eitaa logo
دکتر کبری خزعلی
127 دنبال‌کننده
9.6هزار عکس
9.9هزار ویدیو
162 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
📌 آن که رئیس جمهور خواهد شد! ▪️آنها که تصور می کنند تا چند روز دیگر پزشکیان رئیس جمهور خواهد شد سخت در اشتباهند! چون پزشکیان نه تنها ایده والگوی مشخصی برای اداره کشور ندارد بلکه درک و تصور او از اداره کشور و جایگاه ریاست جمهوری و اختیارات و مسئولیتهای آن غیرواقعی و تخیلی است ! حوصله مطالعه و کسب اطلاعات در این عرصه را هم ندارد. ▪️پزشکیان نه مانند خاتمی اهل نظر و اندیشه است و نه مثل رفسنجانی و احمدی نژاد شخصیتی مدیر و قدرت طلب ! او حتی مانند روحانی، سیاست باز و سیاسی کار هم نیست! ▪️نگاه پزشکیان به سیاست و اداره کشور بسیار عامیانه و معمولی است و نه می تواند و نه مایل است از پیچیدگی های حکمرانی درک درستی داشته باشد! او حتی با وجود چهار دوره نمایندگی مجلس ( و یک دوره نایب رئیسی مجلس) توانایی و تمایلی به انجام وظایف نمایندگی هم نداشت و به گواهی برخی از نمایندگانی که در مجالس مختلف با او همکار بوده اند از انجام بسیاری از مسئولیتهای نمایندگی شانه خالی می کرد. ▪️ و دقیقا به علل فوق ، اصلاح طلبان او را گزینه ای مطلوب برای ریاست جمهوری دانسته و با هدف بازگشت به قدرت ،گرد او جمع شده و برایش تبلیغات کردند. طرح اصلاح طلبان برای دولت پزشکیان از این قرار است : ▪️پزشکیان در ظاهر رئیس جمهور خواهد بود و برخی از وظایف تشریفاتی و نمایشی رئیس جمهور را انجام خواهد داد اما در عمل،قدرت میان طیفهای مختلف اصلاحات تقسیم خواهد شد و ریاست جمهوری بنام پزشکیان اما به کام قدرت طلبان اصلاحات خواهد بود! ▪️ ریاست جمهوری پزشکیان،سفره گستره قوه مجریه را دو دستی تقدیم تشنگان قدرت خواهد کرد و آنها بدون مزاحمت یا دخالت رئیس جمهور، هر چه بتوانند انجام خواهند داد و هر چه اراده کنند را خواهند بلعید و البته طوق مسئولیت و پاسخگویی را بر گردن پزشکیانِ بی خبر و ساده دل خواهند انداخت و هزینه های تخلفات و منفعت طلبی هایشان را به حساب پزشکیان واریز خواهند کرد ! ▪️ در عمل، سکان ریاست جمهوری به دستِ تازه بدوران رسیده ها و نسل میانی اصلاحات خواهد افتاد،بدون آن که مسئولیت،پاسخگویی،عواقب و پیامدهای منفی آن را پذیرفته و برعهده گرفته باشند! ▪️ نشانه های این روند خطرناک و فاسد در شکل گیریِ کمیته هایِ سهم خواهی و تقسیم قدرت به مدیریت ظریف و با مشارکت سیاسی کاران حرفه ای جبهه اصلاحات به وضوح قابل مشاهده است!(روندی که حتی داد بهزاد نبوی را هم درآورده است!) ▪️به همین دلیل،"دولت آینده" خطرناک ترین و آشفته ترین دولت جبهه اصلاحات خواهد بود چون رئیس جمهور آن،تسلطی بر زیر مجموعه خود نخواهد داشت و مدیران دولت هم از رئیس جمهور حساب نخواهد برد و تمکین نخواهد کرد! ▪️ راهکار مقابله با این وضع نامطلوب،ورود جدی، هوشمندانه و بی تعارف مجلس به مقوله رای اعتماد به وزرا است و در این مسیر مسئولیت اصلی بر دوش نمایندگان انقلابی و متعهد مجلس است.نمایندگانی که مانع تکرار خطای نابخشودنی مجلس نهم در دادن رای اعتماد کامل به کابینه پر مسئله و مشکل ساز حسن روحانی باشند. ✍🏻 محمد صادق کوشکی ✔️ @mohaverat_ir | گفت‌و‌شنود‌ها
📌ایران به بدبختی لبنان دچار می شود؟ | نکاتی دربارۀ سهمیه بندی مذهبی دولت (بخش دوم) ▪️ نباید گمان کنیم که در لبنان، چنین امری «قانونی» است و چون در ایران چنین قانونی نداریم، به چنین آفتی دچار نخواهیم شد. ▪️ خیر. اتفاقا در لبنان هم این مسئله عملا طبق «سنت جاری» اجرا می‌شود. یک روز شروع شده و دیگر نتوانسته‌اند از آن حلقهٔ بسته (که حتی در قانون نیست) بیرون بیاییند ▪️ حتی در ادواری مثل دوران قدرت «جنبش ملی لبنان» (الحرکة الوطنیة اللبنانیة) که ترکیبی بود از چند گروه چپ‌گرای لبنانی و دوران برو بیای کمال جنبلاط بود، جنبلاط (نفر دوم از چپ در تصویر بالا) طبق همین اصل که چنین قانونی وجود ندارد، با این که دُرزی‌مذهب بود، تلاش کرد رئیس جمهور شود ولی موفق نشد و زورش به «سنت جاری» (تاکید میکنم سنتی که حتی در قانون نیست) نرسید. ▪️ این خطر، واقعا دور از هیچ کشور چندقومیتی و چندمذهبی‌ای نیست. نباید گمان کنیم از ما دور است. آن سیستم‌های فاجعه‌بار، از گام‌های کوچکی که در ابتدا برای «وحدت» برداشته شده، شروع شده است. ▪️ در لبنان، مدتی پس از استقلال این کشور و برای «وحدت بین طوایف» کشور، در جریان تنظیم «میثاق ملی»، سیستم محاصصة مطرح شد و دیگر نتوانستند از آن رهایی یابند. ▪️ نباید گمان کرد این سیستم فقط در کشورهایی که هیچ قومی اکثریت ندارد به وجود می آید. خیر. در لبنان هم همین الان اکثریت جمعیتی با شیعیان است (ده‌ها سال است در لبنان سرشماری رخ نداده این آمار، به دست آمده از دستگاه‌های خدماتی است). ولی میبینیم که این مشکل بالفعل در لبنان وجود دارد. ▪️ می گویند محاصصة در جاهایی که جنگ داخلی بوده، و برای رفع فتنۀ داخلی رخ داده و در ایران، با چنین وضعی مواجه نیستیم. این هم صحیح نیست. چه در لبنان چه در عراق، پیش از محاصصة درگیری قومی نبود، از قضا جنگ‌های داخلی و کشتار قومی-مذهبی، در هر دو کشور بعد از محاصصة رخ داد. در لبنان، محاصصه از سال ۱۹۴۳ میلادی شروع شد، ولی جنگ داخلی در سال ۱۹۷۵ آغاز گردید. در عراق هم محاصصه از ۲۰۰۵ شروع شد، ولی کشتارهای مذهبیِ داخلی از ۲۰۰۶. ▪️ همچنان گفتنی در این باره بسیار است، اما به هر روی، راه سهیم کردن اقوام و مذاهب، «تقسیم» سمت‌های حکومتی نیست. اگر قرار است در دولت جدید از «تجربیات دنیا» استفاده کنیم، از این تجربهٔ زنده هم استفاده ببریم. ✍🏻 وحید خضاب ✔️ @mohaverat_ir | گفت‌و‌شنود‌ها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 رهبر انقلاب خطاب به مجلس و رئیس جمهور: چه کسی میخواهد میدان‌دار این میدان باشد، میدان اقتصاد، میدان فرهنگ، میدان فعالیت های سازندگی، میدان تولید؟ ▪️ چه کسی میخواهد میدان دار باشد؟ آن کسی را باید میدان دار کرد که امین باشد، باشد، باشد از بن دندان به جمهوری اسلامی و نظام اسلامی باشد!!! ▪️ یک شاخص مهم است، ، به افق یکی از شاخص های مهم است، آن ها که افق به نظرشان تاریک است، نمی‌شود به آن ها مسئولیت اساسی و کلیدی داد، - بودن دیگر معیار مهم است! ▪️ حتماً تماشا بفرمایید ✔️ @mohaverat_ir | گفت‌و‌شنود‌ها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 علی عدالتخواه نیست، خوارج عدالت خواهند!؟ 🎙 حجت‌الاسلام ✔️ @mohaverat_ir | گفت‌و‌شنود‌ها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 خیانت خاتمی و ظریف به محور مقاومت ❌📲 بفرستید برای کل ایران؛ خیلی مهمه اللهم عجل لولیک فرج 🏴 🏴 🇮🇷@yalesaraat🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟥 افشاگری آیه الله میرباقری 🔻 درباره برنامه آقایان اصلاح طلب در مذاکرات برای اجرای برجام دوم و سوم بعد از ی ، تبیین زینبی تنها راه نجات امت اسلام از عواقب انتخاب غلط است! ❁‌‌❥‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌༺◍⃟჻ᭂ࿐❁❥༅••┅┄‌‎‎‌‎‎‎‌‎‌‎‎‌‎‎‎‌❀ @Roye_mahe_khoda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قانون اقدام راهبردی که رهبر انقلاب آن را بسیار درست دانستند چیست؟ @TasnimNews
گورباچف ایرانی! - Khamenei.ir.mp3
1.5M
🔹سخنرانی بسیار مهم رهبر انقلاب در مورد طرح پزشکیان، گورباچف ایرانی که روزنامه‌های اصلاح طلب روی آن مانور می‌دهند. 🔹این طرح زمان خاتمی قصد اجرایی شدن داشت که رهبر در این سخنرانی نقشه آنها را بهم می‌زند. 🔹بخش مهمی از این سخنرانی: اینها در چند مورد اشتباه کردند: اشتباه اوّلشان این است که آقای خاتمی، گورباچف نیست. اشتباه دومشان این است که اسلام، کمونیسم نیست. اشتباه سومشان این است که نظام مردمىِ جمهوری اسلامی، نظام دیکتاتوری پرولتاریا نیست. اشتباه چهارمشان این است که ایرانِ یکپارچه، شوروىِ متشکّل از سرزمینهای به هم سنجاق شده نیست. اشتباه پنجمشان این است که نقش بیبدیل رهبری دینی و معنوی در ایران، شوخی نیست. تاریخ سخنرانی : ۱۹ تیر ۷۹ @Afsaran_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| بیانات مهم امروز رهبر انقلاب: اطلاع دارم که لشکر سایبری دشمن منتظر سوءاستفاده است؛ مراقب باشید! ✏️ رهبر انقلاب: بنده کاملاً اعتقاد دارم و اطّلاع دارم که لشکر سایبری دشمن منتظر سوءاستفاده است؛ گاهی اوقات آنها از زبان رقیب سیاسی شما به شما دشنام میدهند، برای اینکه شما را عصبانی کنند؛ یا به شخصیّت مورد احترام شما، یا یک شخصیّت موجّه دینی یا سیاسی اهانت میکنند، برای اینکه شما را برافروخته کنند؛ این هم هست. به این هم بایستی توجّه داشت؛ یعنی هر چه شما در فضای مجازی می‌بینید، اگر برخلاف نظر شما است، همیشه باور نکنید که این را آن کسی که رقیب سیاسی یا مخالف سیاسی شما است، گذاشته؛ نه، ممکن است دشمن مشترک هر دوی شما گذاشته باشد. ۱۴۰۳/۴/۳۱ 💻 Farsi.Khamenei.ir
🔹پاسخ علمی حجت الاسلام راجی به توییت آذری جهرمی ۱. حضرت علی علیه السلام در این کلام درپی اثبات قدرت علمی و اتصال به علم الهی هستند و در حقیقت تحدی علمی می‌کنند. ۲. جمهوری اسلامی بیشترین احترام را در بین تمام کشورهای دنیا به اقلیت‌های دینی دارد به عنوان مثال: هر ۰/۴درصد جمعیت ایران یک نماینده مجلس دارد تمام اقلیت‌های دینی در ایران ۰/۲ درصد کشور هستند، پس اقلیت‌های دینی حتی یک نماینده مجلس هم نباید داشته باشند در حالی که ۵ نماینده دارند. میزان احترام جمهوری اسلامی به سایر ادیان تا آنجاست که خاخام‌های يهودی وابسته به گروه «نتورياكارتا» ـ كه در آمريكا مستقرند ـ پس از بازديد خود از ايران گفتند: "يهوديان ايران نسبت به يهوديان ساير كشور‌ها، از وضع بهتری برخوردارند. کانال خبری در ایتا بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/4073259207Ce587f9582c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ظلم به اقلیت‌ها در جمهوری اسلامی! ⭕️ اینکه قرار است در دولت دکتر پزشکیان نمره بیشتری برای گرفتن پست داشته باشند به‌واسطه ظلم‌های جمهوری اسلامی به اقلیت‌ها است. ⭕️ نمونه‌هایی از را در این فیلم ببینید. 👈محل اظهارنظر(کامنت) 🌏 👇 🆔 @takhribchi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دعوت ۲۰ خانواده شهید از مردم برای شرکت در اجتماع بزرگ در روز پنجشنبه ورزشگاه صد هزار نفره آزادی تهران...... 🇮🇷به عشق شهیدان همه می آییم 🇮🇷کانال دختران انقلاب را دنبال کنید ✅https://eitaa.com/joinchat/3435003923C863f1fbcfc
🔸 بیانات روشنگرانه و وحدت بخش ولی فقیه فضای ملتهب و اضطراب آمیز و فتنه انگیز پیش آمده پس از انتخابات ١۵ تیر اقتضا می کرد که فصل الخطاب و عمود خیمه نظام اسلامی وارد صحنه شده در راستای روشنگری و وحدت بخشی نکات مهمی را برای همه عوامل تاثیر گذار در سیاست امروز جمهوری اسلامی اعم از ملت و جریانات سیاسی انقلابی و غیر انقلابی و رئیس جمهور منتخب و نمایندگان مجلس و حتی جریان های انحرافی و برانداز یادآور شود و گوشزد نماید. از این رو، دیدار امروز ( ٣١ تیر ١۴٠٣ ) ولی فقیه با رئیس جمهور منتخب و نمایندگان مجلس خیلی جامع و فراگیر بود و خطاب ایشان محدود به حاضرین در این دیدار نیست. دقیقا به همین خاطر، مهم ترین تهدید تحریف بیانات امروز ولی فقیه آن است که برخی ها نخواهند خود را مخاطب این بیانات بدانند و یا فرمایشات مقام معظم رهبری را حمل بر توصیه های ارشادی کنند. در حالی که چنین نیست. بیانات امروز ولی فقیه همچون گذشته مولوی است و همه عوامل تاثیر گذار را در بر می گیرد. و البته شمول این خطاب نسبت به رئیس جمهور منتخب و نمایندگان مجلس خیلی پر رنگ تر است. این نکته را نیز نباید از نظر دور داشت که تبعیت واقعی از فرمایشات مولوی ولی فقیه به عمل است و نه به حرف و سخن. انشالله ✍داود مهدوی زادگان 👉 @mahdavizadegan
🖌 قدردان مردم سالاری دینی باشیم وقتی می شنویم که در شورای راهبردی انتخاب وزرای دولت چهاردهم افرادی حضور دارند یا طرف مشورت قرار می گیرند که بعضاً با نظام اسلامی زاویه جدی دارند و از پایان علائم حیاتی این نظام سخن گفته اند یا برای تغییر قوانین اسلامی طومار امضا جمع کرده اند یا سابقه محکومیت قضایی دارند، این سوال برای هر انسان منصف و دلسوخته انقلاب شکل می‌گیرد که اگر اکنون در رژیم منحوس پهلوی به سر می بردیم این سنخ از مخالفین و معارضین سیاسی در نظام طاغوت چه شأن و جایگاهی داشتند؟ آیا این دسته از مخالفین رژیم منحوس پهلوی به مثل جمهوری اسلامی چنین موقعیتی را پیدا می کردند که در جابجایی قدرت آنهم در بالاترین سطح سیاسی ایفای نقش کنند‌‌‌؛ یعنی وزیر و مدیران عالی رتبه حکومتی تعیین کنند؟ برای مثال آیا مخالفین انقلابی مانند مطهری، بهشتی، خامنه ای و رجایی و شریعتی یا مخالفین ملایمی مانند بازرگان و سحابی در دوره پهلوی چنین موقعیتی را داشتند که بتوانند در جابجایی قدرت و انتخاب مقامات عالی رتبه سیاسی و فرهنگی حکومت دخالت کنند یا خیر؟ مسلماً چنین نبوده است. هیچیک از این افراد نه فقط در انتخاب مقامات دخالت نداشتند بلکه اغلب آنها در محرومیت و محدودیت های شدید سیاسی و امنیتی به سر می بردند. طرح این مسأله ی واضح و روشن از این جهت اهمیت دارد که اولا التفات عمومی به حقیقت مردم سالاری دینی در ایران قوت بیشتری پیدا کند و بیش از گذشته در حمایت و پاسداشت گوهری که خود ملت در پدید آمدن آن نقش داشتند، اهتمام بورزند. چون همچنان دشمنان ملت در صدد نابودی یا مصادره به مطلوب کردن های نا مشروع این گوهر درخشان هستند. ثالثاً و مهم تر از آن توجه دادن به این عده از افراد زاویه دار با نظام اسلامی است که باید در پندار و گفتارشان تجدید نظرهای جدی به عمل آورند و قدر دان جمهوری اسلامی باشند که به آنان اجازه می دهد علیرغم همه گونه بدگویی و بدخواهی هایی که داشته و دارند در جابجایی سطوح عالی قدرت مداخله کنند. اینان باید به این حقیقت اذعان کنند که گفتمان یا عمل سیاسی آنان نبوده که چنین شأن و جایگاهی را به آنها اعطا کرده است. اگر این چنین است، چرا در دوره پهلوی شاهد این اتفاق نبودیم. چرا نتوانستند میراث مشروطه را حفظ کنند و نگذارند به سادگی به چنگ نظامیان مستبد و دیکتاتور و استکبار جهانی بیافتد. باید این افراد از روشنفکر بازی های پوچ و بیهوده خود دست بردارند و همچون ملت قدردان و حافظ مردم سالاری دینی ایران که حاصل خون هزاران شهید و مجاهدت مردان و زنان بزرگ خدا جو است، باشند. اگر این گوهر مردمی صدمه ببیند، آنها گمان نکنند که از گزند اتفاقات بعدی در امان خواهند بود بلکه آنان دوباره مجبور خواهند شد در موقعیت هایی بسیار ناچیز پادویی استبدادی بدتر از استبداد پهلوی را کنند. ✍ داود مهدوی زادگان 👉 @mahdavizadegan
‍ . فردا خیلی دیر است؛ همین امروز آقای پزشکیان! 🔹حتما برای مردم عادی و کارشناسان، باور کردنی نیست؛ اما رسانه های وابسته به جبهه اصلاحات تایید می کنند که در رای گیری سه کارگروه برای پیشنهاد وزیران و مدیران ارشد اقتصادی، آقای عباس آخوندی (وزیر راه و شهرسازی دولت روحانی) نفر اول تا سوم بوده است! 🔻از جمله: وزارت و راه شهر سازی (همان جا که کج کاری های آخوندی، بستر ساز تورم بیش از ۷۰۰ درصدی مسکن شد و او را راس فهرست ناکارآمدترین وزرای دولت روحانی قرار داد)؛ وزارت اقتصاد و امور دارایی، و ریاست سازمان راهبردی "برنامه و بودجه"! (خبرهای مشابهی درباره اعضا و نامزدهای برخی کمیته های دیگر به گوش می رسد). 🔹آقای پزشکیان امروز گفت: "قطعا با وحدت می‌توانیم موفق باشیم. من به تنهایی هیچ کاری نمی‌توانم بکنم". این که رئیس جمهور منتخب به تنهایی نمی تواند کاری بکند و همه باید او را کمک کنند سخن درستی است و همه باید به کمک او بشتابند. 🔻اما موفقیت آقای پزشکیان در خدمتگزاری که آرزوی همه ماست، یک شرط مهم دارد و آن این که خود ایشان، افراد ناکارآمد، بد سابقه، ناراضی تراش و تندرو را از اطراف خود براند؛ و اجازه هم ندهد که حتی به رده های میانی دولت نزدیک شوند؛ چه رسد به وزارت، یا سازمان ها و معاونت های مهم اقتصادی. 🔹آقای پزشکیان، دیروز هم -در حالی که مخاطب اصلی اعتراضش، شورای راهبریِ ظریف و کمیته های پیشنهاد وزیر بود- گفت: "انتخاب مسئولان، برای ما معضل شده، چون شعار دادیم انتخاب برتر می‌کنیم، اما حالا به همه می‌گوییم کمک کنید، اما آدم‌های خودشان را معرفی می‌کنند؛ نمی‌دانم باید چه کار کنیم". 🔻چاره اول، خلوت کردن اطراف پزشکیان از افراطیون، لابیست ها و سهم خواهانی است که خیال می کنند سرمایه گذار و بالا آورنده رئیس جمهور منتخب هستند و باید از موضع طلبکاری، مهره های خود را دور تا دور وی بچینند؛ میان او و نخبگان دلسوز دیوار بکشند، و طعمه شکار شده "قدرت و ثروت بیت المال" را میان خود تقسیم کنند! 🔹اکنون و همین جاست که نامه امیر مومنان (ع) به مالک اشتر درباره ضرورت راندن خواص و اطرافیان زیاده خواه و گرفتن طرف مردم، و همچنین عتاب حضرت به اشعث بن قیس به خاطر طعمه انگاراری منصب، باید به کار آقای پزشکیان بیاید و گرنه، فردا خیلی دیر است. محمد ایمانی .
⚫️ اینکه در راستای دشمن شناسی، این روزها به افشاگریِ سیر پیامهای توییتری عبدالرضا داوری پرداخته، به پاسخگویی همت می‌گماریم از آنروست که شاهد تلاش او در راستای خط دهی به جریان نفاق و شایعه‌افکنی و تخریب هستیم. ◼️از اختلاف افکنی میان جبهه انقلاب گرفته تا تخریب آیت الله میرباقری و علامه مجلسی، دفاع از رنانی، نسبت دادن مهندسی انتخابات به امام خامنه‌ای و بیت معظم ایشان و اکنون تلاش برای مسدودی پلتفرم ایتا! ✍ مریم اشرفی گودرزی ☑️ به وارد شوید. @PastoyeFarhangVaSiyasat
⁉️این کلیدواژه‌ها و مفاهیم را دقیقا از کدام قسمت بیانات معظم له استخراج نمودید؟ ◼️ابوهریره و کعب الاحبار هم بلد نبودند اینطور دست به نقد حدیث و روایت جعل کنند که شما منافقِ امروز، موفق به آن شدید! ⚫️ تحریف به این سرعت، آنهم در عصر رسانه، نوبرانه‌ای است که فقط از شجره‌ی ملعونه‌ی اهل تزویر و دسیسه، به بار می‌نشیند. ✍ مریم اشرفی گودرزی ☑️ به وارد شوید. @PastoyeFarhangVaSiyasat
🔻دیانت در نسخۀ لیبرال‌های مذهبی -۵ 🖊مهدی جمشیدی ۱. واقعیّت این است که گنجاندن لیبرال‌های مذهبی در چهارچوب «انقلاب»، یک توهم باطل است و گذشته از زاویه‌مندیِ ایدئولوژیک آنها، حتی تجربۀ عملیِ حضور اینان در قدرت سیاسی در دهه‌های گذشته نیز نشان داده است که به‌هیچ‌رو، وفادار به اصالت‌های انقلابی نیستند و به هر اندازه که بتوانند، می‌کوشند تا حاکمیّت و جامعه را به سوی استحاله پیش ببرند. این‌که عدّه‌ای خوشبین هستند و حمل‌برصحت می‌کنند، واقعیّت قطعی را تغییر نمی‌دهد. نباید گمان کرد که لیبرال‌های مذهبی، جذب‌شدنی هستند و می‌توان آنها را به عنوان یک جریان معرفتی و سیاسی، هم‌سو و هم‌داستان نمود. جریان‌‌های اصلاح و اعتدال، باطن ایدئولوژیکِ منجمدشده و متصلبی دارند که با ارزش‌های غایی انقلاب، متضاد است و نمی‌توان از آنها انتظار داشت که از خویشتنِ هویّتی‌شان عبور کنند. هویّت اسلامی و انقلابی به روایت اینان، همان «اسلام رحمانی» است و اسلام رحمانی نیز، حاصل التقاط اسلام و لیبرالیسم است. ازاین‌رو، در درجۀ اوّل باید از حضور اینان در حاکمیّت جلوگیری کرد و مجال قدرت‌گیری سیاسی به آنها نداد. حضور اینان در قدرت سیاسی، اگر موجبات استحاله‌های موردی و بخشی را فراهم نکند، دست‌کم سبب درجازدن و توقف حرکت انقلاب می‌شود. دراین‌حال، بخش عمدۀ ظرفیت انقلابی باید صرف مهار اینان بشود تا مبادا «انقلاب» را به «ضدانقلاب» تبدیل کنند. حضور اینان در قدرت سیاسی، به معنی بازتولید تجدّد در درون حاکمیّت و به طور رسمی است و این شکلی از نفوذ است. نمودهای گفتاری و رسانه‌ای اینان با بودهای باطنی و هویّتی‌شان تفاوت دارد و تنها اهل معرفت و تشخیص می‌توانند طرح‌های نهفته و مقاصد بلندمدّت‌شان را درک کنند. لیبرالیسم ایرانی در لایۀ رسمی، یک واقعیّت سیاسی است و نمی‌تواند به هیچ بهانه‌ای، چتر انقلاب را آنچنان گسترده و بی‌مرز و عام تعریف کرد که حتی اینان نیز زیر آن قرار بگیرند و خودی انگاشته شوند. به‌هرحال، باید هر گونه خوشبینی را کنار گذاشت و به لیبرال‌های مذهبی، اعتماد نکرد و فریب ظاهرسازی آنها را نخورد. ۲. لیبرال‌های مذهبی، به‌درستی دریافته‌اند که منطق پیشروی در جامعۀ ایران، «لیبرالیسمِ شبه‌دینی» است و نه «لیبرالیسمِ خالص»؛ یعنی به دلیل این که جامعۀ ایران، ریشه‌های عمیق دینی دارد و تضادها و شکاف‌های آشکار با دین را برنمی‌تابد، به‌ناچار باید رویکرد تلفیقی را در پیش گرفت و باطن لیبرالیسم را با ظاهر دین، جمع کرد و به جامعه عرضه نمود. باید بازی دوگانه و دوپهلو را در دستورکار قرار داد و میان نظر و عمل، فاصله افکند. مقصود دگراندیشانِ متأخّر از «بهبودخواهی تدریجی»، همین امر است که رادیکالیسم نیمۀ دوّم دهۀ هفتاد، نتیجۀ معکوس داد و دست حاکمیّت را در مهار لیبرالیسم دولتی گشود و جامعه را نیز بدبین و دلسرد کرد. ازاین‌رو، باید از شتاب و عجله، پرهیز کرد و گام‌به‌گام، واقعیّت‌های سیاسی را تغییر داد؛ به ‌گونه‌ای که حاکمیّت و جامعه احساس نکنند که اتّفاق متفاوتی رقم خورده است و قرار است مسیرها و مدارها دگرگون بشوند. نمایاندن سر منزلِ نهایی، خطاست و واکنش‌های منفی و مخالفت‌آمیز را برمی‌انگیزاند، اما اگر پله‌پله، طرح‌های موردی و جزئی به اجرا گذاشته شوند و غوغای رسانه‌ای به راه انداخته نشود، می‌توان آرام و خزنده، پیش رفت. ازاین‌رو، دگراندیشان، همچنان دگراندیش هستند و در هویّت خویش، تجدیدنظر نکرده‌اند، اما تجربۀ عملی به آنها اثبات کرده که باید از کنش‌های یکباره و ناگهانی بگریزند و حسّاسیّت ایجاد نکنند. نیروهای سیاسیِ دگراندیش، فهمیده‌اند که اگر هم در جایی به کنش‌های رادیکالی نیاز باشد، باید بدنۀ اجتماعیِ بی‌سر و کور و توده‌ای را به صحنه آورد و از طریق هیجان‌زدگی و نامعقولیّت آنها، حاکمیّت را وادار به عقب‌نشینی و انفعال کرد؛ به‌طوری‌که هزینۀ این فشارهای خیابانی و از پایین، متوجّه خودشان نشود. نسبتی که جریان‌های اصلاح و اعتدال با اغتشاش‌های اخیر برقرار کردند، این‌چنین بود. اینان «مقدّمات پنهان» و «زمینه‌های ساختاریِ» لیبرالیسم فرهنگی را فراهم می‌کنند و جامعۀ مخاطب خویش را تحریک و برانگیخته می‌سازند و آن‌گاه کنار می‌کشند و به عنوان «ناظر بیرون از معرکه»، تحلیل می‌کنند. دراین‌حال، این کنشگر خیابانی است که هزینه می‌پردازد، اما سود کنش او، نصیب نیروهای سیاسیِ دگراندیش می‌شود. اینان در چنین موقعیّتی، مدعی نقش «میانجی‌گری» میان حاکمیّت و بخش مخالف جامعه هستند، درحالی‌که در مرحلۀ نخست، نقش هدایت‌گر و برانگیزاننده را ایفا کرده‌اند. بسیاری، مرحلۀ نخست را احساس نمی‌کنند و نسبت به آن بی‌حس هستند، اما همین که نتایج آن در عرصۀ عمومی سربرآوردند، از غفلت به در می‌آیند و می‌فهمند زیر پوست جامعه، چه اتّفاقی رخ داده است. https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
خطر فعال‌سازی گسل‌های مذهبی و قومیتی توسط برخی چهره‌های سیاسی || استاد ابوالقاسم علیدوست (مدرس درس خارج حوزه قم و عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه) @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 بسم الله الرحمن الرحیم اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ، وَاهْدِنِى لِمَا اخْتُلِفَ فِيهِ مِنَ الْحَقِّ بِإذْنِكَ، إِنَّكَ تَهْدِى مَنْ تَشَاءُ إِلىٰ صِرَاطٍ مُسْتَقِيمٍ. بزرگوارانی که حقیر را می‌شناسند می‌دانند که اگر حرفی می‌زنم و اگر رفتاری دارم واقعا به هیچ وجه نمی‌خواهم سوگیرانهِ سیاسی باشد، این را هر کسی ما را می‌شناسد می‌داند. چنان‌که در مورد صحبت جناب آقای به هیچ وجه نمی‌خواهم از بعضی از بداخلاقی‌هایی که شاید ضرورت نداشت و بلکه قابل توجیه نبود، دفاع کنم اما... ▫️نکته‌ای که به نظرم می‌رسد یک این است که واقع‌اش بنده نمی‌فهمم [که توسط برخی از این آقایان مطرح شده یعنی چه؟] 🔻 ببینید بعضی از عناوین است که قبح و حسن‌اش ذاتی است؛ چنان‌که می‌دانید بعضی عناوین قبح و حسن‌اش اقتضایی است و بعضی هم حتی اقتضا نیست. ما نمی‌توانیم بگوییم الظلم قسمان، ظلم مثبت ظلم بد یا بگوییم عدلِ خوب عدلِ بد، نه! "العدل حسن" و "الظلم قبیح" اصطلاحاتی هم که در دنیا رایج هست و من هم بیخبر نیستم اما تبعیض تا وقتی که هست، بد است؛ ممکن است شما بگویید ما باید حرکتی انجام بدهیم که فرض کنید برخی از کاستی‌ها جبران بشود اما این که بگوییم باید تبعیض گذاشت، مثلا در شرایط کاملا مساوی بگوییم این پست را می‌دهیم به تو، به آن یکی نمی‌دهیم یا بحث اعتقادات را _حالا چه رسمی و چه غیررسمی_ مطرح کنیم، بحث را مطرح کنیم، به نظرم این رویه قابل دفاع نیست. بالأخره شما باید ببینید، هر کسی بیشترین اولویت را دارد او اولی است. حالا ممکن است از فلان باشد، یا از فلان باشد! به هر حال در چارت قانون، آن چه که قانون اجازه می‌دهد، باید کار صورت بگیرد. ▫️مطلبی که حالا باز ممکن است به گوش جناب آقای ظریف برسد یا دوستان‌شان برسانند، ببینید عرضی که به نظرم قابل تأمل است و از خود قرآن هم استفاده می‌شود این است که بعضی وقت‌ها بحثی را مطرح می‌کنیم که گرچه شروعش با ماست اما دیگر ادامه‌اش با ما نیست! یعنی شروع کار با شماست اما ادامه دیگر دست شما نیست! 🔻 ممکن است حرفی بزنم اصلا حرف در جای خودش هم درست باشد ولی این زمینه‌ساز برخی نکات بشود که افرادی بکنند یا مطالبی بگویند که خود طرف هم بگوید من این که مقصودم و غرضم نبود؛ به نظرم حالا که فضای کشور به فضل الهی با همت بزرگان نظام و با همت مردم _بعد از آن حادثه‌ای که پیش آمد_ دارد به طرف یک‌نوع استقرار و آرامش می‌رود، باید خیلی دوستان بزرگوار و آقایان مواظب باشند که دیگر قلم‌های غیرقابل کنترل راه نیفتد. ▫️اگر مطلبی هم ممکن است باید مطرح شود، باید روی آن حساب کرد؛ خود قرآن کریم می گوید؛ نگویید «راعنا» ولکن «قولوا انظرنا» شما می‌گویید «راعنا» این‌ها تمسخر و سوءاستفاده می‌کنند، نگویید این جمله را. به نظر می‌رسد اگر این مطلب مورد توجه قرار می‌گرفت شاید این مساله که الآن تا حدودی مطرح شده، مطرح نمی‌شد. اصل انگیزه خب ممکن است درست باشد ولی راهکارش هم باید کنترل بشود. ▫️چیزی که من خیلی به‌نظرم باید مورد توجه قرار بگیرد، ببینید به هر حال بحث تشیع و تراث شیعه است این مطلب مطلبی نیست که خدای‌ ناکرده ما با بی‌دقتی یا با سوءاستفاده دیگران کاری کنیم که در معرض هجمه و حمله قرار بگیرد یا حتی باعث بشود، فردا یک عده را طلب کار کند و یک عده را بدهکار کند! 🔻 شما می‌دانید ما متأسفانه بعضی حرکت‌ها را می‌بینیم که حتی عالمان بزرگ غیرشیعه هم آن‌ها را تأیید نمی‌کنند! یعنی از کارهایی که انجام می‌شود، خب این‌ کارها گاهی موجب می‌شود یک وقت بهانه دست این‌ها داده می‌شود. 🔸به نظرم خیلی باید تلاش کرد که هم خدشه‌دار نشود هم از دفاع شود. به هر حال تشیع تراث بزرگی است که ما باید با چنگ و دندان از آن دفاع کنیم به تعبیری گنج رنج هزاران عالم و فقیه و بزرگان است. هم کشور باید حفظ شود. 🔻به عنوان یک شهروند عرض می‌کنم، هر جمله‌ای که باعث شود و بخواهد جمعیت‌ها را به جان هم بیندازد یا حداقل زمینه را آماده کند، ناصحیح است. به نظرم اگر این‌جا یک مثلا تکمیلی جناب ایشان یا تیم ایشان داشته باشند که زمینه سوءاستفاده در آینده نباشد خوب است. ایشان باید توجه داشته باشند که بسیاری از حمله‌هایی هم شد - ضمن این که من اصلا دفاع نمی‌کنم از این بحث ها - ولی آن منتقدان و مخالفان هم نگران شروع یک جریان ناصحیحی هستند که می‌گویند ممکن است این اظهارات زمینه‌اش را ایجاد کرده باشد. ▫️روزنه؛ خانه فضلا و فرهیختگان 👇 @rozaneebefarda
امشب از اون شبها بود که ممکنه برای هر کسی پیش بیاد دل و دماغ نداشتم یهو دلتنگ شدم دلتنگ شهید رئیسی! تصمیم گرفتم به دکتر بهادری جهرمی سخنگوی دولت شهید رئیسی زنگ بزنم! با ایشون توی سفر حج آشنا شدم مثل یک خدمتکار به حاجی ها خدمت میکرد. شخصیت دوست داشتنی داره. زنگ زدم جواب نداد یک ربع بعد خودشون زنگ زدن و احوالپرسی کردیم گفت توی جلسه بودم چی شده؟ گفتم هیچی دلتنگ شهید رییسی هستم. متوجه شدم حال خودش خرابتره و از من دلتنگ تره! میگفت بعد از شهادت توی جلسات هیئت دولت همه این حس رو داشتیم که انگار پدرمون رو از دست دادیم همیشه یه بغضی همراه همه ما هست از خاطرات شهید رییسی برام گفت. جالب بود که میگفت در هیچ حالی تعقیبات نمازشون و مستحباتشون ترک نمیشد و اگر در سفری با هم بودیم همیشه قبل از نماز صبح بیدار بودن. تلفن که قطع شد احساس کردم دلتنگیم بیشتر شد. قدر ندونستیم شادی روح این شهید بزرگوار و شهدای خدمت و همه شهدای اسلام و علوّ درجاتشون صلوات میفرستیم اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم 📌 خبر فوری سراسری @fori_sarasari
👆ملاحظه فرمودید؟! یک‌بار شد حدادعادل راجع‌ به عدالت‌خواهان اینجور عبارتی به‌ کار ببره؟! از نظر بنده هم پزشکیان نسبت به برخی رفقای حدادعادل در انتخابات، از حیث انقلابی و مالی و اطرافیان و سوابق و... چند سروگردن بالاتره.. اصلا جریان غربگرا بسیار کثیف‌ و خائنه با این حال خسارات کمتری نسبت به اصول‌گراها برای انقلاب به‌ بار آورده چرا‌ که کثافت‌کاری‌های اصول‌گراها به نام دین نوشته‌شده... 🔵صدای انقلاب را از اینجا بشنوید ‍‌ ‎‌‌‌‎࿐჻ᭂ⸙@hojre_enghelab⸙჻ᭂ࿐
🔻دیانت در نسخۀ لیبرال‌های مذهبی -۵ 🖊مهدی جمشیدی ۱. واقعیّت این است که گنجاندن لیبرال‌های مذهبی در چهارچوب «انقلاب»، یک توهم باطل است و گذشته از زاویه‌مندیِ ایدئولوژیک آنها، حتی تجربۀ عملیِ حضور اینان در قدرت سیاسی در دهه‌های گذشته نیز نشان داده است که به‌هیچ‌رو، وفادار به اصالت‌های انقلابی نیستند و به هر اندازه که بتوانند، می‌کوشند تا حاکمیّت و جامعه را به سوی استحاله پیش ببرند. این‌که عدّه‌ای خوشبین هستند و حمل‌برصحت می‌کنند، واقعیّت قطعی را تغییر نمی‌دهد. نباید گمان کرد که لیبرال‌های مذهبی، جذب‌شدنی هستند و می‌توان آنها را به عنوان یک جریان معرفتی و سیاسی، هم‌سو و هم‌داستان نمود. جریان‌‌های اصلاح و اعتدال، باطن ایدئولوژیکِ منجمدشده و متصلبی دارند که با ارزش‌های غایی انقلاب، متضاد است و نمی‌توان از آنها انتظار داشت که از خویشتنِ هویّتی‌شان عبور کنند. هویّت اسلامی و انقلابی به روایت اینان، همان «اسلام رحمانی» است و اسلام رحمانی نیز، حاصل التقاط اسلام و لیبرالیسم است. ازاین‌رو، در درجۀ اوّل باید از حضور اینان در حاکمیّت جلوگیری کرد و مجال قدرت‌گیری سیاسی به آنها نداد. حضور اینان در قدرت سیاسی، اگر موجبات استحاله‌های موردی و بخشی را فراهم نکند، دست‌کم سبب درجازدن و توقف حرکت انقلاب می‌شود. دراین‌حال، بخش عمدۀ ظرفیت انقلابی باید صرف مهار اینان بشود تا مبادا «انقلاب» را به «ضدانقلاب» تبدیل کنند. حضور اینان در قدرت سیاسی، به معنی بازتولید تجدّد در درون حاکمیّت و به طور رسمی است و این شکلی از نفوذ است. نمودهای گفتاری و رسانه‌ای اینان با بودهای باطنی و هویّتی‌شان تفاوت دارد و تنها اهل معرفت و تشخیص می‌توانند طرح‌های نهفته و مقاصد بلندمدّت‌شان را درک کنند. لیبرالیسم ایرانی در لایۀ رسمی، یک واقعیّت سیاسی است و نمی‌تواند به هیچ بهانه‌ای، چتر انقلاب را آنچنان گسترده و بی‌مرز و عام تعریف کرد که حتی اینان نیز زیر آن قرار بگیرند و خودی انگاشته شوند. به‌هرحال، باید هر گونه خوشبینی را کنار گذاشت و به لیبرال‌های مذهبی، اعتماد نکرد و فریب ظاهرسازی آنها را نخورد. ۲. لیبرال‌های مذهبی، به‌درستی دریافته‌اند که منطق پیشروی در جامعۀ ایران، «لیبرالیسمِ شبه‌دینی» است و نه «لیبرالیسمِ خالص»؛ یعنی به دلیل این که جامعۀ ایران، ریشه‌های عمیق دینی دارد و تضادها و شکاف‌های آشکار با دین را برنمی‌تابد، به‌ناچار باید رویکرد تلفیقی را در پیش گرفت و باطن لیبرالیسم را با ظاهر دین، جمع کرد و به جامعه عرضه نمود. باید بازی دوگانه و دوپهلو را در دستورکار قرار داد و میان نظر و عمل، فاصله افکند. مقصود دگراندیشانِ متأخّر از «بهبودخواهی تدریجی»، همین امر است که رادیکالیسم نیمۀ دوّم دهۀ هفتاد، نتیجۀ معکوس داد و دست حاکمیّت را در مهار لیبرالیسم دولتی گشود و جامعه را نیز بدبین و دلسرد کرد. ازاین‌رو، باید از شتاب و عجله، پرهیز کرد و گام‌به‌گام، واقعیّت‌های سیاسی را تغییر داد؛ به ‌گونه‌ای که حاکمیّت و جامعه احساس نکنند که اتّفاق متفاوتی رقم خورده است و قرار است مسیرها و مدارها دگرگون بشوند. نمایاندن سر منزلِ نهایی، خطاست و واکنش‌های منفی و مخالفت‌آمیز را برمی‌انگیزاند، اما اگر پله‌پله، طرح‌های موردی و جزئی به اجرا گذاشته شوند و غوغای رسانه‌ای به راه انداخته نشود، می‌توان آرام و خزنده، پیش رفت. ازاین‌رو، دگراندیشان، همچنان دگراندیش هستند و در هویّت خویش، تجدیدنظر نکرده‌اند، اما تجربۀ عملی به آنها اثبات کرده که باید از کنش‌های یکباره و ناگهانی بگریزند و حسّاسیّت ایجاد نکنند. نیروهای سیاسیِ دگراندیش، فهمیده‌اند که اگر هم در جایی به کنش‌های رادیکالی نیاز باشد، باید بدنۀ اجتماعیِ بی‌سر و کور و توده‌ای را به صحنه آورد و از طریق هیجان‌زدگی و نامعقولیّت آنها، حاکمیّت را وادار به عقب‌نشینی و انفعال کرد؛ به‌طوری‌که هزینۀ این فشارهای خیابانی و از پایین، متوجّه خودشان نشود. نسبتی که جریان‌های اصلاح و اعتدال با اغتشاش‌های اخیر برقرار کردند، این‌چنین بود. اینان «مقدّمات پنهان» و «زمینه‌های ساختاریِ» لیبرالیسم فرهنگی را فراهم می‌کنند و جامعۀ مخاطب خویش را تحریک و برانگیخته می‌سازند و آن‌گاه کنار می‌کشند و به عنوان «ناظر بیرون از معرکه»، تحلیل می‌کنند. دراین‌حال، این کنشگر خیابانی است که هزینه می‌پردازد، اما سود کنش او، نصیب نیروهای سیاسیِ دگراندیش می‌شود. اینان در چنین موقعیّتی، مدعی نقش «میانجی‌گری» میان حاکمیّت و بخش مخالف جامعه هستند، درحالی‌که در مرحلۀ نخست، نقش هدایت‌گر و برانگیزاننده را ایفا کرده‌اند. بسیاری، مرحلۀ نخست را احساس نمی‌کنند و نسبت به آن بی‌حس هستند، اما همین که نتایج آن در عرصۀ عمومی سربرآوردند، از غفلت به در می‌آیند و می‌فهمند زیر پوست جامعه، چه اتّفاقی رخ داده است. https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
امشب از اون شبها بود که ممکنه برای هر کسی پیش بیاد دل و دماغ نداشتم یهو دلتنگ شدم دلتنگ شهید رئیسی! تصمیم گرفتم به دکتر بهادری جهرمی سخنگوی دولت شهید رئیسی زنگ بزنم! با ایشون توی سفر حج آشنا شدم مثل یک خدمتکار به حاجی ها خدمت میکرد. شخصیت دوست داشتنی داره. زنگ زدم جواب نداد یک ربع بعد خودشون زنگ زدن و احوالپرسی کردیم گفت توی جلسه بودم چی شده؟ گفتم هیچی دلتنگ شهید رییسی هستم. متوجه شدم حال خودش خرابتره و از من دلتنگ تره! میگفت بعد از شهادت توی جلسات هیئت دولت همه این حس رو داشتیم که انگار پدرمون رو از دست دادیم همیشه یه بغضی همراه همه ما هست از خاطرات شهید رییسی برام گفت. جالب بود که میگفت در هیچ حالی تعقیبات نمازشون و مستحباتشون ترک نمیشد و اگر در سفری با هم بودیم همیشه قبل از نماز صبح بیدار بودن. تلفن که قطع شد احساس کردم دلتنگیم بیشتر شد. قدر ندونستیم شادی روح این شهید بزرگوار و شهدای خدمت و همه شهدای اسلام و علوّ درجاتشون صلوات میفرستیم اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم 📌 خبر فوری سراسری @fori_sarasari