eitaa logo
بسیج طلاب مازندران
1.2هزار دنبال‌کننده
10.4هزار عکس
3.4هزار ویدیو
469 فایل
🔰کانال سازمان بسیج اساتید ،طلاب و روحانیون 🔰محتوای تحلیلی 🔰سخنرانی 🔰مناسبتی 🔰سبک زندگی 🔰سیره شهدا 🔰بیان احکام و احادیث 🔰خبرهای مربوط به بسیج طلاب حوزه های علمیه و روحانیت 💠ارتباط با ادمین جهت انتقاد وپیشنهاد ✅ https://eitaa.com/Mohyedin14
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠📣 روایتگری رهبر معظم انقلاب مدظله، در خصوص خاطرات روزهای اول دفاع مقدس 🛑 معاونت فرهنگی تربیتی 🛑 ✳️ @bahjat_alabd
حمله تروریستی رژه سال ۹۷
✅آیت الله مبشرکاشانی: 🔻آن هایی که به حرم امام رضا (علیه السلام) میروند، هر موقعی که بروند، حضرت یک عنایت خاصی به آنها میکند. حتی اگر هر روز به زیارت بروند یک لطف خاص و عنایت ویژه معنوی در آن روز شامل حال آنها میشود. همان گونه که اگر کسی هر روز به خدمت امام زمان(عج)تشرف پیدا کند یا به آن بزرگوار متوسل شود، امام یک فیض و رزق تازه معنوی، به او عطا میکند. 🔻سالکان الی اللّٰه ارتباط با امام رضا(علیه السلام) چه از طریق زیارت نزدیک و چه دور را ترک نکنند. 🔻عرفایی که در ایران هستند اگر به جایی رسیدند از طریق امام رضا (علیه السلام)بوده است. 🔻امام رضا (علیه السلام) در عالم هستی به اذن خداوند متعال سلطنت معنوی دارد. 🔻سالکان الی اللّٰه اگر بخواهند اقطار سماوات و ارض معنوی را طی کنند امکان ندارد مگر این که از سلطان مدد بگیرند. امام رضا سلطان و شاه باطنی است و عرفاء، رعیّت او هستند. 🔻به هر حال راه به سوی عالم معنا باز است. قلیلی از افراد هستند که این راه را طی میکنند. هرکس به اندازه ی سعه ی وجودی خودش سعی و تلاش کند سرباز امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) باشد تا مورد عنایت و توجه همه معصومین(علیهم السلام) قرار گیرد. ✳️ @bahjat_alabd
✅آیت الله شجاعی(ره): 🔻برای رسیدن به رضوان الهی به امام رضا (علیه السلام) توسل نمایید. ✳️ @bahjat_alabd
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸اهمیت شب و روز جمعه🔸 فقیر و بینوا چه گناهی کرده است که به مسجد الحرام دسترسی ندارد؟ خدای تعالی فکر آنها را کرده و برای ایشان برنامه ریزی کرده است. حرمی درست کرده که لازم نیست جسم انسان در آن برود. حرمی که با انسان فاصله مکانی ندارد. چون برای خدا زمان و مکان فرقی ندارد ... خداوند برای کسی که دسترسی به اماکن متبرکه ندارد، شب جمعه و روز جمعه را مثل حرم خودش قرار داده است. این زمانهای متبرکه پهلوی او می‌آیند و عبادت در این زمانها اجر بیشتری دارد تا خارج از آن زمانها و این لطف خداست و از باب اینست که فقیر و غنی برایش فرقی ندارد. از این جهت وقتی شب جمعه می‌شود انسان باید بداند که الان در حرم است، بداند که الان در مسجد الحرام است، وقتش را تلف نکند از وقتش خوب استفاده کند از یک ساعت وقت شب جمعه و روز جمعه درست بهره‌گیری کند. ✳️ @bahjat_alabd
⚫️نظر رهبر انقلاب درباره حجاب اجباری 🔹 آنچه بنده را حسّاس میکند، این است که ناگهان شما می‌بینید از دهان یک گروهی از افرادی که جزو خواص محسوب میشوند، مسئله‌ «حجاب اجباری» مطرح می شود؛ معنایش این است که یک عدّه‌ ای نادانسته همان خطّی را دنبال می کنند که دشمن با آن‌ همه خرج نتوانسته است آن خط را در کشور به نتیجه برساند. 🔹در بین اینها روزنامه‌نگار هست، در بین اینها روشنفکرنما هست، در بین اینها آخوند و معمّم هست. [می گویند] «امام که فرمودند باید زنها با حجاب باشند، همه‌ زنها را نگفتند»! حرف بیخود! ما بودیم آن‌وقت، ما خبر داریم؛ چطور این‌ جور است؟ 🔸امام در مقابل یک منکر واضحی که به‌وسیله‌ی پهلوی و دنباله‌های پهلوی در کشور به وجود آمده بود، مثل کوه ایستاد، گفت باید حجاب وجود داشته باشد. 🔸آن کاری که در ملأ انجام می گیرد، در خیابان انجام میگیرد، یک کار عمومی است، یک کار اجتماعی است، یک تعلیم عمومی است؛ این ، برای حکومتی که به نام اسلام بر سرِ کار آمده است تکلیف ایجاد می کند. حرام کوچک و بزرگ ندارد؛ آنچه حرام شرعی است نبایستی به‌صورت آشکار در کشور انجام بگیرد.۱۳۹۶/۱۲/۱ ┄┅═══••☘️🌹☘️••═══┅┄ ✔️ کانال دین یاران 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1159790652C6a2c423655
♦️چند توصیه امروز رهبر انقلاب خطاب به بسیجیان: ۱- بسیج در همه میادین دفاع سخت، نیمه‌سخت و نرم آماده‌به‌کار باشد و در همه محله‌های کشور در مقابل حوادث گوناگون راهبرد و تاکتیک آماده داشته باشد. ۲- در هیچ زمینه‌ای غافلگیر نشوید و سعی کنید در همه محله‌ها حضور داشته باشید. ۳- در جنگ نرم عکس‌العملی رفتار نکنید البته باید پاسخ دشمن را داد اما همیشه مانند شطرنج‌بازی ماهر یک قدم از دشمن جلو باشید و کنشی عمل کنید. ۴- ارتباطات خود را با مساجد تقویت کنید چرا که بسیج متولد مساجد است. ۵- با مجموعه‌های همسو با اهداف بسیج در دانشگاهها و خارج از آن، هم‌افزایی و همکاری کنید. ۶- بسیج در عین گستردگی چابک باشد و اسیر پابندهای رایج اداری نشود. ۷- اطلاع دادن خدمات بسیج به مردم. ۹۸/۹/۶ ➥ @akhbar2030_ir
🔅از امام علی علیه السلام پرسیدند مومن واقعی کیست فرمودند: 🔅مؤمن کسی است که:⬇️ • کسبش حلال است • اخلاقش مهربان و رئوف است • قلبش سالم از کینه و کدورت است • زیادی مالش را انفاق کند • زیادی سخنش را نگه می‌دارد • مردم از شرّش در امان باشند و به خیرش‌ امیدوارند • با انصاف با ديگران برخورد می‌كند. 📚:نصایح 281 📝روزى بر دو قسم است: روزی‌ا‌ی که تو را می‌جوید، و روزی‌ای که تو او را می‌جویى. پس هرکس دنیا را بجوید، مرگ نیز او را طلب کند تا اینکه او را از دنیا بیرونش کند، و کسى که آخرت را طلب کند، دنیا او را می‌جوید تا روزیه او را کاملا به او بپردازد. 📚:نهج البلاغه حکمت 431 ┄┅═══••☘️🌹☘️••═══┅┄ ✔️ کانال دین یاران 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1159790652C6a2c423655
🍃🌹🍃 🍃🌹🍃 ⚠️ خلاصه تمامی ادعیه در چهار جمله... 🔵 روزی شخصی خدمت حضرت امیرالمؤمنین عليه السلام می رود و می‌گوید: ⁉️ یا امیر بنده به علت مشغله زیاد نمی توانم همه دعاها را بخوانم،چه کنم؟ 🌷 حضرت امیرالمؤمنین امام علی عليه السلام فرمودند: خلاصه تمام ادعیه را به تو می گویم، هر صبح که بخوانی، گویی تمام دعاها را خواندی. 1⃣ "الحمدللّه علی کل نعمة" ⬅️ خدا را سپاس و حمد می گویم برای هر نعمتی که به من داده است. 2⃣ "و اسئل اللّه من کل خیر" ⬅️ و از خداوند درخواست می کنم هر خیر و خوبی را. 3⃣ "و استغفر اللّه من کل ذنب" ⬅️ و خدایا مرا ببخش برای تمام گناهانم. 4⃣ "و اعوذ باللّه من کل شر" ⬅️ و خدایا به تو پناه می برم از همه بدی ها. 📚 بحارالانوار، جلد ۹ ┄┅═══••☘️🌹☘️••═══┅┄ ✔️ کانال دین یاران 👇👇👇 🌐 http://www.dinyaran.ir
23.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥چرا نوجوون هامون نمیخونن یا سختشونه نماز بخونند؟ 🎤حجت الاسلام استاد ┄┅═══••☘️🌹☘️••═══┅┄ ✔️ کانال دین یاران 👇👇👇 🌐 http://www.dinyaran.ir
شیخ حسنعلی نخودکی (ره) : بدانید و آگاه باشید ، خداوند رحمت کند شما را ، براستی که اساس طریقت حقیر بر این سه پایه محکم و استوار است : 1. بیداری قبل از اذان صبح ، 2. غذای حلال ، 3. توجه به نماز اول وقت و حضور قلب در هنگام نماز . @khate_atash
محض اطلاع دوستان نمایندگان مجلس عزیزان نماینده :بهشت رو به بها دهند نه به بهانه ┄┅═══••☘️🌹☘️••═══┅┄ ✔️ کانال دین یاران 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1159790652C6a2c423655
(۶) 🔴🔘🔴🔘🔴🔘🔴 📎پرسش: با توجه به این که امام عصر(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) غایب هستند، چگونه از احوال شیعیان باخبر می‌شوند و آگاهی ایشان از اعمال شیعیان خود چگونه است؟ 👈پاسخ: اولا غیبت به معنای پوشش و پنهان شدن و عدم ظهور است نه عدم حضور، چرا که در این صورت دیگر لزوم حیات حجت خدا معنایی نداشت. رسول اللَّه(ص) فرمودند: «ستارگان برای اهل آسمان امان هستند که اگر ستارگان از بین بروند آنها هم از بین می روند، و خاندان من برای اهل زمین امان هستند، پس اگر اهل بیت من بروند اهل زمین هم می روند.»(۱) 👈همچنین امام صادق (ع) می فرمایند: «لولا الحجه لساخت الارض باهلها» «اگر حجت خدا نبود، مسلما زمین، ساکنانش را فرو می‌برد.»(٢) ثانیا بر اساس روایات معتبر، تمام امور بندگان بر پیامبر(صلی الله علیه و آله) و امام معصوم(علیه السلام) و حجت الهی نازل می شود و از آن رو که هم اکنون حجت زنده، امام عصر(عج الله فرجه) است تقدیر امور به ایشان عرضه می شود. 👈بر اساس منابع دینی، انبیاء و امامان معصوم از اعمال بندگان دیگر مطلع می شوند؛ این جزء عقاید شیعه است و خاستگاه قرآنی دارد. در روایات متعدد در این باره سخن گفته شده است. 👈خود حضرت در نامه‌ای که به شیخ مفید(رحمةالله‌علیه) نوشتند فرمودند: «ما بر اخبار و احوال شما، آگاهیم و هیچ چیز از اوضاع شما، بر ما پوشیده و مخفی نمی ماند؛ ما، در رسیدگی و سرپرستی شما، کوتاهی و اهمال نکرده ایم و یاد شما را از خاطر نبرده ایم، که اگر جز این بوده دشواری ها و مصیبت ها، بر شما فرود می آمد و دشمنان، شما را ریشه کن می کردند؛ چراکه ما پشت سر مؤمنان شایسته کردار، با نیایش و دعایی که از فرمانروای آسمان ها و زمین پوشیده نمی ماند، آنان را حفاظت و نگهداری می کنیم.» (٣) 👈امام خمینی(ره) در مورد عرضه اعمال به حضرت حجت(عج الله فرجه) می‌فرماید: «تمام ذرات کارهای ما، تحت نظر خدای تبارک و تعالی است و نامه‏ اعمال ما به حسب روایات، به امام وقت عرضه می‌‏شود. امام زمان(علیه السلام) مراقب ما هستند.»(۴) 👈 اما این که در چه روزهایی عرضه اعمال شیعیان بر امام عصر صورت می‌گیرد در روایات متفاوت است. 👈معلّی بن خنیس می گوید از امام صادق( علیه السلام) در مورد آیه«قل اعملو فسیری الله و رسوله و المومنون...»(۵) سئوال کردم، حضرت فرمود: «مراد از مومنون، ائمه و امامان هستند که اعمال بندگان در هر روز پنج شنبه بر آن ها عرضه می شود.» (۶) 👈همچنین موسی بن یسار می گوید: امام رضا(علیه السلام) به من فرمود: «آیا نمی دانی که اعمال شیعیان ما هر صبح و شب بر ما گروه امامان عرضه می گردد...» (٧) ❤️با این اوصاف لازم است رابطه خود را با امام عصر تقویت کنیم و این تقویت رابطه جز با ترک گناه و انجام واجبات محقق نمی‌شود. اللهم‌ اجعل عواقب امورنا خیرا 📍📍📍📍📍📍📍📍 ١. مکیال‌المکارم، ج١، ص١٧٣. ٢. الغیبةنعمانی، ص١۵۵. ٣. احتجاج طبرسی، ج٢، ص۵٩۶. ۴. صحیفه نور، ج١٨، ص١٧. ۵. توبه، ١٠۵. ۶. بصائرالدرجات، ص۴۴٧. ٧. جامع‌الاحادیث‌الشیعه، ج١٣، ص٣٠٣.
شرایط سیاسی اجتماعی امام حسن مجتبی (ع) را ذکر کنید؟ پرسش شرایط سیاسی اجتماعی امام حسن مجتبی (ع) را ذکر کنید؟ پاسخ اجمالی هر حادثه تاریخی را باید با توجه به شرایط و اوضاع سیاسی زمان خودش بررسی کرد. از اوّلین اقدامات امام حسن (ع) بعد از به حکومت رسیدن، تهیه سپاهی برای مقابله با لشکر کشی و خطر معاویه بود، اما با توجه به شرایط و اوضاع جامعه و بررسی همه جانبه مسائل جهان اسلام و با در نظر گرفتن توان و قدرت نظامی حکومتش در مقابل معاویه و این که ادامه جنگ با این شرایط به صلاح نبود، تن به صلح دادند و از ادامه درگیری پرهیز نمودند. تاریخ گواهی می دهد که اوّلاً: امام حسن (ع) به دلیل نداشتن یاران و فرمانده هان مخلص، توان پیروزی نظامی بر معاویه و اطرافیانش را نداشتند. ثانیاً: در چنین شرایطی نتیجه نبرد و جنگ با معاویه به نفع دنیای اسلام نبود. ثالثاً: درگیری امام حسن (ع) با معاویه و کشته شدن آن حضرت به دست معاویه شکست مرکز خلافت مسلمانان بود.
پاسخ تفصیلی امام حسن (ع) آن گاه که به خلافت رسیدند، با مخالفت و لشکر کشی معاویه روبرو شدند و از این جهت لشکری را تجهیز نمودند، تا به دفاع و مقابله برخیزند، اما در ادامه، شرایطی فراهم شد که امام مجبور شدند، از اسلام به گونه ای دیگر دفاع نمایند. [1] اما شرایط سیاسی _ اجتماعی زمان امام حسن (ع): 1. آنچه در تاریخ مسلم است، این است که . معاویه سیاست مدار ماهر و شخص حیله گری بود و جانب ظاهر را در مجامع عمومى نگاه مى‏داشت ظاهر احکام اسلامی را تا حدودی مراعات می کرد. ولی در نهاد خود با اسلام دشمنی داشت و به هیچ یک از مقدسات اسلامی پایبند نبود، ولی این دشمنی را ابراز و آشکار نمی کرد. [2] و فساد درونى او و حکومتش بر عوام مخفى مانده بود و مردم او را مسلمان و خلیفه رسول الله (ص) مى‏انگاشتند و مروّج اسلام به حساب مى‏آوردند. به همین جهت بود که امام حسین (ع) در زمان حیات معاویه با آن که نامه هایی از اهل عراق برای دعوت به قیام علیه معاویه داشتند، دست به این کار نزدند و فرمودند، "امروز، روز قیام نیست، خداوند شما را مورد رحمت قرار دهد، تا زمانی که معاویه زنده است کاری نکنید و در خانه ها مخفی شوید". [3] 2. پیدا شدن نیروهای خوارج و نبود یاران مخلص و فرماندهان فداکار [4] و ضعف داخلی، توان و قدرت نظامی امام حسن (ع) را ضعیف کرده بود، مضافاً بر این کراهت مردم از شرکت در نبرد با معاویه، [5] از دلایل صلح آن حضرت است که خود می فرماید: "دیدم بیشتر مردم خواستار صلح اند و از جنگ بیزارند، دوست نداشتم آنان را بر آنچه که نمی پسندیدند وادار کنم. پس به خاطر حفظ جان ـ عده کمی از- شیعیانم، صلح کردم". [6]
3. امام حسن (ع) در مقام خلیفه مسلمانان بودند و درگیری آن حضرت با معاویه و کشته شدن او به دست لشکر معاویه، شکست مرکز خلافت مسلمانان بوده و به گفته استاد مطهری، این چیزی بود که حتی امام حسین (ع) هم از این نوع کشته شدن پرهیز داشتند که کسی در جای پیامبر (ص) و در مسند خلافت کشته شود [7] و به همین جهت بود که امام حسین (ع) حاضر نبودند در مکه کشته شوند؛ چرا که احترام مکه ازبین می رفت. از این رو، شرایط این چنینی به هیچ وجه اقتضای جنگ و نبرد را نداشت، و صلح یک تاکتیک مهم بود، برای سامان دادن به وضعیت مردم مسلمان. در حالی که معاویه از امام حسن (ع) تقاضای بیعت نکرده بود و یکی از موارد صلح نامه همین عدم تقاضای بیعت بود. قابل ذکر است که معاویه در مدت بیست سال حکومتش، بر خلاف اسلام عمل کرده، ظلم و ستم نموده، احکام اسلام را تغییر داده، بیت المال را حیف و میل کرده، خون های مردم را به ناحق ریخته و به مفاد صلح نامه و به کتاب خدا و سنت پیامبر عمل نکرده بود، همچنین بعد از خودش پسر شراب خوار و سگ بازش را به عنوان جانشین معرفی کرده و ...، ولی این وضعیت معاویه در زمان امام حسن (ع) برای مردم بر ملا نشده بود اما همین باعث گردید که امام حسین (ع) به عنوان وظیفه قیام نموده و امر به معروف و نهی از منکر کند. شاید به همین جهت باشد که می گویند: صلح امام حسن (ع) زمینه ساز قیام امام حسین (ع) شد ؛یعنی با مفادی که در صلح نامه امام حسن (ع) بوسیله آن حضرت گنجانده شده بود، راه هرگونه فریب و نیرنگ را بر معاویه بست، اگر چه معاویه بعداً به مفاد صلح نامه وفا دار نماند، ولی این چیزی جز رسوایی برای او در جامعه اسلامی و زمینه سازی برای قیام امام حسین (ع) بر ضد فرزندش را به ارمغان نیاورد. امام حسن مجتبى (ع) در زمان حیات و دوران امامتشان، هنگامى که از یارى مردم در جنگ با معاویه مأیوس گشته و فرماندهى لشکر ایشان (ع) توسط معاویه به واسطه تطمیع یا تهدید، از جنگ کناره‏گیرى کردند، براى حفظ اسلام و کیان جامعه اسلامى و حفظ جان یاران باقى مانده و امتحان و اتمام حجت بر معاویه و مردم، تن به صلحى ناخواسته دادند. گرچه مفاد صلحنامه امورى بود که جنگ به خاطر آنها پیگیرى مى‏شد
از جمله: 1. معاویه به کتاب خدا و سنت رسولش عمل کند. 2. امر خلافت بعد از وی به امام حسن (ع) برسد و در صورت بروز هر حادثه ای به امام حسین (ع) تفویض شود. 3. ممنوعیت معاویه از اذیت و آزار علویان، مسلمانان و شیعیان 4. شروط مالى، از جمله برگرداندن حقوق مالیه غصب شده، به علویان و انصار و خواص امام على (ع) و از بیت المال کوفه که موجودی آن پنج میلیون درهم است چشم پوشی شود. 5. منع معاویه از سبّ و لعن امام على ابن ابیطالب (ع) در مجامع عمومى (منابر و نمازها و...). 6. منع معاویه از استفاده از لقب "امیرالمؤمنین" براى خود. 7. منع او از تعیین جانشینى براى خود مثل یزید و... . [8] از مفاد این صلح نامه به خوبی استفاده می شود که امام حسن (ع) هرگز در صدد تثبیت خلافت معاویه نبوده، بلکه تنها به جهت مصالح اسلام و مسلمانان و با توجه به اقتضای زمان و شرایط جامعه اسلامی تن به چنین کاری داد. از این رو، با توجه به شرایطی که در زمان امام حسن (ع) بر جامعه اسلامی حاکم بود و امام در مسند خلافت بود با معاویه صلح کرد؛ چرا که شرایط زمان امام حسن (ع) اقتضای صلح داشت. [9] معاویه، خود از رویایى خونین با حسنین (ع) فرار مى‏کرد و از تبعات ریخته شدن خون آن بزرگواران واهمه داشت و براى حفظ حکومت خود، ناچار به تحمل وجود آن دو بزرگوار بود، و دیگران را نیز از رویارویى علنى منع مى‏کرد و از تبعات آن بر حذر مى‏داشت، لذا حتى در جریان گرفتن بیعت براى یزید به عنوان خلیفه پس از خود، در مورد امام حسین (ع) متوسل به زور و شمشیر نگشت و به یزید هم سفارش کرد که از این امر پرهیز نماید. علاوه بر آن در زمان معاویه، از طرف مردم، دعوت علنى و فراگیرى براى قیام و استمداد از امام (ع) براى مبارزه با ظلم و فسادهاى امویان صورت نگرفت و اعلام حمایت‏ها و دعوت‏هاى محدودی که ابراز مى‏شد، براى مبارزه با سیاست‏هاى نیرنگ بازى چون معاویه، کافى نبود.
از مفاد این صلح نامه به خوبی استفاده می شود که امام حسن (ع) هرگز در صدد تثبیت خلافت معاویه نبوده، بلکه تنها به جهت مصالح اسلام و مسلمانان و با توجه به اقتضای زمان و شرایط جامعه اسلامی تن به چنین کاری داد. از این رو، با توجه به شرایطی که در زمان امام حسن (ع) بر جامعه اسلامی حاکم بود و امام در مسند خلافت بود با معاویه صلح کرد؛ چرا که شرایط زمان امام حسن (ع) اقتضای صلح داشت. [9] معاویه، خود از رویایى خونین با حسنین (ع) فرار مى‏کرد و از تبعات ریخته شدن خون آن بزرگواران واهمه داشت و براى حفظ حکومت خود، ناچار به تحمل وجود آن دو بزرگوار بود، و دیگران را نیز از رویارویى علنى منع مى‏کرد و از تبعات آن بر حذر مى‏داشت، لذا حتى در جریان گرفتن بیعت براى یزید به عنوان خلیفه پس از خود، در مورد امام حسین (ع) متوسل به زور و شمشیر نگشت و به یزید هم سفارش کرد که از این امر پرهیز نماید. علاوه بر آن در زمان معاویه، از طرف مردم، دعوت علنى و فراگیرى براى قیام و استمداد از امام (ع) براى مبارزه با ظلم و فسادهاى امویان صورت نگرفت و اعلام حمایت‏ها و دعوت‏هاى محدودی که ابراز مى‏شد، براى مبارزه با سیاست‏هاى نیرنگ بازى چون معاویه، کافى نبود. [10] برای اطلاع بیشتر مراجعه کنید به کتاب سیری در سیره ائمه اطهار، اثر استاد مطهری، ص 51 ـ 97.
1] رضوانی، علی اصغر، پاسخ به شبهات واقعه عاشورا، ص 35. [2] همان، ص 319 (با کمی تصرفات). [3] المجمع العالمی لاهل البیت (ع)، اعلام الهدایة، امام حسین (ع)، ص 147. [4] گفته اند: امام (ع) 4 امیر لشکر انتخاب کرد که معاویه همه آنها را با پرداخت رشوه به سوی خود کشاند. رضوانی، علی اصغر، پاسخ به شبهات واقعه عاشورا ، ص 316. [5] وقوع سه جنگ ـ جمل، صفین و نهروان ـ در زمان امام علی (ع)، حالت بدبینی و خستگی نسبت به جنگ را در بین یاران امام حسن (ع) موجب شده بود. [6] المجمع العالمی لاهل البیت (ع)، اعلام الهدایة، امام حسین (ع)، ص 147. [7] مطهری، مرتضی، سیری در سیره ائمه اطهار (ع)، ص 77. [8] ر.ک: امین عاملى، سید محسن، امام حسن و امام حسین (ع)، ص70 و 54. [9] اقتباس از پاسخ شماره 577 (سایت: 629) . [10] اقتباس از پاسخ شماره 102 (سایت: 1799
امام حسن عليه السلام: هَلاکُ الْمَرْءِ في ثَلاثٍ: اَلْکِبْرُ، وَالْحِرْصُ، وَالْحَسَدُ؛ فَالْکِبْرُ هَلاکُ الدّينِ، وَبِهِ لُعِنَ إبْليسُ. وَالْحِرْصُ عَدُوّ النَّفْسِ، وَبِهِ خَرَجَ آدَمُ مِنَ الْجَنَّةِ. وَالْحَسَدُ رائِدُ السُّوءِ، وَمِنْهُ قَتَلَ قابيلُ هابيلَ . هلاکت و نابودي دين و ايمان هر شخص در سه چيز است: تکبّر، حرص، حسد. تکبّر سبب نابودي دين و ايمان شخص مي باشد و به وسيله تکبّر شيطان - با آن همه عبادت ملعون گرديد. حرص و طمع دشمن شخصيّت انسان است، همان طوري که حضرت آدم عليه السلام به وسيله آن از بهشت خارج شد. حسد سبب همه خلاف ها و زشتي ها است و به همان جهت قابيل برادر خود هابيل را به قتل رساند. [اعیان شیعه ج۱ص۵۵۷] ✳️ @bahjat_alabd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ ویژه هفته دفاع مقدس 🔵 موضوع: پیغام فتح|دست های خالی و خیال های باطل ❌روز پنجم شروع جنگ؛ مقاومت مردم شهر های مرزی در روزهای اول جنگ با دست خالی جای غرور و افتخار داشت...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 . 🎥 تشرف سید ابوالحسن اصفهانی خدمت امام زمان(ارواحنافداه) 🎙 حجت الاسلام و المسلمین ✳️ @bahjat_alabd
✨مرحوم حاج آقا حسین قمی از پدر بزرگوارشان مرحوم آقا سید اسحاق قمی نقل کرده اند که ایشان فرمودند: ✨زمان توقفم در نجف اشرف، شبی در عالم خواب دیدم مژده می دهند که امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ظهورنموده‌اند. با کمال شوق و شعف خدمتشان شرفیاب شدم. حضرت سوار بر اسب بودند و شیخ انصاری پای رکاب ایستاده بود و ایشان به شیخ امر می فرمودند. همین که چشم مبارکشان به حقیر افتاد، سه مرتبه فرمودند: و الله شیخ مرتضی، نایب ماست.✨ جامع الدررج2ص409 ✳️ @bahjat_alabd