📌 حقوق زنان؛ شیخ فضل الله نوری و رضاشاه
🔹مکرر شنیده اید که شیخ فضل الله نوری مخالف حقوق زنان و تحصیلات ایشان بوده است. واقعیت ماجرا چیست و چه کسی مخالف حقوق زنان بود❓
💥یادداشت ویژه مدرسه انقلاب را از دست ندهید👇👇
🆔 @darseenghelab
📌 حقوق زنان؛ شیخ فضل الله نوری و رضاشاه
#اختصاصی
#پست_ویژه
🆔 @darseenghelab
🔹مکرر شنیده اید که شیخ فضل الله نوری مخالف حقوق زنان و تحصیلات ایشان بوده است. واقعیت ماجرا چیست و در دوران معاصر، چه کسی مخالف حقوق زنان بود؟
1️⃣ دو خط اول این متن کاملا جعلی است و جز سایتهای معاند در هیچ کتاب تاریخی یافت نشد و با ادبیات شیخ هم سازگار نیست( جمله چه معنا دارد زن درس بخواند این عین اشاعه فحشاست)
2️⃣ مدارس تربیت نسوان و دبستان دوشیزگان، تنها نام دو مدرسه ای است که شیخ با آنها مخالف بوده است نه اینکه شیخ اساسا با تحصیل زنان مخالف باشد. دلیل مخالفت شیخ با مدارس نسوان، مشی سکولار و عرفی آنان بود.
3️⃣ شیخ فضل الله نوری از موسسان مدارس دخترانه بود و حتی با فرستادن زنان برای تحصیل در خارج از کشور هم با حفظ اصول شرعیه موافق بود. (1)
4️⃣ فتوای صریح شیخ در #تأیید مدارس جدید دخترانه و پسرانه اسلامی و مخالفت ایشان با مدارس ضددین را اینجا ببینید https://eitaa.com/shahidrabe/1043
5️⃣شیخ، تنها با صرف پولهایی که از وجوهات یا اماکن متبرکه بدست می آید در موارس نسوان مخالف بود(که در اختیارات یک مجتهد است) نه اینکه دستور تخریب یا اعدام داده باشد.
6️⃣ شیخ درباره سایرحقوق #زنان نیز پیشتاز بود و حق تجارت، خرید و فروش ملک وآزادی در اداره اموال شان را به رسمیت می شناخت.
🆔 @darseenghelab
7️⃣ پیروان #شیخ_فضل_الله_نوری (امام خمینی و شاگردانش) در جمهوری اسلامی نشان دادند که زن مسلمان میتواند درتحصیل علم، حضور اجتماعی و مشارکت سیاسی و.. دوشادوش مردان پیش برودند.
🖋 شیخ از مدافعین #حقوق_زنان بود که از سوء استفاده ونگاه ابزاری به زنان انتقاد میکرد و انتقادات ایشان نیز صرفا در حوزه اختیارات خویش یعنی حرام اعلام کردنِ کمک به مدارس سکولار بود.
(1)مصاحبه دکتر توکلی با مؤسسه مطالعات تاریخ معاصر را بخوانید، کد مطلب ۵۹۱۵)
🔉 ادامه یادداشت را بخوانید👇👇👇
💥رضاشاه و حقوق زنان💤
#پست_ویژه
🆔 @darseenghelab
1️⃣ رضاشاه حقوق اولیه زنان در انتخاب همسر را به رسمیت نمی شناخت وبرای دختران خود (اشرف و شمس) ازدواج اجباری انجام داد. ازدواجی که بدلیل نفرت اشرف از شوهرتحمیلی اش، به انحراف شدید اخلاقی وی وهرزگی اش تا پایان عمر انجامید.
2️⃣ پیش از سلطنت رضاخان، انجمنهای متعددی با هدف پیگیری حقوق زنان تأسیس شدند. انجمن هایی مانند حریت نسوان، مجمع انقلابی نسوان، جمعیت پیک سعادت نسوان، جمعیت نسوان وطنخواه و..
انجمنهای زنان، نشریات متعددی مانند زبان زنان، دانش، شکوفه، پیک سعادت نسوان، نامه بانوان، عالم نسوان، جهان زنان، پیک سعادت نسوان، نسوان وطنخواه، دختران ایران و.. را منتشر میکردند که همگی توسط رضاشاه تعطیل شدند. رضاشاه نابودکننده تمام جنبشهای طرفدار حقوق زن بود که در پی مشروطه متولد شده بودند.
3️⃣ رضاشاه برای زيرسوالبردن نظام ارزشهاي سنتي و اسلامي جامعه و ايجاد شباهت #ظاهري بين جامعه ايراني و غربي، اقداماتی مانند کشف حجاب را سامان داد که ارتباط آن با حقوق زن مشخص نیست. واقعا اگر خود زنان تصمیمگیرنده بودند، اولویت را به حق رأی و حق مشارکت آزادانه سیاسی می دادند یا به کشف حجاب؟
🆔 @darseenghelab
4️⃣ رضاشاه بیسواد، از حقوق زنان، تنها تقلید از غرب و برهنه کردن زنان را میفهمید؛ به همین دلیل روزکشف حجاب را «روز آزادی بانوان» نامیدند یعنی اگر زنی بیسواد و تحت حکومت دیکتاتوری اما برهنه باشد آزاد است اما اگر باسواد و در حکومت مردمسالار باشد، آزاد نیست❗️
5️⃣ اقدامات ظاهری رضاشاه در حوزه زنان، صرفا از طریق وابستگان به خاندان انجام میشد و با هر سازمان و جمعيت زنانه مستقلی بشدت مقابله میشد. این یعنی زنان تنها در صورتی حقوق دارند که ما بالای سرشان باشیم!
6️⃣ بسیاری از زنان ایران در دوره رضاشاه تنها به دلیل داشتن چادر و روسری، توسط ماموران رضاشاه کتک خوردند و مجبور شدند تا خروج او از کشور، از خانه خارج نشوند. رضاشاه، ایران را به زندان بزرگی برای زنان تبدیل کرد.
7️⃣ در دوران حکومت رضاشاه، زنان نیز مانند مردان از حقوق سیاسی خود در مشارکت آزادانه محروم بودند و هیچ انتخاباتی از دستکاری رضاشاه مصون نبود(اسناد رسمی ساواک)
8️⃣ رضاشاه 5 همسر داشت که برخی از آنان صیغهای بودند. هرزگیهای دوران جوانی وی هم بماند تکه پراکنان، توجیه بفرمایند!
💥ویژه ها در مدرسه انقلاب
🆔 @darseenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 نفتکش ایرانی توقیف شد و صدایی درنیامد⚠️
🔻 سال 1331 و در دوران نخست وزیری دکتر #مصدق، نفت ایران تحریم شد. یک شرکت ایتالیایی راضی شد با 25 درصد تخفیف ، نفت ایران را بخرد و در ازای آن نه پول بلکه به ایران شکر ایتالیایی بدهد
💥 خرداد 1331 بود که نفتکش رزماری در خلیج عدن که مستعمره انگلیس بود توقیف شد، #نفتکش ایرانی و تمام نفت آن به نفع شرکت نفت #انگلیس (بیریتیش پترولیوم) مصادره شد و حتی هزینه دادرسی و تخلیه بار را هم از ایران گرفتند
🖋 #دکتر_مصدق نیز مانند برجامیان از فروش نفت به کشورهای شرق مانند لهستان ابا داشت و اصرار داشت که با #آمریکا و اروپا معامله کند؛ نتیجه هم مشخص بود: آنقدر مصدق را بازی دادند تا سرنگونش کردند..
#عزت_ملوکانه
💥ویژه ها در مدرسه انقلاب
🆔 @darseenghelab
🎙رهبر انقلاب فرمودند:
ثواب#ثبت_تاریخ انقلاب اگر از افرادی که جنگیدند بیشتر نباشد، برابر با ثواب مبارزان است.
🖋 نقل از سعید فخرزاده، مدیر دفتر تاریخ شفاهی حوزه هنری.
📌 کمپین یاریرسانی به مظلومان #یمن
🔹وقتی میتوانیم پوز آمریکا را به خاک بمالیم و تا آمریکای لاتین نفتکش بفرستیم، حتما می توانیم تا یمن نیز #کمکهای_انسانی بفرستیم👌
💢 لطفا از کمپین حمایتی زیر، حمایت کنید👇
❄️ https://farsnews.ir/my/c/26403
#انتشار_حداکثری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚕🚗 گره علمی و ترافیکی در #ژاپن_اسلامی
💠وقتی در اکثر شهرهای ایران دانشگاه نبود و دانشجویان مجبور بودند برای تحصیل به تهران مهاجرت کنند...
🔹 دانشجو : به شهرستانی ها خونه نمیدهند. اگر یک دانشگاه در شهرمن وجود داشت من نمی آمدم تهران
🆔 @darseenghelab
🔹 آقای روحانی یادته به قالیباف، هی اتهام گازانبر میزدی❓
چه #گازانبری شود جلسه سران قوا😂
🆔 @darseenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 فریدون فرخزاد:
من از آقای خمینی یاد گرفتم که کشورم را دوست داشته باشم. دوست دارم به کشورم برگردم
💥ویژه ها در مدرسه انقلاب
🆔 @darseenghelab
📌نقش خودسازی در فعالیت رسانهای
👈 #فاسد کلامش بر جامعه تاثیر ندارد.
🎙امام خمینی(ره):
کسی که خودش فاسد است،نمی تواند کلامش را یک طوری ادا کند که مردم صحیح بشوند،تأثیر ندارد.آن وقتی کلام تأثیر دارد که از قلب مهذب و پاک بیرون بیاید،اگر چنانچه از قلب ناپاک بیرون بیاید و از قلب شیطانی بیرون بیاید،به زبان شیطانی گفته بشود،این تأثیر نمی تواند بکند در قلب اشخاص.
🖋 پینوشت: درباره «چگونگی» فعالیت رسانهای و الزامات اعتقادی و اخلاقی آن چندان پژوهشی صورت نگرفته است.
#سواد_رسانهای
📚صحیفه نور ، جلد ۱۹ ، صفحه ۹۲
🆔 @darseenghelab
📌 وقتی نیروی دریایی ما، عمان را برای انگلیس حفظ میکرد اما از حفظ بحرین برای ایران ناتوان بود💯
🔹 امیر معنوی از فرماندهان سابق نیروی دریایی ارتش درباره حضورنیروی دریایی ایران در جنگ ظفار میگوید: آن ناوهایی که با پول مردم محروم بندرعباس و دیگر شهرها خریداری شده بود، در اینجا وارد عمل شدند.
نیروی دریایی ارتش با پول مردم ایران برای حفظ منافع کشوری دیگر میجنگید، علاوه بر آن ایران به مستشاران آمریکایی که برای آنها میجنگیدیم، حقوق، مزایا و خدمات پرداخت میکرد.
💠 حفظ عمان برای انگلیس در حالی بود که یکی از علل از دست رفتن بحرین، نداشتن نیروی دریایی قوی و مستقل در خلیج فارس بود و بهدلیل نداشتن توان و همچنین اراده لازم بحرین را از ایران جدا کردند.
💢 ارسلان خلعتبری نماینده مجلس شورای ملی میگوید: باکمال تأسف ما یک ضعفی که داریم این است که بحریه قوی نداریم. آقایان! من پارسال هم اینجا تذکر دادم و عرض کردم که یک مثلی ما داریم که میگوید: یک بند انگشت شاخ، بهتر است از صد ذرع دُم❗️
📗 جلسه 132 مجلس نوزدهم شورای ملی-پنجشنبه 23 آبان 1336.
💥ویژه ها در مدرسه انقلاب
🆔 @darseenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
متوحشانِ گذر کرده از انسانیت...
آیت اللّه العظمی بهجت: آمریکا و انگلیس از اخبث خبائث روی زمیناند و از متوحشترین کسانیاند که اسم انسانیت را گذاشتهاند روی خودشان.
#مرگ_بر_آمریکا
@Bisimchimedia
@darseenghelab
🚨 اسلام و کشور اسلامی امانت پیش ما هست. این امانت را هر یک از ما اگر بخواهیم در آن یک خلافی بکنیم خیانت است.
📅 امام خمینی(ره) | 3 مرداد 1359
💥ویژه ها در مدرسه انقلاب
🆔 @darseenghelab
📲 پیج سید حسن مصطفوی.
🔹 مدیونید اگر فکر کنید حتی 10درصد از پیامهای این پیج مربوط به امامه!
🔻 اینجا همه چی از اعلامیه ترحیم، دیدار با رفقا، عکسای خانوادگی، تمجید از خود و.. پیدا میشه اما کمتر خبری از امام هست. ضمنا حق سوال از بودجه جماران، پژوهشکده امام خمینی(ره) و عروج رو هم ندارید.⛓
💥ویژه ها در مدرسه انقلاب
🆔 @darseenghelab
♦️برخی بستگان امام رفوزه شدند.
🎤گفتوگوی اختصاصی «#عصر_انديشه» با علامه #مصباح_يزدی درباره تحريف خط امام
🔹با یک نگرش اسلامی، دینی و الهی، مساله فرهنگ مسالهای است که هم اصالتاً اهمیت فوقالعاده دارد و هم بهعنوان یک ابزار برای اهداف دیگر است.
🔹اصولاً انسانیت انسان به فرهنگش است. فرهنگ از دو رکن «باورها» و «ارزشها» تشکیل شده است.
🔹بقیه در مقابل این دو عنصر اصلی، طفیلی است. «انسانیتِ انسان» بستگی به بینش، نگرش و باورهای صحیحی دارد که شخص نسبت به هستی پیدا میکند.
🔹از بُعد عملی، ارزشهایی باید اهمیت داشته باشد که در عمل و رفتار انسان موثر باشد. مجموعه این دو عنصر اصلی و مقدمات و موخراتش و تبعات آنها، فرهنگ را تشکیل میدهد.
🔹بنابراین، اگر ما فرهنگ را از زندگی انسان حذف کنیم، یعنی انسانیت را حذف کردهایم. از جمله مباحث اصلی فرهنگ که هنوز هم در محافل علمی و آکادمیک دنیا تازگی خودش را حفظ کرده و از اهمیت نیفتاده، این است که آیا ما در زمینه باورها و ارزشها، میتوانیم بگوییم حق و باطلی، یا راست و کجی وجود دارد یا خیر؟ آیا اختلاف فرهنگها مثل اختلاف در سلیقههای انتخاب رنگ و غذا و نوع پوشش، سلیقهای است؟ یعنی، نمیشود گفت یکی خوب یا بد است؟
🔹یکی رنگ سبز میپسندد و دیگری آبی. در اینجا خوب یا بد معنا ندارد؛ این یک سلیقه است، آن هم یک سلیقه. یا در غذاها یکی از گوجهفرنگی خوشش میآید، یکی خوشش نمیآید. نمیشود گفت این بد است که خوشش نمیآید و آن خوب است که خوشش میآید. این با مزاجش بهتر سازگار است یا عادت کرده این را میپسندد و تنها اختلاف سلیقه است.
🔹آیا مساله اختلاف فرهنگها هم از این قبیل است؟ اگر اینطور باشد، پس ما نباید دنبال این باشیم که کدام فرهنگ صحیح است و خوب یا کدام فرهنگ بد است. البته هم نسبت به باورها این مساله مطرح است و هم نسبت به ارزشها.
🔹هنوز پرونده این بحث در محافل آکادمیک دنیا بسته نشده است. هر روز گرایشهای جدیدی تا پست مدرنیسم و شاخههایش مطرح میشود و امروز یک نوع کثرتگرایی مورد قبول است که عمدهاش هم به «کثرتهای فرهنگی» برمیگردد.
🔹موضعگیری ما با پاسخی که به این سوال میدهیم، میتواند در همه فعالیتهای فرهنگیمان اثر بگذارد. اگر ما در این زمینه یک «پلورالیست» شدیم، حق نداریم بگوییم فلان فرهنگ بد یا غلط است، چون آن یک سلیقه است و اگر شما نمیپسندی میتوانی چیز دیگری را انتخاب کنی.
🔹ولی برعکس، اگر بگوییم هم باورها و هم ارزشها، درست، نادرست، خوب، بد، زشت و زیبا دارد، آنوقت نوبت میرسد به اینکه بپرسیم کدام یک خوب و صحیح است و کدام یک بد و غلط است؟ طبعاً از کسی مثل من توقع این نیست که این مساله را حل کنم و جواب قاطع بدهم، ولی برای ما این مساله مطرح است که اسلام در اینباره چه میگوید؟
🔹چون بالاخره ما «فرهنگ اسلام» را بهعنوان یک فرهنگ پذیرفتهایم و باورهایمان باورهای اسلامی است، یا لااقل میخواهیم اینطور باشد. ارزشهایمان ارزشهایی است که اسلام تعیین کرده و این معنایش این است که خوب و بد، درست و نادرست داریم.
🔻متن کامل مصاحبه در pdf زیر دانلود کنید:
🔻لینک مطلب:
🌐 http://fekrat.net/?p=1183
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
🆔 @darseenghelab
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺جادوگرهای آمریکایی علیه ایران!
رهبر معظم انقلاب در بیانات سوم فروردین امسال صحبت از دشمنان انس و جن به میان آوردند، اما دلیل این سخنان چه بود؟
حقیقت آن است که سازمانهای جاسوسی آمریکا، اسرائیل و انگلیس، سالهاست دست به دامن ماوراء الطبیعه شدهاند تا به جمهوری اسلامی ضربه بزنند، از استخدام جادوگر برای پیدا کردن گروگانهای آمریکایی در جریان تسخیر لانه جاسوسی تا همکاری با صدها رمال برای عملیات رمالی علیه ایران
گزارشی کوتاه اما عجیب از اقدامات لشکر جن و انس دشمنان انقلاب
🆔 @ofogh_tv
🆔 @darseenghelab
🔹 آقای جلالی در مجلس پیشنهاد دادهاند که نمایندگان یک صفحه قرآن هم بخوانند💯
🔻 هجمه شدید رسانههای ضددین و ضدانقلاب طبیعی است اما جوگیری رسانههای انقلابی عجیب است.
🔹آیا ترویج یک صفحه قرآن که جمعا 5دقیقه هم وقت نمیگیرد، مانع حل مسائل اساسی است؟
💢 چرا اینقدر از واکنش رسانه های میترسیم؟
🔹 آنقدر اقتصاد را برجسته کردیم که حالا هرچه رهبری میگوید مشکل فرهنگی هم داریم، کسی نمی شنود!
🖋 بنده تاکنون هیچ برخوردی با آقای جلالی نداشتهام و مواضع گذشته و آینده ایشان را هم نمیدانم منتها این حجم از هجمه تنها بخاطر پیشنهاد قرائت قرآن، قابل پذیرش نیست.
🆔 @darseenghelab
🔹 بنده خدا داشت عبرتهای خوبی ازتاریخ می گرفت که نظرش عوض شد و خودش شد مایه عبرت..
🆔 @darseenghelab
💠 جریانشناسی خط تحریف امام خمینی(ره)
در #تحریف_امام گروهها و طیف های زیادی فعالند که شناخت آنها برای مقابله با خط تحریف ضروری است.
1⃣ بخشی از تحریفکنندگان امام، پرچمداران مبارزه با نظام جمهوری اسلامی هستند و همیشه ساز مخالفت با نظام را میزنند. شبکههای معاندی مانند منوتو، بیبیسی و اینترنشنال از این قبیل اند
2⃣ بخش دیگری از جریان تحریف خط امام، مربوط به مراکز تاریخنگاری خاص و معلوم الحالی است که در خارج از کشور سالیانی است در خصوص انقلاب اسلامی فعالیت میکنند؛ همانند مرکز دایره المعارف ایرانیکا در دانشگاه ییل، انجمنهای تاریخنگاری در دانشگاههای مطرح غرب مانند هاروارد، آکسفورد و.. که چهره مسخ شدهای از امام ارائه میدهند.
3⃣ بخشی دیگر، مربوط به داخل کشور و طیف «آکادمیک و دانشگاهی» است. در رشتههای تخصصی تاریخ و در تاریخنگاری آکادمیک، هنوز هم از پذیرش امام به عنوان یک واقعیت و یک رهبر بزرگ پرهیز میشود و به بهانههای ظاهرا علمی مانند تاریخی نبودن مساله، از پرداختن جدی به امام پرهیز می شود.
4⃣ بخش دیگری از جریان تحریف، بدست #سرطان_اصلاحات است که غالبا فاقد سواد تاریخیاند و صرفا بصورت تقلیدی از رسانههای ملکه انگلیس، بر روی محورهای مشخصی، امام را مورد تحریف و هجمه قرار میدهند. افرادی مانند آقایان تاجزاده و عمادالدین باقی در سخنرانیها و در آثار شبه علمی خود، چهرهای کاملا مسخ شده از امام ارائه میدهند.
⏺ به عنوان نمونه عمادالدین باقی در مدخل امام خمینی دردانشنامه تشیع، یک امام شبه لیبرال که با معیارهای جان لاکی قابل مطالعه است، به تصویر میکشد.
5⃣ جریان دیگر؛ طیفی اند که اتفاقا برای صیانت از اندیشههای امام بودجه های هنگفتی دریافت میکنند اما یا همتی بر معرفی امام ندارند و یا امام را گزینشی معرفی میکنند. اینها در دام طیف اصلاحات افتاده و امام را در نظر و عمل مدافع اشرافیت نشان میدهند.
6⃣ بخش نهایی و بسیار مهم و موثر در تحریف امام، سکوت مرگبار اساتید انقلابی و مدعیان تخصص اندیشه امام است که بعضا پروژههای مهمی از مراکز دولتی دریافت میکنند و دردرون جریانات حوزوی و انقلابی نیز حضوردائمی دارند. ایشان هیچ اهتمامی نسبت به تبیین مساله تحریف امام و مقابله با این خطر بسیار بزرگ ندارند و با سکوت خود موجبات پیشتازی بیشتر دشمن و تحریف بیشتر امام میشوند.
🔅 بدون اغراق، سکوت مدعیان امام شناسی، آن هم پنج سال پس از هشدارهای صریح رهبرانقلاب، مهم ترین رکن تحریف امام است.
💥ویژه ها در مدرسه انقلاب
🆔 @darseenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 آیا شخصیّتها را میشود تحریف کرد❓
🔰 #تحریف_امام خمینی(ره) چگونه ممکن است❓
🎙 مقام معظم رهبری:
تحریف شخصیّتها به این است که ارکان اصلی شخصیّت آن انسان بزرگ، یا مجهول بماند، یا غلط معنا شود، یا بهصورت انحرافی و سطحی معنا شود.💯
🌹 شخصیّتی که الگو است، امام و پیشوا است...اگر تحریف شود زیان بزرگی بهوجود خواهد آمد..
🔰 بعضی اینجور میخواهند: امام یک شخصیّت محترمی است در تاریخ این کشور که روزگاری بود، فعّال بود، مفید بود، بعد هم از میان جمعیّت رفت و روزگار او تمام شد؛ احترامش کنیم..این غلط است
۹۴/۰۳/۱۴
#تحریف_امام
🆔 @darseenghelab
🔰 احمدی نژاد هسته ای رو گسترش داد جنگ نشد
حزب الله لبنان، پایگاه اسرائیلی رو با خاک یکسان کرد، جنگ نشد
نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز توقیف شد؛ جنگ نشد.
گلوبال هاوک آمریکایی رو پودر کردیم جنگ نشد
💠 پایگاههای آمریکایی عینالاسد و اربیل در عراق موشکباران شد؛ جنگ نشد.
نفتکشهای ایران وارد آبهای ونزوئلا شد؛ جنگ نشد.
.
.
⛔️ با این حال مردم فریب «اگر روحانی انتخاب نشود، جنگ میشود» را خوردند و این مصیبت عظمی را بر خود و کشور وارد آوردند. «ترس» عامل بدبختی ماست. از ماست که برماست.
💥ویژه ها در مدرسه انقلاب
🆔 @darseenghelab
💠 ایران چه سودی از حضور در سوریه برد؛ بعد از آنهمه جنگ حالا دست خالی باید برود..
💠 در پاسخ به چهار نکته باید توجه کرد:
1⃣ اگر ایران در سوریه هزینه نمیکرد و وارد جنگ نیابتی نمی شد، بعدا باید در داخل ایران وارد جنگ می شد که هزینه جنگ در داخل کشور قابل قیاس با هزینه های تسلیحاتی در سوریه نبود.
2⃣ ایران نه تنها برنده جنگ در سوریه بود، بلکه سود اقتصادی در دوران پساداعش کسب کرد. ایران در بسیاری از بخش های نفتی، معادن و بنادر سوریه سود زیادی کسب کرد و در مواردی مانند تانک های کرار که سوریه در پرداخت آن تاخیرکرد، ایران هم در تحویل تانک ها تاخیر کرد تا تمام هزینه ها را دریافت نماید.
3⃣ اگر در کسب سود اقتصادی در سوریه کم کاری شده است، بدلیل کم کاری دولت آمریکاپرستمان است که طی 7سال گذشته هیچ ورودی به سوریه نداشت. به عنوان نمونه ساخت میلیونها مسکن در سوریه به ایران پیشنهاد شد که دولت ورود نکرد
4⃣ ایران بر اساس اصل «ضرورت مردمی کردن مبارزه»، درسوریه دفاع الوطنی را براه انداخته که فعالیت چشمگیری دارد و زمینه نفوذ ایران در بدنه مردمی سوریه را تقویت میکند.
5⃣ ترس ایران از اسرائیل، بیشتر از خبر دروغ، شبیه یک طنز است. ایران دربندر لاذقیه و در بوکمال پایگاه دارد که کاملا فعالند. پس ازحمله اخیر اسرائیل به بوکمال با اینکه از ایران کسی شهید نشد اما ایران در بلندی های جولان پاسخ آنرا داد.
6⃣ نکته مهم آنکه، هدف اصلی ایران از ورود به سوریه اساسا دفاع از مسلمانان و محور مقاومت بود حتی اگر سود مادی نداشته باشد. این از اصول اساسی موجود در قانون اساسی است بااینحال سودهای اقتصادی ایران در خور توجه است.
💥ویژه ها در مدرسه انقلاب
🆔 @darseenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
متوحشانِ گذر کرده از انسانیت...
آیت اللّه العظمی بهجت: آمریکا و انگلیس از اخبث خبائث روی زمیناند و از متوحشترین کسانیاند که اسم انسانیت را گذاشتهاند روی خودشان.
#مرگ_بر_آمریکا
@Bisimchimedia
@darseenghelab
📜 اعلامیهای طنزآمیز علیه شاه در دوره پهلوی
🔹 اعلیحضرتا، ملت ناسپاس ایران! اخیراً به نحوه دیکتاتوری اعلیحضرت ایراد و اعتراض مینماید. در صورتی که لطف فرماندهی! مصلحتاندیشی!؟ شما را در امور اقتصادی! نادیده گرفتهاند.
🔻 ملت متوجه نیست که اعلیحضرت چه خدمات صادقانه و بیشائبهای!؟!؟ برای حفظ منافع ملت ما تاکنون انجام دادهاند شما مایع کثیفی به نام نفت را که ملی بود میلی کردید!! و با ضرب و زور به سلطهگران جهان هدیه نمودید...
🔅 اعلیحضرتا دانشجو و دانشگاهیان، گروههای سیاسی، جامعه روحانیت، نویسندگان، وکلا و قضات، بازاریان و اصناف و به طور عموم ملت که بیش از سه هزار نفر!؟ نمیباشند اخیراً با طرح مساله آزادی و استقلال ایران تحت نفوذ بیگانه!؟!؟ و استعمار! درآمدهاند و نمیدانند که شخص اعلیحضرت به منظور تأمین اهداف اربابان خارجی و مزدوران داخلی!! زیر سلطه امپریالیزم امریکا و انگلیس و روس هستند.
💠 اعلیحضرتا، بعضی از افراد ملت، آشوبگران و اخلالگران!؟!؟ به این فکر افتادهاند که به ملک و ملت خیانت کنند و با اعمال و رفتار ضد ملی!؟ و ضد شاهی!؟ و ضد دولتی!؟ خود کشور را تجزیه کنند!
🌐 به منظور رفاه و آسایش ملت بوده است که بحرین استان چهاردهم را زبالهدانی تلقی و با سرفرازی استعمار و جلب عنایت امپریالیزم از تن کشور جدا ساختید!؟
🔻 اعلیحضرتا، تحت عنایات عالیه!؟ کشور ایران از نظر واردات در درجه اول قرار گرفته است.
🔰 تحت منویات!؟ کشاورزی این تولید سنتی به دار فانی شتافت.
🔻تحت امریه!؟ هزینه زندگی به سرعت و سنگینی آواکس در حال پیشروی است.
🖋 انجمن عشرتطلبان عشرتکده شاهنشاهی در جزیره کیش
مصاحبه با استاد طاهری(1).mp3
17.7M
🔆 مصاحبه اختصاصی مدرسه انقلاب با دکتر #مهدی_طاهری(مدیرکل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری)
🔹 موضوع: مقدمه ای بر ارتباط فلسفه سیاسی با سخت افزار تمدن اسلامی
🆔 @darseenghelab
💢 آیا می توان بین فلسفه سیاسی اسلامی و سخت افزار تمدن اسلامی ارتباط برقرار کرد❓
💠 استاد طاهری: بنده معتقدم اگر انسان اشرف مخلوقات است، علوم انسانی هم اشرف علوم است و سایر دانش ها ابزارهایی هستند برای به خدمت گرفته شدن توسط انسان.
🔰 فیلسوفان سیاسی ما علاوه بر طراحی نظام کلان، نظام های کاربردی هم ترسیم می کردند و سعی می کردند تفکر خود را به حوزه عمل و اجتماع بکشانند و پی آمدهای آنرا در نظر داشته باشند تا بشر دچار حرص و هوس نشود.
🔰 تمدن بدون تفکر اتفاق نمی افتد و نمی توان تمدن را به نمادها کاهش داد. همچنین اراده انسانی در آن موجب تحول و کمال می شود والا حیواناتی مانند زنبورها و مورچه ها هم نمادهای جالبی در زندگانی منظم خود دارند اما متمدن شمرده نمی شوند چون تفکر ندارند.
🔻فیلسوفان ما حتی در صنعت ورود دارند. اخوان الصفا تصریح دارد که با هرصنعتی یک تفکری هست
و بشر باید از صنعت به عنوان ابزار استفاده کند نه هدف و غایت.
#فایل_صوتی
🆔 @darseenghelab