eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.3هزار عکس
1.2هزار ویدیو
157 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
١٥٥ ادامه بحث تسليم وقتي خداي سبحان را خالق جهان مي شناسيم خالقي قادر و عليم و خبير و مالك....، پس بايد در مقابل او تسليم باشيم و از هيچ انساني مستقلا اطاعت نكنيم مگر اين كه اطاعت از او اطاعت از خداي سبحان محسوب شود و در راستاي خالق باشد مثل حضرات معصومين عليهم السلام پس هيچ انساني حق ندارد ديگران را مجبور كند در مقابل او تسليم شوند بلكه همه انسان ها موظف هستند با هم در مقابل خدا تسليم شوند تسليم در مقابل يكديگر معني ندارد. تسليم بودن تنها در مقابل يك وجود معنا دارد . اگر فرد بالا دستي ظالم باشد انسان پايين دستي حق ندارد در مقابل او تسليم شود و اگر مي گويند در مقابل والدين تسليم شويد منظور والديني نيستند كه شما را مجبور به شرك ميكنند و ان جاهداك لتشرك بي ما ليس لك به علم فلا تطعهما اگر ما تسليم آنها هستيم در سلسله طوليه تسليم خداي سبحان مي باشيم و اگر مردي همسرش را وادار به معصيت كند همسر نبايد او را اطاعت نمايد. زيرا لا طاعه لمخلوق في معصيه الخالق در مقابل انبياء و اولياء بايد تسليم بود زيرا در بسياري از موارد راه بنده صرفا از طريق تسليم در مقابل اولياء است . عقل انسان نمي تواند بسياري از امور را خود به خود ادراك كند و با تسليم شدن در برابر شريعت ، امكان دستيابي او به مراتب متعالي ميسر مي گردد. اگر انسان بخواهد از طريق ظن خود به حقيقت دست پيدا كند و تسليم شريعت نشود در نهايت منكر دين مي شود. ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح تهذيب نفس ٩٩/٨/٣ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ ٢٠ https://chat.whatsapp.com/EbtRPnZVs7XCF1K2x7Y5yL پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
🔹☝️سردار سپاه فرزندش را با خدا معامله می‌کند و برای حفظ امنیت حرم و حریم ایران به قربانگاه می‌فرستد، اما در مقابل فرزند برخی از مسئولان با شکم های پر از حرام عیاشی و اختلاس می‌کنند. این فرق نیروهای واقعی انقلاب با مدعیانی است که در سفره آماده انقلاب نشسته اند 📹سردار عبدالله زاده در مراسم تشییع پیکر فرزند شهیدش
☝️🔹سردار سپاه فرزندش را با خدا معامله می‌کند و برای حفظ امنیت حرم و حریم ایران به قربانگاه می‌فرستد. 📹سردار عبدالله زاده در مراسم تشییع پیکر فرزند شهیدش
💠 *خوش اخلاقی* (ادامه) ✳️ *چگونه با عصبانیت مبارزه کنیم؟* ⁉️ چرا ما نمی‌توانیم از مسائلی که خلاف میلمان است، به راحتی بگذریم؟ چرا با کوچک‌ترین اتفاقی که انتظارش را نداریم، از جا کنده می‌شویم و زمین و زمان را به هم می‌دوزیم؟ 🔹 گاهی اوقات یک اختلاف بزرگ، از شوری یک غذا شروع می‌شود. غذا شور شده، مرد عصبانی می‌شود، زن ناراحت می‌شود؛ بذر اختلاف کاشته می‌شود. ✍️ گاهی اختلاف از ریختن یک پارچ آب شروع می‌شود؛ مهمان سر سفره نشسته. خانم می‌خواهد دیس برنج را در وسط سفره جای دهد. پارچ آب واژگون می‌شود. مرد عصبانی می‌شود؛ بذر اختلاف کاشته می‌شود. ✍️ گاهی اختلاف از یک بدقولی شروع می‌شود. مرد قول داده عصر بیرون می‌رویم. عصر می‌شود. حالش را ندارد که بیرون برود. زن عصبانی می‌شود؛ بذر اختلاف کاشته می‌شود. ✍️ گاهی اختلاف. . . 💠 *چقدر خوب بود که می توانستیم در برابر مسائلی که در زندگی اتفاق می‌افتد و مطابق میل ما نیست، به راحتی مقاومت کنیم و کنترل خود را از دست ندهیم.* 📚 حوزه.نت 🌐 emamraoof.com
١٣٦ # سوره_نحل ، آیه ٣٥ (ادامه) 🔆 «وَ قالَ الَّذينَ أَشْرَكُوا لَوْ شاءَ اللَّهُ ما عَبَدْنا مِنْ دُونِهِ مِنْ شَيْ‏ءٍ نَحْنُ وَ لا آباؤُنا وَ لا حَرَّمْنا مِنْ دُونِهِ مِنْ شَيْ‏ءٍ كَذلِكَ فَعَلَ الَّذينَ مِنْ قَبْلِهِمْ فَهَلْ عَلَى الرُّسُلِ إِلاَّ الْبَلاغُ الْمُبينُ» 🔆 «مشركان گفتند: «اگر خدا مى‏خواست، نه ما و نه پدران ما، غير او را پرستش نمى‏‌كرديم؛ و چيزى را بدون اجازه او حرام نمى‏‌ساختيم!» (آرى،) كسانى كه پيش از ايشان بودند نيز همين كارها را انجام دادند؛ ولى آيا پيامبران وظيفه‏اى جز ابلاغ آشكار دارند؟» ✳️ *وَ لا حَرَّمْنا مِنْ دُونِهِ مِنْ شَيْ‏ءٍ* 🔹 برخی از افراد آشنایی با لطایف معرفتی و اسرار الهی را بر خود حرام می کنند و این تحریم را به خداى سبحان نسبت می‌دهند. ✍️ براى مثال؛ فردى هیچ تلاشی در جهت یادگیری آداب و اسرار شریعت ندارد و تنها با برخی از احکام شريعت آشناست. او بر اين اساس معتقد است كه خداوند نسبت به بندگان برگزيده خود، انتظار اندكى از وى دارد. 🔸 اين در حالى است كه شریعت داراى ظاهرى است كه احكام الهى را در بر مى‌گيرد و یک لایه درونی به نام آداب دارد و بندگان پس از آشنایی با احکام و آداب، به وادى اسرار راه مى‌يابند. ⁉️ آیا خداوند عامل جلب الطاف براى بعضی افراد و سلب توفیقات از بعض دیگر است؟ ⁉️ برخى افراد بر این باورند که خود در سلب توفیقات‌شان نقشی ندارند و آنان به خواست خداوند از كسب توفيقات و رحمات بى‌نصيب ماندند! آیا این تصوّر صحیح است؟ ✅ در پاسخ مى گوييم: *دنيا، عالم اسباب و مسببّات است؛ به این معنا كه هر فعلی -چه خیر و چه شر- كه در اين دنيا از كسى سر بزند، بر عوامل دیگر تأثیر مى‌گذارد و اینگونه نیست که سوء انتخاب انسان با سلب خیرات از او بی‌ارتباط باشد.* ✍️ براى مثال؛ ارتكاب به معصیت، موجب سلب توفیقات انسان می‌شود. 💠 خدای سبحان فرمود: انجام معاصی، موانع سنگینی در مسیر سلوک انسان قرار می دهد. ‌نتیجه انتخاب سوء فرد که با میل خود آن را برگزیده، سلب توفیقات از اوست. هرچند گاه افراد انتخاب سوء خود را به خدای سبحان نسبت می‌دهند و مى‌گويند: خداوند اراده نكرده است كه فعل خیرى توسط من انجام شود! 🔸 اما حقيقت اين است كه مخالفت با خداوند و دستورات او، ارتباط مستقیمى با سلب خیرات و توفیقات انسان دارد. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
۷ 💠 *«روش زدودن کینه‌ها»* 🔆 «اُحْصُدِ الشَّرَّ مِنْ صَدْرِ غَیرِكَ بِقَلْعِهِ مِنْ صَدْرِكَ» 🔆 «درو كن (دور ساز) بدى (كينه) را از سينه ديگرى با ریشه كن کردن آن از سينه خود» 📗 نهج البلاغه، حكمت ١٦٩ ✳️ *اگر می‌خواهیم کینه‌ی دیگری به ما آسیب نرساند، باید کینه او را از سینه خود ریشه کن کنیم تا بستری برای رویش پیدا نکند و به جهت جدی بودن آسیب، نگذاریم این کینه حتی در حد ریشه باقی بماند.* ✍️ به عنوان مثال اگر در گذشته، با فردی برخوردی نامناسب داشته‌ایم و او همچنان از آن مکدّر است، راه از بین بردن این آزردگی، از ریشه درآوردنِ تمام ناراحتی‌هایی است که از او در دل نگه داشته‌ایم. چرا که احساسات درونی افراد ناخودآگاه در یکدیگر تأثیر می‌گذارد. 🔹 «حصد» یعنی درو کردن و «قلع» به معنی از ریشه درآوردن است. اگر در دل ما حتی اندکی کینه نباشد متقابلاً، در سینه دیگران هم نسبت به ما کینه‌ای باقی نمی‌ماند. 🔸 و *اگر می‌خواهیم دیگران از ما ناراحتی و رنجی نداشته باشند، سینه خود را از بغض نسبت به آنان تهی کنیم.* 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
رئيس جمهور اصلح ☝️
٢٣٩ ادامه بحث تسميه و دو صفت رحمن و رحيم امام خميني مي فرمايند: ما مي خواهيم روي هر كاري يك مُهر و داغي بزنيم داغ و مُهر رحمانيت و رحيميت . صفات خدا بي پايان است منتها در اينجا ما به دو اسم محيطه پناه مي بريم يعني رحمن و رحيم . اين دو اسم بر خيلي از اسماء احاطه دارند. امام خميني مي فرمايند: بسياري از پيامبران از مصاديق اسم رحيم به معناي رشد دهنده هستند . در واقع پيغمبران و هاديان طريق، جلوه رحمت رحيميه خداي سبحان هستند. در دعا عرض مي كنيم يا رحمان الدنيا والاخره و رحيمهما اي خدايي كه در دنيا و آخرت رحمان و رحيمي گويا به اين نكته اشاره دارد كه رحيم بودن خدا و به كمال رسانندگي فقط در آخرت نيست رحمانيت خدا يعني افاضه وجود به بنده در دنيا و در آخرت. اجمالا وقتي مي گوييم بسم الله الرحمن الرحيم يعني مي خواهيم مُهر رحمت خدا را روي فعل و عقيده خود بزنيم . ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح آداب الصلوه ٨١/٢/١٦ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ ٢٠ https://chat.whatsapp.com/EbtRPnZVs7XCF1K2x7Y5yL پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
۱۷ ✅ *قناعت در مادیات، عامل عزّت* 🔆 «وَإِذْ قُلْتُمْ يَا مُوسَى لَن نَّصْبِرَ عَلَىَ طَعَامٍ وَاحِدٍ فَادْعُ لَنَا رَبَّكَ يُخْرِجْ لَنَا مِمَّا تُنبِتُ الأَرْضُ مِن بَقْلِهَا وَقِثَّآئِهَا وَفُومِهَا وَعَدَسِهَا وَبَصَلِهَا قَالَ أَتَسْتَبْدِلُونَ الَّذِي هُوَ أَدْنَى بِالَّذِي هُوَ خَيْرٌ اهْبِطُواْ مِصْرًا فَإِنَّ لَكُم مَّا سَأَلْتُمْ وَضُرِبَتْ عَلَيْهِمُ الذِّلَّةُ وَالْمَسْكَنَةُ وَبَآؤُوْاْ بِغَضَبٍ مِّنَ اللَّهِ ذَلِكَ بِأَنَّهُمْ كَانُواْ يَكْفُرُونَ بِآيَاتِ اللَّهِ وَيَقْتُلُونَ النَّبِيِّينَ بِغَيْرِ الْحَقِّ ذَلِكَ بِمَا عَصَواْ وَّكَانُواْ يَعْتَدُونَ» 🔆 «و چون گفتيد اى موسى هرگز بر يك [نوع] خوراك تاب نياوريم از خداى خود براى ما بخواه تا از آنچه زمين مى‏‌روياند از [قبيل] سبزى و خيار و سير و عدس و پياز براى ما بروياند [موسى] گفت آيا به جاى چيز بهتر خواهان چيز پست‏‌تريد پس به شهر فرود آييد كه آنچه را خواسته‏‌ايد براى شما [در آنجا مهيا]ست و [داغ] خوارى و نادارى بر [پيشانى] آنان زده شد و به خشم خدا گرفتار آمدند چرا كه آنان به نشانه‌‏هاى خدا كفر ورزيده بودند و پيامبران را بناحق مى‏‌كشتند اين از آن روى بود كه سركشى نموده و از حد درگذرانيده بودند» 📔 سوره مبارکه بقره، آیه ۶۱ ✅ *یکی از عوامل عزت، قناعت در مادیات است. در امور مادی باید خود را با پایین‌تر از خويش قیاس کرد و در معنویات با بالاتر از خود.* 💢 اعتراض به تقدیرات الهی و باور نداشتن وعده‌های الهی، عامل ذلت است ✍️ برخی از مفسرین در ذیل آیه فوق می‌گویند اعتراض به تدابیر و تقدیرات الهی موجب ذلت است. 🔸 تقدیر الهی بر بنی‌اسرائیل برخورداری از طعام حکمت و معرفت (منّ و سلوی) بود اما از آنجا که آنان تمام توجه‌شان به چیزی بود که از زمین می‌رویید (مِمَّا تُنبِتُ الأَرْضُ) به این طعام قناعت نکردند و از خداوند طلب رزقی غیر از این طعام و غذای مادی را نمودند. 🔰 *درخواست رزق مادی اشكالی ندارد، اشكال در تعلق به مادیات و اسیر شدن به آن است* 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
۱۵۷ 🔆 *«يَا مَوْلاَيَ شَقِيَ مَنْ خَالَفَكُمْ وَ سَعِدَ مَنْ أَطَاعَكُمْ»* 💠 زائر آل يس باور دارد که سعادت و رستگاری در پیوست به امام صورت می‌گیرد زيرا افراد در ارتباط با امام به دو دسته تقسیم می‌شوند:   🌀 گروهی پشت به امام کرده و از ایشان گریزانند و 🌀 گروه ديگر دست به دامان پر مهر و محبت امام زده‌اند و مطیع ايشانند، فلاح در انتظار اين گروه وخسران ابدی در انتظار گروه اول است. 📔 قرآن می‌گويد: 🔆 «وُجُوهٌ يَوْمَئِذٍ مُّسْفِرَةٌ.........أُولَٰئِكَ هُمُ الْكَفَرَةُ الْفَجَرَةُ» 🔆 «در آن روز، وجوهی درخشان، خندان [و] شادانند و وجوهی دیگر بر آنها غبار نشسته و آنها را تاریکی پوشانده است. آنان همان کافران بدکارند» 📔 سوره مبارکه عبس، آیات ۳۸ تا ۴۲ ✍️ و در جای ديگر می‌گويد: 🔆 «وُجُوهٌ يَوْمَئِذٍ نَّاضِرَةٌ....،تَظُنُّ أَن يُفْعَلَ بِهَا فَاقِرَةٌ» 🔆«در آن روز وجوهی شادابند و به سوى پروردگار خود مى‏‌نگرند و وجوهی دژم هستند؛ چرا که می­‌دانند موردِ عذابی کمرشکن قرار خواهند گرفت» 📔 سوره مبارکه قیامت، آیات ۲۲ تا ۲۵ 💢 بايد گفت هر معصیت کاری در اولين گام از امام زاويه گرفته و ذره ذره و قدم به قدم از ايشان دور شده كه جرأت ارتکاب خلاف را پيدا كرده است ،او بدبختی و شقاوت ابدي را برای خود رقم زده است. ✳️ اما آنان كه اقبال به حضرت دارند سعی می‌كنند در همان راهی گام بگذارند و به پيش روند كه رضايت امام در آن است.   ⁉️ اگر سوال شود در «خالف» که باب مفاعله و طرفینی است، آياپشت کردن و گریز دو طرفه است؟ یعنی زمانی‌که فردی به امام پشت کند امام هم به او پشت می‌کنند؟ ✳️ در پاسخ گفته مي شودحضرت به‌عنوان رحمت واسعه‌ی خدای سبحان در مقابل گریز افراد منتظر می‌ماند تا آنان باز گردند و در زمره سعدای عالم جای گيرند. ✨ نقش وفا می‌کند پشت به ما کی کند ✨ پشت ندارد چو شمع او همگی روست روست 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
💠 *خوش اخلاقی* (ادامه) ✅ برای اینکه بتوانیم *بر اعصاب خود تسلط پیدا کنیم*، به نکات اساسی زیر توجه نماييم: 🌀 *نگاه معنوی به بردباری و فروخوردن خشم* 🔸 یادمان باشد که یکی از اولین گام‌های موفقیت در زندگی مشترک، مشخص کردن هدف زندگی بود. در آنجا گفتیم که اگر هدفمان در زندگی خدا باشد، از هر چیزی که ما را به خدا می‌رساند، استقبال می‌کنیم. ✳️ یکی از عوامل بسیار مؤثر برای رسیدن به هدف آفرینش، بردباری و فروخوردن خشم است. با این نگاه، ایجاد زمینه خشم برای انسان فرصتی برای رشد و حتی نشانه محبت خدا به ماست که چنین فرصت رشدی را برای ما فراهم کرده است. 🔹 چقدر انگیزه بخش است، اگر بدانیم خداوند کسانی را که خشم خود را فرو می‌خورند، دوست دارد. اگر فراموش نکنیم تا چه اندازه با کارهای زشتمان خداوند را به خشم آوردیم، اما او حلم ورزید و ما را بخشید، انگیزه بیشتری برای مبارزه با خشم می یابیم. 🔸 پیش از این تأکید کردیم که در مسیر یک زندگی موفق تا چه اندازه نیازمند به چشیدن طعم معنویت هستیم. خداوند با فرو خوردن خشم، ایمانی به انسان عطا می‌کند که طعم آن را در کام دل احساس خواهد کرد. درست است که مبارزه با خشم به ویژه در ابتدا کار آسانی نیست، اما اگر بدانیم خداوند در برابر آن، اجر شهید را به انسان می‌دهد؛ دیگر به راحتی از کنار این پاداش نخواهیم گذشت. 📚 حوزه.نت 🌐 emamraoof.com
٥٥ ادامه شرح آيه ٣١ ١٧-. «وَهُمْ يَحْمِلُونَ أَوْزَارَهُمْ» همه ما روزي بابت تفریط‌هایمان پشیمان می‌شویم. «قَد خَسِرَ» و در همین دنيا به اندازه‌ای که قیامتمان به پا شود بايت تفريط و كم كاري و عدم اخلاص، پشیمان و منفعل می‌شويم . بطور مثال انسان در مجلس عیاشی نگران گذشته‌اش نیست اما اگر در یک مجلس ذکر یا توجه و موعظه قرار بگیرد ، می‌فهمد چه گذشته بدی داشته است و حتی اگر گذشته‌ خوبي هم داشته باشد متوجه مي شود که می‌توانسته خیلی بهتر از شرايط فعلي عمل كند. ١٨- اعلام ندامت در شرایطی است که قیامت فرد به پا شود به همین دلیل می‌گویند بعد از هر کار خوبی هم اظهار ندامت کنید زيرا در آن کار خوب قیامت شما به پا شده و خدا خودش را جلوه‌گر كرده است. ١٩- ابن عربی می‌فرماید: همه تعلقات ما بار است. نفس دارايي بد نيست. داشتن علم، پول، همسر، بچه، پدر و مادر، داشتن موقعیت اجتماعی. نفس اين موجوديها بد نیست. تعلق داشتن به آنها بد است. «يَحْمِلُونَ أَوْزَارَهُمْ عَلَى ظُهُورِهِمْ» اگر درست خرج کرده بودیم که در قيامت با يار ما مي شد و با صالحان محشور مي شديم . ٢٠-ابن عربي در «عَلَى ظُهُورِهِمْ» مي گويد: گويا این تعلقات بر پشت او حک شده‌اند و در وجود او فرو رفته‌اند. يعني محبت هاي مختلف که در دل ما فرو می‌رود ، دیگر برای محبت خدا جايي نمی‌گذارد، یا حَبیبَ من لاحَبیبَ له. برای همین گفته‌اند اگر مال دارید انفاق کنید تا به تعلق تبدیل نشود. ٢١-اجمال قضیه این كه براي بدست آوردن امور دنيوي خون دلها مي خوريم اما معلوم نيست بتوانيم از آنها استفاده كنيم و بعد از وفات ما ديگري مي آيد و استفاده مي كند در واقع اگر تعلق را قيچي نكنيم، قيچي مي كنند و اگر متوجه نباشیم و حواسمان نباشد، اجبارا از ما می‌گیرند. خانمی می‌گفتند من موهای خودم را که در حمام شستشو مي دهم می‌گویم تو الان این مو را داری ولی شايد سرطان بگیری و با یک شیمی درمانی همه موها از بین برود. بنابراين حتی به همین مو که نگاه می‌کنيم باور داشته باشیم مو متعلق به ما نیست خدا داده و فعلاً استفاده می‌کنيم و از فرداي خود بي خبريم. ٢٢- مجالس ذكر و حضور پيدا كردن بين خوبان براي قطع تعلقات دنيوي و عدم وابستگي به آنهاست . ٢٣-اگر در همین دنیا تعلقاتمان تثبیت شود همین دنیا می‌شود جهنم و آتش محرومیت، که بسیار آزار دهنده است. پايان آيه ٣١ استاد بروجردي كلاس تفسير قران ٨٢/٩/٢٢ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ ٢٠ https://chat.whatsapp.com/EbtRPnZVs7XCF1K2x7Y5yL پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
. رهبرانقلاب: ما از جوانان عزیزمان - چه دختران و چه پسران - توقّع داریم که در مورد مسائل اساسی کشور، جدّی باشند و جدّی برخورد کنند. _روی این مسأله «جدّی بودن» فکر کنید، بعد خواهید دید خیلی از کارهایی که در گوشه و کنار انجام میگیرد، ناشی از جدّی نبودن است. |• در دعای کمیل میخوانیم: «قوّ علی خدمتک جوارحی و اشدد علی العزیمة جوانحی و هب لی الجدّ فی خشیتک». 🔹خیال نکنید این دعاها فقط تضرّع و انابه است. در لابه‌لای این تضرّع، معرفتهای لازم برای زندگی گنجانده شده. این دعاها چشمه معارف اسلامی است. 🔺«قوّ علی خدمتک جوارحی»؛ مرا بر انجام این خدماتی که بر عهده‌ام است، از لحاظ جسمانی توانا کن. «و اشدد علی العزیمة جوانحی»؛ اراده و عزم مرا مستحکم کن. «و هب لی الجدّ فی خشیتک»؛ به من حالتِ جد بده؛ سرسری نگرفتن؛ بازیچه نَیَنْگاشتن. ۸۲/۸/۱۵
☝️🔆 انتخابات از دیدگاه حضرت امام راحل ( ره ) 5️⃣ ✍️ این تکلیف است که چه وکیل بخواهید تعیین کنید و چه رئیس جمهور بخواهید تعیین کنید، باید در صحنه باشید، عذری ندارید که بروید کنار بنشینید.
‏عکس از طباطبایی
٢٤٠ ادامه بحث الرحمن الرحيم امام خميني مي فرمايند: اگر مي خواهيد بدانيد كه به اسم رحمت خدا متخلق هستيد يا خير، توجه كنيد آيا همه بنده ها را دوست داريد؟ با چشم لطف به همه نگاه مي كنيد؟ انبياء همه را دوست داشتند و شما هم بايد اينچنين باشيد. انبياء دو نظر داشتند: سعادت جامعه سعادت فرد و قوانيني هم كه در اسلام تأسيس شده هر دو سعادت را در نظر گرفته است و از طرفي قوانيني كه وضع شده بر اساس تربيت نفوس بوده است پس اگر چنين است فرد نبايد فداي مصلحت جامعه شود و بر عكس . پس اگر فرد زاني و اهل فحشا و خلاف ، كه معصيتش به نفع جامعه نيست ، مجازات كنيم با ديد رحمت خدا سازگار است و به نفع جامعه و به نفع خود فرد اقدام كرده ايم زيرا بودن او در جامعه باعث تحريك آن به آن غضب خدا مي شود و جاري شدن حد بر خلافكار، موجب مي شود تا حدودي از عذاب اخروي او كاسته شود بنابراين رحمت مربي اقتضا مي كند كه اين فرد حد بخورد تا خودش و ديگران دنبال خلاف نروند. پس شمشيري كه پيامبر ص به گردن بني قريظه مي زند مصداق رحمت خداي سبحان است نه غضب خداوند. نتيجه آنكه يكي از مصاديق رحمت خدا اينست كه خير و صلاح همه را طالب باشد يعني جامعه و فرد سعيد بمانند. ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح آداب الصلوه ٨١/٢/١٦ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ ٢٠ https://chat.whatsapp.com/EbtRPnZVs7XCF1K2x7Y5yL پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
١٥٦ ادامه بحث تسليم نزديك ترين و سالم ترين راه نجات اينست كه انسان چه در گفتار و چه در افعالش تسليم پيامبر (ص) يا حضرت وليعصر (ع)باشد و اگر مدح و ثناي حق را مي گويد با زبان آنها مدح و ثنا بگويد و اگر افعالي انجام مي دهد به تبع افعال آنها باشد به ميزانيكه تسليم ما كامل تر و خالص تر باشد طريق سلوك را راحت تر سير مي كنيم و اگر در روايات گفته شده است اميرالمومنين (ع) نماز مومنين و صراط مستقيم است يعني مومن پشت سر امام بايد سلوك داشته باشد. حضرت امام خميني به واژه استسلام اشاره مي كنند يعني اظهار اطاعت و تسليم شدن كه واژه مقابل آن استكبار يعني تمرد و نافرماني است . سپس ادامه مي دهند كه وقتي قلب از هر آفت باطني ريا و شرك و بخل و حرص و حسد... سالم باشد در اين صورت خداي سبحان را مي يابد و وقتي خدا را يافت تسليم او مي شود . ماذا وجد من فقدك و من الذي فقد وجدك اگر كسي تو را يافت چه چيزي را از دست داده است و اگر كسي تو را از دست داد چه چيزي را يافته است ؟. وقتي كه قلب تسليم خداي سبحان شد اين سلامت در اعضاء و جوارح او از طريق اجراي طاعت نمودار مي شود وقتي قلب سالم شد در ظاهر فرد انقياد و خضوع ملاحظه مي شود (استسلام) حضرت امام معتقدند مشاهده نشدن طاعت در زندگي ظاهري افراد علامت تسليم نبودن قلب آنان در مقابل حق است . بالعكس اگر قلب معيوب شد گرفتار خود بزرگ بيني و خودخواهي و غرور و كبر شد در اين صورت اين بيماري در ظاهر او نيز مشاهده شده و مستكبر است. ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح تهذيب نفس ٩٩/٨/٣ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ ١٩ https://chat.whatsapp.com/KYQlDXg3lyp7GPPZ5ywADF پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK