eitaa logo
بسیج طلاب مازندران
1.2هزار دنبال‌کننده
10.5هزار عکس
3.4هزار ویدیو
469 فایل
🔰کانال سازمان بسیج اساتید ،طلاب و روحانیون 🔰محتوای تحلیلی 🔰سخنرانی 🔰مناسبتی 🔰سبک زندگی 🔰سیره شهدا 🔰بیان احکام و احادیث 🔰خبرهای مربوط به بسیج طلاب حوزه های علمیه و روحانیت 💠ارتباط با ادمین جهت انتقاد وپیشنهاد ✅ https://eitaa.com/Mohyedin14
مشاهده در ایتا
دانلود
ختند یا بد فهمیدیم که دعا جای دوا را می گیرد و توکل و توسل به جای تعهد و تعمل می نشیند؛ بلکه دعا خود دواست. اگر امروز چین کمونیست بیماری کرونا را کنترل کرده، به خاطر سعی و تلاش و رعایت مقررات است و اگر چنین تلاش و رعایت پروتکل های بهداشتی را ما هم داشته باشیم، پیروزیم. ✔️خامسا؛ به وضوح قابل مشاهده است که کشور ما در این خصوص امتحان خود را به خوبی پس داده‌است، اگرچه هنوز عده ای که کم هم نیستند این ویروس را جدی نگرفته‌اند، اما اکثر ملت ایران از آن‌جایی که شیعه‌اند و معتقد به اصل «النظافة من الإیمان»(٧) هستند در بهداشت فردی و جمعی کوشا هستند. گروه‌های جهادی که در مبارزه با کرونا در قالب تهیه و توزیع اقلام بهداشتی و معیشتی، گندزدایی و فرهنگ‌سازی بهداشت عمومی آن هم بدون هیچ چشم‌داشتی تلاش می‌کنند و دعا و توسل و هیأت خود را هم دارند، و کادر بهداشت و درمان که مجاهدانه در خط مقدم مبارزه با کرونا شب و روز تلاش می‌کنند و توجه به معنویات دارند، الگوی خوبی برای مقابله با بحران در سایه دین‌داری هستند. ✳️نتیجه: نصرت و امداد الهی مشروط بر تلاش ماست. و اگر در سایه تلاش و مجاهدت دعا کردیم، خدای سبب ساز، سایر علل و عوامل موثر را به جریان می اندازد و قطعا از کشورهایی که بر پایه تفکر مادی به موفقیت‌هایی رسیده‌اند موفق‌تر خواهیم بود. «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ» (۸) ای کسانی که ایمان آورده‌اید! اگر (آیین) خدا را یاری کنید، شما را یاری می‌کند و گامهایتان را استوار می‌دارد. ................................ ١. بقره، ١۵۵. ٢. کافی، ج۲، ص٢٧۵. ٣. یونس، ٩٩. ۴. کافی، ج١، ص١٨٣. ۵. غافر، ۶٠. ۶. نجم، ٣٩. ٧. مستدرک‌الوسائل، البته سند حدیث در این منبع نیامده و احتمالا جمع‌بندی دستورات بهداشتی اهل بیت(علیهم‌السلام) است. ٨. سوره محمد(صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم)، ٧.
🌀فتح الفتوح امام حسین ع در عاشورا چه بود؟ 🔰امام حسین ع امام تحول آفرین | ج1️⃣ 🔻یکی از ویژگی های برجسته اما کمتر پرداخته شدۀ قیام اباعبدالله الحسین ع، تحول خواهی و تحول آفرینی هست. اباعبدالله در آغاز حرکت خودش اعلام کردند که من برای تحول در جامعه و امت پیامبر قیام کرده‌ام. 🔻پیشانی و نوک پیکان حرکت اباعبدالله تحول خواهی بود. وضعیت جامعه و حاکمیت به گونۀ بود که فضای تنفس در آن جامعه برای مومنین و زندگی مومنانه امکان نداشت. برای همین اباعبدالله بر سر جامعه فریاد تحول زد و فرمود چنین وضعیتی قابل تحمل نیست چرا مردم! برای تحول و تغییر وضعیت موجود اقدامی نمی کنید؟ 🔻خط اصلی و محوری قیام اباعبدالله، خط تحول خواهی در وضعیت موجود جامعه بود. اگر از ما بپرسند امام حسین ع را به چه ویژگی می شناسیم بلافاصله باید بگوییم به تحول خواهی. امام حسین ع، امام تحول خواه و تحول آفرین هست. روحیه اباعبدالله، روحیه تحول خواهی هست. 🔻عمل امام حسین ع هم در نهایت تحول آفرین بود. اگرچه ظاهر قیام اباعبدالله الحسین ع، شکست بود. اما باطن قیام که به سرعت در ظاهر هم رخ نمایی کرد، پیروزی بود. بلافاصله بعد از کربلا تا کوفه و شام نرسیده ورق برگشت. 🔻فتح الفتوح امام حسین ع در عاشورا چه بود؟ آن فتح الفتوح و پیروزی که اباعبدالله با قیامش انجام داد، تحول روحی هست که حضرت در افراد ایجاد کرد و تا قیامت این خط تحول روحی ادامه دارد. 🔻امام حسین ع، امام تحول آفرین هست. عالی ترین تحول، هم تحول روحی هست. تحول روحی هم به این سادگی ها نیست. شما فکر می کنید آدم ها به این سادگی عوض می شوند؟ حضرت فرمود:«إِزَالَةُ الْجِبَالِ أَهْوَنُ مِنْ إِزَالَةِ قَلْبٍ عَنْ مَوْضِعِه ؛ تکان دادن کوه ها آسان تر هست از تکان دادن قلبی از جایش‏»(تحف العقول،ص358) 🔻اباعبدالله آن ابرمردی هست که تحول آفرین هست. می دانی آن کارِ کارستانی که اباعبدالله انجام می دهد چیست؟ اباعبدالله دل ها را تکان می دهد. دل ها را تکان دادن کار هرکسی نیست، کار خدایی هست. دخل و تصرف در دل ها کار خداست. این کار خدا به حسین بن علی(ع) داده شده هست. حسین جان! بنشین خدایی کن! در دل ها تحول ایجاد کن! 🔻منتظر حقیقی، شخصیتی تحول خواه و تحول آفرین هست. اگر می خواهیم زمینه ساز فرج باشیم، باید سبک زندگی ما، به صورت فردی و زندگی جمعی، سمت و سوی تحول آفرینی داشته باشد. 🔻در محله همه بگویند این آدم پیش فعال هست. آرام و قرار ندارد. می خواهد محله را ارتقاء ببخشد. مسجد را به هم ریخته هست. می خواهد همه چیز را از نو شروع کند. بالاخره این بی قراری و شوق برای بهتر شدن در گوشت و پوست و خونش هست. ژنش این طوری هست که تحول خواه هست. خدا ان شاء الله ژن ما و نسل ما را تحول خواه و تحول آفرین قرار دهد.
🔺آیه ۵۱و ۵۰ سوره اسرا قُلْ کُونُواْ حِجَارَةً أَوْ حَدِیداً أَوْ خَلْقاً مِّمَّا یَکْبُرُ فِى صُدُورِکُمْ فَسَیَقُولُونَ مَن یُعِیدُنَا قُلِ الَّذِى فَطَرَکُمْ أَوَّلَ مَرَّةٍ فَسَیُنْغِضُونَ إِلَیْکَ رُءُوسَهُمْ وَیَقُولُونَ مَتَى‏ هُوَ قُلْ عَسَى‏ أَن یَکُونَ قَرِیباً ترجمه بگو: (استخوان خرد شده که آسان است، شما) سنگ باشید یا آهن. یا هر مخلوقى از آنچه که در نظر شما از آن هم سخت‏ تر است (باز خدا مى‏ تواند شما را دوباره زنده کند) آنان به زودى خواهند گفت: چه کسى ما را باز مى ‏گرداند؟ بگو: همان کسى که نخستین بار شما را آفرید. پس بزودى سرهاى خویش را (با تعجّب) به سوى تو تکان خواهند داد و گویند: آن روز، چه زمان خواهد بود؟ بگو: شاید نزدیک باشد! 🔻گرچه انسان پس از مرگ، متلاشى و خاک مى ‏شود، ولى خاک، سرچشمه و دروازه‏ حیات و زندگى است. گیاهان از خاک مى‏ رویند و موجودات زنده در خاک پرورش مى‏ یابند. پس زنده کردن مردگان از خاک، نزد خداوند متعال مهم و دشوار نیست، حتّى اگر شما سنگ و آهن و سخت‏ تر از اینها هم باشید، که فاصله‏ شان با حیات، دورتر است، باز هم خداوند، شما را زنده خواهد کرد. منکران، دلیلى بر انکار معاد ندارند، تنها سؤال دارند که چه کسى و چه زمانى و چگونه ما را زنده مى‏ کند؟ پاسخ قرآن این است که همان خدا که اوّلین بار شما را آفرید، قدرت بازآفرینى شما را دارد، زمان آن نیز خیلى دور نیست، شاید نزدیک باشد! «مَن یُعیدنا؟ مَتى هو؟ عسى أن یکون قریبا» 🔹پیام ها ۱- پیامبر، مأمور پاسخگویى به سؤالات، شبهات و ایرادهاست. «قل» ۲- زنده ساختن مجدّد مردگان، حتّى اگر سنگ و آهن هم شده باشند، بر خدا آسان است. «حجارةً او حدیداً او خلقاً ...» ۳- معاد جسمانى است. «کونوا حجارة او حدیدا...» ۴- بسیارى از چیزها، تنها در ذهن و دل ما بزرگ مى‏ نماید، ولى در واقع بزرگ نیست. «یکبر فى صدورکم» ۵ - دلیل انکار معاد، غفلت از قدرت الهى است. «مَن یُعیدنا... الّذى فَطرکم» ۶- افراد لجوج با شنیدن دلیل نیز از روى استهزا و انکار و استبعاد، سر تکان مى‏ دهند. «فسیُنغضون الیک رئوسهم» ۷- عمر دنیا نسبت به آخرت، کم و کوتاه است و هر کس باید مرگ و قیامت را نزدیک بداند. «أن یکون قربیاً»
💌 قهرمان زندگی ما استاد پناهیان ┄┅═══••☘️🌹☘️••═══┅┄ ✔️ کانال دین یاران 👇👇👇 🌐 http://www.dinyaran.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شرح یک حدیث از زبان "مقام معظم رهبری" ُظلم سه قسم است... ┄┅═══••☘️🌹☘️••═══┅┄ ✔️ کانال دین یاران 👇👇👇 🌐 http://www.dinyaran.ir
⭕️ محمد امینی رعیا، دکتری مدیریت گرایش سیاستگذاری و تصمیم‌گیری: 🔹میدانید چرا با وجود این همه بی‌تدبیری که در دولت وجود دارد کشور زمین نمیخورد؟ دلیلش حجم گسترده کار تولیدی، توسعه‌ای، توانمندسازی و رفع فقر است که در ستاد اجرایی فرمان امام، بخش اقتصادی سپاه و آستان قدس و ... انجام میشود. این نهادها هرچند ضعفهایی دارند، اما "سوپاپ اطمینان" کشورند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 دوربردترین موشک بالستیک تاکتیکی دنیا در اختیار ایران است 🔹شلتوکی کارشناس مسائل دفاعی: سامانه پدافندی سوم خرداد، دوربردترین سامانه دنیاست که می تواند در حین حرکت شلیک کند.
گزاره های امید افرینی.pdf
136.2K
🌀نسخه pdf 🛑 اختصاصی 🔷110 گزاره پیرامون امید در ادبیات انقلابی
معاشرت و رفت و آمد با شخص بی نماز ┄┅═══••☘️🌹☘️••═══┅┄ ✔️ کانال دین یاران 👇👇👇 🌐 http://www.dinyaran.ir
19.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 ویژه برنامه ▫️سلسله بیانات حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی با موضوع «تحلیل قیام سید و سالار شهیدان علیه السلام در پرتو عشق و محبت الهی» ▪️ جلسه چهارم ▫️ پخش از شبکه های سیما حضرت آیت الله العظمی ✳️ @bahjat_alabd
1_437513800.pdf
95.9K
📚چه کسانی از لشکر عمرسعد به سپاه امام حسین(ع) پیوستند؟
سند.pdf
94.5K
📚چه کسانی از لشکر عمرسعد به سپاه امام حسین(ع) پیوستند؟
23.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ویژه برنامه "عبرت های عاشورا" موضوع : عزت طلبی در فرهنگ حسینی۱ کارشناس: رضا حیدریان محرم ۱۳۹۹ کیفیت اصلی در: https://aparat.com/v/lnaeg @baghiatollaah
(٣) پرسش :  چرا از مختار ثقفي كه به خون خواهي امام حسين ـ عليه السلام ـ تمام قاتلين ايشان را كشت، به طور شايسته ياد نمي شود؟ پاسخ :  يكي از مردان نامي تاريخ اسلام بالاخص تاريخ شيعه كه به خاطر اقدام درست و خداپسندانه اش دل اهل بيت و خاندان پيامبر ـ صلي الله عليه و آله ـ را بعد از واقعة عاشورا شاد كرد مردي است از تبار ثقيف و از شيعيان آل علي ـ عليه السلام ـ كه در هميشة تاريخ جايگاه خاصي نزد علماي شيعه و مورخين دارد. اما اينكه چرا از ايشان به طور شايسته ياد نمي شود شايد منظور اين باشد كه چرا در منابع تاريخي يادي از مختار به تناسب اقداماتش نمي شود؟ بايد خاطرنشان كرد كه در منابع تاريخي شيعه در اكثر منابعي كه به واقعة عاشورا و تاريخ زندگاني امام حسين ـ عليه السلام ـ پرداخته به اقدام مختار هم اشاره شده است. نيز به جملاتي كه در تحسين عمل مختار از ائمة معصومين ـ عليهم السلام ـ وارد شده پرداخت گرديده است، كه اين خود شايسته ترين يادي است كه امام معصوم ـ عليه السلام ـ از يك شيعه خالص مي كند. از لابلاي روايات بسياري بر مي آيد كه امامان و پيشوايان مذهبي همواره نسبت به مختار اظهار علاقة فراوان مي كردند و از اقدام او در انتقام گرفتن از قاتلين امام حسين ـ عليه السلام ـ و اصحابش ـ عليهم السلام ـ مسرور بوده اند. امام باقر ـ عليه السلام ـ فرمودند: «مختار را بد نگوئيد كه او دشمن ما را كشت و انتقام خون ما را گرفت.»[1] در جاي ديگر به پسر مختار مي فرمايد: «خدا پدرت را بيامرزد، حق ما را از هر كه بر او حق داشتيم گرفت.»[2] و همچنين زماني كه سر عبيدالله بن زياد را به مدينه نزد امام سجاد ـ عليه السلام ـ آوردند امام فرمودند: «كه هيچ كس از بني هاشم نبود مگر اينكه به مختار درود فرستاد و در حق وي دعا كرد و نسبت به وي سخن نيك گفت.»[3] و يا اينكه ابن عباس در جواب ابن زبير كه مختار را كذاب مي خواند گفت: «او كسي است كه قاتلان ما را كشته، انتقام خون ما را گرفته، دل هاي ما را تسكين داده و پاداش چنين كسي از سوي ما اين نيست كه او را دشنام دهيم.»[4] اما از آنجا كه مختار ضربات زيادي بر پيكر امويان و زبير زده و همچنين در برابر اشراف كوفه از موالي - ايرانيان مسلمان شده كه نزد اشراف عرب نسبت به اعراب از جايگاه پايين تري برخوردار بودند- در سپاه خود استفاده كرد لذا مورخين سني مذهب و طرفداران گروه هاي ذكر شده نسبت ها و تهمت هاي ناروائي به مختار زده و رواج مي دادند كه باعث كم فروغ شدن اقدام مختار مي شد. البته اين نسبت ها اغلب بعد از مرگ مختار به او داده شده، اتهاماتي چون ادعاي نبوت، ادعاي مهدويت براي محمد ابن حنفيه و يا تاسيس فرقة كيسانيه و شايع‌تر از همه دادن لقب «كذاب» به مختار است كه در تمام متون اهل تسنن و دشمنان اهل بيت ـ عليهم السلام ـ و كينه توزان آمده است.[5] همان طور كه بيان شد روايات وارده در كتب تاريخي شيعه و سني در رابطه با مختار دو دسته هست، يك دسته كه كاملا اقدام مختار را ستايش كرده و او را از شيعيان مخلص اهل بيت ـ عليهم السلام ـ و از معارضين امويان شمرده است. اما دستة‌ ديگر از روايات كه از طرف دشمنان مطرح شده و تا مدت ها هم رواج داشت نسبت هاي مختلف را به او داده اند و اين شائبه را در اذهان ايجاد كرده كه مختار به خاطر اغراض شخصي دست به اين اقدام زده و از اين عمل بهره برداري سياسي كرده است. البته اگر مختار در زمان قيام توابين كه در كوفه بود با آنها همدست مي شد جلو اين شايعات نيز گرفته مي شد. اما اگر منظور ياد شايسته است كه در مراسم و سوگواري ها يادي از مختار نمي شود بايد گفت كه اين هم نسبت به مناطق مختلف متفاوت است در برخي مناطق تعزيه خواني هايي قيام مختار و اقدام او را به صورت نمايش ارائه مي دهند،‌ البته شايد رسانه هاي گروهي در اين زمينه اطلاع رساني خوب و مبسوطي نداشته باشند ولي همان طور كه گفته شد در منابع مختلف از زبان معصومين ـ عليهم السلام ـ و بزرگان مذهبي و علماء و دانشمندان ديني از اقدام مختار به فراخور نامش ياد شده و ذكر اين نكته لازم است كه تمام قيام ها بعد از قيام امام حسين ـ عليه السلام ـ تحت الشعاع اين قيام بود. -------------------------------------------------------------------------------- [1] . عالمي، محمدعلي، حسين نفس مطمئنه، تهران، انتشارات هاد، چاپ اول، 1372، ص 39. [2] . مجلسي. بحارالانوار، بيروت، موسسه وفاء، چاپ دوم، 1403، ج 45، ص 351. [3] . محمد بن سعد. طبقات الكبري، بيروت، دارالاحياء التراث العربي، 1405، ج5، ص 285. [4] . بلاذري، انساب الاشراف، بيروت، 1397، ج2، ص 287. [5] . جعفريان، رسول، تاريخ خلفاء، تهران، نشر الهادي، چاپ اول، 1377، ص 531. منبع: ashoora.ir
به گناه عادت کردم چه کنم ؟؟.mp3
2.19M
🔖 🔖 📌سوال از پیشگاه امام حسین علیه السلام: به گناه عادت کرده ام چه کنم ؟؟؟ 💠مضرات عادت به گناه ۵ کار رو انجام بده بعد هر چه خواستی گناه کن ┄┅═══••☘️🌹☘️••═══┅┄ ✔️ کانال دین یاران 👇👇👇 🌐 http://www.dinyaran.ir
1_437515219.pdf
153.1K
📚 ویژگی های یاران امام حسین(ع)
990418_ امام حسین ع امام تحول آفرین_محرم99_ بیانیه گام دوم_a5.pdf
2.51M
🏴مناسبت: 🏴 🌀عنوان: «امام حسین ع؛ امامِ تحول آفرین» 🔰 موضوع: «تبیینی بر چیستی ؛ چرایی و چگونگی براساس » 🔻شب 1⃣: امام حسین؛ امام تحول آفرین 🔸پیام: «ضرورت تحول، در زمینه سازی برای ظهور» الف. تبیین و بررسی رابطه تحول، با حماسه اباعبدالله ع ب. مهدویت و تحول آفرینی: امام زمان؛ امام تحول آفرین 🔻شب2⃣: تحول روحی؛ آغاز و اصل هر تحولی 🔸پیام: « و »(بیانیه گام دوم) الف. فطرت تحول خواهی در انسان. بررسی مبداء انسان شناسانه تحول در وجود انسان. ب. نقش خانواده و مدرسه در تحول آفرینی 🔻شب 3⃣: موانع تحول روحی: 1. ترس 🔸پیام: «معنویّت و اخلاق»(بیانیه گام دوم) 🔻شب 4⃣: موانع تحول روحی: 2. غرور و یاس 🔸پیام: «معنویّت و اخلاق»(بیانیه گام دوم) 🔻شب 5⃣: موانع تحول روحی: 3. دون همتی 🔸پیام: «معنویّت و اخلاق»(بیانیه گام دوم) 🔻شب 6⃣: موانع تحول روحی: 4. راحت طلبی 🔸پیام: «معنویّت و اخلاق»(بیانیه گام دوم) 🔻شب 7⃣: تحول اقتصادی 🔸پیام: « و تحول در سبک زندگی اقتصادی»(بیانیه گام دوم) 🔻شب 8⃣: تحول اجتماعی 🔸پیام: « و مبارزه با فساد»(بیانیه گام دوم): و نقش جوانان در تحولات اجتماعی 🔻شب9⃣: تحول سیاسی 🔸پیام: « ملّی و روابط خارجی و مرزبندی با دشمن»(بیانیه گام دوم) | نقش مدیران جامعه در تحولات سیاسی اجتماعی اقتصادی 🔻شب 🔟: غرب زدگی بزرگترین مانع تحول [اقتصادی، اجتماعی، سیاسی] 🔸پیام: « و آزادی»(بیانیه گام دوم)
🔺 وَمَنْ يُهَاجِرْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ يَجِدْ فِي الْأَرْضِ مُرَاغَمًا كَثِيرًا وَسَعَةً ۚ وَمَنْ يَخْرُجْ مِنْ بَيْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَى اللَّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ يُدْرِكْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَى اللَّهِ ۗ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِيمًا 🔺یکى از مسلمانان مکّه بیمار شد گفت مرا از مکّه بیرون ببرید تا جزء مهاجران باشم. همین که او را بیرون بردند، در راه درگذشت. سپس این آیه نازل شد. همه‏ى هجرت‏ هاى مقدّس، مثل هجرت براى جهاد، تحصیل علم، تبلیغ و ... مصداق این آیه است. امام صادق (ع) فرمودند: کسى که براى معرفت امام زمان خود از خانه و شهر خود خارج شود، ولى اجل به او مهلت ندهد، از مصادیق این آیه است. پیام ها ۱- هجرت، زمینه‏ ساز گشایش و توسعه است. «من یهاجر... یجد فى الارض مراغماً» نابرده رنج، گنج میسّر نمى‏ شود. ۲- ما مکلّف به وظیفه‏ ایم، نه نتیجه. مهم خروج از منزل است، نه وصول به مقصد. «و من یخرج من بیته» ۳- راه خدا و رسول را بروید، نگران مرگ و حیات نباشید. «ثم یدرکه الموت» ۴- پاداش «مهاجر» با خداست و بالاتر از بهشت است. «وقع اجره على اللّه»
✅اهمیت زیارت عاشورا رجبعلی خیاط ┄┅═══••☘️🌹☘️••═══┅┄ ✔️ کانال دین یاران 👇👇👇 🌐 http://www.dinyaran.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 | نماز 💠 گزیده بیانات حجت الاسلام و المسلمین عالی ┄┅═══••☘️🌹☘️••═══┅┄ ✔️ کانال دین یاران 👇👇👇 🌐 http://www.dinyaran.ir
majale_rahtushe_khaharan_moharam_1399.05.09.pdf
2.22M
🔖فیش منبر محرم🔖 🌷منبر ویژه خانواده🌷 👈محرم ۱۳۹۹ 💠موضوعات 1️⃣ویژگی های خانواده عاشورایی 2️⃣بررسی پیامدهای منفی طلاق در فرزندان 3️⃣پیامدهای اعتیاد اینترنتی 4️⃣آسیب شناسی رفتارهای متضاد والدین در تربیت فرزندان 5️⃣بررسی نقش توقعات نابجای زن در اختلافات خانوادگی 6️⃣آسیبها و پیامدهای عدم آشنایی والدین با سواد رسانه 7️⃣بررسی عوامل و پیامد های طلاق توافقی 8️⃣بازخوانی رابطه کاهش نرخ فرزند آوری با افزایش طلاق ┄┅═══••☘️🌹☘️••═══┅┄ ✔️ کانال دین یاران 👇👇👇 🌐 http://www.dinyaran.ir
(۴) (قسمت اول) ❓پرسش: آیا سند زیارت عاشورا معتبر است؟ چون امامان هیچ گاه کسی را نفرین نکرده اند و ما هم که پیرو آنان هستیم نبادید نفرین کنیم در حالی که در زیارت عاشورا لعن و نفرین زیاد دارد! 🖊️پاسخ: مصدر اصلی این زیارتنامه، دو کتاب معتبر؛ یعنی کامل الزیارات تألیف جعفر بن محمد بن قولویه قمی (متوفی 348 هـ. ق) و مصباح المتهجد شیخ طوسی (385 – 460 هـ. ق) است. طبق برخی از مبانی سند ابن قولویه معتبر است. مؤلف کتاب متن زیارت را با پنج واسطه از حضرت باقرالعلوم علیه السلام نقل کرده و سپس صاحب کتاب مصباح المجتهد به نقل این زیارت مبادرت ورزیده است. اما در باره اسناد روایتی که در کتاب مصباح المتهجد آمده است، باید گفت: این کتاب در مجموع دو سند را برای این زیارت ذکر کرده است که ارزیابی کلی در باره راویان آن از سه حال خارج نیست. یا راویان ثقه هستند؛ یا در یک طبقه در کنار راوی ای که به وثاقت او تصریح نشده است، راوی قرار دارد که توثیق شده است، یا قراینی بر وثاقت راوی وجود دارد. 👈اما در مورد لعن لعن و نفرین به عنوان «برائت»، یکی از شروط «تقرّب» است؛ زیرا تأکید بر مرز دوستی‏ها و دشمنی‏‌ها می‌‏شود تا پیروان این آیین با نمایان ساختن این مرزها، «حبّ» و «بغض» خود را آشکار سازند و هماره بین حقّ و باطل، خیر و شرّ، عدل و ظلم و حسین و یزید، یک طرف را برگزینند. خداوند در قرآن کریم می‌فرماید:  «فمن یکفر بالطّاغوت و یؤمن باللّه فقد استمسک بالعروة الوثقی...»(١) هرکس به طاغوت کفر ورزید و به خداوند ایمان آورد، همانا به دستگیره مستحکم الهی، که هرگز گسسته نخواهد شد، چنگ زده است. و در جای دیگر خداوند می‌فرماید: «مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ»(٢) محمد (صلی اللّه علیه و آله و سلم) فرستاده خداست و یاران و همراهانش بر کافران بسیار قویدل و سخت و با یکدیگر بسیار مشفق و مهربانند... . ✳️ پس در اصل لزوم برائت شبهه‌ای نیست بلکه از فروع دین می‌باشد. اما اهل بیت (علیهم‌السلام) در زمان‌های مختلف و به حسب مصلحت اسلام و بعضا حفظ جان شیعیان، در خصوص لعن شدت و ضعف نشان داده اند که در قسمت بعد به این موضوع و مرز آن با سبّ و دشنام پاسخ داده می‌شود. 📝ادامه دارد... ....................... ١. بقره، ٢۵۶. ٢. فتح، ٢٩. ....................... مطالعه تفصیلی در خصوص سلسله راویان را در لینک زیر می‌توانید انجام دهید👇 https://hawzah.net/fa/Question/View/62425/%D8%B3%D9%86%D8%AF%DB%8C%D8%AA-%D8%B2%DB%8C%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%B9%D8%A7%D8%B4%D9%88%D8%B1%D8%A7-%D9%88-%D9%84%D8%B9%D9%86-%D8%A8%D8%B1-%D8%AF%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%A7%D9%86
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
محرم ماه مَحرم شدن است! صحبت‌های شنیدنی"حجت الاسلام مومنی" ┄┅═══••☘️🌹☘️••═══┅┄ ✔️ کانال دین یاران 👇👇👇 🌐 http://www.dinyaran.ir