tahdir/Joze30.mp3 🔆 تحدیر روشی از تلاوت قرآن است که قاری در آن علی رغم رعایت کردن قواعد تجوید، از سرعت در خواندن نیز بهره می برد، از این رو در زمان یکسان نسبت به ترتیل و تحقیق تعداد آیات بیشتری تلاوت می شود. 🔆 حجم هرفایل: حدود ۴ مگابایت زمان تلاوت هر جزء: حدود ۳۵ دقیقه قاری: استاد معتزی
📚📏📚📏📚 *📣زمان نیت کردن برای روزه* *💢پرسش:* *🔰زمان برای نیت روزه ماه رمضان چه موقع می باشد❓* *✅پاسخ:* *✍️آیت الله وحید* :وقت نيّت روزه ماه رمضان درشب اول از اول شب است تا اذان صبح و درغیرشب اول می توان قبل از اول شب هم نيّت کرد مثلا عصرروز قبل نيّت داشته باشدکه فردا را روزه بگیرد قربه الی الله و براین نيّت باقی باشد اگرچه تا بعد ازاذان صبح خوابش ببرد. *✍️آیت الله زنجاني* : نيّت روزه ماه رمضان وقت معيّن نداردهمين كه تا قبل از اذان صبح نيّت كرده باشد،كفايت مي كند بنابراين كسي كه مثلاً در روز قبل نيّت روزه كند و بعد بخوابدوتا اذان صبح هم بيدارنشود، روزه اش صحيح است. *✍️آیت الله مكارم:* نيّت وقت معيّني ندارد، بلكه هرموقعي تا قبل از اذان صبح نيّت كند، كافي است، وهمين كه براي خوردن سحري برمي خيزد اگراز او سؤال شود منظورت چيست؟ بگويد: «قصد روزه دارم» كافي است. *✍️آیت الله سیستانی* : آخرین زمان برای نیت بنابراحتیاط واجب هنگام اذان صبح است . *✍️بقیه مراجع* : زمان برای نیت کردن ازاول شب ماه رمضان تا اذان صبح است. 📚عروه الوثقی،جلد 2 ،کتاب الصوم ،النیه ،مسأله12- رساله 16 مرجع مسأله 1553- وحید،رساله، مسأله 1560- زنجانی،رساله، مسأله 1561- مکارم،رساله، مسأله 1319- خامنه ای ،استفتاءجدید ،مسأله5،9-سیستانی ،رساله دوجلدی ،ج 1، مسأله 1933. 📎 📎
☝️دعاي شب آخر شعبان و شب اول ماه رمضان
☝️دعای مختصر سحر