🖌 قدردان مردم سالاری دینی باشیم
وقتی می شنویم که در شورای راهبردی انتخاب وزرای دولت چهاردهم افرادی حضور دارند یا طرف مشورت قرار می گیرند که بعضاً با نظام اسلامی زاویه جدی دارند و از پایان علائم حیاتی این نظام سخن گفته اند یا برای تغییر قوانین اسلامی طومار امضا جمع کرده اند یا سابقه محکومیت قضایی دارند، این سوال برای هر انسان منصف و دلسوخته انقلاب شکل میگیرد که اگر اکنون در رژیم منحوس پهلوی به سر می بردیم این سنخ از مخالفین و معارضین سیاسی در نظام طاغوت چه شأن و جایگاهی داشتند؟
آیا این دسته از مخالفین رژیم منحوس پهلوی به مثل جمهوری اسلامی چنین موقعیتی را پیدا می کردند که در جابجایی قدرت آنهم در بالاترین سطح سیاسی ایفای نقش کنند؛ یعنی وزیر و مدیران عالی رتبه حکومتی تعیین کنند؟ برای مثال آیا مخالفین انقلابی مانند مطهری، بهشتی، خامنه ای و رجایی و شریعتی یا مخالفین ملایمی مانند بازرگان و سحابی در دوره پهلوی چنین موقعیتی را داشتند که بتوانند در جابجایی قدرت و انتخاب مقامات عالی رتبه سیاسی و فرهنگی حکومت دخالت کنند یا خیر؟
مسلماً چنین نبوده است. هیچیک از این افراد نه فقط در انتخاب مقامات دخالت نداشتند بلکه اغلب آنها در محرومیت و محدودیت های شدید سیاسی و امنیتی به سر می بردند.
طرح این مسأله ی واضح و روشن از این جهت اهمیت دارد که اولا التفات عمومی به حقیقت مردم سالاری دینی در ایران قوت بیشتری پیدا کند و بیش از گذشته در حمایت و پاسداشت گوهری که خود ملت در پدید آمدن آن نقش داشتند، اهتمام بورزند. چون همچنان دشمنان ملت در صدد نابودی یا مصادره به مطلوب کردن های نا مشروع این گوهر درخشان هستند.
ثالثاً و مهم تر از آن توجه دادن به این عده از افراد زاویه دار با نظام اسلامی است که باید در پندار و گفتارشان تجدید نظرهای جدی به عمل آورند و قدر دان جمهوری اسلامی باشند که به آنان اجازه می دهد علیرغم همه گونه بدگویی و بدخواهی هایی که داشته و دارند در جابجایی سطوح عالی قدرت مداخله کنند.
اینان باید به این حقیقت اذعان کنند که گفتمان یا عمل سیاسی آنان نبوده که چنین شأن و جایگاهی را به آنها اعطا کرده است. اگر این چنین است، چرا در دوره پهلوی شاهد این اتفاق نبودیم. چرا نتوانستند میراث مشروطه را حفظ کنند و نگذارند به سادگی به چنگ نظامیان مستبد و دیکتاتور و استکبار جهانی بیافتد.
باید این افراد از روشنفکر بازی های پوچ و بیهوده خود دست بردارند و همچون ملت قدردان و حافظ مردم سالاری دینی ایران که حاصل خون هزاران شهید و مجاهدت مردان و زنان بزرگ خدا جو است، باشند. اگر این گوهر مردمی صدمه ببیند، آنها گمان نکنند که از گزند اتفاقات بعدی در امان خواهند بود بلکه آنان دوباره مجبور خواهند شد در موقعیت هایی بسیار ناچیز پادویی استبدادی بدتر از استبداد پهلوی را کنند.
✍ داود مهدوی زادگان
👉 @mahdavizadegan
.
فردا خیلی دیر است؛
همین امروز آقای پزشکیان!
🔹حتما برای مردم عادی و کارشناسان، باور کردنی نیست؛ اما رسانه های وابسته به جبهه اصلاحات تایید می کنند که در رای گیری سه کارگروه برای پیشنهاد وزیران و مدیران ارشد اقتصادی، آقای عباس آخوندی (وزیر راه و شهرسازی دولت روحانی) نفر اول تا سوم بوده است!
🔻از جمله: وزارت و راه شهر سازی (همان جا که کج کاری های آخوندی، بستر ساز تورم بیش از ۷۰۰ درصدی مسکن شد و او را راس فهرست ناکارآمدترین وزرای دولت روحانی قرار داد)؛ وزارت اقتصاد و امور دارایی، و ریاست سازمان راهبردی "برنامه و بودجه"! (خبرهای مشابهی درباره اعضا و نامزدهای برخی کمیته های دیگر به گوش می رسد).
🔹آقای پزشکیان امروز گفت: "قطعا با وحدت میتوانیم موفق باشیم. من به تنهایی هیچ کاری نمیتوانم بکنم". این که رئیس جمهور منتخب به تنهایی نمی تواند کاری بکند و همه باید او را کمک کنند سخن درستی است و همه باید به کمک او بشتابند.
🔻اما موفقیت آقای پزشکیان در خدمتگزاری که آرزوی همه ماست، یک شرط مهم دارد و آن این که خود ایشان، افراد ناکارآمد، بد سابقه، ناراضی تراش و تندرو را از اطراف خود براند؛ و اجازه هم ندهد که حتی به رده های میانی دولت نزدیک شوند؛ چه رسد به وزارت، یا سازمان ها و معاونت های مهم اقتصادی.
🔹آقای پزشکیان، دیروز هم -در حالی که مخاطب اصلی اعتراضش، شورای راهبریِ ظریف و کمیته های پیشنهاد وزیر بود- گفت: "انتخاب مسئولان، برای ما معضل شده، چون شعار دادیم انتخاب برتر میکنیم، اما حالا به همه میگوییم کمک کنید، اما آدمهای خودشان را معرفی میکنند؛ نمیدانم باید چه کار کنیم".
🔻چاره اول، خلوت کردن اطراف پزشکیان از افراطیون، لابیست ها و سهم خواهانی است که خیال می کنند سرمایه گذار و بالا آورنده رئیس جمهور منتخب هستند و باید از موضع طلبکاری، مهره های خود را دور تا دور وی بچینند؛ میان او و نخبگان دلسوز دیوار بکشند، و طعمه شکار شده "قدرت و ثروت بیت المال" را میان خود تقسیم کنند!
🔹اکنون و همین جاست که نامه امیر مومنان (ع) به مالک اشتر درباره ضرورت راندن خواص و اطرافیان زیاده خواه و گرفتن طرف مردم، و همچنین عتاب حضرت به اشعث بن قیس به خاطر طعمه انگاراری منصب، باید به کار آقای پزشکیان بیاید و گرنه، فردا خیلی دیر است.
محمد ایمانی
.
⚫️ اینکه در راستای دشمن شناسی، این روزها به افشاگریِ سیر پیامهای توییتری عبدالرضا داوری پرداخته، به پاسخگویی همت میگماریم از آنروست که شاهد تلاش او در راستای خط دهی به جریان نفاق و شایعهافکنی و تخریب هستیم.
◼️از اختلاف افکنی میان جبهه انقلاب گرفته تا تخریب آیت الله میرباقری و علامه مجلسی، دفاع از رنانی، نسبت دادن مهندسی انتخابات به امام خامنهای و بیت معظم ایشان و اکنون تلاش برای مسدودی پلتفرم ایتا!
✍ مریم اشرفی گودرزی
☑️ به #پَستوی_فرهنگ_و_سیاست وارد شوید.
@PastoyeFarhangVaSiyasat
⁉️این کلیدواژهها و مفاهیم را دقیقا از کدام قسمت بیانات معظم له استخراج نمودید؟
◼️ابوهریره و کعب الاحبار هم بلد نبودند اینطور دست به نقد حدیث و روایت جعل کنند که شما منافقِ امروز، موفق به آن شدید!
⚫️ تحریف به این سرعت، آنهم در عصر رسانه، نوبرانهای است که فقط از شجرهی ملعونهی اهل تزویر و دسیسه، به بار مینشیند.
✍ مریم اشرفی گودرزی
☑️ به #پَستوی_فرهنگ_و_سیاست وارد شوید.
@PastoyeFarhangVaSiyasat
🔻دیانت در نسخۀ لیبرالهای مذهبی -۵
🖊مهدی جمشیدی
۱. واقعیّت این است که گنجاندن لیبرالهای مذهبی در چهارچوب «انقلاب»، یک توهم باطل است و گذشته از زاویهمندیِ ایدئولوژیک آنها، حتی تجربۀ عملیِ حضور اینان در قدرت سیاسی در دهههای گذشته نیز نشان داده است که بههیچرو، وفادار به اصالتهای انقلابی نیستند و به هر اندازه که بتوانند، میکوشند تا حاکمیّت و جامعه را به سوی استحاله پیش ببرند. اینکه عدّهای خوشبین هستند و حملبرصحت میکنند، واقعیّت قطعی را تغییر نمیدهد. نباید گمان کرد که لیبرالهای مذهبی، جذبشدنی هستند و میتوان آنها را به عنوان یک جریان معرفتی و سیاسی، همسو و همداستان نمود. جریانهای اصلاح و اعتدال، باطن ایدئولوژیکِ منجمدشده و متصلبی دارند که با ارزشهای غایی انقلاب، متضاد است و نمیتوان از آنها انتظار داشت که از خویشتنِ هویّتیشان عبور کنند. هویّت اسلامی و انقلابی به روایت اینان، همان «اسلام رحمانی» است و اسلام رحمانی نیز، حاصل التقاط اسلام و لیبرالیسم است. ازاینرو، در درجۀ اوّل باید از حضور اینان در حاکمیّت جلوگیری کرد و مجال قدرتگیری سیاسی به آنها نداد. حضور اینان در قدرت سیاسی، اگر موجبات استحالههای موردی و بخشی را فراهم نکند، دستکم سبب درجازدن و توقف حرکت انقلاب میشود. دراینحال، بخش عمدۀ ظرفیت انقلابی باید صرف مهار اینان بشود تا مبادا «انقلاب» را به «ضدانقلاب» تبدیل کنند. حضور اینان در قدرت سیاسی، به معنی بازتولید تجدّد در درون حاکمیّت و به طور رسمی است و این شکلی از نفوذ است. نمودهای گفتاری و رسانهای اینان با بودهای باطنی و هویّتیشان تفاوت دارد و تنها اهل معرفت و تشخیص میتوانند طرحهای نهفته و مقاصد بلندمدّتشان را درک کنند. لیبرالیسم ایرانی در لایۀ رسمی، یک واقعیّت سیاسی است و نمیتواند به هیچ بهانهای، چتر انقلاب را آنچنان گسترده و بیمرز و عام تعریف کرد که حتی اینان نیز زیر آن قرار بگیرند و خودی انگاشته شوند. بههرحال، باید هر گونه خوشبینی را کنار گذاشت و به لیبرالهای مذهبی، اعتماد نکرد و فریب ظاهرسازی آنها را نخورد.
۲. لیبرالهای مذهبی، بهدرستی دریافتهاند که منطق پیشروی در جامعۀ ایران، «لیبرالیسمِ شبهدینی» است و نه «لیبرالیسمِ خالص»؛ یعنی به دلیل این که جامعۀ ایران، ریشههای عمیق دینی دارد و تضادها و شکافهای آشکار با دین را برنمیتابد، بهناچار باید رویکرد تلفیقی را در پیش گرفت و باطن لیبرالیسم را با ظاهر دین، جمع کرد و به جامعه عرضه نمود. باید بازی دوگانه و دوپهلو را در دستورکار قرار داد و میان نظر و عمل، فاصله افکند. مقصود دگراندیشانِ متأخّر از «بهبودخواهی تدریجی»، همین امر است که رادیکالیسم نیمۀ دوّم دهۀ هفتاد، نتیجۀ معکوس داد و دست حاکمیّت را در مهار لیبرالیسم دولتی گشود و جامعه را نیز بدبین و دلسرد کرد. ازاینرو، باید از شتاب و عجله، پرهیز کرد و گامبهگام، واقعیّتهای سیاسی را تغییر داد؛ به گونهای که حاکمیّت و جامعه احساس نکنند که اتّفاق متفاوتی رقم خورده است و قرار است مسیرها و مدارها دگرگون بشوند. نمایاندن سر منزلِ نهایی، خطاست و واکنشهای منفی و مخالفتآمیز را برمیانگیزاند، اما اگر پلهپله، طرحهای موردی و جزئی به اجرا گذاشته شوند و غوغای رسانهای به راه انداخته نشود، میتوان آرام و خزنده، پیش رفت. ازاینرو، دگراندیشان، همچنان دگراندیش هستند و در هویّت خویش، تجدیدنظر نکردهاند، اما تجربۀ عملی به آنها اثبات کرده که باید از کنشهای یکباره و ناگهانی بگریزند و حسّاسیّت ایجاد نکنند. نیروهای سیاسیِ دگراندیش، فهمیدهاند که اگر هم در جایی به کنشهای رادیکالی نیاز باشد، باید بدنۀ اجتماعیِ بیسر و کور و تودهای را به صحنه آورد و از طریق هیجانزدگی و نامعقولیّت آنها، حاکمیّت را وادار به عقبنشینی و انفعال کرد؛ بهطوریکه هزینۀ این فشارهای خیابانی و از پایین، متوجّه خودشان نشود. نسبتی که جریانهای اصلاح و اعتدال با اغتشاشهای اخیر برقرار کردند، اینچنین بود. اینان «مقدّمات پنهان» و «زمینههای ساختاریِ» لیبرالیسم فرهنگی را فراهم میکنند و جامعۀ مخاطب خویش را تحریک و برانگیخته میسازند و آنگاه کنار میکشند و به عنوان «ناظر بیرون از معرکه»، تحلیل میکنند. دراینحال، این کنشگر خیابانی است که هزینه میپردازد، اما سود کنش او، نصیب نیروهای سیاسیِ دگراندیش میشود. اینان در چنین موقعیّتی، مدعی نقش «میانجیگری» میان حاکمیّت و بخش مخالف جامعه هستند، درحالیکه در مرحلۀ نخست، نقش هدایتگر و برانگیزاننده را ایفا کردهاند. بسیاری، مرحلۀ نخست را احساس نمیکنند و نسبت به آن بیحس هستند، اما همین که نتایج آن در عرصۀ عمومی سربرآوردند، از غفلت به در میآیند و میفهمند زیر پوست جامعه، چه اتّفاقی رخ داده است.
https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
خطر فعالسازی گسلهای مذهبی و قومیتی توسط برخی چهرههای سیاسی
#اختصاصی|| استاد ابوالقاسم علیدوست (مدرس درس خارج حوزه قم و عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه)
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
#یادداشت_شفاهی
بسم الله الرحمن الرحیم
اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ، وَاهْدِنِى لِمَا اخْتُلِفَ فِيهِ مِنَ الْحَقِّ بِإذْنِكَ، إِنَّكَ تَهْدِى مَنْ تَشَاءُ إِلىٰ صِرَاطٍ مُسْتَقِيمٍ.
بزرگوارانی که حقیر را میشناسند میدانند که اگر حرفی میزنم و اگر رفتاری دارم واقعا به هیچ وجه نمیخواهم سوگیرانهِ سیاسی باشد، این را هر کسی ما را میشناسد میداند.
چنانکه در مورد صحبت جناب آقای #ظریف به هیچ وجه نمیخواهم از بعضی از بداخلاقیهایی که شاید ضرورت نداشت و بلکه قابل توجیه نبود، دفاع کنم اما...
▫️نکتهای که به نظرم میرسد یک این است که واقعاش بنده نمیفهمم #تبعیض_مثبت [که توسط برخی از این آقایان مطرح شده یعنی چه؟]
🔻 ببینید بعضی از عناوین است که قبح و حسناش ذاتی است؛ چنانکه میدانید بعضی عناوین قبح و حسناش اقتضایی است و بعضی هم حتی اقتضا نیست.
ما نمیتوانیم بگوییم الظلم قسمان، ظلم مثبت ظلم بد یا بگوییم عدلِ خوب عدلِ بد، نه! "العدل حسن" و "الظلم قبیح" اصطلاحاتی هم که در دنیا رایج هست و من هم بیخبر نیستم اما تبعیض تا وقتی که #تبعیض هست، بد است؛ ممکن است شما بگویید ما باید حرکتی انجام بدهیم که فرض کنید برخی از کاستیها جبران بشود اما این که بگوییم باید تبعیض گذاشت، مثلا در شرایط کاملا مساوی بگوییم این پست را میدهیم به تو، به آن یکی نمیدهیم یا بحث اعتقادات را _حالا چه رسمی و چه غیررسمی_ مطرح کنیم، بحث #نژاد را مطرح کنیم، به نظرم این رویه قابل دفاع نیست.
بالأخره شما باید ببینید، هر کسی بیشترین اولویت را دارد او اولی است. حالا ممکن است از فلان #قوم باشد، یا از فلان #قبیله باشد! به هر حال در چارت قانون، آن چه که قانون اجازه میدهد، باید کار صورت بگیرد.
▫️مطلبی که حالا باز ممکن است به گوش جناب آقای ظریف برسد یا دوستانشان برسانند، ببینید عرضی که به نظرم قابل تأمل است و از خود قرآن هم استفاده میشود این است که بعضی وقتها بحثی را مطرح میکنیم که گرچه شروعش با ماست اما دیگر ادامهاش با ما نیست! یعنی شروع کار با شماست اما ادامه دیگر دست شما نیست!
🔻 ممکن است حرفی بزنم اصلا حرف در جای خودش هم درست باشد ولی این زمینهساز برخی نکات بشود که افرادی #سوءاستفاده بکنند یا مطالبی بگویند که خود طرف هم بگوید من این که مقصودم و غرضم نبود؛ به نظرم حالا که فضای کشور به فضل الهی با همت بزرگان نظام و با همت مردم _بعد از آن حادثهای که پیش آمد_ دارد به طرف یکنوع استقرار و آرامش میرود، باید خیلی دوستان بزرگوار و آقایان مواظب باشند که دیگر قلمهای غیرقابل کنترل راه نیفتد.
▫️اگر مطلبی هم ممکن است باید مطرح شود، باید روی آن حساب کرد؛ خود قرآن کریم می گوید؛ نگویید «راعنا» ولکن «قولوا انظرنا» شما میگویید «راعنا» اینها تمسخر و سوءاستفاده میکنند، نگویید این جمله را. به نظر میرسد اگر این مطلب مورد توجه قرار میگرفت شاید این مساله که الآن تا حدودی مطرح شده، مطرح نمیشد. اصل انگیزه خب ممکن است درست باشد ولی راهکارش هم باید کنترل بشود.
▫️چیزی که من خیلی بهنظرم باید مورد توجه قرار بگیرد، ببینید به هر حال بحث تشیع و تراث شیعه است این مطلب مطلبی نیست که خدای ناکرده ما با بیدقتی یا با سوءاستفاده دیگران کاری کنیم که در معرض هجمه و حمله قرار بگیرد یا حتی باعث #گسل_مذهبی بشود، فردا یک عده را طلب کار کند و یک عده را بدهکار کند!
🔻 شما میدانید ما متأسفانه بعضی حرکتها را میبینیم که حتی عالمان بزرگ غیرشیعه هم آنها را تأیید نمیکنند! یعنی از کارهایی که انجام میشود، خب این کارها گاهی موجب میشود یک وقت بهانه دست اینها داده میشود.
🔸به نظرم خیلی باید تلاش کرد که هم #وحدت_اسلامی خدشهدار نشود هم از #حریم_تشیع دفاع شود.
به هر حال تشیع تراث بزرگی است که ما باید با چنگ و دندان از آن دفاع کنیم به تعبیری گنج رنج هزاران عالم و فقیه و بزرگان است. هم #وحدت_ملی کشور باید حفظ شود.
🔻به عنوان یک شهروند عرض میکنم، هر جملهای که باعث #گسل_ملی شود و بخواهد جمعیتها را به جان هم بیندازد یا حداقل زمینه را آماده کند، ناصحیح است.
به نظرم اگر اینجا یک مثلا تکمیلی جناب ایشان یا تیم ایشان داشته باشند که زمینه سوءاستفاده در آینده نباشد خوب است. ایشان باید توجه داشته باشند که بسیاری از حملههایی هم شد - ضمن این که من اصلا دفاع نمیکنم از این بحث ها - ولی آن منتقدان و مخالفان هم نگران شروع یک جریان ناصحیحی هستند که میگویند ممکن است این اظهارات زمینهاش را ایجاد کرده باشد.
▫️روزنه؛ خانه فضلا و فرهیختگان
👇
@rozaneebefarda
امشب از اون شبها بود که ممکنه برای هر کسی پیش بیاد
دل و دماغ نداشتم یهو دلتنگ شدم
دلتنگ شهید رئیسی!
تصمیم گرفتم به دکتر بهادری جهرمی سخنگوی دولت شهید رئیسی زنگ بزنم!
با ایشون توی سفر حج آشنا شدم مثل یک خدمتکار به حاجی ها خدمت میکرد.
شخصیت دوست داشتنی داره.
زنگ زدم جواب نداد یک ربع بعد خودشون زنگ زدن و احوالپرسی کردیم گفت توی جلسه بودم چی شده؟
گفتم هیچی دلتنگ شهید رییسی هستم.
متوجه شدم حال خودش خرابتره و از من دلتنگ تره!
میگفت بعد از شهادت توی جلسات هیئت دولت همه این حس رو داشتیم که انگار پدرمون رو از دست دادیم همیشه یه بغضی همراه همه ما هست
از خاطرات شهید رییسی برام گفت.
جالب بود که میگفت در هیچ حالی تعقیبات نمازشون و مستحباتشون ترک نمیشد و اگر در سفری با هم بودیم همیشه قبل از نماز صبح بیدار بودن.
تلفن که قطع شد احساس کردم دلتنگیم بیشتر شد.
قدر ندونستیم
شادی روح این شهید بزرگوار و شهدای خدمت و همه شهدای اسلام و علوّ درجاتشون صلوات میفرستیم
اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم
📌 خبر فوری سراسری
@fori_sarasari
👆ملاحظه فرمودید؟!
یکبار شد حدادعادل راجع به عدالتخواهان اینجور عبارتی به کار ببره؟!
از نظر بنده هم
پزشکیان نسبت به برخی رفقای حدادعادل در انتخابات،
از حیث انقلابی و مالی و اطرافیان و سوابق و...
چند سروگردن بالاتره..
اصلا جریان غربگرا بسیار کثیف و خائنه
با این حال
خسارات کمتری نسبت به اصولگراها برای انقلاب به بار آورده
چرا که
کثافتکاریهای اصولگراها به نام دین نوشتهشده...
🔵صدای انقلاب را از اینجا بشنوید
࿐჻ᭂ⸙@hojre_enghelab⸙჻ᭂ࿐
🔻دیانت در نسخۀ لیبرالهای مذهبی -۵
🖊مهدی جمشیدی
۱. واقعیّت این است که گنجاندن لیبرالهای مذهبی در چهارچوب «انقلاب»، یک توهم باطل است و گذشته از زاویهمندیِ ایدئولوژیک آنها، حتی تجربۀ عملیِ حضور اینان در قدرت سیاسی در دهههای گذشته نیز نشان داده است که بههیچرو، وفادار به اصالتهای انقلابی نیستند و به هر اندازه که بتوانند، میکوشند تا حاکمیّت و جامعه را به سوی استحاله پیش ببرند. اینکه عدّهای خوشبین هستند و حملبرصحت میکنند، واقعیّت قطعی را تغییر نمیدهد. نباید گمان کرد که لیبرالهای مذهبی، جذبشدنی هستند و میتوان آنها را به عنوان یک جریان معرفتی و سیاسی، همسو و همداستان نمود. جریانهای اصلاح و اعتدال، باطن ایدئولوژیکِ منجمدشده و متصلبی دارند که با ارزشهای غایی انقلاب، متضاد است و نمیتوان از آنها انتظار داشت که از خویشتنِ هویّتیشان عبور کنند. هویّت اسلامی و انقلابی به روایت اینان، همان «اسلام رحمانی» است و اسلام رحمانی نیز، حاصل التقاط اسلام و لیبرالیسم است. ازاینرو، در درجۀ اوّل باید از حضور اینان در حاکمیّت جلوگیری کرد و مجال قدرتگیری سیاسی به آنها نداد. حضور اینان در قدرت سیاسی، اگر موجبات استحالههای موردی و بخشی را فراهم نکند، دستکم سبب درجازدن و توقف حرکت انقلاب میشود. دراینحال، بخش عمدۀ ظرفیت انقلابی باید صرف مهار اینان بشود تا مبادا «انقلاب» را به «ضدانقلاب» تبدیل کنند. حضور اینان در قدرت سیاسی، به معنی بازتولید تجدّد در درون حاکمیّت و به طور رسمی است و این شکلی از نفوذ است. نمودهای گفتاری و رسانهای اینان با بودهای باطنی و هویّتیشان تفاوت دارد و تنها اهل معرفت و تشخیص میتوانند طرحهای نهفته و مقاصد بلندمدّتشان را درک کنند. لیبرالیسم ایرانی در لایۀ رسمی، یک واقعیّت سیاسی است و نمیتواند به هیچ بهانهای، چتر انقلاب را آنچنان گسترده و بیمرز و عام تعریف کرد که حتی اینان نیز زیر آن قرار بگیرند و خودی انگاشته شوند. بههرحال، باید هر گونه خوشبینی را کنار گذاشت و به لیبرالهای مذهبی، اعتماد نکرد و فریب ظاهرسازی آنها را نخورد.
۲. لیبرالهای مذهبی، بهدرستی دریافتهاند که منطق پیشروی در جامعۀ ایران، «لیبرالیسمِ شبهدینی» است و نه «لیبرالیسمِ خالص»؛ یعنی به دلیل این که جامعۀ ایران، ریشههای عمیق دینی دارد و تضادها و شکافهای آشکار با دین را برنمیتابد، بهناچار باید رویکرد تلفیقی را در پیش گرفت و باطن لیبرالیسم را با ظاهر دین، جمع کرد و به جامعه عرضه نمود. باید بازی دوگانه و دوپهلو را در دستورکار قرار داد و میان نظر و عمل، فاصله افکند. مقصود دگراندیشانِ متأخّر از «بهبودخواهی تدریجی»، همین امر است که رادیکالیسم نیمۀ دوّم دهۀ هفتاد، نتیجۀ معکوس داد و دست حاکمیّت را در مهار لیبرالیسم دولتی گشود و جامعه را نیز بدبین و دلسرد کرد. ازاینرو، باید از شتاب و عجله، پرهیز کرد و گامبهگام، واقعیّتهای سیاسی را تغییر داد؛ به گونهای که حاکمیّت و جامعه احساس نکنند که اتّفاق متفاوتی رقم خورده است و قرار است مسیرها و مدارها دگرگون بشوند. نمایاندن سر منزلِ نهایی، خطاست و واکنشهای منفی و مخالفتآمیز را برمیانگیزاند، اما اگر پلهپله، طرحهای موردی و جزئی به اجرا گذاشته شوند و غوغای رسانهای به راه انداخته نشود، میتوان آرام و خزنده، پیش رفت. ازاینرو، دگراندیشان، همچنان دگراندیش هستند و در هویّت خویش، تجدیدنظر نکردهاند، اما تجربۀ عملی به آنها اثبات کرده که باید از کنشهای یکباره و ناگهانی بگریزند و حسّاسیّت ایجاد نکنند. نیروهای سیاسیِ دگراندیش، فهمیدهاند که اگر هم در جایی به کنشهای رادیکالی نیاز باشد، باید بدنۀ اجتماعیِ بیسر و کور و تودهای را به صحنه آورد و از طریق هیجانزدگی و نامعقولیّت آنها، حاکمیّت را وادار به عقبنشینی و انفعال کرد؛ بهطوریکه هزینۀ این فشارهای خیابانی و از پایین، متوجّه خودشان نشود. نسبتی که جریانهای اصلاح و اعتدال با اغتشاشهای اخیر برقرار کردند، اینچنین بود. اینان «مقدّمات پنهان» و «زمینههای ساختاریِ» لیبرالیسم فرهنگی را فراهم میکنند و جامعۀ مخاطب خویش را تحریک و برانگیخته میسازند و آنگاه کنار میکشند و به عنوان «ناظر بیرون از معرکه»، تحلیل میکنند. دراینحال، این کنشگر خیابانی است که هزینه میپردازد، اما سود کنش او، نصیب نیروهای سیاسیِ دگراندیش میشود. اینان در چنین موقعیّتی، مدعی نقش «میانجیگری» میان حاکمیّت و بخش مخالف جامعه هستند، درحالیکه در مرحلۀ نخست، نقش هدایتگر و برانگیزاننده را ایفا کردهاند. بسیاری، مرحلۀ نخست را احساس نمیکنند و نسبت به آن بیحس هستند، اما همین که نتایج آن در عرصۀ عمومی سربرآوردند، از غفلت به در میآیند و میفهمند زیر پوست جامعه، چه اتّفاقی رخ داده است.
https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
امشب از اون شبها بود که ممکنه برای هر کسی پیش بیاد
دل و دماغ نداشتم یهو دلتنگ شدم
دلتنگ شهید رئیسی!
تصمیم گرفتم به دکتر بهادری جهرمی سخنگوی دولت شهید رئیسی زنگ بزنم!
با ایشون توی سفر حج آشنا شدم مثل یک خدمتکار به حاجی ها خدمت میکرد.
شخصیت دوست داشتنی داره.
زنگ زدم جواب نداد یک ربع بعد خودشون زنگ زدن و احوالپرسی کردیم گفت توی جلسه بودم چی شده؟
گفتم هیچی دلتنگ شهید رییسی هستم.
متوجه شدم حال خودش خرابتره و از من دلتنگ تره!
میگفت بعد از شهادت توی جلسات هیئت دولت همه این حس رو داشتیم که انگار پدرمون رو از دست دادیم همیشه یه بغضی همراه همه ما هست
از خاطرات شهید رییسی برام گفت.
جالب بود که میگفت در هیچ حالی تعقیبات نمازشون و مستحباتشون ترک نمیشد و اگر در سفری با هم بودیم همیشه قبل از نماز صبح بیدار بودن.
تلفن که قطع شد احساس کردم دلتنگیم بیشتر شد.
قدر ندونستیم
شادی روح این شهید بزرگوار و شهدای خدمت و همه شهدای اسلام و علوّ درجاتشون صلوات میفرستیم
اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم
📌 خبر فوری سراسری
@fori_sarasari
👆ملاحظه فرمودید؟!
یکبار شد حدادعادل راجع به عدالتخواهان اینجور عبارتی به کار ببره؟!
از نظر بنده هم
پزشکیان نسبت به برخی رفقای حدادعادل در انتخابات،
از حیث انقلابی و مالی و اطرافیان و سوابق و...
چند سروگردن بالاتره..
اصلا جریان غربگرا بسیار کثیف و خائنه
با این حال
خسارات کمتری نسبت به اصولگراها برای انقلاب به بار آورده
چرا که
کثافتکاریهای اصولگراها به نام دین نوشتهشده...
🔵صدای انقلاب را از اینجا بشنوید
࿐჻ᭂ⸙@hojre_enghelab⸙჻ᭂ࿐
حق و باطل ج۱.mp3
10.08M
🟡 حق و باطل جلسه اول
🟢 ترسیم جایگاه حق و باطل در نظام هستی با استفاده از آیه ۱۷ سوره رعد و بیان وظیفه اصلی انسان نسبت به حق و باطل
🎙 حجتالاسلام دکتر #قربانی_مقدم
📚درسها و سخنرانیها👇
✅ @ghorbanimoghadam_ir
خطر فعالسازی گسلهای مذهبی و قومیتی توسط برخی چهرههای سیاسی
#اختصاصی|| استاد ابوالقاسم علیدوست (مدرس درس خارج حوزه قم و عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه)
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
#یادداشت_شفاهی
بسم الله الرحمن الرحیم
اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ، وَاهْدِنِى لِمَا اخْتُلِفَ فِيهِ مِنَ الْحَقِّ بِإذْنِكَ، إِنَّكَ تَهْدِى مَنْ تَشَاءُ إِلىٰ صِرَاطٍ مُسْتَقِيمٍ.
بزرگوارانی که حقیر را میشناسند میدانند که اگر حرفی میزنم و اگر رفتاری دارم واقعا به هیچ وجه نمیخواهم سوگیرانهِ سیاسی باشد، این را هر کسی ما را میشناسد میداند.
چنانکه در مورد صحبت جناب آقای #ظریف به هیچ وجه نمیخواهم از بعضی از بداخلاقیهایی که شاید ضرورت نداشت و بلکه قابل توجیه نبود، دفاع کنم اما...
▫️نکتهای که به نظرم میرسد یک این است که واقعاش بنده نمیفهمم #تبعیض_مثبت [که توسط برخی از این آقایان مطرح شده یعنی چه؟]
🔻 ببینید بعضی از عناوین است که قبح و حسناش ذاتی است؛ چنانکه میدانید بعضی عناوین قبح و حسناش اقتضایی است و بعضی هم حتی اقتضا نیست.
ما نمیتوانیم بگوییم الظلم قسمان، ظلم مثبت ظلم بد یا بگوییم عدلِ خوب عدلِ بد، نه! "العدل حسن" و "الظلم قبیح" اصطلاحاتی هم که در دنیا رایج هست و من هم بیخبر نیستم اما تبعیض تا وقتی که #تبعیض هست، بد است؛ ممکن است شما بگویید ما باید حرکتی انجام بدهیم که فرض کنید برخی از کاستیها جبران بشود اما این که بگوییم باید تبعیض گذاشت، مثلا در شرایط کاملا مساوی بگوییم این پست را میدهیم به تو، به آن یکی نمیدهیم یا بحث اعتقادات را _حالا چه رسمی و چه غیررسمی_ مطرح کنیم، بحث #نژاد را مطرح کنیم، به نظرم این رویه قابل دفاع نیست.
بالأخره شما باید ببینید، هر کسی بیشترین اولویت را دارد او اولی است. حالا ممکن است از فلان #قوم باشد، یا از فلان #قبیله باشد! به هر حال در چارت قانون، آن چه که قانون اجازه میدهد، باید کار صورت بگیرد.
▫️مطلبی که حالا باز ممکن است به گوش جناب آقای ظریف برسد یا دوستانشان برسانند، ببینید عرضی که به نظرم قابل تأمل است و از خود قرآن هم استفاده میشود این است که بعضی وقتها بحثی را مطرح میکنیم که گرچه شروعش با ماست اما دیگر ادامهاش با ما نیست! یعنی شروع کار با شماست اما ادامه دیگر دست شما نیست!
🔻 ممکن است حرفی بزنم اصلا حرف در جای خودش هم درست باشد ولی این زمینهساز برخی نکات بشود که افرادی #سوءاستفاده بکنند یا مطالبی بگویند که خود طرف هم بگوید من این که مقصودم و غرضم نبود؛ به نظرم حالا که فضای کشور به فضل الهی با همت بزرگان نظام و با همت مردم _بعد از آن حادثهای که پیش آمد_ دارد به طرف یکنوع استقرار و آرامش میرود، باید خیلی دوستان بزرگوار و آقایان مواظب باشند که دیگر قلمهای غیرقابل کنترل راه نیفتد.
▫️اگر مطلبی هم ممکن است باید مطرح شود، باید روی آن حساب کرد؛ خود قرآن کریم می گوید؛ نگویید «راعنا» ولکن «قولوا انظرنا» شما میگویید «راعنا» اینها تمسخر و سوءاستفاده میکنند، نگویید این جمله را. به نظر میرسد اگر این مطلب مورد توجه قرار میگرفت شاید این مساله که الآن تا حدودی مطرح شده، مطرح نمیشد. اصل انگیزه خب ممکن است درست باشد ولی راهکارش هم باید کنترل بشود.
▫️چیزی که من خیلی بهنظرم باید مورد توجه قرار بگیرد، ببینید به هر حال بحث تشیع و تراث شیعه است این مطلب مطلبی نیست که خدای ناکرده ما با بیدقتی یا با سوءاستفاده دیگران کاری کنیم که در معرض هجمه و حمله قرار بگیرد یا حتی باعث #گسل_مذهبی بشود، فردا یک عده را طلب کار کند و یک عده را بدهکار کند!
🔻 شما میدانید ما متأسفانه بعضی حرکتها را میبینیم که حتی عالمان بزرگ غیرشیعه هم آنها را تأیید نمیکنند! یعنی از کارهایی که انجام میشود، خب این کارها گاهی موجب میشود یک وقت بهانه دست اینها داده میشود.
🔸به نظرم خیلی باید تلاش کرد که هم #وحدت_اسلامی خدشهدار نشود هم از #حریم_تشیع دفاع شود.
به هر حال تشیع تراث بزرگی است که ما باید با چنگ و دندان از آن دفاع کنیم به تعبیری گنج رنج هزاران عالم و فقیه و بزرگان است. هم #وحدت_ملی کشور باید حفظ شود.
🔻به عنوان یک شهروند عرض میکنم، هر جملهای که باعث #گسل_ملی شود و بخواهد جمعیتها را به جان هم بیندازد یا حداقل زمینه را آماده کند، ناصحیح است.
به نظرم اگر اینجا یک مثلا تکمیلی جناب ایشان یا تیم ایشان داشته باشند که زمینه سوءاستفاده در آینده نباشد خوب است. ایشان باید توجه داشته باشند که بسیاری از حملههایی هم شد - ضمن این که من اصلا دفاع نمیکنم از این بحث ها - ولی آن منتقدان و مخالفان هم نگران شروع یک جریان ناصحیحی هستند که میگویند ممکن است این اظهارات زمینهاش را ایجاد کرده باشد.
▫️روزنه؛ خانه فضلا و فرهیختگان
👇
@rozaneebefarda
🔴جماعت کمسواد، سرتان کلاه نگذارند!
👈در گروه FATF فقط ۴۰ کشور، عضو هستند و ۱۵۵ کشور دیگر دنیا، لزومی به عضویت در آن، نمیبینند و توافقی بین دولتی است؛
👈این در حالی است که کارتهای اعتباری آمریکایی ویزا و مستر در ۱۹۵ کشور دنیا، به غیر از ایران، روسیه و چند کشور دیگر، نمایندگی داشته و کار میکنند و عضویت در FATF هیچ ارتباطی با کردیتکارت ندارد.
👈در اختیار قرار دادن تمام ریز اطلاعات گردش مالی یک کشور به کشورهای دیگر، معادل افشای تمام اسرار نظامی و امنیتی یک کشور، میباشد و از اطلاعات گردش مالی، میتوان مکانهای نظامی و فعالیت آنها و شرکتهای خصوصی و افرادشان را رصد کرد که به معنی از دست رفتن تمام صنایع نظامی و شرکتهای خصوصی همکار و رصد شدن تمام افراد آنها است؛ سناریوی بد هم این است که به حمله نظامی منجر شود؛
👈در سال ۲۰۰۵ که رفیق حریری، نخستوزیر لبنان، ترور شد، سازمان ملل، کمیته تحقیق درباره ترور او تشکیل داد و تمام گردشهای مالی و مکانهای گروهها را بررسی و تمام آن اطلاعات جمعشده را به اسرائیل داد و آنها هم با اطمینان از دست برتر اطلاعاتی، در سال ۲۰۰۶ حمله کردند.
👌 #محرمانه کانال حرفه ای ها
http://eitaa.com/joinchat/361299968Ca15e2013ea
محرمانه را به دیگران هم معرفی کنید
هدایت شده از محمد ایمانی l مصاف عقل و جهل
.
نه صداقت دارند، نه اعتماد به نفس
🔹تصویر بالا، نماد کامل فقدان اعتماد به نفس در جبهه اصلاحات و برخی افراطیون چنبره زده بر ستاد آقای پزشکیان است.
🔻بر اساس ادبیات پر تکرار افراطیون مدعی اصلاحات، آقای پزشکیان، رئیس جمهور حداقلی محسوب می شود و بنابراین، دولتی که تشکیل می شود، دولت حداقلی است. او پایین ترین رای را در میان ۹ رئیس جمهوری که تا کنون ظرف ۴۵ سال گذشته انتخاب شده اند، کسب کرده و فقط ۲۵ درصد واجدان حق رای از مجموع ۶۵ میلیون نفر به او رای داده اند.
🔹قبلاً با یک فرد کاسبکار (محمد- م، عضو تیم حسین انتظامی و از گردانندگان خبرانلاین) مواجه بودیم که به خدمت افراطیون مدعی اصلاحات و اعتدال در آمده بود و عضو کمیته رسانه در دفتر روحانی بود، اما خود را «اصولگرا» جا می زد و با عنوان دزدی (#ما_اصولگراها) و تخریب اصولگرایان، نان می خورد؛ اما حالا جبهه اصلاحات سعی کرده، مدل رنگ کردن گنجشک و فروختن به جای قناری را توسعه بدهد!
🔻ستادگردان های آقای پزشکیان امروز جمعی سی نفره را به اسم اصولگرایان فعال در ستاد انتخاباتی پزشکیان، پیش وی بردند، اما حتی یک چهره نام آشنای اصولگرا ولو در حد رده چهارم و پنجم در میان حاضران دیده نمی شود.
🔹آقای ظریف پریشب از یکسو ادعا کرد «از شخصیتهای ملی مثل آقای خاتمی، آقای روحانی، آقای حدادعادل، آقای قالیباف، آقای جلیلی و احزاب و انجمنهای مختلف، از جبهه اصلاحات گرفته تا حزب موتلفه درخواست کردیم گزینههای پیشنهادیشان برای عضویت در شورای راهبری دولت جدید را معرفی کنند.» و از طرف دیگر تصریح کرد که پزشکیان نامزد جبهه اصلاحات بوده و بنابراین وزیران هم باید از سوی آنها انتخاب شوند!
🔻مردم در حقیقت با یک صحنه سازی فریبکارانه مواجه هستند. افراطیون چنبره زده بر ستاد پزشکیان بنا دارند کاملا فرقه ای، محفلی و باندی رفتار کنند، اما در عین حال نگران انگشت نما شدن درباره فقدان پایگاه اجتماعی و پشتوانه عمومی هستند و بنابراین انواعی از نمایش های متناقض را ترتیب داده اند تا خود را «ملی» بازنمایی کنند. از تصویر سازی مذهبی در مجالس عزاداری امام حسین (ع)، تا ادعای تبعیض مثبت(!) در تعیین وزرا به نفع اقلیت های مذهبی و امتیاز منفی تلقی کردن شیعه بودن نامزد های وزارت(!)، و از ادعای تشکیل دولت ملی و بازی با تابلوی اصولگرایی از سوی شورای راهبری کذایی که جمعی از تندروهای جبهه اصلاحات و برخی محکومان پرونده های امنیتی و اقتصادی در آن جمع شده اند!
🔹حکایت میانه روی و نگاه فراگیر این جماعت فرقه ک
گرا، همان است که شاعر گفته است: «آن یکی پرسید اشتر را که هی/ از کجا میآیی ای اقبال پی _ گفت از حمام گرم کوی تو/ گفت خود پیداست در زانوی تو».
@IMANI_mohammad
هدایت شده از نشریه عبرتهای عاشورا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹تنها دولتی که عکس یادگاری با رئیسجمهورش نداشت
ولی در عوض....
🇮🇷کانالهای نشریه عبرتهای عاشورا 🇵🇸
🌍 @ebratha_ir ایتا
🌍 @ebratha.org سروش
هدایت شده از نشریه عبرتهای عاشورا
لزوم محاکمه آنلاین.mp3
3.1M
🔴بشنوید،لزوم محاکمه ی آنلاین و قاطع
♦️وقتی در شورای راهبری آقای ظریف، انواع واقسام متهمان سیاسی،امنیتی واقتصادی وجود دارد، بدیهی است در آینده نزدیک، شاهد قدرت گرفتن افرادی خواهیم بود که از موقعیت خود سوءاستفاده کرده ودچار جرائم اقتصادی، سیاسی وامنیتی خواهند شد
♦️هر چند امیدواریم آقای پزشکیان بنابر آنچه که خودش گفته، از این افراد پرهیز کند و مجلس به وظیفه قانونی وانقلابی خود عمل نماید
♦️اما جا دارد، آقای محسنی اژهای و دستگاه قضایی آمادگی خود را در این زمینه، دو چندان کنند تا در صورت وقوع جرائم از سوی این افراد،فوری،قاطع وعادلانه برخورد نمایند
♦️هرگونه تاخیر در برخورد با این عناصر، باعث جری شدن آنها،گسترش جرائم،خدشه به نظام وصدمات جبران ناپذیر خواهد شد...
🇮🇷کانالهای نشریه عبرتهای عاشورا 🇵🇸
🌍 @ebratha_ir ایتا
🌍 @ebratha.org سروش
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📸 حضور رهبر انقلاب اسلامی بر مزار شهید مدافع حرم، سیدمهدی جلادتی از همراهان شهید سرلشکر زاهدی که در حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق در تاریخ ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ و در روز شهادت امیرالمومنین علیهالسلام به شهادت رسید.
📥 گزارش تصویری:
khl.ink/f/57151
هدایت شده از نشریه عبرتهای عاشورا
🔴اورعی؛ استاد دانشگاه شریف: خروجی شورای راهبری، دولت گماشتگان خواهد بود!
♦️سید هاشم اورعی، رئیس اتحادیه انجمن های انرژی ایران: روند انتخاب وزرا مورد انتقاد جدی است و این انتقاد به اسامی و افراد ربطی ندارد.
♦️اولین اشکال بالاخص در انتخاب وزیر نفت پدرخوانده هایی است که نمیتوانند دیگر بر مسند وزارت بنشینند. آنها مسیری میچینند که افراد ناتوان و ضعیف انتخاب شوند تا در پشت پرده به پدرخواندگی خود ادامه دهند.
♦️مشکل دوم این است که افراد وابسته به رانت در این کمیتهها نفوذ کردهاند و در تلاشند که وابستگان خود را پشت صندلی وزارت بنشانند تا شرایط برای تداوم رانتخواریشان مهیا باشد.
♦️وزیری که از این فرآیند انتخاب شود، بدون شک وامدار افرادی است که اینروزها با رأی آنها بالا آمده است.
♦️اعضای کمیته انتخاب وزرا حتی در ظاهر هم ادعای بیطرفی که شاخصه اصلی آنها در انتخاب فرد اصلح باید باشد را ندارند. وقتی جلسه انتخاب وزیر را در دفتر یک شرکت خاص برگزار میکنند، یعنی به صورت واضح در حال توزیع رانت هستند.
♦️ایراد این سیاست این است که دولتی برسر کار میآید که دولت گماشتگان است، بهجای آنکه دولت قوی و غیروابسته و غیروامدار نسبت به گروههای فشار باشد.
♦️فعالیت این کمیتهها فقط به درد این میخورد که پزشکیان لیست که این افراد مشخص می کنند را به صورت کامل کنار بگذارد و وزرای خود را از خارج از این لیست تعیین کند تا دچار اشکالات بعدی در دولت خود نشود.
🇮🇷کانالهای نشریه عبرتهای عاشورا 🇵🇸
🌍 @ebratha_ir ایتا
🌍 @ebratha.org سروش
هدایت شده از نشریه عبرتهای عاشورا
👆 سانسور یک خبر مهم
♦️حتی یک روزنامه منسوب به پدر خواندگان جبهه اصلاحات و «شورای راهبری دولت چهاردهم» حاضر نشد درد دل آمیخته با گلایه و اعتراض آقای پزشکیان را که خبر بسیار مهمی هم بود، در گوشه ای از صفحه اول تیتر کند؛ چرا که آنها، ذی نفعان اصلی مهره چینی و تحمیل وزیر در شورای مذکور هستند.
♦️رئیس جمهور منتخب، دیروز در جمع اعضای ستاد های مردمی خود گفت: "انتخاب مسئولان، برای ما معضل شده، چون شعار دادیم انتخاب برتر میکنیم، اما حالا به همه میگوییم کمک کنید، اما آدمهای خودشان را معرفی میکنند؛ نمیدانم باید چه کار کنیم".
🇮🇷کانالهای نشریه عبرتهای عاشورا 🇵🇸
🌍 @ebratha_ir ایتا
🌍 @ebratha.org سروش
هدایت شده از نشریه عبرتهای عاشورا
🔴فردا خیلی دیر است؛
همین امروز آقای پزشکیان!
♦️حتما برای مردم عادی و کارشناسان، باور کردنی نیست؛ اما رسانه های وابسته به جبهه اصلاحات تایید می کنند که در رای گیری سه کارگروه برای پیشنهاد وزیران و مدیران ارشد اقتصادی، آقای عباس آخوندی (وزیر راه و شهرسازی دولت روحانی) نفر اول تا سوم بوده است!
🔻از جمله: وزارت و راه شهر سازی (همان جا که کج کاری های آخوندی، بستر ساز تورم بیش از ۷۰۰ درصدی مسکن شد و او را راس فهرست ناکارآمدترین وزرای دولت روحانی قرار داد)؛ وزارت اقتصاد و امور دارایی، و ریاست سازمان راهبردی "برنامه و بودجه"! (خبرهای مشابهی درباره اعضا و نامزدهای برخی کمیته های دیگر به گوش می رسد).
♦️آقای پزشکیان امروز گفت: "قطعا با وحدت میتوانیم موفق باشیم. من به تنهایی هیچ کاری نمیتوانم بکنم". این که رئیس جمهور منتخب به تنهایی نمی تواند کاری بکند و همه باید او را کمک کنند سخن درستی است و همه باید به کمک او بشتابند.
🔻اما موفقیت آقای پزشکیان در خدمتگزاری که آرزوی همه ماست، یک شرط مهم دارد و آن این که خود ایشان، افراد ناکارآمد، بد سابقه، ناراضی تراش و تندرو را از اطراف خود براند؛ و اجازه هم ندهد که حتی به رده های میانی دولت نزدیک شوند؛ چه رسد به وزارت، یا سازمان ها و معاونت های مهم اقتصادی.
♦️آقای پزشکیان، دیروز هم -در حالی که مخاطب اصلی اعتراضش، شورای راهبریِ ظریف و کمیته های پیشنهاد وزیر بود- گفت: "انتخاب مسئولان، برای ما معضل شده، چون شعار دادیم انتخاب برتر میکنیم، اما حالا به همه میگوییم کمک کنید، اما آدمهای خودشان را معرفی میکنند؛ نمیدانم باید چه کار کنیم".
🔻چاره اول، خلوت کردن اطراف پزشکیان از افراطیون، لابیست ها و سهم خواهانی است که خیال می کنند سرمایه گذار و بالا آورنده رئیس جمهور منتخب هستند و باید از موضع طلبکاری، مهره های خود را دور تا دور وی بچینند؛ میان او و نخبگان دلسوز دیوار بکشند، و طعمه شکار شده "قدرت و ثروت بیت المال" را میان خود تقسیم کنند!
♦️اکنون و همین جاست که نامه امیر مومنان (ع) به مالک اشتر درباره ضرورت راندن خواص و اطرافیان زیاده خواه و گرفتن طرف مردم، و همچنین عتاب حضرت به اشعث بن قیس به خاطر طعمه انگاراری منصب، باید به کار آقای پزشکیان بیاید و گرنه، فردا خیلی دیر است.
محمد ایمانی
🇮🇷کانالهای نشریه عبرتهای عاشورا 🇵🇸
🌍 @ebratha_ir ایتا
🌍 @ebratha.org سروش
هدایت شده از مهدوی زادگان
🖌 قدردان مردم سالاری دینی باشیم
وقتی می شنویم که در شورای راهبردی انتخاب وزرای دولت چهاردهم افرادی حضور دارند یا طرف مشورت قرار می گیرند که بعضاً با نظام اسلامی زاویه جدی دارند و از پایان علائم حیاتی این نظام سخن گفته اند یا برای تغییر قوانین اسلامی طومار امضا جمع کرده اند یا سابقه محکومیت قضایی دارند، این سوال برای هر انسان منصف و دلسوخته انقلاب شکل میگیرد که اگر اکنون در رژیم منحوس پهلوی به سر می بردیم این سنخ از مخالفین و معارضین سیاسی در نظام طاغوت چه شأن و جایگاهی داشتند؟
آیا این دسته از مخالفین رژیم منحوس پهلوی به مثل جمهوری اسلامی چنین موقعیتی را پیدا می کردند که در جابجایی قدرت آنهم در بالاترین سطح سیاسی ایفای نقش کنند؛ یعنی وزیر و مدیران عالی رتبه حکومتی تعیین کنند؟ برای مثال آیا مخالفین انقلابی مانند مطهری، بهشتی، خامنه ای و رجایی و شریعتی یا مخالفین ملایمی مانند بازرگان و سحابی در دوره پهلوی چنین موقعیتی را داشتند که بتوانند در جابجایی قدرت و انتخاب مقامات عالی رتبه سیاسی و فرهنگی حکومت دخالت کنند یا خیر؟
مسلماً چنین نبوده است. هیچیک از این افراد نه فقط در انتخاب مقامات دخالت نداشتند بلکه اغلب آنها در محرومیت و محدودیت های شدید سیاسی و امنیتی به سر می بردند.
طرح این مسأله ی واضح و روشن از این جهت اهمیت دارد که اولا التفات عمومی به حقیقت مردم سالاری دینی در ایران قوت بیشتری پیدا کند و بیش از گذشته در حمایت و پاسداشت گوهری که خود ملت در پدید آمدن آن نقش داشتند، اهتمام بورزند. چون همچنان دشمنان ملت در صدد نابودی یا مصادره به مطلوب کردن های نا مشروع این گوهر درخشان هستند.
ثالثاً و مهم تر از آن توجه دادن به این عده از افراد زاویه دار با نظام اسلامی است که باید در پندار و گفتارشان تجدید نظرهای جدی به عمل آورند و قدر دان جمهوری اسلامی باشند که به آنان اجازه می دهد علیرغم همه گونه بدگویی و بدخواهی هایی که داشته و دارند در جابجایی سطوح عالی قدرت مداخله کنند.
اینان باید به این حقیقت اذعان کنند که گفتمان یا عمل سیاسی آنان نبوده که چنین شأن و جایگاهی را به آنها اعطا کرده است. اگر این چنین است، چرا در دوره پهلوی شاهد این اتفاق نبودیم. چرا نتوانستند میراث مشروطه را حفظ کنند و نگذارند به سادگی به چنگ نظامیان مستبد و دیکتاتور و استکبار جهانی بیافتد.
باید این افراد از روشنفکر بازی های پوچ و بیهوده خود دست بردارند و همچون ملت قدردان و حافظ مردم سالاری دینی ایران که حاصل خون هزاران شهید و مجاهدت مردان و زنان بزرگ خدا جو است، باشند. اگر این گوهر مردمی صدمه ببیند، آنها گمان نکنند که از گزند اتفاقات بعدی در امان خواهند بود بلکه آنان دوباره مجبور خواهند شد در موقعیت هایی بسیار ناچیز پادویی استبدادی بدتر از استبداد پهلوی را کنند.
✍ داود مهدوی زادگان
👉 @mahdavizadegan
هدایت شده از تنبیه الأمة
بسم الله الرحمن الرحیم
اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ، وَاهْدِنِى لِمَا اخْتُلِفَ فِيهِ مِنَ الْحَقِّ بِإذْنِكَ، إِنَّكَ تَهْدِى مَنْ تَشَاءُ إِلىٰ صِرَاطٍ مُسْتَقِيمٍ.
بزرگوارانی که حقیر را میشناسند میدانند که اگر حرفی میزنم و اگر رفتاری دارم واقعا به هیچ وجه نمیخواهم سوگیرانهِ سیاسی باشد، این را هر کسی ما را میشناسد میداند.
چنانکه در مورد صحبت جناب آقای #ظریف به هیچ وجه نمیخواهم از بعضی از بداخلاقیهایی که شاید ضرورت نداشت و بلکه قابل توجیه نبود، دفاع کنم اما...
▫️نکتهای که به نظرم میرسد یک این است که واقعاش بنده نمیفهمم #تبعیض_مثبت [که توسط برخی از این آقایان مطرح شده یعنی چه؟]
🔻 ببینید بعضی از عناوین است که قبح و حسناش ذاتی است؛ چنانکه میدانید بعضی عناوین قبح و حسناش اقتضایی است و بعضی هم حتی اقتضا نیست.
ما نمیتوانیم بگوییم الظلم قسمان، ظلم مثبت ظلم بد یا بگوییم عدلِ خوب عدلِ بد، نه! "العدل حسن" و "الظلم قبیح" اصطلاحاتی هم که در دنیا رایج هست و من هم بیخبر نیستم اما تبعیض تا وقتی که #تبعیض هست، بد است؛ ممکن است شما بگویید ما باید حرکتی انجام بدهیم که فرض کنید برخی از کاستیها جبران بشود اما این که بگوییم باید تبعیض گذاشت، مثلا در شرایط کاملا مساوی بگوییم این پست را میدهیم به تو، به آن یکی نمیدهیم یا بحث اعتقادات را _حالا چه رسمی و چه غیررسمی_ مطرح کنیم، بحث #نژاد را مطرح کنیم، به نظرم این رویه قابل دفاع نیست.
بالأخره شما باید ببینید، هر کسی بیشترین اولویت را دارد او اولی است. حالا ممکن است از فلان #قوم باشد، یا از فلان #قبیله باشد! به هر حال در چارت قانون، آن چه که قانون اجازه میدهد، باید کار صورت بگیرد.
▫️مطلبی که حالا باز ممکن است به گوش جناب آقای ظریف برسد یا دوستانشان برسانند، ببینید عرضی که به نظرم قابل تأمل است و از خود قرآن هم استفاده میشود این است که بعضی وقتها بحثی را مطرح میکنیم که گرچه شروعش با ماست اما دیگر ادامهاش با ما نیست! یعنی شروع کار با شماست اما ادامه دیگر دست شما نیست!
🔻 ممکن است حرفی بزنم اصلا حرف در جای خودش هم درست باشد ولی این زمینهساز برخی نکات بشود که افرادی #سوءاستفاده بکنند یا مطالبی بگویند که خود طرف هم بگوید من این که مقصودم و غرضم نبود؛ به نظرم حالا که فضای کشور به فضل الهی با همت بزرگان نظام و با همت مردم _بعد از آن حادثهای که پیش آمد_ دارد به طرف یکنوع استقرار و آرامش میرود، باید خیلی دوستان بزرگوار و آقایان مواظب باشند که دیگر قلمهای غیرقابل کنترل راه نیفتد.
▫️اگر مطلبی هم ممکن است باید مطرح شود، باید روی آن حساب کرد؛ خود قرآن کریم می گوید؛ نگویید «راعنا» ولکن «قولوا انظرنا» شما میگویید «راعنا» اینها تمسخر و سوءاستفاده میکنند، نگویید این جمله را. به نظر میرسد اگر این مطلب مورد توجه قرار میگرفت شاید این مساله که الآن تا حدودی مطرح شده، مطرح نمیشد. اصل انگیزه خب ممکن است درست باشد ولی راهکارش هم باید کنترل بشود.
▫️چیزی که من خیلی بهنظرم باید مورد توجه قرار بگیرد، ببینید به هر حال بحث تشیع و تراث شیعه است این مطلب مطلبی نیست که خدای ناکرده ما با بیدقتی یا با سوءاستفاده دیگران کاری کنیم که در معرض هجمه و حمله قرار بگیرد یا حتی باعث #گسل_مذهبی بشود، فردا یک عده را طلب کار کند و یک عده را بدهکار کند!
🔻 شما میدانید ما متأسفانه بعضی حرکتها را میبینیم که حتی عالمان بزرگ غیرشیعه هم آنها را تأیید نمیکنند! یعنی از کارهایی که انجام میشود، خب این کارها گاهی موجب میشود یک وقت بهانه دست اینها داده میشود.
🔸به نظرم خیلی باید تلاش کرد که هم #وحدت_اسلامی خدشهدار نشود هم از #حریم_تشیع دفاع شود.
به هر حال تشیع تراث بزرگی است که ما باید با چنگ و دندان از آن دفاع کنیم به تعبیری گنج رنج هزاران عالم و فقیه و بزرگان است. هم #وحدت_ملی کشور باید حفظ شود.
🔻به عنوان یک شهروند عرض میکنم، هر جملهای که باعث #گسل_ملی شود و بخواهد جمعیتها را به جان هم بیندازد یا حداقل زمینه را آماده کند، ناصحیح است.
به نظرم اگر اینجا یک مثلا تکمیلی جناب ایشان یا تیم ایشان داشته باشند که زمینه سوءاستفاده در آینده نباشد خوب است. ایشان باید توجه داشته باشند که بسیاری از حملههایی هم شد - ضمن این که من اصلا دفاع نمیکنم از این بحث ها - ولی آن منتقدان و مخالفان هم نگران شروع یک جریان ناصحیحی هستند که میگویند ممکن است این اظهارات زمینهاش را ایجاد کرده باشد.
استاد ابوالقاسم علیدوست
https://eitaa.com/salsabeal
@Tanbiholomah
هدایت شده از تنبیه الأمة
240722_2121(1) (Trimmed).mp3
1.83M
🎙آیت الله فاضل لنکرانی:
یکی از شاخصهای اصلی مسئولیت در نظام اسلامی، مودت فی القربی است،
بحث شیعه و سنی نیست؛ مودت فی القربی یک تکلیف قرآنی است.
1403/5/1
#بشنوید
@Tanbiholomah
هدایت شده از تنبیه الأمة
240722_2121 (Trimmed).mp3
2.04M
🎙آیت الله فاضل لنکرانی:
نمیشود، زیر خیمه امام حسین (علیه السلام) ترویج منکر کرد.
باید مراقب انحرافات و آسیبها و بدعتها بود.
1403/ 5/ 1
#بشنوید
@Tanbiholomah