eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.3هزار عکس
1.2هزار ویدیو
157 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🚨🎥 اعتراض شدید رهبر انقلاب ⚠ چرا اسناد لانه جاسوسی را در کتب درسی قرار نمیدهید؟ چرا نمیگذارید نسل جوان ما بفهمد آمریکا با ما چه کرده است؟ ✅١٣ آبان روز فتح لانه جاسوسي گرامي باد
٢ الصلوة -شب اول قبرنماز بصورت موجودي مجسم وعينيت يافته بر بالين قبر ما حاضر مي شود. بنابراين نماز وجودي است كه شب اول قبر به كمك ما مي آيد . پس نماز يك چهره ي باطني يعني يك صورت برزخي دارد . ما درقيامت اين چهره باطنيه را خواهيم ديد اما در دنيا فقط كسي كه اهل شهود باشد اين چهره را ادراك مي كند. امام خميني مي فرمايد: اگر كسي به ظاهر نماز توجه كند و از توجه به باطن آن غافل شود ، بالاترين خسران نصيب او شده است زيرا خيالش راحت است نماز خوانده اما حقيقتا عروجي نصيب او نگشته است چون احكام و آداب و اسرار ظاهري و باطني نماز رعايت نشده است . تازمانيكه درعالم ماده هستيم اين خسران را نمي فهميم اما وقتي از عالم ماده به عالم معنا مي رويم و چشم برزخي باز مي شود، خواهيم فهميد كه ضرر جبران ناپذيري كرده ايم . ازآيت الله بهجت پرسيدند : چگونه درنماز حضور قلب داشته باشيم؟ آيه الله بهجت فرمودند: اگر علي الدوام و در طول شبانه روز در حضور حق باشيد حتما در نماز هم در حضور خواهيد بود و اگر در بقيه اوقات غايب باشيد در نماز هم غفلت خواهيد داشت . بايد توجه كنيم حضرت امام طبيبي است كه هم درد و هم درمان را نشان مي دهد. حضرت امام توصيه مي فرمايند: درمان اين امر اينست كه : بايد اهل همت باشيد و صرف غصه خوردن براي نماز بي حضور قلب و احيانا بدون رعايت آداب كافي نيست ، بايد اراده كرد چون خواستن، توانستن است. (لاحول ولاقوة الابالله) گر چه اراده و توفيق عمل را هم خدا عطا مي كند . بنابراين ابتدا بايد همت خود را قوي كنيد . دوم اينكه: دست نياز بسوي بي نياز مطلق دراز كنيد. سوم اينكه: سختيها را در اين راه تحمل كنيد . چهارم اينكه : به نماز به چشم يك معجون الهي نگاه كنيد زيرا خاصيت معجون اينست كه انسان را تقويت مي كند و تمام دردهاي روحي را با اين معجون(نماز) برطرف مي سازد. پنجم اينكه: هشيار باشيم كه سازنده ي اين معجون وجود مقدس پيامبر(ص) است امام ميفرمايد: اگر ما اين وسيله را از دست بدهيم هيچ وسيله ي ديگري براي ما كارساز نخواهد بود. اگر نماز پذيرفته شود همه خيرات ديگر و اعمال صالحه هم پذيرفته مي شود. ابن ملجم ملعون هم نماز مي خواند اما چون نماز او پذيرفته نبود اثر تنهي عن الفحشاء بر آن مترتب نشد و دست به آن جنايت هولناك زد و در زمره اشقي الاشقياء قرار گرفت. ان قبلت قبل ماسواها و ان ردت رد ماسواها ادامه دارد استاد بروجردي ٩٧/٧/١١ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
🎥بیانات منتشر نشده «حضرت آیت الله خامنه‌ای» رهبر انقلاب اسلامی درباره تسخیر لانه جاسوسی #١٣_آبان
آيه ١٨٥ سوره مباركه آل عمران كُلُّ نَفْسٍ ذائقه الْمَوْتِ وَ أَنَّمَا تُوَفَّوْنَ اجركم يَوْمَ القيامه.... هر نفسي لحظه به لحظه مرگ را مي چشد و فقط پاداشها را در قيامت دريافت مي كند. تفسير آيه : ١-اين آيه براي مكذبين وعيد و براي مصدقين پيامبر، وعده است يعني دنيا سراي اقامت نيست گر چه مصدقين پيامبر مورد تكذيب قرار مي گيرند اما به جهت صبر بر تكذيب، پاداش خويش را بطور كامل در عالم ديگر دريافت مي كنند. ٢- بعضي از پاداشها را در اين عالم دريافت مي كنيم اما دريافت كامل پاداش بدليل كثرت و وسعت آن در اين عالم قابل تحقق نيست چون خداوند مي فرمايد: عالم ماده محدود و كوچك و پاداش شما بي نهايت است . ٣-ما چيزي را كه خوردني است ، مي چشيم (ذائقه الموت) حال قُوُت و غذاي شما مرگ است و قُوَّت شما با مردن است . طعام شما مرگي است كه لحظه به لحظه آنرا مي چشيد. هر چقدر نفسانيات دنيوي ما چشيده شود و تمام گردد ، روحانيات ما جلوه گر تر مي شود . ٤-هر نفسي لحظه به لحظه در حال چشيدن مرگ است نه اينكه بعدا بميرد زيرا آدميزاد عددي است كه امروزش كه مي رود ، يك روزش رفته و روز دومش كه ميرود، يك روز ديگرش رفته كه ديگر برنمي گردد بنابراين ما علي الدوام با مرگ زندگي مي كنيم . ٥- كاسه مرگ را در دست هر انسان زنده ايي گذاشته اند اگر اين مرگ را لذيذ بخوريد، مستي حضور بر شما وارد مي شود و اگر تلخ بخوريد زندگي اخروي شما هم عبوس خواهد شد و از آن لذتي نمي بريد. ادامه دارد استاد بروجردي كلاس تفسير قران ٩٨/٨/١١ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgKء
☝مربوط به كلاس مثنوي
ادامه تفسير سوره مباركه آل عمران آيه ١٨٥ ٦- انسان مرگ را مي ميراند يعني آنقدر آنرا مي چشد و مي خورد(ذائقه الموت) تا تمام شود و از آن به بعد زندگي ابدي خواهد داشت . ٧- وقتي مي فرمايد: كل نفس ذائقه الموت يعني هر نفسي قابليت فنا را دارد و هيچ گريزي از مرگ نيست پس بايد اين قُوت را با لذت خورد. ٨-اگر مرگ انديشي در زندگي ما حاكم شود تغيير در رفتار و گفتار بوضوح در زندگي ما مشهود مي شود چون انسان فناي في الدنيا را باور مي كند و همه رفتار و سكنات را به نحوي انجام مي دهد كه منافع اخروي و دنيوي بي پايان نصيب او مي شود. ٩- آيه مي فرمايد فقط پاداشتان را در قيامت دريافت مي كنيد يعني ظرف عالم براي دريافت پاداشها قابل نيست پس محدوديت دنيا موجب مي شود انسان ذره ايي از پاداش را دريافت كند و كامل آن در قيامت نصيب او مي شود. ١٠-همه مردم در قيامت پاداش و جزا دارند چه در جهت منافع و خوشي و چه در جهت خسران و غم و اندوه. ١١-آيه نشان مي دهد كه در عالم برزخ نيز هر آنچه به انسان پرداخت مي شود بخشي از پاداش است زيرا برزخ هم با همه وسعت فقط روضه من رياض الجنه(باغي از باغهاي بهشت) يا حفره من حُفَر النيران (گودالي از آتش) است . ادامه دارد استاد بروجردي كلاس تفسير قران ٩٨/٨/١١ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
ادامه تفسير سوره مباركه آل عمران آيه ١٨٥ ١٢-منفعت و پاداشي كه در دنيا نصيب مكلف مي شود بدليل اينكه با گرفتاريها و اندوه هاي خاص اين عالم ممزوج است ، اجر كامل محسوب نمي شود . ١٣- عقوبتهايي كه در دنيا نصيب افراد مي شود بدليل اينكه با تخفيف همراه است ، جزا و تنبيه حقيقي محسوب نمي شود. ١٤-چيزي كه محدود است از نظر خداي سبحان جزا نيست جزايي كه خدا پرداخت مي كند نامحدود است چه در جهت خير چه در جهت شر ١٥-ما يقين داريم پاره ايي از جزاها، ملكوت اعمال ماست يعني باديدن واقع نگرانه ، نامحدود بودن ملكوت اعمال مشخص مي شود. يا ملكوتي بسيار زيبا در عمل ما نهفته و يا باطن عمل بسيار نازيباست . در هر دو حال بازگردان باطن اعمال در اين عالم غير قابل تصور است. ١٦-يكي از مفسرين مي فرمايد: منظور از آتش ، همه آفات و شروري است كه در اين عالم انسان را تهديد مي كند و منظور از بهشت همه لذات و سروري است كه انسان متقي به آن راه مي يابد. ١٧-در جمله فقد فاز... معلوم مي شود اگر انسان در اين جايگاه قرار گرفت به همه موهبتهاي الهي نائل شده است(زيرا فاز مطلق آمده است). ادامه دارد استاد بروجردي كلاس تفسير قران ٩٨/٨/١١ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
ادامه تفسير سوره مباركه آل عمران آيه ١٨٥ ١٨-تنها رستگاران كساني هستند كه از آتش دور مي شوند و وارد بهشت مي گردند. حتما براي كامروايي دو امر لازم است . دوري از غضب الهي ورود به بهشت رضوان لازم به ذكر است كه در هيچيك از اين دو امر، فرد نبايد فاعليت خود را مورد توجه قرار دهد بلكه همواره خود را مفعول ببيند ، يعني توفيق دوري از معصيت و توفيق انجام طاعت را مرهون حق بداند او (خدا) اين توفيق را مرحمت نموده پس اگر كسي علي الظاهر از معاصي دور شده و مشغول انجام طاعات است اما اين دو امر را به كسب خويش نسبت مي دهد نه به فضل حق ، اين فرد كامروا نيست بلكه در منيت خويش گرفتار است . رستگار كسي است كه نه فقط از معصيت رسته بلكه از منيت نيز رها شده است . رستگار كسي است كه نه فقط توفيق اطاعت دارد بلكه هرگز خود را فاعل آن توفيق نمي داند و زبان حال او اين آيه است: و ما توفيقي الا بالله. ١٩-ذائقه الموت يعني جدايي از آتش تنها با پيمودن راه شريعت امكان پذير است و ورود به بهشت يعني وصال به حقيقت و اگر فردي اين دو امر را دريافت ، موفقيت گسترده ايي در زندگي او وارد شده است . ٢٠-زُحزِح در آيه، تكرار زُح است يعني زُح دو بار تكرار شده است زُح به معني جذب با عجله است با عجله از آتش جدا شده است . فوز، رسيدن به مقصود و آرزو . ٢١-زندگي دنيا كالايي فريبنده است . در مورد خود دنيا نفرموده مذموم است زيرا دنيا تجارتخانه و فرودگاه ملك است اما فرمود وابستگي به دنيا مذموم است . وابستگي به لذات دنيوي موقت و مُتعه است و لذات آن تاريخ مصرف دارد . لذات دنيوي متاعي دلفريب و گول زننده است و مشتري با آن فريب مي خورد چون كالايي را خريده كه اساسا قيمتي نداشته است . ادامه دارد استاد بروجردي كلاس تفسير قران ٩٧/٨/١١ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
ادامه تفسير سوره مباركه آل عمران آيه ١٨٥ ٢٢-يكي از مفسرين مي فرمايند: با توجه به صدر آيه كه فرمود:نفس دائم مرگ را مي چشد، منظور اينست كه نفس را از شهوات موقت دور و وارد بر كمالات باقي مي كند در آنصورت نفس به حضور دائم دست مي يابد اما اگر نفس در نفسانيات باقي بماند و تحت تعليم شريعت قرار نگيرد ، رشد ناقصي خواهد داشت و به جاي اينكه از دنيا بعنوان ظرف تكميل خود استفاده نمايد در جهت تتقيص خويش حركت نموده و بعد از مرگ با آثار عظيم اين خسارت مواجه مي گردد. ٢٣-زندگي دنيا فريب خوردگان زيادي دارد چون آنها زندگي دنيوي را ابدي ديدند و مرگ انديش نبودند به همين جهت استفاده لازم را از دنياي خود نبردند. ٢٤-هر چقدر نعيم دنيوي لذت بخش باشد قابل قياس با لذات و نعيم اخروي نيست. ٢٥-آيه منحصرا براي زندگي دنيوي اثر فريبكاري رامطرح مي كند يعني به شدت دلربايي دارد و تنها مخلصين كه از غير خدا خلاص شده اند گرفتار دنيا نمي شوند. ٢٦-از زُحزِح معلوم مي شود هر چقدر انسان دنيايي تر است بيشتر در آتش قرار دارد و آفات بيشتري بر او وارد مي شود و بيشتر در حال از دست دادن انسانيت خويش است . ادامه دارد استاد بروجردي كلاس تفسير قران ٩٨/٨/١١ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
ادامه تفسير آيه ١٨٥ سوره مباركه آل عمران ٢٧-علت اينكه دنيا فقط به عنوان كالاي فريبنده مطرح شده چند امر است : الف) هر چقدر انسان در اين عالم كامرواتر شود همّ و غمّ او افزون مي شود (مالش بيشتر ،غصه بيشتر مقام بالاتر، غصه بيشتر مدرك بيشتر، غصه بيشتر ........) ب) هر چقدر دريافتهاي مادي انسان در اين عالم بيشتر مي گردد، حرص او هم افزون مي شود. اگر براي خود خط قرمز و حد يقف قرار ندهيم ، حريص تر خواهيم شد. ج) هر چقدر بيشتر دلداده اين دنيا مي شويم از لذات باقي محروم تريم . ٢٨-تنها كساني در دنيا سالم مي مانند و به سلامت عبور مي كنند كه اول با مرگ زندگي كنند و دوم براي پرهيز از معصيت و انجام طاعت علي الدوام پناهنده به حق شوند و سوم اگرعامل موفقيت را تلاش خود بدانيم مشرك هستيم و عبور ما به سلامت نخواهد بود ٢٩-براي وصال به حقيقت انسان بايد از دنيا دور شود يعني نمي شود گرفتار جهنم دنيا باشيم و همزمان وارد بهشت حقيقت هم بشويم اين دو مانعه الجمع است . ٣٠-ما بايد روي ترك معصيت خيلي تلاش كنيم با وجود معصيت ، انجام طاعت صوري و ظاهري است . ٣١-قَدْ بر فعل ماضي وارد شده بنابراين افاده تحقيق مي كند يعني حتما كساني كه ترك معصيت مي كنند ، به سعادت مي رسند. پايان استاد بروجردي كلاس تفسير قران ٩٨/٨/١١ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
🔍 منع مذاکره با آمریکا منطق محکمی دارد ❌ اینکه برخی خیال میکنند مذاکره با آمریکا مشکلات کشور را حل میکند، صددرصد اشتباه است 🔻 رهبر انقلاب، صبح امروز در دیدار هزاران نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان: 🔹 یکی از راه‌های بستن راه آمریکا، است. این البته برای آمریکا خیلی سخت است. آمریکای مستکبر که منت میگذارد تا با سران بقیه‌ی کشورها بنشیند و حرف بزند، سالها است که اصرار میکند با سران جمهوری اسلامی مذاکره کند و جمهوری اسلامی امتناع میکند. این معنایش این است که ملت و حکومتی در دنیا هست که زیر بار قدرت طاغوتی و دیکتاتوری آمریکا نمیرود. 🔹 این منع مذاکره، یک منطق محکمی دارد؛ راه نفوذ دشمن را میبندد، ابهت جمهوری اسلامی را به دنیا نشان میدهد و ابهت پوشالی آمریکا را در چشم جهانیان میشکند. 🔹 بعضی خیال میکنند که مشکلات کشور را حل میکند. این اشتباه بزرگی است؛ صددرصد اشتباه است. 🔺 طرف مقابل، قبول مذاکره از سوی ایران را به معنای به زانو درآوردن جمهوری اسلامی میداند و میخواهد بگوید "توانستیم ایران را به زانو دربیاوریم" و میخواهد اثبات کند که سیاست درست بوده و بعد هم هیچ امتیازی نخواهد داد. ۹۸/۸/۱۲ 🏷 ۱۳_آبان
⚠ اگر مسئولان ساده لوحی میکردند و با آمریکا مذاکره میکردند، هیچ چیز گیرشان نمی‌آمد 👈 روایت رهبر انقلاب از موشک‌های ایرانی برد ۲ هزار کیلومتر و خطای یک متر 🔻 رهبر انقلاب، صبح امروز 🔹 اگر مسئولان جمهوری اسلامی ساده‌لوحی میکردند و میرفتند میکردند، هیچ چیز گیرشان نمی‌آمد؛ نه تحریم و نه فشارها کم نمیشد و به محض اینکه مشغول مذاکره میشدند، توقعات جدیدی مطرح میشد که موشک نداشته باشید و ... . 🔺 امروز جوانان ما موشکهایی میسازند که دو هزار کیلومتر برد دارد و با خطای یک متر به هر کجا میخواهند میخورد. طرف مقابل میگوید باید این موشکها را از بین ببرید و نابود کنید و موشکتان ۱۵۰ کیلومتر برد داشته باشد. اگر قبول کنید که پدرتان درآمده و اگر قبول نکنید، همان آش [است] و همان کاسه. ۹۸/۸/۱۲ 🏷 ۱۳_آبان 💻
✊ اراده حاکم بر جمهوری اسلامی به اذن خدا پولادین است ⛔ اجازه نخواهیم داد آمریکا برگردد 🔻 رهبر انقلاب، صبح امروز 🔹 با آمریکا هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد؛ ما برای اینکه این را امتحان کنیم -البته من یقین داشتم ولی برای اینکه برای همه روشن شود- گفتیم اینها از خطایی که کردند [بازگردند]، تحریمها را بردارند و به برگردند و بعد در مجموعه‌ی برجام مذاکره کنند. نخیر، نپذیرفتند. 🔹 خواسته‌های جدیدی را مطرح میکنند و ایران این خواسته‌ها را نخواهد پذیرفت. میگویند در منطقه فعال نباشید، به کمک نکنید، نداشته باشید؛ کم‌کم هم خواهند گفت روی تکیه نکنید و قوانین دیگر را مطرح خواهند کرد. خواسته‌های اینها حد یقف ندارد. 🔺 آمریکا دنبال حالتی است که قبل انقلاب بود اما انقلاب و جمهوری اسلامی محکم‌تر از این حرفها است و اراده‌ی حاکم بر جمهوری اسلامی به اذن خدا راسخ و پولادین است و اجازه نخواهد داد آمریکا به کشور بازگردد. ۹۸/۸/۱۲ 🏷 ۱۳_آبان 💻
📢 هشدار رهبر انقلاب به مسئولان: ❔ چرا از واردات بی‌رویه و زائد جلوگیری نمیکنید؟ ⚠ ثروت بادآورده‌ی برخی افراد در اولویت است یا جوان بیکار کشور؟ 🔻 رهبر انقلاب، صبح امروز 🔹 یکی از راه‌های ، جلوگیری از زائد و بی‌رویه است. چرا مسئولان جلوگیری نمیکنند از این مسئله؟ یک کسانی با واردات تنفّس میکنند؛ ثروت بادآورده‌شان وابسته به واردات است و نمیگذارند جلوی واردات زائد که را به شکست میکشاند، گرفته شود. اینها در اولویت‌اند یا آن جوان بیکار کشور؟ ۹۸/۸/۱۲ ۱۳_آبان
🎥 فیلم جالب "مرگ بر آمریکا" گفتن آیت‌الله خامنه‌ای با مشتهای گره‌کرده ‌▫مجری مراسم: تا آقای رییس جمهور مشت‌ها رو گره نکنه، مزه نمی‌ده...‌ | کنگره شعر شاهد، ۶۵/۱۱/۱۴‌ |
🔰 سخن‌نگاشت | شرارت آمریکا از آبان ۴۳ تا آبان ۹۸ هیچ تغییری نکرده است 👈 آمریکای امروز ضعیف‌تر و وحشی‌تر شده است 🔻 رهبر انقلاب، صبح امروز: آمریکا از آبان سال ۴۳ که رژیم دست‌‌نشانده‌ی آمریکا در ایران، امام عزیز ما را تبعید کرد، تا آبان سال ۹۸ که الان باشد، هیچ تغییری نکرده؛ آمریکا همان آمریکا است؛ همان گرگ‌صفتیِ آن روز، امروز هم در آمریکا هست؛ همان دیکتاتوری جهانی و بین‌المللی، امروز [هم] در آمریکا وجود دارد. آن روز هم آمریکا یک دیکتاتور بین‌المللی بود و در مناطق مختلف دنیا ژاندارم‌هایی داشت، ژاندارم و مزدور این منطقه‌اش محمّدرضای پهلوی بود، جاهای دیگر هم کسان دیگر بودند؛ امروز هم همان دیکتاتوری وجود دارد، البتّه با شیوه‌های جدیدتر، با ابزارهای تازه‌تر؛ همان گرگ‌صفتی، همان دیکتاتوری بین‌المللی، همان شرارت، همان حدناشناسی -هیچ حد و مرزی را نمی‌شناسند- آمریکا همان آمریکا است. بله، امروز آمریکا ضعیف‌تر شده؛ از سال ۴۳ آمریکا ضعیف‌تر شده، لکن در عین حال، هم وحشی‌تر شده هم وقیح‌تر شده؛ این آمریکا است. ۱۳۹۸/۸/۱۲ 🏷 ۱۳_آبان
🔸 تسخیر لانه جاسوسی؛ رهایی از تباهی امام خمینی(ره): 🔹امروز که سالروز لانه جاسوسی است، من به ملتمان تبریک عرض می‌کنم و این عملی که دوستان اسلام، مجاهدین اسلام انجام دادند، یک عمل بسیار خوب و بسیار موثری بود که این لانه از اینجا کنده شد. اگر این لانه جاسوسی در اینجا بود، شاید ایران را به تباهی می‌کشید. ۱۳ آبان ۱۳۶۱
٣ آداب باطنيه نماز آداب باطنيه فقط درنماز نيست بلكه بطوركلي توجه به عز ربوبيت وذل عبوديت در همه مراحل زندگي است ، توجه به اينكه درمقابل چه كسي ايستاده ايم و ما خود چه كسي هستيم كه در مقابل او مي ايستيم . ذل عبوديت يعني هيچ ابن هيچ وعز ربوبيت يعني وجود مطلق همه ي عالم آفرين و هيمنه و تصرف او بر تمام عوالم. حال اين هيچ مي خواهد در مقابل همه چيز سرتعظيم فرود آورد و آن عالم آفرين او را مورد تفقد قرار دهد . اين توجه وقتي صورت مي گيرد كه انسان از خودبيني وخودخواهي دور شده باشد . حجاب خودبيني از همه ي حجابها محكم تر وضخيم تر است و تا اين حجاب پاره نشود ذل عبوديت و عز ربوبيت براي ما معنا و مفهوم پيدا نمي كند ، بنابراين ابتدا بايد روي خوديت و منيت خود يك خط بطلان بكشيم تا ادراك اين عظمت الهي محقق شود. ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح آداب الصلوه ٧٩/٧/١١ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
٧١ ادامه بحث ذكر خداي سبحان در ادامه حديث قدسي به حضرت موسي مي فرمايند: اي موسي كساني تحت حمايت من هستند كه به يكديگر محبت مي ورزند و من هم محب آنها هستم . پس ذكر خدا با محبت كردن به يكديگر در يك رديف است امام خميني مي فرمايند: از اين حديث معلوم مي شود وقتي بنده خدا ذاكر خداست ، خدا هم ذاكر اوست يعني وقتي بنده ذاكر است، در واقع غفلت ندارد و وقتي خدا ذاكر بنده است يعني او را در بين بندگان فراموش نكرده است . سوال مي شود معني توجه خدا به بنده و عدم فراموشي چيست؟ جواب مي دهند : خداوند به كفار هم روزي مي دهد، بيمارانشان را شفا مي دهد پس اين لطفهاي عام به معناي توجه خدا به بنده نيست بلكه هرگاه بنده از هدايت خاص الهي بهره مند شود گوياي توجه خاص خدا به اوست. قران مي فرمايد: آيات و نشانه هاي ما بر تو وارد شد اما تو با ديدن آيات و نشانه ها به ما توجه نكردي. اگر ما به آيات الهي توجه نداشته باشيم و به مظاهر الهي توجه نكنيم، در عالم ديگر، بي توجهي بصورت نابينايي كامل جلوه گر مي شود. هر چقدر در دنيا به پيامهاي الهي (ذكر) توجه كنيم ، در عالم ديگر مورد توجه خاص خدا قرار مي گيريم پس بين توجه ما به خدا و توجه خدا به ما در عالم ديگر هم ملازمه است . ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح تهذيب نفس ٩٨/٨/١١ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
٧٢ ادامه بحث ذكر اگر انسان به صفات و افعال و ذات الهي توجه داشته باشد خداي سبحان هم تجليات اسمائيه و افعاليه و ذاتيه را بر او وارد خواهد كرد. توضيحا اينكه: الله نورالسموات والارض خدا نور آسمان و زمين است و نور و روشنايي دائما جلوه گري دارد پري رو تاب مستوري ندارد چو دربندي ز روزن سر بر آرد پس خداي سبحان با اسماء و صفاتش دائم در حال جلوه گري است و اگر ما آنرا ادراك نمي كنيم بدليل عدم توجه به اسماء و صفات و غفلت است ارادتي بنما تا عنايتي ببري توجه به صفات الهي مثل توجه به سميع و خبير و بصير و قدير.... بودن خداوند است در اين صورت متوجه جلوه گري سميع بودن....خدا خواهيد شد. گشايشي كه براي اولياء بدليل توجه به حضرت حق صورت مي گيرد در سه مرحله است: جلوه گري اسماء (فتح قريب) جلوه گري صفات(فتح مبين) جلوه گري ذات(فتح مطلق) كه مرحله سوم و فتح مطلق مخصوص پيامبر(ص) و آل پيامبر(ص) است . توجه به اسماء و صفات و ذات موجب برطرف شدن حجب است و افق ديد را تغيير مي دهد يعني خدا مي فرمايد : اگر يكديگر را بخاطر خدا دوست داشته باشيد ، نتيجه اش رفع موانع و حجب و حب من نسبت به شما خواهد بود و با جلوه هاي ديگر من هم مرتبط مي شويد. اين بحث اشاره به قانون وحدت در عين كثرت و كثرت در عين وحدت دارد يعني علاقه به همسر و فرزند مانع سلوك نيست و همسر و فرزند از جنبه عيال الله بودن مورد علاقه ما هستند ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح تهذيب نفس ٩٨/٨/١١ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
٧٣ عارفي مي گويد: خدا مي فرمايد:وقتي بين بنده ها محبت است ، من عاشق هر دوي آنها هستم يعني خدا محب عاشق و معشوق مي شود زيرا آنان ابتدا به خدا و فرمان او مبني بر عشق ورزي به يكديگر توجه كردند سپس عاشق هم شده اند عاشقم بر همه عالم كه همه عالم از اوست البته درجه محبوبيت مردم نزد خدا متفاوت است زيرا درجه حب بين بنده ها متفاوت است مثلا شدت حب پيامبر(ص) به امت خود بسيار بالاتر از محبت بين من و همسرم است بنابراين خداي سبحان هم بيشترين درجه حب را به پيامبر(ص) دارد . كسي كه محبوب مطلق مي شود ديگر محجوب نيست و به اندازه محبوبيت واصل است و پيامبر(ص) كه بيشترين محبوبيت را دارد ، واصل مطلق است . حال به سوال حضرت موسي از خدا بر مي گرديم كه گفت؟ چه كسي در حمايت تو است روزيكه فقط حمايت تو كارساز است؟ خدا فرمود: كسي كه ذاكر من باشد و همديگر را در راه من دوست داشته باشد موسي مي خواست بفهمد صاحبان وصال چه كساني هستند تا وظيفه اش را بطور كامل انجام دهد لذا خدا فرمود: دو گروه به وصال من مي رسند: ١-كساني كه به من توجه دائم دارند و ذاكر هستند ٢-آنهايي كه در راه من نسبت به يكديگر محبت دارند و نتيجه آنكه آنهايي كه در راه خدا به يكديگر محبت مي كنند در واقع ذاكر خدا هم هستند زيرا وجود هريك براي ديگري حجاب و مانع نيست . پس محب و محبوب يك ويژگي دارند و آن ذاكر بودن كه ثمره اش محبت به يكديگر است. وقتي خدا به ما توجه مي كند ، دوستانش را به ما مي شناساند و ما هم در راه رضايت الهي به دوستان خدا محبت خواهيم داشت لذا اين دوستان حجاب و مانع وصال به حق نمي شوند و كساني هستند كه خدا بواسطه وجودشان از مردم عذاب را بر مي دارد و به مردم مصونيت مي بخشد. ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح تهذيب نفس ٩٨/٨/١١ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
٧٤ ادامه بحث ذكر به ميزانيكه توجه به حق بيشتر شود چشم دل بازتر مي گردد و لقاء الله صورت مي گيرد و قره العين اولياء هم همين امر است . ( تذكر تام از حضرت حق و توجه مطلق به آن ذات مطلق موجب گشوده شدن چشم باطني قلب مي شود كه به آن لقاء الله مي گويند.) ديدن عيوب و باطن مردم هنر نيست ، ديدن جمال حق هنر است يعني نتيجه بالا رفتن توجه حق و باز شدن چشم دل، ديدن عيوب مردم نيست بلكه ديدن جلوه گري جمال حق است . امام خميني مي فرمايند: منشأ همه خيرات توجه به حق است كه اين توجه براي دنيا و آخرت ما خوب و مايه آرامش دل است . الا بذكر الله تطمئن القلوب بعنوان مثال من و شما كه در كنار هم مجالست ديني داريم ، هيچكدام از يكديگر هراسي نداريم و همه با هم در اخوت ديني هستيم ، همين امر نمونه آرامش و طمأنينه است كه خداي سبحان بر قلوب ما وارد كرده است . اگر تمام عالم و كهكشانها و ستاره ها و.... تحت سلطه فردي مادي درآورند ، باز هم دنبال بقيه آن مي گردد و هيچ اندازه ايي او را آرام نمي كند . تنها چيزي كه آرامش بخش انسان است رسيدن به كمال مطلق كه نتيجه ذكر الهي و توجه قلبي است، مي باشد، مثل رسيدن قطره به دريا كه پس از وصال، محو و فاني مي شود و آرامش مي يابد. به دليل همين توجه است كه انسان كامل مخاطب خداي سبحان قرار مي گيرد كه يا ايتهاالنقس المطمئنه ارجعي الي ربك راضيه مرضيه نفس مطمئنه هيچ خواهشي از خدا ندارد غير از خود خدا، و اينگونه است كه آرام مي گيرد چون به كمال مطلق واصل شده است و توجه به عوالم غيب و شهادت ندارد و فريب و لغزش در او راه ندارد. پايان استاد بروجردي كلاس شرح تهذيب نفس ٩٨/٨/١١ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
☝♦حال و هوای مزار آیت الله سید علی قاضی طباطبایی ره♦ امروز ۶ربیع الاول ۱۴۴۱ سالگرد وفات ایشان است هديه به روح مطهر ايشان فاتحه ابي قرائت كنيم
«ویژه» ☝🔈|صوت سخنرانی 👤|حجت الاسلام و المسلمین قرائتی 🗓|13 آبان ماه 1397 🏷|موضوع: کجای قرآن مرگ بر آمریکا آمده؟!
☝باسلام واحترام خدمت بزرگواران گروه تصوير ارسالي رسيد مبالغ پرداختي به مضيف حضرت اباعبدالله الحسين (ع) و مضيف حضرت اباالفضل العباس (س)به مناسبت اربعين سال ١٣٩٨ است . ان شاالله از دعاي خاص حضرت ولي عصر(عج ) برخوردار باشيد. باتشكر روابط عمومي موسسه
٤ الصلوة در جلسه گذشته عرض كرديم هرعبادتي علاوه بر ظاهر، باطني هم دارد و مصلي همانگونه كه به ظاهر مي پردازد بايد به باطن نيز توجه كند. دراين خصوص بايد به دو نكته توجه داشت : الف)عز ربوبيت ب)ذل عبوديت . انسان به ميزاني كه به اين دو ادب واقف شود و آنها را رعايت و در واقع هيچ بودن خود را ادراك كند ، عبادت او نيز داراي روح و معنا مي شود و بر عكس وقتي اين دو ادب رعايت نشود، عبادت غير مودبانه صورت مي گيرد. تازماني كه انسان جمال و كمال خود را منسوب به خود مي داند مبتلا به توهم و خيالات است زيرا فقط خدا داراي جمال و كمال مطلق است. بنابراين هرجمال وكمالي را در خود ملاحظه مي كنيم در واقع سايه و جلوه اي ازجمال و كمال الهي است و اگر لازم است بابت آن شكري بجا آوريم، در واقع شكرخداوند متعال است . لذا تا زماني كه كمال و جمال را از خود بدانيم، از حق محجوب مانده و نمي توانيم با مولي ارتباط صحيح برقرار كنيم و در نتيجه سلوك ما الي النفس خواهد بود و الي الله نيست ومن يخرج من بيته مهاجرا الي الله ورسوله ..... -شرط اول سلوك ، هجرت است و مهاجر كسي است كه از بيت نفس خود خارج شده و بسوي حضرت حق سلوك كند ، در اين حال او مهاجر الي الله خواهد بود . سالك دراين مسير تا آنجا پيش مي رود كه به مقام فنا برسد و ديگر از منيت او چيزي باقي نماند و يقينا براي كسي كه به مقام فنا رسيده پاداش سنگيني هم در نظر گرفته مي شود كه تنها خدا ميتواند از عهده پرداخت چنين پاداشي برآيد. ادامه دارد استادبروجردي كلاس شرح آداب الصلوه ٧٩/٧/١٨ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
💠توجه به عظمت الهی، راه کسب سلامت روان «وَ اجْعَلْ سَلَامَةَ قُلُوبِنَا فِی ذِكْرِ عَظَمَتِكَ وَ فَرَاغَ‏ أَبْدَانِنَا فِی‏ شُكْرِ نِعْمَتِكَ…»؛«پروردگارا! سلامتی دل‌های ما را در یاد عظمتت و آسودگی بدن‌هایمان را در شکر نعمتت و شیرینی زبان ما را در وصف بزرگی خود قرار بده!» (دعای پنجم صحیفه سجادیه) 🔅قلب سالم با ادراک عظمت الهی به خضوع وخشوع می‌رسد؛ به همین دلیل از ادعا و ارتکاب معصیت پرهیز نموده، دنیای قلیل به چشم او نیامده و قدرت‌های ظاهری موجب نگرانی و ترس او نمی‌شود. بنابراین یکی از راه‌های رسیدن به سلامت روان توجه به عظمت الهی است. 🔅اولین اثر توجه به عظمت الهی، شاکر شدن فرد است. شکر، مولود مشاهده عظمت خداست. بر همین اساس، در روز عاشورا، با وجود آن که اتفاقات بسیار دلخراش و ناگوار به وقوع پیوست؛ لکن حضرت زینب سلام‌الله‌علیها در توصیف این واقعه فرمودند:«مَا رَأَیتُ‏ إِلَّا جَمِیلا» 📚 برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی ⬅ برای مشاهده ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید: http://bit.ly/32bzN5x
امام حسن عسکری فرمودند: ما ترک الحق عزیز الا ذل هیچ عزیزی حقی را ترک نکرد مگر اینکه ذلیل شد یا امام حسن عسکری ! اصل حق در زمان ما آقا زاده بزرگوار شماست همه ما روزی عزیز بودیم که خدا فرمود لقد کرمنا بنی آدم وحملناهم فی البر والبحر ما بنی آدم را در آغوش مهر خودمان حمل کردیم وآنهارا از عزت خاصی بهره مند نمودیم . مولای ما ! خیلی وقتها یاد فرزند شما را از ذهن پاک کرده ایم حق تر از امام زمان کیست؟ اما اگر شما وساطت کنید توفیق بازگشت به حق برای یکایک ما میسر میشود وما از این ذلت رهایی می یابیم. استاد بروجردی كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
روایتی از امام حسن عسکری عليه السلام نقل شده است که سلسله سند را به امام صادق عله السلام می رسانند : اگررزق و روزی کسی کم شده است و یا زندگی بر او سخت شده است و یا حاجت مهمی از امر دنیوی و یا اخروی دارد روی یک کاغذ سپید این دعا را بنویسد و در هنگام طلوع آفتاب در آب جاری بیاندازد ، حتما برای او گشایش حاصل میشود :👇👇 بسم اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ‏ الْمَلِكِ الْحَقِّ الْمُبِينِ مِنَ الْعَبْدِ الذَّلِيلِ إِلَى الْمَوْلَى الْجَلِيلِ سَلَامٌ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ عَلِيٍّ وَ فَاطِمَةَ وَ الْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ وَ عَلِيٍّ وَ مُحَمَّدٍ وَ جَعْفَرٍ وَ مُوسَى وَ عَلِيٍّ وَ مُحَمَّدٍ وَ عَلِيٍّ وَ الْحَسَنِ وَ الْقَائِمِ سَيِّدِنَا وَ مَوْلَانَا صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِمْ أَجْمَعِينَ رَبِّ مَسَّنِيَ الضُّرُّ وَ الْخَوْفُ فَاكْشِفْ ضُرِّي وَ آمِنْ خَوْفِي بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَسْأَلُكَ بِكُلِّ نَبِيٍّ وَ وَصِيٍّ وَ صِدِّيقٍ وَ شَهِيدٍ أَنْ تُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ اشْفَعُوا لِي يَا سَادَتِي بِالشَّأْنِ الَّذِي لَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ فَإِنَّ لَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ لَشَأْناً مِنَ الشَّأْنِ فَقَدْ مَسَّنِيَ الضُّرُّ يَا سَادَاتِي وَ اللَّهُ أَرْحَمُ الرَّاحِمِينَ فَافْعَلْ بِي يَا رَبِّ كَذَا وَ كَذَا.حاجت را بنويسيد استاد بروجردی كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK