#شکر_از_دیدگاه_قرآن ۶۶
✍🏼 در این آیه، در مقابل ناشکری، یکی از مصادیق شکر مطرح میشود:
🔆 «وَمِنَ النَّاسِ مَنْ يَشْرِي نَفْسَهُ ابْتِغَاءَ مَرْضَاتِ اللَّهِ وَاللَّهُ رَءُوفٌ بِالْعِبَادِ»
🔆 «و از مردم كسى است كه براى كسب خشنودى خدا، جان خود را مىفروشد و خداوند نسبت به بندگان مهربان است.»
📗 سوره بقره، آیه ۲۰۷
✅ *بعضی از مردم خودشان را به خدا میفروشند و خدا مشتری آنهاست و از خدا هیچ چیز غیر از رضایت او طلب نمیکنند.*
✅ در واقع فروختن خود به خدا، به جهت طلب رضایت اوست. این عمل، اوج شکر و استفادۀ صحیح از نعمت است. آیا زیباتر از این هست که انسان خود را حتی نه به بهشت، بلکه به رضوان الهی بفروشد؟
آیا از این طریق، انسان به خدا نمیرسد؟ از طریق این استفاده به منعم نمیرسد؟
🔷 قرآن میگوید، بعضی از افراد خانهشان خیلی آراسته است؛ چون یک مشتری خوب دارد، آن را میفروشند.
مشتری، هم فوقِ قیمت میخرد، هم، ایراد نمیگیرد. این افراد شکر نعمتِ وجودشان را کردند. دلهاشان با نعمتِ عشق، آباد بود و وجود عاشقشان را به خدا فروختند.
🔷 *وقتی اظهار عشق و ارادت به خدای سبحان دارید، خدا هم پاداش بهشت را برای این مقدار علاقه، اندک میداند؛ بنابراین رضوان خود را به بندۀ عاشق عطا میکند.*
🔷 آبادیِ وجود ما به لطف خدای سبحان، یک نعمتِ خاص است. پاداشِ مصرف صحیح نعمت وجود، بهشت نیست، بلکه رضوان الهی است:
🔆 *«وَرِضْوَانٌ مِنَ اللَّهِ أَكْبَرُ»*
🔆 *«و رضايت و خرسندى خداوند، برتر و والاتر است.»*
📗 سوره توبه، آیه ۷۲
✅ وقتی خدا بندهای را بپسندد برای او بینهایت خرج میکند، ولی *بنده، خرجِ خدا را هم نمیخواهد، بلکه بهدنبال رضوان اوست.*
✅ بعضیها خود را خوب خرج کردند، خوب خرج کردنشان «ابْتِغَاءَ مَرْضَاتِ اللَّه» بود؛ یعنی هیچ چیز دیگری را جز رضوان و پسند خدا طلب نمیکنند. پسندِ خدا برای آنها کافی است و از دو عالم برایشان بالاتر است.
📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام
#شکر_از_دیدگاه_قرآن ۶۶
✍🏼 در این آیه، در مقابل ناشکری، یکی از مصادیق شکر مطرح میشود:
🔆 «وَمِنَ النَّاسِ مَنْ يَشْرِي نَفْسَهُ ابْتِغَاءَ مَرْضَاتِ اللَّهِ وَاللَّهُ رَءُوفٌ بِالْعِبَادِ»
🔆 «و از مردم كسى است كه براى كسب خشنودى خدا، جان خود را مىفروشد و خداوند نسبت به بندگان مهربان است.»
📗 سوره بقره، آیه ۲۰۷
✅ *بعضی از مردم خودشان را به خدا میفروشند و خدا مشتری آنهاست و از خدا هیچ چیز غیر از رضایت او طلب نمیکنند.*
✅ در واقع فروختن خود به خدا، به جهت طلب رضایت اوست. این عمل، اوج شکر و استفادۀ صحیح از نعمت است. آیا زیباتر از این هست که انسان خود را حتی نه به بهشت، بلکه به رضوان الهی بفروشد؟
آیا از این طریق، انسان به خدا نمیرسد؟ از طریق این استفاده به منعم نمیرسد؟
🔷 قرآن میگوید، بعضی از افراد خانهشان خیلی آراسته است؛ چون یک مشتری خوب دارد، آن را میفروشند.
مشتری، هم فوقِ قیمت میخرد، هم، ایراد نمیگیرد. این افراد شکر نعمتِ وجودشان را کردند. دلهاشان با نعمتِ عشق، آباد بود و وجود عاشقشان را به خدا فروختند.
🔷 *وقتی اظهار عشق و ارادت به خدای سبحان دارید، خدا هم پاداش بهشت را برای این مقدار علاقه، اندک میداند؛ بنابراین رضوان خود را به بندۀ عاشق عطا میکند.*
🔷 آبادیِ وجود ما به لطف خدای سبحان، یک نعمتِ خاص است. پاداشِ مصرف صحیح نعمت وجود، بهشت نیست، بلکه رضوان الهی است:
🔆 *«وَرِضْوَانٌ مِنَ اللَّهِ أَكْبَرُ»*
🔆 *«و رضايت و خرسندى خداوند، برتر و والاتر است.»*
📗 سوره توبه، آیه ۷۲
✅ وقتی خدا بندهای را بپسندد برای او بینهایت خرج میکند، ولی *بنده، خرجِ خدا را هم نمیخواهد، بلکه بهدنبال رضوان اوست.*
✅ بعضیها خود را خوب خرج کردند، خوب خرج کردنشان «ابْتِغَاءَ مَرْضَاتِ اللَّه» بود؛ یعنی هیچ چیز دیگری را جز رضوان و پسند خدا طلب نمیکنند. پسندِ خدا برای آنها کافی است و از دو عالم برایشان بالاتر است.
📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام
۱۹۲
#تفسیر_سوره_انعام
*ادامۀ شرح آیۀ ۷۷*
🔹۶. «لَأَكُونَنَّ مِنَ الْقَوْمِ الضَّالِّينَ» در این قسمت آیه توجه شما را به یک نکتۀ جالبی جلب میکنم در تفسیر سورۀ حمد از زبان مبارک حضرت امام در آدابالصلوة عرض کردم «مغضوب علیهم» کسانی هستند که در عالم ماده متوقف شدند. و «ضالّین» یهودیهای ظاهر پرستی هستند که فقط امور مادی بدون معنا را میخواهند و گروه نصارا که روی معنا بدون ماده متوقف شدند؛ اما صراط مستقیمیها میگویند: وحدت در عین کثرت، کثرت در عین وحدت. یعنی به امور مادی و معنوی هر دو توجه میکنیم و مادیات را مرکَبی برای رسیدن به معنویات قرار میدهیم.
🔹۷. در این آیه عرض میکنیم: خدایا، اگر خودت به من توجه نکنی، در حُجب نورانی متوقف میشوم. یعنی فقط اهل معنا خواهم شد؛ ولی بالاخره به تو نمیرسم مثل نصرانیها در حالی که قرار نبوده در حجاب معنویات گیر کنیم و باید از طریق معنویات به خدا برسیم.
نباید حتی معنویات روی ما پرده بیندازد تا زیر آن پرده دفن شویم.
❓شما میپرسید معنویات چیست؟ علم. صورت مادی دارد؟ نه، عبادت صورت مادی دارد؟ نه. دعا یک امر معنوی است، صورت مادی ندارد. دعا برای دعا نه. علم برای علم نه. عبادت برای عبادت نه. همۀ اینها اگر قربة إلی الله، باشد ارزش دارد. هرکس کار مثبتی انجام میدهد برای رسیدن به خدا باشد.
💠ابراهیم میگوید: خدایا، اینکه من ماه را دیدم عیبی ندارد، ماه دیدن خوب است اما گیر کردن در ماه مشکل دارد. اگر انسان ماه را نبیند که کور است؛ اما اگر فکر کنم ماه بنفسه و مستقلا نورافشانی میکند، همان گیر کردن در معنویات است. قرار است از این طریق به روشنایی دست پیدا کنیم نه شب زندگی ما تاریک بماند. بههمین جهت میگوید: «لَئِنْ لَمْ يَهْدِنِي رَبِّی» اگر مربّی من، مرا به خودش هدایت نکند «لَأَكُونَنَّ مِنَ الْقَوْمِ الضَّالِّينَ» من هم جزو کسانی میشوم که گیر کردند، گم کردند. خیلیها خدا را گم کردند، یک اقلیتی شاید خدا را پیدا کرده باشند، بقیه خدا را گم کردهاند، یک دستهای خدا را در مادیات دارند پیدا میکنند، یک دستهای خدا را در معنویات میخواهند پیدا کنند. هر دو گروه گم شدهاند فقط آن کسی به خدا میرسد که از هر دو گذر کند و در هیچ کدام غرق نشود حضرت ابراهیم از این مرحله هم گذر میکند.
📌ادامه دارد...
📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی»
کلاس تفسیر قرآن
۸۳/۷/۱۸
كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد
واتساپ👇
https://chat.whatsapp.com/6YhKJ3BMblp2H1qNimMe3o
بله👇
https://ble.ir/Boroojerdi
ایتا👇
https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi
تلگرام👇
https://t.me/darmahzar
سایت موسسه👇
emamraoof.com
ارسال پیامها کمافی السابق در۱۰ گروه واتساب نیز ادامه دارد
💐📣💐📣💐📣💐
🟩 *اطلاعیه جشن میلاد باسعادت امام رضا علیه السلام *
💐 *كليه اعضای محترم کانال میتوانند در این جشن شرکت کنند*
🔷🔹 مراسم شامل:
🔹سخنرانی استادمحترم سرکارخانم بروجردی:
*«ساعت ۱۰/۳۰ تا ۱۱/۳۰ »*
🔹مولودی خوانی: سرکار خانم مداحی :
*«ساعت ۹/۱۵ تا ۹/۴۵»*
🔹وبرنامههای مرتبط به جشن.
🔶 زمان: دوشنبه ۳۱/ اردیبهشت
🔶 ساعت برگزاری مراسم حضوری: ۹ تا ۱۱/۳۰
🔶 مكان مراسم: موسسه علميه السلطان علي بن موسي الرضا عليهالسلام
🔶 آدرس موسسه : تهران :خيابان كلاهدوز(دولت سابق)،بلوار كاوه خيابان شهيد اخلاقي شرقي ،خيابان بهرام ،كوچه محبوبه دانش پلاك ۱۲
⛔️ *خواهشمند است براي شركت در مراسم قبل از ساعت ۸ به موسسه مراجعه نفرماييد*
————————————————
👇 *قابل توجه همه ثبت نام کنندگان موسسه :* 👇
🌐 *سخنراني استاد محترم همان روز ساعت ١٣تا ١٤ در فضاي اسكاي روم برگزار ميشود.*
🌐 كاربران محترم میتوانند در *فضاي اسكاي روم* با *كد كاربري و گذرواژه* خود از طريق لينك *«مراسم»* وارد شوند.
https://www.skyroom.online/ch/hozeskyroom/marasem
💐 باتشكر
📚 واحد پشتيباني
🌐 emamraoof.com
#پندارهای_ناصحیح ۱۱
💢 *«پندار تصادفی بودن حوادث»*
🔆 *«قَالُوا أَضْغَاثُ أَحْلَامٍ ۖ وَمَا نَحْنُ بِتَأْوِيلِ الْأَحْلَامِ بِعَالِمِينَ»*
🔆 *«آنها گفتند: خوابهای پریشان است و ما تعبیر خوابهای پریشان را نمیدانیم.»*
📗 سورۀ یوسف، آیه ۴۴
💢 اکثر اوقات امور حاوی پیام هستند؛ اما چون متوجه پیامشان نمیشویم، تصور میکنیم که اصلاً پیامی وجود نداشته است! این یک پندار نادرست است!
🔶 بسیاری از امور، اتفاقی یا تصادفی نیستند؛ پشتپرده و پیامی دارند، فقط باید بهدنبال یوسفی بگردیم که آن پیام را برای ما رمزگشایی کند.
💢 *گاهی متوجه ارتباط امور با هم نمیشویم و نمیخواهیم با فکر کردن به آن، ذهن خود را آشفته کنیم!*
⬅️ *باید از خدای سبحان طلب کنیم که باطن امور مختلف را با عافیت برای ما روشن سازد.*
🔶 *از کنار اتفاقاتی که برای ما رخ میدهد نباید ساده عبور کنیم؛* هنگامی که متوجه باطن آنها نشدیم، فوراً پرونده را مختومه اعلام نکنیم؛ زیرا اگر بهدنبال علت آنها نباشیم، دوباره مرتکب همان اشتباه میشویم؛
⬅️ *اما اگر دلیل آن را متوجه شویم، در واقع توبۀ عملی و استغفار صورت میگیرد.*
📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام
🔴🔴
با سلام واحترام
باتوجه به گسترش جرایم در فضای مجازی ، به اطلاع کاربران محترم کانال امام رئوف وکانال در محضر استاد بروجردی می رساند :
هیچ گونه درخواست اطلاعات ، تماس تصویری و ارسال وجه از سوی مدیران این دوکانال به صورت شخصی و مستقیم با هیچ یک از اعضای محترم گرفته نمی شود . لازم است نهایت دقت از سوی همه عزیزان بابت جلوگیری از انتشارات شخصی و سوء استفاده احتمالی توسط کلاهبرداران سایبری بعمل آید.
📚پشتیبانی فضای مجازی موسسه علمیه السلطان علی بن موسی الرضا علیه السلام