eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.9هزار عکس
1.2هزار ویدیو
159 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🎙 مداحی حاج میثم مطیعی به مناسبت اربعین حسینی 🏴 کربلا کربلا ما داریم میاییم...
٧ ادامه درخواستهاي زائر از وجود مقدس امام حسين عليه السلام ٢- درخواست دوم اينست: فمعكم معكم لا مع غيركم با شما باشيم و با كس ديگر نباشيم هميشه در محضر ولايت و در محضر اهل بيت قرار گرفتن از تحفه هاي خاص اين سفر است . ٣-از امام حسين(ع) تقاضاي نور معرفت و نور علم و نور يقين .... داشته باشيم امام صادق(ع) فرمودند: كسي كه قرار گرفتن بر جايگاههاي نوراني قيامت او را خشنودش مي كند بايد زائر قبر حسين(ع) شود. آنكس كه در دنيا و آخرت از قرار گرفتن بر جايگاههاي علم و معرفت خشنود مي شود بايد بداند كه كليد اين خشنودي زيارت قبر حسين(ع) است كه علم عشق در دفتر نباشد. ٤-مولايم ! طمع دارم تا پروردگارم به واسطه تو مرا از پستي نجات دهد. مولي جان حال كه به زيارت تو آمده ام از تو طلب مي كنم تا در وجود من هيچ رذيله اخلاقي و هيچ خُلق مذمومي باقي نماند ، يك نگاه تو همه عالم را ارزشي و قيمتي مي كند اگر به من نگاه كني از آلودگيهاي اخلاقيم پاك مي شوم به بركت زيارت تو عندالله محبوب و قيمتي مي شوم ادامه دارد استاد بروجردي كتاب انيس الزائر كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
🔸رجز زیبا و شنیدنی پاسدار جوان در حضور رهبرانقلاب مراسم میثاق پاسداری ۹۸
آيه ١٨٢ سوره مباركه آل عمران ذالك بِما قَدَمتْ ايديكم و اِن الله لَيس بظَلّام لِلعَبيد آن عذاب به سبب آن چيزي است كه با قدرت شما پيش فرستاده شده است . حتما خداي سبحان ظلمي به بندگان ندارد. تفسير آيه : ١-عذاب با اسم اشاره ذلك آمده است يعني بنده فرصت دفع عذاب را دارد و قبل از آن عذاب بر فرد وارد نشده است. ٢-اگر از بعضي گناهان توبه نكنيم ، اين گناهان در تاريخ دنباله دارد مثلا اسلاف و پيشينيان اينها قاتلان پيامبران بودند حال اگر يهود زمان پيامبر نظرات آنها را قبول داشته باشند ، از اينها هم گفتار نادرستي پيرو پذيرش آن رفتار ، صادر مي شود اما اگر از رفتار ناشايست اسلاف خود اعلام برائت كرده باشند در زندگي حال و آينده آنها آثار شوم آن رفتار ديده نمي شود. ٣-مي توان گفت قدمت ايديكم هم شامل پيامبر كشي و هم شامل گفتار ناصحيح افراد مي شود و مشاراليه ذلك ، عذاب است يعني عذابها را آگاهانه و به جهت سوء استفاده از قدرت ، خود فراهم نموده ايم (ايدي، نماد قدرت است) ٤-قدرت بايد ما را بنده كند ولي اگر اهل ادعا باشيم از عذاب دردناك فراق دور نخواهيم ماند. ٥-خداي سبحان هر بنده ايي را در جايگاه خود قرار مي دهد . ظلم يعني جابجايي. پس عذاب شايسته همين افراد بود و عذاب ديگري نيست كه بر اين فرد وارد شود و جابجايي صورت گيرد ، ظلم به نفس از طريق خود فرد محقق مي شود و عذاب دوري از حق را بدنبال دارد. ٦- عذاب، مطابق عمل است و هرگز خداي سبحان عذابي بيش از عمل نصيب افراد نمي كند. ادامه دارد استاد بروجردي كلاس تفسير قران ٩٨/٧/٢٠ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
ادامه تفسير آيه ١٨٢ سوره مباركه آل عمران ٧-ظلّام صيغه مبالغه است يعني خدا خيلي ظلم نمي كند پس آيا خدا ظلم كم را روا مي دارد؟ جواب مي دهند: اگر ازخداي عادل اندك ظلم هم صادر شود، بسيار زياد حساب مي شود و از خداي عادل ذره ايي و اندكي هم ظلم صادر نمي شود. ٨- كلمه ايدي نمايانگر قدرت انسان است زيرا وسيله انجام هر كاري ظاهرا "دست" اوست و اين افراد از توان خود سوء استفاده نمودند. ٩-اگر هر معامله گفتاري و رفتاري با خداي سبحان صحيح انجام شود پاداشي نيكو دارد و اگرنادرست محقق شود موجب عذاب است . نا گفته نماند معامله صحيح معامله ايست كه بر طبق شريعت باشد . ١٠-خدا جابجا كاري در پرداختها ندارد يعني اگر من مستحق عقوبت هستم ، بجاي عقوبت ، پاداشي در اختيارم قرار نمي دهد و برعكس. ١١-هتك حرمت نسبت به مبلغين ديني شديدترين نوع ظلم است و شديدترين مجازات را دارد ولو هتك حرمت جزئي باشد اما چون نسبت به وجود متعالي صورت گرفته ، فراوان محسوب مي شود و مجازات سنگين دارد. ادامه دارد استاد بروجردي كلاس تفسير قران ٩٨/٧/٢٠ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
ادامه تفسير آيه ١٨٢ سوره مباركه آل عمران ١٢-اگر مخلوق از خداي سبحان به جهت اين عذاب دليلي طلب كند ، خداي سبحان به او پاسخ مي دهد ملكوت گناه توست و عقوبت ديگري در ميان نيست اگر اين گناه را انجام نمي دادي ابدا مستحق چنين مجازاتي نبودي. ١٣-قَدّمَ باب تفعيل و يكي از معاني آن تدريج است يعني افراد به يكباره به خود اجازه بي حرمتي به اولياي الهي نمي دهند بلكه بتدريج وارد اين ميدان مي گردند و در نهايت بعنوان قاتلان پيامبر شناخته مي شوند. ١٤-اگر از بندگان گناهي صادر نشود و مورد مجازات قرار گيرند العياذ بالله ظلمي از خدا صادر شده است اما زمانيكه گناه گسترده ايي از بنده صادر شود مجازات سنگين عين عدالت است. ١٥-عذاب كاردستي بندگان ظالم است بندگاني كه خود به خود ظلم نمودند و خود را مستحق مجازات نمودند. ١٦-هر بلايي كه بر ما وارد مي شود قدمت يداك است يعني خود ما براي خود تدارك ديده ايم ممكن است مربوط به گناه دهسال قبل باشد اما چون توبه نكرديم عوارض آنرا دهسال بعد مي بينيم. پايان استاد بروجردي كلاس تفسير قران ٩٨/٧/٢٠ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
💠 منکر؛ ادعا یکی از امور منکر، ادعا کردن است. برخی افراد خودباوری کاذب دارند و خود را برتر می‌بینند. ⭐رد کردن سائل بهتر است ✨ ادعا و منیّت به قدری مذموم است که ذیل آیه 264 سوره مبارکه بقره از وجود مبارک امام حسن عسگری علیه السلام روایت شده که رد کردن سائل بهتر از ادعا و منیّت است. ادعا سبب می‌شود خیرات انسان از بین برود و بی‌اجر بماند. ⭐بانو امین اصفهانی ✨ قرآن کریم در بیان ویژگی زنان صالح ادعا نکردن و خضوع را از خصایص ایشان می‌شمارد و می‌فرماید: «فَالصَّالِحاتُ قانِتاتٌ حافِظاتٌ» و بانو امین اصفهانی مصداق این آیه بودند. ایشان از حیث علمی مجتهد بودند اما همسر ایشان تنها سواد خواندن داشت و نوشتن نمی‌دانست، خانم امین اجازه ندادند همسرشان به اجتهاد ایشان پی‌ببرند و حتی به نویسندگی ایشان واقف شوند تا مبادا ادعایی صورت گیرد و یا همسرشان احساس کمی و کاستی‌ای کنند، روزی همسر ایشان به استانداری اصفهان می‌روند؛ کتاب بانو امین روی میز استاندار بود. استاندار تعریف کتاب بانوامین را به همسرشان می‌کنند و در آن زمان تازه ایشان متوجه نویسنده بودن بانو امین می‌شوند. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ـ محرم 98 ⬅ برای مشاهده ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید: http://bit.ly/31kKGBy
💠بشارت به پرهیزگاران 🔅 خدای سبحان در سوره مبارکه بقره، آیه 212 می‌فرماید:«زُینَ لِلَّذِینَ كَفَرُوا الْحَیاةُ الدُّنْیا وَیسْخَرُونَ مِنَ الَّذِینَ آمَنُوا وَالَّذِینَ اتَّقَوْا فَوْقَهُمْ یوْمَ الْقِیامَةِ وَاللَّهُ یرْزُقُ مَنْ یشَاءُ بِغَیرِ حِسَابٍ» 🔅با توجه به این حقیقت که «قیامت ادامه دنیاست و در آنجا امر جدیدی واقع نشده و تنها از حقایق پرده‌برداری صورت می‌گیرد»؛ مؤمنین در دنیا نیز در جایگاه متعالی قرار دارند ولو در ظاهر مورد استهزاء افراد بی‌ایمان قرار گیرند؛ زیرا عزت حقیقی از آن مؤمنین بوده و برتری آنان در روزی که کفار دچار عجز و فقر هستند؛ به نمایش گذاشته می‌شود. 🔅قرار داشتن در جایگاه متعالی به معنای برتری مادی و حکومتی نیست؛ بلکه به معنای بهره‌مندی از افکار، نیات و رفتار متعالی می‌باشد. 🔅برخورداری از جایگاه والا، نشانه عزت و شرافت بنده است. با آن که بندگیِ فرد هرگز به جهت کسب شرافت و عزت نیست؛ لکن خداوند این مقام را به او عطا می‌نماید. 💠رزق بی‌حساب 🔅 بشارت دیگری که در این آیه به پرهیزگاران داده می‌شود؛ بهره‌مندی از رزق بی‌حساب الهی‌ است. به این معنا که در قبال کار خیر بنده، پاداشی به او می‌دهد که در فهم او نمی‌گنجد. 📚 برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی ⬅ برای مشاهده ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید: http://bit.ly/2MGKHe2
🎥 خاطره‌ای تکان‌دهنده از نذر عجیب یک عراقی برای زائران اربعین
٨ ادامه درخواستهاي زائر از وجود مقدس امام حسين عليه السلام ٥-خدايا مرا از كساني قرار بده كه براي آنها قدم صدق با حسين بن علي وجود دارد و همچنين مرا ثابت بدار همراه كساني كه با حسين (ع) به شهادت رسيدند خدايا لعن كن كساني را كه نعمت تو را تبديل به كفر كردند. خدايا نام مرا در كنار كساني كه با حسين شهيد شدند ثبت كن! اين درخواست از حد درخواستهاي عادي بشر بالاتر است زيرا اصحاب الحسين در ميان آسمانيان و زمينيان خاص و يگانه اند. زائر تنها به اذن امام حسين (ع) اجازه مي يابد تا چنين تقاضا و درخواستهاي عظيمي را داشته باشد او باور داردكه در حريم اباعبدالله هر درخواست قلبي اي اجابت مي شود زيرا اگر امكان عملي شدن درخواستهاي عظيم نبود هرگز آنها بر لسان مطهر ائمه ي اطهار جاري نمي شد تا زائر بعد از بيان دعا از لسان معصوم به خود اجازه مطرح كردن آنها را بدهد و چون خداي حسين (ع) زائر ابا عبداله را نا اميد نمي كند اجازه گفتن و درخواست كردن چنين حاجاتي به او داده مي شود. ادامه دارد استاد بروجردي كتاب انيس الزائر كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
٤٩ ادامه بحث خوف علت اساسي خوف خوف يعني انسان از امري كه مورد پسندش نيست ترسان باشد و يا بابت آن غصه داشته باشد اين امر به دو شكل صورت مي گيرد: ١-ذاتا آن امر ناپسند است مثل وجود جهنم ، وجود شيطان......كه بابت آنها ترس و غصه داريم. ٢-امري كه ذاتا ناپسند نيست اما منتهي به امر ذاتا ناپسند ميشود و ما را به جهنم منتهي مي كند در هر حال هر خائفي به اين دو منظور خوف دارد. حالات اهل خوف و ناپسندي و كراهت ما نسبت به امري درجات مختلفي دارد : كساني كه از يك مكروه ذاتي ترس دارند (جهنم) خوف آنها از سكرات مرگ است كه شايد جملاتي از دهانشان خارج شود و آنها را دچار سوء عاقبت كند. و يا با ملاحظه جنود اسرائيل عكس العمل صحيحي انجام ندهند يا در مقابل نكير و منكر از عهده پاسخ به سئوالات برنيايند و يا در قيامت در محضر خدا قرار بگيرند و نتوانند حساب درستي را پس دهند. يا از شدت آتش جهنم مي ترسند يا از عبور از صراط مي ترسند و يا از محروميت از نعمتهاي بي پايان مي ترسند و يا از محروميت از انس با خدا خوف دارند و يا ترس از قرار گرفتن در مراتب پايين بهشت دارند كه از مقام عليين عقب بمانند و يا ترس از هم جوار نشدن با مقربين دارند اين ها درجات خوف است اما بالاترين درجه خوف تصور عظمت خدا و بجا نياوردن ادب حضور و بجا نياوردن حق بندگي است كه خوف اهل معرفت همين است كه نگرانند بدليل كوچكترين جسارت در مقابل هيبت او از لذت قرب و وصال محروم بمانند. (بعضي ها عبادتهاي خوبي نصيبشان مي شود اما از آن لذتي نمي برند چون قلبا اعتراضات پنهاني به خدا دارند.) يُحَذروكم الله نفسه خدا شما را از خودش بر حذر مي دارد مبادا در حريم قرب آداب را رعايت نكنيد و در مقام بسط و خوشي معنوي، درخواست غلط و جسورانه داشته باشيد.اتقوالله حق تقاته خداي سبحان در معراج به پيامبر فرمود: بخواه هرچه بخواهي عطا مي كنيم پيامبر سرش را هم بالا نكرد و فرمود فقط بندگي تو را مي خواهم هواخواه توام جانا و ميدانم كه ميداني/ كه هم نانوشته مي خواني و هم ناگفته مي داني/ ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح جامع السعادات ٩٨/٧/١٧ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK