eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
1.2هزار ویدیو
156 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
٥٢ ادامه بحث خوف قران در سوره انعام آيه ٨٢ مي فرمايد:....اولئك لهم الامن كسانيكه دلداده حق شدند و اين دلدادگي در حد ادعا باقي نماند حتما به مقام امن راه پيدا كردند. يعني از هيچ امري نگران نيستند و عدم نگراني بدليل خائف بودن از يك وجود است و خشيت و تعظيم و ادب او در مقابل خداي سبحان است و كثرات به چشم او نمي آيد. البته وقتي خدا بر وجودي جلوه گري كامل كند سطح او از خوف و رجا بالاتر مي رود و ديگر خوف و رجا بر آنها غالب نيست خوف و رجا مربوط به متوسطين منازل سلوك است . نگرانيها و خوف ، مردم را از لذت و بهره مندي از "لحظه" محروم مي كند مثل اينكه ما در حرم حضرات معصومين بجاي لذت بردن از زيارت همان لحظه، مرتبا نگران تمام شدن زيارت باشيم كه بهره ما از زيارت همان لحظه كم مي شود. خشيتي هم كه در آيات و روايات بر آن تأكيد شده است تا جايي است كه ما به مقام فنا نرسيده ايم . خوف و خشيت براي متوسطين لازم است . خدايا من بگونه ايي ادب حضور را رعايت كنم و خشيت داشته باشم گويا تو را مي بينم. مرحوم نراقي از طريق روايات و آيات خوف را اثبات و لزوم آنرا در حد متوسطين لازم دانسته است . ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح جامع السعادات ٩٨/٨/١ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
٥٣ ادامه بحث خوف و اثبات آن در آيات و روايات روايات تأكيد مي كنند كه فقط علما از خداوند خشيت دارند خشيت ، ترسي است كه موجب بكارگيري آداب مي شود . اگر خشيت نماد علم است پس وجود علم و خشيت هر دو در زندگي ما لازم است. قران در سوره اعراف آيه ٥٤ مي فرمايد: هدي و رحمه للذين هو لربهم يرهبون رهبت به معناي ترس از خداي سبحان است . كتاب موسي براي گروهي عامل كمال بود كه در مقابل خدا رهبت داشتند پس كساني كه تورات را تحريف كردند و در ازاي دريافت پول نام پيامبر اسلام را از تورات حذف كردند، از خدا ترسي نداشتند . سوره مباركه بينه آيه ٨: رضي الله عنهم و رضوا عنه ذالك لمن خشي ربه اينها خدا را پسنديدند و خدا هم اينها را پسنديد و اين مقام مخصوص كساني است كه در مقابل مربي خود خشيت و ترس همراه با ادب دارند. در بسياري از آيات خوف را لازمه ايمان مي دانند و ايمان بدون خوف را ايمان محسوب نمي كنند. سوره مباركه انفال آيه ٢: انماالمومنون الذين اذا ذكرالله وجلت قلوبهم مومنين اين خصوصيت را دارند كه وقتي نام خدا برده مي شود دلهاي آنها ترسان است و دلشان مي لرزد و در مقابل خداوند تعظيم خاص دارند و خيالشان از خود راحت نيست و هر آن احتمال انحراف و عاقبت به شري و لغزش را مي دهند. ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح جامع السعادات ٩٨/٨/١ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
