eitaa logo
دعوت به نماز🇵🇸
1.4هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
601 ویدیو
185 فایل
بسم الله النور مطالب کانال: 🔰 شنبه: دعوت به نماز 🔰 ۱شنبه: نماز در دوره اول رشد 🔰 ۲شنبه: نماز در دوره دوم رشد 🔰 ۳شنبه: نماز در دوره سوم رشد 🔰 ۴شنبه: موانع نماز 🔰 ۵شنبه: اسرار نماز 🔰 جمعه: راهکارهای جذب به مسجد شناسه ارتباط: @namaznor
مشاهده در ایتا
دانلود
نقش پدر و مادر در دوره اول رشد 💦وقتی شما برای رشد کودک دوره اول برنامه ریزی می‌کنید، حتما باید برای پدر و مادرش هم برنامه ریزی کنید؛ نمی‌توانید پدر و مادرها را نگاه نکنید و روی فرزندان کار کنید. چون فرزند در هفت سال اول دست شما نیست، دست پدر و مادر است. حاکمیتش دست پدر و مادر است و این خیلی نکته مهم و دقیقی است. در دوره اول و بخش‌هایی از دوره دوم یعنی تا یازده دوازده‌سالگی، کودکان خودشان نمی‌توانند تشخیص بدهند که اسمش را می‌گذاریم قبل بلوغ. @davat_namaz
﷽ :diamond_shape_with_a_dot_inside: جاری کردن رکن قیام (نماز)، در زندگی فرزندمان : ☀️ سوره شمس سوره ای برای شكوفايی و اصلاح توانهاست. اینکه انسان نفس و توانهایی دارد که تسویه هست و باید تزکیه شود. شاید این اصلی ترین حرف سوره باشد. این را با یک سیر به بچه ها آموزش میدهیم: بحث این است که توانهایی در انسان وجود دارد که این توانها باید در انسان به بهترین نحو شکوفا شود و اگر انحرافی در آنها بوجود آمده باید اصلاح شود. پايه اول 💦بچه ها را به عناصر هستی توجه میدهیم. بچه ها باید یاد بگیرند که خورشید ببینند، ماه ببینند، روز، شب، آسمان، زمین و عناصر مختلف. اینها را نشان میدهیم و میگوییم سوره شمس به ما یاد داده که اینها را ببینیم و بدانیم که اینها چقدر مفید و منظم کار میکنند. تغییرات ماه را ببینند، اول ماه چگونه است، وسط و آخرش که کوچک میشود. در کلاس اول همینقدر که بچه ها یاد بگیرند رویتشان و توجهشان به این پدیده ها فعال شود، باعث شکوفایی توانهایشان میشود و االزام نیست بگوییم سوره شمس سوره شکوفایی توانهاست. پايه دوم ✨ آشنايی تفصیلی تر با عناصری مانند خورشید و ماه و تأثیر آنها بر زندگی : این روند را با تفصیلی بیشتر ادامه میدهیم. به جزییات بیشتر توجه میکنیم و به تاثیر این پدیده ها و طبیعت بر روی زندگی خودمان تمرکز میکنیم. اینکه شب و روز خیلی روی زندگی ما تاثیر دارد، شب برای کسب انرژی هست و روز برای صرف انرژی. در شب انرژی کسب میکنند و برای فردا برنامه ریزی دارند در این حد که کیفشان راشب قبل آماده کنند. با مفهوم ماه قمری ایام حج، ماه ذیقعده و ذیحجه و مناسبتهای این ماه ها آشنایشان میکنیم. مثلا در مورد برفهای روی کوه برایشان میگوییم. اینکه زمستان برروی کوهها برف مینشیند. کم کم آب میشود و در فصول بعدی رود را تشکیل میدهد و ما از آب آن استفاده میکنیم. زمین و آسمان، ابر و باد و ماه و خورشید و...هرکدام بر زندگیمان تاثیر میگذارد. پايه سوم ❄️شكوفا کردن توانهای موجود به واسطه جهت دهی و مهار آنها: تا پایه دوم بهترین قالب آموزش، بازی است اما از پایه سوم امکان اینکه با بچه ها گفت و گو صورت بگیرد، در این پایه خود بحث شکوفا کردن توانها را میتوانیم بگوییم. البته با همان توجه به عناصر طبیعت. در مورد عناصر طبیعت با آنها صحبت میکنیم. بچه ها یکسری توانهای اولیهای دارند که برای شکوفا شدن باید اول یک مرحله رهاسازی داشته باشند، بعد توانهایشان را با چهارچوب دادن و جهت دهی شکوفا کنند. اگر بستر مناسب باشد و خانواده محیط امنی داشته باشد که بچه ها احساس امنیت کنند و محبت دریافت کنند، این فضاییست که بچه ها توانهایشان شکوفا میشود و رها سازی حاصل میشود و اگر بچه ها در دوره اول رشد این سطح از آزادی را نداشته اند باید در دوره دوم رشد جبران شود. آن آزادی و رها بودنی که باعث شده توانهایشان بروز پیدا کند حالا با چهارچوب دادن و مهارکردن و جهت دهی، توانهایشان را شکوفا کنند. خطاطی و خوشنویسی برای این سن فعالیت مناسبی است. خوشنویسی خیلی این ویژگی را دارد. یعنی باید همه چی هماهنگ شود. همان تزکیه ای که در سوره مبارکه شمس مطرح است. خوشنویسی حتما باید در چهارچوبی باشد و اگر از قاعده خود خارج شود دیگر آن زیبایی را ندارد و مفهوم تزکیه را ندارد. یعنی قلم و دست باید کنترل شود تا زیبایی خط مشخص شود. پايه چهارم ⚡️جهت دهی و اصلاح توانها با عرضه آنها به ديگران و دريافت واکنشهای جمعی: حالا باید تواناییهای شکوفا شده شان را به سمت اصلاح ببرند. اینطور که باید این توانها را در جمعی، ببرند و آن توانها را عرضه کنند. مثلا اگر نقاشی خوبی میکشند آن را در جمعی نشان میدهند و نظرات را دریافت میکنند که البته باید مراقب بود این نظرات حس بدی به بچه ها منتقل نکند. ازطرفی بچه ها کمکم باید یاد بگیرند که انتقاد پذیر باشند و نظرات را گوش دهند. به همین ترتیب عرضه توانها به جمع و دریافت نظرات جمع، که کم و کاستیها و یا زیباییهای کار را عنوان میکنند توانها اصلاح می شود. پايه پنجم 🍀رعايت آداب و قوانین مربوط به توفان‌ها برای جلوگیری از آسیب زا شدن آنها: در این پایه، موضوع تقوا است، حتی اگر خود تقوا را به بچه ها نگوییم. تقوایی که در اینجا مطرح هست منظور روگرفتن و نمازخواندن نیست البته که اینها هم تقوا هست، اما بیشتر تقوایی که در اینجا مطرح میکنیم تقوای عملی در زندگیست یعنی مدیریت توانها. چون تقوا هم همین است که انسان به واسطه رعایت احکام الهی توانهایش را مدیریت کند. از سوره شمس یاد میگیریم که این توانهای شکوفا شده باید مدیریت و جهت دهی شوند و نباید اجازه داد که این توانها به سمت منفی برود. مثلا کسی که قدرت بدنی زیادی دارد اگر در جهت منفی از آن استفاده کند این توان آسیب زا شده است. در این پایه باید به برکت سوره شمس جلوی آسیب زا بودن توانها گرفته شود. وقتی آداب و حدود و قوانین الهی توسط معلم به
بچه ها منتقل میشود و آنها آن آداب را رعایت کنند جلوی آسیب زا بودن آنها گرفته میشود. پايه ششم ❄️افزايش روحیه انتقادپذيری در بستر شكوفايی توانهای جمعی: انسانها در وجودشان حالت فرد گرایی را دارند که باید تبدیل به جمع گرایی شود، برای اینکه بچه ها بتوانند توانهایشان را به سمت توان جمعی ببرند، باید انتقادپذیر باشند. بچه ها باید یاد بگیرند که باهم تعامل خوبی داشته باشند که به واسطه این تعامل بتوانند توانشان را خرج جمع کنند، ماهم باید کمکشان کنیم که جهت گیریهای درستی داشته و آداب را رعایت کنند که توانشان آسیب زا نشود. (دبستان) در نماز @davat_namaz
🌱 بلوغ شناسی بلوغ در لغت به معنای رسیدن به منتهای حد زمانی است که برای چیزی در نظر گرفته شده است و در قرآن به معنای رسیدن به حدی از توانمندی است که فرد در آن توان انجام کاری را به صورت خودجوش یافته است .بنابراین بلوغ، به نوعی خود شکوفایی گفته می شود که به نسبت موضوع خاصی ، توانی متناسب ، به تدریج و دراثر گذشت زمان فعلیت یافته است. ضمنا موضوع اجل و سرآمد دوره نیز به صورت تلویحی در بلوغ مطرح است. در واقع بلوغ با ظرفیت سنجی نهایی از حیثیتی از انسان در دوره ای مشخص ، به توان فعال شده در این دوره اشاره دارد . بدین ترتیب، بلوغ به مقصد ، بُعدی جهت دار می دهد و آن را برآیندی از لحظه ها برای رسیدن به غایتی مشخص می نماید .همچنین در بلوغ موضوع ولیّ و ولایت از ارکان آن محسوب می شود ، زیرا بدون در نظر گرفتن آن خود شکوفایی معنا پیدا نمی کند. 📚 کتاب فرآیند شناسی رشد/ نوشته :احمد رضا اخوت /انتشارات قرآن و اهل بیت نبوت (علیهم السلام)
سلام‌علیکم بدین وسیله از کلیه *دبیران محترم دینی و قرآن دوره اول و دوم متوسطه* دعوت می شود در وبینار آموزشی گروه معارف حضور به هم رسانند. *موضوع: مبانی و مهارت های فهم قرآن و جایگاه آن در تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت* *🎙 سخنران: استاد چیت چیان* *🗓 زمان: سه شنبه ۱۱/ ۳/ ۱۴۰۰* *⏰ ساعت: ۱۸/۳۰ - ۱۷* *🔺 لینک ورود به جلسه* https://www.skyroom.online/ch/h-narjes6s/manani
💠 مدرسه دانشجوئی تزکیه و تعلیم برگزار می‌کند: 📌 *دوره فشرده تربیت مدرس فهم قرآن دبستان [کارگاه‌های آموزشی و مطالعاتی]* ➖اگر حداقل یک ترم از دوره های تدبر را گذرانده‌اید. ➖اگر به آموزش طرح فهم قرآن به معلم‌ها علاقه‌مندید. ✅این دوره باعث تسهیل و تسریع سیر مطالعاتی و آموزشی شما می‌شود. ⏳ *طول دوره:* چهار ماه 🔺 دو تا سه جلسه برخط در هفته 📆 *آغاز دوره:* ۱٧ خرداد ماه 🔸جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر به آدرس زیر مراجعه بفرمائید: http://quranetratschool.ir/?p=18706 🕋 *مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت(ع) دانشگاه تهران* @QuranEtratSchool www.QuranEtratSchool.ir
برای رسیدن به طهارت باطن باید رفع موانع کرد و بزرگترین مانع را گفتیم حب نفس. مراد باطن، حقیقت ما است. در آیات سوره ی مبارکه ی مومنون که خداوند خلقت انسان را بیان می کند، می خوانیم : وَلَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنسَانَ مِن سُلَالَةٍ مِّن طِينٍ ‎١۲ ثُمَّ جَعَلْنَاهُ نُطْفَةً فِي قَرَارٍ مَّكِينٍ ١٣‏ ثُمَّ خَلَقْنَا النُّطْفَةَ عَلَقَةً فَخَلَقْنَا الْعَلَقَةَ مُضْغَةً فَخَلَقْنَا الْمُضْغَةَ عِظَامًا فَكَسَوْنَا الْعِظَامَ لَحْمًا ثُمَّ أَنشَأْنَاهُ خَلْقًا آخَرَ ۚ فَتَبَارَكَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِينَ ‎١٤‏ انسان را خلق کردیم از طین و بعد آن بعد جسمانی را مطرح می کند که اول نطفه بود علقه بود مضغه بود …. تا بعد می گوید: ثُمَّ أَنشَأْنَاهُ خَلْقًا آخَرَ ۚ فَتَبَارَكَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِينَ می گوید ما انشاء کردیم یک خلق دیگری را که این همان حقیقت باطن است. طهارت را تقسیم می کنیم به یک طهارت حسی و یک طهارت معنوی طهارت حسی که پلیدی های آن مشخص هستند را به دو بخش تقسیم می کنیم : یک بخش نظافت یک بخش می گوییم انجام دادن عمل مخصوص برای کار مخصوصی. مثل وضو برای نماز یا طواف. پلیدی های ظاهری ربطی به باطن ندارند و به آن هم راه پیدا نمی کنند. مثلا خون یک نجاست ظاهری است . 📚استاد سعادتفر @davat_namaz
در بحث طهارت باطن حرف از یک حقیقت و واقعیتی است. در تعریف اجمالی می گوییم : حقیقت ما فطرت الله است یا به تعبیری نفخت فیه من روحی است. این واقعیت و حقیقت ماست. می فرمایند: دارا بودن یا همراه بودن با این حقیقت عین طهارت است. از آن تعبیر به ایمان می کنیم. ایمان عین طهارت است. ایمان درواقع همراه بودن به این حقیقت و جدا نشدن از فطرت الله است. درجایی که ایمان هست، به هر اندازه که ایمان هست و شخص مومن است صاحب این طهارت است. و هر اندازه که از ایمان جدا بشود یعنی از طهارت دارد جدا می شود. بنابراین پلیدی های باطنی در یک کلام : هر آنچه من را از خدای متعال جدا بکند بر همین اساس در قرآن می فرماید : انما المشرکون نجس . مشرکون پلیدند چون از ایمان به حضرت حق جدا شده اند. ایمان عین طهارت است. در حدیث قدسی، رسول اکرم از زبان خدای عزوجل فرمود : لا يَسَعُني اَرْضي وَ لا سَمائي وَ لكِنْ يَسَعُني قَلْبُ عَبْدِيَ الْمُؤْمِنِ آسمانها و زمین آن سعه ی من را نمی توانند داشته باشند (مرا نمی توانند درک کنند و بیابند) ولکن عبد مومن می تواند سعه ی من را داشته باشد. می فرمایند مومن اسمی از اسماء الله است. سوره ی مبارکه ی حشر : الْمَلِكُ الْقُدُّوسُ السَّلَامُ الْمُؤْمِنُ الْمُهَيْمِنُ عبدی المومن یعنی عبدی که مظهریت اسم شریف مومن را پیدا کرده است. وقتی شد مظهر این اسم خوب پس تجلیات این اسم (سعه ی این اسم) را دارا می شود . اگرشخص شد مظهر اسم شریف مومن، مورد تجلیات حضرت حق است و قلب، قلب طاهر است. گاهی ما این را ترجمه می کنیم آسمانها و زمین نمی توانند من را در خودشان جای بدهند. مگر خدای متعال جسم است؟ لایسعنی ارضی و سمائی یعنی آسمان و زمین هیچ کدام شایستگی مظهریت اسم مومن را ندارند. و انسان است که می تواند مظهریت اسم شریف مومن را پیدا بکند و توان دریافت تجلیات حق را دارا باشد، ظرفیت پذیرش تجلیات رب را پیدا بکند. نمونه ی این موضوع را در قضیه ی حضرت موسی علیه السلام می بینیم. وقتی خدای سبحان تجلی بر کوه کرد چون کوه مظهری اسم شریف مومن را نداشت تحمل سعه ی تجلیات حق را نداشت. ریز ریز شد، نتوانست تحمل کند. سماء و ارض کنایه است از موجوداتی که در ملکوتند و موجوداتی که در پایین اند. یعنی جمیع، غیر از انسان. بقیه ی موجودات مظهریت اسم شریف مومن را به معنایی که انسان می تواند دارا بشود دارا بشوند و آنوقت می سوزند. در عبدی عبد اضافه به ی شده : بنده ی من مثل همان مطلبی که در قرآن هست : و اذا سئلک عبادی عنی فانی قریب. نه همه، آنها که عبدی شدند. عبدی المومن اینجا کلمه ی مومن با ال امده است. واین الف و لام اشاره است به مومنی که اسم الله است. یعنی همان : السَّلَامُ الْمُؤْمِنُ الْمُهَيْمِنُ یعنی عبدی که شده مظهر این اسم. این عبد آنقدر بالا آمده که می تواند سعه ی تجلیات من را که کوه نتوانست تحمل کند او تحمل بکند. به اینجا که رسید اقرا وارفع: بخوان و بالا برو. این سعه ی تجلیات را ببین و بالا برو و دیگر سیرت در این جا است. اینها دیگر حد ندارند. اسماء الله عین ذاتند نامحدودند. اما غرض از بیان این حدیث اینکه : ایمان یعنی مظهریت این اسم شریف را پیدا کردن و به اینجا رسیدن و بر همین اساس ایمان عین طهارت است . مومن اسم الله است و این مظهریت آن را پیدا می کند . اگر انسان از ایمان جدا شد از چه جدا شده است؟ از طهارت. شرک در هر مرتبه ای باشد نجس است. چون از ایمان جدا شده است. 📚استاد سعادتفر @davat_namaz
اما طهارت معنوی : نسبت به شئونات و مراتب روحی ما در هر مرتبه معنایی دارد . مراد از طهارت نفس در مرتبه ی اول یعنی رفع ذمائم اخلاق همه ی مذموم ها و رذیله های اخلاقی در مرحله ی اول کنار می روند. مرتبه ی دوم : طهارت عقل در این مرحله افکار و عقاید ناثواب و شبهات اینجا کنار می روند. شخص موحد می شود. دعای عرفه : طهرنی من شکی و شرکی : خدایا مرا از هر شک و شرکم پاک کن. در دعاها این مراتب بصورت درخواست و عبارت دعا نهفته شده است. این جا این مرتبه ی دوم طهارت است. طهارت عقلانی . دیگر شخص می خواهد موحد بشود . همه ی شک و شرک ها کنار برود . آخرین مرتبه که پایان ندارد طهارت سر است. آیه ی 24 سوره ی مبارکه ی دهر می فرماید : وَسَقَاهُمْ رَبُّهُمْ شَرَابًا طَهُورًا خداوند به آنها یک نوشیدنی طهور داده است. به آب بارانی که می بارد خدای متعال تعبیر طهور فرموده است . یعنی همان که هم پاک است و هم پاک کننده. امام صادق در تفسیر این آیه ی مبارکه فرمودند: آنها از ما سوی الله پاک شده اند. که این طهارت سر است. این طهارت ها که پیش آمد می شود مظهر اسم شریف مومن . و آن وقت عبد مومن ، سعه ی تجلیات من را دارد. بحث طهارت یکی از سرمایه های عمر است. وضو و غسل مقدمه ای است برای رسیدن به این. در کنار این مباحث یکی از راههای ترک حب نفس واضح می شود . ایمان عین طهارت است. هرچه ما را از ایمان رها بکند می شود پلیدی روح حالا بیایید نگاه کنید ببینید چه چیز ما را از ایمان جدا می کند و می شود پلیدی روح؟ اگر در زندگی ام یک گناه هم وجود دارد، چه قدر فاصله دارم با ایمان و مومن و شدن عبدی المومن برای همین توصیه می شود انجام واجبات و ترک محرمات. گناه مرحله ای نیست. اینکه این کارها را انجام می دهم و بقیه اش بعد. این ابتدایی ترینش است تا شخص بتواند با ترک معاصی برسد به ترک ذمائم اخلاق. که اولین مرتبه ی در این طهارت است تا بتواند به آن مرحله برسد . 📚استاد سعادتفر @davat_namaz
با آنکه آبدیده دریای طاقتیم آتش گرفته‌ایم که غرق خجالتیم امروز اگر به سایه راحت نشسته‌ایم مدیون استقامت آن سرو قامیتم 🥀 *سالروز رحلت امام خمینی (ره) تسلیت باد* @davat_namaz
*سخنرانی زنده تلویزیونی رهبر انقلاب اسلامی در سالروز ارتحال امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.* حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ۱۴ خردادماه به‌مناسبت سی و دومین سالروز رحلت حضرت امام خمینی (رحمه‌الله) با ملت ایران سخن خواهند گفت. این برنامه *ساعت ۱۱ روز جمعه ۱۴ خردادماه* از شبکه‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و سایت و صفحات KHAMENEI.IR در شبکه‌های اجتماعی به‌صورت زنده پخش خواهد شد.
معرفی کتاب 📒 🔻درباره کتاب‌: مسجد در مکتب روح‌الله همیشه در این 4دهه منشاء اتفاقات بزرگ بوده است. حالا سربازان روح‌الله در مساجد خود صاحب مکتب شده‌اند. هر کدامشان نیازهای به‌روز انقلاب و نظام را می‌شناسند و پاسخی درخور و فعال ارائه می‌کنند. کارهای روی زمین‌مانده نظام را به دوش می‌گیرند و گمنامانه و در غربت، نهضت خمینی را به پیش می‌برند. نمونه آخرینش مکتب مصطفی صدرزاده در مسجد امیرالمؤمنین است. مکتب مصطفی در مسجدش، نمونه کوچکی از مکتب حضرت مصطفی در مسجدالنبی است. در این کتاب به روش علمی الگوی تربیتی مصطفی صدرزاده به دقت و با ظرافت بیان شده است. خواندن این کتاب برای فعالان مسجدی بسیار پیشنهاد می‌شود. 📄 ناشر: انتشارات راه‌یار @davat_namaz
یاغافر مدرسه دانشجویی قرآن و عترت اصفهان با هماهنگی مدرسه جهاد و تبلیغ برگزار می کند: *«چگونه صادق شویم؟»* سیر مراتب رسیدن به مقام صدق در مراحل رشد انسان *«استاد احمدرضا اخوت»* زمان: ۱۵ و ۱۶ خردادماه ⏰ساعت هشت‌ونیم صبح *مکان: خیابان مدرس، خیابان شهید ضابط‌زاده، کوچه مهرآبادنو، کوچه توکل.* صوت سخنرانی و مداحی این جلسه همزمان از طریق نشانی زیر به صورت مجازی پخش خواهد شد. https://tadabbor.quranetratschool.net/ch/fahmeghoran آدرس کلاس حضوری در گروه : ble.im/join/OTgwMjZhYT
﷽ نکاتی در مورد آموزش احکام: 💦 تاکیدهای زیاد روی احکام نجاسات اغلب بچه ها را وسواسی می کند. بعضی چیزها مثل احکام نجاست، برای او خیلی پررنگ می شود ولی برخی چیزها خیلی کم رنگ است و نادیده گرفته می شود. نه اینکه احکام را نباید گفت، احکام باید جاری باشد. کلاس بندی کردن احکام مشکل به وجود می آورد. @davat_namaz
پس از شهادت امام صادق علیه السلام همسرش، ام حمیده، به ابوبصیر عرض کرد: «اگر هنگام احتضار امام صادق علیه السلام اینجا بودی، صحنه عجیبی می‌دیدی: او در آخرین لحظات چشم‌هایش را گشود و فرمود *«تمام خویشان مرا جمع کنید.» * وقتی همه خویشان و بستگان بر بالینش جمع شدند، امام نگاهی به آنان کرد و فرمود: *«شفاعت ما به هر کس که نماز را سبک بشمارد نخواهد رسید»* ◾️ شهادت مظلومانه امام جعفر صادق علیه السلام را تسلیت عرض می‌نماییم. 🤲 انشالله با عنایت و دعای حضرت، نمازهایمان ارتقا پیدا کند و مشمول شفاعت ایشان شویم. @davat_namaz
▪️السلام علیک یا صادق آل محمد ❓چگونه فرزندانی صادق تربیت کنیم؟ در هفت سال اول: تحقق وعده‌ها از سوی والدین خیلی مهم است‌. بچه‌ها صدق را با وعده می‌شناسند. پس اگر بخواهیم گوهر صدق را در کودک فعال کنیم، باید به وعده‌های خود عمل کنیم و وعده‌هایی بگذاریم که می‌توانیم به آن عمل کنیم. در غیر اینصورت او یاد می‌گیرد که می‌توان در دنیا صادق نبود. ✅ بر همین اساس، خوب است والدین به بچه‌ها وعده وعیدهایی بدهند و به آنها بصورت درست عمل نمایند تا آنها با مفهوم صدق آشنا شوند. ❌ بازی‌هایی که براساس بلف زدن و زیرش زدن هستند، به شدت آسیب زننده می‌باشند. 📚 استاد اخوت در حدیثی از امام کاظم علیه السلام آمده است: هرگاه به کودکان وعده دادید، بدان وفا کنید؛ چرا که آنان بر این باورند که شما روزى شان را مى دهید. بى گمان، خداوند عز و جل آن گونه که به خاطر زنان و کودکان خشمگین مى شود، براى چیز دیگرى خشم نمى گیرد. 📚 الکافی: ج۶، ص۵۰ ادامه دارد... @davat_namaz