eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
1.1هزار ویدیو
156 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
۱۱۱ 🔆 *«اَلسَّلاَمُ عَلَیْکَ فِی اللَّیْلِ إِذَا یَغْشَی وَ النَّهَارِ إِذَا تَجَلَّی»* 🔆 *«سلام بر تو در شب؛ آن‌گاه که (تاريکي‌اش گيتي را) فروپوشد و در روز؛ آن گاه که روشنايی‌اش آشکار گردد»*   🔹 نهار، نمادی از زمان ظهور حضرت است. 🔹 لیل در لغت معنی شب هنگام  است و نهار به معنای روز است. 💠 نام‌گذاری نهر به جهت آن است که آب، زمین را شکافته و راه خود را می‌گشاید. روز را به تناسب این‌که تاریکی شب، به سبب روشنایی شکافته و گشوده می‌شود نهار نامیده‌اند. ✳️ *آفرینش شب و روز از دلایل روشن و محکم بر قدرت و عظمت خداوند است که برای مصالح معاش و معاد مردم قرار داده است.* 💠 جلوه گری انوار درخشان وجود مقدس امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه از تابش خورشید بیش‌تر است و نهار، نمادی از زمان ظهور حضرت است. ✨ آفتاب آمد دلیل آفتاب ✨ گر دلیلت باید از وی روی متاب   ☘️ از وجود مبارک پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله آمده است: 🔆 «مَنْ ماتَ وَ لَمْ یَعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ مَاتَ مِیتَةً جَاهِلِیةً»؛ «هر کس بمیرد و امام زمان خود را نشناسد مرگ او مرگ جاهلی است» 💢 مرگ جاهلی نشانه زندگی جاهلانه است، چرا که مرگ عصاره حیات است. ✅ آن‌که خوب زندگی کند نیکو می‌میرد ؛ مرگ جز چشیدن عصاره زندگی نیست. *زندگی با امام یعنی انسان همواره ایشان را حاضر و ناظر بداند. گویا زندگی او روز روشن است و شهد شیرین آن را هنگام احتضار می‌چشد.* ♦️ معیار جاهل زیستن و جاهلانه مردن آن است که انسان با خدای خویش و حضرات معصومين علیهم‌السلام بیگانه باشد. 🔹 *آن‌که به مرگ جاهلی از دنیا برود جاهلانه زیسته و هر که جاهلانه زندگی کند، از حیات حقیقی بهره‌ای ندارد. فردی که امام عصر خود را نشناسد و در پرتو خورشید ولایت ایشان قرار نگیرد زندگی جاهلانه دارد و از حیات انسانی بی‌بهره است.* 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
☘️ امام على عليه‌السلام می‌فرمایند: 🔆 «ما عُبِدَ اللّه ُ بِشَىْ ءٍ اَفْضَلَ مِنَ الْعَقْلِ وَ ما تَمَّ عَقْلُ امْرِى ءٍ حَتّى يَكونَ فيهِ خِصالٌ شَتّى: اَلْكُفْرُ وَ الشَّرُّ مِنْهُ مَأمونانِ وَ الرُّشْدُ وَ الْخَيْرُ مِنْهُ مَأمولانِ وَ فَضْلُ مالِهِ مَبْذولٌ وَ فَضْلُ قَوْلِهِ مَكفوفٌ وَ نَصيبُهُ مِنَ الدُّنْيَا القوتُ لا يَشْبَعُ مِنَ الْعِلْمِ دَهْرَهُ اَلذُّلُّ اَحَبُّ اِلَيْهِ مَعََ اللّه ِ مِنَ العِزِّ مَعَ غَيْرِهِ وَ التَّواضُعُ اَحَبُّ اِلَيْهِ مِنَ الشَّرَفِ يَسْتَكْثِرُ قَليلَالْمَعْروفِ مِنْ غَيْرِهِ و يَسْتَقِلُّ كَثيرَ الْمَعْروفِ مِنْ نَفْسِهِ وَ يَرَى النّاسَ كُلَّهُمْ خَيْرا مِنْهُ وَ اِنَّهُ شَرُّهُم فى نَفْسِهِ وَ هُوَ تَمامُ الاَْمْرِ» 🔆 «خداوند با چيزى بهتر از عقل عبادت نشده است، و عقل كسى كامل نشود، مگر در او چند خصلت باشد: 🔸 *كفر و بدى از او انتظار نمى‌رود، رشد و خوبى در او اميد مى‌رود،* 🔸 *زيادى ثروتش بخشوده و زيادى سخنش نگه داشته شده است،* 🔸 *بهره او از دنيا تنها غذاى روزانه است*، 🔸 *در طول زندگى از دانش سير نمى‌شود،* 🔸 *خوارى را با خداوند از عزّت با ديگران، بيشتر دوست دارد،* 🔸 *تواضع نزد او دوست داشتنى‌تر از شرف و بزرگى است،* 🔸 *خوبىِ كم ديگران را بسيار و خوبى بسيار خود را كم مى‌شمرد،* 🔸*همه مردم را از خودش بهتر و خود را نزد خويش از همه بدتر مى‌داند و اين مهم ترين خصلت است.* 📗 كافى، ج ۱، ص ۱۸، ح ۱۲ 🌐 emamraoof.com
بسم الله و بالله شهید ، شاهد است ، *شاهد هو*..! تا شهود نباشد؛ که ،شهادت نیست..، شهود عالم ملکوت شهود ملکوت عالم ، ..شهودمالک.. مالک ملک وملکوت.. شهید،.. صید صیاد است..! ...مال خداست...! *بلی*.. *من اسلم وجهه لله*، *وهو محسن*، *فله اجره عند ربه*..! شهود ،هم، فضل خداست .. نه به هر بنده ای، به بندگان خالصش ! دلدادگانی صادق وپاک، که خدایشان را، دوست می دارند.. ...بیش ازهمه چیز..! *والذین آمنوا* .. *اشد حبا لله* .. بزرگ مردانی بی ادعا، که امانت الهی را، جز برای او، به یاد او ، وبه عشق او، صرف نمی کنند.. برای اوکه .. ..عالم محضراوست.. .. *مشهد* اوست.. ... *وماتقدموا لانفسکم*، *من خیر*، *تجدوه عند الله* ..! واین خلوص محض، چه سرعت سیری، نصیبشان می کند.. ، فعل وفاعل ، آنقدر خالص وباصفاست، که *صید* می شود، ...بی درنگ..! *الیه یصعد الکلم الطیب* *والعمل الصالح* *یرفعه*... *صید وصیاد*،، عاشقند..! .. عاشق هم..!. *طوبی لهم*.. .. *وحسن مآب* .. ... *صیاد* خلوص وصفا..! بزرگ مرد بی ادعا..! ولایتمدارصادق..! یاد و راهت جاودانه باد.. ... برداشتی آزاد از بیانات استاد بروجردی سوره مبارکه بقره ایات 110 و 112 سوره مبارکه فاطر ایه 10
٤٧ آيه ٢٩ «وَقَالُوا إِنْ هِيَ إِلَّا حَيَاتُنَا الدُّنْيَا وَمَا نَحْنُ بِمَبْعُوثِينَ» آنها (مكذبين) گفتند فقط زندگی، زندگی دنیاست. (چیزی غیر از زندگی دنیا وجود ندارد) و ما جزء برانگیخته شدگان نیستیم. تفسير آيه : ١-این آیه جزء آن آیه‌هایی است که وقتی می‌خوانیم خواهيم گفت ما مشمول آن نمي شويم. ما روزانه چند بار می‌گوییم «مالِک یَوم الدّین» و در قيامت اقرار به مالکیت خدای سبحان داریم اما همیشه عرض کرده‌ام «قالوا» گاهی اوقات لسان حال ماست و گاهی اوقات لسان قال ماست. يعني هر کدام از ما از صبح تا شب باید توجه کنیم چقدر برای قیامتمان کار كرده و مي كنيم . ٢-انسان فکر می‌کند دنيا، زندگی حقيقي است در حالیکه واقعاً زندگی نیست. قرآن می‌فرماید: «وَ ان الدار الآخره لحی الحیوان» حیات واقعي آن طرف خط است در اینجا زندگی مي كنيم اما واقعاً زندگی نیست. باید خود را با زحمت خوش و سرحال نشان دهيم و يا خوش اخلاق باشیم، در حالیکه در بهشت بدون اصطحکاک و تصادم همه خوش هستند . ٣-به هر جهت دیدگاه گروه زيادي از مردم این است که زندگی فقط زندگی این دنیاست. بطور مثال اگر به ما ذکري عرضه شود و بگویند فلان آقا ذکر می‌ دهد و ذکرهایش هم مجرّب است، چند درصد از آدم‌هایی که به این آقا مراجعه می‌کنند می‌گویند آقا ذکری که ازدیاد یقین بیاورد چیست؟ ذکری که حیات دل بیاورد چیست؟ تعداد اين افراد کم است. نوع مردم برای امورات مادیشان براي ذكر مراجعه می‌کنند. این نوع اکثریت قریب به اتفاق را تشکیل می‌دهند. ٤-پناه بر خدا، آیه را که می‌خوانیم باید مدام به خدا پناهنده شويم از این که اصل زندگي را در دنياي فاني بدانيم . ٥-اینها گفتند: «ما نحن بمعوثین». ما اهل بعث نیستیم جزو برانگیخته شدگان نیستیم، در حاليكه قیامت ما فقط آن عالم نیست در همین دنیا آدم‌هایی هستند که دائم بندگی می‌کنند، برای خدا خوب كار مي كنند، حضور قلب دارند. اگر دیدگاه ما این باشد که «ما نحن بِمَبعوثین» ما که جزو کسانیکه در خدمت حق بندگی می‌کنند و قیامتی دارند و اینجا قیام به عبودیت دارند نیستیم، به همان اندازه گرفتار همان تفکر باطلی هستیم که اینها دارند. ٦-برای من همیشه سئوال بود که سوره نماز زیارت خیلی از زیارت‌ها سوره یس و سوره الرحمن است. چه چیزی در این دو سوره مبارك وجود دارد كه اینقدر بر قرائت آن تکیه شده؟ شايد جواب اين باشد كه در سوره الرحمن «فَبِأی الاءِ رَبِّکُما تُکْذّبان» بحث آداب‌شناسی است و در سوره یس «وَآيَةٌ لَّهُمُ الْأَرْضُ الْمَيْتَةُ أَحْيَيْنَاهَا وَأَخْرَجْنَا مِنْهَا حَبًّا فَمِنْهُ يَأْكُلُونَ» ...... اصلاً خدا ما را به زیارت مي برد تا این آیه‌ها را نشان بدهد. خدای سبحان می‌فرماید اينها یک آیه یک نشانه یک معجزه است كه «لَهُمُ الْأَرْضُ الْمَيْتَةُ احييناها» یک زمین مرده دارند ما اين زمين را زنده کردیم، "و اخرجنا منها حبّا" ما از این زمین دانه بیرون كشيديم ، « فَمِنْهُ يَأْكُلُونَ» از زمین مرده چیزهای قابل استفاده برایشان قرار دادیم نه فقط دانه بيرون كشيديم «وَجَعَلْنَا فِيهَا جَنَّاتٍ مِنْ نَخِيلٍ وَأَعْنَابٍ وَفَجَّرْنَا فِيهَا مِنَ الْعُيُونِ» ما در زمین اینها نخلستانهایی قرار دادیم، تاکستان‌هایی قرار دادیم، باغ انگور، چشمه‌هایی در زمین قرار دادیم. اینها همه‌ معجزه است، «لِیَاکلوا مِنْ ثَمَرِه» براي اينكه از ثمرات آن ميل كنند در حالیکه "ما اعملته ایدیهم"، هیچ زحمتي را خودشان حمل نكردند. نه حبه را خودشان کاشتند، نه انگور را خودشان سبز کردند. نه باغ را خودشان قرار دادند نه صبر مال اینهاست. نه نشاط مال اینهاست نه شوق مال اینهاست. «ما اعملته ایدیهم» هیچ کاری خودشان نکردند. آنها را به زیارت آورديم تا به آنها نشان بدهیم ما همه کاره هستیم، ما زمین مرده شما را زنده می‌کنیم و بعد می‌گوییم «أفلا یشکرون» آیا نمی‌خواهند تصمیم جدید بگیرند و شاکر باشند و ما به چشم آنها بیاییم ٧- بحث بعث بود ، بعث و برانگيختگي همین است، در هر زیارتی یک بعثی است. هر سلامی که به امام زمان می‌دهیم یک بعث و یک قیامتی است. مرده بُدَم، زنده شدم، گریه بُدم، خنده شدم دولت عشق آمد و من دولت پاینده شدم ادامه دارد استاد بروجردي كلاس تفسير قران ٨٢/٩/٢٢ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ ١٨ https://chat.whatsapp.com/KI6j0VDSFV8I5iix0yt6H8 پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
☝️☝️☝️ حکم روزه ماه رمضان در هنگام شیوع بیماری کرونا
🎥 جمله امام خامنه ای درباره شهادت شهید صیاد شیرازی ۲۱ فروردین ،سالروز شهادت سپهبد صیاد شیرازی
۱۱۱ ، آیه ۳۱ (ادامه) 🔆 «جَنَّاتُ عَدْنٍ يَدْخُلُونَها تَجْری مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهارُ لَهُمْ فیها ما يَشاؤُنَ كَذلِكَ يَجْزِی اللَّهُ الْمُتَّقینَ» 🔆 «باغ‌هایی از بهشت جاویدان است که همگی وارد آن می‌شوند؛ نهرها از زیر درختانش می‌گذرد؛ هر چه بخواهند در آنجا هست؛ خداوند پرهیزگاران را چنین پاداش می‌دهد!» ✳️ *«لَهُمْ فيها ما يَشاؤُنَ»* ✍️ در بیان تحقق فوری اراده بهشتیان در بهشت یکی از مفسرین می‌گويد: 🔸 دلیل اینکه هرچه بهشتیان اراده كنند فراهم است، آنست که اراده و همت آنان متعالی است. ✳️ درخواست بهشتیان نقطه حضیضی و نقطه اوجی دارد. حضیض آن بهره‌مند شدن از نعمات بهشت است و اوج آن اراده قرب به خداوندست. 🔹 همانطور كه (خواسته‌ها)ی افراد در دنیا با یکدیگر متفاوت است در آخرت نیز با همدیگر فرق دارد. ✍️ با مثالی نعمت‌های بهشت را توضيح می‌دهيم. 💠 گاه انسان در حرم اباعبدالله الحسین علیه‌السلام حال خوبی دارد و درخواست تعجيل در فرج و يا شهادت می‌كند اما در آن ميان یکی رفع مشکل مادی خود را طلب می‌كند هر دو نفر از حضرت تقاضا می‌كنند اما ميان طلب‌های آنان فاصله بسياری است. 🔸 با وجود آنكه در خواست هر دونفر و با توجه به آيه دو گروه بسیار با هم فرق دارد اما هر دو گروه وارد بهشت می‌شوند. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
🕯️🕯️ ۳۵ 🌷 🍃🔳 *شهید علی صیادشیرازی، ٢١ فروردين سالگرد شهادتش گرامی باد* همرزم شهید صیاد شیرازی مي گويد: 🔹 از خصوصيت شهيد صياد کلان نگری و در عین حال دقت در جزئیات و آموزش دادن به نفرات تحت فرماندهی خود بود اما در عين تواضع و فروتنی. 🔹ايشان خاطر نشان مي سازد: یکی دیگر از خصویات شهید که باعث موفقیت او می شد، عمل به اندوخته‌هایش بود و بر این اساس با یقین قلبی و دلیل عقلی رفتار می‌کرد. 🖋️ امضایش این بود: *من کان لله کان الله له...*؛ *هر که برای خدا باشد خدا برای اوست...* 🔳🍃 یاد و خاطره شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، که در ۲۱ فروردین ۱۳۷۸ به دست منافقین کوردل به شهادت رسید گرامی باد. 🌐 emamraoof.com
۴۳ ✳️ *معرفی یکی دیگر از صفات پیامبر اسلام* 💠 *احترام به پيشينيان* ✳️ پيامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله مقصود خلقت است و بر اساس «لو لاك لما خلقت افلاك» می‌دانيم كه موجودی برتر از ايشان در عالم هستی وجود ندارد. 🔹 حضرت ابراهيم با تمام عظمتش از شيعيان اوست و حضرت موسی می‌خواهد كه از امت او باشد. اما ايشان به اخلاف خود مفتخر است و خود را دنباله روی آنها می‌داند. 🔆 «قل امنا بالله و ما انزل علينا و ما انزل علي ابراهيم و اسماعيل و اسحاق و يعقوب و الاسباط و ما أوتي موسي و عيسي و النبيون من ربهم لا نفرق بين احد منهم و نحن له مسلمون» 🔆 «بگو به خدا و آن چه بر ما نازل شده و آن چه بر ابراهيم و اسماعيل و اسحاق و يعقوب و اسباط نازل گرديده و آن چه به موسي و عيسي و انبياء ديگر از جانب پروردگارشان داده شده گرويديم و ميان هيچ يك از آنان فرق نمي گذاريم و ما او را فرمان برداريم.» 📔 سوره مبارکه آل عمران، آیه ۸۴ 🔹 ايشان برای نياكان خود احترامی خاص قائل هستند و خود را تسليم كامل آنها و آنچه بر آنها نازل شده معرفی می‌كنند. 💠 *در حالیکه دين خود را برترين و كامل‌ترين دين معرفی می‌كنند، كوچك‌ترين نقصی بر آنها وارد نمی‌كنند.* ✍️ مطلب ديگر در مورد آيه فوق اين است كه، حضرت نه تنها خود را ملزم به اين احترام می‌داند بلكه اعلام می‌دارد هركه از من تبعيت می‌کند نيز باید اين احترام و بزرگداشت را وظيفه خود بداند. ✳️ *اصحاب اين پيامبر نيز بر اساس فرامين الهی، بايد پيامبران گذشته را حرمت گذارند و تنوع دين و روش هدايت انبياء گذشته و كمال دين حاضر مجوزی برای عدم رعايت ادب نخواهد بود.* 📌 ادامه دارد ... 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
٥٢ وَ اسْتَعْمَلْتَهُ بِمَعُونَتِكَ فَأَطَاعَكَ يَ خدایا تو بنده ات را به یاری ات به کارش گماشتى و او از تو اطاعت کرد در اين فراز بحث كمك كردن به خداي سبحان است ، آيا چنين بياني با صمد ِمطلق و بي نياز بودن ِخدا منافات دارد؟ آيا خدا از انسان عاجز و ذليل و ناتوان كمك مي خواهد؟ اين سئوال به دو صورت پاسخ داده شده است : قران مي فرمايد ان تنصروالله ينصر كم اگر به كمك خدا برويد خدا هم به شما كمك مي كند خدايا كاري كه برايت مي كنم از روي رغبت و طاعت است نه از روي كلفت و سختي ما به خداي سبحان عرض مي كنيم لا تستبدل بي غيري خدايا براي من جايگزين قرار نده و اجازه نده بيكار بمانم خدايا مرا در جهت خودت بكار گير كاري كه ربوبيت تو را گسترش دهد نه منيت مرا خدايا مرا در نظام عالم بكار گير! بنابراين يك پاسخ اينست كه خدا فرمود مرا كمك كنيد تا شما را كمك كنم كانه خدايي كه تمام قدرت و عافيت را به انسان عطا كرده تا او هم قدمي بردارد و با كمك كردن به خدا، مورد تكريم واقع شود و از دايره امر و نهي الهي اخراج نشود. همچنين بدليل قيد كلمه اطاعت ، انجام عمل صالح براي خداي سبحان با ميل و رغبت صورت مي گيرد نه با مشقت و سختي. ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح مناجات شعبانيه ٨٧/٤/٢٤ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ ١٨ https://chat.whatsapp.com/KI6j0VDSFV8I5iix0yt6H8 پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
علم و عمل 🔸جرعه‌ای از مناجات شعبانیه🔸 «الْعِلْمُ مَقْرُونٌ بِالْعَمَلِ فَمَنْ عَلِمَ عَمِلَ وَ الْعِلْمُ يَهْتِفُ بِالْعَمَلِ فَإِنْ أَجَابَهُ وَ إِلَّا ارْتَحَلَ عَنْهُ» شما وقتی مطلبی را دانستی و عمل نکردی این علم از شما رحلت می‌کند. شما همراه با علم و عمل خودت هستی، به مجرد اینکه آسیب به عمل وارد می‌شود به علم آسیب وارد می شود. مرحوم آيه الله حائري شيرازي
٢٢٧ ادامه بحث معرفي ابليس كل در قسمت قبل متذكر شديم شايد انجام عمل صالح براي رسيدن به بهشت، شيطان ما باشد و يا كسب علم به جهت فخر فروشي و يا حتي علوم عقليه فلسفي نيز شيطان ما بشود. امروز يادآوري مي كنيم حتي در سير و سلوك هم شيطان راه، وجود دارد مثل كسي كه اهل مكاشفه است و سرگرم اينكار مي شود اين مكاشفه شيطان اوست . بنابراين هر آنچه مانع وصول به خدا شود شيطان است حتي معنويات، مثلا گاهي به عبادت آنقدر بها مي دهيم كه ما را به معبود نمي رساند و اين عبادت بت و در نتيجه شيطان ما خواهد شد . نهايت اينكه با قرار گرفتن تحت سلطه شيطان ، انسان در جهنم فراق قرار مي گيرد و سرگرمي به مقامات معنوي و وقوف به مدارج روحاني كه باطنش وقوف در مسير سلوك است ، همان شيطان است مثل اينكه به مقام متقين برسيم و در اين مقام توقف كنيم و بالاتر نرويم. در روايت مي فرمايد واي بر كسي كه دو روزش مساوي باشد زيرا شيطان او را در يك حالت نگه داشته است . ثمره بحث اينكه هر چيزي ما را از جمال جميل حق باز دارد شيطان ماست زيرا مانع وصال شده است . ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح آداب الصلوه ٨١/٢/٢ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ ١٨ https://chat.whatsapp.com/KI6j0VDSFV8I5iix0yt6H8 پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
۳۷ 💠 *خصیصه مومن* ✍️ در خدمت مبحث مثبت انديشی قرار داريم و يادآوری می‌كنيم: ✳️ *مومن هرگز بر اسباب اعتماد نمی‌کند و تنها تكيه گاهش خداوندِ مسبب الاسباب است و همین امر اورا مثبت‌نگر می‌كند* چون می داند خداوندی که تمام کائنات در اختیار اوست امور بنده را به بهترین وجه اداره می‌کند. 🔸 مثبت اندیشی موجب می‌شود انسان به انچه در ادعیه آمده است و آنچه بر لسان حضرات معصومین علیهم‌السلام جاری می‌شود یقین داشته باشد. ✍️ به عنوان مثال آنكس که مثبت اندیش است هرگاه به این فراز حدیث شریف کسا می‌رسد كه می‌گويد: 🔆 «و نزلت‏ عليهم‏ الرّحمة و حفّت الملائكة و استغفرت لهم الى ان يتفرّقوا» 🔹 یقین دارد و می‌داند كه قرائت این حدیث شریف نه تنها موجب نزول ملائک می‌شود بلکه ملائک برای قرائت کنندگان آن تا زمانیکه متفرق نشده‌اند استغفار می‌کنند و اعتماد بر خداي سبحان مثبت‌نگری وی را تقويت می‌كند. 🔸 همچنين مثبت اندیشی انسان را به این باور می‌رساند که زیارت حضرات معصومین علیهم‌السلام و سلام دادن به آنان در حق او نافع است و سلام او به حضرات معصومین علیهم‌السلام پاسخی را برايش به همراه دارد و نواقصش را به کمال تبديل می‌کند. 🍃 چرا که پاسخ هر سلامی واجب است و آن بزرگواران پاسخ ما را در هر شرایطی خواهند داد و پاسخ سلام آنان سبب آرامش و سلامتی هرچه بيشتر فرد مثبت انديش می‌گردد. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com