فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖥 #کلیپ_تصویری
🔴 مجموعه درس اخلاق 🔴
💐🎙 #مقام_معظم_رهبری
🍃🔻 موضوع 🔻🍃
🔵 جلب دل ها با #اخلاق حسنه و خصال نیک
🌹 بسیار زیباست 👌👌
#پیشنهادویژه_دانلود
═══✼🍃🌹🍃✼══
🔴کــانال درس اخلاق
✨✨✨✨
🆔 @dars_akhlaq
درس اخلاق
🖥 #کلیپ_تصویری 🔴 مجموعه درس اخلاق 🔴 💐🎙 #مقام_معظم_رهبری 🍃🔻 موضوع 🔻🍃 🔵 جلب دل ها با
🍃🍃🍃✨✨✨🍃🍃🍃
❇️ دلها به این انسان جذب می شود!
❇️ قال رسول الله صلی الله علیه و آله : إنَّکُم لَن تَسَعُوا النّاسَ بِأَموالِکُم، ، فَسَعوهم باخلاقکم. ( امالی شیخ صدوق ، ص 62 )
✔️ این روایت می فرماید شما می خواهید با پول دلها را به خودتان نزدیک کنید، هرگز چنین کاری را نمی توانید بکنید. اما یک وسیله ای دارید برای اینکه بتوانید دلهای اکثر مردم را به خودتان نزدیک کنید ، آن چیست⁉️ آن اخلاق است.
🔵👈 اگر شما تواضع بورزید،آدم صادقی باشید ، اگر علیه این و آن حرکت مخربی انجام ندهید ، اگر کسی باشید که روی حرف خودتان می ایستید،اینها صفاتی است که مردم دوست می دارند،می توانید با این خُلق خوب با این اخلاق حسنه و خصال نیک دل مردم را به طرف خودتان جذب کنید.
🔴👈بنابر این اخلاق فقط به معنای اخلاق معاشرت یعنی خوش خلقی و لبخند به مردم نیست.بلکه همه خصلت های حسنه ای است که اسلام اینها را برای انسانها لازم دانسته است، معروف های اسلام ، معروف های عرف بشری است ، یعنی انسانی که دارای شجاعت است ،دارای صبر و حلم است ،دارای گذشت است ، دلها به این انسان جذب می شود.
🔹 [ شرح حدیث از امام خامنه ای مدظله العالی در مقدمه درس خارج 7/2/93 ]
🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃🍃
🌹کانال درس اخلاق🌹
✨✨✨✨✨
🆔 @dars_akhlaq
💎داستانی از اخلاق الهی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله (قسمت اول1️⃣)
خداوند، چند چیز را در قرآن عظیم شمرده است. خدايي كه خود عظيم است، اگر چيزي را عظيم بشمارد، عظمت آن فوق العاده است.
يکي از مواردي که خداوند عظيم، آن را عظيم شمرده خلق عظيم نبی اکرم است. در قرآن فرمود: انک لعلی خلق عظیم.( قلم: 4.)
زماني كه نبی اکرم به مدینه آمدند و اسلام رونقی گرفت، روستاي دور افتادهاي بود كه حدود هزار نفر جمعیت داشت. یک نفر از اشرار این منطقه بود که بسيار بد و خونريز بود. آن شرور دید که اهل این منطقه، خیلی ناراحتند. پرسيد: «چه شده است؟ چرا اینقدر ناراحتید؟»
گفتند: «یک نفر به مدینه آمده و ادعای پیغمبری می کند و همه خدایان ما را زیر سؤال برده و منکر شده است. ما از اين ناراحتيم که تمام خدایان ما را کنار زده است و دین تازه ای آورده و می گوید: خدا یکی است».
گفت: «شما چه می خواهید؟»
گفتند: «اگر بتوانی خون این شخص را بریزی و او را بکشی، آنچه دلت بخواهد، به تو می دهیم».
گفت: «فردا سر او را برای شما مي¬آورم».
✅✅ #ادامه دارد...🔻
📡منبع:گرفته ازكانال آيت الله ناصري
🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃🍃
🌹کانال درس اخلاق🌹
✨✨✨✨✨
🆔 @dars_akhlaq
🗓 #حدیث_روز
🌸 امام صادق عليه السلام 🌸
🔶 الْكَلَامُ ثَلَاثَةٌ صِدْقٌ وَ كَذِبٌ وَ إِصْلَاحٌ بَيْنَ النَّاسِ قَالَ قِيلَ لَهُ جُعِلْتُ فِدَاكَ مَا الْإِصْلَاحُ بَيْنَ النَّاسِ قَالَ تَسْمَعُ مِنَ الرَّجُلِ كَلَاماً يَبْلُغُهُ فَتَخْبُثُ نَفْسُهُ فَتَلْقَاهُ فَتَقُولُ سَمِعْتُ مِنْ فُلَانٍ قَالَ فِيكَ مِنَ الْخَيْرِ كَذَا وَ كَذَا خِلَافَ مَا سَمِعْتَ مِنْهُ.
🔷سخن سه گونه است: راست و دروغ و اصلاح ميان مردم به آن حضرت عرض شد: قربانت اصلاح ميان مردم چيست؟ فرمودند: از كسى سخنى درباره ديگرى مى شنوى كه اگر سخن به گوش او برسد، ناراحت مى شود. پس تو آن ديگرى را مى بينى و برخلاف آنچه شنيده اى، به او مى گويى: از فلانى شنيدم كه در خوبى تو چنين و چنان مى گفت.
📚كافى(ط-الاسلامیه) ج 2 ، ص 341 ، ح 16
🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃🍃
🌹کانال درس اخلاق🌹
✨✨✨✨✨
🆔 @dars_akhlaq
درس اخلاق
🍃🍃🍃🍃 آفات #زبان تهمت قسمت سوم رد تهمت همان گونه که در بحث غیبت آمد، انسان نه تنها نباید
🍃🍃🍃🍃
آفات #زبان
تهمت قسمت جهارم
تاءثیر تهمت بر شنونده آن از نظر اخلاقى
در تهمت ، شنونده ، اخبارى را از تهمت زننده مى شنود که بر حدس تهمت زننده استوار است و از درستى یا نادرستى آن به صورت قطعى آگاه نیست . حال اگر شنونده نفسى ضعیف داشته باشد، چه بسا تحت تاثیر این تهمت قرار گیرد و دیدش درباره متهم عوض شود؛ یعنى حتى اگر شنونده ، به وظیفه شرعى خود عمل ، و با گوینده برخورد کند و تهمت او را برگرداند، این امکان هست که از لحاظ اخلاقى و حالات درونى ، تحت تاثیر قرار گرفته ، از اعتمادش به متهم کاسته شود.
دانشمندان علم اخلاق براى شنونده تهمت چهار حالت را در نظر گرفته اند و براى هر یک از این حالات ، راه حل هایى علمى را بیان کرده اند تا به متهم بدبین نشود.
۱ – شنونده مى داند اظهارات گوینده تهمت است .
۲ – شنونده نمى داند اظهارات گوینده تهمت است یا بهتان ؛ چرا که ممکن است این اظهارات برداشت او از رفتار متهم یا نسبتى دروغین به او باشد.
۳ – شنونده نمى داند گفتار گوینده تهمت یا غیبت است .
۴ – شنونده نمى داند گفتار گوینده تهمت یا بهتان یا غیبت است .
در مورد اول که شخص مى داند این اخبار تهمت است ، بدگمانى در مرتبه اى ضعیف به شنونده منتقل شده است ؛ یعنى شخص مى داند که گوینده از روى حدس و بدگمانى ، بر نشانه ها و قرائنى تکیه کرده که موجب برداشت نادرستى از متهم شده است که با توجه به این آگاهى مى تواند بدبینى را از خود دور سازد و اتهام را ناشى از درک نادرست تهمت زننده بداند.
در مورد دوم که گفتار گوینده بین تهمت و بهتان مشکوک است ، اگر تهمت باشد، یک طرف احتمال بر محور حدس است و طرف دیگر آن (بهتان ) بر دروغین بودن آن نسبت درباره متهم دلالت دارد؛ از این رو شنونده به آسانى مى تواند بدگمانى را از خود دور سازد.
در مورد سوم که بین حکم تهمت یا غیبت اشتباهى پیش آید، چون یک طرف این اخبار بر محور حدس است مى توان آن را رد کرد و مورد چهارم هم ادغامى از این سه مورد است که در هر چهار مورد، این اخبار با شدت و ضعف خود مى تواند بر فرد تاثیر گذار باشد.
امیر مؤ منان على (علیه السلام ) فرمود:
ایها الناس من عرف من اخیه وثیقه دین و سداد طریق فلا یسمعن فیه اقاویل الناس اما انه قد یرمى الرامى و یخطى السهام و یحیل الکلام و باطل ذلک یبور و الله سمیع و شهید اما انه لیس بین الحق و الباطل الا اربع اصابع فسئل عن معنى قوله هذا فجمع اصابعه و وضعها بین ادنه و عینه ثم قال : الباطل ان تقول سمعت و الحق ان تقول رایت .
اى مردم ! کسى که برادر دینى اش را این گونه شناخت که او در دین محکم و استوار است [= آدم متدینى است ] و کردار و رفتارش در مسیر شرع قرار دارد، دیگر نباید درباره او به حرف این و آن گوش کند. همانا کسى که تیر مى اندازد، گاهى تیرش به خطا مى رود، [= کلامش ریشه ندارد] و آن چه که گفته مى شود و نادرست است ، از بین مى رود و خداوند شنوا و گواه است . هوشیار باشید همانا بین حق و باطل به جز چهار انگشت فاصله نیست .
از حضرت پرسیدند: این که فاصله بین حق و باطل چهار انگشت است ، یعنى چه ؟ انگشتان مبارکش را جمع کرد و بین گوش و چشمش گذاشت و فرمود: باطل این است که بگویى شنیدم ، و حق این است که بگویى دیدم . با توجه به این روایت ، اخبارى که بر محور حدس و گمان بوده و ریشه اش شنیدنى ها و احتمالات است ، از موارد تهمت ، بهتان یا غیبت به شمار مى آید. در غیبت ، احتمال این است که گوینده ، آن چه را مى گوید، دیده است ؛ ولى شنونده فقط یک احتمال را مى شنود؛ پس نباید تحت تاثیر شنیده ها قرار گیرد؛ زیرا به ندرت اتفاق مى افتد که شنیده ها بر مبناى دیده ها و صادقانه باشند.
از امام حسن (علیه السلام ) پرسیدند: بین حق و باطل چقدر است ؟ حضرت در پاسخ فرمود:
اربع اصابع فما رایته بعینک فهو الحق و قد تسمع باذنیک باطلا کثیرا.
چهار انگشت است . آن چه را با چشمت مى بینى حق است و آنچه را با گوش خود مى شنوى ، بیش ترش باطل است .
اخلاق الاهی جلد چهارم ، آفات زبان//استاد آیت الله مجتبى تهرانى
ادامه دارد...
#آیت_الله_مجتبی_تهرانی
#زبان
#تهمت
🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃🍃
🌹کانال درس اخلاق🌹
✨✨✨✨✨✨
🆔 @dars_akhlaq
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖥 #کلیپ_تصویری
🔴 مجموعه درس اخلاق 🔴
💐🎙 #مقام_معظم_رهبری
🍃🔻 موضوع 🔻🍃
🔵 تضمین #بهشت با شش شرط..
🌹 بسیار زیباست 👌👌
#پیشنهادویژه_دانلود
═══✼🍃🌹🍃✼══
🔴کــانال درس اخلاق
✨✨✨✨
🆔 @dars_akhlaq
🔴👈 عمرت گذشت و دست از هوی و هوس برنداشتی ❗️
ای نفس لئیم …که اظهار میکنی باید فکری برای روز سیاه کرد و از این بدبختی باید خود را نجات داد، اگر راست میگویی و قلبت با زبانت همراه است … چرا این قدر غافلی و قلبت سیاه و شهوات نفسانیه بر تو غالب است و هیچ در فکر سفر پر خطر مرگ نیستی؟
🔵👈 عمرت گذشت و دست از هوی و هوس برنداشتی، عمری را در شهوت و غفلت و شقاوت گذراندی. عنقریب اجل میرسد و پایبند و گرفتار اعمال و اخلاق زشت و ناهنجار خودی. ... خداوندا، ما را از این خواب طولانی بیدار کن، و از مستی و بیخودی هُشیار فرما، و دل ما را به نور ایمان صفا بده، و به حال ما ترحم فرما، ما مرد این میدان نیستیم، تو خود ما را دستگیری نما و از چنگال شیطان و هوای نفس نجات بده.
✅🌹 بحق أولیائک محمد و آله الطاهرین، صلوات الله علیهم اجمعین.
📚چهل حدیث ، (امام خمینی (ره))ص 162 ، انتشارات طه قزوین ،1366 )
🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃🍃
🌹کانال درس اخلاق🌹
✨✨✨✨✨
🆔 @dars_akhlaq
1_174618838.mp3
1.24M
🔊 #کلیپ_صوتی
💐🎙 #حجت الاسلام #پناهیان
🍃🔻 موضوع 🔻🍃
🔴👈 ما تو بهشت حوصله مون سر نمیره⁉️
🌹 بسیار زیباست 👌👌
#پیشنهادویژه_دانلود
═══✼🍃🌹🍃✼══
🔴کــانال درس اخلاق
✨✨✨✨
🆔 @dars_akhlaq
🗓 #حدیث_روز
🌹 پيامبر صلى الله عليه و آله🌹
🔶 يُؤْتَى بِأَحَدٍ يَوْمَ الْقِيَامَةِ يُوقَفُ بَيْنَ يَدَيِ اللَّهِ وَ يُدْفَعُ إِلَيْهِ كِتَابُهُ فَلَا يَرَى حَسَنَاتِهِ فَيَقُولُ إِلَهِي لَيْسَ هَذَا كِتَابِي فَإِنِّي لَا أَرَى فِيهَا طَاعَتِي فَيُقَالُ إِنَّ رَبَّكَ لَا يَضِلُّ وَ لا يَنْسى ذَهَبَ عَمَلُكَ بِاغْتِيَابِ النَّاسِ ثُمَّ يُؤْتَى بِآخَرَ وَ يُدْفَعُ إِلَيْهِ كِتَابُهُ فَيَرَى فِيهِ طَاعَاتٍ كَثِيرَةً فَيَقُولُ إِلَهِي مَا هَذَا كِتَابِي فَإِنِّي مَا عَمِلْتُ هَذِهِ الطَّاعَاتِ فَيَقُولُ إِنَّ فُلَاناً اغْتَابَكَ فَدُفِعَتْ حَسَنَاتُهُ إِلَيْكَ.
🔷روز قيامت فردى را مى آورند و او را در پيشگاه خدا نگه مى دارند و كارنامه اش را به او مى دهند، اما حسنات خود را در آن نمى بيند. عرض مى كند: الهى! اين كارنامه من نيست! زيرا من در آن طاعات خود را نمى بينم! به او گفته مى شود: پروردگار تو نه خطا مى كند و نه فراموش. عمل تو به سبب غيبت كردن از مردم بر باد رفت. سپس مرد ديگرى را مى آورند و كارنامه اش را به او مى دهند. در آن طاعت بسيارى را مشاهده مى كند. عرض مى كند: الهى! اين كارنامه من نيست! زيرا من اين طاعات را بجا نياورده ام! گفته مى شود: فلانى از تو غيبت كرد و من حسنات او را به تو دادم.
📚جامع الأخبار(شعیری) ص 147
#غیبت
🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃🍃
🌹کانال درس اخلاق🌹
✨✨✨✨✨
🆔 @dars_akhlaq
درس اخلاق
🍃🍃🍃🍃 آفات #زبان تهمت قسمت جهارم تاءثیر تهمت بر شنونده آن از نظر اخلاقى در تهمت ، شنونده ،
✨✨✨✨
آفات #زبان
تهمت قسمت پنجم
شیوه پیش گیرى از تهمت
با توجه به تعریفى که از تهمت ارائه شد، انسان باید براى پیش گیرى از ابتلاى خود و دیگران به این گناه ، در درجه نخست از بدگمانى به دیگران بپرهیزد، و در صورت شنیدن تهمت از دیگران ، به گونه اى از خویش مراقبت کند که تحت تاثیر بدگمانى دیگران قرار نگیرد. همچنین نباید از او حرکتى سرزند که منشاء حدس و بدگمانى دیگران قرار گیرد؛ یعنى در نهایت ، کارى را که ممکن است منشاء حدس و بدگمانى دیگران قرار گیرد، انجام ندهد.
دلق بیرون کن برهنه شو زدلق
تا زتو فارغ شود اوهام خلق
براى این منظور باید از معاشرت و همنشینى با افرادى که در جامعه به بدى شناخته شده اند دورى جست تا زمینه اتهام فراهم نشود، گاهى حضور در جمعى که بیش تر افراد آن زشتکارند، منشاء بدگمانى و تهمت مى شود؛ هر چند خود فرد زشت کار نباشد. عدم حضور در چنین مکان ها و مجامعى که براى انجام اهدافى زشت بر پا شده است مى تواند زمینه اتهام را کاهش دهد.
از امام صادق (علیه السلام ) نقل شده است که پدر بزرگوارش حضرت باقر (علیه السلام ) به او فرمود:
یا بنى ! من یصحب صاحب السوء لایسلم و من یدخل مداخل السوء یتهم .
اى پسرم ! کسى که با بدکاران همنشینى کند، سالم نمى ماند. [= بر روح او تاءثیر مى گذارد] و اگر کسى به جایگاهى بد گام نهد، متهم مى شود.
امام صادق (علیه السلام ) در جایى دیگر از رسول اکرم (صلى الله علیه و آله و سلم ) چنین روایت مى کند:
اولى الناس بالتهمه من جالس اهل التهمه .
سزاوارترین مردم به متهم شدن کسى است که با افرادى که متهم هستند همنشینى کند.
امیر مؤ منان على (علیه السلام ) در وصایاى خویش مى فرماید:
ایک و مواطن التهمه و المجلس المظنون به السوء، فان قرین السوء یغر جلیسه .
از جاهایى که مورد تهمت قرار مى گیرند و مجلسى که به آن گمان بد برده مى شود، بپرهیز. به درستى که همنشین بد، همنشین خود را فریب مى دهد.
من وضع نفسه مواضع التهمه فلا یلومن من اساء به الظن .
کسى که خودش را در معرض تهمت قرار داد، سرزنش نکند کسى را که به او بدگمان شده است .
من دخل مداخل السوء اتهم .
کسى که به جایگاه هاى بد گام نهد، متهم مى شود.
اخلاق الاهی جلد چهارم ، آفات زبان//استاد آیت الله مجتبى تهرانى
✅✅ #ادامه دارد...
#آیت_الله_مجتبی_تهرانی
#تهمت
🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃🍃
🌹کانال درس اخلاق🌹
✨✨✨✨✨
🆔 @dars_akhlaq
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖥 #کلیپ_تصویری
🔴 مجموعه درس اخلاق 🔴
💐🎙 #مقام_معظم_رهبری
🍃🔻 موضوع 🔻🍃
🔵 بهترین بندگان خدا چه کسانی هستند⁉️
🌹 بسیار زیباست 👌👌
#پیشنهادویژه_دانلود
═══✼🍃🌹🍃✼══
🔴کــانال درس اخلاق
✨✨✨✨
🆔 @dars_akhlaq
حکایت از آیت الله سید مهدی قوام
کمی طولانی اما بسیار خواندنی
ایام فاطمیه بود . من در شمیران پای منبر سید می رفتم، به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ده شب مراسم عزاداری بود، منبرش که تمام شد، برگشت به من گفت که فلانی! گفتم : بله، گفت: حالش را داری امشب برویم با همدیگر الواطی کنیم؟ من اول تعجب
کردم،گفتم: آقا شوخی تان گرفته؟ گفت : نه، امشب می خواهیم برویم الواطی، پول منبر را گرفتیم پولدار شدیم، حالش را داری بیا تا برویم؟ گفتم : آقا اگر شما بروید الواطی ،ما هم هستیم، چون شما اگر الواطی هم بروید، معصیت خدا نیست، ثواب و حسنات است.گفت: پس ماشینت را روشن کن برویم ، ماشین را روشن کردیم و نشست بغل دست ما و گفت: راست برو میدان بهارستان. با هم آمدیم میدان
بهارستان سابق،دیدم چند تا زن فاحشه گوشه و کنار میدان ایستاده بودند. یکی جوان تر بود، سید گفت : برو آن جوان تر را صدا بزن بیاد، ما رفتیم و دیدیم دختر جوانی است اشاره کردم: بیا، خوب ماشین هم داشتیم و فکر کرد ما هم اهل معصیت هستیم و راه افتاد امد دم در ماشین، همین که خواست در را باز کند و بنشیند، سید شیشه ماشین را پایین داد و دست کرد تو جیبش و پاکت پولش را در آورد و گفت: دخترم ! من ده شب برای مادرم زهرا علیها السلام منبر رفتم، این پول را امشب به عنوان پول منبر و روضه به من دادند،آدرسم را هم پشتش نوشتم، این پول را بگیر و به خانه ات برو و تا تمام نشده از خانه بیرون نیا، پولت هم که تمام شد، آدرس و تلفنم را هم نوشته ام . بیا من پول بهت می دهم، خرجی ات را می دهم، شوهرت می دهم، جهیزیه برایت تهیه می کنم، تو جوانی ، دخترم حیف است دامنت را از الان به معصیت آلوده کنی.
هر سخن از دل بر آید، لاجرم بر دل نشیند
من دیدم که این دختر منقلب شد،یک مرتبه اشک بر صورتش نشست و پاکت پول را گرفت: و گفت:
آقا به مادرتان #زهرا_علیها_السلام دیگر گناه نمی کنم.
#حکایت
#گناه
🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃🍃
🌹کانال درس اخلاق
✨✨✨✨✨✨
🆔 @dars_akhlaq
اللَّهُمَّ ارْزُقْنِی عَملاً كَامِلًا ...!
شرح حدیث از مقام معظم رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای (مدظله العالی)
فی الکافی عن النبی (ص) قال فی آخر خطبته : طُوبَى لِمَنْ طَابَ خُلُقُهُ، وَ طَهُرَتْ سَجِيَّتُهُ، وَ صَلَحَتْ سَرِيرَتُهُ، وَ حَسُنَتْ عَلَانِيَتُهُ... ( الشافی ص 565 )
🔴خوشا به حال آن کسی که اخلاق او پاکیزه باشد، طیب باشد.سجیّه او، سرشت او و خصوصیات روحی او پاکیزه باشد. باطن او، قلب او صالح باشد.
🔶 در این دعایی که بین نافله صبح در صحیفه ثانیه سجادیه است، این چند جمله است: « اللَّهُمَّ ارْزُقْنِی عَملاً كَامِلًا وَ عَزْماً ثَاقِباً وَ لُبّاً رَاجِحاً». « لبّ راجح »، یعنی باطن انسان رجحان داشته باشد بر ظاهرش. صالح بودن سریره ، معنایش این است که باطن و سریره انسان، اهل صلاح باشد. نه اینکه فقط ظاهرش اهل صلاح باشد (و) باطنش دنیایی از کذب و دروغ و بقیه خصوصیات مذمومه بشر! باطن انسان، باطن صالح و درستی باشد.
🔵 حفظ و رعایت ظاهر، این ظاهر، هم رفتار ظاهری را شامل می شود و هم آراستگی ظاهر را. این که انسان هر طور باشد، بی خیال شد، مثلا چهره اش، لباسش، کت و شلوارش به هم ریخته و نامنظم باشد، این را اسلام توصیه نمی کند. در روایتی دارد که پیغمبر(ص) در خانه خودشان یک خم آبی داشتند – آن وقت آینه نبود، یا خیلی کم بوده – اذا اراد ان یخرج الی اصحابه نظر الیه، یسوی عمامته و لحیه. وقتی می خواستند نزد اصحابشان بروند، در این خم آب مثل آینه نگاه می کردند. عمامه شان را (و) محاسنشان را مرتب می کردند.
🔷 امام راحل در قم (در) اتاق خاص ایشان که در آنجا مطالعه می کردند – ما گاهی رفته بودیم – آنجایی که نشسته بودند، بالا سرشان یک آینه بود. ایشان مقید بودند، وقتی از جا بلند می شدند می خواستند بیرون بیایند، در آینه نگاه می کردند(و) خودشان را مرتب می کردند. حسنت علانیته، ظاهر را انسان باید آراسته بکند.
📚[الشافی ص 565 ، جلسه 288، مورخ: یکشنبه 24/ 3 /88]
❤️ #مقام_معظم_رهبری
#درس
#اخلاق
🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃🍃
🌹کانال درس اخلاق🌹
✨✨✨✨✨
🆔 @ http://eitaa.com/joinchat/630849539C3403cf3433
درس اخلاق
💎داستانی از اخلاق الهی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله (قسمت اول1️⃣) خداوند، چند چیز را در قرآن ع
🌺🌺🍃🍃🌺🌺
💎داستانی از اخلاق الهی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله(قسمت دوم)
🔺ادامه مطلب قبل..
آن شرور، حرکت کرد و بعد از ظهر مدينه رسید. نماز پیغمبر در مدینه تمام شده بود و عرب ها به منزل خود رفته بودند. حضرت هم داشتند، به منزل می رفتند. عرب شرور به پیغمبر رسید؛ در حالي كه آن حضرت را نمی شناخت؛ لذا از خود پيغمبر پرسيد: «این محمد که ميگويند، کجاست؟»
حضرت فرمودند: «او را چه کار داری؟»
عرض کرد: «من از فلان منطقه هستم و شنیدهام ادعای پیغمبری کرده و منکر خدایان ما شده است. آمده ام سر او را برای خویشانم سوغات ببرم».
فرمودند: «الآن بعد از ظهر است و هوا گرم. شما هم تازه رسیدهای و خسته هستی. غذا هم که نخوردهای. بیا برویم منزلِ ما استراحت بکن، غذایت را بخور، خوابت را برو. سر حال که شدی، من دست محمد را در دستت می گذارم».
✨حضرت او را به منزل آوردند و عبای خود را پهن کردند و گفتند:«روي آن بنشین». آن عرب غذايش را خورد و مشغول استراحت شد.
☀️كم كم آفتاب او را گرفت. حضرت، مقابل آفتاب ایستادند و با بدن مباركشان، روي صورت این عرب، سایه انداختند، تا آفتاب به او نتابد.
✅🔻 #ادامه دارد...
🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃🍃
🌹کانال درس اخلاق🌹
✨✨✨✨✨✨
🆔 @dars_akhlaq