eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.2هزار عکس
1.2هزار ویدیو
156 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 *مناجات المحبین*۱۱ 🔆 *«وَأَوْزَعْتَهُ شُكْرَک»* 🔆 *«خدایا مرا جزو بندگانی قرار بده که سهمیه شکر را بین آنان توزیع کردی.»* 🔶 *شاکرین کسانی هستند که قدردان ِبیعت با پیامبر و آل او هستند.* کسانی که از این بیعت دور شدند هرگز بهره و سهمیه‌ای از شکر و شاکرین ندارند. 🔆 *«وَشَغَلْتَهُ بِطَاعَتِک»* 🔆 «خدایا ما را به طاعت خود مشغول کن.» ❇️ خدایا شغل ما را بندگی عاشقانه قرار بده. اگر مرا جزو اطاعت‌کنندگانت قرار ندهی وقت مرا شیطان به بیهوده‌گذرانی پُر خواهند کرد. 🔆 «وَصَيَّرْتَهُ مِنْ صَالِحِى بَرِيَّتِک» 🔆 «خدایا مرا جزو خلایقی قرار بده که صالح و در گروه بهترین‌ها هستند.» ❇️ اگر از گروه صالحین جدا شدم خودت مرا به سمت آنان برگردان؛ چراکه *وقتی در جمع خوبان قرار گیرم دیگر میل به بدی نخواهم داشت.* 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
💠 *«سالروز شهادت آیت‌الله اشرفی اصفهانی»* 🌹 *آیت‌الله اشرفی اصفهانی مظهر یک روحانی مسئول ساده‌زیست بود. زندگی طلبگی او به سختی می‌‌گذشت و کتاب‌‌های درسی و مطالعاتی‌اش همگی وقفی بود. ✍🏼 روایت ‌های حیرت‌انگیزی از زهد او در دست است. *او پس از انقلاب با وجودی که می‌‌توانست به مکنتی برسد؛ اما ساده‌‌زیست‌‌تر از محروم ‌ترین مردمان بود.* 🍃 رهبر معظم انقلاب می‌فرماید: « *وضع داخلی زندگی ‌اش بسیار ساده و متوسط بود.* اتاق کتابخانه ایشان را که من دیدم، یک اطاق طلبگی به تمام معنا و یک چیزی شبیه یک شخصیت برجسته موجه که مردم انتظار دارند وضع زندگی‌‌اش اینجور باشد؛ مثل یک طلبه حقیقی و این همان چیزی است که در روحانیون برجسته دیده می‌‌شود و توصیۀ امام عزیزمان دائماً به روحانیون همین بود که در زندگی شخصی‌شان از این روش عدول نکنند.» 🍃 امام خمینی(ره) در تجلیل از آیت‌الله اشرفی اصفهانی فرمود: *«هر وقت آقای اشرفی اصفهانی را می‌‌بینم، به یاد خدا می‌‌افتم.»* 🔷🔹 *این شاید زیباترین و تاثیرگذارترین نقل قول امام درباره این شهید محراب باشد.* 📚 «حوزه.نت» ‏🌐 emamraoof.com
۴۷ 💠 *«رابطۀ شکر و تسلیم»* 🔆 *«بَلى‏ مَنْ أَسْلَمَ وَجْهَهُ لِلَّهِ وَ هُوَ مُحْسِنٌ فَلَهُ أَجْرُهُ عِنْدَ رَبِّهِ وَ لا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَ لا هُم‏ یَحزَنون»* 🔆 «آرى، كسى كه با اخلاص به خدا روى آورد و نيكوكار باشد، پس پاداش او نزد پروردگار اوست، نه ترسى بر آنهاست و نه غمگين خواهند شد.» 📗 سوره بقره، آیه‌۱۱۲ 🔶 در این آیه *مفهوم شکر* با ادبیات دیگری مطرح می‌شود. *اگر انسان خود را تسلیم خدای سبحان کند، «محسن» است.* 🍃🔸 *فردی که خود را تسلیم خدا کرد، «خود»ی نمی‌بیند* و فقط خداییِ خدا را مشاهده می‌کند. 🍃🔸 او می‌داند *تسلیم و اخلاص را به‌تنهایی کسب نکرده است، بلکه صرفأ نعمتِ خداست.* 🍃🔸 در ادامه می‌فرماید: «فَلَهُ أَجْرُهُ عِنْدَ رَبِّهِ» خداوند خاصّ این انسان، پاداشی در نظر گرفته است. او در حضور حقّ، بابت اموری که از دست داده است، هیچ نگرانی و غصه‌ای ندارد. 🔷🔹 قبلأ گفته شد *شکر پنج رکن دارد:* 🔹١. *شناخت نعمت؛ 🔹٢. خوش بودن با نعمت؛ 🔹٣. فراوان دیدن نعمت؛ 🔹۴. استفاده صحیح از نعمت؛ 🔹٥. مصرف نعمت در رسیدن به منعم.* ◀️ بنابراین ربط آیه با بحث شکر این است که انسان روی خود را به‌سوی خدای سبحان می‌کند و تسلیم خداست. این تسلیم، یعنی استفادۀ صحیح از نعمت. اصلاً *دلیل آفرینش انسان تسلیم او در برابر خداوند است.* ✅ * هنگامی انسان می‌تواند وجود خود را به درستی خرج کند که خویش را تسلیم خداوند کند.* ⏪️ البته این نکته نیز حائز اهمیت است که *وقتی انسان خود را به درستی خرج کرد، باید شاکر هم باشد.* 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
۱۸۰ *ادامۀ شرح آیۀ ۷۴* 🔹۹. طول عمر، زمان کوتاهی است و نمی‌توانیم با گم شدن و پیدا شدن‌های مکرر (ضلالت و هدایت) وقت خود را تلف کنیم. حضرت ابراهیم به آزر می‌گوید: «إِنِّي أَرَاكَ وَقَوْمَكَ فِي ضَلَالٍ مُبِينٍ» گم شدن تو یک امر واضحی است چون دائم دنبال بت‌های مختلف هستی اگر گم نشده بودی می‌دانستی «لا إله إلّا اللّه» یک معبود در عالم است که باید سر سپرده‌اش باشی! 🔹۱۰. در دعاهای طواف و دعاهای سعی که وارد شده و حتی دعای رسیدن به مستجار، دعای رسیدن به حجر، دعای پشت مقام که انسان با یک تأمل و توجهی بخواند، متوجه می‌شود که پیام اصلی همۀ این‌ها فقط توحید است. در هر دعایی «لا إله إلّا اللّه» و «لا إله إلّا أنت» و «لاشریکَ لَک» وجود دارد. گویا خداوند عبد را دور خانه‌اش می‌چرخاند، پشت مقام نماز بخواند، پشت مستجار دعا کند، حجر را استعلام داشته باشد، که فقط موحد شود. چرا؟ چون اگر موحد نباشیم، در عالم گم می‌شویم. «إِنِّي أَرَاكَ وَقَوْمَكَ فِي ضَلَالٍ مُبِينٍ». 🔹۱۱. یکی از مفسرین عرفانی ذکر می‌کند: وقتی فردی موحد شد به این باور می‌رسد که هیچ موجودی مؤثر نیست الّا الله، اگر کسی موحد شد می‌فهمد حضرت ابراهیم امام الموحدین است. متوجه می‌شود که نسبت تأثیر دادن به دیگران شرک است. 🔰به‌طور مثال اگر به شما بگویم خدا خیرتان دهد اگر نبودید واقعاً لنگ مانده بودم، در همین حد من مشرک شدم چون شما برای من کاری نکردید خدا توسط شما برای من کاری را انجام داده است، اصلش خدا بوده است. ✍ مفسر می‌گوید: *اگر حقایق برای انسان ظهور کند به این نتیجه می‌رسد که به هیچ موجود عالم مُلکی و ملکوتی نباید نسبت تأثیر‌گذاری حقیقی را بدهید.* اگر فلانی نبود ما گیر بودیم اگر فلانی نبود ما معرفت نداشتیم، اگر فلانی فلان کار را نمی‌کرد مانده بودیم، این شرک است. 📌ادامه دارد... 📚«برگرفته از بيانات استاد بروجردی» کلاس تفسیر قرآن ۸۳/۷/۴ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد بله👇 https://ble.ir/Boroojerdi تلگرام👇 https://t.me/darmahzar سایت موسسه👇 emamraoof.com ایتا👇 https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi
هدایت شده از z طباطبایی
735321858_-874116488.mp3
17.96M
*دعای جوشن صغیر* 🎤تندخوانی با صدای اباذر الحواجی در جنگ ۴۰ روزه اسرائیل, سردار سلیمانی خواندن دعای جوشن کبیر را توصیه کردند، اگر می توانید برای نابودی اسرائیل و‌ پیروزی فلسطین بخوانید و نشر دهید،. غزه زیر آتیش شیاطین است.
هدایت شده از z طباطبایی
AUD-20231015-WA0001.
9.73M
‏[ دعای هفتم صحیفه سجادیه🌿 ] به نیت پیروزی نیروی مقاومت .... یامَنْ تُحَلُّ بِهِ عُقَدُ الْمَکَارِهِ وَ یَا مَنْ یُفْثَأُ بِهِ حَدُّ الشَّدَائِدِ ای آنکه گرهِ کار‌های فرو بسته به سر انگشت تو گشوده می‌شود، و‌ ای آن که سختیِ دشواری‌ها با تو آسان می‌گردد
۵۹ 🔆 *«إِذْ يُرِيكَهُمُ اللَّهُ فِي مَنَامِكَ قَلِيلًا وَلَوْ أَرَاكَهُمْ كَثِيرًا لَّفَشِلْتُمْ وَلَتَنَازَعْتُمْ فِي الْأَمْرِ وَلَٰكِنَّ اللَّهَ سَلَّمَ إِنَّهُ عَلِيمٌ بِذَاتِ الصُّدُورِ»* 🔆 «ﻭ [ ﻳﺎﺩ ﻛﻦ ] ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﺩﺭﺭﺅﻳﺎﻫﺎﻱ ﻣﻜﺮّﺭﺕ [ ﻧﻔﺮﺍﺕِ ] ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ [ ﻛﻪ ﺑﺮ ﺿﺪ ﺗﻮ ﻭ ﺍﻫﻞ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺗﺼﻤﻴﻢ ﺑﻪ ﺟﻨﮓ ﺩﺍﺷﺘﻨﺪ ]ﺑﻪ ﺗﻮ ﺍﻧﺪﻙ ﻭ ﻧﺎﭼﻴﺰ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﺍﺩ [ ﺗﺎ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻱ ﻳﺎﺭﺍﻧﺖ ﺑﻴﺎﻥ ﻛﻨﻲ ] ; ﻭ ﺍﮔﺮ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻭ ﺯﻳﺎﺩ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﻰ ﺩﺍﺩ ، ﺷﻤﺎ [ ﺍﻱ ﻳﺎﺭﺍﻥ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ! ] ﻗﻄﻌﺎً ﺳﺴﺖ ﻣﻰ ﺷﺪﻳﺪ ﻭ ﺩﺭ ﻛﺎﺭ ﺟﻨﮓ ﻧﺰﺍﻉ ﻭ ﺍﺧﺘﻠﺎﻑ ﻣﻰ ﻛﺮﺩﻳﺪ ، ﻭﻟﻲ ﺧﺪﺍ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ [ ﺑﺎ ﺁﮔﺎﻩ ﺷﺪﻥ ﺍﺯ ﺭﺅﻳﺎﻱ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ، ﺍﺯ ﺳﺴﺘﻲ ﻭ ﺍﺧﺘﻠﺎﻑ ] ﺭﻫﺎﻳﻲ ﺑﺨﺸﻴﺪ ; ﺯﻳﺮﺍ ﺍﻭ ﺑﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﺩﺭ ﺳﻴﻨﻪ ﻫﺎﺳﺖ ، ﺩﺍﻧﺎﺳﺖ.» 📗 سوره انفال، آیه ۴۳ ⏹️ گاه خداوند مشکل اساسی را در نظر بزرگتر دینی آسان جلوه می‌دهد تا امت او از گرفتاری به‌راحتی نجات پیدا کنند. 🌀 مانند اینکه تعداد زیادی از کفار در جنگ شرکت کرده بودند؛ اما خداوند تعداد اندکی از آنان را درخواب به پیامبر نمایش داد. مردم چون به پیامبر خود اعتماد دارند، در زمان شنیدن خواب پیامبر، قدرت و توانایی مبارزه با دشمن را در خود یافتند. 🔶🔸 اگر خداوند تعداد واقعی کفار را به پیامبر نمایش داده بود و مردم از خواب پیامبر مطلع می‌شدند، در آنان تاثیر داشت و مؤمنین گرفتار دو مشکل می‌شدند. 🔸۱. درگیری با پیامبر؛ 🔸۲. خروج از صحنۀ قتال. ⏹️ گاه خداوند سبحان جنود شیطان که تعدادشان بسیار است، به چشم بنده، اندک جلوه می‌دهد تا انسان با ناچیز دیدن آنان قدرت دفع را داشته باشد. 🔷🔹 *در وجود انسان نیز رذائل اخلاقی، جهالت و مشکل اعتقادی وجود دارد؛ اما خداوند به چشم دل، آن‌ها را اندک جلوه می‌دهد تا فرد قدرت و توانایی مبارزه و دفع رذیله را در خود بیابد.* 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
۲۰۷ 🔆 *«وَ دَعوَةَ مَن ناجاکَ مُستَجابَة»* 🔆 *«خدایا! دعای هر کسی که با تو نجوا دارد، اجابت شده است.»* ❇️ *دعا و درخواست از انسان صورت می‌گیرد؛ اما استجابت دعا بر اقتضای حکمت و مصلحت خداوند انجام می‌شود.* ✅ اختیار و زمام همۀ امور در اختیار خداوند است. خداوند حکیم بر مبنای مصالح، نیاز افراد را تأمین می‌کند؛ از این رو چه بسا بسیاری از اموری که به اجابت نرسیده، مصلحت بنده نبوده است؛ چون اگر این دعا به اجابت می‌رسید یک آسیب جدی در زندگی او وارد می‌شد. ⏹️ *استجابت خداوند امر فوری است؛ اما گاه استجابت خداوند چهل سال به طول می‌انجامد.* ◻️ در روایت وارد شده که خداوند در آیه قرآن به حضرت موسی و هارون که نفرین بر فرعون داشتند، فرمود: «درخواست شما به اجابت رسید.»(سوره یونس، آیه ۸۹) اما فاصله دعا با اجابت چهل سال به طول انجامید. ✍🏼 *طبق مباحث علمی، انرژی در عالم گم نمی‌شود؛* بلکه از حالای به حالت دیگر منتقل می‌شود؛ پس انرژی دعا در دو عالم باقی است؛ ⏪️ بدین جهت اجابت دعایی که در عالم دنیا متحقق نشده، آنقدر در قیامت انرژی چشمگیری دارد که فرد می‌گوید: «کاش همه دعاهایم در دنیا به اجابت نرسیده بود!» 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
رهبرانقلاب امروز فلسطینی‌ها بیدارند، جوانها بیدارند، طرّاحان فلسطینی با مهارت کامل مشغول کارند. ۱۴۰۲/۷/۱۸
♦️📣♦️📣♦️📣♦️📣♦️ باسلام واحترام كاربران گرامي ‎🔗 برای ورود به کلاس‌ها بر روی لینک زیر انگشت بزنید👇: https://emamraoof.com/?p=19995 ‎📚 «واحدپشتیبانی ثبت نام موسسه علمیه السلطان‌علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌ السلام»
💠 *«امام حسن علیه‌السلام، صلح و نفوذ تاریخی اموی‌ها در حاکمیت دینی»* ⏹️ *مهم‌ترین چالشی که امام حسن علیه‌السلام در طول دورۀ امامت و بلکه حیات خود با آن رو‌به‌رو شد، مسئلۀ نفوذ اموی‌ها در حاکمیت دینی دوره‌های قبل و بروز آثار آن در این دوره است. نفوذی که از زمان رحلت پیامبر اکرم شروع و در خلافت عثمان به اوج خود رسید.* ⏹️ یعنی همان بنی‌امیه‌ای که به شِرکِ در دین، شُهره بودند، اینک و در زمان امامت ایشان و پدر بزرگوارشان، نه‌تنها داعیه‌دار اسلام شدند بلکه بخش بزرگی از سرزمین‌های شمالی حکومت اسلامی را در دست گرفتند و مردم ساده‌اندیش آن دیار را فریفتۀ اسلام‌خواهیِ‌شان کردند. 🔶🔸 *ضروری‌ترین کاری که امام حسن می‌توانست انجام دهد، پرده برداشتن از چهرۀ کریه و نفاق این خاندان، به‌ویژه معاویه بود.* 🔸 از این‌رو، امام، پیشینۀ این طایفه را چنین افشا می‌کند و نفرین پیامبر اکرم را دربارۀ آنان خاطرنشان می‌کند. 🔸 ایشان در مجلس معاویه به او فرمود: *«معاویه! فراموش کرده‌ای که وقتی پدرت تصمیم گرفت اسلام بیاورد، تو اشعاری خواندی و او را از اسلام بازداشتی! و شما ای گروه (حامیان معاویه) به خدا سوگندتان می‌دهم، آیا به یاد نمی‌آورید که رسول خدا در هفت جا ابوسفیان را لعنت کرد. کسی از شما می‌تواند آن را انکار کند؟»* سپس امام این موارد را برمی‌شمارند. 📚 «حوزه.نت» ‏🌐 emamraoof.com
۶ 🔆 «قَالَ رَبِّ إِنِّي وَهَنَ الْعَظْمُ مِنِّي وَاشْتَعَلَ الرَّأْسُ شَيْباً وَ لَمْ أَكُن بِدُعَائِكَ رَبِّ شَقِيّاً» ‏ 🔆 «زکریا گفت: پروردگارا استخوانم سست شده و موی سرم از پیری سپید گشته و من هرگز در دعا ناامید نبوده‌ام.» 📗 سوره مریم، آیه ۴ ✍🏼 با تکرار اسم «رَبّ» در این آیه و آیه قبل، فقر و نیاز زکریا مطرح می‌شود، که با لفظ «قال» این گفتار و ندای پنهان به قول در می‌آید؛ یعنی نیازها باید در نهایتِ خفا و نهایتِ عجز صورت گیرد. ✍🏼 خدای سبحان با بیان «رب» شدت نزدیکی و قرب را بیان می‌کند. گرچه او از خواسته‌های عمق وجود انسان آگاه است؛ ولی باید با زبان اعلام شود. ✅ *از آداب دعا آن است که دعا و درخواست‌های آدمی که در عمق وجود او قرار دارد، بر لسان جاری شود.* 🔶 *زکریا خود را در محضر خداوند یافت و این یافتن، لسان دعای او را باز کرد.* مربی خود را صدا زد و عبد بودن خود را اعلام داشت؛ در ندای «یا رب» ربوبیت خداوند را به رخ می‌کشد و عجز و عبودیت خود را به نمایش می‌گذارد. 🔶 *زکریا با بیان این امور، شدت ضعف و عجز خود را اعلام می‌دارد* تا از مربی خود قدرتی عجیب دریافت کند. ⏪️ *علامت قوّت قلب، مداومت بر برقراری و ارتباط با خداوند است. قلب قوی زکریا در کهولت سن، با دعا، ارتباط با خداوند را حفظ می‌کند*. 🔶 زکریا در دعا می‌فرماید: پروردگارا! با رحمت و لطف بی‌نهایت تو، عالِم شدم، در سیر پرورش، به مقام نبوت راه یافتم و انواع کمالات را نصیبم کردی، اکنون خواستار حفظ سرمایه‌ها و اتمام الطاف می‌باشم تا با وجود فرزند، این کمالاتم محفوظ بماند. 🔶 زکریا در دعا به خداوند گوید: چون در بندگی ناتوان شده‌ام، جانشین در بندگی را خواستارم تا در زندگی مسیر بندگی ظاهری و صوری جریان داشته باشد. 🔶 *زکریا با اعتماد کامل و یقین به اسم مُجِیب خداوند، از اسباب منقطع می‌شود* و نیاز و فقرش را اعلام می‌کند و با یقین به ناکارآیی اسباب به اجابت دعا، امیدوار است. ⏪️ *انسان در هنگام دعا، با حسن ظن به خداوند باب استجابت را می‌گشاید؛ اما در مقابل، سوء‌ظن به خداوند، مانع اجابت دعا می‌شود.* 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
۵۲ 💠 *«راه‌کار فزونی نعمت»* 🔆 *«إِنَّ لِلَّهِ تَعَالَى فِی کلِّ نِعْمَةٍ حَقّاً فَمَنْ أَدَّاهُ زَادَهُ مِنْهَا وَ مَنْ قَصَّرَ فِیهِ خَاطَرَ بِزَوَالِ نِعْمَتِهِ»* 🔆 «محقّقاً خداى تعالى را در هر نعمتى حقّ سپاسى است، پس هر که آن‌ را بجا آورد خدا از آن نعمت او را فراوان دهد، و هر که از بجا آوردن آن حقّ کوتاهى کند خدا آن نعمت را در خطر نابودى و دور شدن قرار دهد.» 📘 نهج‌البلاغه حکمت ۲۳۶ ✅ *راه‌کار فزونی نعمت این است که آدمی حق هر نعمتی را ادا کند. مال، آبرو، علم، زمان و همۀ نعمت‌های الهی هرکدام به‌تنهایی شکر جداگانه‌ای لازم دارد.* ❇️ خدا برای هر نعمتی حقّ خاص و جداگانه‌ای قرار داده است؛ به‌این معنا که هر فردی وظیفۀ خاص در مقابل آن نعمت‌ها دارد. اگر کسی حق نعمتی را به جا آورد، خدا آن نعمت را برای او افزون می‌کند. 🌀 به‌طور مثال وقتی حقِّ گوش به‌جا آورده شود، خداوند شنوایی فرد را نسبت به حقیقت افزون می‌کند یا وقتی حقِّ پا به جا آورده شود، پروردگار حرکت صحیح‌تری نصیب آدمی می‌کند. 💢 پس اگر فردی در پاس‌داشت حقِّ نعمتی کوتاهی کند آن نعمت، به مخاطره می‌افتد و در معرض زوال قرار می‌گیرد. ✅ *راه‌کار فزونی هر نعمتی این است که وظیفه‌ای که خداوند در قبال نعمتِ خاص از بندگانش خواسته است؛ به اَحسن وجه ادا شود.* ❇️ *بعضی افراد، بسیار در مصرف اوقات خود محتاط هستند* و اجازه نمی‌دهند حتی زمان کوتاهی از اوقات‌شان بیهوده صرف شود و یا به‌ بطالت بگذرد؛ این نعمت بزرگی است و خداوند رحمان به وقت چنین افرادی برکت می‌دهد و ایشان توان رسیدگی به همۀ کارها را پیدا می‌کنند؛ 💢 *اما رها کردن اوقات شبانه‌روز و به‌بطالت گذراندن زمان‌ها، باعث بی‌برکتی زمان می‌شود.* 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
https://survey.porsline.ir/s/HIkAwPd لينك پرس لاين كلاس مديريت بحران👆
🔆 *«وَاخْتَرْتَهُ لِمُنَاجَاتِكَ»* 🔆 *«خدایا مرا جزو کسانی قرار بده که با آنها مناجات می‌کنی.»* ❇️ «مناجات» از مادۀ «نجوا» به محل بلند می‌گویند. 🍃◻️ حضرت رسول در غار حرا که در مکان بلند و رفیعی قرار داشت، با خدای سبحان نجوا داشت. 🍃◻️ «خدایا اگر مرا در بلندای معرفتی قرار دهی می‌توانم با تو نجوا کنم. » 🍃◻️ «خدایا به من باطن بزرگ و ظرفیت وسیعی بده که بتوانم مناجات تو را بشنوم.» 🍃◻️ «خدایا! مرا هم در عالم معنا در کوه خضر مقیم کن! 🔆 *«وَقَطَعْتَ عَنْهُ كُلَّ شَىْءٍ يَقْطَعُهُ عَنْكَ»* 🍃◻️ «خدایا مرا جزو بندگانی قرار بده که بتوانم از هر آنچه مرا از تو جدا می‌کند، رها شوم و دوری کنم.» ◻️ اگر همسر و فرزند و مقام و ثروت … مرا از تو جدا کند، هیچکدام را نمی‌خواهم! 🍃◻️ «خدایا به من شدت محبتی نسبت به خودت عطا کن که هیچکدام از محبت‌های دنیوی جایگزین آن نشود.» 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
امروز در محضر استاد بروجردی در کلاس مدیریت بحران به سوالات زیر پاسخ داده شد: ١.آیا طبق روایت هر کسی خانه بزرگ و مرکب راهوار و زوج همراه دارد، سعادتمند است؟ ٢.چرا طبق فرمايش مولي اميرالمومنين عفو بهتر از عقوبت است؟ ٣.آيا عفو و بخشش نماد توانمندي و قدرت آدمي است؟ ٤.مديريت بحران به هنگام وارد شدن مصيبتها و از دست دادن عزيزانمان چگونه است؟ ۵.آیا بین مديريت بحران و مدیریت زبان ملازمه است؟ ۶.چگونه در بحرانها عمق شخصیت انسان نمایان می‌شود ؟ ۷.در بحران باید زبان ظاهر تسلیم شود یا زبان باطن؟ ۱۴۰۲/۷/۲۴ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد بله👇 ‏https://ble.ir/Boroojerdi تلگرام👇 ‏https://t.me/darmahzar سایت موسسه👇 ‏emamraoof.com ایتا👇 ‏https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi
«حدیث_روز» 💠 *«صلح عزّت‌آفرین، امام حسن علیه‌السلام»* ✍🏼 به هرحال، رخدادهای پس از پیامبر(ص) و انحرافی که در مسیر حاکمیت دینی(انحراف داخلی) ایجاد شد، زمینه‌های رویش مجدد منافقان را فراهم ساخت و *به محض خروج حاکمیت از دست زمامداران صالح، فضای باز برای حزب نفاق فراهم شد و آنان را از انزوا و مرگ تدریجی رهانید.* ⏹️ نفوذ حزب ابی‌سفیان در این دوره چنان شد که فرزندش معاویه، ولایت شام و سوریه را ربود و چنان بر آن مسلط شد که علی‌رغم عزل و نصب‌های متوالی کارگزاران توسط عمر، او همیشه در منصب خود باقی ماند و به این ترتیب پایگاهی ثابت و مطمئن برای بالندگی حزب منسجم ابی‌سفیان فراهم شد. 🌀 در زمان زمامداری عثمان به دلایل متعدد مخصوصا ارتباط نسبی معاویه و عثمان شاخه‌های شجرۀ ملعونۀ بنی‌امیه توانست بخش‌های عمدۀ حاکمیت دینی را تسخیر کند و در هر مرکز قدرتی ریشه‌ای بدواند و به این ترتیب در این دوره حتی مروان و پدرش که رانده شده رسول اکرم بودند و دو خلیفۀ قبل شفاعت عثمان را برای بازگرداندن آن‌ها به مدینه نپذیرفته بودند، توسط خود عثمان برگردانده و صاحب پست‌های کلیدی شدند. ⏹️ به این ترتیب حزب بنی‌امیه در همان اوایل زمامداری عثمان توانست به طور شگفت‌آوری به دو رکن حکومت (ثروت و منصب) نزدیک شود، آن‌ها را قبضه کند و در انتظار دستیابی به رکن سوم حاکمیت یعنی دین بنشیند. 💢 معاویه با ادعای خونخواهی خلیفه، در مدتی اندک توانست عواطف دینی مردم را منحرف و سپاه دین را بر ضد دین(علوی) به خیزش درآورد. ⏹️ به عبارت دیگر همان طور که حیات عثمان عامل کسب مناصب حساس برای بنی‌امیه شد، مرگ وی هم مورد استفاده کامل آنان قرار گرفت و یک پله دیگر آنان را به قدرت نزدیک‌تر کرد. ⏪️ *از همین دوره زمان تعارض بین حاکمیت حق علوی و حاکمیت باطل اموی آغاز شد و تمام دوران حکومت امیرمؤمنان و دوره کوتاه حکومت امام حسن علیه‌السلام را به خود مشغول ساخت و سرانجام در سال 41 به دلایل متعدد داخلی و خارجی این تعارض به نفع جریان اموی پایان یافت و امام حسن علیه‌السلام را ناچار به صلح کرد.* 📚 «حوزه.نت» ‏🌐 emamraoof.com
# شرح_جامعه_کبیره ۱۳۸ 🔆 «وَ فِعْلُكُمُ الْخَيْرُ» 🔆 *«و فعل شما (حضرات معصومین) خیر است.»* 🔰 در این فراز امام را مخاطب قرار می‌دهیم، خیلی زیباست که به ما اجازه داده می‌شود در حضور امام عرض ادب ‌کنیم. این حضور، بهجت و سرور خاصی نصیب مامی‌کند. 🟩 *فعل معصومین فعل خداست؛* به این معنا که لحظه‌ای و ذره‌ای شرّ از سوی حضرات معصومین صادر نمی‌شود و همۀافعال آنان، اعم از فعل قلبی، ظاهری، باطنی، همه فعل خداست. ‌ ⏪️ *فعل آنان می‌تواند دعا یا نفرین باشد.* مثلاً امیرالمؤمنین علیه‌السلام در نهج‌البلاغه گاهی از فردی تعریف می‌کند و گاه فرد دیگری را نفرین می‌کند. هر دو، خیر است. 🔰 در این فراز به حضرات معصومین می‌گوییم، همه افعال و اعمال و نیات شما الهی است و ذره‌ای غیرخدا در نیات شما راه ندارد. ✍🏼 مفسری می‌گوید: «تمام افعال شما مرغوب و مورد رغبت است.» ◀️ اگر می‌خواهیم با مکارم اخلاق و اعمال صالح آشنا شویم باید به سیرۀ معصوم مراجعه کنیم؛ *هرآنچه از آنها دیده می‌شود بهترین است.* 🟩 *همه افعال صالح و نیات خالص و کرامات اخلاقی قائم به حضرات معصومین است.* 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com