eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.3هزار عکس
1.2هزار ویدیو
157 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شهید بهشتی: اعمال قدرت برای مهار آزادی‌های نامشروع باید توسط حکومت باشد نه دیگران باید با قدرت جلوی قانون‌شکنان را گرفت و طبق تعالیم اسلام این اِعمال قدرت باید صرفا به‌وسیلهٔ حکومت باشد.
الله 🔆 *«مُسْتَنَّةً بِسُنَنِ‏ أَوْلِیائِك‏»* 🔆 «خدایا!‌ می‌خواهم سیره و روشم مانند روش اولیائت باشد.» 🔰 زائر در این فراز بیان می‌کند: ❇️ «خدایا نیاز به سنت و روش دوستانت را در مرحله عمل پذیرا باشم.» ✍🏼 «استنان» در باب افتعال به‌معنای قبول سنت است؛ یعنی خدایا! می‌خواهم عامل به سنت‌های اولیای خودت در زندگی باشم. ✍🏼 «سنت» به معنای روش، طریقه و سیره است؛ یعنی زائر از خداوند می‌خواهد روش زندگی او روش زندگی اولیای الهی باشد و این نیاز را درسیر بندگی خود احساس می‌کند. 🔆 * «یُعرَفُ الاشیاء بِاَضدادِها»* 🔶🔸 از آنجا که شناخت هر چیزی به شناخت ضد آن، صورت می‌گیرد، شناخت سنت هم با شناخت بدعت میسر می‌شود. 🔸 به عبارتی دیگر شناخت بدعت انسان را به شناخت سنت، سوق می‌دهد. ⭕️ بدعت یک نوآوری است که خود فرد ایجاد می‌کند و به روش و سیرۀ بزرگان دینی توجه ندارد؛ به‌مانند نماز تراویح که بدعت است. ◀️ *در بدعت منیت فرد آشکار می‌شود.* 🔰 *زائر در این فراز، عقیدۀ درست، نیت صحیح و حال درست مطابق شریعت را خواستار است.* 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
◼️ سالروز تخریب بارگاه مطهر علیهم‌السلام "به دست وهابیت پلید" به محضر امام عصر عجل‌اللّه‌ تعالی فرجه و همه شیعیان‌شان تسلیت باد
🔴🔴🔴🔴 📣📣📣📣 با سلام و احترام به اطلاع کاربران محترم کلاس تفسیر الرحمن می‌رساند: امروز شنبه ۹/ اردیبهشت ایراد فنی در خدمات‌دهی شرکت اسکای‌روم ایجاد شدبه همین دلیل برخی از کاربران امکان دسترسی به کلاس «تفسیر سوره الرحمن» را نداشتند. این کلاس فردا یک شنبه در ساعت ۹ تا ۱۰ مجدداً پخش می‌شود. 📚 «واحدپشتیبانی فضای مجازی موسسه علمیه السلطان‌علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌ السلام» ‏
💠 *کرامت و تعادل در بخشندگی* ✍🏼 به داستانی پندآموز و پرنکته که شخصیت بلند امام مجتبی علیه‌السلام و اندیشه بسی نامحدود آن حضرت را می‌رساند ◻️ تـوجه فـرمایید: شخصی به محضر امام حسن علیه‌السلام وارد شد و از اینکه می‌خواست اظهار حاجت کند از حـاضران خـجالت می‌کشید و نمی‌توانست نیاز خود را در میان جمع مـطرح کنـد. امـام که متوجه حضور وی و رنج درونی‌اش شده بـود بـه وی فرمود: «خواسته‌ات را بنویس و آن را به ما بده.» ◻️ چون مرد نیازش را نوشت و به امام تـقدیم کرد، امام آن را خواند و با تـواضع تـمام چندین بـرابر خـواستۀ مـرد را به وی بخشید. برخی که شاهد صحنه بـودند، عـرض کردند: «یابن رسول اللّه، این یادداشت چه پربرکت بود!» 🍃 امام فرمود: «برکتش بـرای مـا بیشتر بود؛ زیرا او ما را شایستۀ احسان شـمرد. آیا نمی‌دانید که احسان در صورتی ارزنـده اسـت که پیش از درخواست انجام گیرد. *آنچه در مـقابل سـؤال داده می‌شود به قیمت آبروی سائل است و شاید که نیازمندی، شب را به اضطراب بین امـیدواری و نـومیدی به سر برد و نداند که آیا نـیازش بـرآورده مـی‌شود یا نومید باز مـی‌گردد و وقـتی که برای درخواست می‌آید، انـدامش مـی‌لرزد و دلش ترسان است و اگر نیازش برآورده شود در برابر، آبرویش را ریخته است و این آبروریزی او از احسانی که دریافته اسـت، گـران‌تر تمام می‌شود.»* 📚«حوزه.نت» 🌐 emamraoof.com
💠 *ادامۀ آیه ۷۳* 🍃 خداوند حکیم در کتاب کریم خود می‌فرماید: 🔆 «وَ يَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ ما لا يَمْلِكُ لَهُمْ رِزْقاً مِنَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ شَيْئاً وَ لا يَسْتَطيعُونَ» 🔆 «و چيزهايى را به جز خدا مى‏پرستند كه مالك كمترين رزقى در آسمانها و زمين براى آنان نيستند و (در آينده هم) نمى‏توانند (بارانى از بالا ببارانند و در زمين درختى و گياهى برويانند و چيزى را نصيب ايشان گردانند.)» ✳️ از علامات معرفت بنده، طلب نیازمندی تنها از خدای سبحان است. تکیه‌گاه قلبی بندۀ عارف، خداست؛ لذا از هیچ کس غیر او خواهش نمی‌کند. ✳️ همّ او به جای مخلوق، به خداست. خداست که بی‌منت می‌بخشد، اوست که بی‌انتها عطا می‌کند و اوست که عاشقانه و بی‌توقع حمایت می‌کند. ✍🏼 مفسری می‌فرماید: «در عبارت «وَ يَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ ما لا يَمْلِكُ لَهُمْ رِزْقاً»، فعل «يَعْبُدُونَ» به معنای «یَطلُبُون» است؛ به این معنا که از غیر خداوند هیچ مطالبه‌ای نباید داشته باشیم. ◀️ *هر نوع مطالبه اعم از عزت، رزق، قدرت و ... فقط و فقط باید از خدا باشد. کسی که از غیر خدا درخواست می‌کند، به همان واگذار می‌شود.* 🌀 برای مثال، برای سخنوری خوب، باید دقیق و کامل مطالعه کنیم. مطالعۀ زیاد و کامل، *آزمون خداست تا ببیند بر مطالعات خود اعتماد می‌کنیم یا بر او؟* ◻️ وظیفۀ ما برای سخنرانی خوب، مطالعه است؛ ولی بعد از آن، نباید به مطالعۀ خود تکیه کنیم؛ زیرا کسی که کلمات را بر زبان ما جاری می‌کند، اوست. ◻️ ممکن است با اعتماد بر مطالعۀ خود، در شروع سخن همه چیز از یاد ما برود؛ اما اگر بعد از انجام مسئولیت و مطالعات کافی به خدا اعتماد کنیم، خدا خود به میدان می‌آید و آنچه برای سخنوری فصیح و زیبا لازم است، بر زبان ما جاری می‌کند. ◀️ *هر سببی غیر خدا مستقلاً و به خودی خود عاجز است. اگر غیر خدا خدمت‌رسانی دارد به اذن خداست.* 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
۱۲ 💠 *محبوبیت نزد خداوند* 🍃 امام‌باقر علیه‌السلام فرمود: 🔆 «اسلام بر پنج پایه بنا شده است: نماز و زكات و روزه و حج و ولایت. و آن چنانکه مردم بر امر ولایت خوانده شده‌اند بر هیچ امر دیگری خوانده نشده‌اند.» 📔 کافی، ج۲، ص۱۸ 🔷 هر یک از اصول پنج‌گانۀ اسلام به یکی از سرمایه‌های وجودی ما برمی‌گردد. برای مثال حج توسط اعضاء ‌و جوارح انجام می‌شود، روزه مربوط به جسم است و نماز با جسم و روح ما مرتبط است و زکات نیز از طریق پرداخت مال است؛ اما حبّ و قبول ولایت، عملی است قلبی که با عالم ملکوت ارتباط دارد. در روایت آمده است: 🔆 «قَلْبُ الْمُؤْمِنِ عَرْشُ الرَّحْمَنِ» 🔆 «قلب مؤمن عرش خداوند رحمان است.» 📗 بحارالانوار، ج۵۵، ص۳۹ 🔷 عرش خداوند حکایت از علوّ درجه و گستردگی و عظمتی وصف‌ناشدنی می‌کند. مؤمن به درجه‌ای از سعۀ وجودی می‌رسد که قلب او، عرش خداوند می‌شود و تحت سلطه و تصرف الهی قرار می‌گیرد. 🍃🔹محبت به امیرالمؤمنین نماد محبوبیت نزد خداوند است به عبارتی محبوبیت هر یک از ما نزد خدا و رسول او و هر آنچه در آسمانها و زمین است منوط به حبّ امیرالمؤمنین است. 🍃🔹 محبّ امیرالمؤمنین با کسب کمالات، به محبوب خویش شباهت پیدا می‌کند و مطیع او می‌شود. حبّ امیرالمؤمنین شجرۀ طیبه‌ای است که ثمرات آن تا قیامت باقی است. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
💠 *مناجات الراغبين* 🔆 *«أسألُكَ بِسُبُحاتِ وَجهِكَ و بِأنوارِ قُدسِكَ، و أبتَهِلُ إلَيكَ بِعَواطِفِ رَحمَتِكَ و لَطائفِ بِرِّكَ، أن تُحَقِّقَ ظَنّي بِما اُؤَمِّلُهُ مِن جَزيلِ إكرامِكَ و جَميلِ إنعامِكَ، في القُربى مِنكَ و الزُّلفى لَدَيكَ و التَّمَتُّعِ بِالنَّظَرِ إلَيكَ»* 🔆 «به حقّ پرتوهاى خيره كننده ذاتت و انوار قُدست از تو مى‌خواهم و به حقّ رحمت پياپى و احسان و نيكى لطف آميزت از تو مسألت مى‌كنم كه اميدم را به كرم فراوان و نعمتْ‌دهى زيبايت در نزديك شدن به تو و مقرّب گشتن به درگاهت و بهره‌مند شدن از نگريستن به تو، برآورى.» ❇️ خدايا! تو را قسم مي‌دهم به اشراف و تابش نور قدسي كه امامان و حضرات معصومين هستند، افكار مقدس و نوراني در ذهن من وارد شوند و منيت‌هاي من بسوزند و آتش بگيرند. ✍🏼 «اسئلك» اشاره به اين است كه هركس خودش از خدا درخواست كند. ❇️ خدايا! من از تو مي‌خواهم و در اين درخواست وجه تو را که حضرات معصومین هستند، واسطه قرار مي‌دهم كه به درخواست من جامۀ عمل بپوشاني. ✍🏼 «سُبُح» به‌معناي نورافشاني و اشاره به بالا زدن پرده‌ها و افكندن نور براي درخواست كننده است. «ابتهال» به‌معناي درخواست با ناله است. ❇️ خدايا! با واسطه به درگاه تو مي‌آیم و از تو با تمام ناله و اصرار مي‌خواهم كه منيت مرا بسوزاني و با اشكي كه در مقابل تو مي‌ريزم مرا عرشي كني! 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
🕌در محضر امام روح الله (۲۱۲۷) 💠 اهمیت نقش کارگران در استقلال کشور 📌 امام خمینی (ره ): طبقه شريف كارگر در اين مدت كوتاه و خصوصاً بعد از تجاوز عمال اجانب به خاك ميهن عزيز ثابت كرد كه قادر است با خواست خداوند متعال، كشور عزيز خود را با كوشش شبانه روزى از وابستگى نجات دهد و مشت قدرتمند گره كرده خود را بر دهان ياوه گويان و تبليغاتچيان خارج و تفاله‌هاى وابسته مزدور داخل كوبد و دست رد به سينه منحرفان و منافقان وابسته به چپ و راست با قدرت هر چه بيشتر زند. 📚صحیفه امام ،جلد ۱۴ ،صفحه ۳۲۶
✅ کرامت و بخشش، سالک را در مسیر صراط مـستقیم نـگه می‌دارد و بخل و امساک، انسان را از راه راسـت دور مـی‌کند. 💢 بخیل تفکر مادی دارد و مطلقْ مادی می‌اندیشد؛ چنان که کرامت را کم شدن، و ثروت‌اندوزی را زیاد شدن و در نتیجه، کرامت را حرکت به سوی فقر و جـمع مـال را حرکت به سوی شـرف مـی‌پندارد؛ اما اندیشۀ انسان کریم فراتر از اینهاست. 🔰 *طبق روایات واصله از ائمّه اطهار علیهم‌السلام، «لئیم از طعام لذت می‌برد و کریم از اطعام»* ⬜️ *اندیشۀ وسیع الهی آن قدر روح کریم را پرورش داده است که لذت را در خوراندن می‌یابد نه در خوردن.* چنین تفکری روح انسان را بزرگ می‌کند و قـلب انـسان را به ملکوت پیوند می‌دهد. ✍🏼 ابونعیم در حلیة‌الابرار تعبیر نیکویی در باب شخصیت کریمانه امام مجتبی علیه‌السلام دارد. او می‌نویسد: *«حسن‌بن‌علی علیه‌السلام دارایی خود را با پروردگار خویش به دو بخش یکسان تقسیم نمود.»* 📔 منتهی‌الامال، ص ۳۱۲ 📚 «حوزه.نت» ‏🌐 emamraoof.com
# عبرت‌ها 🔆 *«وَ اتَّقُوا فِتْنَةً لا تُصِيبَنَّ الَّذِينَ ظَلَمُوا مِنْكُمْ خَاصَّةً وَ اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ شَدِيدُ الْعِقابِ»* 🔆 «و بترسيد (و حفظ كنيد خود را) از فتنه‌اى كه تنها دامنگير ستمگران شما نمى‌شود و بدانيد كه خداوند سخت كيفر است.» 📗 سوره انفال، آیه ۲۵ 💢 آثار بیماری شرک که فراگیر است؛ بر افرادی باریده می‌شود که همراهی با خدا ندارند و منع از شرک را اعلام نکردند. *دود شرک چشم افراد را هم می‌سوزاند و مسری است.* ✅ انسان باید انزجار و دوری خود را از شرک بیان کند تا در جریان صدمات این بیماری قرار نگیرد. 🌀 در معنویات هم امور نادرست انرژی منفی دارد؛ زیرا قابلیت گرفتن این بیماری را خود افراد ایجاد می‌کنند؛ بنابر این باید در عالم معنویات از همراهی افرادی که از خداوند دورند و فراق از خداوند وجود آنان را گرفته است، دوری جست. 🔰 *اما خداوند «ذکر» را محفظه‌ای قرار داد تا انسان با پناه بردن به آن، از خطرات مصون بماند.* 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
۶۳ 💠 *وساوس نفسانی؛ عامل ناتوانی* 🔆 «وَلَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنسَانَ وَ نَعْلَمُ مَا تُوَسْوِسُ بِهِ نَفْسُهُ وَ نَحْنُ أَقْرَبُ إِلَیهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِیدِ» 🔆 «و به تحقیق انسان را آفریدیم و از آنچه نفسش وسوسه می‌کند آگاهیم و ما از رگ گردن به او نزدیک‌تریم!» 📗 سوره ق، آیه ۱۶ ⭕️ در این آیه سخن از *نفس اماره* است که پیوسته انسان را به امور پست و ناصحیح دعوت می‌کند؛ اموری که توانمندی فرد را از بین می‌برد. 🔷🔹 *خدای سبحان از وساوس نفسانی آگاه است و اگر کسی خود را به او بسپارد؛ خداوند اجازه نخواهد گرفتار آن‌ها شود.* ⭕️ نفس آدمی، گاه با القاءِ وساوس ناامید کننده‌ فرد را از پیشرفت و کسب کمالات و توانمندی باز می‌دارد 💢 وساوسی مانند: اصلاح ممکن نیست! تو نمی‌توانی توانمند شوی! و گاه با امید واهی و تسویف او را از توبه و رفع ناتوانی بازمی‌دارد: «خداوند ارحم الراحمین است و با گناهان تو خدشه‌ای به عظمت او وارد نمی‌شود!» «اکنون توبه لزومی ندارد زیرا فاصلۀ تو با مرگ بسیار است!» ⭕️ وگاه افکار بدبینانه‌ای نسبت به خداوند یا سایر افراد القا می‌کند و گاه انگیزۀ انجام اعمال ناپسندی مانند ریا را ایجاد می‌کند. 💢 *به طور کلی هر وسوسه‌ای که انسان را به سوی پوچی، فقر، ناتوانی و… سوق دهد، وسوسه شیطانی است و موجب ناتوانی.* 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
۱۶۴ *ادامۀ شرح آیۀ ۷۰* 🔸۱۶. ادامۀ آیه می‌فرماید: «وَذَكِّرْ بِهِ أَنْ تُبْسَلَ نَفْسٌ بِمَا كَسَبَتْ لَيْسَ لَهَا مِنْ دُونِ اللَّهِ وَلِيٌّ وَلَا شَفِيعٌ» ⚡️«بَسل» به معنی ضمیمه کردن چیزی با هم دیگر است، در اصطلاح عرب به معنای اخم کردن و روتُرش کردن گفته می‌شود. (چون در صورت چین می‌افتد انگار ضمیمه می‌شود چیزی به همدیگر، به همین خاطر به آن می‌گویند «بَسل») 🔸۱۷. «بَسل» به معنی منع هم هست. این ضمیر «ه» به «دین» برمی‌گردد. یک روزی است که «أَنْ تُبْسَلَ نَفْسٌ بِمَا كَسَبَتْ» هر نفسی اَخم‌هایش توی هم می‌رود. هر نفسی یک ممنوعیت‌هایی برایش ایجاد می‌شود. چرا؟ «بِمَا كَسَبَتْ» به خاطر آن چیزهایی که کسب کرده است. 🔸۱۸. یک معنای دیگر «بَسل» را هم مجازات گرفته‌اند. منع هم بگیریم یعنی منع از ثواب می‌شود. *انسان یک روزی را می‌بیند که محرومیت از ثواب‌هایش دارد و مجازاتش را می‌بیند. «ذَكِّرْ بِهِ أَنْ تُبْسَلَ نَفْسٌ بِمَا كَسَبَتْ»* 💢بیا به‌واسطه این دینت تذکر بده. هم به خودت یادآوری کن هم به افراد یادآوری کن «تُبْسَلَ نَفْسٌ بِمَا كَسَبَتْ» روزی است که افراد از پاداش محروم می‌شوند. چرا؟ «بِمَا كَسَبَتْ» عامل محرومیت‌شان کسب و کار خودشان است. یعنی از دین‌شان به‌خوبی استفاده نکردند. ❇️ *«ذَكِّرْ بِهِ» تذکر بده که «لَيْسَ لَهَا مِنْ دُونِ اللَّهِ وَلِيٌّ وَلَا شَفِيعٌ» غیر از خدا در آن روز هیچ سرپرستی ندارند. غیر از خدا هیچ شفیعی برای آن‌ها نیست.* 🔸۱۹. «وَإِنْ تَعْدِلْ كُلَّ عَدْلٍ لَا يُؤْخَذْ مِنْهَا» اگر هر چیزی را بخواهند به‌عنوان معادلِ رهایی از عذاب حساب کنند و بدهند «لَا يُؤْخَذْ مِنْهَا» از آن‌ها گرفته نمی‌شود. تمام مالشان را بدهند از عذاب رها بشوند، بچه‌هایشان را بدهند از عذاب رها بشوند، «لَا يُؤْخَذْ مِنْهَا» هیچ چیزی از آن‌ها گرفته نمی‌شود. ❇️ «أُولَٰئِكَ الَّذِينَ أُبْسِلُوا بِمَا كَسَبُوا» این گروه کسانی هستند که به‌خاطر کسب خودشان محروم شدند. به‌خاطر کسب خودشان از ثواب محروم شدند. به‌خاطر کسب خودشان کج‌خُلق شدند. صورت‌شان در هم کشیده شد. 🔸۲۰. «لَهُمْ شَرَابٌ مِنْ حَمِيمٍ وَعَذَابٌ أَلِيمٌ بِمَا كَانُوا يَكْفُرُونَ» برای این‌ها یک نوشیدنی است از آب جوش و عذابی است دردناک. چرا؟ «بِمَا كَانُوا يَكْفُرُونَ» به‌واسطه کفران نعمتی که این‌ها داشتند. 📌ادامه دارد... 📚«برگرفته از بیانات استاد بروجردی» کلاس تفسیر قرآن ۸۳/۲/۱۳ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد بله👇 https://ble.ir/Boroojerdi تلگرام👇 https://t.me/darmahzar سایت موسسه👇 emamraoof.com ایتا👇 https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸اگر می‌خواهی طلبه بشوی، اینها را ببین؛ نه دستبوسی‌ها را !🔸 هر وقت به ذهنتان می‌آید که آخوند شوید، . تکریم‌ها و تجلیل‌ها را نبینید. این ها شیطانی است. آقا شیخ فضل الله نوری را بر بالای دار ببینید. بگویید من که آمدم آخوند بشوم. اگر برای آقا شیخ فضل الله شدن آمدی، آخوند شدی. بعد اگر فحش به تو بدهند برایت مهم نیست. آن که فحش خوری‌اش محکم نباشد، این نقطه ضعف است.
📣📣📣📣 با سلام و احترام 🔷🔹 *ثبت نام ترم تابستان ۱۴۰۲ كلاس‌های استاد زهره بروجردی .* 🕰 مدت دوره: از تاریخ ۱۲ تیر ماه تا ١١ مردادماه ♦️دوشنبه: 🔹تفسير قرآن (سوره‌های کوچک قرآن) 🔹مرز زندگی (بر مبنای نهج‌البلاغه) ♦️سه شنبه: 🔹شرح فرازهایی از دعای ابوحمزه ثمالي 🔹خانواده بالغ ♦️چهارشنبه: 🔹عزت نفس (بر مبنای صحیفه سجادیه) 🔹قوانین عادت ساز 📌 *براي دريافت اطلاعات بيشتر بروی لينك زير انگشت بزنيد.* ‏ http://emamraoof.com/class-order 📚 «واحدپشتیبانی ثبت نام موسسه علمیه السلطان‌علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌ السلام» ‏
🔆 *«مُسْتَنَّةً بِسُنَنِ‏ أَوْلِیائِك‏»* 🔷 *«خدایا!‌ می‌خواهم سیره و روشم مانند روش اولیائت باشد.»* 🔰 زائر روش و سنت اولیای الهی را طلب می‌کند که در محوریت بایدها و نبایدها قرار دارد. 🔶🔸 در این فراز چند مطلب برای زائر قابل فهم است: 🔸۱. اینکه او دارای بزرگتر دینی است؛ 🔸٢. تبعیت از بزرگتر دینی را خواستار است که از منیت و تک‌روی رها شود؛ ره چنان رو که رهروان رفتند 🔸٣. هر فعلی که انجام می‌دهد با شریعت مطابقت دارد؛ گاه نفس، فعلی را تزیین می‌کند که از شریعت بسیار دور است؛ 🔸٤. برای همه جزییات زندگی قانون و قاعده دارد؛ بنابراین دچار تحیر و سرگردانی نمی‌شود. 🔷 *در شرع تمام جزییات زندگی آموزش داده شده است، حتی پذیرایی از مهمان، آداب سفر، آداب مهمانی رفتن، عیادت، تسلیت...* 🔰در این فراز زائر بیان می‌کند: «خدایا! وجود و نفس مرا به گونه‌ای قرار بده که تسلیم سنت و روش زندگی اولیای الهی باشم و در تمام امور زندگی سنت آنان مورد قبول باشد.» ✅ *چه بسا انسانی سالیان طولانی از زندگی خود را بر طبق فرهنگ خانوادگی خود انجام داده است؛ اما هنگامی که به روش و سنت اولیای الهی واقف می‌شود، با تمام وجود پذیرای آنان می‌شود.* 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
۱۱۸ 🔆 *«وَ اخْتَارَكُمْ‏ لِسِرِّه‏»* 💎 *خداوند سبحان شما را بر حفظ اسرار غیبی خویش انتخاب کرد.* ✳️ *وجود معصوم ظرف سّر الله است و محّب به میزان محبّتش به اهل بیت علیهم‌السلام ‌حامل اسرار الهی است.* ✳️ ولایت حضرات معصومین علیهم‌السلام خود یك سّر است، این سّر را تنها شیعه می‌تواند حمل كند. ظرف وجودی شیعه و محّب به گونه‌ای است كه بدون تأمل و باسهولت، سرّ ولایت را حمل می‌كند. ✅ خدای سبحان شما معصومین را بر همۀ امور قادر كرده است و شما در انجام این وظایف كمترین نقصان و كاستی را روا نمی‌دارید و *هیچ عجز و ناتوانی در انجام امور بر شما غالب نمی‌شود.* 🍃🍀 وجود مقدس حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها‌ تسلیم محض حضرت حق است. این فراز زیارت تأكیدی است بر این كه *خداوند سبحان حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها‌ را قبل از خلقت آزمایش و امتحان کرده* و ایشان در تمام امتحانات الهی صابر و راضی به رضای حق بوده‌ است. ✳️ *حضرات معصومین علیهم‌السلام از باب تسلیم در برابر حضرت حق، در جایگاه سّر خداوند سبحان اند.* 🔷🔹 وجودی كه جایگاه اسرار الهی است از دو ولایت برخوردار است : 🔹۱- *ولایت تشریعی* 🔹۲- *ولایت تكوینی* 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com