eitaa logo
#ققنوس_آتشین🚩🏴
461 دنبال‌کننده
281 عکس
719 ویدیو
3 فایل
فرصت توسط بسیاری از مردم از دست می‌رود، زیرا فرصت در لباس کار است.
مشاهده در ایتا
دانلود
☑ 3 قانون معجزه گر در ارتباطات: 🎯قانون اول:با علاقه گوش کنید. با ابراز کلماتی مانند راستی، آره، عجب و تکان دادن اجزای صورت و دست، توجه خود را به طرف مقابل نشان دهید. 🎯قانون دوم: از قطع صحبت طرف مقابل بپرهیزید. قطع کردن صحبت، برای کسی که این کار را انجام می دهد، شاید خیلی طبیعی باشد؛ ولی در طرف مقابل حس نارضایتی و افکار منفی ایجاد می کند. 🎯قانون سوم: سوالات خود را ماهرانه با طرف مقابل مطرح کنید. سوال می تواند آغازگر صحبت و ادامه ی آن، یا اسباب توقف و ناتمام ماندن آن گردد. بعضی ها به طور طبیعی، کم حرف هستند؛ در برخورد با این اشخاص باید زمینه ی صحبت با آنها را فراهم ساخت. گاهی یک سوال دقیق و حساب شده، می تواند به گونه ای اعجاب انگیز، آنها را به صحبت کردن تشویق کند؛ اما پرسشی نابهنگام، طعنه آمیز و بی تناسب، می تواند جلوی ادامه صحبت را بگیرد. 🔹️ما را در نرم‌افزار ایتا دنبال کنید: @diba_313 🤳 ─┅═ঊঈ☘️🌼🍀 ঊঈ═┅─
💢چند دلیل تنفر کارمندان از مدیران 43 درصد کارکنان می گویند که کارهای خوب آنها دیده نمی شود. خیلی از کارکنان ناخشنودند، چرا که بر این باورند که مدیر آنها به کار خوبشان ارج نمی دهد.آنها مشتاق تشویق و بازخور مثبت هستند، اما احساس می کنند سرپرستان آنها در تمجید و تقدیر از آنها دچار کوتاهی می شوند زمانیکه: تصمیمات خوبی می گیرند؛ ریسکهای تجاری معقولی را می پذیرند.؛ کمک شایان توجهی در خلال جلسات می کنند؛ ایده های نویی را مطرح می کنند. یکی از نشانه های یک سازمان سالم، وجود جوی مبتنی بر تقویت مثبت و قدرشناسی است. در این سازمانها باید از سرپرستان شنید که به کارکنان می گویند: ▫️نکته خوبی است؛ ▫️از صحبت کردن با شما لذت بردم؛ ▫️واقعا قابل ستایش است؛ ▫️چه خوب؛ ▫️چه عالی؛ ▫️مرسی؛ ⭕️شش دلیل عمده که مدیران در تقدیر از کارکنان خود کوتاهی می کنند : 1.آنها کارکنان را برای بهره کشی و سخت کوشی بدون تشکر می خواهند. 2.آنها به کارکنان به چشم هزینه تا یک دارایی با ارزش و سرمایه گذاری می نگرند. 3.آنها درک نمی کنند که تقدید و شناسایی چقدر برای کارکنان اهمیت دارد. 4.آنها فاقد سطح مناسب هوش عاطفی هستند. برای آنها تشکر از کارکنان کاری بیزار کننده و عبث است. 5.آنها نمی دانند که چگونه به سبکی مدبرانه از کارشناسانشان تشکر کنند که خالص و واقعی به نظر آید ونه ریاکارانه. 6.آنها خودشان هیچ گاه مورد تقدیر سرپرستانشان قرار نگرفته‌اند. 🔹️ما را در نرم‌افزار ایتا دنبال کنید: @diba_313 🤳 ─┅═ঊঈ☘️🌼🍀 ঊঈ═┅─
💢 عامل ایکس در مدیریت در اواخر دهه 1940 مطالعات بسیاری توسط مشاوران مدیریتی در اروپا برای مقایسه بازده کارخانه‌های خودروسازی انگلستان با آلمان غربی انجام شد. نتیجه این بود که میزان تولید در کارخانه‌های اتومبیل‌سازی آلمان 4 برابر بیشتر از کارخانه‌های انگلستان است. در تحقیقاتی که در آن زمان انجام شد مشخص گردید که این تفاوت بهره‌وریرا نمی توان با عوامل مربوط به مواد اولیه و تکنیک توضیح داد،‌ به «عامل ایکس» معروف شد. کشف عامل ایکس که اکنون عامل روانشناختى نامیده می‌شود، منجر به انقلابی در مدیریت در 60 سال اخیر شد. با بررسی عوامل روانی که تعیین‌کننده عملکرد و بهره‌وری هستند، می‌توانید تفاوت زیادی در اثربخشی خود به عنوان مدیر و توانایی‌تان در کسب نتایج ایجاد کنید: ▪️ خود انگاره خود انگاره مانند مرکز فرماندهی است که در هسته شخصیت و بهر‌ه‌وری قرار گرفته است. این همان چیزی است که عملکرد، رفتار و بازده فرد را هدایت می‌کند. همه تغییرات و پیشرفت‌‌ها در عملکرد و رفتار بیرونی با بهبود خودانگاره آغاز می‌شود؛ به عبارت دیگر،‌ همه تغییرات در دنیای بیرونی با تغییرات در دنیای درونی فرد آغاز می‌شود. خودانگاره از سه جزء تشکیل شده است: 📌فرد آرمانی: تصویری موجز از هویت ایده‌آل فرد در زندگی است. این تصویر متشکل از اهداف،‌‌‌ آرزوها،‌ امیدها و ایده‌آل‌هایی است که فرد درباره خودش و شخصی که شاید بتواند در آینده باشد،‌ دارد. 📌تصویر فرد از خود: تصویری موجز از هویت ایده‌آل فرد در زندگی است. این تصویر متشکل از اهداف،‌‌‌ آرزوها،‌ امیدها و ایده‌آل‌هایی است که فرد درباره خودش و شخصی که شاید بتواند در آینده باشد،‌ دارد. 📌خودباوری: خودباوری یعنی «میزان علاقه شما به خودتان» ▪️ نقش مدیر مدیر برای ایجاد و تقویت خودباوری در هر کارمند هفت روش دارد: 1. چالش: به افراد وظایفی واگذار کنید که باعث پیشرفت آن‌ها شود. هر چه افراد چالش‌های بیشتری را در کارشان تجربه کنند،‌ مشارکتی‌تر می‌شوند و احساس مثبت‌تری نسبت به خود دارند. 2. آزادی: به افراد اختیار کافی برای انجام کارها بدون نظارت دقیق بدهید. هرچه برای انجام کار به روش خودشان آزادتر باشند، احساس بهتری نسبت به خود خواهند داشت. 3. کنترل: برای بررسی کارها، گرفتن بازخورد و بحث درباره کار، زمان‌‌های منظمی را تعیین کنید. هرچه کارمندان بازخوردهای منظم‌تری در مورد عملکردشان دریافت کنند، احساس بهتری خواهند داشت و کارشان را ارزشمندتر می‌دانند. 4. احترام: وقتی نظر افراد را جویا می‌شوید و با دقت به آن‌ها گوش می‌دهید، بیشتر احساس ارزش و اهمیت می‌کنند. با گوش سپردن دقیق به نظرات دیگران و توجه به آن‌ها – حتی اگر به عنوان مدیر بر اساس اطلاعات آن‌ها عمل نکنید – نشان می‌دهید که به منحصربه‌فرد بودن هر شخص احترام می‌گذارید. 5. صمیمیت: هر چه افرادتان بیشتر ببینند که آن‌‌ها را دوست دارید و علاوه بر کارمند به عنوان انسان به آن‌ها اهمیت می‌دهید، عملکرد بهتری خواهند داشت. اگر با افرادتان مانند دوستان خود و امتداد طبیعی «خانواده» شرکت رفتار کنید،‌ باعث می‌شوید که بیشتر احساس آرامش، امنیت و اهمیت کنند. 6. تجربیات موفق: کلید ایجاد خودباوری و خودانگاره محول کردن وظایفی به افراد است که بتوانند آن‌ها را با توجه به میزان تجربه و مهارتشان با موفقیت انجام دهند. وقتی کاری را به انجام می‌رسانند، موفقیت آن‌ها را تشخیص داده و به شکل خصوصی و عمومی قدردانی کنید تا احساس «برنده‌» بودن داشته باشند. 7. انتظارات مثبت: شاید این نیرومندترین انگیزه‌ساز باشد. هیچ‌چیز بیش از اینکه افراد حس کنند رئیسشان به خوبی و شایستگی آن‌ها و توانایی‌شان برای انجام درست کار اعتقاد دارد، باعث افزایش خودباوری و بهبود عملکرد نمی‌شود. شرکت‌‌های موفق محیطی ایجاد می‌کنند که افراد در آن احساس فوق‌العاده‌ای نسبت به خود دارند. درک نقش خودانگاره در رفتار، نقطه شروع اثربخشی در مدیریت و انگیزش است. 🔹️ما را در نرم‌افزار ایتا دنبال کنید: @diba_313 🤳 ─┅═ঊঈ☘️🌼🍀 ঊঈ═┅─
#ققنوس_آتشین🚩🏴
✍ آزادی و محدودیت در تربیت فرزند جلسه دوم_ قسمت چهاردهم(۴دقیقه) نام استاد: دکتر الهی منش #ققنوس_آ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍ آزادی و محدودیت در تربیت فرزند جلسه دوم_قسمت پانزدهم (۵۷ثانیه) نام استاد: دکتر الهی‌منش 🔹️ما را در نرم‌افزار ایتا دنبال کنید: https://eitaa.com/diba_313 ─┅═ঊঈ☘️🌼🍀 ঊঈ═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍ نکات معرفتی و روانشناسی نام استاد: دکتر عزیزی (۱دقیقه و۵۵ثانیه) 🔹️ما را در نرم‌افزار ایتا دنبال کنید: https://eitaa.com/diba_313 ─┅═ঊঈ☘️🌼🍀 ঊঈ═┅─
✍روانشناسی_عوامل پیدایش شك و سوءظن بین زن و شوهر: 1) گاهی علاقه و عشق شدید زن و شوهر به همدیگر، عاملی می شود برای سوءظن. مثلاً چون مرد، همسرش را خیلی دوست دارد و او را تنها متعلق به خود می داند، از این که با دیگری صحبت کند، عذاب می کشد و یا مانع فعالیت های اجتماعی او می شود. در واقع، به نوعی سرکوب کردن حس اعتماد و استقلال در شخصیت زن صورت می گیرد. اینجاست که اگر زن در نوع سلیقه، رفتار و گفتار در خانه و در اجتماع، مطابق خواسته شوهرش عمل نکند، بدگمانی و سوءظن میان آن دو را در پی خواهد داشت. 2) گاه کسانی وقتی وارد زندگی مشترک می شوند، متوجه می گردند که طرف مقابل از لحاظ سلیقه و نگرش با ذهنیت ایده آل او متفاوت است و این، باعث ایجاد حس نفرت و بدبینی در افکار شخص مقابل می شود و با گذشت زمان به خیال پردازی و درون گرایی و سرانجام به گمان های ناروا و سوءظن می انجامد. 3) نوع تربیت خانوادگی، در تعیین مسیر زندگی مشترک نقش بسزایی دارد. اگر محیط خانوادگی پیش از ازدواج، مثبت نگری، امنیت و حس اعتماد را در طول زندگی تقویت نکرده باشد و در الگوپذیری از پدر و مادر، فقط به نکات منفی زندگی توجه شده باشد، زندگی مشترک چنین زوج هایی به بدگمانی ختم می شود. آنها پیوسته نکات منفی یکدیگر را می بینند. 4) گاهی دخالت ها و حسادت های بیجا از سوی اطرافیان و خبرها و تحلیل های دروغین آنها، در ایجاد حس بدبینی و سوءظن همسران کاملاً مؤثرند. 🔹️ما را در نرم‌افزار ایتا دنبال کنید: @diba_313 🤳 ─┅═ঊঈ☘️🌼🍀 ঊঈ═┅─
✍روانشناسی سوال‌ِشما_من خیلی فکرای منفی میکنم واین فکرا خیلی اذیتم میکنه حتی روی کاغذ مینویسم ولی از ذهنم پاک نمیشه باید چیکار کنم ؟ -اول بدونید دقیقا چه افکاری هستند که مزاحم شما هستند وبه شما احساس بدی می دهند. -دوم باید بتوانید به این افکار از زاویه ای دیگری نگاه کنید که به شما احساس بهتری بدهند. -سوم اینکه باید بتوانید افکار مثبت را با افکار منفی جایگزین کنید. بهتره افکار خودتان را به چالش بکشیدو فقط آنهایی را انتخاب کنید که به شما احساس بهتری می دهند. برای رهایی از افکار مزاحم اصلاو اصلا به آنها پروبال ندهید. آنها به منزله علف های هرز می باشند. به آنها بی محلی کنید.بی توجهی کنید که در ادامه راهکار میدم بهتون با ما همراه باشید. یک راهکارعملی برای رهایی از افکارمزاحم : یک بازه زمانی ده روزه انتخاب کنید در این ده روز,روزه ی فکری بگیرید. به این شکل که اصلا فکر منفی نداشته باشید. فقط ده روز. از موقع بیداری تا خواب.هروقت فکر منفی به سراغتان آمد با خودتان بگویید من روزه ام این فکر را به بعد موکول می کنم. اگر ناخودآگاه فکر منفی به سراغ شما آمد اشکالی ندارد.به محض اینکه متوجه شدید دیگر ادامه ندهید. ولی اگر خودآگاه و عمدی فکری منفی کردید باید روزه را از سر بگیرید. یعنی آن روز حساب نیست و از فردای آن روز باید مجددا شروع کنید.شاید این تمرین به ظاهر کوچک و ساده باشد. ولی اعجاز می کند. ذهن شما را مثبت تربیت می کند. به این شکل ذهن خودتان را طوری تربیت کنید که مثبت باشد و به دنبال آن اتفاقات مثبتی درزندگی شما رخ دهد. 🔹️ما را در نرم‌افزار ایتا دنبال کنید: @diba_313 🤳 ─┅═ঊঈ☘️🌼🍀 ঊঈ═┅─
#ققنوس_آتشین🚩🏴
✍ نکات معرفتی_ هنر پدر و مادر بودن ما چقدر با بچه‌های خود صحبت میکنیم و چگونه ؟ نام استاد: استاد پو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍ نکات معرفتی_هنر پدر و مادر بودن ما چقدر با بچه‌های خود صحبت میکنیم و چگونه ؟ نام استاد: استاد پوراحمد خمینی قسمت بیست‌ویکم(۲دقیقه و۱۷ثانیه) 🔹️ما را در نرم‌افزار ایتا دنبال کنید: https://eitaa.com/diba_313 ─┅═ঊঈ☘️🌼🍀 ঊঈ═┅─
💢چند دلیل تنفر کارمندان از مدیران 43 درصد کارکنان می گویند که کارهای خوب آنها دیده نمی شود. خیلی از کارکنان ناخشنودند، چرا که بر این باورند که مدیر آنها به کار خوبشان ارج نمی دهد.آنها مشتاق تشویق و بازخور مثبت هستند، اما احساس می کنند سرپرستان آنها در تمجید و تقدیر از آنها دچار کوتاهی می شوند زمانیکه: تصمیمات خوبی می گیرند؛ ریسکهای تجاری معقولی را می پذیرند.؛ کمک شایان توجهی در خلال جلسات می کنند؛ ایده های نویی را مطرح می کنند. یکی از نشانه های یک سازمان سالم، وجود جوی مبتنی بر تقویت مثبت و قدرشناسی است. در این سازمانها باید از سرپرستان شنید که به کارکنان می گویند: ▫️نکته خوبی است؛ ▫️از صحبت کردن با شما لذت بردم؛ ▫️واقعا قابل ستایش است؛ ▫️چه خوب؛ ▫️چه عالی؛ ▫️مرسی؛ ⭕️شش دلیل عمده که مدیران در تقدیر از کارکنان خود کوتاهی می کنند : 1.آنها کارکنان را برای بهره کشی و سخت کوشی بدون تشکر می خواهند. 2.آنها به کارکنان به چشم هزینه تا یک دارایی با ارزش و سرمایه گذاری می نگرند. 3.آنها درک نمی کنند که تقدید و شناسایی چقدر برای کارکنان اهمیت دارد. 4.آنها فاقد سطح مناسب هوش عاطفی هستند. برای آنها تشکر از کارکنان کاری بیزار کننده و عبث است . 5.آنها نمی دانند که چگونه به سبکی مدبرانه از کارشناسانشان تشکر کنند که خالص و واقعی به نظر آید  ونه ریاکارانه. 6.آنها خودشان هیچ گاه مورد تقدیر سرپرستانشان قرار نگرفته اند. 🔹️ما را در نرم‌افزار ایتا دنبال کنید: @diba_313 🤳 ─┅═ঊঈ☘️🌼🍀 ঊঈ═┅─
👈اشتباهات مدیران که باعث آزردگی کارمندان می‌شود نتیجه تحقیقی نشان می دهد کارمندان حتی بیشتر از حقوق ناکافی و احساس بی‌ارزشی، از این که مدیرشان اسم آن‌ها را نمی‌داند دلخور هستند. در ادامه برخی از رایج‌ترین مسائلی که کارمندان را در محیط کار ناراحت می کند معرفی می کنیم: 📌 به مشکلات و اختلافات آن‌ها رسیدگی نمی‌شود 📌کارمند زحمت می‌کشد، مدیر سود می‌برد 📌هیچ پیشرفتی در کار وجود ندارد 📌کارفرما هیچ شور و اشتیاقی در آن‌ها به وجود نمی‌آورد 📌از کارمندان به اندازه‌ی کافی قدردانی نمی‌شود 📌به استراحت کارمندان اهمیت داده نمی‌شود 📌وظایف کارمندان نامشخص است 📌مدیران توجه کافی به کارمندان ندارند 📌مدیران نقاط ضعفی دارند 📌دریافت حقوق منصفانه نیست 📌مسائل کاری و پرداختی‌های شرکت شفاف نیست 📌کارمندان بازخوردی از کارفرما دریافت نمی‌کنند 📌کارمندان احساس بی‌ارزشی می‌کنند منبع: Entrepreneur 🔹️ما را در نرم‌افزار ایتا دنبال کنید: @diba_313 🤳 ─┅═ঊঈ☘️🌼🍀 ঊঈ═┅─
✍ ترک عادت‌های بد، ربطی به اراده قوی ندارد! متفکران زیادی اعتقاد داشته‌اند که انسان چیزی جز عادت‌هایش نیست. ارسطو فکر می‌کرد عادت‌ها هستند که از ما انسانهای نیک یا بد می‌سازند، سیسرو عادت را طبیعت ثانی می‌نامید و قرن‌ها بعد، ویلیام جیمز سخنان ارسطو را تکرار کرد و نوشت: "تمام زندگی ما تا آنجا که شکل معینی دارد، چیزی جز توده‌ای از عادتها نیست؛ عادت‌های عملی، احساسی و فکری. آنها به شکل مقاومت‌ناپذیری ما را به سوی سرنوشت‌ هدایت می‌کنند. 🔸اما اگر انسان توده‌ای از عادتها باشد پس جای تصمیم‌گیری‌های آگاهانه و قدرت اراده کجاست؟ هرچه باشد ما در طول عمرمان تصمیم‌هایی سرنوشت‌ساز می‌گیریم که می‌دانیم زندگی‌مان را تغییر خواهند داد. احتمالاً بهتر باشد که بگوییم زندگی ما ترکیبی از تصمیم‌ها و عادت‌هاست؛ یعنی کارهایی که آگاهانه انجام می‌دهیم و رفتارهایی که ناخودآگاه از ما سر می‌زند. 🔸وندی وود، استاد روانشناسی دانشگاه کالیفرنیا، می‌خواست بداند سهم هر کدام از این دو چقدر است. او آزمایشی طراحی کرد که در آن شرکت کنندگان طی دو روز تمام تجربیات خود را در لحظه ثبت می‌کردند. نتایج این تحقیق نشان داد که ۴۳ درصد از کل رفتارهای ما برآمده از عادت‌ها است. این سهم شاید کمتر از ۹۹ درصدی باشد که ویلیام جیمز از آن حرف می‌زد، اما همچنان بسیار تعیین‌کننده است. در واقع، مهمترین دلیلِ اینکه برخلاف وعده‌های کتاب‌های خودیاری، اراده ما بر همه چیز پیروز نمی‌شود، عادت‌هاست. 🔸دروغ بزرگی که کتابها و مرشدهای خودیاری می‌گویند همین است: "تصمیم بگیر تا تغییر کنی!" کافی است به سیگاری‌هایی که تصمیم گرفتند ترک کنند یا شب‌زنده‌دارانی که تصمیم گرفتند از این به بعد زود بخوابند، نگاه کنید تا متوجه شوید تصمیم‌ها چقدر زود فراموش می‌شوند. 🔸وندی وود می گوید اگر می‌خواهیم تغییر کنیم، باید بر چیز دیگری متمرکز شویم: عادت‌ها. ولی نکته مهم این است که بدانیم عادت‌ها ساز و کار مخصوص خودشان را دارند و اراده قوی برای تغییرشان کافی نیست. وندی وود در کتاب "عادت‌های خوب، عادت‌های بد" می‌گوید: "عادت‌ها با سرنخ‌ها و پاداش‌ها برانگیخته می‌شوند، پس راهِ ترک عادت های بد، نه در اراده قوی، بلکه در ساخت دوباره محیط‌مان به شیوه‌ای است که سرنخ ها و پاداش‌های رفتار بد را کاهش دهد." 👈بنابراین قدم اول این است: "محرک‌ها را پیدا کنید." اگر سیگار می‌کشید ابتدا به دقت بررسی کنید که چه چیزهایی باعث می‌شود دلتان بخواهد یک نخ دیگر بکشید. زمان و مکان خاصی؟ همنشینی با آدم خاصی؟ وضعیت روحیِ ویژه‌ای؟ وقتی محرک‌ها را پیدا کردید، برای آنها روتین‌های رفتاری جدید تعریف کنید. وقتی ناراحتید سیگار می‌کشید؟ سعی کنید هنگام ناراحتی یک فنجان قهوه برای خودتان دم کنید و بعد برای خودتان پاداش کوچکی در نظر بگیرید و فراموش نکنید: "اراده؛ عادت‌ها را تغییر نمی‌دهد." 🔹️ما را در نرم‌افزار ایتا دنبال کنید: @diba_313 🤳 ─┅═ঊঈ☘️🌼🍀 ঊঈ═┅─
#ققنوس_آتشین🚩🏴
✍چرایی داشتن هدف در زندگی قسمت چهارم(۶دقیقه) نام استاد: دکتر شاهین فرهنگ #ققنوس_آتشین 🔹️ما را در ن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍نکات روانشناسی_وقتی ما مردها برای کارهای کوچک مورد تایید قرار بگیریم..... نام استاد: دکتر فرهنگ (۲دقیقه و۱۵ثانیه) 🔹️ما را در نرم‌افزار واتساپ دنبال کنید: https://chat.whatsapp.com/LbaojCPjBYF9st8DrhDOpT 🔹️ما را در نرم‌افزار ایتا دنبال کنید: https://eitaa.com/diba_313 ─┅═ঊঈ☘️🌼🍀 ঊঈ═┅─
#ققنوس_آتشین🚩🏴
✍ نکات روانشناسی_نگرانِ فردا نباش نام استاد: مجتبی تمسکی (۲دقیقه و۱۸ثانیه) #ققنوس_آتشین 🔹️ما را در
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍ نکات روانشناسی_بدبختی یعنی عادت به خوشبختی نام استاد: مجتبی تمسکی (۱دقیقه) 🔹️ما را در نرم‌افزار واتساپ دنبال کنید: https://chat.whatsapp.com/LbaojCPjBYF9st8DrhDOpT 🔹️ما را در نرم‌افزار ایتا دنبال کنید: https://eitaa.com/diba_313 ─┅═ঊঈ☘️🌼🍀 ঊঈ═┅─
💢همیشه امیدوار باشید: سؤال اینجاست که چگونه انسانی امیدوار باشیم؟ ✅با هدفمند بودن و برنامه‌ریزی داشتن اگر شما بدانید که چه چیزهایی از زندگی می‌خواهید و اهداف و آرزوهایتان چیست همیشه امیدوار خواهید بود و ازآنجایی‌که امید اولین پله در طیف احساسات مثبت است شما احساسات مثبت بیشتری را تجربه خواهید کرد. مهم نیست که شما چقدر میدانید و آگاهی دارید زیرا قانون جذب به دانسته‌های شما پاسخ نمی‌دهد بلکه به احساسات شما پاسخ می‌دهد. شما فقط زمانی اهداف و آرزوها خود را جذب می‌کنید که با آن‌ها هم ارتعاش و هم فرکانس باشید و تنها راهی که نشان می‌دهد که شما هم ارتعاش و هم فرکانس هستید احساسات شما می‌باشد. اگر شما احساسات مثبت داشته باشید یا در واقع در طیف احساسات مثبت قرار داشته باشید با تمام اهداف و آرزوهای خود هم ارتعاش و هم فرکانس هستید و اگر احساسات منفی داشته باشید یا در واقع در طیف احساسات منفی قرار داشته باشید با هیچ‌کدام از اهداف و آرزوهای خود هم ارتعاش و هم فرکانس نیستید. 🔹️ما را در نرم‌افزار ایتا دنبال کنید: @diba_313 🤳 ─┅═ঊঈ☘️🌼🍀 ঊঈ═┅─
💢روانشناسی_سوال؟ •آیا قبل ازدواج باید مسایل خصوصی دوران مجردی رو به همسرمون بگیم؟ اگر فکر می کنی گفتن اسرارتان ضرورتی نداره و نگفتن آن آینده شما را تهدید نمی کنه گفتنش ضرورتی نداره ولی اگه احساس می‌کنید ممکنه مشکلی در آینده به وجود بیاره به طور کلی موضوع رو بیان کنید و اصلا در مورد جزییات چیزی نگیدو تاکید کنید که این مسائل مربوط به زمانی بوده که ایشون در زندگی شما نبودند... 🔹️ما را در نرم‌افزار ایتا دنبال کنید: @diba_313 🤳 ─┅═ঊঈ☘️🌼🍀 ঊঈ═┅─
✍روانشناسی_شش سؤال مهم كه پاسخ به آنها زندگى شما رو تغيير خواهد داد: ١)چه كسى در نبود شما بيشتر از همه غمگين خواهد شد؟ ٢)آيا زمان ارزشمندتون رو براى افرادى كه بايد صرف مى كنيد؟ ٣)دوست داريد چه ميراث و يادگارى از خود به يادگار بگذاريد؟ ٤)اگر ميدونستيد كه هيچكس شما رو قضاوت نخواهد كرد، چطور زندگى مى كرديد؟ ٥)چطور براى همه چيزهايى كه هم اكنون در اختيار داريد شكرگزارى مى كنيد؟ ٦)تصور كنيد كه در نود سالگى هستيد؛ در اين لحظه دوست داريد زندگى شما چطور گذشته باشد؟ 👈به خاطر داشته باشيد هميشه و در حال هستند كسانى كه شما رو قضاوت كنند، هرگز همه از ما راضى نخواهند بود پس طورى زندگى كنيد كه در برابر آينه لبخند رضايت هديه بگيريد. 🔹️ما را در نرم‌افزار ایتا دنبال کنید: @diba_313 🤳 ─┅═ঊঈ☘️🌼🍀 ঊঈ═┅─
💢هرگاه افکار مثبت داشته باشید؛ استعدادهای ذهنی و نیروهای درونی شما فعال می شوند و هرگاه افکار منفی و مخرب بر شما چیره شود؛ نیروها و استعداهایتان سرکوب شده و باعث شکست شما می گردد. وقتی می بینید که در احساسات منفی غرق شده اید؛ می توانید خیلی ساده از آن خارج شوید. کافی است به یک چیز زیبا فکر کنید یا مشغول کاری زیبا شوید و وقتی به این روش عادت کنید؛ زودتر از چیزی که فکر می کنید خالق زندگی خود خواهید شد. "در هیچ بازی برنده نمی شوید، مگر آن که آماده ی بُـرد باشید." 👈هــرگــز نـاامــید نــشو 🔹️ما را در نرم‌افزار ایتا دنبال کنید: @diba_313 🤳 ─┅═ঊঈ☘️🌼🍀 ঊঈ═┅─
#ققنوس_آتشین🚩🏴
✍ نکات روانشناسی نام استاد: خانم دکتر نیلچی‌زاده (۴دقیقه و۲۷ثانیه) #ققنوس_آتشین 🔹️ما را در نرم‌اف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍ نکات روانشناسی_درمانِ چشم‌زخم قسمت اول(۵دقیقه و۴۷ثانیه) نام استاد: خانم دکتر نیلچی‌زاده 🔹️ما را در نرم‌افزار واتساپ دنبال کنید: https://chat.whatsapp.com/LbaojCPjBYF9st8DrhDOpT 🔹️ما را در نرم‌افزار ایتا دنبال کنید: https://eitaa.com/diba_313 ─┅═ঊঈ☘️🌼🍀 ঊঈ═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍نذر فرهنگی_به خدا اعتماد کن... نام استاد: دکتر انوشه (۴۱ثانیه) 🔹️ما را در نرم‌افزار واتساپ دنبال کنید: https://chat.whatsapp.com/LbaojCPjBYF9st8DrhDOpT 🔹️ما را در نرم‌افزار ایتا دنبال کنید: https://eitaa.com/diba_313 ─┅═ঊঈ☘️🌼🍀 ঊঈ═┅─
💢محققان هاروارد: افرادی که بیشتر سوال می‌‌‌پرسند، دوست‌‌‌داشتنی‌‌‌ترند: 👈در خیلی از موقعیت‌‌‌ها مثل جلسات کاری با افراد جدید یا جلسات فروش با شرکت‌های دیگر، به جز بخش‌‌‌ صحبت‌‌‌های فنی و رسمی کاری، تاثیرگذاری بر طرف مقابل بسیار مهم است. چطور می‌توانید مطمئن شوید که در هر یک از این سناریوها رد پای درستی از خود به جای می‌‌‌گذارید؟ برای درست ارتباط گرفتن چه باید گفت؟ و بهترین روش برای همراه کردن افراد در مکالمات چیست؟ 👈دانشگاه هاروارد در سال ۲۰۱۷ یک نظرسنجی انجام داد و شرح آن را در مقاله‌‌‌ای در نشریه HBR به چاپ رساند. نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد راز دوست‌‌‌داشتنی‌‌‌تر بودن و ارتقای پیوندهای میان‌‌‌فردی، مودب بودن، مفید بودن یا شوخ‌‌‌طبع بودن نیست. کسانی که بیشتر سوال می‌‌‌پرسند، دوست‌‌‌داشتنی‌‌‌ترند. 👈افراد دوست دارند زیاد در مورد خودشان صحبت کنند، به‌‌‌ویژه وقتی می‌‌‌خواهند بر شخص مقابل اثر بگذارند. اما این استراتژی مناسبی برای اثرگذاری مثبت نیست. 👈شما وقتی می‌توانید بر دیگران اثر بگذارید که با پرسیدن سوالاتی در مورد زندگی، افکار و احساسات آنها در موردشان اشتیاق به خرج دهید و تمرکز مکالمه را از خودتان به سمت فرد مقابل تغییر دهید. 👈اما یک مساله هم وجود دارد. طبق یافته‌‌‌های این تحقیق، ترتیب سوالاتی که از یک نفر می‌‌‌پرسید، بر نحوه پاسخگویی آنها اثر قابل‌توجهی دارد. اگر می‌‌‌خواهید ایجاد اعتماد، صمیمیت و تفاهم کنید، باید با سوالات سطحی و غیرمهم شروع کنید و بعد از اینکه ارتباط ویژه‌‌‌ای شکل گرفت و طرف مقابل آنقدر به شما اعتماد کرد که بتوانید هر سوالی از او بپرسید، وارد سوالات خصوصی‌‌‌تر یا عمیق‌‌‌تر شوید. 👈تصور کنید به کسی معرفی شده‌‌‌اید و بعد از اینکه اسم‌‌‌های هم را پرسیدید، اولین سوالی که از طرف مقابل می‌‌‌کنید این باشد که بزرگ‌ترین ترس تو یا بزرگ‌ترین حسرت تو در زندگی چیست. آیا چنین سوالی طرف مقابل را معذب نمی‌‌‌کند؟ با اینکه این دو سوال می‌توانند به یک مکالمه جالب و عمیق منجر شوند، نمی‌توانید همان اول هر چه را که در دل دارید برای کسی که شناختی از او ندارید، تعریف کنید. قبل از اینکه وارد مسائل عمیق شوید، ابتدا سعی کنید ارتباطی بین شما و طرف مقابل شکل بگیرد. 👈همیشه با سوالات ساده شروع کنید. مثلا بپرسید اهل کجا هستند، چه سرگرمی‌‌‌هایی دارند و آیا حیوان خانگی دارند یا نه. بعد به تدریج وارد سوالات شخصی‌‌‌تر شوید. 👈سوالات بعدی برگ‌‌‌های برنده‌‌‌ای هستند که برای رو کردن آنها باید صبر کنید. وقتی سعی می‌‌‌کنید بر طرف مقابلتان تاثیر خوبی بگذارید، این سوالات دارایی‌‌‌های بزرگی محسوب می‌‌‌شوند، چون این سیگنال را می‌‌‌فرستند که فردی که با او صحبت می‌‌‌کنید، برای شما دارای اهمیت است. 👈این سوالات، فضا را برای یک مکالمه واقعی باز می‌کنند و صرفا تبادل غیرماهرانه و سریع پرسش و پاسخ‌‌‌های تک‌‌‌خطی نیستند. ✅ به صورت خلاصه، دوست‌‌‌داشتنی بودن یک ویژگی شخصیتی نیست که با آن به دنیا آمده باشید. ممکن است در برخی افراد نسبت به برخی دیگر، به شکل طبیعی‌‌‌تری وجود داشته باشد، اما همه می‌توانند آن را در خود تقویت کنند. 🔹️ما را در نرم‌افزار ایتا دنبال کنید: @diba_313 🤳 ─┅═ঊঈ☘️🌼🍀 ঊঈ═┅─
💢 گام های مهم برای رسیدن به موفقیت در کار جف بزوس موسس و مدیر عامل آمازون، یکی از موفق ترین خرده فروشان آنلاین در جهان است و قطعا بزوس با در نظر گرفتن رموز خود به چنین موفقیتی دست یافته است. گام اول) احاطه کردن اطراف خود با افراد مناسب همیشه باید اولویت شما باشد؛ بدون یک تیم خوب و همگام، هرگز به موفقیت نخواهید رسید. افراد، ایده‌ها و دیدگاه‌های فردی آن‌ها در توسعه محصول یا خدمات عالی بسیار مهم هستند. افراد مناسب انرژی خوبی به خود ساطع می کنند و به عنوان الهام بخش برای دیگران عمل می کنند. همچنین مراقب افرادی که شما را احاطه کرده اند، دوستان و خانواده تان باشید و کسانی را که مملو از منفی نگری هستند و عقاید شما را نفی می کنند از اطراف خود حذف کنید؛ همچنین روی ارتقاء هوش هیجانی خود کار کنید و همکاری با دیگران را یاد بگیرید. گام دوم) همیشه ذهنیتی باز برای یادگیری همه چیز داشته باشید؛ آماده و باز بودن برای یادگیری چیزهای جدید دومین راز موفقیت در کار است؛ اما لزوماً به این معنا نیست که شما باید همه چیز را بپذیرید. وقتی چیزهای جدیدی بیاموزید و افق های خود را گسترش دهید؛ کار شما نوآورانه می شود. کتاب بخوانید، با مردم صحبت کنید و سعی کنید به سوالات دشوار پاسخ دهید. گام سوم) برای یک مسیر طولانی آماده باشید؛ به خاطر داشته باشید که راه موفقیت هرگز آسان و کوتاه نیست و نخواهد شد! معمولاً به آسانی نمی ‌توان به اهداف؛ به ویژه اهداف بلندمدت رسید. موفقیت آهسته می آید و راه رسیدن به آن طولانی و پر از موانع است و باید پایدار باشید و تسلیم نشوید؛ در این صورت قطعا در کار به موفقیت خواهید رسید. 🔹️ما را در نرم‌افزار ایتا دنبال کنید: @diba_313 🤳 ─┅═ঊঈ☘️🌼🍀 ঊঈ═┅─
✍🏻برشی از کتاب زیبای " درود بر خودم" در هجده سالگی , نگران تفکر دیگران در مورد خودتان هستید. وقتی چهل ساله می‌شوید , اهمیتی نمی‌دهید که دیگران در مورد شمــا چه فکر میکنند. و زمانی که شصت ساله میشوید , پی می‌برید که اصلا هیچکس در مورد شما فکر نمی‌کرده است ! وااای که چه آسان هدر می‌دهیم عمر خویش را فقط برای دیگران و طرز فکرشان 👈تا فرصت زندگی داری جانانه زندگی کن. 🔹️ما را در نرم‌افزار ایتا دنبال کنید: @diba_313 🤳 ─┅═ঊঈ☘️🌼🍀 ঊঈ═┅─
✍🏻مقایسه خود با دیگران اکیداً ممنوع⛔ روباهی از شتری پرسید: «عمق این رودخانه چه اندازه است؟» شتر جواب داد: « تا زانو» ولی وقتی روباه توی رودخانه پرید، آب از سرش هم گذشت و همین طور که دست و پا می‌زد به شتر گفت: «تو که گفتی تا زانو! » شتر جواب داد: « بله، تا زانوی من، نه زانوی تو » 👈هنگامی که از کسی مشورت می‌گیریم یا راهنمایی می‌خواهیم باید شرایط طرف مقابل و خودمان را هم در نظر بگیریم. لزوماً هر تجربه‌ای که دیگران دارند برای ما مناسب نیست. خودتان را با دیگران مقایسه نکنید... 🔹️ما را در نرم‌افزار ایتا دنبال کنید: @diba_313 🤳 ─┅═ঊঈ☘️🌼🍀 ঊঈ═┅─
#ققنوس_آتشین🚩🏴
✍ آزادی و محدودیت در تربیت فرزند جلسه دوم_قسمت پانزدهم (۵۷ثانیه) نام استاد: دکتر الهی‌منش #ققنوس_آ
13.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✍ آزادی و محدودیت در تربیت فرزند جلسه دوم_ قسمت شانزدهم نام استاد: دکتر الهی منش (۵دقیقه و۳۶ثانیه) 🔹️ما را در نرم‌افزار واتساپ دنبال کنید: https://chat.whatsapp.com/LbaojCPjBYF9st8DrhDOpT 🔹️ما را در نرم‌افزار ایتا دنبال کنید: https://eitaa.com/diba_313 ─┅═ঊঈ☘️🌼🍀 ঊঈ═┅─
✍🏻 چند نکته عالی از کتاب بسیار زیبای "این کارو بکن این کار رو نکن" تالیف احمد فارسی ۱-اگه میخوای راحت باشی ، کمتر بدون و اگه میخوای خوشبخت باشی ، بیشتر بخون. ٢- تا پایان کار، از موفقیت در آن ، با کسی صحبت نکن. ٣- قبل از عاشق شدن ، ابتدا فکر کن ، که آیا طاقت دوری ، جدایی و سختى رو دارى يا نه؟ ٤- برای حضور در جلسات ، حتی یک دقيقه هم تأخير نكن. ٥- "سکوت" تنها پاسخی است که اصلا ضرر ندارد. ٦- نصیحت کردن ، فقط زمانی اثر دارد که 2 نفر باشید.( در بين جمع كسى را نصيحت نكن ) ٧- در مورد همسر کسی اظهار نظر نکن ، نه مثبت نه منفی. ٨- نوشیدنی های داخل لیوان و یا فنجان را تا آخر ننوش. ٩- در اختلاف خانوادگی حتی اگر حق با تو است ، شجاع باش و تو از همسرت عذر خواهی کن. ١٠- برای کودکان اسباب بازی های جنگی هدیه نبر. ١١- نه آنقدر کم بخور که ضعیف شوی ، و نه آنقدر زیاد بخور که مریض شوی. ١٢- بدترین شکل دل تنگی آن است ، که در میان جمع باشی و تنها باشی. ١٣- شخص محترمی باش ، و بدون اطلاع به خانه و محل کار کسی نرو. ١٤- هوشیار باش، استفاده از مشروبات و نوشیدنی الکلی تو را گرفتار خواهد کرد. ١٥- وجدانت را گول نزن، چون درستی و نادرستی کارت را به تو اعلام می کند. ١٦- موقع عطسه کردن ، حتما از دیگران فاصله بگیر و از دستمال استفاده کن. ولی با تمام وجود عطسه کن. ١٧- عاشق همسرت باش تا بهشت را ببینی. ١٨- کثیف نکن، اگر حوصله تمیز کردن نداری. ١٩- بخشیدن خطای دیگران بسیار قشنگ است، تجربه کردنش را به تو پیشنهاد می کنم. ٢٠- همه جا از همسرت تعریف و تمجید کن، حتی در جهنم. ٢١- با کارمندانت مهربان، ولی قاطع باش. ٢٢- غرور کسی رو نشکن، چون مثل شیشه ی شکسته برای تو، خطر آفرین است. ٢٣- عمل خلاف را، نه تجربه کن، نه تکرار. ٢٤- در جايى كه اشتباهى ازت سر زد ، با شجاعت اقرار کن که اشتباه کردی. ٢٥- هنر نواختن را یاد بگیر، نواختن موسیقی در هیچ کشوری گدایی نیست. ٢٦- هنگام صحبت کردن با دیگران ، به چشم آنها نگاه کن تا پیام و کلام تو را درک کنند. ٢٧- با دندان، میخ نکش. ٢٨- کسی را که به تو امیدوار است ، نا امید نکن. ٢٩- برای کسی که دوستش داری ، در روز تولدش پیام تبریک ارسال کن. ٣٠- اولین خیّر باش. ٣١- با داشتن همسری خوب و خوش اخلاق، همه کس و همه چیز را یکجا داری. ٣٢- در دفتر و منزل، گل های زیبا داشته باش. ٣٣- حسابداری و روشهای آنرا یاد بگیر. ٣٤- تزریق سرم وآمپول را یاد بگیر. ٣٥- وارد سیاست نشو. ٣٦- به سفر و همسفر فکر کن. ٣٧- تا ندانی ، نمی توانی ؛ پس بدان ، تا بتوانی. 🔹️ما را در نرم‌افزار ایتا دنبال کنید: @diba_313 🤳 ─┅═ঊঈ☘️🌼🍀 ঊঈ═┅─
✍🏻 بعضی وقتها با تغییر جملات به سادگی می توان مثبت‌اندیشی رو رواج داد. ﻧﮕﻮ : ﺑﺒﺨﺸﯿﺪ ﮐﻪ ﻣﺰﺍﺣﻤﺘﺎﻥ ﺷﺪﻡ! ﺑﮕﻮ : ﺍﺯ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﻭﻗﺘﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﻣﻦ ﮔﺬﺍﺷﺘﯿﺪ ﻣﺘﺸﮑﺮﻡ! ﻧﮕﻮ : ﮔﺮﻓﺘﺎﺭﻡ! ﺑﮕﻮ : ﺩﺭ ﻓﺮﺻﺘﻰ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺩﺭ ﮐﻨﺎﺭ ﺷﻤﺎ ﺧﻮﺍﻫﻢ ﺑﻮﺩ! ﻧﮕﻮ : ﺧﺪﺍ ﺑﺪ ﻧﺪﻩ! ﺑﮕﻮ : ﺧﺪﺍ ﺳﻼﻣﺘﯽ ﺑﺪﻩ! ﻧﮕﻮ : ﻗﺎﺑﻞ ﻧﺪﺍﺭﻩ! ﺑﮕﻮ : ﻫﺪﯾﻪ ﺍﻯ ﺍﺳﺖ ﺑﺮﺍﯼ ﺷﻤﺎ! ﻧﮕﻮ : ﺷﮑﺴﺖ ﺧﻮﺭﺩﻡ! ﺑﮕﻮ : ﺗﺠﺮﺑﻪ ﻛﺮﺩﻡ! ﻧﮕﻮ : ﺯﺷﺘﻪ! ﺑﮕﻮ : ﻗﺸﻨﮓ ﻧﯿﺴﺖ! ﻧﮕﻮ : ﺑﺪ ﻧﯿﺴﺘﻢ! ﺑﮕﻮ : ﺧﻮﺑﻢ! ﻧﮕﻮ : ﭼﺮﺍ ﺍﺫﯾﺖ ﻣﻴﻜﻨﻰ؟ ﺑﮕﻮ : ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﮐﺎﺭ ﭼﻪ ﻟﺬﺗﯽ ﻣﯽﺑﺮﯼ؟ ﻧﮕﻮ : ﺧﺴﺘﻪ ﻧﺒﺎﺷﯽ! ﺑﮕﻮ : ﺷﺎﺩ ﻭ ﭘﺮ ﺍﻧﺮﮊﯼ ﺑﺎﺷﯽ! ﻧﮕﻮ : ﻣﺘﻨﻔﺮﻡ! ﺑﮕﻮ : ﺩﻭﺳﺖ ﻧﺪﺍﺭﻡ! ﻧﮕﻮ : ﺩﺷﻮﺍﺭ ﺍﺳﺖ! ﺑﮕﻮ : ﺁﺳﺎﻥ ﻧﯿﺴﺖ! ﻧﮕﻮ : ﺟﺎﻧﻢ ﺑﻪ ﻟﺒﻢ ﺭﺳﯿﺪ! ﺑﮕﻮ : ﺧﯿﻠﯽ ﺭﺍﺣﺖ ﻧﺒﻮﺩ! ﻧﮕﻮ : ﺑﻪ ﺗﻮ ﺭﺑﻄﯽ ﻧﺪﺍﺭﺩ! ﺑﮕﻮ : ﺧﻮﺩﻡ ﺣﻠﺶ ﻣﯽﮐﻨﻢ! ﺧﻮﺏ ﺳﺨﻦ ﮔﻔﺘﻦ ﻗﻠﺐ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺗﺴﺨﯿﺮ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ! 🔹️ما را در نرم‌افزار ایتا دنبال کنید: @diba_313 🤳 ─┅═ঊঈ☘️🌼🍀 ঊঈ═┅─
✍🏻آخرین آرزوی سقراط.... پیش از آنکه سقراط را محاکمه کنند از وی پرسیدند: بزرگترین آرزویی که در دل داری چیست؟ پاسخ داد: بزرگترین آرزوی من این است که به بالاترین مکان آتن صعود کنم و با صدای بلند به مردم بگویم: ای دوستان، چرا با این حرص و ولع بهترین و عزیزترین سال های زندگی خود را به جمع ثروت و سیم و طلا می گذرانید، در حالیکه آنگونه که باید و شاید در تعلیم و تربیت اطفالتان که مجبور خواهید شد ثروت خود را برای آنها باقی بگذارید، همت نمی گمارید؟ 🔹️ما را در نرم‌افزار ایتا دنبال کنید: @diba_313 🤳 ─┅═ঊঈ☘️🌼🍀 ঊঈ═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍ نکات معرفتی نام استاد: امیرمهرداد خسروی (۲دقیقه و۴ثانیه) 🔹️ما را در نرم‌افزار واتساپ دنبال کنید: https://chat.whatsapp.com/LbaojCPjBYF9st8DrhDOpT 🔹️ما را در نرم‌افزار ایتا دنبال کنید: https://eitaa.com/diba_313 ─┅═ঊঈ☘️🌼🍀 ঊঈ═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍نکات معرفتی_ تنها راه رسیدن به آرامش ؟ نام استاد: قرائتی (۴دقیقه و۷ثانیه) 🔹️ما را در نرم‌افزار واتساپ دنبال کنید: https://chat.whatsapp.com/LbaojCPjBYF9st8DrhDOpT 🔹️ما را در نرم‌افزار ایتا دنبال کنید: https://eitaa.com/diba_313 ─┅═ঊঈ☘️🌼🍀 ঊঈ═┅─