١٦ ادامه نقش وجود مقدس اباعبدالله (ع) ٧-بنده در زيارت اباعبدالله (ع) بر سفره اهل بيت مي نشيند. زائر حسين هم سفره با ائمه اطهار مي شود خداوند به زائر اباعبدالله عزت ، سربلندي و آبرو مي بخشد و چندان او را از زمين بالا مي برد كه لياقت هم سفرگي با اهل بيت نصيبش مي گردد زائر اجازه نشستن بر سفره اي را مي يابد كه همه اهل بيت آنجا حضور دارند . سفره اي كه زائر حسين(ع) بر سر آن مي نشيند سفره اي به وسعت كل عالم است زيرا حضرات معصومين اولياء النعم هستند و هم سفرگي با آنان يعني بر سر همه نعمتهاي خداي سبحان نشستن ، فقط كافي است زائر دريابد به كجا آمده است. ٨-روايت مي گويد:خداوند سبحان چنان جايگاهي براي زائرالحسين منظور كرده كه نه تنها به ملائكه بلكه به ملائكه مقرب و حَمَله عرش فخر فروشي مي كند. زيارت امام حسين(ع) چنان آب و رنگ بندگي زائر را عوض مي كند كه زيارتش مايه فخر خداوند سبحان مي شود. ملائكه عرش اوج نماد قدرت حضرت حق اند و ملائكه مقرب در اوج وادي قرب به حق قرار دارند اما زائرالحسين مايه فخر خداوند سبحان در برابر ملائكه است . ادامه دارد استاد بروجردي كتاب انيس الزائر كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
١٥ ادامه نقش وجود مقدس اباعبدالله (ع) ٥-خداوند سبحان نه تنها زائر قبر حسين(ع) را مي بخشد بلكه به واسطه او اهل بيتش و هركس را كه او شفاعت كند، مي بخشد حتي اگر مستوجب آتش باشند. زيارت حسين (ع) حائلي ميان مستوجب آتش و آتش است . ٦- زيارت حسين(ع) رزق مادي و معرفتي زائر را افزايش مي دهد. روايت مي گويد: نام حسين هر كجا هست ، بركت عمر و رزق همان جاست. زيادي عمرو افزايش رزق به معناي طولاني بودن و افزوني ظاهري عمر و رزق مادي نيست بلكه خداوند سبحان به رزق بندگان بركت خاصي عطا مي كند و آن را چنان وسعت مي بخشد كه ماندگار مي شود و گاه براي همه عمر در تاريخ مي ماند. به عنوان مثال تعداد زيادي از شهدا در جواني و نوجواني به شهادت رسيدند اما بركت عمرشان براي هميشه در ميان خانواده، دوستان ، فاميل و جامعه ماندگار مي شود عمرشان كوتاه اما پر بركت است ، عمري به اندازه طول تاريخ بشريت . ادامه دارد استاد بروجردي كتاب انيس الزائر كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
💠 معروف؛ مهمان نوازی «... فَجَاءَ بِعِجْلٍ سَمِینٍ؛ فَقَرَّبَهُ إِلَیْهِمْ....» «...و گوساله فربه (و بریان شده‌ای را برای آنها) آورد، و نزدیک آنها گذارد....» 🔆 آداب مهمان نوازی ✨ «فَجَاءَ بِعِجْلٍ سَمِینٍ» مفسرین می‌گویند: آماده شدن گوساله بریان برای غذا نشانگر چند مطلب است: • آنکه غذای مهمان باید با کیفیت مطلوب باشد. • باید برای مهمان بهترین خوردنی‌ها فراهم شود • حجم غذای مهمان نباید کم باشد. در نتیجه حرمت مهمان باید کمی و کیفی رعایت شود. ✨ «فَقَرَّبَهُ إِلَیْهِمْ» حضرت ابراهیم خود غذا را برای مهمانان آورد و کارگر‌ها در اندرونی بودند. از این قسمت آیه دریافت می‌شود: • باید صاحب‌خانه خود مهمان را پذیرایی کند و خود در صحنه خدمت باشد و پذیرایی را به کارگران واگذار نکند. • ثانیاً غذا به مهمان نزدیک شود نه آنکه مهمان را به سوی غذا دعوت کند. ✨ کاربرد آیه: «قربه الیهم» غذا بردن نزد مهمان یکی از معروف‌هایی است که آرام آرام دارد کمرنگ می‌شود، امروز در بیشتر مهمانی‌ها غذا بصورت سلف سرویس پذیرایی می‌شود و مهمان به سوی غذا دعوت می‌شود. تکریم مهمان را باید جدی گرفت حتی اگر مهمان فرزند شما باشد. اگر فرزندانتان کمتر مهمان شما می‌شوند شاید به دلیل آن است که تکریم لازم از آنان صورت نگرفته است. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ـ محرم 98 ⬅ برای مشاهده ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید: http://bit.ly/32GYnMN
✴ بشارت به پرهیزگاران 🔹خدای سبحان در سوره مبارکه آل عمران، آیه 15 می‌فرماید:«أَؤُنَبِّئُكُمْ بِخَيْرٍ مِنْ ذَلِكُمْ لِلَّذِينَ اتَّقَوْا عِنْدَ رَبِّهِمْ جَنَّاتٌ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا وَأَزْوَاجٌ مُطَهَّرَةٌ وَرِضْوَانٌ مِنَ اللَّهِ وَاللَّهُ بَصِيرٌ بِالْعِبَادِ» 🔹در این آیه، خدای سبحان متذکر می‌شود که همه افراد قابلیت دریافت بشارت الهی را نداشته و تنها کسانی مخاطب این بشارت‌ هستند که تقوای الهی پیشه کرده و از منیت و مخالفت با حق پرهیز نمایند. 🔅عِنْدَ رَبِّهِمْ اولین بشارتی که به پرهیزگاران داده می‌شود آن است که علی‌الدوام در حضور پروردگار و مربی خویش بوده و بر همین اساس قابلیت تربیت و رشد را خواهند داشت. 🔅أَزْوَاجٌ مُطَهَّرَةٌ بشارت دیگر خداوند به پرهیزگاران، بهره‌مندی از هم‌نشین و جفتی‌ است که از همه نجاسات و آلودگی‌ها پاک است؛ می‌باشد. ثمره ارتباط با معصومین بهره‌مندی از وجود هم‌نشینان پاک و خیررسان است. 🔅رِضْوَانٌ مِنَ اللَّهِ سومین بشارت الهی برای پرهیزگاران، بهره‌مندی از رضایت و پسندالهی است. متقین، به میزانی که متصف و متخلق به صفات و اخلاق الهی باشند؛ مورد پسند خدای سبحان قرار خواهند گرفت. 📚 برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی ⬅ برای مشاهده ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید: http://bit.ly/2MJ162H
١٧ ادامه نقش وجود مقدس اباعبدالله (ع) ٩-بدرستي كه زائرالحسين از كروبين و سادات ملائكه به شمار مي رود كروبين از جهت مقام و درجه بندي بالاتر از ملائكه مقرب هستند آنان در شمار سادات ملائكه اند و تمام استقراء و توجه شان به وجود حق تعالي است فضاي حضور آنان غير قابل تصور انسان است اما زيارت اباعبدالله زائر را چنان آسماني مي كند كه جايگاهش از كروبين نزد حق بالاتر مي رود در زيارت الحسين وجهه ملكوتي بندگان پر رنگ مي شود گويا نورالحسين ملكوت نوراني و زيبايي از انسان مي سازد كه فقط براي اهل آسمان شناخته شده است و در ميان زمين و ميان زمينيان بيگانه. ١٠-زيارت اباعبدالله(ع) نام زائر را در شمار كمك كنندگان به فاطمه(س) ثبت ضبط مي كند. در روايت آمده است : فردي خدمت امام صادق مي رسد حضرت از ايشان سوال مي كند آيا به زيارت قبر حسين رفته اي؟ مرد پاسخ مي دهد: نه حضرت مي فرمايد: آيا دوست داري از كمك كنندگان به فاطمه(س) باشي؟ پس به زيارت قبر حسين برو نام حضرت زهرا در عرش منصوره است و در زمين فاطمه آنكس كه به زيارت قبر اباعبدالله نائل شود به كمك و ياري منصوره عرش رفته است در حاليكه حضرت فاطمه از سوي آسمانيان نصرت شده است . آنكس كه زائر قبر حسين مي شود با آسمانيان براي كمك و ياري زهرا قيام كرده است او نه تنها در زمين خدمتكار بيت فاطمي مي شود و نامش در كنار اسماء و فضه ثبت مي شود بلكه نامش در جرگه ياري كنندگان آسماني منصوره عالم نوشته مي شود اين درجه و مقام از آن روست كه زيارت اباعبدالله جوهره و استخوان بندي فكري انسان را تغيير مي دهد و در پي اين تغيير او از زمين و زميني بودن تا آسمان و عرشي شدن عروج مي كند او كه تا قبل از زيارت بنده اي از بندگان خدا در زمين بود حال در جايگاهي بالاتر از ملائكه عرش جاي دارد تا با عرشيان به كمك فاطمه (س) برود فاطمه كه حبيبه خداي سبحان است . ادامه دارد استاد بروجردي كتاب انيس الزائر كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
🏴🏴🏴 با سلام ودرود بر همه منتظران يابن الحسن! تو دستگير شو اي خضر پي خجسته كه من/ پياده مي روم و همرهان سوارانند/ استاد بروجردي پيام روز جمعه روز موعود كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
٣٧ شرحي عارفانه بر زيارت ال يس ادامه حین ترکع و.... مولایم! در هر رکوع جلوه جدیدی از کسوت اصفیاء برتن میکنی و صفی الله بودنت بعد از هر رکوع جلوه دیگری می یابد، من با این سلام کسا ءو لباس جدیدی از تو طلب می کنم. هرگاه به رکوعت سلام میدهم در پاسخگویی ات لباسی از تقوا نصیبم می کنی . رکوع مشاهده عظمت خدای سبحان است، مصلی در هر رکوع مشتاق عظمت توست چرا که تو جلوه نام عزیز خدای سبحانی. حین تسجد یعنی مولایم! حقیقت سجده تویی ، سجده تو، فنای محض است هرجا از منیتهایم بیشتر جدا شوم ، سجده هایم به رنگ سجده تو نزدیکتر است. سجده خصوصی ترین حالت زندگی توست تو با این سلام به من اجازه می دهی تا به خصوصی ترین گوشه زندگیت وارد شوم، دعایم کن تا قدر این اجازه را بدانم. ادامه دارد استاد بروجردي كتاب شرح ال يس كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
زيارت امام زمان در روز جمعه☝
صلوات منسوب به ضراب اصفهاني☝
✳ نقش حضرت ولی عصر (عج) در زندگی افراد برای شناخت نقش حضرت ولی عصر در زندگی مان ، فرازی از «دعای توسل دیگر» را مورد توجه قرار می‌دهیم: «اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُكَ بِحَقِّ وَلِیكَ وَ حُجَّتِكَ صَاحِبِ الزَّمَانِ إِلَّا أَعَنْتَنِی بِهِ عَلَى جَمِیعِ أُمُورِی وَ كَفَیتَنِی بِهِ مَئُونَةَ كُلِّ مُوذٍ وَ طَاغٍ وَ بَاغٍ وَ أَعَنْتَنِی …» 🔅در این فراز دعا، نسبت به امامی معرفت پیدا می‌كنیم كه در ساماندهی همه امور ما نقش دارد؛ امور مادی و معنوی، و امور ظاهری و باطنی ما را سامان می‌دهد. 🔅به واسطه وجود مقدس او قرض‌هایمان ادا می‌شود. قرض، تنها مربوط به امور مادی و مالی نیست. منظور از قرض‌ها، همه حقوقی است كه دیگران به گردن ما دارند و نتوانسته‌ایم آنها را ادا كنیم. 🔅در پرتو ارتباط با وجود مقدس حضرت ولی عصر (عج) موفق می‌شویم حقوقی كه بر عهده ماست پرداخت كنیم. 🔅امام عصر (عج) واسطه فیضی است كه در مشكلات و سختی‌ها معین ماست، برای رفع گرفتاریهای ما همه توانش را به میدان می‌آورد، برایمان دعا می‌كند، و مشكلات مادی و معنوی ما را برطرف می‌نماید. 📚 برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی ⬅ برای مشاهده ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید: http://bit.ly/2WdFaQt
١٨ ادامه نقش وجود مقدس اباعبدالله (ع) ١١-زيارت امام حسين(ع) فرد را ميان سايرين محبوب القلوب مي كند. شيخ شوشتري مي گويد: آن روز كه حضرت ابراهيم زن و فرزندش را در مكه گذاشت و گفت خدايا قلوب مردم را به سوي اينها متمايل كم يا به عبارتي قلوب را به سوي اينان منصرف كن شيخ شوشتري از اين آيه استنباط مي كند : روزي كه حضرت اباعبدالله همسران و فرزندان خود را در كربلا گذاشت نه تنها براي آنها دعا كرد بلكه براي همه زائرين كربلا دعا نمود و گفت : خدايا هر كس ميلش به اينجا شد او را محبوب القلوب كن . از اين روست كه زائر قبر حسين(ع) در ميان مردم از عزت و آبرومندي خاص برخوردار است . ١٢- خداوند با زائر اباعبدالله سخن مي گويد. روايت مي گويد: خدا در عرش با زائر حسين(ع) سخن مي گويد زيارت اباعبدالله پرش و جهشي خاص در عالم معنا براي زائر ايجاد مي كند اين حركت صعودي سريع و پرشتاب تنها مخصوص زوارالحسين(ع) است . عطاهاي اين زيارت در هيچ زيارت ديگري به بنده داده نمي شود زيرا زيارت اباعبدالله عايق شكني مي كند و مانعي براي وصال با حق باقي نمي گذارد زائر مستقيم مخاطب خداوند سبحان ميشود ادامه دارد استاد بروجردي كتاب انيس الزائر كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
گلچین اذکار 🔆 از وصایای پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله به حضرت علی علیه‌السلام ✨ جهت ایمنی از سرقت آیات 110 و 111 سوره مبارکه اسراء را بخوانید. «قُلِ ادْعُوا اللَّهَ أَوِ ادْعُوا الرَّحْمنَ أَيًّاما تَدْعُوا فَلَهُ الْأَسْماءُ الْحُسْنى‏ وَ لا تَجْهَرْ بِصَلاتِكَ وَ لاتُخافِتْ بِها وَ ابْتَغِ بَيْنَ ذلِكَ سَبيلاً وَ قُلِ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذي لَمْ يَتَّخِذْ وَلَداً وَ لَمْ يَكُنْ لَهُ شَريكٌ فِي الْمُلْكِ وَ لَمْ يَكُنْ لَهُ وَلِيٌّ مِنَ الذُّلِّ وَ كَبِّرْهُ تَكْبير» ✨ جهت رفع غم و اندوه بگویید: «لا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ إِلّا بِاللَّهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ، وَ لا مَلْجَأَ وَ لا مَنْجا مِنَ‏ اللَّهِ‏ الّا إِلَيْه» موسسه علمیه السلطان علی بن موسی الرضا علیه السلام ⬅ برای مشاهده ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید: http://bit.ly/2Jo8rTq
امام حسن مجتبی عليه السلام فرمودند: كَيْفَ يَكُونُ اَلْمُؤْمِنُ مُؤْمِناً وَ هُوَ يَسْخَطُ قِسْمَهُ وَ يُحَقِّرُ مَنْزِلَتَهُ وَ اَلْحَاكِمُ عَلَيْهِ اَللَّهُ وَ أَنَا اَلضَّامِنُ لِمَنْ لَمْ يَهْجُسْ فِي قَلْبِهِ إِلاَّ اَلرِّضَا أَنْ يَدْعُوَ اَللَّهَ فَيُسْتَجَابَ لَهُ . چگونه مؤمن، مؤمن حساب شود، با آنكه از قسمت مقدّر خود ناراضى باشد و منزلت خود را ناچیز شمارد. در صورتى كه حاكم بالاى سر او خداست. و من ضامنم براى كسى كه جز رضایت خدا در دلش خطور نكند دعایش ستجاب شود. - كسيكه تقسیم های الهی را نمی پسندد مؤمن نیست. - مؤمن چون همنام نام "مومن" خداوند است نبايد منزلت خود را ناچیز شمارد و بايد بداند چون حاكم بر او خداي سبحان است ممكن است به بركت وجود او شهري اباد شود يا به نحوست وجود او شهري ويران گردد و از رحمت حق به دور باشد. - حضرت فرمودند وقتی مؤمن به تقسیمات الهی راضی باشد من ضامن استجابت دعای او هستم. مطابق كلام حضرت سرّ عدم استجابت دعا، راضی نبودن به تقسیمات الهی است. استاد بروجردي كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
اسامي پيامبر اكرم (ص) ١-سمايي في القيامه حاشرا يُحشر الناس علي قدمي صحراي محشر درقيامت از قدمگاه پيامبر اسلام شروع ميشود يعني همه مردم درهنگامه تجمع قيامت، به روي پاي پيامبر جمع آوري ميشوند. بنابراين همه مردم درقيامت پيامبر شناس ميشوند زيرا نفرمود مومنين يا متقين بلكه فرمود "ناس" واز آنجا كه رحمت پيغمبر همه را فرا ميگيرد وهمه را مورد لطف خود قرار ميدهد، كليه مردم به او محتاج ميشوند. ٢-نام ديگر پيامبر، موقف الناس بين يدي الله عز وجل است يعني پيغمبر اسلام درصحنه محشر مردم را در محضر خدا متوقف ميكند وآنهارا بر پرونده شان مطلع مينمايد. ٣-سمايي العاقب خداي سبحان اسم ديگر پيامبر را عاقب گذاشته است يعني بدنباله همه پيامبران است وهيچ پيامبري بعد از ايشان نميايد. ٤-سمايي الرحمه خداي سبحان مرا پيامبر رحمت قرار داد رحمت به معناي وجود وكمال وجود است يعني از طريق من همه به وجود حقيقي نايل ميشوند وهم به كمال وجودي ارتقاء مي يابند . همه مردم درقيامت با پيامبر آشنا هستند اما خيلي فرق است بين كسي كه از دنيا جا پاي ايشان گذاشته با كسي كه درقيامت خودرا به روي قدمهاي پيامبر مياندازد. ادامه دارد استاد بروجردي كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
ادامه تفسير سوره مباركه آل عمران آيه ١٨٣ ٥-گاهي افراد مغرض براي ردّ مقدسات به مقدس ديگري تمسك مي كنند. ٦-پيامبران پيشين معجزات واضح ارائه كردند اما عليرغم وضوح معجزات مورد اعتراض قوم واقع و كشته شدند آنچه مايه نپذيرفتن است، هوي و هوس افراد است كه اجازه مشاهده بينات پيامبران را نمي دهد. ٧- يهود افكار خود را به خدا نسبت مي داد و مي گفت: خدا از ما تعهد گرفته كه تسليم هيچ پيامبري نشويم مگر با معجزه . البته اين نظر خودشان بود كه به خدا نسبت مي دادند. ٨- خداي سبحان منكرين را با سئوالي وادار به تفكر مي كند (فلم قتلتموه...؟) ٩- همه منكرين گرفتار دروغ هستند هم به خدا نسبت دروغ مي دهند هم به پيامبران و هم به خود دروغ مي گويند. ١٠- انكار منكرين ريشه در كذب افراد دارد و انسان براي دريافت حقيقت ابتدا بايد با خود صادق باشد . ١١-مشكل اساسي منكرين دائم الكذب بودن اين هاست چون آخر آيه مي گويد اگر اهل راستگويي بوديد حرمتها را حفظ مي كرديد ادامه دارد استاد بروجردي كلاس تفسير قران ٩٨/٨/٤ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
تفسير سوره مباركه آل عمران آيه ١٨٣ الذين قالوا ان الله عَهِد الينا الا نومن لرسول حتي ياتينا بقربان تأكله النار...... اين ها همان كساني هستند كه گفتند خداي سبحان در تورات به ما سفارش كرده ايمان به هيچ پيامبري نياوريد مگر آنكه پيامبر براي ما قرباني بياورد كه آنرا آتش بزنند و بخورند و (اگر قرباني نمي سوخت يعني رسالت آن پيامبر درست نبوده است) پيامبر به اين افراد بگو پيامبران قبل از من معجزاتي را آوردند ولي شما قبول نكرديد پس چرا در عين حال كه به خواست شما جواب مثبت دادند آنها را كشتيد ؟ شما در ادعاي خود صادق نيستيد. نكات تفسيري ١-در اين آيه لجاجت و عناد بني اسرائيل را بوضوح مطرح مي كند (تنها در صورتي پيامبر را قبول داريم كه معجزه پيشنهادي ما را انجام دهند.) ٢-اين ها در تاريخ چند هزار سال قبل ماندند و به روز رساني نشدند . مثلا معجزه مسيح احياء مرده و شفاي مريض بود لذا به چند هزار سال قبل بر گشته بودند و معجزه قران را نپذيرفتند. ٣-بهانه گروهي براي ردّ پيامبر اسلام زياد بود و آنها معتقد بودند همان امري كه براي رسالت پيامبران پيشين ظاهر مي شد براي اثبات حقانيت پيامبر (ص) ما هم به نمايش گذاشته شود يعني قرباني بياورد و آنرا آتش بزنند در اين صورت حقانيت پيامبر ثابت مي شد. ٤-منكرين نظرات خود را هم قبول ندارند چون همين افراديكه به قول خودشان به پيامبرانشان پيشنهاداتي براي اثبات حقانيت خود داده بودند پس از اثبات ، قاتل پيامبر خود شدند. بنابراين بهانه گيري براي اظهار حقيقت نيست بلكه براي انكار و يا تأخير در اظهار حقيقت است . ادامه دارد استاد بروجردي كلاس تفسير قران ٩٨/٨/٤ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
ادامه تفسير سوره مباركه آل عمران ١٢-يكي از مفسرين آيه را نماد مي گيرد يعني اينكه اثبات نبوت پيامبران يهود با آتش زدن حيوانات باشد ، نماد است . در حقيقت قرباني، نفس ماست و وقتي شريعت مي آيد انسان نفس خود را حاضر مي كند آتش عشق الهي بر جان انسان وارد مي شود و نفس را نابود مي كند و حقيقت جلوه گر مي شود. ١٣-معجزات پيامبر اسلام بسيار بالاتر از معجزات پيامبران يهود بوده است پيامبر(ص) به كوه اشاره مي كردند كوه جلو مي آمد و يا سنگريزه در دست پيامبر(ص) تسبيح مي گفتند اما يهود اين معجزات قوي را هم نپذيرفتند و از محدوده تكذيب دست برنداشتند. ١٤-گاهي اوقات كه دنبال نظر خاص خود هستيم ، شريعتي كه بوضوح براي ما تبيين شده را نمي پذيريم اما بايد نگران سوء عاقبت باشيم كه در اثر فريب نفس ابجاد مي شود. ١٥-در روايت مي فرمايد:مومن مثل نخله است نبايد شاخه را تكان داد تا خرما بريزد ، هر گاه خرما رسيد خود مي افتد ما هم براي رسيدن به حقايق در جوار پيامبر و زير درخت معرفت الهي و با ادب حضور قرار گيريم ، خودشان بيشترين اكرام را مي كنند . ١٦- ادب حضور نداشتن يعني دائما در صدد ارائه پيشنهاد و اعتراض هستيم و در نتيجه بوي انكار و عاقبت به شري به مشام مي رسد. ١٧-ما بايد شاكر الطاف دائمي حق باشيم و حق اعتراض و ترديد نداريم. پايان استاد بروجردي كلاس تفسير قران ٩٨/٨/٤ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
لينك دانلود سرود امام رضا(ع) كه در حوزه پخش مي شود☝👇
🎙مرثیه سرایی حاج محمود کریمی به مناسبت شهادت امام حسن علیه السلام 🏴 ای امام حسین(ع)، حسن(ع)...