eitaa logo
درایت
234 دنبال‌کننده
99 عکس
59 ویدیو
69 فایل
نکاتی ویژه از معارف قرآن و اهل بیت علیهم السلام ارتباط با مدیر کانال: @yahyaab
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از تاملات قرآنی - روایی
2.pdf
3.04M
📚 گفتارهای موضوعی آیت الله میرباقری ـ جلد۵ «رزقهای محرم(۲) ـ زیارت و شفاعت» 📌 نسخه مناسب چاپ در ابعاد A4 ۵ 🔘 @mirbaqeri_tafsir
هدایت شده از تاملات قرآنی - روایی
3.pdf
3.31M
📚 گفتارهای موضوعی آیت الله میرباقری ـ جلد۵ «رزقهای محرم(۳) ـ محبت» 📌 نسخه مناسب چاپ در ابعاد A4 ۵ 🔘 @mirbaqeri_tafsir
💥حکمت تاریخ: نگرشی بر فلسفۀ تاریخ در پرتو معارف قرآن و اهل بیت علیهم السلام. این کتاب، حلقهٔ وصل جهان‌نگریِ «ولایت الهیه» و نظام ولایت اجتماعی «حکمت حکومت» است. حکمت تاریخ، نگرشی حِکمی به موضوعاتِ مطرح در فلسفۀ تاریخ است که در آن، مبدأ، مسیر و منتهای تاریخ و اصول حاکم بر تکامل تاریخ اجتماعی بشر با شیوه‌ای استنادی، از معارف ثقلین استظهار می‌گردد‌. به بیان دیگر، حکمتِ مضاف به تاریخ، که از آن به حکمت تاریخ تعبیر می‌شود، نظریۀ تکامل تاریخ را بر پایۀ نظام معارف وحیانی تبیین و تشریح می‌کند. حکمت تاریخ صرفاً مولودِ یک ضرورت نظری نیست، بلکه این دانش از حلقه‌های پیوند بین اعتقادات دینی و برنامه‌ریزی اجتماعی محسوب می‌شود؛ چراکه بدون یک تحلیل روشن و روشمند از تاریخ اجتماعی بشر و شناخت عوامل دخیل در پیشرفت یا عقبگرد تاریخ اجتماعی، امكان برنامه‌ریزی جامع و معطوف به آینده وجود نخواهد داشت. این کتاب در ۴۱۲ صفحه با قیمت ۱۱۰ هزار تومان با همت «کارگروه تدوین حکمت» تولید و با تلاش «نشر تمدن نوین» به زیور طبع آراسته شد. 👈 پی‌نوشت: توزیع کتاب، موکول به آیین رونمایی از آن، بعد از دهه محرم شده است.
هدایت شده از فلسفه تابع وحی
گزیده ای از گزیده ای از معارف توحیدیگزیده ای از معارف.mp3
4.63M
تفسیر اتقان الصنع، روابط مخلوقات و برهان فرا رابطه
🔶 تقطیع روایات و حذف قرائن آن مخل به اصالت ظهور نیست 🔸 مرحوم آیت الله خوئی و أمّا ما ذكره في منع الصغرى، من أنّ التقطيع مانع عن انعقاد الظهور، ففيه: أنّ ذلك يتم فيما إذا كان المقطع غير عارف باسلوب الكلام العربي، أو غير ورع في الدين، إذ يحتمل حينئذ كون التقطيع موجباً لانفصال القرينة عن ذيها لعدم معرفة المقطع أو لتسامحه في التقطيع، و كلا هذين الأمرين منتفيان في حقّ الكليني (قدس سره) و أمثاله من أصحاب الجوامع، فإذا نقلوا روايةً بلا قرينة نطمئن بعدمها، بل لا يبعد دعوى القطع به، إذ التقطيع إنّما هو لارجاع المسائل إلى أبوابها المناسبة لها، مع عدم الارتباط بينها، لأنّ الرواة عند تشرّفهم بحضرة الإمام (عليه السلام) كانوا يسألون عن عدّة مسائل لا ربط لإحداها بالاخرى، كما هو المتعارف في زماننا هذا في الاستفتاءات، فأتعب علماؤنا الأعلام أنفسهم في تبويب المسائل و إرجاع كل مسألةٍ إلى بابها المناسب لها مع الجهد و الدقّة، تسهيلًا للأمر على المراجعين، و لو لا ذلك لزم الفحص من أوّل كتاب الكافي مثلًا إلى آخره لاستنباط مسألة واحدة. و هذا النحو من التقطيع غير قادح في انعقاد الظهور، كما لعلّه ظاهر. 📚مصباح الأصول، ج‏1، ص: 142 🏠@deraiat
🔶استادعشایری: در مذمت جامعه ای است که وقتی کسی قدرت و ثروت داشته باشد، بدی هایش را نمی بینند و برایش فضیلت تراشی میکنند و وقتی قدرت و ثروتش را از دست میدهد، حاضر نیستند حتی قدر متقین از فضائل شخصی او را بپذیرند. گویا جمع شدن مردم در اطراف کسی که ثروت و قدرت دارد(همراه با چاپلوسی و اثبات فضائل دروغین برای قدرتمندان و ثروتمندان)، مجازا به دنیا نسبت داده شده، یعنی این مردم هستند که فضائل دیگران را به او عاریه میدهند اما امام ع این عاریه دادن را به دنیا نسبت داده اند. و بالعکس از نظر تاریخی امویان یکی از مهمترین مصداقهای فراز اول این جمله هستند که همه فضائل و محاسن امیرالمؤمنین به خاطر ثروت و قدرتشان به آنها عاریت داده شد و یکی از مهمترین مصداقهای فراز دوم جمله نیز خود امام هستند که فضائلشان انکار شد گویا دنیای امویان محسان ایشان را در ذهن مردم از ایشان سلب کرد
آیت الله جوادی آملی.mp3
366.8K
🎙آیت الله العظمی جوادی آملی: «اگر کسی استعداد دارد، وقتش را به موبایل بگذراند به فضای مجازی بگذراند به روزنامه بگذراند به این و آن بگذراند و این معارف بلندی که در و  و  است که حرف‌های آسمانی است اینها به زمین آوردند، اینها را یاد نگیرد، این شخص عمرش را تلف کرده است» درس تفسیر ۹۶/۷/٣٠ @tollabolkarimeh
هدایت شده از استاد مددی
💢 روش تفسیر 💠 نقد رجوع مستقل به قرآن مشکل روش آقای طباطبایی (ره) که تفسیر قرآن به قرآن، رویاتی است که میگوید تنهایی سراغ قرآن نروید و باید رجوع شما با روایات باشد. گفته نشود که روایاتی داریم که اخبار باید به قرآن عرض شود و اگر موافق با کتاب بود اخذ شود چراکه موافقت و مخالفت خبر با کتاب حدی نیست بکله شواهدی است یعنی مثل عمل به ثقه که حدی نیست که یک خط بکشی که هرکه ثقه بود رد شود هر که نبود رد نشود بلکه یعنی در چارچوب قرآن باشد. ایضاً گفته نشود که قرآن که اینکه تِبْيَانًا لِّكُلِّ شَيْءٍ ‎﴿النحل: ٨٩﴾‏ پس تبیان خودش هم باید باشد پس قرآن به قرآن قابل تفسیرست چراکه این تبیان کل شئ را همه میفهمند یا افراد خاص؟ و متقین که هُدًى لِّلْمُتَّقِينَ ‎﴿البقرة: ٢﴾‏ است و طبعاً باید درجه تمام مراد باشد ‏ الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ اینها درجات دارد و عملاً هم دیده شده که برداشتها و تاثرات از قرآن متفاوت بوده است و الان هم با تمسک همین قرآن آدم کشته میشود و لذا نباید حدی باشد و روایات باید در چارچوب قرآن باشد ولی اینکه حدی باشد این درست نیست. 📚درس خارج فقه جلسه 40، سه شنبه 11 آبان، 1395 🏠@ostadmadadi
9.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 استاد میرباقری هیئت مکانی برای تجربه زیست حسینی ..‌
22.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خاطره ای بسیار جالب از آیت الله قاضی درباره حضرت امام و انقلاب اسلامی