eitaa logo
دکتر کبری خزعلی
128 دنبال‌کننده
8.9هزار عکس
9.2هزار ویدیو
157 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️نظریه «پنجره شکسته» 👆با این نظريه متوجه خواهید شد چگونه‌ با اصلاح یک خطای جزیی اصلاح کلان ایجاد می شود. و با یک خطای کوچک، انحراف بزرگ پدیدار می شود. چطور فاجعه می آفریند؟ ♦️نسبت به کشف حجاب حساس باشیم تا نظام اخلاقی در جامعه محفوظ بماند و ازهم نپاشد. ♦️اعمال_اقتدار هوشمندانه در برابر پلشتی‌ها مانع گسترش آنها ست. بی تفاوتی موجبات تجری هنجارشکنان و گسترش هنجارشکنی است. 🇮🇷کانال‌های نشریه عبرتهای عاشورا 🇵🇸 🌍 @ebratha_ir ایتا 🌍 @ebratha.org سروش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴واکنش طحان نظیف به ادعای حسن روحانی درباره ردصلاحیت خود: ظاهرا برخی وقتی تایید می شوند سطح درک اعضای شورای نگهبان بالاست ولی وقتی رد می‌شوند نظر دیگری دارند! 🇮🇷کانال‌های نشریه عبرتهای عاشورا 🇵🇸 🌍 @ebratha_ir ایتا 🌍 @ebratha.org سروش
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
💠 شرعی / حکم معامله با بهائیان حضرت آیت الله نوری همدانی به استفتائی پیرامون «حکم معامله با بهائیان» پاسخ گفتند. ❓سؤال :با توجه به اینکه دربعضی از شهرها بهائیان در فعالیت های اقتصادی گسترده ای از قبیل عکاسی، فروش و تعمیر عینک، سیم پیچی و دکتر زنان و زایمان (مرد) و... مشغولند. از شما مرجع عالیقدر تقاضا داریم ضمن بیان حکم معامله با این فرقه ضاله توصیه خود را به عموم مسلمانان در این رابطه بفرمائید. ✍️ : جواب: هر نوع معامله و ارتباط با فرقۀ ضالۀ بهائیت حرام است. @HawzahNews / خبرگزاری‌حوزه
هدایت شده از خبر فوری سراسری
خبر فوری سراسری لایحه حجاب و عفاف.mp3
23.56M
♨️توضیحات و نقد دکتر عبدالصمد خرم آبادی مشاور قضایی رئیس قوه قضاییه در مورد ایرادات لایحه حجاب و عفاف. 🔹همه عزیرانی که دغدغه حجاب و عفاف دارن و بارها در مورد نقایص این لایحه و سرانجامش سوال پرسیدید لطفا با دقت به این توضیحات که توسط دکتر خرم آبادی بیان شده توجه کنید. ✍مزید استحضار عموم مردم انقلابی مخصوصا سردار رادان عزیز 📌 خبر فوری سراسری @fori_sarasari
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
از شهر تمدن ساز تا شرّ تمدن سوز 🔹افتضاحات ورزشگاه آزادی را دیدید؟ مشاهده کردید که برخی بانوان ایرانی به چه حال و روزی افتاده‌اند و چه رفتارها و شعارهایی را سر می‌دهند که گاها حتی برخی آقایان هم از بیان آن شرم دارند؟! مگر نمی‌گفتند که حضور بانوان در ورزشگاه سبب تلطیف فضای ورزشگاه و اصلاح رفتار آقایان خواهد شد؟! چه شد پس؟! زیر پوست کلانشهرهای ما چه گذشته که شهری که بستر تمدن سازی بود به شرّی برای تمدن سوزی بدل شده است؟! 🔹این تصویری است از یک مرکز خرید و یک مال بزرگ در منطقه هروی تهران. قبلا بارها عرض شد که در مقابل دو مفهوم حجاب و حریم در شهر تمدن ساز سنتی، در شرّ تمدن سوز معاصر، دو پدیده حجاب زدایی از البسه و حریم زدایی از ابنیه، دو بال اصلی تمدن سوزی هستند. وقتی با سیاستهای اشتباه معماری و شهرسازی، شهر تمدن ساز و عفیف سنتی را به مذبح شرّ تمدن سوز و عریان معاصر برده ایم آنگاه دیدن چنین صحنه‌هایی از سرویس بهداشتی‌های حریم‌زده در قلب تهران به عنوان ام القرای جهان اسلام کاملا طبیعی است! حالا به نظرتان در کنار این حجم از حریم زدایی از ابنیه، آیا اوج گیریِ حجاب‌زدایی از البسه در کف خیابانها و به تبعش پیوستهای تمدن سوز (شبیه به آنچه از برخی بانوان در ورزشگاه آزادی دیدیم) خیلی چیز عجیبی است؟! از کوزه همان برون تراود که در اوست... بلد طیب/کانال رسمی دکتر منان رئیسی https://eitaa.com/baladetayyeb
🔻فهم رویداد در روایت فلسفۀ تاریخ: جهان در متن جابجایی ساختارشکنانه 🖊مهدی جمشیدی [یکم]. جنگ اوکراین، جنگ غزه، واکنش ایران، تکان‌خوردن جامعۀ غربی دربارۀ وحشی‌گری اسرائیل و ... . آنچه که رخ داده است را می‌توان مجموعه‌ای از «رویدادهای پراکنده» و «اتّفاق‌های روزمره» انگاشت که از قلمرو سیاست و حتی سیاستِ معطوف به اکنون فراتر نمی‌روند و از هیچ تحوّلِ گسترده‌ای حکایت نمی‌کنند. کسانی که قادر نیستند میان حادثه‌های «اکنون‌زده» و «ناتاریخی» از یک سو، و حادثه‌هایی که رگه‌های «تمدّنی» دارند و می‌توانند مانند «نقطۀ عطف» عمل کنند از سوی دیگر، تفکیک کنند چنین برداشتی دارند، اما واقعیّت این است که رویدادهای اخیر، بسیار بیش از مناسبات و معادلات سیاسیِ محض و محدود به اکنون هستند. برخی از جریان‌ها و نیروهای اجتماعی، دلالت تاریخی دارند و می‌توانند زنجیره‌ای از رویدادهای تاریخ‌ساز را بیافرینند و به مثابه نقطۀ عطف عمل کنند. جنس این نیروها و رویدادها، متفاوت با هستی‌های اجتماعیِ عادی است و قادر به «ساختارشکنی» و «عبور از اکنون» هستند. نیروها و رویدادها، اغلب در شرایطِ پیش‌ساخته و قفس‌گونه، اسیر هستند و قدرت و بضاعتِ فراروی از آنها را ندارند و می‌خواهند با آنچه که هست و آنچه که اقتضای ساختار است، عمل کنند، درحالی‌که قرار داشتن در «موقعیّت تاریخی»، به معنی درهم‌شکستن ساختار و اراده‌کردن وضعی است که ساختار کنونی، نمی‌تواند آن را رقم بزند. بسیاری از نسخه‌ها و الگوها، در حصار «ساختار» به سر می‌برند و ساختار دیگری را طلب نمی‌کنند و از این جهت، خصوصیّت «انقلابی» و «شکننده» ندارند. تنها نسخه‌ها و الگوهایی که خود را در موقعیّت انقلابی تعریف می‌کنند و می‌خواهند از وضع موجود، عبور کنند، استعداد و امکان گذار تاریخی دارند. ازاین‌رو، باید میان «لایۀ انقلابی» و «لایۀ عادی»، تمایز نهاد و فهمِ «چرخش ساختاری» از تکانه‌ها و تغییرهایی داشت که می‌خواهند زمینه‌سازِ انتقال انگاره‌ای و گذار تمدّنی باشند: بویِ بهبود ز اوضاعِ جهان می‌شنوم شادی آورد گل و بادِ صبا شاد آمد [دوّم]. اگر در گذشته دربارۀ امکانِ گذار تمدّنی و تحوّل ساختاری سخن گفته می‌شد و گفتگوها دربارۀ تحصیل شرایط گذار بود، انقلاب اسلامی و تداوم آن نشان داد که وضع تاریخی، دگرگون شده و دیگر تمدّن غربی نمی‌تواند بر ادّعای جهان‌شمول‌بودن خود پافشاری نماید و خود را عالَم‌گیر قلمداد کند. این انقلاب، لحظه‌ای و نقطه‌ای نبود که بتوان آن را یک چرخش تصادفی و انحراف ناگهانی از سیر تاریخیِ تجدّد دانست، بلکه عقبۀ طولانی‌ای داشت که دست‌کم از مشروطه به این سو، صورت‌بندی شده بود. انقلاب ایران، میوۀ یک نهضت اجتماعیِ ریشه‌دار و دیرینه بود که از عمق خاک جامعه برآمد. در مرحلۀ بعد، ماندگاری این انقلاب، فرضیه‌های تجدّدی را با تعلیق و تردید مواجه کرد و روزبه‌روز، بر بی‌اعتباری آنها افزود. این انقلاب، سودای بیرونی و جهانی داشت و باشتاب، پا فراتر از مرزهای خویش نهاد و «خویشتن تاریخی»‌اش را در «ناخویشتن جغرافیایی» گسترانید. خاصیّت پدیده‌های تاریخی، همین است که مرزها را درمی‌نوردند و حصارنشین و بوم‌بسنده نیستند. این انقلاب و درخشش‌های چهاردهه‌اش، مسلمان غیرایرانی را سودایی کرد و همگان را در اندیشۀ رقم‌زدن تاریخ جدیدِ محمّدی فرو برد: «فریب چشم تو، صد فتنه در جهان انداخت». امروز در منطقۀ غرب‌آسیا، جماعات نظامی و سیاسیِ متعدّدی حضور دارند که فارغ از دولت‌ها، ریشه در خواست مردمی دارند و به نیروهای تاریخیِ مؤثّر و تعیین‌کننده تبدیل شده‌اند. ظهورات متأخّر، دلالت بر طلیعۀ تاریخ جدید دارد: حُسْنَت، به اتفاق ملاحت، جهان گرفت آری، به اتفاق، جهان می‌توان گرفت https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
🔻فهم رویداد در روایت فلسفۀ تاریخ: جهان در متن جابجایی ساختارشکنانه 🖊مهدی جمشیدی [سوّم]. این‌همه، نشانگر آن است که باید سطح تحلیل را به «فلسفۀ تاریخ» سوق داد و به سطوح فروتر، بسنده نکرد. آن حوزۀ معرفتی که می‌تواند از عهدۀ فهم رویدادهای تاریخی برآید و چرخش و دگردیسی را فهم کند، فلسفۀ تاریخ است. اگر از این سطح فروتر برویم، دچار تقلیل‌گرایی خواهیم شد و جز مشاهدۀ سلسله‌ای از رویدادهای درون‌ساختاری، دریافت و فهمی نخواهیم داشت. مسألۀ پشت‌صحنه، تولّد یک تمدّن دیگر است که از هر جهت، تمدّن غربی را به چالش می‌کشد و «بنیان‌های قدسی» را جایگزین «بنیان‌های مادّی» می‌کند. «تغییر بنیان‌ها»، تغییر ساده‌ای نیست که بتوان آن را به مناسبات سیاسی فروکاهید، بلکه باید برآمدن یک تاریخِ متفاوت را نتیجه گرفت و از دریچۀ فلسفۀ تاریخ به ماجرا و معرکۀ منازعات نگریست. نه علوم اجتماعی و نه علوم سیاسی، هیچ‌یک نمی‌توانند توضیح نظریِ پهن‌دامنه‌ و عمیقی از این موقعیّت تاریخی ارائه کنند و به باطن و غایت آنچه که می‌گذرد پی ببرند. باید رویکردی را برگزید که همزمان، وجه «فلسفی» و «تاریخی» داشته باشد و از تقابل سرنوشت‌ساز دو تاریخ حکایت کند. فلسفۀ تاریخ می‌تواند شدن‌های فربهِ تاریخ را تبیین کند و با غرق‌نشدن در جزئیّات تشویش‌گر، چرخش‌های بزرگ را فهم کند. [چهارم]. در سال‌های پایانی گام اوّل انقلاب، فرضیۀ غرب این بود که نفس‌های انقلاب ایران به شماره افتاده و کار انقلاب، تمام است و باید برای دورۀ پس از آن چاره‌ای اندیشید و نیروهای سیاسیِ متفاوتی را به صحنه آورد. فرضیۀ رسانه‌ای‌شده و پُرتکرار آنها، پایان‌یافتن حیات انقلاب بود و برای تحقّق آن، وعده‌های کوتاه‌مدّت می‌دادند. در حرکت هماهنگ و متراکم، تصویر متأخّر از نظام جمهوری اسلامی در رسانه‌های غربی، از روند زوالی و انحطاطی این نظام حکایت می‌کرد و حتی در درون ایران نیز کسانی دچار تردید و تزلزل شده بودند و گمان می‌کردند انقلاب، فردایی نخواهد داشت. اما چندی نگذشت که ورق برگشت و از متن تهدیدها و تکانه‌ها و چالش‌ها، افق دیگری سربرآورد که حکایت از پیشروی چشمگیر انقلاب ایران داشت. انقلاب ایران، نه‌تنها ماند و فرونپاشید، بلکه قدرت‌مندتر از گذشته، جلوه‌گری کرد و در برابر سلطۀ غرب، موضع‌گیری کرد. این مواضع، دیگر از جنس سخن نبودند، بلکه تحقّق عملی و بیرونی یافتند و در جبهه‌‌های مختلف، دشمن را به عقب راندند. خاموش‌کردن فتنۀ داعش، یک بارقۀ امیدبخش بود و چندی بعد نیز حادثۀ غزه نشان داد پای یک جریانِ تاریخیِ پیشرونده در میان است و یک روند تثبیت‌شده و مدّعی، شکل گرفته است. دراین‌میان، واکنش‌های دانشگاهی در آمریکا، روی دیگر سکۀ تحوّل تاریخی را عیان کرد که «برافتادن اعتبارِ تاریخِ معارض» است. تاریخِ معارض، در درون خودش به چالش کشیده شده و در معرض پرسش‌های سخت و فلج‌کننده قرار گرفته است. اینک، نیروهایی از درون جامعۀ نخبگانی آمریکا شوریده‌اند و مواضع برون‌تمدّنیِ آن را برنمی‌تابند. این اتّفاق را که «تناقض‌های خویش‌برانداز غرب» روایت می‌کند نباید ساده انگاشت: مدّتی معکوس باشد کارها شحنه را دزد آورد بر دارها. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ببینید||❗️هشدارهای دلسوزانه حضرت آیت الله سیفی مازندرانی دامت برکاته در مورد مسأله 🔸چرا باید بترسیم از اینکه را اجرا می کنیم؟ 🔸 ما در زمینه مسأله بیش از همه دارند. 🔸همه احاد جامعه بویژه و فرمایشات مدظله العالی را در مسأله حجاب به باد فراموشی نسپارند! ✅ مرکز حفظ و نشر آثار فقیه محقق آیت الله https://eitaa.com/seyfimazandrani_com
دانشجویان آمریکا اشک وطن فروشهای ایران را در آوردند - @mrtahlilgar.mp3
11.01M
🔗 صهیون فارسی زبان: ایران دانشجویان آمریکا را شستشوی مغزی داده اینها مزدور آیت الله خامنه ای اند 🎙 دانشجویان آمریکا اشک وطن فروشهای ایران را در آوردند/ صهیون فارسی زبان: ایران این دانشجوها را شست و شوی مغزی داده است. اینها مزدوران آیت الله خامنه ای هستند. ویدیوها را در کانال اختصاصی شبنامه ببینید 👇🇮🇷 https://t.me/shabnameh110 ✅ لینک تمام صفحات ما در شبکه های اجتماعی @mrtahlilgar1
هدایت شده از بیداری ملت
🔴 تصویری از رهبر انقلاب در کنار مادر مکرمه شان مرحومه خدیجه میردامادی 🔹 مادر رهبر معظم انقلاب بانو «خدیجه میردامادی» نسل نهم میرداماد و نسل سی‌ودوم سلام الله علیه است که در سن ۲۰ سالگی با آقاسیدجوادخامنه ای ازدواج کرد و صاحب پنج فرزند شد که یکی از آنها رهبر معظم انقلاب ایران است. 🔹 آیت‌الله سیدجواد خامنه‌ای، پس از فوت همسر اولش که سه دختر به نام‌های علویه، بتول و فاطمه‌سلطان از او به یادگار داشت، در سال ۱۳۱۳ شمسی با خدیجه میردامادی ازدواج کرد. 🔹 بانو خدیجه در ۲۰ سالگی به همسری آیت‌الله سیدجوادخامنه‌ای درآمد و صاحب چهار پسر و یک دختر به نام‌های سیدمحمد،‌ سیدعلی، سیدهادی، سیدمحمدحسن و بدرالسادات معروف به بی‌بی رباب شد. 🔹 مادر مکرمه رهبر معظم انقلاب در روز ۲۲ آذرماه سال ۱۳۶۸ در سن ۷۵ سالگی، بر اثر ایست قلبی دارفانی را وداع گفت و پیکرش در رواق پشت سر مرقد مطهر امام رضا سلام الله علیه در کنار همسرش واقع در توحیدخانه به خاک سپرده شد. 🔴 👇 @bidariymelat
هدایت شده از بیداری ملت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴یعرفون به سیماهم ◾️قصد ندارم مطلب غیر علمی بنویسم و یا آیات قرآن رو تفسیر به رای کنم. اما شما دقت کنید، همه این ادمها اهل یه شهر هستند، یه منطقه، یه آب هوا، تغذیه مشابه؛ اما یه عده وهابی هست و به شباهتش به یزید افتخار میکنه و یه عده قلبش رو مالامال از محبت امام حسین کرده. شما حتی این تصاویر رو به بچه نشون بدید با احساسش میتونه نفرات رو از هم جدا کنه! نمیدونم چرا ولی انگار مکتبی که دوست داریم در قلب، جسم و سیمای ما اثرات غیر قابل انکاری داره. حالا نگید سیاستمدار خوشتیپ داریم، که روی اونها هزار تا کار گریم و ..انجام میشه تا کاریزماتیک باشند. ◀️فیلم افطاری هم سفره وهابی‌ها هست. ✍عالیه سادات ___________________ به ما بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2336751715C0fba986b70
هدایت شده از بیداری ملت
هدایت شده از بیداری ملت
‍🔴فربهی از پول بیت المال و مخالفت با اصلاحات اقتصادی! 🔸کارتل رسانه ای "دنیای اقتصاد"، خود را مجموعه رسانه ای خصوصی جا می زند و ضمنا حامی نظام اقتصادی غرب با ساز و کار های مشخص است. ضمنا هر جا پایش بیفتد، مخالف سیاست های کلی نظام و منطبق با مواضع ضد ایرانی غرب موضع می گیرد. 🔸اخذ مالیات بازدارنده از سوداگری های کاذب برای ممانعت از دلالی های ضد تولید، به عنوان یک سیاست اصلاحگرانه، سیاست ثابت اقتصادی در بسیاری از نظام های سیاسی به ویژه در غرب شناخته می شود. 🔸اما نشریه غربگرا، تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه را که هدف اصلی اش مهار سوداگری های دانه درشت و مخرب است، "خراج"! وانمود کرده و می نویسد: 🔻"مالیات‌ستانی تهاجمی چه بر سر طبقه متوسط بخش خصوصی می‌آورد؟ سیاست‌های اقتصادی، دو طبقه متوسط خلق کرده؛ «طبقه متوسط خودی» و «طبقه متوسط غیرخودی». در حالی که خودی‌ها از حمایت اقتصادی بیشتری برخوردارند، غیرخودی‌ها با فشار اقتصادی زیادی مواجه شده‌اند. در چنین شرایطی دولت با تعریف ابزارهای مالیاتی جدید، فشار بر این طبقه را مضاعف کرده است. مالیات بر عایدی سرمایه چه اهدافی را دنبال می‌کند؟". 🔸خودی و غیر خودی؟ جالب است بدانید که "دنیای اقتصاد" و نشریات تابعه اش دائما، از شرکت های مختلف عمومی و دولتی، آگهی های چند ده میلیارد تومانی (سالانه چند هزار میلیارد تومان) دریافت می کنند! 🔸حکایت شتر مرغ است که هم می خواست از مزایای هردوانه بودن بهره مند باشد و در عین حال، نه مثل مرغ بپرد و نه مانند شتر بار ببرد! 🔸کجای دنیا به نشریات معارض از این دست، آگهی های هنگفت می دهند تا علیه سیاست های اصلاحی عمومی شانتاژ کنند؟! 🔸فقط در شماره امروز دنیای اقتصاد، ده ها آگهی تبلیغاتی از شرکت مخابرات ایران، شرکت پالایش نفت تبریز، سازمان توسعه و نوسازی صنایع معدنی و معادن ایران، کمیته ملی المپیک، منطقه آزاد تجاری قشم، پالایشگاه اصفهان، اداره کل منابع طبیعی استان گلستان، اداره کل بنادر و کشتیرانی هرمزگان، شهرداری قم و اهواز، فولاد مبارکه اصفهان، شرکت ملی صنایع مس ایران، و... منتشر شده است. در روزهای قبل هم می توان آگهی هایی از ستاد اجرایی، شهرداری، همراه اول و... را مشاهده کرد! 👤محمد ایمانی 🔴 👇 @bidariymelat
هدایت شده از بیداری ملت
🔰حجت الاسلام کهوند: 🔸مرکز ملی فضای مجازی، اواخر سال قبل مصوبه‌ای را برای اجرا ابلاغ کرد (مصوبه پوسته) که استعمار سایبری را در کشور تشدید می‌کند. 🔸به رغم هماهنگی اولیه برای مناظره، پیگیری های بعدی بی پاسخ مانده است. 🔸اینجانب از عوامل و مدافعان مصوبه بویژه آقایان آزادی و تجریشی دعوت به مناظره می‌کنم. 🔴 👇 @bidariymelat
شبنامه 1562 - @mrtahlilgar.mp3
11.57M
🚨 تحلیل / لبنان موشک‌ها را به پرواز در آورد ۱۰۰ موشک به مقصد اسرائیل / حذف ۱۶ فرمانده رژیم توسط حماس / تحولات فلسطین / در پایان مذاکرات آتش بس، حماس صریح اعلام کرد: در رفح منتظر شما هستیم / مقاومت لبنان ۱۰۰ موشک به مقصد فلسطین شلیک کرد / حمله مقاومت غزه به چادر طرح ریزی عملیات رفح: ۱۶ صهیون کشته و زخمی شدند / قسمت ۱۵۶۲ ✅ لینک تمام صفحات ما در شبکه های اجتماعی ✌️🇮🇷 @mrtahlilgar1
هدایت شده از رحا مدیا
حجت الاسلام دکتر رضا محمدی کرجی.mp3
15.97M
⭕️ فایل | روایتِ قانونی حجاب 3️⃣ زوایای حقوقی مسأله حجاب 👤حجت الاسلام دکتر رضا محمدی کرجی 💢 01:50 در حقوق ایران چه مقدار در آنچه که در شرعیت وجود دارد باید در قوانین وارد بشود؟ 💢 04:16 رفتار ها دو دسته اند فردی و اجتماعی 💢 06:40 اصل 4 قانون اساسی 💢 08:50 حجاب بعد سیاسی دارد. 💢 24:30 نیروی انتظامی مشکل قانونی ندارد برای اجرای طرح حجاب 🌐 رحا مدیا 👈 عضو شوید👇🏻 وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | آپارات | توییتر 🆔 @rahamedia
🔴لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب فصل اول- کلیات ماده ۱- خانواده به‌ عنوان کانون اصلی رشد و تعالی انسان و آرامش او اصالت دارد و هر رفتاری که به ترویج برهنگی، بی عفتی، بی‌حجابی، بدپوششی و اعمال خلاف عفت عمومی که منجر به برهم‌زدن آرامش زن و مرد در خانواده، رواج ازدواج دیرهنگام، گسترش طلاق و آسیب‌های اجتماعی و زدودن ارزش خانواده می‌شود، نقض بند‌های (۱) و (۷) اصول سوم و دهم قانون اساسی است و مطابق احکام این قانون و سایر قوانین ممنوع می‌باشد. ماده ۲- وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف است با همکاری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تأثیر اجرای این قانون را رصد و سالانه به مجلس شورای اسلامی گزارش نماید. این گزارش در کمیسیون‌های فرهنگی و قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی ارزیابی و نتیجه تغییر شاخص وضعیت عفاف و حجاب جهت قرائت به صحن علنی ارسال می‌شود. این حکم مانع از نظارت سازمان بازرسی کل کشور و سایر نهاد‌های نظارتی مسؤول در انجام وظایف قانونی نیست. ماده ۳- ایجاد هماهنگی، پیش‌بینی سازوکار لازم و نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها و نهاد‌ها در اجرای این قانون و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی بر عهده وزارت کشور است که با استفاده از همه ظرفیت‌ها و امکانات و منابع و تشکیل ستاد هماهنگی و راهبری اجرای مصوبه عفاف و حجاب اقدام می‌نماید و گزارش آن را به‌صورت سالانه به شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی و مجلس شورای اسلامی ارائه می‌کند. تبصره- دستگاه‌های اجرائی و نهاد‌های مذکور در این قانون مکلفند گزارش عملکرد سالانه خود را تا ابتدای مهرماه هر سال به وزارت کشور ارائه دهند. عدم ارائه گزارش یا ارائه گزارش خلاف واقع موجب مجازات مسئول مستقیم و بالاترین مقام دستگاه مربوط به مجازات مذکور در ماده (۴۷) این قانون می‌شود. فصل دوم- وظایف عمومی دستگاه‌های اجرائی ماده ۴- کلیه دستگاه‌های مذکور در ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۴/ ۱۲/ ۱۳۹۵ و ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۸/ ۷/ ۱۳۸۶ و ماده (۵) قانون محاسبات عمومی کشور مصوب ۱/ ۶/ ۱۳۶۶ و تبصره ماده (۲) قانون دیوان محاسبات کشور مصوب ۱۱/ ۱۱/ ۱۳۶۱ مکلفند در دوره‌های آموزش ضمن خدمت کارکنان، نسبت به آموزش سبک زندگی اسلامی مبتنی بر تعهد زوجین به یکدیگر و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اقدام کنند. تبصره ۱ - سازمان اداری و استخدامی کشور مکلف است با همکاری مدیریت حوزه‌های علمیه، حداکثر ظرف سه‌ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون محتوای آموزشی موضوع این ماده را تهیه کند و حداکثر ظرف یک‌ماه به تأیید دبیرخانه شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی برساند. تبصره ۲- دستگاه‌های اجرائی موضوع این ماده مکلفند با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی برنامه‌هایی جهت تبیین سبک زندگی اسلامی خانواده محور و فرهنگ عفاف و حجاب با بهره‌گیری از شیوه‌های مناسب هنری و اجرائی برای خانواده‌های کارکنان خود طراحی و برگزار نمایند. ماده ۵- دستگاه‌های مذکور در این قانون مکلفند ظرف سه ماه پس از لازم الاجراء شدن این قانون شاخص‌های ارزیابی عملیاتی خود را در چهارچوب اسناد و قوانین بالادستی، مطابق با وظایف تخصصی تعیین شده در مصوبات شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی در عرصه عفاف و حجاب و این قانون، تهیه و جهت تأیید به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال کنند. دستگاه‌های مذکور موظفند برنامه اقدام سالانه خود را در چهارچوب شاخص‌های تأیید شده به ستاد هماهنگی و راهبری اجرای مصوبه عفاف و حجاب در وزارت کشور جهت تصویب و نظارت بر اجرای آن ارائه نمایند. ماده ۶- مصوبات کارگروه ساماندهی مد و لباس که به تصویب وزرای عضو کارگروه می‌رسد در راستای اجرای این قانون برای کلیه دستگاه‌های اجرائی موضوع ماده (۴) این قانون لازم‌الاجراست. تبصره- کارگروه ساماندهی مد و لباس موظف است براساس معیار‌های مصوب شورای فرهنگ عمومی، دستورالعمل طراحی، تولید و عرضه لباس و استاندارد‌های واردات لباس متناسب با «سبک زندگی اسلامی خانواده‌محور و فرهنگ عفاف و حجاب» را سالانه به دستگاه‌های اجرائی و کلیه صنوف و صنایع مرتبط ابلاغ نماید ماده ۷- اقلام مرتبط با عفاف و حجاب و ملزومات آن کالای فرهنگی محسوب می‌شود و وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، صنایع و معادن، بازرگانی و فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صدا و سیما موظفند در اعطای مشوقها، تسهیلات و خدمات، وضع معافیت‌ها، تخفیف‌های تبلیغاتی، کاهش هزینه تأمین مواد اولیه تولید، کاهش هزینه‌های گمرگی و ایجاد فرصت‌های مناسب برای عرضه عمومی پوشاک متناسب با «سبک زندگی اسلامی خانواده‌محور و فرهنگ عفاف و حجاب» به‌عنوان کالای فرهنگی تعرفه گذاری و حمایت نماید. تبصره-پوشاکی که دارای شناسه یکپارچه ایرانی (شیما) نباشد مشمول حمایت‌های مندرج در این ماده نمی‌شود. 🌍 @ebratha_ir ایتا 🌍 @ebratha.org سروش
ماده ۸- وزارت امور خارجه موظف است با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مقدمات انعقاد پیمان‌ها و تأسیس و تقویت جنبش‌های جهانی برای حفظ و دفاع از کیان خانواده در برابر جریان انحرافات جنسی و اخلاقی در میان کشور‌های جهان را فراهم نماید. فصل سوم- تکالیف اختصاصی دستگاه‌های اجرائی ماده ۹- وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به منظور تحقق اهداف این قانون، مکلف به وظایف زیر است: ۱- نظام جامع رتبه بندی محتوای محصولات و تولیدات فرهنگی را بر مبنای تطابق با شاخص‌ها و اولویت‌های محتوایی حوزه عفاف و حجاب مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی ظرف مدت سه ماه پس از لازم الاجراء شدن این قانون تنظیم و هرگونه حمایت مادی و معنوی و میزان برخورداری از امتیازات و یارانه‌ها را متناسب با نظام جامع رتبه بندی محتوایی اعمال نماید. ۲- ممنوعیت صدور مجوز و پخش آثار مغایر با شاخص‌ها و اهداف این قانون و سیاست‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی. ماده ۱۰- سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به منظور تحقق اهداف این قانون، مکلف به وظایف زیر است: ۱- تهیه و پخش برنامه‌های تلویزیونی در جهت معرفی و ترویج نماد‌ها و الگو‌های سبک زندگی اسلامی خانواده‌محور و فرهنگ عفاف و حجاب با تأکید بر مخاطبین کودک و نوجوان و پرهیز از ترویج الگو‌های فردگرایانه و ضد خانواده در پخش برنامه‌های سیما ۲- آگاه‌سازی و روشنگری درباره جریان‌هایی که علیه بنیان خانواده فعال بوده یا فردگرایی، برهنگی، هرزه‌نگاری، همجنس‌بازی یا سایر مفاسد مخل بنیان خانواده را ترویج می‌کنند. ۳- پخش رایگان برنامه‌های تخصصی تهیه شده توسط دستگاه‌های اجرائی و نهاد‌های غیردولتی و سایر اشخاص حقیقی یا حقوقی فعال در عرصه عفاف و حجاب مطابق استاندارد‌های تولید و پخش سازمان صدا و سیما ۴- ترغیب و تشویق هنرمندان و تولیدکنندگان آثار فرهنگی فاخر به‌منظور ارائه راهکار‌های بدیع و جذاب در راستای تعمیق و توسعه فرهنگ عفاف و حجاب ۵- ممنوعیت دعوت و انعقاد قرارداد با اشخاصی که به ترویج برهنگی، بی عفتی، بی‌حجابی، بدپوششی یا مقابله باحجاب و عفاف مبادرت کرده یا سبک زندگی آن‌ها مغایر فرهنگ حجاب و عفاف است. ۶- استفاده از الگو‌های مورد تأیید کارگروه ساماندهی مد و لباس برای الگوسازی پوشش متناسب با سبک زندگی اسلامی خانواده‌محور و فرهنگ عفاف و حجاب در محصولات تولیدی و پرهیز از استفاده الگو‌های نامناسب ۷- تهیه ضوابط محتوای صوت و تصویر فراگیر درحوزه سبک زندگی اسلامی خانواده‌محور و فرهنگ عفاف و حجاب به تفکیک برای صدا و سیما و شبکه نمایش خانگی ظرف مدت دوماه پس از لازم الاجراء شدن این قانون و تأیید آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی ۸- سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر صدا و سیما (ساترا) موظف است از تولید و پخش محتوای صوت و تصویر فراگیر مروج فساد، برهنگی، بی عفتی، بی‌حجابی و بدپوششی در شبکه نمایش خانگی جلوگیری نماید. ۹-سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر صدا و سیما (ساترا) موظف است سیاست‌های و ضوابط تولید و پخش محتوای صوت و تصویر فراگیر در سکو‌های انتشار را جهت تأمین اهداف این قانون ظرف مدت سه ماه تهیه و ابلاغ و بر آن نظارت کند. ۱۰-تهیه و ابلاغ دستورالعمل به کارگیری، نگهداشت و تعالی حرفه‌ای مجریان در راستای تحکیم خانواده و فرهنگ عفاف و حجاب ۱۱-تهیه و ابلاغ دستور العمل حمایتی معرفی، ترویج و تبلیغ پوشاک عفیفانه و ملزومات حجاب به عنوان کالای فرهنگی ۱۲- تولید و پخش فیلم‌های و سریال‌های (الف) ویژه در حوزه سبک زندگی اسلامی خانواده‌محور و فرهنگ عفاف و حجاب ۱۳- اطلاع‌رسانی مناسب درخصوص احکام این قانون و پیگیری رسانه‌ای میزان تحقق و رفع موانع آن 🇮🇷کانال‌های نشریه عبرتهای عاشورا 🇵🇸 🌍 @ebratha_ir ایتا 🌍 @ebratha.org سروش
ماده ۱۱- سازمان تبلیغات اسلامی به منظور تحقق اهداف این قانون، مکلف به وظایف زیر است: ۱- برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت مساجد، هیأت‌ها و تشکل‌های مذهبی و هیأت‌های اندیشه‌ورزی نخبگان حوزوی و دانشگاهی در امر سبک زندگی اسلامی خانواده‌محور و فرهنگ عفاف و حجاب ۲-حمایت از تولید محصولات فرهنگی، هنری، سینمایی، نمایشی، تجسمی، کتاب، رمان و مانند آن برای کودکان و بزرگسالان در زمینه بسط فرهنگ عفاف و حجاب ۳- توسعه فضای پرسش و پاسخ مانند برگزاری میزگرد و انجام مناظره در زمینه فرهنگ عفاف و ضوابط شرعی حجاب با به‌کارگیری ابزار‌های مختلف تبلیغی ۴- برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و علمی باهدف آگاه سازی نسل جوان با موضوع علت مقرره گذاری در حوزه سبک زندگی اسلامی خانواده‌محور و فرهنگ عفاف و حجاب و آثار آن بر خانواده ۵- فرهنگ‌سازی، تبیین شعائر دینی، تأسیس، شبکه‌سازی و سرمایه‌گذاری در راستای مفاهیم عفاف و حجاب با استفاده از ظرفیت تبلیغی پیشنهاد‌های نمایندگان روی گزارش کمیسیون ردیف متن انتخابی متن پیشنهاد پیشنهاد دهنده نوع پیشنهاد کد رهگیری ۱ مساجد، حسینیه‌ها، اماکن دینی، هیات مذهبی سید سلمان ذاکر اصلاح جزء ۴۴۲۲۸۹ ماده ۱۲- وزارت آموزش و پرورش به منظور تحقق اهداف این قانون، مکلف به وظایف زیر است: ۱-ترویج سبک زندگی اسلامی خانواده‌محور و فرهنگ عفاف و حجاب در کلیه مقاطع تحصیلی مبتنی بر سن و جنسیت در قالب بسته‌های یادگیری به ویژه برنامه‌ها و متون درسی، تولیدات و رویدادها، جشنواره‌ها و اردو‌های فرهنگی و تربیتی، محتوای چندرسانه‌ای به صورت تعاملی و برخط با بهره‌گیری از ظرفیت زیست‌بوم‌های فناورانه در بستر فضای مجازی ۲- فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب و سبک زندگی اسلامی مبتنی بر تعهد زوجین به یکدیگر از طریق برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی و ارائه متون آموزشی برای خانواده‌ها و معلمین ۳- تهیه آیین‌نامه الگوی پوشش مناسب، زیبا، آراسته و عفیف مبتنی بر فرهنگ اسلامی-ایرانی متناسب با شرایط سنی، اقلیمی و جغرافیایی به‌ویژه مناطق روستایی و عشایری به تفکیک برای دانش‌آموزان، معلمان و کارکنان با همکاری کارگروه ساماندهی مد و لباس و تأیید آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی ظرف مدت سه‌ماه پس از لازم الاجراء شدن این قانون ۴- اقدام نسبت به اعمال گزینش بدو خدمت و استمرار صلاحیت‌های بدو گزینش در طول سنوات خدمتی و صلاحیت‌های عمومی و نیز رعایت فرهنگ عفاف و حجاب برای کلیه معلمان، دانشجو معلمان و کارکنان اعم از رسمی، پیمانی یا قراردادی یا خرید خدمات ۵- تهیه آیین نامه انضباطی معلمان، مدیران و دانشجو معلمان ظرف شش ماه پس از لازم الاجراء شدن این قانون و ارسال به شورای عالی انقلاب فرهنگی جهت تصویب تبصره- از زمان لازم الاجراء شدن این آیین نامه، به تخلفات معلمان و مدیران مطابق آیین‌نامه مذکور رسیدگی می‌شود و قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب ۱۳۷۲ درخصوص معلمان، مدیران و دانشجو معلمان موقوف الاجراء می‌شود. ۶- در اختیار قراردادن فضا‌های مدارس، هنرستان‌ها و فضا‌های آموزشی و ورزشی در ساعات غیرآموزشی و ایام تعطیل برای فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی مساجد، مراکز و مجموعه‌های تربیتی به قیمت تمام شده 🇮🇷کانال‌های نشریه عبرتهای عاشورا 🇵🇸 🌍 @ebratha_ir ایتا 🌍 @ebratha.org سروش
ماده ۱۳- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به منظور تحقق اهداف این قانون، مکلف به وظایف زیر است: ۱- اولویت بخشی به طرح‌های پژوهشی کلان و میان رشته‌ای در زمینه راهبرد‌های گسترش فرهنگ خانواده محوری و تعهد زوجین به یکدیگر، سبک زندگی اسلامی خانواده‌محور و فرهنگ عفاف و حجاب با در نظر گرفتن امتیاز ویژه پژوهشی یا فرهنگی ۲-بازنگری، اصلاح و اجرای دستورالعمل‌ها و توصیه‌نامه‌های لازم در راستای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در سطح دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و تدوین دستورالعمل‌های جدید بر اساس این قانون ۳- ترویج سبک زندگی اسلامی خانواده محور و فرهنگ عفاف و حجاب از طریق تهیه دستورالعمل‌های معیار (استاندارد) لباس اجتماعی در محیط‌های دانشگاهی با همکاری کارگروه ساماندهی مد و لباس. ۴- افزایش اعطای تسهیلات برای ازدواج دانشجویی و اولویت دادن به ساخت خوابگاه‌های متأهلی ۵- اختصاص بخشی از ظرفیت دروس عمومی و معارف اسلامی به ترویج و تبیین مبانی و اصول فرهنگ عفاف و حجاب پس از تأیید شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها ظرف شش‌ماه پس از لازم الاجراء شدن این قانون ۶- راه اندازی و گسترش دانشگاه‌ها و پردیس‌های دانشگاهی مختص بانوان با سطح کیفی بالاتر از سایر دانشگاه‌ها و ارائه خدمات یارانه‌ای به این پردیس‌ها ۷- در نظر گرفتن امتیاز منفی برای مرتکبین جرائم موضوع این قانون، بر مبنای تشخیص کمیته انضباطی دانشگاه در فرآیند معرفی دانشجوی نمونه. ۸- طراحی، تهیه و اجرای نظام جامع تربیتی و ایجاد کارپوشه فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان با تایید شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها ظرف شش‌ماه پس از لازم الاجراء شدن این قانون ماده ۱۴- وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور تحقق اهداف این قانون، مکلف به وظایف زیر است: ۱- بازنگری، اصلاح و اجرای دستورالعمل‌های رفتاری و آیین‌نامه نحوه پوشش اساتید، دانشجویان و کارکنان همگن و غیرهمگن (اعم از پزشکان، کارکنان مراکز درمانی و ارائه‌دهندگان خدمات بهداشتی و درمانی و مراکز دانشگاهی و مراکز تابعه آن (اعم از بیمارستان، درمانگاه، داروخانه، آزمایشگاه و...) در بخش‌های تشخیص و درمان در خصوص رعایت عفاف و حجاب و اجرای کامل قانون انطباق امور پزشکی و بازنگری و کارآمدسازی شاخص‌ها و مراعات اصول آن در فرایند اعتباربخشی بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی مطابق احکام این قانون ۲- ابلاغ و نظارت بر دستورالعمل‌های اجرائی جهت رعایت عفاف و حجاب و حفظ حریم اخلاقی بیماران و همراهان در محیط‌های آموزشی یا درمانی دولتی و غیردولتی ۳- طراحی چیدمان اداری در ساختمان‌های ستادی بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها و سایر مراکز مربوط به وزارت بهداشت بر اساس حفظ حدود حریم شرعی بین کارمندان زن و مرد و ایجاد محیط اختصاصی جهت ارائه خدمات پزشکی جز در موارد استثنا که حضور نامحرم در آن‌ها ناگزیر است. ۴- افزایش اعطای تسهیلات برای ازدواج دانشجویی و اولویت دادن به ساخت خوابگاه‌های متأهلی ۵- در نظر گرفتن امتیاز منفی برای مرتکبین جرائم موضوع این قانون، بر مبنای تشخیص کمیته انضباطی دانشگاه در فرآیند معرفی دانشجوی نمونه. ۶- طراحی، تهیه و اجرای نظام جامع تربیتی و ایجاد کارپوشه فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان با تایید شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها ظرف شش‌ماه پس از لازم الاجراء شدن این قانون ماده ۱۵- معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به منظور تحقق اهداف این قانون، مکلف به وظایف زیر است: ۱-تهیه دستورالعمل‌های لازم جهت رعایت فرهنگ عفاف و حجاب در فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد، کارخانه‌های نوآوری، خانه‌های خلاق و سایر مراکز تحت نظر معاونت و همچنین در تولیدات و محصولات آنها، جهت تصویب در هیئت وزیران ۲- پذیرش، همکاری و اعطای تسهیلات به اشخاص حقیقی و حقوقی مشروط به رعایت ماده (۳۴) این قانون ۳-تهیه دستورالعمل‌های رفتاری و آیین‌نامه نحوه حضور پژوهشگران در مراکز، کارخانه‌های نوآوری، پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد، خانه‌های خلاق و سایر مراکز مربوطه جهت تصویب در هیئت وزیران ۴- بازنگری در ادامه همکاری و حمایت قانونی از شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد، کارخانه‌های نوآوری، خانه‌های خلاق و سایر مراکز تحت نظر معاونت که به هر نحو برهنگی، بی‌عفتی، بی حجابی، بدپوششی و اعمال خلاف عفت عمومی را ترویج نموده یا مدیران، کارکنان و پژوهشگران آن‌ها مرتکب رفتار‌های مذکور می‌شوند. ۵- نظارت بر اجرای این قانون در مراکز تحت نظر و ارائه گزارش جرائم و تخلفات به مراجع ذی‌صلاح ۶- حمایت از مجموعه‌هایی که در صنایع خلاق و فناوری‌های نرم و محصولات دانش‌بینان در خصوص سبک زندگی اسلامی خانواده محور و فرهنگ عفاف و حجاب مشغول فعالیت بوده یا محصولی تولید می‌کنند. 🇮🇷کانال‌های نشریه عبرتهای عاشورا 🇵🇸 🌍 @ebratha_ir ایتا 🌍 @ebratha.org سروش