1_6329625903.mp3
37.74M
#مقتل_شناسی
جلسه سوم
#استاد_دهبان
📌حوزه علمیهی امام کاظم علیهالسلام
۲۹/مردادماه/۱۴۰۲
▪️موضوعات:
🔸️معرفی کتاب
🔸️اشتباهات درباره برخی ائمه
🔸️برخی خلط مبحث ها
🔸️گذری بر روش پژوهش در مقاتل
🔸️نمونه تطبیقی درباره حضرت علی اصغر
👈گروه مقتل شناسی؛
https://eitaa.com/joinchat/487391740Cd30275b357
لینک کانال استاد دهبان:
@dehban_ir
1_6345009141.mp3
29.1M
#مقتل_شناسی
جلسه چهارم
#استاد_دهبان
📌حوزه علمیهی امام کاظم علیهالسلام
۳۰/مردادماه/۱۴۰۲
▪️موضوعات:
🔸️معرفی کتاب
🔸️کوفه شناسی و کوفه پژوهی
🔸️واقعه عاشورا
🔸️تفاوت بین اصحاب الحسین، راویان، شهداء کربلا و اختلاف عدد یاران و...
🔸️گودال داشتن یا نداشتن دشت کربلا
🔸️سر به محمل کوبیدن حضرت زینب
👈گروه مقتل شناسی؛
https://eitaa.com/joinchat/487391740Cd30275b357
لینک کانال استاد دهبان:
@dehban_ir
1_6345013269.mp3
25.07M
#مقتل_شناسی
جلسه پنجم
#استاد_دهبان
📌حوزه علمیهی امام کاظم علیهالسلام
۳۱/مردادماه/۱۴۰۲
▪️موضوعات:
🔸️مسائلی که نرسیدیم در این دوره بیان کنیم
🔸️منابع عاشورا
🔸️کارهای انجام نشده در مقاتل
🔸️فایده تفکیک و جمع آوری نقل های مقاتل به مناسبت راویان
🔸️نمونه تطبیقی در سلیمان بن مهران اعمش
🔸️نمونه تطبیقی در امام باقر
🔸️نمونه تطبیقی حمید بن مسلم
🔸️نمونه تطبیقی در عبد الله بن عمار بن عبد یغوث
🔸️نمونه تطبیقی در محمد بن زکریاء الغلابی
👈گروه مقتل شناسی؛
https://eitaa.com/joinchat/487391740Cd30275b357
لینک کانال استاد دهبان:
@dehban_ir
مهدی دهبان
♻️گلایه ای از شورای عالی حوزه علمیه(۴) 🔺️این روزها و این ساعات قطعا مهمترین و تاثیرگذارترین ساعات ت
♻️گلایه ای از شورای عالی حوزه علمیه(۵)
[بازآوری یک یادداشت]
✅ای کاش ساز و کاری برای رتبه بندی حوزه های علمیه و مراکز و موسسات سطوح عالی و... وجود داشت و کمی طلبه ها از سر درگمی خارج می شدند!
رتبه بندی های مختلفی در دنیا برای دانشگاه ها وجود دارد و این اعتبار آثار پیشینی و پسینی دارد. اما نبود چنین امکانی در حوزه علاوه بر بی بهره ماندن خدمات دهندگان و خدمات گیرندگان، نوعی حیرت را نیز به وجود آورده است. حیرتی که مدام از اساتید می پرسند کدام موسسه بهتر است؟ چرا؟ و با پاسخ های متعدد و متنوع مواجهه می شوند و گاهی حتی تردیدشان رو به فزونی می رود.
🟢ساز و کار رتبه بندی حوزه های علمیه و مراکز حوزوی چه باید باشد؟
برای شروع بحث می شود یک ترسیم ابتدایی ارائه کرد:
حوزه مطلوب در چند ساحت باید بررسی شود، بعد باید در این ساحت ها امتیازدهی نمود:
یکم علم
🔹️میزان تولید علم و حل مسئله
🔹️خروجی مقالات و پژوهشهای علمی
🔹️برگزاری دوره های علمی توسط اساتید برجسته
🔹️دعوت از اساتید تراز
🔹️برنامههای منظم تکمیلی علمی مانند طرح ارتقای علمی اساتید و...
دوم اخلاق
🔹️ رعایت آداب طلبگی توسط همه طلاب و اساتید
🔹️رضایت از طلبگی توسط همه طلاب و اساتید
🔹️برگزاری نماز جماعت های پر شور و هیئت های منظم
🔹️اردوی های زیارتی
🔹️رعایت آداب زبانی، خوش اخلاقی در رفتار و فعالیت اجتماعی
🔹️داشتن هویت طلبگی و اهداف عالی برای مسیر طلبگی
سوم روان
🔹️متعادل ومتعارف بودن رفتارها
🔹️رصد منظم مشاورهای کارکشته
🔹️برگزاری دوره های مهارت افزایی رفتارهای اجتماعی
چهارم جسم
🔹️کیفیت غذا و سالم زی بودن آن
🔹️ورزش مناسب
پنجم مهارت
🔹️وجود بستر مناسب فراگیری مهارت های مناسب با هر پایه تحصیلی
🔹️تفکیک مهارت ها بر اساس ساحت های انسانی طلبه، مانند مهارتهای تحصیلی ، پژوهشی، اجتماعی و... و ارائه طرحی جامع و دارای زمانبندی برای فراگیری
و شماره ششمی را می توان به میزان عمق و درک سیاسی اختصاص داد.
@dehban_ir
هدایت شده از مهدی دهبان
سخنرانی عفاف و حجاب.mp3
18.71M
🔴عفاف و حجاب🔴
🟢سخنرانی در جمع کارکنان مجموعه فروشگاه های اتکا ۱۳۹۶
🟠مهدی دهبان
⚪شهرری، تهران
🟡چرا بی حجاب می شویم؟
🟤از دست ندهید، نگاه نویی به مساله حجاب
#حجاب
#شهید_غیرت
#زن_عفت_افتخار
https://eitaa.com/dehban_ir
هدایت شده از مهدی دهبان
آواره
🍀عیسی خشاب گوید: به امام حسین (علیهالسلام) گفتم: «آیا شما صاحب الامر هستید؟» فرمود:
🍀خیر، ولی صاحب الامر طرید (- رانده شده) و شرید (-آواره) است و خون خواه پدرش و دارای کنیۀ عمویش میباشد... «لا و لکن صاحب هذا الامر الطرید الشرید الموتور بابیه المکنی بعمه...»
📚شیخ صدوق، محمد بن علی، کمال الدین و تمام النعمة، ج۱، ص۳۱۸، باب ۳۰، ح ۵.
#امام_زمان
#امام_حسین
https://eitaa.com/dehban_ir