eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.6هزار عکس
1.2هزار ویدیو
157 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
۷۵ 💠 *«انفاق، عامل توانمندی»* 🔆 «هَا أَنتُمْ هَؤُلَاء تُدْعَوْنَ لِتُنفِقُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَمِنكُم مَّن یبْخَلُ وَمَن یبْخَلْ فَإِنَّمَا یبْخَلُ عَن نَّفْسِهِ وَ اللَّهُ الْغَنِی وَ أَنتُمُ الْفُقَرَاء وَ إِن تَتَوَلَّوْا یسْتَبْدِلْ قَوْمًا غَیرَكُمْ ثُمَّ لَا یكُونُوا أَمْثَالَكُمْ» 🔆 «آرى، شما همان گروهى هستید كه براى انفاق در راه خدا دعوت مى‏‌شوید؛ بعضى از شما بخل مى‌‏ورزند و هر كس بخل ورزد، نسبت به خود بخل كرده است. خداوند بى‏‌نیاز است و شما همه نیازمندید. هر گاه سرپیچى كنید، خداوند گروه دیگرى را جاى شما مى‌‏آورد پس آنها مانند شما نخواهند بود (و سخاوتمندانه در راه خدا انفاق مى‏‌كنند!» 📗 سوره محمد، آیه ۳۸ 🍃🍀 قرآن کریم افراد را به انفاق دعوت می‌کند. از آن جا که انفاق، نشانۀ تواناییِ «پرداخت» و «بخشش به دیگران» و بخل، نشانۀ ناتوانی است؛ قرآن کریم در این آیه، افراد را به توانمندی دعوت می‌کند و از ناتوانی برحذر می‌دارد. 🍃🍀 *انفاق بیش از آن که برای گیرنده نافع باشد؛ برای پرداخت‌کننده سودمند است؛* زیرا منفعت حقیقی آن به خود شخص باز‌ می‌گردد. 💢 در مقابل، اگر فردی بخل ورزد، دارایی‌اش را برای خویش نگه دارد و از انجام انفاق پرهیز کند؛ ضررش به خودش باز می‌گردد. بخیل در زمرۀ ناتوانان قرار دارد؛ زیرا از توانایی «پرداخت»، محروم است. ⏪️ انفاق منحصر به پرداخت مالی نیست و پرداخت علمی، عاطفی، آبرویی و … را نیز در بر می‌گیرد. ✅ *اگر فردی از دارائی مالی برخوردار نیست؛ می‌تواند با انفاق علمی، توانی، محبتی و… در زمرۀ انفاق‌کنندگان قرار گیرد.* 💢 *از سوی دیگر، اگر فردی در یکی از این زمینه‌ها از پرداخت امتناع وزرد؛ باز هم عنوان «بخیل» را دارد.* 🌀 برای مثال *سلام کردن، یکی از مصادیق پرداخت عاطفی است؛ زیرا به وسیلۀ سلام، عاطفه و انرژی به دیگران منتقل می‌شود.* ✍🏼 عبارت «اللَّهُ الْغَنِی وَ أَنتُمُ الْفُقَرَاء» نشان می‌دهد که خدای سبحان نیازی به انفاق بندگان ندارد، بلکه این افراد هستند که نیاز دارند انفاقی داشته باشند تا در زمرۀ توانمندان قرار گیرند و پاداشی از سوی خدای سبحان دریافت کنند. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
۲۰۱ 🔆 *«وَأَبْوابَ الإجابَةِ لَهُمْ مُفَتَّحَةٌ»* 🔆 *«درهای پاسخگویی مخصوص دعاکنندگان باز است.»* 🔷🔹 چشم‌اندازی که شخص داعی برای خود ترسیم می‌کند، چشم‌انداز اجابت است؛ یعنی یقین به اجابت دارد. آنچه مسلم است که دست خداوند در اجابت دعا بسته نیست؛ اما گاه اجابت دعا به مصلحت بنده نیست که در این صورت خداوند بهترین جایگزین را قرار می‌دهد. 🍃 در روایتی وارد شده است: ⚪️ روزی حضرت موسی علیه فرعون دعا کرد: 🔆 *«رَبَّنَا اطْمِسْ عَلى‌ أَمْوالِهِمْ وَ اشْدُدْ عَلى‌ قُلُوبِهِمْ فَلا يُؤْمِنُوا حَتَّى يَرَوُا الْعَذابَ الْأَلِيمَ»* 🔆 *«پروردگارا! اموالشان را نابود كن و دلهايشان را سخت.»* 📗 سوره یونس، آیه ۸۸ 🍃 خداوند در جواب موسی و هارون فرمود: « دعای شما به اجابت رسیده است.» 🔷🔹 *البته بین دعا و اجابت چهل سال طول کشید. حضرت موسی برای تأخیر اجابت هیچ‌گاه شکایتی نداشت و یقین به اجابت داشت.* 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
📸آن کسی که ندایِ تفرقه بین شیعه و سنّی سر می‌دهد و به بهانه‌ی مذهب، وحدتِ ملّی را به هم می‌زند، چه شیعه باشد چه سنّی مُزدورِ دشمن است. چه بداند، چه نداند... رفتارِ هر دو گروه حرامِ شرعی و خلافِ قانونی است. ⁃ رهبر معظم انقلاب.
💠 *«نظم اجتماعی در سایه حقوق شهروندی در سیره علی‌بن‌الحسین علیه‌السلام»* ۶ ✴️ ویژگی فعالیت‌های فرهنگی حضرت، انتخاب زبان فرادینی و تأکید بر نگاه انسانی در انتقال معارف دینی است. 🔷 در شرایطی که مردم از دین و مذهب به تنگ آمده‌اند و دیگر نمی‌توانند به گوینده‌های دینی پس از ماجراهایی که از خلافت امویان مشاهده کرده‌اند، اعتماد کنند، حضرت با بهره‌گیری از قالب‌های دینی، محتوایی مطابق با فطرت انسانی را در قالب دعا، رسالة الحقوق و... ترویج نمود تا مردم بتوانند رابطۀ خود را باخویشتن و مردم دیگر تصحیح کنند و در مسیر عبودیت به خداوند تقرب جویند. ✅ *فرا مذهبی بودن آثار امام سجاد علیه‌السلام، بلکه فرادینی بودن آثار بر پایۀ آن است که دعا و مناجات، زبان مشترک تمامی انسانهاست و توجه به حقوق یکدیگر نیاز ابتدایی زیست اجتماعی است.* 🔷 در شرایط کنونی که ما گرفتار تحولات داخلی و تغییرات گفتمانی جهانی هستیم بیش از هر دوره‌ای می‌توانیم از این استراتژی حضرت کمک بگیریم و در مسیر تببین و ترویج آموزه‌های دینی بهره ببریم. 🔷 همچنین می‌توانیم برای ترویج معارف دینی و الهی خویش در میان دیگر ادیان از آن بهره جوییم. ◀️ *اگر این حوزه از معارف دینی را بتوان به دنیای امروز معرفی کرد، تصور دیگری از این دین الهی را می‌توان در اذهان جهانیان که در اثر تبلیغات منفی ایجاد شده، جایگزین نمود.* 📚 «حوزه.نت» ‏🌐 emamraoof.com
_نهج‌البلاغه ۵۰ 💠 *«راه‌کار دریافت پاداش فراوان»* 🔆 *«مَنْ یُعْطِ بِالْیدِ الْقَصِیرَةِ یعْطَ بِالْیدِ الطَّوِیلَةِ»* 🔆 *«کسی‌که به‌دست کوتاه (مال و دارائى خود را هر چند اندک باشد در راه خدا) ببخشد بدست دراز (از جانب خدا) بخشش مى‌یابد.»* 📘نهج‌البلاغه حکمت ۲۲۴ ✅ *اگر خواهان پاداش‌ها و دریافتی‌های فراوان‌ایم، ازجمله دریافت معنویات، خیرات، برکات، رحمات و... باید به این نکته توجه کنیم که این امور با انفاق به دست می‌آید.* ✳️ بخشش با دست کوچک و به‌مقدار محدود و کم و ناچیز شمردن آن، عطای بی‌پایان و نعمات بی‌کرانی را نصیب انسان می‌کند. کارخیر آدمی در مقابل پاداش و نعمات الهی بسیار ناچیز است. بدون پرداختی و بخشش نمی‌توان منتظر دریافت بیشتر بود. 💢 بعضی از افراد هیچ رشدی در زندگی خود ندارند؛ زیرا بخشش اعم از بخشش علمی، عاطفی، مالی و... ندارند؛ به‌مانند صندوقی هستند که در آن محصولی ریخته‌اند و درب آن را بسته‌اند!؛ به همین جهت از دریافت پاداش‌های الهی هم محروم‌اند. ✅ در مقابل رشد معنوی عده‌ای بسیار است؛ چون هیچ‌چیز را تنها برای خود نمی‌خواهند. اینان در عوض این بخشش، همواره از خداوند پاداش فراوان دریافت می‌کنند. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
استفتائات امربه معروف گزیده با فهرست هوشمند.pdf
7.55M
🔵 گزیده بیش از ۶۰۰ پرسش و ۱۴۰۰ پاسخ از محضر ۴۰ نفر از مراجع بزرگ تقلید و مجتهدین جهان انتشار این جزوه‌ی کاربردی و ساده است. 💎 کاری‌ از‌ مرکز تخصصی‌ آموزش‌ امر به معروف و نهی از منکر تحت اشراف علمی
۴ 📌آیه ۲ 🔆 *«ذِكْرُ رَحْمَةِ رَبِّكَ عَبْدَهُ زَكَرِيَّا»* 🔆 *«خدای سبحان برای تو یاد آوری می‌کند لطف خاص ربّ تو را به بنده‌اش زکریا»* ⏪️ *«ذِكْرُ» الطاف خاص خدای‌سبحان به افراد خاص در عالم است که نباید مستور بماند و باید به دیگران یادآوری شود.* ✍🏼 همه تاریخ برای دیگران نیاز به بازگویی ندارد، قسمتی که جلوۀ ویژۀ حق است باید بازگویی شود؛ از این رو فقط مثال زکریا آمده است. 🔷🔹 امر قابل توجه در آغاز آیه آن است که بعضی از امور برای خواص مطرح می‌شود و دیگران به طفیل وجود خواص از آن مطلع می‌شوند. 🍃🔹در این آیه خدای سبحان برای پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله جریان زکریا را بیان می‌کند و به طفیل وجود پیامبر به همۀ افراد توجه می‌شود. 🍃🔹 قرآن نمی‌فرماید: «ذکر ربک» یا «ذکر رحمه» بلکه می‌گوید: «ذِكْرُ رَحْمَةِ رَبِّكَ» مربی تو به طفیل وجود تو، به زکریا این لطف را کرد. 🟩 *حقیقتاً واسطۀ پرداخت و دریافت الطاف خدای سبحان وجود مقدس پیامبر است.* 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
✴️✳️✴️✳️✴️✳️ 🍃🍀 رسول رحمت، حضرت محمّدبن عبدٱللّٰه صلّی‌ٱللّٰه‌عليه‌وآله‌وسلّم می‌‌فرماید: 🔆 *«لَاٰ تَكْرَهُواْ ٱلْفِتْنَةَ فِیٖ آخِرِٱلْزَّمَاٰنِ! فَإنَّهَاٰ تُبِيٖرُ ٱلْمُنَاٰفِقِيٖنَ.»* 🔆 «در آخرالزّمان از بروز فتنه‌ها نگران نباشيد! زيرا فتنه‌ها چهرۀ منافقان را رسوا و آنان را نابود مى‌سازد.» 📘 میزانُ‌ٱلحکمة، حدیث ۱۵۷۴۸ ✴️ *خجسته میلاد موفور‌السرور پیامبر خاتم، محمد مصطفی صلی‌الله‌علیه‌وآله‌ و ولادت با سعادت رئیس مکتب جعفری امام صادق علیه‌السلام را خدمت حضرت ولی‌عصر عجل‌الله تعالی‌فرجه‌ و موالیان و شیعیان حضرتش تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم.* ‏🌐 emamraoof.com
✴️✳️✴️✳️✴️✳️ ✴️ *«شما هم محبوب خدا می‌شوید اگر...»* 🍃🍀 *خداوند سبحان در قرآن کریم رمز محبوبیت را تبعیت از پیامبر می‌داند:* 🔆 *«قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللَّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ»* 🔆 *«ﺑﮕﻮ: ﺍﮔﺮ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﻳﺪ، ﭘﺲ ﻣﺮﺍ ﭘﻴﺮﻭﻱ ﻛﻨﻴﺪ ﺗﺎ ﺧﺪﺍ ﻫﻢ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺩﻭﺳﺖ ﺑﺪﺍﺭﺩ، ﻭ ﮔﻨﺎﻫﺎﻧﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻴﺎﻣﺮﺯﺩ ﻭ ﺧﺪﺍ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺁﻣﺮﺯﻧﺪﻩ ﻭ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ ﺍﺳﺖ.»* 📗 سوره آل عمران، آیه ۳۱ ✳️ *اگر این پیروی انجام پذیرید وراه وروش و‌ سیرۀ پیامبر الگوی زندگی ما باشد، ره‌آورد آن، محبوب شدن نزد خالق یکتاست؛ زیرا که پیامبرش را حبیب خود قرار داده است.* 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com