eitaa logo
دکتر کبری خزعلی
130 دنبال‌کننده
9.2هزار عکس
9.5هزار ویدیو
158 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻منطق سرخ حسین و منطق بی‌رنگ ما: ارادت دینی، اراده‌ی انقلابی 🖊مهدی جمشیدی ۱. روزگار عجیبی‌ست که در آن، کسانی کربلا را در سال شصت‌ویک هجری متوقف کرده‌اند و برای امام شهید، حسین -علیه‌السلام- ناله سر می‌دهند، اما حاضر نیستند که در کربلای امروز، سر بدهند. همراهی‌شان با حسین، از سوگواری و گریه فراتر نمی‌رود؛ چنان‌که اشک‌های کوفیان نیز پس از کربلا جوشید، اما قیامی از آن نخروشید. نشسته‌اند و به گذشته می‌نگرند و اکنون‌شان، شبیه میلیون‌ها نظاره‌گر سال شصت‌ویک هجری است. نه این سو هستند و نه آن سو. در هنگامه‌ی کربلا، خاموش و بی‌طرف هستند و پس از کربلا نیز، جز عزا و مویه و فغان نمی‌دانند. دلداده‌ی عزای حسین هستند و نه خط حسین. می‌گریند، اما فریاد برنمی‌آورند. تشنه‌ی چای روضه هستند، اما از شمشیرهایی که تشنه‌ی خون‌شان هستند، هراس دارند. با خون، عهد نبسته‌اند و جان خویش را عزیزتر از راه حسین می‌شمارند. از کربلا، یک داستان غم‌انگیز ساخته‌اند که فقط باید در سوگ آن گریست و محزون بود، اما اکنون‌شان و انتخاب‌های اکنون‌شان را به آن عرضه نمی‌کنند. در این روایت، کربلا نمی‌تواند خودآگاهی تاریخی ایجاد کند و مسئولیت اجتماعی بیافریند، بلکه در احوال و نقلیات شخصی، محدود می‌ماند و از درس و عبرت تاریخی، تهی‌ست. براین‌اساس، خط مقاومت و مخالفت و تضاد و عصیان از درون آن برنمی‌خیزد که هزینه‌دادن برای آن، معنا پیدا کند. ۲. و کاش فقط نظاره‌گر بودند و بیرون از معرکه، در مرداب زندگی شخصی خویش فرومی‌رفتند، اما بسیاری، با کربلای دیروز، هم‌دردی می‌کنند و با کربلای امروز، نامردمی. زخم زهرآگین بر قلب خط مقاومت و مبارزه و انقلابی‌گری می‌نشانند و جبهه‌ی سازش و تسلیم و انقیاد را برمی‌گزینند. از راه‌ رفته، بازمی‌گردند و تجربه‌ی گره‌گشای مقاومت را کنار می‌نهند. مقاومت را باطل و بی‌فرجام می‌شمارند و بی‌اعتنا به خط حسین، به سوی قبله‌ی مذاکره و التماس و ذلت، سجده‌ می‌کنند. وعده‌ی همراهی می‌دهند اما اندکی بیش، دوام نمی‌آورند و به جبهه‌ی مقابل می‌گریزند. برای غربت حسین، بر سینه می‌کوبند، اما برای تداوم راه حسین، قدم برنمی‌دارند. منطق حسین را دفن کرده و قیام خونینش را به یک خاطره‌‌ی محزون فروکاهیده‌اند که بازخوانی سالیانه‌اش، حاصل عملی و عینی ندارد. در طلب ثواب شخصی هستند نه صواب جمعی. حق را می‌بینند و می‌یابند، اما جانب لذت و منفعت و تعصب را می‌گیرند. هم‌اشک و هم‌درد حسین هستند، نه هم‌راه و هم‌منطق او. حقیقت را تنها نهاده‌اند و سر در لاک زندگی شخصی فروبرده‌اند. جز به خود نمی‌اندیشند و نصیبی از بی‌تعلقی نبرده‌اند. حسین را برای محرم و هیأت می‌خواهند و نه برای همیشه و جامعه. حزن را بر حماسه ترجیح می‌دهند و مذاکره را بر مقامت. به میدان رفتن حسین را می‌ستایند، اما خودشان، دیپلماسی را برمی‌گزینند و حتی از احتمال جنگ می‌هراسند. آداب تقیه می‌دانند و با مبارزه بیگانه‌اند. برای حسین، قیام را می‌پسندند و برای خویش، تقیه را. از حسین، توقع خون دارند و از خویش، توقع اشک. در پوسته‌ها و ظواهر، متوقف مانده‌اند و خط و مرام و منطق حسین را دور افکنده‌اند. هم‌عهد با عافیت هستند و تن به بلا نمی‌سپارند. رفیق منفعت هستند و نارفیق مصیبت. ۳. چه کنیم با این تعارض‌ها و تهافت‌ها؟! چه کنیم با این تذبذب‌ها و تلاطم‌ها؟! چه کنیم با این فهم تاریخی‌شده از حسین؟! چه کنیم با ناهمسازی ادعا و عمل؟! چه کنیم با این ارادت‌های منهای اراده‌ی انقلابی؟! تشنگی حسین کجا و خوف اینان از تحریم کجا؟! معامله‌گری اینان کجا و مقاومت حسین کجا؟! او برای دین، هم نان می‌دهد و هم جان، و اینان برای دنیا و لذت، دین‌فروشی می‌کنند. از دین خویش می‌فرسایند برای طلب دنیا. دنیای‌شان تا آنجا دینی‌ست که هزینه ندارد. دین‌داری‌شان، بی‌هزینه و عافیت‌طلبانه و کاسبکارانه است. دکان گشوده‌اند و کیسه دوخته‌اند، اما حسین نیزه‌نشین را می‌ستایند. هرکه به مکتب و مرام حسین، نزدیک‌تر باشد را افراطی و‌ تندرو می‌خوانند؛ چنان‌که در زمانه‌‌ی حسین نیز، او را خارجی شمردند. اهل دنیا، در طلب زندگی هستند و نه مبارزه. و حسین، چه زیبا و‌ موجز، این حقیقت تلخ را در قالب کلمات ریخت و فرمود: «إنَّ الناسَ عَبيدُ الدُّنيا و الدِّينُ لَعقٌ على ألسِنَتِهِم يَحوطُونَهُ ما دَرَّت مَعائشُهُم، فإذا مُحِّصُوا بالبلاءِ قَلَّ الدَّيّانُونَ؛ همانا مردمان، بنده‌ی دنيايند و دين، لقلقه‌ی زبان آنهاست، و هر جا منافع‌شان به‌وسيله‌ی دين، بيشتر فراهم آید، زبان مى‌چرخانند و چون به بلا آزموده شوند، آنگاه دين‌داران، اندكند.» این سخن حسین، اعتراض صریح و گزنده‌ی او به جامعه‌ای است که دین را در سایه‌ی دنیا می‌طلبد و هر آن‌گاه که زمینه‌ی امتحان و ابتلاء فراهم گردد و میان این دو، تزاحم رخ بدهد، دین را به کناری می‌افکند و دنیا را بر صدر می‌نشاند. https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
✍میرزا اسماعیل دولابی(ره): آهنگرها یک گیره دارند و وقتی می خواهند روی یک تکه کار کنند ، آنرا در گیره میگذارد. خدا هم همینطور است ،اگر بخواهد روی کسی کار بکند ، او را در گیره مشکلات می گذارد و بعد روی او کار می کند. گرفتاری ها نشانه عشق خداوند است. ↶【به ما بپیوندید 】↷ ┄┄┅┅┅❅🌼❅┅┅┅┄┄ https://eitaa.com/joinchat/1284702208C7c11ed722e
حیات سیاسی قالیباف داستان جالبی دارد،معمولا بعد از پایان انتخابات همه بیخیال آسیب شناسی مسائل مرتبط با انتخابات و شرایطی که در آن وجود دارد می شوند،مشاورین هم برای سرپوش گذاشتن بر دستگاه تحلیلی معیوب و فشل خود و ظلم به آقای قالیباف همه چیز را متوجه دیگران می کنند بسیار مهم است که مشاورین جناب آقای قالیباف بجای اتهام زنی به این و آن پاسخ بدهند چرا رای ۶ میلیونی سال ۹۲ ایشان به سه میلیون رسید؟و عکس آن رای چهار میلیونی جلیلی به ۱۴ میلیون رسید؟ علی رغم تنزل محبوبیت ایشان در میان جبهه انقلاب و نتایج معنادار انتخابات مجلس شورای اسلامی و مسائل دیگر،بر اساس کدام تحلیل و ارزیابی ایشان را به حضور در انتخابات ترغیب کردید؟تا حیات سیاسی ایشان روند نامشخصی بگیرد؟ افول قالیباف یک روند ده ساله است،او برای جذب آراء خاکستری و معرفی خود بعنوان شخصیت اعتدالی،محبوبیت خود در بدنه انقلابی را از دست داد این مهم ترین اشتباه محاسباتی قالیباف در یک دهه اخیر است که ریشه در شکل گیری گردش تحلیلی غیر دقیق و غیر واقعی در اطرافیان ایشان داشته است. نظریه تولد دوباره در عرصه سیاسی یکی از مهم ترین اهداف اطرافیان آقای قالیباف برای انتخاب ریاست جمهوری ۱۴۰۳ بود سستی پایه های این تحلیل آن هم بعد از نتایج اخیر مجلس و کاهش محبوبیت ایشان و اصرار مشاورین،تصورات خطرناکی را نسبت به تصمیم قاطعانه برای حضور متزلزل قالیباف در انتخابات ایجاد می کند شرایطی که مسیر افول را هموار تر کرده است نگاه تحکمی و بالا به پایین این عزیزان و تصورات انحصاری درباره جامعه انقلابی بدون اینکه تحول تدریجی جامعه انقلابی را درک کنند و به آن احترام بگذارند عامل دیگر افول قالیباف است و مثل همیشه بدون زحمت دادن به خود برای ارتباط با دغدغه های جامعه انقلابی آن را قبل از رقابت برای خود رزرو شده می دانستند که دقیقا عکس آن اتفاق افتاد عوامل دیگر نیز وجود دارد که به مرور اشاره خواهیم کرد ابوقاسم https://eitaa.com/aboghasm
هدایت شده از امیرحسین ثابتی
ناگفته‌های انتنخابات ریاست جمهوری چهاردهم - امیرحسین ثابتی.mp3
101.52M
🎙فایل صوتی گفتگوی امیرحسین ثابتی با علی علیزاده در برنامه جدال موضوع: تحلیل انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم @sabety_ir
هدایت شده از مهدی کوچک زاده
کارگروه ظریف وزارت اطلاعات ندارد! ظریف، رئیس شورای راهبردی دوران پیش از تشکیل دولت چهاردهم، طی مصاحبه‌ای تشکیلاتی را معرفی کرده (تصویر بالا) که ذیل کارگروه سیاسی، نظمی، دفاعی و امنیتی، همه وزارتخانه‌های دفاع و خارجه و کشور و . . .را دارد اما "وزارت اطلاعات" ندارد! 🔴 صفحات مجازی مهدی کوچک‌زاده Eitaa.com/kouchakzadeh Virasty.com/kouchakzadeh Kouchakzadeh.blogfa.com Aparat.com/kouchakzadeh rubika.ir/kouchakzadeh_mahdi 🔴 ارتباط با مهدی کوچک زاده: Eitaa.com/saied1959
🖌نوشتار و صوت 🎤 (10:38 دقیقه) موضوع: 👈 یادداشت - قانون «جاذبه و دافعه» عمومیت دارد؛ اما سنخیت، قابلیت و تناسب هم می‌خواهد - تو نیز جاذبه‌ها و دافعه‌هایی داری که شاکله و سرنوشت تو را رقم می‌میزنند. متن (نشانی پیوند): ✍️ ... جاذبه و دافعه، عمومیت دارد و هیچ کسی از این قاعده مستثنا نمی‌باشد؛ مؤمنان، مجاهدان راه خدا، متقیان، مردان با بصیرت و دختران و بانوان عفیف و محجبه، برای عده‌ای جاذبه دارند و برای عده‌ای به شدت دافعه دارند. چنان که کفار، مشرکان، بندگان هوای نفس و بردگان شهوت و غضب حیوانی، و اهل فسق، فساد و جنایت، برای عده‌ای جاذبه دارند و برای عده‌ای دافعه! ✔️... برای اصلاح و اکمال جذب و دفع، ابتدا باید ببینی که خودت مجذوب چه کسانی یا چه چیزهایی شده‌ای؟! آیا جهت‌گیری، کشش و حرکت تو، به سوی خدا و معادش، پیامبر اکرم و کتابش، اهل بیت علیهم السلام و مکتب‌شان، و مؤمنان و متقیان می‌باشد یا خیر؟ سپس دقت کن که چه کسانی به تو روی می‌آورند و چه کسانی از تو روی برمی گردانند... . بیشتر را اینجا بخوانید یا بشنوید: 👇 https://www.x-shobhe.com/note/13387.html @X_shobhe
هدایت شده از محسن قنبریان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍🏻 به استاد عالی: 1⃣ حکومت ولایی -اقلا در اندیشه رهبری- با مردمسالاری دینی مطابق و فقط همین حکومت، شرعی است. حکومت ولایی یک "جعل الهی" و یک "بیعت آزادانه و رضایت عمومی" دارد؛ پس ولائی بودن یا نبودن با توجه به هردو عنصر باید سنجیده شود. اقلا در اندیشه رهبری دو جا انتخاب مردم مطرح است: - زمان غیبت - جایی که به نص عمل نشده، مثل حکومت علوی (بخوانید) چنان بیعتی با امیر(ع) در آن روزگار قطعاً بی نظیر بود؛ حالا انتخاب مستقیم و عمومیِ امام خمینی بدان شبیه است. 2⃣ فرق ولایت معصوم و فقیه در این است که لحاظ عنوانِ "از طرف خدا بودن" ، برای معصوم در قبول و صحت اعمال، "موضوعیت" دارد؛ اما این لحاظ در فقیه "طریقیت" دارد. یعنی همه احکام باید با لحاظ پذیرش ولایت معصوم انجام شود تا مقبول باشد اما درباره فقیه، "صرف مطابقت اعمال با فتوای ایشان" و "عدم تخلف عملی از احکام ولایی ایشان" کفایت می کند و اعتقاد به ولایتِ از جانب خدا در قبول، شرط نیست. 3⃣ طبق آیه۴۱ نحل، مجتمع اسلامیِ بر اساس ولایت و پرستش خداوند وقتی متعهد به "عدالت و احسان" باشد، "حسنه دنیا" [بهترین نعمت] است (بخوانید). ❗️سابقا "عدالتخواهی" از سوی برخی وعاظ محترم به "ولایت خواهی" تأویل برده و دوگانه ولایت-عدالت ساخته می شد، اخیرا ولایت به حیثیت عنوانی و اعتقادی تأویل برده می شود و حیثیت ظاهری (بیعت عمومی و آزادانه مردم) و کارکردی (ساخت مجتمع صالحه مبتنی بر عدل و احسان) مغفول می ماند. در حالیکه اعتقاد در ولایت فقیه شرط نیست اما رضایت مردم(۷۷/۱۲/۱۴) و کارآمدی(۸۳/۶/۳۱) شرط است. محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
🔻آنچه نادیدنی‌ست ... 🖊مهدی جمشیدی ۱. اغلبِ آنچه که ما دربارۀ عاشورا می‌شنویم و می‌خوانیم، معطوف به لایۀ ظاهری و بیرونیِ این واقعه است و نه جوهر و گوهر آن. هم عوام، متوقف در پوستۀ این واقعۀ قدسی و ملکوتی هستند و هم بسیاری از علما. این سخن، حاصل تأمّل من نیست که بسی فروتر و حقیرتر از آنم که بخواهم از لُبّ و مغز این واقعه بگویم و ادعای فهم و فضل نسبت به دیگران داشته باشم؛ بلکه نکته‌ای‌ست که از مطالعۀ پاره‌‌ای از آثار علامه سیّدمحمدحسین طهرانی –رضوان‌الله‌تعالی‌علیه- فراگرفته‌ام و در اینجا، می‌خواهم ضمیر مخاطب را به یافتۀ قلبیِ خویش – که حاصل اقتباس ناشیانه از اشارات مندرج در آثار آن ولیّ الهی است - متوجّه سازم. علامه در بیان مقام برخی علما، تعبیر علمای ظاهری را به کار می‌برد؛ چراکه بر این باور است که فهم حقیقت دین، از معبر عرفان و سلوک و توحید، میسّر است و باقی، در همان علوم دینیِ ظاهری، متوقف می‌مانند و به سر منزلِ مقصود دست نمی‌یابند. باطن دین، ولایت است و وصول به این باطن، مستلزم طی طریقِ عبودیّت است و عبودیّت در مرتبۀ اعلاء و کمال، از رهگذر سلوک توحیدی، ممکن و مقدور است. ازاین‌رو، نگارندۀ این سطور و کسانی همچون او، به قشرِ دیانت بسنده کرده‌اند و از غایت و مغز آن بی‌خبرند. کمالِ صیرورتِ معنویِ انسان، علمی و عقلی نیست، بلکه این شدن، امری‌ست از سنخ حیات باطنی که به تقرّب‌الی‌الله می‌انجامد. استاد شهید، آیت‌الله مطهری -رحمه‌الله‌علیه- نیز در دهۀ پایانی زندگانی‌اش و در اثر قرارگرفتن در مدار سلوک عارفانه‌ای که جناب علامه برای وی در نظر گرفته بود، توانست دیانت را به عمق قلب و ضمیر خویش وارد سازد و طعم فهم و مشاهدۀ ملکوتی را بچشد. این فضلی بود از ناحیۀ خدای متعال به آن متفکّر ربّانی که از این جهت، خام و نارس از دنیا هجرت نکند و مراتب و درجات توحیدی را در جان خویش بنشاند. به‌هرحال، مسأله این است باید بکوشیم در سایۀ مساعدت اولیای الهی، به فهم بصری و مشاهده‌ای از حقیقتِ قدسیِ نهفتۀ عاشورا دست بیابیم و ایمان بیاوریم که هیچ خوانشی همچون خوانش عارفانه، قادر به گشودن حقیقت و ماهیّت این واقعه نیست و بیشترین نصیب از این واقعه را چنین افقی در پی می‌آورد و بس. ۲. از جمله لطایف عارفانه‌ای که در اشارات موجزِ علامه طهرانی به چشم می‌خورد، یکی این است که عالَم کربلا، عالَم اتّحاد ارواح بوده و همۀ اصحاب امام شهید در آن روز، به مقام معیّت با ایشان رسیدند. مقام معیّت، نوعی حیات است که در آن، دل‌ها و جان‌ها، قریب و حتّی مماس به یکدیگر می‌شوند و یکی و متّحد می‌گردند؛ به‌گونه‌ای که همۀ کثرات و تنوّعات در پرتو این وحدت، زائل و برچیده می‌شوند و نور واحد پدید می‌آید. جناب سیّدالشهداء، غلام سیاهی داشتند به نام جَون که در کربلا، همراه حضرت شد. او نیز به مقام معیّت با حضرت رسید؛ حتّی در همین دنیا و در قالب جسم مادّی؛ چنان‌که پس از واقعۀ عاشورا، پیکر وی را دیدند که بوی عطری بی‌مثال از آن پراکنده می‌شد و بدنش نیز همچون نقرۀ خام، می‌درخشید. این وضع، اثرات بیرونی و محسوس آن معیّت باطنی است که اهل دنیا با چشم ظاهر، مشاهده می‌کنند، اما مقامات و مراتب آن‌جهانی، از دیدۀ ما پنهان است. عالَم معنی، سرشار از واقعیّت‌هایی است که در محاسبۀ عقلِ مادّی و جزوی ما نمی‌گنجد. ۳. دیگر این‌که علامه می‌فرماید به‌یقین، جناب علی‌اصغر –علیه‌السلام- با وجود این‌که طفل رضیع بوده‌ است، اما به اراده و اختیار خویش، شهادت را برگزید و در حقیقت، ندای سیّدالشهدا را لبیک گفت. این طفل، دارای ادراک و اختیارِ خاص و قوّۀ جاذبه و دافعۀ معنوی بوده و هرگز چنین نبوده که شهادت ایشان، یک حادثۀ اتّفاقی بوده باشد. او انتخاب کرد که به قافلۀ شهدای کربلا متّصل شود و خونش به خون مبارک و مطهر پدرش، ملحق گردد. هر چند فعلیّت این نفس، به کمال نرسید و در این واقعه، او از حیات دنیوی برید، اما بقیۀ مراتب فعلیّت و ظهور قوّۀ نفسانیِ خویش را در عالَم دیگر، طی خواهد کرد. این‌که سیّدشهداء، این طفل را به معرکه بردند تا شاید دل دشمن به رحم آید، صورت ظاهریِ ماجراست، اما در باطن، آن طفل، به‌طور مستقل، چه طلبیده است، از دسترس نقلیّات تاریخی و پوستۀ مادّی وقایع، خارج است. این اشارت عارفانه و ملکوتی، پرده از این صورت ظاهری برمی‌دارد و نشان می‌دهد که این طفل شیرخوار، تمنّای شهادت و هجرت از عالَم مادّه داشته و نمی‌خواسته مسافر شام باشد... https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
هدایت شده از صدای مردم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 دلیل هجمه‌های اخیر به آیت الله میرباقری مشخص شد 👆🏻https://eitaa.com/sedaye_irani
سخنرانی شب هشتم محرم ۱۴۰۳.mp3
17.29M
🔈 سخنرانی محمدامین اصغری با موضوع: "اختلاف؛ عامل یا مانع ظهور؟!" 🔹شب هشتم محرم ۱۴۰۳ 🔸امیرالمؤمنین در خطبه ۱۵۰ نهج البلاغه به دوران آخرالزمان و ویژگی انسان‌های منحرف اشاره‌ میکنند و اقداماتی که از سوی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف صورت میگیرد. همچنين به ویژگی یاران حقیقی امام عصر که انس با قرآن دارند اشاره میشود. بشنویم... 🍀 @asqari_ir
سخنرانی شب نهم محرم ۱۴۰۳.mp3
17.29M
🔈 سخنرانی محمدامین اصغری با موضوع: "اختلاف؛ عامل یا مانع ظهور؟!" 🔹شب نهم محرم ۱۴۰۳ 🔸بر اساس حکمت ۸۹ نهج البلاغه، راه حل اصلاح مشکلات و اختلافات بین انسان و مردم، اصلاح رابطه او با خدای خود است. طبق حکمت ۷۷ نهج البلاغه آقا امیرالمؤمنین نمونه‌ای از اصلاح رابطه خود و خداوند را و اصلاح امر دنیا و آخرت را به تصوير کشیده‌اند. بشنویم... 🍀 @asqari_ir
هدایت شده از کشکول|محسن مهدیان
🔻چندجمله درباره خطاهای پیاپی در شورای شهر عرف نیست رسانه مدیریت شهری در نقد عملکرد مدیران شهر بنویسد؛ اما برخی موارد پای حق بزرگتری در میان است که سکوت در قبال آن اگرچه عرف است اما خلاف شرع مسلم است. مگر ممکن است رسانه ای وابسته به انقلاب و مردم باشد و در بزنگاه ها سکوت کند؟ رسانه ای که بخاطر وابستگی تشکیلاتی و یا سیاسی و اداری مقابل حق سکوت کند در دنیا مقابل مردم و در قیامت باید به امام امت پاسخگو باشد. سخن برسر خطاهای مکرر در شورای شهرست. روز یک شنبه صحن شورای شهر شاهد حوادث تلخی بود، اما متاسفانه باید گفت این اولین بار نیست. پیشبینی می کردیم با تذکر پدرانه و دلسوزانه رئیس شورای شهر و یا تغییر شرایط سیاسی کشور و ضرورت همبستگی بیشتر بین نیروی های انقلاب،این قبیل رفتارها اصلاح و جبران شود اما ماجرا بازهم به نحو دیگری رقم خورد. سوال اینست که با کدامین حجت؟ با کدام حجت بعد از جشن مشارکت مردمی در انتخابات اینطور کام مردم را تلخ می کنیم؟ از این بالاتر هنوز چند صباحی از تذکر صریح و شفاف رهبرانقلاب درباره رعایت اخلاق و تقوا به مجلس شورای اسلامی نگذشته است؛ با کدامین حجت اعتنا نمی کنیم؟ وظیفه شورای شهر نظارت است، نقد است، گلایه است، تذکر و حسابرسی است. حق هم همین است. مردم نیز همین را انتظار دارند. اما نظارت با مچ گیری فرق دارد، نقد با تخریب متفاوت است؛ تذکر، حرف گوشه دار و تندی و طعنه نیست، گلایه حرف غیرمنصفانه و خلاف واقع نیست. این تفاوت ها را نمی بینیم؟ اگرچه ایندست رفتارها برای انگشت شمار و معدودی از نماینده های محترم است اما مردم این بداخلاقی را به کلیت شورای انقلابی منتسب می کنند. اگر واقعا تفاوت نقد مشفقانه و تذکر دلسوزانه و گلایه مسوولانه با بداخلاقی و بی انصافی روشن نیست به اثر رفتارها توجه کنیم. ببینیم چرا ضدانقلاب انقدر خوشحال می شود؟ ببینیم چرا سوت و کف می زند؟ چرا تشویق می کند؟ رفتار ما چه آورده ای برای دشمنان خبیث انقلاب داشته است؟ تنها برای نمونه، روز یک شنبه گفته شد طی سه سال گذشته مدیریت شهری هیچ دستاورد مهمی نداشته است؛ واقعا نداشته است؟ این نقد است؟ نظارت است؟ و یا تکیه کردن به دروغ آشکار مجازی که از بیخ و بن تکذیب شده است و آنرا نشانه ضعف مدیریت شهری دانستن، اخلاق است؟ تقواست؟ در شرایطی که مردم انتظار وحدت و همدلی برای کارآمدی بیشتر دارند، انشقاق و اختلاف افکنی خطای فاحش و نابخشودنی است. هیچ امری مهمتر از وفاق میان مسوولین نیست. آنچه رئیسی را شهید رئیسی کرد همین خلق و منش بزرگوارانه است. همین تبعیت آشکار از حرف ولی جامعه است. همان اخلاق سیاسی که بارها از سوی رهبرانقلاب مورد اعتنا و تفقد قرار گرفته است. از عاشورا درس بگیریم؛ هیچ امری مهمتر از حرف ولی نیست که نباید روی زمین بماند. نگاه کنیم ببینیم کدام کلام رهبری بیشترین بسامد را در تذکرات پیاپی ایشان به مسوولین داشته است. خودمان را مخاطب اصلی آن بدانیم. حفظ وحدت و رعایت اخلاق و انصاف در مواجهه سیاسی اصل اول است و از شورای شهر انقلابی جز رعایت آن انتظار نیست. این مردم با امید به حفظ حریم این ارزش ها اعتماد کردند و رای دادند. اجازه ندهیم این سالها به عنوان خاطره تلخ در اذهان مردم و تاریخ بماند. شورای شهر اول پیش روی ماست. آنچه برای همه ما می ماند تبعیت از امر ولی و دلسوزی حقیقی برای مردم با کار و تلاش مشفقانه است ولاغیر. برای مردم انقلابی بمانیم. همشهری @mahdian_mohsen
هدایت شده از بر پا
1_12594664495.mp3
35.11M
🔺خانواده حسینی عزیزتر از خون سیدالشهدا آیا در عالم هست؟ عزیزتر از خانواده امام حسین ع آیا در عالم چیزی هست؟ آری هست. هدف سید الشهدا. هدف او اصلاح امت جدی بود. روضه مادر و پدر اگر می‌خواهید بخوانید از دردهایشان و رنجهای فرعیشان نگویید فقط، بلکه از رنج اصلی آنها بگویید، چیزی که به خاطرش هر درد و رنجی را تحمل می‌کنند. تا حزن بر مصیبت و اشک بر او گره بخورد به نصرت او. تا حزن او گره بخورد به مدد کردن امام عصر عج هدف او هنوز هم زنده است. باید خانواده‌گی آمد، خانواده را پای کار امت آورد. هر خانواده باید ماموریتی داشته باشد برای یاری و نصرت امام. آن خانواده بزرگتر که انما المؤمنون اخوه آن را توضیح می‌دهد و انا و علی ابوا هذه الامه تبیینش میکنند، باید رشد کند، پیش برود. شب یازدهم @fadaeyan_ir @ali_mahdiyan
هدایت شده از پادکست تخته سیاه
Episode 6.mp3
27.26M
🎙️ اپیزود ششم پادکست تخته سیاه منتشر شد! تو این اپیزود از تخته سیاه، با اردوان مجیدی، به دنیای مشکلات نظام آموزشی در کشورمون سفر می‌کنیم و با یه نگاه دقیق و موشکافانه، ریشه‌های این مشکلات رو جست‌وجو می‌کنیم. غصه نخورید! قرار نیست غرق در نقد و ناامیدی بشیم. ما در این قسمت، راجع به یه نقشه راه درست و حسابی برای ساختن یه مدرسه ایده‌آل هم گفت‌و‌گو می‌کنیم. حتماً گوش بدید و نظراتتون رو با ما درمیون بذارید! 🙏🌹 رو از کست‌باکس و شنوتو دنبال کنید👇 لینک کست‌باکس لینک شنوتو 👇 @takhtesiah_podcast
1.02M
‌ 🎙می‌خوای تنها راه نجات از فتنه‌های آخرالزمان رو بدونی؟ 🌱 پس این صوت مخصوص شماست 👌 بعیده جای دیگه شنیده باشی ☺️ 🏴بـه آمـرین بپیـوندیـد ID: @aamerin_ir
هدایت شده از 🇱🇧فن امینی خواه
🏷 جهت پزشکیان... 💡 این روزها آقای پزشکیان دائما در محافل مذهبی و حسینی رفت و آمد دارد و با مداحان و واعظان شهیر نشست و برخاست دارد. دو شب هم‌میهمان مراسم عزاداری بیت رهبری بوده. این حرکات ، در عین اینکه‌ قابل ستایش و تقدیر است ولی برخی را به موضع همدلانه و جانبگرایانه نسبت به آقای پزشکیان رسانده و امیدهایی را زنده کرده که او در مسیر رهبری و فراتر از کاسبی‌های سیاسی مشی خواهد کرد و این امید دولتی فراجناحی و فراگیر می‌دهد. اما با اندکی تامل معلوم می‌شود ، این نگاه ، خیال آرزو اندیشانه‌ای بیش نیست. یک بار دیگر این سخنان رهبری را که توصیه‌ای جدی به نامزدهای انتخاباتی برای فردای پیروزی بود مرور کنید. 🎤 و امّا توصیه و عرض ما به نامزدهای انتخابات؛ من به این حضرات محترم عرض میکنم: با خداوند خودتان عهد کنید که اگر موفّق شدید و توانستید مسئولیّتی به دست بیاورید، کسان و کارگزاران خود را از کسانی قرار ندهید که ذرّه‌ای با انقلاب زاویه دارند. آن کسی که با انقلاب، با امام راحل، با نظام اسلامی ذرّه‌ای زاویه داشته باشد، او به درد شما نمیخورد؛ او همکار خوبی برای شما نخواهد بود. آن کسی که دلبسته‌ی آمریکا باشد و تصوّر کند که بدون لطف آمریکا نمیشود قدم از قدم برداشت در کشور، او برای شما همکار خوبی نخواهد بود، او از ظرفیّتهای کشور استفاده نخواهد کرد، او خوب مدیریّت نخواهد کرد؛ آن کسی که راهبرد دین و شریعت را مورد بی‌اعتنائی قرار بدهد، برای شما همکار خوبی نخواهد بود. کسی را انتخاب کنید که اهل دین، اهل شریعت، اهل انقلاب، اهل اعتقاد کامل به نظام باشد. 🕹 شوربختانه آقای پزشکیان در همین بدو امر کسانی را در عالی‌ترین مسئولیت‌های انتقال و تشکیل دولت جدید به کار گرفته‌اند که سابقه خوبی در پایبندی به رویکردهای انقلابی و اسلامی ندارند و به صراحت اعلام می‌دارند بدون لطف آمریکا نمی‌توان حتی نفت فروخت و نفتی که این سال‌ها به فروش رفته از لطف آقای بایدن بوده که پیچ تحریم را شل کرده! جریان فعال انقلابی ، این روزها به جای خام‌اندیشی و تحلیل ساده لوحانه با نوحه‌خوانی و هیات‌گردی آقای پزشکیان ، باید دولت را در برابر این توصیه مهم رهبری مسئولیت‌پذیر کند و با مطالبه و پیگیری مجدانه ، او را وادار به حفظ مشی دولت شهید رئیسی در افق‌های داخلی و خارجی گرداند. این وسط ، از وسط بازی نوکیسه‌های رسانه‌ای و زردنویسان سیاسی نیز باید هراسید...
هدایت شده از ✨تبیین حقایق🍃✨
📌جوخه های ترور اصلاحات اینگونه عمل میکنند! ⏫شاید این عکس نوشته از آیت الله‌ میرباقری زیاد دیده باشید این چند روز که اصلاح طلبای بی اخلاق فتنه گر به صورت گسترده در فضای مجازی پخش کردن ▪️ولی وقتی میری بررسی میکنی میفهمی این تروریست های رسانه ای مثل همیشه با تقطیع و تحریف چنین عکس نوشته‌ای تولید کردن ▪️بخش اول جمله، میرباقری داره صحیفه امام خمینی رو میخونه. اما ‎ طوری تقطیع میکنه انگار حرف خودشه ▪️بخش دوم داره درباره تلاش برای خلع سلاح ایران مثل ژاپن و المان هشدار میده ▪️اصلاحات و اینترنشنال جملات بی ربط به هم رو قصابی کرده و چسبونده تا به چیزی که می‌خواد برسه ▪️مثل اصلاحاتیا و عباس عبدی بی اخلاق نباشید دوستان ⏪دستگاه های امنیتی و قضایی نظاره گر نباشند و اجازه ندهند این تروریست های رسانه ای سرمایه های علمی انقلاب را ترور شخصیت کنند. ─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─ تبیین حقایق_حفظ اشرف به اوهن ╭‌🌺╯@hefzeashraf❀◕ ‿ ◕❀ ┗╯\╲
هدایت شده از فاستقم کماامرت
. 💢بیانیه در خصوص هنجارشکنی روز عاشورا بسم الله الرحمن الرحیم 🔸خداوند را شاکریم، یک سال دیگر، توفیق داد تا عاشورای حسینی را درک و دلایل قیام امام سوم شیعیان را دوباره مرور نماییم. 🔸امامی که مظلومانه در برابر ظلم، ستم و نفاق یزیدیان ایستاد؛ به شهادت رسید و بعد از آن خانواده اش به اسارت گرفته شدند. 🔸امامی که دخترانش در اسارت دشمنان، به حفظ شریعت تلاش می کردند، که از مصادیق آن حجاب بود. تا به حال درباره معجر حضرت زینب شنیده اید؟ 🔸چگونه است عده ای به عزای امام حسین علیه السلام بیایند، در حالی که حجاب نداشته و مدعی می باشند، به عزای حسین آمده اند؟ 🔸آیا برای عزای حسین ع آمده بودند یا می خواستند منافقانه، در حالی که زنجیر می زدند، بالای سر ابی عبدالله هلهله راه اندازند؟ 🔸چقدر این حرکت روز عاشورای امسال آشناست انگار تاریخ تکرار شده است. آن گاه که یکی مشروب ریخت روی سر مقدس و دیگری بالای سرش رقصید. آیا بین دختران بی حجاب روز عاشورا و لشگر امویان قرابتی بود؟ مگر غیر از این است که امامان برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد، آیا این حرکت دختران بی حجاب منافقانه نبود؟ چقدر خداوند زیبا در توصیف منافقان فرموده است : أُولئِكَ الَّذِينَ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فَأَصَمَّهُمْ وَ أَعْمى‌ أَبْصارَهُمْ «23/ سوره محمد» آنان كسانى هستند كه خداوند از رحمت خويش دور و (گوششان را) كر و چشم‌هايشان را كور ساخته است (نه حقّى مى‌شنوند و نه حقّى مى‌بينند). 🔸آن ها فکر می کنند ما از برنامه های اندیشکده های ایران شناسی اسرائیل بی اطلاعیم؟ وقتی پس از بررسی روحیه حماسه در ایرانی ها گفتند ریشه حماسه هشت سال دفاع مقدس ایران، سوریه و ... را در محرم و عاشورا می توان یافت و تنها راه مبارزه با آن تهی کردن هیات ها از معرفت شناسی است. در نهایت باید لاابالی گری را جایگزین معرفت شناسی در هیات ها کنیم. 🔸این حرکت مشمئزکننده توسط چند دختر بی حجاب در روز عاشورا بی شک سازماندهی شده بوده و تمام عوامل عیان دخیل در موضوع، خواسته یا ناخواسته به سازمان های جاسوسی آمریکا، انگلیس و اسرائیل وابسته می باشند. لذا اینجانب، از مقامات امنیتی کشور می خواهم به این موضوع رسیدگی عاجل کرده و ریشه آن را برای همیشه بخشکانند. 🔸برادران اینک شیاطین جنی و انسی آشکارا با دین خدا می جنگند و برای تبدیل کردن ضدارزشها به ارزشها، از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند و حالا که این جنگ عیان شده است؛ سکوت جایز نیست و در صورت تکرار همانطور که با داعشیان در سوریه جنگیدیم تا ریشه شبه خوارج را بخشکانیم این بار هم از جنگیدن با این منافقین کوتاه نخواهیم آمد، این همان مسیر مستقیمی است که قرآن به ما آموخته 🔸 «یا ایّها النّبى جاهد الکفّار و المنافقین و اغلظ علیهم و مأویهم جهنّم و بئس المصیر؛ اى پیامبر با کافران و منافقان جهاد کن و در برابر آنها روش سخت و خشنى در پیش گیر. والسلام علیکم و رحمه الله رحیم نوعی اقدم به کانال در ایتا بپیوندید @abuhossein
🔴توضیح دانشگاه الزهرا درباره قطع همکاری با «زهرا موسوی» 🔹پیرو انتشار برخی مطالب در فضای مجازی از سوی خانم زهرا موسوی خامنه عضو هیات علمی سابق دانشگاه الزهرا(س) به اطلاع می‌رساند که فرآیند بررسی صلاحیت ایشان در تبدیل وضعیت استخدامی به رسمی قطعی از سنوات پیش در دستور کار بوده و نهایتا مخالفت با تبدیل وضعیت نامبرده در مهرماه ۱۳۹۹ در دولت دوازدهم به دانشگاه اعلام شده است. 🔹 با توجه به لزوم اجرای حکم قانونی مذکور، قطع همکاری ایشان ابلاغ گردید. 🔹این فرآیند ارتباطی با رای انضباطی منتشره نداشته است. 🔹چنانچه انتشار اخبار کذب از سوی نامبرده ادامه یابد این دانشگاه حق اقدام قانونی و انتشار اطلاعات مربوط به تخلفات و ابهامات استخدامی، آموزشی و پژوهشی ایشان را برای خود محفوظ می‌داند. 💠کانال :👇 🌐 @pelakdez
🔹پاسخ تاجزاده به اصلاح طلبان 🔻مصطفی تاجزاده: ما انتخابات ۱۴۰۰ را با رای ۱۸ میلیونی رئیسی، "انتخابات اقلیّتی" خواندیم. اکنون نمی‌توانیم رای ۱۷ میلیونی پزشکیان [۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رای] را پیروزی بخوانیم. آن‌هم درحالی‌که تفاوت آرا حدود ۳ میلیون است و جلیلی در نیمی از استان‌ها نفر اول شد. 🔻اگر پزشکیان مظهر اراده ملت است، پس سلف او نیز چنین بود و اگر رئیسی، رئیس‌جمهور اقلیّت بود، پس خلف وی نیز چنین است. ما حق نداریم با معیارهای دوگانه با پدیده‌ها مواجه شویم... 🔻من البته متاسفم که آرای نامزد اصلاح‌طلبان از ۵۷ و ۵۲ درصد در سال‌های ۷۶ و ۸۰ به ۳۷ و ۴۴ درصد در سال‌های ۹۲ و ۹۶ و سپس به ۲۷درصد از واجدان شرایط در ۱۴۰۳ کاهش یافته است. 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی @asatid_enghelabi ایتا و سروش
بصیرت اباالفضلی!.mp3
9.83M
🔻 امام صادق علیه‌السلام: إنَّ لِلعَبّاسِ عِندَ اللّهِ تَبارَک وتَعالى مَنزِلَةً یغبِطُهُ بِها جَمیعُ الشُّهَداءِ یومَ القِیامَةِ 👈چرا امام صادق علیه‌السلام فرمود: تمام شهدا در روز قیامت به مقام و منزلت حضرت عباس غبطه می‌خورند؟ 🎙 حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم 📚درس‌ها و سخنرانی‌ها👇 ✅ @ghorbanimoghadam_ir
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
جهاد تبیین ۳.mp3
8.07M
عملکرد بی‌نظیر حضرت زینب سلام الله علیها در عرصه 🎙 حجت‌الاسلام دکتر 📚درس‌ها و سخنرانی‌ها👇 ✅ @ghorbanimoghadam_ir
. سهم‌خواهی از پزشکیان و ریزش اطرافیان او جدی است 🔻یک فعال اصلاح‌طلب گفت: سهم‌خواهی از پزشکیان و ریزش حلقه اولیه اطرافیانش یک چالش جدی است. 🔹غلامعلی رجایی در گفت‌و‌گو با خبرآنلاین و در پاسخ این سؤال که «این روزها بحث سهم‌خواهی از دولت چهاردهم مطرح می‌شود، با توجه به گستردگی که طیف حامیان آقای پزشکیان دارند، این مسئله می‌تواند به یک چالش تبدیل شود؟»، اظهار کرد: 🔻"من فکر می‌کنم یکی از بحث‌های جدی آقای پزشکیان، مسئله اطرافیان ایشان است و از همان اول تشکیل ستاد ایشان دیده شد ولی گفتند تجربه نداشتند و از شهرستان آمدند برای همین جدی گرفته نشد. 🔻اما زمانی که آقای پزشکیان در انتخابات برنده شدند، من شنیدم که باعث رنجش افرادی که در پیروزی‌شان نقش داشتند شد و فاصله گرفتند. البته تلاش‌هایی برای بازگرداندن آنان شد اما آقای پزشکیان باید در این چالش مداخله کرده و اجازه ریزش ندهند. 🔻رویکرد ایشان باید جذب آرایی باشد که به ایشان رأی ندادند چه برسد که حلقه‌های اولیه بخواهند فاصله بگیرد. من مسئله سهم‌خواهی را چالش جدی می‌دانم و ایشان باید در این قضیه دخالت کند. 🔻بحث سهم‌خواهی می‌تواند برای ایشان یک پاشنه آشیل باشد که نتیجه خوبی هم نخواهد داشت. افرادی که چند دور وزیر شدند به دلیل تجربه و سابقه اگر بخواهند در کابینه باشند، موج برگشت منفی علیه ایشان ایجاد خواهد شد. @IMANI_mohammad
پشت پرده یک هیاهو منافقان تمامیت خواه از دولت حداقلی چه می‌خواهند؟ 🔹برخی افراطیون مدعی اصلاحات، در مرحله ما قبل نقد هستند. سزاوار نقد نیستند، چون هیچ هنجار و معیار ثابتی ندارند و هر روز به رنگی در می آیند. 🔻آنها با هیچ سیاستمداری، صادق نبوده اند و به همین علت، همان هایی را که از نردبان شان بالا رفته اند، مورد بدترین فحاشی ها و توهین قرار داده و سپس در صورت نیاز، مجددا تملق شان را گفته اند؛ 🔹از هاشمی رفسنجانی و خاتمی و منتظری و عارف بگیرید، تا بهزاد نبوی و ناطق نوری و لاریجانی و حسن روحانی. از قدیس اصلاحات و شیخ اعتدال و شیخ دیپلمات توصیف کردن، تا اردک فلج و شاه سلطان حسین بی عرضه و متهم اول قتل های زنجیره ای و دیکتاتور، و رحم اجاره ای خواندن! 🔻بنابراین، توقع این که با آقای پزشکیان، رویکردی متفاوت پیشه کنند، دور از واقعیت و خمیره و شخصیت آنان است. 🔹اشخاص وقتی به قدرت می رسند و جایگاهی پیدا می کنند، برای افراطیون مدعی اصلاحات، صرفا پوششی هستند تا اینان بتوانند از کام جویی کنند و هنجار ها را مورد هجمه قرار دهند، و هنگامی هم که دوره مناصب به سر رسید، مسئولیت تخلفات و خسارات خویش را گردن صاحب منصبان بیندازند. 🔻منافقین جدید، زیست طفیلی خود را در دو قطبی کردن جامعه، و سرگرم سازی افکار عمومی با مجادلات سیاسی، و همزمان، به نیش کشیدن طعمه قدرت و منصب می دانند. 🔹به همین علت هم هست که با نقاب حمایت از پزشکیان، در صدد تسویه حساب با هر نهاد و شخصیتی برآمدند که توانسته نقاب از سیمای آنها کنار بزند. 🔻یک روز می گویند باید شهردار تهران برکنار شود، روز دیگر سراغ آقای جلیلی می روند و نسخه کنار گذاشتن او از شورای عالی امنیت ملی را می پیچند و... همین طور رئیس و معاون صدا و سیما، و مدیر مسئول کیهان و فلان اعضای مجلس خبرگان و ائمه جمعه برخی شهرها و... ! 🔹این اقلیت بی صداقت (حداکثر هزار نفری)، طوری هم وانمود می کنند که انگار هشتاد و پنج میلیون ایرانی به آنان وکالت داده اند! این در حالی است که اگر بنابر کاربست ادبیات همیشگی خود آنها بود، باید از تعبیر رئیس جمهور حداقلی برای آقای پزشکیان استفاده می شد که پایین ترین رای را در میان همه روسای جمهور منتخب (۲۵ درصد رای کل واجدان حق رای) کسب کرده است. 🔻دولتی که رای ۷۵ درصد مردم را ندارد، چگونه مدعیان حمایت از آن می توانند مانند سلاطین و دیکتاتورهایی که خود را مالک همه چیز می دانند، نسخه قلع و قمع منتقدان و صاحب نظران را بپیچند، و حال آن که آقای جلیلی ۱۳/۵ میلیون رای، (فقط ۲/۸ میلیون رای کمتر) کسب کرده است؟! 🔹البته شخص آقای پزشکیان از این ادبیات موهوم منافقین فاصله دارد. در عین حال توجه داشته باشیم کوتوله های دیکتاتور با هیاهوی رسانه ای، قصد سرگرم سازی عمومی را دارند تا مردم و صاحب نظران نپرسند که تندروهای بی خاصیت و پر خسارت (گرگ های دندان تیز کرده برای مناصب دولتی) چگونه توانسته اند بر برخی کمیته های انتخاب وزیر چنبره بزنند؟ @IMANI_mohammad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 ویدئوی جدید ✌️ 👈 این قسمت: در شورای راهبردی انتخاب وزیران به ریاست چه خبر است؟ 😐 🖥 عضو کانال "حاج‌علی تی‌وی" بشید 👇 https://eitaa.com/joinchat/3052077319Cc23b92694b