eitaa logo
دکتر کبری خزعلی
126 دنبال‌کننده
14.1هزار عکس
15هزار ویدیو
224 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مهدی کوچک زاده
کارگروه ظریف وزارت اطلاعات ندارد! ظریف، رئیس شورای راهبردی دوران پیش از تشکیل دولت چهاردهم، طی مصاحبه‌ای تشکیلاتی را معرفی کرده (تصویر بالا) که ذیل کارگروه سیاسی، نظمی، دفاعی و امنیتی، همه وزارتخانه‌های دفاع و خارجه و کشور و . . .را دارد اما "وزارت اطلاعات" ندارد! 🔴 صفحات مجازی مهدی کوچک‌زاده Eitaa.com/kouchakzadeh Virasty.com/kouchakzadeh Kouchakzadeh.blogfa.com Aparat.com/kouchakzadeh rubika.ir/kouchakzadeh_mahdi 🔴 ارتباط با مهدی کوچک زاده: Eitaa.com/saied1959
🖌نوشتار و صوت 🎤 (10:38 دقیقه) موضوع: 👈 یادداشت - قانون «جاذبه و دافعه» عمومیت دارد؛ اما سنخیت، قابلیت و تناسب هم می‌خواهد - تو نیز جاذبه‌ها و دافعه‌هایی داری که شاکله و سرنوشت تو را رقم می‌میزنند. متن (نشانی پیوند): ✍️ ... جاذبه و دافعه، عمومیت دارد و هیچ کسی از این قاعده مستثنا نمی‌باشد؛ مؤمنان، مجاهدان راه خدا، متقیان، مردان با بصیرت و دختران و بانوان عفیف و محجبه، برای عده‌ای جاذبه دارند و برای عده‌ای به شدت دافعه دارند. چنان که کفار، مشرکان، بندگان هوای نفس و بردگان شهوت و غضب حیوانی، و اهل فسق، فساد و جنایت، برای عده‌ای جاذبه دارند و برای عده‌ای دافعه! ✔️... برای اصلاح و اکمال جذب و دفع، ابتدا باید ببینی که خودت مجذوب چه کسانی یا چه چیزهایی شده‌ای؟! آیا جهت‌گیری، کشش و حرکت تو، به سوی خدا و معادش، پیامبر اکرم و کتابش، اهل بیت علیهم السلام و مکتب‌شان، و مؤمنان و متقیان می‌باشد یا خیر؟ سپس دقت کن که چه کسانی به تو روی می‌آورند و چه کسانی از تو روی برمی گردانند... . بیشتر را اینجا بخوانید یا بشنوید: 👇 https://www.x-shobhe.com/note/13387.html @X_shobhe
هدایت شده از محسن قنبریان
14.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✍🏻 به استاد عالی: 1⃣ حکومت ولایی -اقلا در اندیشه رهبری- با مردمسالاری دینی مطابق و فقط همین حکومت، شرعی است. حکومت ولایی یک "جعل الهی" و یک "بیعت آزادانه و رضایت عمومی" دارد؛ پس ولائی بودن یا نبودن با توجه به هردو عنصر باید سنجیده شود. اقلا در اندیشه رهبری دو جا انتخاب مردم مطرح است: - زمان غیبت - جایی که به نص عمل نشده، مثل حکومت علوی (بخوانید) چنان بیعتی با امیر(ع) در آن روزگار قطعاً بی نظیر بود؛ حالا انتخاب مستقیم و عمومیِ امام خمینی بدان شبیه است. 2⃣ فرق ولایت معصوم و فقیه در این است که لحاظ عنوانِ "از طرف خدا بودن" ، برای معصوم در قبول و صحت اعمال، "موضوعیت" دارد؛ اما این لحاظ در فقیه "طریقیت" دارد. یعنی همه احکام باید با لحاظ پذیرش ولایت معصوم انجام شود تا مقبول باشد اما درباره فقیه، "صرف مطابقت اعمال با فتوای ایشان" و "عدم تخلف عملی از احکام ولایی ایشان" کفایت می کند و اعتقاد به ولایتِ از جانب خدا در قبول، شرط نیست. 3⃣ طبق آیه۴۱ نحل، مجتمع اسلامیِ بر اساس ولایت و پرستش خداوند وقتی متعهد به "عدالت و احسان" باشد، "حسنه دنیا" [بهترین نعمت] است (بخوانید). ❗️سابقا "عدالتخواهی" از سوی برخی وعاظ محترم به "ولایت خواهی" تأویل برده و دوگانه ولایت-عدالت ساخته می شد، اخیرا ولایت به حیثیت عنوانی و اعتقادی تأویل برده می شود و حیثیت ظاهری (بیعت عمومی و آزادانه مردم) و کارکردی (ساخت مجتمع صالحه مبتنی بر عدل و احسان) مغفول می ماند. در حالیکه اعتقاد در ولایت فقیه شرط نیست اما رضایت مردم(۷۷/۱۲/۱۴) و کارآمدی(۸۳/۶/۳۱) شرط است. محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
🔻آنچه نادیدنی‌ست ... 🖊مهدی جمشیدی ۱. اغلبِ آنچه که ما دربارۀ عاشورا می‌شنویم و می‌خوانیم، معطوف به لایۀ ظاهری و بیرونیِ این واقعه است و نه جوهر و گوهر آن. هم عوام، متوقف در پوستۀ این واقعۀ قدسی و ملکوتی هستند و هم بسیاری از علما. این سخن، حاصل تأمّل من نیست که بسی فروتر و حقیرتر از آنم که بخواهم از لُبّ و مغز این واقعه بگویم و ادعای فهم و فضل نسبت به دیگران داشته باشم؛ بلکه نکته‌ای‌ست که از مطالعۀ پاره‌‌ای از آثار علامه سیّدمحمدحسین طهرانی –رضوان‌الله‌تعالی‌علیه- فراگرفته‌ام و در اینجا، می‌خواهم ضمیر مخاطب را به یافتۀ قلبیِ خویش – که حاصل اقتباس ناشیانه از اشارات مندرج در آثار آن ولیّ الهی است - متوجّه سازم. علامه در بیان مقام برخی علما، تعبیر علمای ظاهری را به کار می‌برد؛ چراکه بر این باور است که فهم حقیقت دین، از معبر عرفان و سلوک و توحید، میسّر است و باقی، در همان علوم دینیِ ظاهری، متوقف می‌مانند و به سر منزلِ مقصود دست نمی‌یابند. باطن دین، ولایت است و وصول به این باطن، مستلزم طی طریقِ عبودیّت است و عبودیّت در مرتبۀ اعلاء و کمال، از رهگذر سلوک توحیدی، ممکن و مقدور است. ازاین‌رو، نگارندۀ این سطور و کسانی همچون او، به قشرِ دیانت بسنده کرده‌اند و از غایت و مغز آن بی‌خبرند. کمالِ صیرورتِ معنویِ انسان، علمی و عقلی نیست، بلکه این شدن، امری‌ست از سنخ حیات باطنی که به تقرّب‌الی‌الله می‌انجامد. استاد شهید، آیت‌الله مطهری -رحمه‌الله‌علیه- نیز در دهۀ پایانی زندگانی‌اش و در اثر قرارگرفتن در مدار سلوک عارفانه‌ای که جناب علامه برای وی در نظر گرفته بود، توانست دیانت را به عمق قلب و ضمیر خویش وارد سازد و طعم فهم و مشاهدۀ ملکوتی را بچشد. این فضلی بود از ناحیۀ خدای متعال به آن متفکّر ربّانی که از این جهت، خام و نارس از دنیا هجرت نکند و مراتب و درجات توحیدی را در جان خویش بنشاند. به‌هرحال، مسأله این است باید بکوشیم در سایۀ مساعدت اولیای الهی، به فهم بصری و مشاهده‌ای از حقیقتِ قدسیِ نهفتۀ عاشورا دست بیابیم و ایمان بیاوریم که هیچ خوانشی همچون خوانش عارفانه، قادر به گشودن حقیقت و ماهیّت این واقعه نیست و بیشترین نصیب از این واقعه را چنین افقی در پی می‌آورد و بس. ۲. از جمله لطایف عارفانه‌ای که در اشارات موجزِ علامه طهرانی به چشم می‌خورد، یکی این است که عالَم کربلا، عالَم اتّحاد ارواح بوده و همۀ اصحاب امام شهید در آن روز، به مقام معیّت با ایشان رسیدند. مقام معیّت، نوعی حیات است که در آن، دل‌ها و جان‌ها، قریب و حتّی مماس به یکدیگر می‌شوند و یکی و متّحد می‌گردند؛ به‌گونه‌ای که همۀ کثرات و تنوّعات در پرتو این وحدت، زائل و برچیده می‌شوند و نور واحد پدید می‌آید. جناب سیّدالشهداء، غلام سیاهی داشتند به نام جَون که در کربلا، همراه حضرت شد. او نیز به مقام معیّت با حضرت رسید؛ حتّی در همین دنیا و در قالب جسم مادّی؛ چنان‌که پس از واقعۀ عاشورا، پیکر وی را دیدند که بوی عطری بی‌مثال از آن پراکنده می‌شد و بدنش نیز همچون نقرۀ خام، می‌درخشید. این وضع، اثرات بیرونی و محسوس آن معیّت باطنی است که اهل دنیا با چشم ظاهر، مشاهده می‌کنند، اما مقامات و مراتب آن‌جهانی، از دیدۀ ما پنهان است. عالَم معنی، سرشار از واقعیّت‌هایی است که در محاسبۀ عقلِ مادّی و جزوی ما نمی‌گنجد. ۳. دیگر این‌که علامه می‌فرماید به‌یقین، جناب علی‌اصغر –علیه‌السلام- با وجود این‌که طفل رضیع بوده‌ است، اما به اراده و اختیار خویش، شهادت را برگزید و در حقیقت، ندای سیّدالشهدا را لبیک گفت. این طفل، دارای ادراک و اختیارِ خاص و قوّۀ جاذبه و دافعۀ معنوی بوده و هرگز چنین نبوده که شهادت ایشان، یک حادثۀ اتّفاقی بوده باشد. او انتخاب کرد که به قافلۀ شهدای کربلا متّصل شود و خونش به خون مبارک و مطهر پدرش، ملحق گردد. هر چند فعلیّت این نفس، به کمال نرسید و در این واقعه، او از حیات دنیوی برید، اما بقیۀ مراتب فعلیّت و ظهور قوّۀ نفسانیِ خویش را در عالَم دیگر، طی خواهد کرد. این‌که سیّدشهداء، این طفل را به معرکه بردند تا شاید دل دشمن به رحم آید، صورت ظاهریِ ماجراست، اما در باطن، آن طفل، به‌طور مستقل، چه طلبیده است، از دسترس نقلیّات تاریخی و پوستۀ مادّی وقایع، خارج است. این اشارت عارفانه و ملکوتی، پرده از این صورت ظاهری برمی‌دارد و نشان می‌دهد که این طفل شیرخوار، تمنّای شهادت و هجرت از عالَم مادّه داشته و نمی‌خواسته مسافر شام باشد... https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
هدایت شده از صدای مردم
3.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 دلیل هجمه‌های اخیر به آیت الله میرباقری مشخص شد 👆🏻https://eitaa.com/sedaye_irani
سخنرانی شب هشتم محرم ۱۴۰۳.mp3
زمان: حجم: 17.29M
🔈 سخنرانی محمدامین اصغری با موضوع: "اختلاف؛ عامل یا مانع ظهور؟!" 🔹شب هشتم محرم ۱۴۰۳ 🔸امیرالمؤمنین در خطبه ۱۵۰ نهج البلاغه به دوران آخرالزمان و ویژگی انسان‌های منحرف اشاره‌ میکنند و اقداماتی که از سوی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف صورت میگیرد. همچنين به ویژگی یاران حقیقی امام عصر که انس با قرآن دارند اشاره میشود. بشنویم... 🍀 @asqari_ir
سخنرانی شب نهم محرم ۱۴۰۳.mp3
زمان: حجم: 17.29M
🔈 سخنرانی محمدامین اصغری با موضوع: "اختلاف؛ عامل یا مانع ظهور؟!" 🔹شب نهم محرم ۱۴۰۳ 🔸بر اساس حکمت ۸۹ نهج البلاغه، راه حل اصلاح مشکلات و اختلافات بین انسان و مردم، اصلاح رابطه او با خدای خود است. طبق حکمت ۷۷ نهج البلاغه آقا امیرالمؤمنین نمونه‌ای از اصلاح رابطه خود و خداوند را و اصلاح امر دنیا و آخرت را به تصوير کشیده‌اند. بشنویم... 🍀 @asqari_ir
هدایت شده از کشکول|محسن مهدیان
🔻چندجمله درباره خطاهای پیاپی در شورای شهر عرف نیست رسانه مدیریت شهری در نقد عملکرد مدیران شهر بنویسد؛ اما برخی موارد پای حق بزرگتری در میان است که سکوت در قبال آن اگرچه عرف است اما خلاف شرع مسلم است. مگر ممکن است رسانه ای وابسته به انقلاب و مردم باشد و در بزنگاه ها سکوت کند؟ رسانه ای که بخاطر وابستگی تشکیلاتی و یا سیاسی و اداری مقابل حق سکوت کند در دنیا مقابل مردم و در قیامت باید به امام امت پاسخگو باشد. سخن برسر خطاهای مکرر در شورای شهرست. روز یک شنبه صحن شورای شهر شاهد حوادث تلخی بود، اما متاسفانه باید گفت این اولین بار نیست. پیشبینی می کردیم با تذکر پدرانه و دلسوزانه رئیس شورای شهر و یا تغییر شرایط سیاسی کشور و ضرورت همبستگی بیشتر بین نیروی های انقلاب،این قبیل رفتارها اصلاح و جبران شود اما ماجرا بازهم به نحو دیگری رقم خورد. سوال اینست که با کدامین حجت؟ با کدام حجت بعد از جشن مشارکت مردمی در انتخابات اینطور کام مردم را تلخ می کنیم؟ از این بالاتر هنوز چند صباحی از تذکر صریح و شفاف رهبرانقلاب درباره رعایت اخلاق و تقوا به مجلس شورای اسلامی نگذشته است؛ با کدامین حجت اعتنا نمی کنیم؟ وظیفه شورای شهر نظارت است، نقد است، گلایه است، تذکر و حسابرسی است. حق هم همین است. مردم نیز همین را انتظار دارند. اما نظارت با مچ گیری فرق دارد، نقد با تخریب متفاوت است؛ تذکر، حرف گوشه دار و تندی و طعنه نیست، گلایه حرف غیرمنصفانه و خلاف واقع نیست. این تفاوت ها را نمی بینیم؟ اگرچه ایندست رفتارها برای انگشت شمار و معدودی از نماینده های محترم است اما مردم این بداخلاقی را به کلیت شورای انقلابی منتسب می کنند. اگر واقعا تفاوت نقد مشفقانه و تذکر دلسوزانه و گلایه مسوولانه با بداخلاقی و بی انصافی روشن نیست به اثر رفتارها توجه کنیم. ببینیم چرا ضدانقلاب انقدر خوشحال می شود؟ ببینیم چرا سوت و کف می زند؟ چرا تشویق می کند؟ رفتار ما چه آورده ای برای دشمنان خبیث انقلاب داشته است؟ تنها برای نمونه، روز یک شنبه گفته شد طی سه سال گذشته مدیریت شهری هیچ دستاورد مهمی نداشته است؛ واقعا نداشته است؟ این نقد است؟ نظارت است؟ و یا تکیه کردن به دروغ آشکار مجازی که از بیخ و بن تکذیب شده است و آنرا نشانه ضعف مدیریت شهری دانستن، اخلاق است؟ تقواست؟ در شرایطی که مردم انتظار وحدت و همدلی برای کارآمدی بیشتر دارند، انشقاق و اختلاف افکنی خطای فاحش و نابخشودنی است. هیچ امری مهمتر از وفاق میان مسوولین نیست. آنچه رئیسی را شهید رئیسی کرد همین خلق و منش بزرگوارانه است. همین تبعیت آشکار از حرف ولی جامعه است. همان اخلاق سیاسی که بارها از سوی رهبرانقلاب مورد اعتنا و تفقد قرار گرفته است. از عاشورا درس بگیریم؛ هیچ امری مهمتر از حرف ولی نیست که نباید روی زمین بماند. نگاه کنیم ببینیم کدام کلام رهبری بیشترین بسامد را در تذکرات پیاپی ایشان به مسوولین داشته است. خودمان را مخاطب اصلی آن بدانیم. حفظ وحدت و رعایت اخلاق و انصاف در مواجهه سیاسی اصل اول است و از شورای شهر انقلابی جز رعایت آن انتظار نیست. این مردم با امید به حفظ حریم این ارزش ها اعتماد کردند و رای دادند. اجازه ندهیم این سالها به عنوان خاطره تلخ در اذهان مردم و تاریخ بماند. شورای شهر اول پیش روی ماست. آنچه برای همه ما می ماند تبعیت از امر ولی و دلسوزی حقیقی برای مردم با کار و تلاش مشفقانه است ولاغیر. برای مردم انقلابی بمانیم. همشهری @mahdian_mohsen
هدایت شده از بر پا
حجت الاسلام مهدیان1_12594664495.mp3
زمان: حجم: 35.11M
🔺خانواده حسینی عزیزتر از خون سیدالشهدا آیا در عالم هست؟ عزیزتر از خانواده امام حسین ع آیا در عالم چیزی هست؟ آری هست. هدف سید الشهدا. هدف او اصلاح امت جدی بود. روضه مادر و پدر اگر می‌خواهید بخوانید از دردهایشان و رنجهای فرعیشان نگویید فقط، بلکه از رنج اصلی آنها بگویید، چیزی که به خاطرش هر درد و رنجی را تحمل می‌کنند. تا حزن بر مصیبت و اشک بر او گره بخورد به نصرت او. تا حزن او گره بخورد به مدد کردن امام عصر عج هدف او هنوز هم زنده است. باید خانواده‌گی آمد، خانواده را پای کار امت آورد. هر خانواده باید ماموریتی داشته باشد برای یاری و نصرت امام. آن خانواده بزرگتر که انما المؤمنون اخوه آن را توضیح می‌دهد و انا و علی ابوا هذه الامه تبیینش میکنند، باید رشد کند، پیش برود. شب یازدهم @fadaeyan_ir @ali_mahdiyan
هدایت شده از پادکست تخته سیاه
پادکست "تخته سیاه"Episode 6.mp3
زمان: حجم: 27.26M
🎙️ اپیزود ششم پادکست تخته سیاه منتشر شد! تو این اپیزود از تخته سیاه، با اردوان مجیدی، به دنیای مشکلات نظام آموزشی در کشورمون سفر می‌کنیم و با یه نگاه دقیق و موشکافانه، ریشه‌های این مشکلات رو جست‌وجو می‌کنیم. غصه نخورید! قرار نیست غرق در نقد و ناامیدی بشیم. ما در این قسمت، راجع به یه نقشه راه درست و حسابی برای ساختن یه مدرسه ایده‌آل هم گفت‌و‌گو می‌کنیم. حتماً گوش بدید و نظراتتون رو با ما درمیون بذارید! 🙏🌹 رو از کست‌باکس و شنوتو دنبال کنید👇 لینک کست‌باکس لینک شنوتو 👇 @takhtesiah_podcast
زمان: حجم: 1.02M
‌ 🎙می‌خوای تنها راه نجات از فتنه‌های آخرالزمان رو بدونی؟ 🌱 پس این صوت مخصوص شماست 👌 بعیده جای دیگه شنیده باشی ☺️ 🏴بـه آمـرین بپیـوندیـد ID: @aamerin_ir
هدایت شده از 🇱🇧فن امینی خواه
🏷 جهت پزشکیان... 💡 این روزها آقای پزشکیان دائما در محافل مذهبی و حسینی رفت و آمد دارد و با مداحان و واعظان شهیر نشست و برخاست دارد. دو شب هم‌میهمان مراسم عزاداری بیت رهبری بوده. این حرکات ، در عین اینکه‌ قابل ستایش و تقدیر است ولی برخی را به موضع همدلانه و جانبگرایانه نسبت به آقای پزشکیان رسانده و امیدهایی را زنده کرده که او در مسیر رهبری و فراتر از کاسبی‌های سیاسی مشی خواهد کرد و این امید دولتی فراجناحی و فراگیر می‌دهد. اما با اندکی تامل معلوم می‌شود ، این نگاه ، خیال آرزو اندیشانه‌ای بیش نیست. یک بار دیگر این سخنان رهبری را که توصیه‌ای جدی به نامزدهای انتخاباتی برای فردای پیروزی بود مرور کنید. 🎤 و امّا توصیه و عرض ما به نامزدهای انتخابات؛ من به این حضرات محترم عرض میکنم: با خداوند خودتان عهد کنید که اگر موفّق شدید و توانستید مسئولیّتی به دست بیاورید، کسان و کارگزاران خود را از کسانی قرار ندهید که ذرّه‌ای با انقلاب زاویه دارند. آن کسی که با انقلاب، با امام راحل، با نظام اسلامی ذرّه‌ای زاویه داشته باشد، او به درد شما نمیخورد؛ او همکار خوبی برای شما نخواهد بود. آن کسی که دلبسته‌ی آمریکا باشد و تصوّر کند که بدون لطف آمریکا نمیشود قدم از قدم برداشت در کشور، او برای شما همکار خوبی نخواهد بود، او از ظرفیّتهای کشور استفاده نخواهد کرد، او خوب مدیریّت نخواهد کرد؛ آن کسی که راهبرد دین و شریعت را مورد بی‌اعتنائی قرار بدهد، برای شما همکار خوبی نخواهد بود. کسی را انتخاب کنید که اهل دین، اهل شریعت، اهل انقلاب، اهل اعتقاد کامل به نظام باشد. 🕹 شوربختانه آقای پزشکیان در همین بدو امر کسانی را در عالی‌ترین مسئولیت‌های انتقال و تشکیل دولت جدید به کار گرفته‌اند که سابقه خوبی در پایبندی به رویکردهای انقلابی و اسلامی ندارند و به صراحت اعلام می‌دارند بدون لطف آمریکا نمی‌توان حتی نفت فروخت و نفتی که این سال‌ها به فروش رفته از لطف آقای بایدن بوده که پیچ تحریم را شل کرده! جریان فعال انقلابی ، این روزها به جای خام‌اندیشی و تحلیل ساده لوحانه با نوحه‌خوانی و هیات‌گردی آقای پزشکیان ، باید دولت را در برابر این توصیه مهم رهبری مسئولیت‌پذیر کند و با مطالبه و پیگیری مجدانه ، او را وادار به حفظ مشی دولت شهید رئیسی در افق‌های داخلی و خارجی گرداند. این وسط ، از وسط بازی نوکیسه‌های رسانه‌ای و زردنویسان سیاسی نیز باید هراسید...