eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
1.1هزار ویدیو
156 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
٤ خصائص زوارالحسين(ع) ٢١-ملائكه براي زائر قبر اباعبدالله دعا مي كنند تا زيارت كامل نصيبش شود. ٢٢-ملائكه مي آيند تا با زائر اباعبدالله مصافحه كنند. ٢٣-ملائكه اطراف قبر ابا عبدالله (ع)را شلوغ مي كنند و صورتشان را به دستهاي مومنين مي مالند. ٢٤-ملائكه با بالهايشان اطراف زائر امام حسين(ع) را احاطه مي كنند. ٢٥-ملائكه براي زائر قبر امام حسين(ع) هديه مي آورند ٢٦-ملائكه به چهره زائرين امام حسين(ع) مُهر مي زنند مهري كه از نور عرش خداست. ٢٧-ملائكه به زوار امام حسين (ع) بشارت مي دهند لا تخف و لا تحزن هذا يومك الذي فيه فَوزُك. ٢٨-خداوند به زائر حسين(ع) نوري عطا مي كند كه حد فاصل مشرق و مغرب را نوراني مي كند. ٢٩-زوار ابا عبدالله قبل از همه مردم به بهشت وارد مي شوند آنها چهل سال قبل از ديگران وارد بهشت مي شوند و در بهشت با پيغمبر (ص) و با اميرالمومنين(ع) مجاورند. ٣٠-پذيرايي خاص امام حسين(ع) از زوارش آنست كه همه زائرين بعد از زيارت قبر مطهر حضرت راضي و خشنود باز مي گردند. ادامه دارد استاد بروجردي كتاب انيس الزائر كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
💠 منکر؛ نفرین کردن ⭐از خصوصیات اهل جهنم ✨ نفرین کردن منکری است که اهل جهنم گرفتار آن هستند. قرآن می‌گوید: جهنمی چون خود گرفتار عذاب است مایل است تا دیگران نیز دچار عذاب شوند. او در دنیا گرفتار این منکر بوده و در جهنم شدتش افزون شده. ⭐ تاثیر کلام ✨ گاهی انسان هنگام ناراحتی درخواست‌هایی می‌کند که این درخواست‌ها می‌تواند عواقب سوئی به دنبال داشته باشد. بسیاری از ما از تأثیر کلام غافلیم و باور نداریم که هر سخن اثر خود را بر جای می‌گذارد مادری که فرزند خود را نفرین می‌کند، از اثر نفرین خود غافل است زیرا بعد اجابت درخواستش بیشترین آسیب را خود تحمل می‌کنند. ⭐ از خصوصیات عقلا ✨ منکر بدخواهی و نفرین منکری است که عقل و شرع آن را قبیح و زشت می‌داند؛ عُقلا زمان ناراحتی هرگز درخواستی را طلب نمی‌کنند که به خود یا دیگران آسیب وارد شود مثلاً اگر مالشان دزدیده شود دزد را نفرین نمی‌کنند بلکه از خدا می‌خواهند این مال سرمایه‌ای شود تا از حرام دست بکشد در حالیکه عامه مردم از خدا می‌خواهند این پول برای او برکت و خیری نداشته و هزینه درمان شود. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ـ محرم 98 ⬅ برای مشاهده ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید: http://bit.ly/2oCzt2a
١ ويژگيهاي سه گروه برگزيده سوره مباركه فاطر آيه ٣٢ ثم اورثناالكتاب الذين اصطفينا من عبادنا و منهم ظالم لنفسه و منهم مقتصد و منهم سابق بالخيرات باذن الله..... آن گاه ما آن خاندان را كه از بندگان خود ما بودند، برگزيديم و وارث علم قران گردانيديم ، بعضي از آنها به نفس خود ظلم كردند و بعضي راه عدالت را پيمودند و برخي بر عمل خير به دستور حق سبقت گرفتند. نكات معرفتي آيه : الف)آيه مباركه در مورد سه گروهي است كه سه ويژگي مشترك دارند : ١-وارث قرانند(اورثناالكتاب) ٢-برگزيده و منتخب هستند (اصطفينهم) ٣-عباد هستند(من عبادنا) ب) اين سه گروه با اين كه در سه ويژگي مشترك اند اما در سه سطح و در سه مرتبه متفاوت قرار دارند. ج) ما در ظاهر به ويژگيهاي آنان اشاره مي كنيم اما در باطن حضرت سيدالشهداء را واسطه قرار مي دهيم و گدايي مراتب برتر و كمالي را در اين آيه داريم . د) ما به حضرت اباعبدالله عرض مي كنيم عادتكم الاحسان و سجيتكم الكرم شما آن وجود الهي هستيد كه بيشترين ميزان اعتبار را در درگاه حق دارا مي باشيد لذا ما به خود اجازه درخواست اندك نمي دهيم و دست خالي خود را نشان داده و مي گوييم ما هيچ توشه ايي نداريم اما محتاح بهترينها هستيم و شما بهترينها را به ما بدهيد كه توفيق گدايي را هم به اذن شما دريافت كرديم(باذن الله) ادامه دارد استاد بروجردي ٩٨/٧/٢١ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
٢ ادامه معرفي سه گروه برگزيده در سوره مباركه فاطر به سه گروه برگزيده اشاره فرموده كه ويژگيهاي آنان را بررسي مي كنيم : ظالم لنفسه كساني هستند كه : ١-اگر حوائج آنها برآورده نشود ميزان محبتشان كم مي شود. ٢-ظالم لنفسه كساني هستند كه ويژگي برگزيدگي و وارث قران بودن را براي منافع دنيوي و اخروي خود مي خواهند. ٣-ظالم لنفسه سه ويژگي مثبت را حداقلي دارند . ٤-ظالم لنفسه با قران هستند اما غافل هم هستند. ٥-ظالم لنفسه در برگزيدگي و همراهي با قران توقف كردند و به كمالات جديد دست نيافتند و مصداق اين بيت شاعر نشدند كه هر چه در اين دهر نشانت دهند گر نستاني به از آنت دهند ٦-ظالم لنفسه بعضي از اعمالشان ريايي است يعني هنوز مردم برايشان مهم هستند و همه كارها را براي خدا انجام نمي دهند. ٧-ظالم لنفسه كساني هستند كه ظاهرشان از باطنشان بهتر است ٨-ظالم لنفسه كساني هستند كه ذكر مي گويند، قران مي خوانند اما توجه قلبي به آن ها ندارند. ٩-ظالم لنفسه كساني هستند كه بر اعمالشان تكيه مي كنند ، دانه دانه اعمال خير را مي شمارند و اعتماد بر آن دارند. ١٠-ظالم لنفسه كساني هستند كه توجهشان به امور دنيوي (معاش) بيش از توجه به امور اخروي (معاد)است . ادامه دارد استاد بروجردي ٩٨/٧/٢١ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
٣ ادامه بحث ويژگيهاي برگزيدكان در سوره مباركه فاطر آيه ٣٢ به گروهي ديگر از برگزيدگان "مُقتَصِدٌ" اشاره فرموده است: ١-مقتصد كساني هستند كه خدا را دوست دارند و عاشق هستند اما براي كسب جايگاه و مقام و كسب الطاف خداوند اينها هم سه ويژگي بندگي و وارث قران و برگزيدگي را دارند اما خدايي را مي خواهند كه يك آخرت خاص (بهشت)به آنها بدهد . ٢-مقتصد غافل نيستند اما كاسب است گر چه كاسب حبيب الله است اما خودش برايش مهم است يعني مي خواهد خودش باشد و ثواب هم كسب كند و سرمايه هم داشته باشد. ٣-مقتصد كساني هستند كه راه افتاده و توقف ندارند اما هنوز خودش و وجودش را مهم مي داند و براي خود "من " قائل است . ٤-مقتصد كساني هستند كه اكثر كارهايشان خالصانه است البته درصد كمي ريا هم در آن مشاهده مي شود. ٥-مقتصد كساني هستند كه ظاهر و باطنشان مساوي است . ٦-مقتصد كساني هستند كه وقتي ذكر مي گويند و قران و نماز مي خوانند ، توجه قلبي هم دارند. ٧-مقتصد كساني هستند كه بر خدا اعتماد دارند نه بر اعمال خود. ٨-مقتصد كساني هستند كه هم به امور معاش خود مي پردازند و هم به امور معاد خود. ادامه دارد استاد بروجردي ٩٨/٧/٢١ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
٤ ادامه بحث ويژگيهاي برگزيدگان در سوره مباركه اعراف آيه ٣٢ به گروه سوم از برگزيدگان سابق بالخيرات اشاره فرموده است: ١-سابق بالخيرات كساني هستند كه از خدا فقط خدا را مي خواهند نه خواهان امور دنيوي و نه خواهان امور اخروي هستند. در واقع خود را براي خدا مي خواهند نه خدا را براي خود. زاهد از تو حور مي خواهد قصورش بين/ به جنت مي گريزد از درت يا رب شعورش بين/ مدرسه امام حسين(ع) ما را به مرحله و رتبه سوم و بالاتر مي رساند مرحوم آيه الله شبيري مي فرمود علت اينكه قران مي فرمايد متقين را به سمت بهشت هُل مي دهند اينست كه انسان بهشتي سالها دورحسينشان نشسته اند و به حوريان توجه ندارند من كه امروزم بهشت وصل حاصل مي شود / وعده فرداي زاهد را چرا باور كنم/ در واقع اگر نگاه عنايتي از طرف امام حسين (ع) به ما بشود ديگر دنبال مقامات بهشتي هم نخواهيم بود در مدرسه سيدالشهداء سرعت سير خيلي زياد است و انسان اسير هيچ چيز نمي شود نه اسير خود و نه اسير ثواب بلكه فقط اسير خدا خواهد بود. در مدرسه عاشقي كه حسين(ع) معلمش است، مي آموزيم كه اللهم اجعل غناي في نفسي. در سابق بالخيرات مي گوييم بابي انت و امي و اهلي و مالي و ..... آمديم جان خود و همه چيز خود را به پاي شما بريزيم من ديوانه كه باشم كه خريدار تو باشم/ آمديم خود را به تو بفروشيم آيا قبولمان مي كني؟! مي خواهيم در ميدان خوبيها مسابقه بدهيم و يقين داريم چون خدا اجازه داده(باذن الله) ره صد ساله را با وساطت امام حسين(ع) يك شبه طي مي كنيم . ٢-سابق بالخيرات كساني هستند كه هيچ وجودي براي خودشان قائل نيستند و فقط مي خواهند به عشق حسين (ع) زندگي كنند و به عشق حسين(ع) فدا شوند. ٣- سابق بالخيرات كساني هستند كه مي خواهند همه وجودشان را فداي خدا و اوليائش بكنند و از همه موانع براي رسيدن به حق عبور مي كنند. روي بنما و وجود خودم از ياد ببر/ خرمن سوختگان را همه گو ياد ببر/ ادامه دارد استاد بروجردي ٩٨/٧/٢١ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
٥ ادامه بحث برگزيدگان مختصات سابق بالخيرات ٤-سابق بالخيرات كساني هستند كه صد در صد كارشان براي خداست و ريا در آن راه ندارد كه اصل كمال، خلاص شدن از غير است . ٥-سابق بالخيرات كساني هستند كه باطنشان از ظاهرشان بهتر است بطور مثال عشقي كه در دل(باطن) ما نسبت به اباعبدالله است بسيار بيشتر از اشكي است كه براي ايشان مي ريزيم يا دو ماه لباس مشكي مي پوشيم و روضه مي رويم و يا كارهاي ظاهري ديگر كه انجام مي دهيم . ٦-سابق بالخيرات كساني هستند كه وقتي ذكر مي گويند و قران و نماز مي خوانند تمام توجهشان به مذكور(خدا) است در مدرسه حسيني ياد مي گيريم كه ذكر ما در حضور باشد نه در حجاب براي ذكر مانع نداشته باشيم و در حجله وصل قرار گيريم . اللهم اجعلني عندك وجيها بالحسبن عليه السلام في الدنيا والاخره عقب مانده ها فقط سوار كشتي حسين شوند و تنها اين كشتي ما را سابق بالخيرات مي كند. ٧-سابق بالخيرات كساني هستند كه مي گويند دستمان خالي است ، دنياي بندگي را مي كنند اما دنياي شرمندگي را هم دارند و اگر كاري هم انجام مي دهند به لطف و توفيق الهي مي دانند آنها معتقدند هوالاول والآخر آنها معتقدند و ما توفيقي الا بالله عليه توكلت و اليه اُنيب ٨- سابق بالخيرات كساني هستند كه فقط در حال جهاز گيري هستند امام علي(ع) فرمود تجهزوا رحمكم الله جهاز گيري كنيد خدا شما را مورد رحمتش قرار دهد آنها دائما در حال بستن بار و توشه هستند اما مدام مي گويند آه من قله الزاد و طول الامل و بُعد السفر. خلاصه آنكه خداي سبحان سه گروه ظالم لنفسه و مقتصد و سابق بالخيرات را بدليل ويژگيهاي مشترك كنار هم قرار داد تا مراتب پايين تر هم با پيوست به خوبان و عبور از گردنه هاي فراوان به مراتب بالاتر دست يابند. و اين امر يقينا در مدرسه سيدالشهداء اتفاق مي افتد. ان شاء الله پايان استاد بروجردي ٩٨/٧/٢١ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
🎙 مداحی حاج میثم مطیعی به مناسبت اربعین حسینی 🏴 قدم قدم موکبا رو می‌گردم، ستون ستون دنبال یه نشونم...
☝مجلس ويژه آقايان
٥ خصائص زوارالحسين ٣١-در هر زيارت اباعبدالله هزار حاجت زائر برآورده مي شود ششصد حاجت اخروي و چهارصد حاجت دنيوي. ٣٢-در هر زيارت اباعبدالله ارتقاء خاصي به زائر مي دهد كه اجر آن معادل با هزار صدقه مقبوله و هزار برده آزاد شده است . همچنين برابر با دو ماه اعتكاف در مسجدالحرام و دو ماه روزه است . ٣٣-هربار زيارت اباعبدالله برابر با تعداد حجي است كه به غير از خداوند سبحان كسي از عهده شمارش بر نمي آيد. ٣٤-وقتي كسي از زيارت اباعبدالله بر مي گردد ملائكه تا در خانه اش با او همراه مي شوند ، بدرقه اش مي كنند و مي گويند:اي خدا اين بنده توست كه به زيارت قبر پسر پسر پيامبر(ص) رفته است و حال كه به خانه اش رسيده ما كجا برويم؟ ندايي از آسمان مي آيد: ملائكه من بر در خانه بنده ام بايستيد، تسبيح و تقديس كنيد و حسنات او را تا روز قيامت بنويسيد زمانيكه از دنيا مي رود در تشييع جنازه و كفن كردن و غسل و نمازش شركت كنيد. ٣٥- طبق روايات بهشتيان در بهشت خلود دارند و در آنجا جاودان مي مانند اما مالكين اصلي بهشت ، زيارت كنندگان قبرالحسبن (ع) هستند. ٣٦-وجود مقدس اباعبدالله دريچه اي از محبت به روي زائر مي گشايد كه در هيچ كجا نمي توان به چنين محبتي دست يافت. استاد بروجردي كتاب انيس الزائر كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
💠 روایتی زیبا که رهبر انقلاب در جلسه درس خود در سه شنبه ۱۶ مهر آن را شرح دادند. تقدیم به زائران نجف در این ایام... ✅
٤٦ ادامه بحث خوف خوف ممدوح خوف ممدوح چند نوع است : ١-انسان عظمت خدا را مي بيند و در مقابل آن خاضع و خاشع مي شود اين خوف در لسان آيات و روايات به خشيت و رهبت تعبير شده است (به علماي يهود هم راهب مي گفتند چون از عظمت خدا مي ترسيدند) اين ترس مختص علماءاست كه بر ميناي يك معرفت گسترده صورت مي گيرد . هر چقدر ادراك عظمت بيشتر صورت گيرد ، گناه كمتري از فرد صادر مي شود. ٢- نوع دوم ترس، نگراني از گناه است كه اين ترس هم خيلي خوب است زيرا در هر معصيتي آتش فراق وجود دارد و در نظام عالم مانع دريافت كمالات ديگران مي شود. ٣-كساني كه هم از عظمت خدا مي ترسند و هم از معصيت خود مي ترسند. عظمت خدا بي نهايت و غير قابل ادراك است و هر يك از ما به اندازه وُسع خودمان ادراك داريم مثلا به آسمان نگاه مي كنيم و عظمت خدا را مي بينيم اما ما چقدر كيهان شناس هستيم و از داخل آسمانها خبر داريم؟ پس حق عظمت آسمان خدا را هم به جا نمي آوريم چه برسد به ادراك همه عظمت خدا و همه عظمت عالم گرچه اجمالا خيلي مختصر ذره ايي از عظمت را ادراك مي كنيم . صاحبان عقول قويه مي فهمند كه اگر ذره ايي از حقيقت يك صفت الهي براي آنان جلوه گر شود، متلاشي خواهند شد و اگر ذره ايي از جمال و جلال حق در عالم جلوه گر شود، تار و پود انسان از هم جدا مي شود. هر چقدر عقل قويتر، گستردگي عرصه بي نهايت هم قويتر ادراك مي شود. اما عقول ضعيفه اين همه عظمت را مي بينند و باز براي خود ضعيف و حقيرشان منيت قائل اند و اين بالاترين گناه آنان است. ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح جامع السعادات ٩٨/٧/١٠ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
٤٧ ادامه بحث خوف اگر در اتاق خصوصي كاري انجام دهيم و بگوييم پنهاني است و كسي نمي بيند در واقع در اتاق خصوصي خود، خدا را انكار كرده ايم و ادراك عظمت محدود هم نكرده ايم چه برسد به ادراك عظمت نامحدود. (فقط اهل معرفت خشيت دارند و بقيه اساسا ادراك عظمت ندارند تا سر تعظيم فرود آورند. پيامبر(ص) فرمود: انا اخوفكم من الله خائف ترين شما من هستم و چون ميزان معرفت پيامبر با هيچكس قابل مقايسه نيست ميزان خوف ايشان هم با كسي قابل مقايسه نيست . اميرالمومنين (ع) هر شب از شدت عظمت الهي غش مي كردند. وقتي معرفت خيلي زياد شود حرارت و سوزشي را در دل ايجاد مي كند كه آن حرارت به كل بدن سرايت و جسم را نحيف مي كند و آن سوزش قلبي منجر به غش مي شود. بايد جدّ و جهد و تلاش براي كسب معرفت صورت گيرد و هر چقدر اين تلاش بيشتر شود خود بخود معصيت هم ترك خواهد شد . بايد توجه كنيد كه گريه به تنهايي علامت خوف از خدا نيست علامت خوف، فقط ترك معصيت است . انسانهايي مشاهده مي شوند كه اهل گريه هستند اما براحتي دروغ مي گويند، ريا دارند، بخل مي ورزند و.... پس اگر از غضب و قهر خدا مي ترسيد فقط به مهر و لطف خدا پناه ببريد اگر از فراق خدا خوف داريد به وصال و قرب او پناه ببريد. عارفي مي فرمود: وقتي انسان از خدا مي ترسد بايد از هر گونه گناه پرهيز كند مثل بيماري كه از هر چه براي او ضرر دارد ، پرهيز مي كند. بنابراين اثر و نتيجه خوف حقيقي اينست كه از هر نوع بدي و معصيت نه تنها فرار كنيم بلكه در دل هم آنرا دوست نداشته باشيم . مثل عسل مسموم كه هر چقدر طبع متمايل به شيريني داشته باشيم اما از خوردنش اجتناب مي كنيم و برايمان لذتبخش نيست . وقتي انسان از خدا خائف شد ديگر معصيت براي او لذتبخش نيست و خود بخود رد مي كند و به تحريك اطرافيان توجه ندارد. نقش خوف ممدوح اينست كه اميال كاذب را خاكستر مي كند . ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح جامع السعادات ٩٨/٧/١٠ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
٤٨ علامات خوف: ١-رغبت نداشتن به گناه ٢-مودب بودن اعضاء و جوارح در مقابل خداوند ٣-جد و جهد بسيار ٤-محاسبه دائم به جهت عدم افراط و تفريط ٥-مراقبه دائم ٦-حفظ فرصتها و از دست ندادن لحظات و اوقات ٧-مواخذه نفس ٨- عدم تصور زشتي ها حتي در خيال ٩-جدا شدن از معصيت بگونه ايكه مي خواهد از دست اسارت دشمن رها شود. كسانيكه شدت خوف نسبت به خداي سبحان دارند ، خيلي خوب و خيلي زياد از قلب و اعضاء و جوارح كار مي كشند و كسانيكه خوف ممدوح ندارند، روزگار را بي خيالي مي گذرانند. امتناع كردن از حرام (نگاه و گفتار و رفتار و رزق حرام) كمترين مرتبه خوف است . كه ورع نام دارد. مرحله بعدي خوف ، تقوي است كه نه تنها از حرام بلكه از مشتبه هم پرهيز مي كند. پرهيز مداري از شبهه، تقوي است كه صدق هم در همين راستا ارزيابي مي شود مرحله بالاتر خوف از محرمات و شبهات ، گريزان بودن از غير خداست .البته تعامل اجتماعي با مردم دارد اما در همه مراحل خدا را مي بيند و به دنيا توجه نمي كند . در اين مرحله صديق حساب مي شود. بنابراين انسان صديق هم اهل ورع است و هم اهل تقوا و هم اهل صدق ، در اين صورت طاعات به درستي صورت مي گيرد و صحيح است . در واقع طاعتهاي قبلي كه توام با كبر و غرور و عجب بوده آلوده به سم گشته و از بين رفته است . ما متدينين آنقدر كه اهتمام بر طاعت داريم، به ترك معصيت توجه نداريم به همين دليل طاعتهاي ما آثار خاص خود را ندارد. بايد همراه با انجام طاعت، بديها را هم حذف كنيم . استاد بروجردي كلاس شرح جامع السعادات ٩٨/٧/١٠ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
٢٩ پاسخ استاد به پرسشهاي شما آيا مي دانيد علت بي اثر بودن طاعات ما چيست؟ ما متدينين معمولا آنقدر كه بر طاعات و عبادات واجب و مستحبي اهتمام داريم، به ترك معصيت توجه نداريم به همين دليل طاعتهاي ما آثار خاص خود را ندارد نماز ما اثر تنهي عن الفحشاء را ندارد بنابراين ابتدا بايد بديها و گناهان خود را برطرف كنيم تا عبادات و طاعات آثار خاص خود را ببخشد. استاد بروجردي كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
٦ درخواست هاي زائر از وجود مقدس امام حسين عليه السلام ١-خدايا تو بهترين كسي هستي كه مردم بسويش مي آيند ، اي سرور من ! تو كريم ترين وجودي هستي كه ديگران بر او وارد مي شوند و زيارتش مي نمايند تو خود براي هر زائري كرامت و تحفه اي قرار داده اي پس قرار بده هديه مرا زيارت قبر وليّت و پسر پيامبرت و حجت بر خلقت و رها كن گردنم را از آتش جهنم. اين درخواست ظاهرا رهايي از آتش جهنم است اما حقيقتا سائل در زمان طلب هنوز در دنيا و عالم خلق زندگي مي كند و شايسته است پيش از ورود به قيامت براي دنياي خود از امام حسين تحفه اي طلب كند تحفه اي كه هم شايستگي عبور از لايه هاي برزخ را داشته باشد و هم اثر آن تا قيامت ماندگار باشد . اهل دل اين تحفه را ولايت و حب نسبت به اهل بيت دانسته اند و گفته اند عشق به ولايت والاترين هديه ايست كه مي توان از امام حسين طلب كرد زيرا شعاع نوري اين هديه دنيا و قيامت ما را در بر مي گيرد. گداي كوي تو از هشت خلد مستغني است اسير عشق تو از هر دو عالم آزاد است ادامه دارد استاد بروجردي كتاب انيس الزائر كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
💠 استفاده از روش‌های غیرمستقیم در تربیت 🔅آنچه که در تربیت بسیار اهمیت دارد غیر مستقیم بودن تربیت است، مرحوم نراقی در کتاب معراج السعاده بهترین راه اصلاح را قرار گرفتن در جمع خوبان می‌داند شاید به این جهت که با این کار رغبت در انسان ایجاد می‌شود و پرورش به راحتی و به صورت غیرمستقیم صورت می‌گیرد. 🔅یکی از صاحب نظران تربیتی می‌گوید: دخالت مانع تربیت صحیح است، در عوض دخالت باید شرایطی فراهم کرد که انسان خود به خود رشد کند و به کمال برسد، حضور در میان خوبان مصداقی از این امر است. 💠یادآوری الطاف 🔅یکی از ابزارهای تربیت، یادآوری الطاف و نعماتی است که سبب رشد شخصیت می‌شود. 🔅خدای سبحان در سوره مبارکه بقره، آیه 49 الطاف خود را برای بنی اسرائیل بیان می‌کند و می‌فرماید:" به یاد آورید زمانی که شما را از آل فرعون نجات دادیم درحالیکه آنان بدترین عذابها را بر شما وارد می‌کردند، پسرانتان را ذبح می‌نمودند و زنهایتان را زنده باقی می‌گذاشتند." 🔅این یادآوری گاه نیازمند تفصیل است، همچنان که خدای سبحان می‌توانست بدون بیان تفصیل نعمات بگوید «به یاد آورید زمانیکه شما را از آل فرعون نجات دادیم»، اما در ادامه به تفصیل این امور پرداخت و آن را به تشریح بیان کرد. 📚 برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی ⬅ برای مشاهده ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید: http://bit.ly/2MFO5WA
🎙 مداحی حاج میثم مطیعی به مناسبت اربعین حسینی 🏴 کربلا کربلا ما داریم میاییم...
٧ ادامه درخواستهاي زائر از وجود مقدس امام حسين عليه السلام ٢- درخواست دوم اينست: فمعكم معكم لا مع غيركم با شما باشيم و با كس ديگر نباشيم هميشه در محضر ولايت و در محضر اهل بيت قرار گرفتن از تحفه هاي خاص اين سفر است . ٣-از امام حسين(ع) تقاضاي نور معرفت و نور علم و نور يقين .... داشته باشيم امام صادق(ع) فرمودند: كسي كه قرار گرفتن بر جايگاههاي نوراني قيامت او را خشنودش مي كند بايد زائر قبر حسين(ع) شود. آنكس كه در دنيا و آخرت از قرار گرفتن بر جايگاههاي علم و معرفت خشنود مي شود بايد بداند كه كليد اين خشنودي زيارت قبر حسين(ع) است كه علم عشق در دفتر نباشد. ٤-مولايم ! طمع دارم تا پروردگارم به واسطه تو مرا از پستي نجات دهد. مولي جان حال كه به زيارت تو آمده ام از تو طلب مي كنم تا در وجود من هيچ رذيله اخلاقي و هيچ خُلق مذمومي باقي نماند ، يك نگاه تو همه عالم را ارزشي و قيمتي مي كند اگر به من نگاه كني از آلودگيهاي اخلاقيم پاك مي شوم به بركت زيارت تو عندالله محبوب و قيمتي مي شوم ادامه دارد استاد بروجردي كتاب انيس الزائر كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
🔸رجز زیبا و شنیدنی پاسدار جوان در حضور رهبرانقلاب مراسم میثاق پاسداری ۹۸
آيه ١٨٢ سوره مباركه آل عمران ذالك بِما قَدَمتْ ايديكم و اِن الله لَيس بظَلّام لِلعَبيد آن عذاب به سبب آن چيزي است كه با قدرت شما پيش فرستاده شده است . حتما خداي سبحان ظلمي به بندگان ندارد. تفسير آيه : ١-عذاب با اسم اشاره ذلك آمده است يعني بنده فرصت دفع عذاب را دارد و قبل از آن عذاب بر فرد وارد نشده است. ٢-اگر از بعضي گناهان توبه نكنيم ، اين گناهان در تاريخ دنباله دارد مثلا اسلاف و پيشينيان اينها قاتلان پيامبران بودند حال اگر يهود زمان پيامبر نظرات آنها را قبول داشته باشند ، از اينها هم گفتار نادرستي پيرو پذيرش آن رفتار ، صادر مي شود اما اگر از رفتار ناشايست اسلاف خود اعلام برائت كرده باشند در زندگي حال و آينده آنها آثار شوم آن رفتار ديده نمي شود. ٣-مي توان گفت قدمت ايديكم هم شامل پيامبر كشي و هم شامل گفتار ناصحيح افراد مي شود و مشاراليه ذلك ، عذاب است يعني عذابها را آگاهانه و به جهت سوء استفاده از قدرت ، خود فراهم نموده ايم (ايدي، نماد قدرت است) ٤-قدرت بايد ما را بنده كند ولي اگر اهل ادعا باشيم از عذاب دردناك فراق دور نخواهيم ماند. ٥-خداي سبحان هر بنده ايي را در جايگاه خود قرار مي دهد . ظلم يعني جابجايي. پس عذاب شايسته همين افراد بود و عذاب ديگري نيست كه بر اين فرد وارد شود و جابجايي صورت گيرد ، ظلم به نفس از طريق خود فرد محقق مي شود و عذاب دوري از حق را بدنبال دارد. ٦- عذاب، مطابق عمل است و هرگز خداي سبحان عذابي بيش از عمل نصيب افراد نمي كند. ادامه دارد استاد بروجردي كلاس تفسير قران ٩٨/٧/٢٠ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
ادامه تفسير آيه ١٨٢ سوره مباركه آل عمران ٧-ظلّام صيغه مبالغه است يعني خدا خيلي ظلم نمي كند پس آيا خدا ظلم كم را روا مي دارد؟ جواب مي دهند: اگر ازخداي عادل اندك ظلم هم صادر شود، بسيار زياد حساب مي شود و از خداي عادل ذره ايي و اندكي هم ظلم صادر نمي شود. ٨- كلمه ايدي نمايانگر قدرت انسان است زيرا وسيله انجام هر كاري ظاهرا "دست" اوست و اين افراد از توان خود سوء استفاده نمودند. ٩-اگر هر معامله گفتاري و رفتاري با خداي سبحان صحيح انجام شود پاداشي نيكو دارد و اگرنادرست محقق شود موجب عذاب است . نا گفته نماند معامله صحيح معامله ايست كه بر طبق شريعت باشد . ١٠-خدا جابجا كاري در پرداختها ندارد يعني اگر من مستحق عقوبت هستم ، بجاي عقوبت ، پاداشي در اختيارم قرار نمي دهد و برعكس. ١١-هتك حرمت نسبت به مبلغين ديني شديدترين نوع ظلم است و شديدترين مجازات را دارد ولو هتك حرمت جزئي باشد اما چون نسبت به وجود متعالي صورت گرفته ، فراوان محسوب مي شود و مجازات سنگين دارد. ادامه دارد استاد بروجردي كلاس تفسير قران ٩٨/٧/٢٠ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
ادامه تفسير آيه ١٨٢ سوره مباركه آل عمران ١٢-اگر مخلوق از خداي سبحان به جهت اين عذاب دليلي طلب كند ، خداي سبحان به او پاسخ مي دهد ملكوت گناه توست و عقوبت ديگري در ميان نيست اگر اين گناه را انجام نمي دادي ابدا مستحق چنين مجازاتي نبودي. ١٣-قَدّمَ باب تفعيل و يكي از معاني آن تدريج است يعني افراد به يكباره به خود اجازه بي حرمتي به اولياي الهي نمي دهند بلكه بتدريج وارد اين ميدان مي گردند و در نهايت بعنوان قاتلان پيامبر شناخته مي شوند. ١٤-اگر از بندگان گناهي صادر نشود و مورد مجازات قرار گيرند العياذ بالله ظلمي از خدا صادر شده است اما زمانيكه گناه گسترده ايي از بنده صادر شود مجازات سنگين عين عدالت است. ١٥-عذاب كاردستي بندگان ظالم است بندگاني كه خود به خود ظلم نمودند و خود را مستحق مجازات نمودند. ١٦-هر بلايي كه بر ما وارد مي شود قدمت يداك است يعني خود ما براي خود تدارك ديده ايم ممكن است مربوط به گناه دهسال قبل باشد اما چون توبه نكرديم عوارض آنرا دهسال بعد مي بينيم. پايان استاد بروجردي كلاس تفسير قران ٩٨/٧/٢٠ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK