eitaa logo
دکتر کبری خزعلی
127 دنبال‌کننده
9.6هزار عکس
9.9هزار ویدیو
162 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از اخبار ویژه
🔷برعندازان و اصلاح طلبان با هماهنگی و همفکری یکدیگر با اهدای «گل نرگس» به هم، در تلاشند انقلاب نرگس را راه اندازی کنند و بین خودشان گل نرگس را رمز تغییر و براندازی نظام قرار داده اند. آقایون امنیتی اجازه ندید این اراذل مزدور دوباره جون بگیرند و فتنه گری کنند . انقلاب گل نرگس رو تو نطفه خفه کنید.یقینا این حرکت با هدایت سرویس های خارجی صورت میگیره . کانال خبری در ایتا بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/4073259207Ce587f9582c
🔻مقاومت و تاریخ لرزان 🖊مهدی جمشیدی [یکم]. دولت بشار اسد، از درون خویش، پوسیده بود و اگر حمایت‌های ایران در یک دهۀ پیش در میان نبود، در همان برهه، برچیده شده بود. ایران به سبب این‌که زوال دولت اسد، موجب آسیب‌دیدن جبهۀ مقاومت می‌شد، به حمایت از تداوم قدرت وی برخاست و در این باره، موفق نیز شد. البته بیش از هر چیز، حس تکلیفِ شیعیِ ایران نسبت به پاسداری از حرم حضرت زینب - سلام‌الله‌علیها - در این معادلۀ سیاسی، مؤثّر بود. به‌هرحال، دولت اسد، ناتوان و درمانده بود و نمی‌توانست به‌تنهایی، بماند و دوام بیاورد. این دولت، نه بدنۀ اجتماعی و مردمیِ چندانی داشت و نه وجه ایدئولوژیک و اعتقادی. تنها امری که می‌توانست مولّد قدرت برای وی باشد، همراهی‌اش با جبهۀ مقاومت بود؛ وگرنه از لحاظ درونی، عناصر اقتدار خویش را باخته بود. هرگز نمی‌توان باور کرد که جریان‌های سلفی و تکفیری، این‌‌چنین آسان به قدرت دست یابند؛ مگر این‌‎که پیش از کنش آنها، دولت حاکم، تهی و تُنک شده باشد و نتواند بماند. کشش قدرت دولت اسد از لحاظ روانی و انگیزشی، به پایان رسیده بود و تاکنون نیز به واسطۀ قدرت‌‍‌های بیرونی، پابرجا مانده بود. «سکولاریسم سیاسی» - که حاصلش مقاومتِ غیرایدئولوژیکِ نیم‌بند و خوش‌باوری نامؤمنانه نسبت به وعده‌های سیاسی‌کارانه بود - و «تکثّر هویّتی» - که ریشه در فقدان نقطۀ مرکزی داشت - سوریه را این‌چنین خاکسترنشین کرد. [دوم]. خوانش غیرایمانی و ملّی‌اندیشانه و سیاسی از مقاومت، دوام و پایداری ندارد و چه‌بسا حتی در شرایط ساختگی و گلخانه‌ای نیز از دست برود؛ چنان‌که سقوط بشار، ناشی از تزلزل درونی قدرت او بود، نه قدرت مخالفانش. مخالفان، بدون جنگ و درگیری، وی را ساقط کردند و این یعنی در میدان مواجهه، پیروز نشدند، بلکه از ضعف‌های درونی و داخلی او، بهره بردند. مقاومت، «دلیل» می‌طلبد و آن دلیل، باید ریشه در «ایمان دینی» داشته باشد تا شهادت، معنا یابد. دولت و ارتش سوریه، با چنین معانی و معارفی، بیگانه بودند و از این جهت، قدرت مقاومت نداشتند. دلیل مقاومت، یعنی درحالی‌که ارتش سوریه، ناتوان و عاجز است، سپاه قدسِ ایران، وارد میدان می‌شود و در جغرافیایی دیگر، حماسۀ تاریخی می‌آفریند. این کنش تاریخی، برآمده از همان دلیل قدسی و معنایی و هویّتی است که در ایران و یمن و عراق و حزب‌الله لبنان و فلسطین به چشم می‌خورد، اما در دولت و ارتش سوریه، اثری از آن نبود. این فقدان، امروز در یک «صحنۀ بی‌نبرد»، خویش را نمایان کرد. وقتی پای دلیل هویّت‌بخش و معناآفرین در میان نباشد، کاری از دولت و ارتش ساخته نخواهد بود و ساختارهای ظاهری، به تکانه‌ای زوال خواهند یافت. [سوم]. ایران یکی از اقمار سیاسی خویش را در جبهۀ مقاومت از دست داد، اما این وضع، حاصل شرایطی بود که در ارادۀ ایران نبود. ما همۀ شرایط را نمی‌سازیم و تعیین نمی‌کنیم و نمی‌توانیم به یک دولت- ملّت دیگر، ارادۀ خویش را تحمیل نماییم. این امکان‌ها و بضاعت‌های طرف مقابل است که مسیر را بر هم‌افزایی ما می‌گشاید. زنجیره‌ای از ضربه‌های سخت و کاری در ماه‌های اخیر شکل گرفته‌ است که می‌خواهد ریشه‌های مقاومت را از خاک بیرون افکند. این یعنی نزاع تاریخی، به نقطۀ اوج خویش رسیده و جبهۀ مقابل، می‌‎خواهد داستان زوال خویش را به افسانه تبدیل کند. ما امکان‌ تعیین‌کننده‌ای را از دست دادیم، اما همچنان امکان‌های مهم دیگری را نیز در اختیار داریم و بازی، تمام نشده است. اینجا، نقطۀ پایان نیست و این داستان، صحنه‌های دیگری نیز خواهد داشت. بیش از همه، آنچه که اهمّیّت دارد این است که ایران، همچنان یک هستۀ سختِ الهام‌بخش و مولّد برای ایدئولوژی مقاومت است. ممکن است مقاومت در سراشیبی قرار گرفته باشد، اما پایان نیافته است. در این نزاع، هر دو طرف، گزند دیده‌اند و نمی‌توان گفت جبهۀ تجدّد، کامیاب شده است. [چهارم]. شهدای مدافع حرم، هرگز ضرر نکردند؛ تکلیف دیروز، ایستادن بود و اما امروز، معادله تغییر کرده است. و مگر در دفاع مقدس نیز، شاهد چنین وضعی نبودیم و نحوۀ پایان جنگ، بسیاری را دچار تردید نکرد. آنان که از جنگ نهراسیدند و به میدان شتافتند، به سعادت ابدی دست یافتند. هیچ صلح و معاهده و عقب‌نشینی‌ای در این جهان، اجر و فلاح آنها را در آن جهان، تضییع نخواهد کرد. مسألۀ خمینیِ کبیر و جنودِ عاشورایی‌اش، همواره تکلیف بوده و نه نتیجه. ما آموخته‌ایم که مأمور به تکلیف هستیم و نه نتیجه. آنانی مبتلا به خسران و تباهی هستند که در ذهنیّت جمعی، بذر تردید می‌پاشند و گمان می‌کنند که باید دربارۀ شهادت و شهدا، بر اساس محاسبات مادّی و معادلات دنیایی قضاوت کرد. سلسلۀ جنگ‌های میان جبهه‌های حق و باطل، تا ظهور ادامه خواهد یافت. https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
،،،،،، آقای پزشکیان! دوره‌ی روخوانی گزینشی و دلخواهانه از قرآن و نهج‌البلاغه برای تبلیغات انتخاباتی گذشته است! چندین ماه است که «رئیس‌جمهور» و «رئیس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی» شده‌اید! به‌جای سخنرانی و کلی‌گویی و نقد گذشته، «برنامه‌ی عملیاتی‌»تان را برای ایجاد تحول اقناعی و غیراجباری در فرهنگ ارائه کنید! https://virasty.com/Mehdi_jamshidi/1733726203771428116
♦️پاسخ فردی به اسم سهیل سلیمی به بنده در مورد انتقادم از دروغها و تهمت های منتشر شده توسط کانال بچه های انقلاب( قالیباف) و بازنشرش توسط کانال ایتایی وی پ ن ؛ از پاسخها پیداست که اینها دستور دارن به دکتر جلیلی حمله کرده و تخریب کنند و ما که در مقابل این مرد بزرگ عددی نیستیم رو بهانه کرده اند. جالبه که اصلا توضیحات بنده رو در مورد انتشار محتوای زیر شات اسکرین هایی که وی از کانال بچه های انقلاب بازنشر کرده نخونده و فقط به دکتر جلیلی توهین میکنه . فرصت را غنیمت شمردم که شما رو با چهره و انگیزه ی حقیقی تخریبچی ها و پروژه بگیران رسانه ای علیه جلیلی آشنا کنم . آقای سلیمی و ادمین بچه های کوچه پشتی و ... (‌که از ترس هویتت نامشخص است) و تخریبچی های دیگه که انقلاب و ارزشهاشو دکان دنیاتون کرده اید!! هر چند شما کوچکترین ایمانی به آخرت و روز حساب ندارید‌ و دین را دستمایه ی اهداف دنیایی خود کرده اید اما بدانید که این تهمتها را که بخاطر عزتی است که خداوند به سرباز مخلص ولایت سعید جلیلی داده و دشمنانش نمی توانند تحمل کنند، به جان و دل می پذیرم و قطعا در روز حساب به تعداد خوانندگان مطالب تهمت آلودتان از اعمالتان بر خواهم داشت. پ ن ؛ عزیزانِ ... با تهمت زدن به ما برای شما پوستینی درست نخواهد شد تا داخلش هویت اصلی خود را پنهان کنید ، صرفا خود واقعیتان را به مردم معرفی می کنید . @Radmanminer
🔻پیام یکی از دوستان از سوریه سلام‌علیکم‌و رحمة الله عزیزان هیچگونه تعرض و جسارتی تا الان به حرم ها نشده حرم حضرت رقیه س در امنیت هست ولی فعلا تعطیله حرم حضرت سیدة زینب باز هست ولی درب روضه منوره بستیم فعلا اون دود سیاه رنگ هم ۲تا لاستیک پشت حرم آتیش زدن اصلا ربطی به حرم نداشت و آتش سوزی داخل حرم نبوده این غارت مضیف و آتش سوزی و این چیزا همش دروغه حرم حضرت زینب اصلا مضیف نداره. ستاد عتبات یه آشپزخونه پشت پارکینگ حرم زده بود که غذا برای کارکنان ایرانی و اواره های لبنان میداد. بعضیا به این میگن مضیف | عضوشوید 👇 http://eitaa.com/joinchat/443940864Cf192df24f0
عباس را خبر کنید ، نگران سه ساله ایم 🥲💔
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️سوال‌های بی‌جواب... 🎙حبیب رحیم‌پور ازغدی ▫️کدام طرح سیاسی در مدرسه ایرانی پیاده می‌شود؟ ▫️ما در حال پیشبرد طرحی سیاسی در منطقه هستیم که هیچ روایتی از آن در آموزش عمومی نداریم! ▫️شبهه جامعه ایران پیرامون مقاومت با توازن بین "خون" و " کلمه" درمان می‌شود، توازنی که امروز وجود ندارد! 📌تولید مدرسه نگاه پ.ن:جریان‌های پیشران آموزش و پرورش یا دینی نیستند، یا در مدل دینی، الگوی اسلام سیاسی و انقلابی را پیگیری نمی‌کنند. اینجاست که پیشینه ی طولانی کار تشکیلاتی در زمینه ی آموزش و پرورش، بصورت مستقیم، نسلی غرغرو و متوهم می‌پروراند که اساسا یا اعتقادی به مقاومت ندارند یا الگوی مبارزه ی جمهوری اسلامی را درک نمی‌کنند. و این شکاف بزرگ بین سیاست خارجی و سیاست آموزشی، جز با کنشگری عظیم انقلابی، آن هم به شکل ایجابی حل نمی‌شود. @feragh_adyann
⁉️ ایستادن مسافر در صف جماعت و اتصال سایر نمازگزاران 🔸 سوال: طبق نظر مقام معظم رهبری (مد ظله) اگر نماز اشخاصی که واسطه اتصال ما در نماز جماعت هستند، تمام یا فرادا شود، چنانچه بلافاصله دوباره اقتدا کنند، نماز ما به جماعت صحیح است؛ حال سؤال این است که منظور از بلافاصله چیست؟ آیا منظور این است که باید موقع تسبیحات اربعه به امام جماعت اقتدا کنند یا اینکه می‌توانند موقع رکوع اقتدا کنند؟ ✅ جواب: باید بعد از خروج از جماعت فورا اقتدا کنند، بنابر این اگر صبر کنند تا امام به رکوع رود و بعد اقتدا کنند، کافی نیست. 🔍 منبع : leader.ir 🌸🍃 کانال رساله رهبر انقلاب(احکام) https://eitaa.com/joinchat/2754740421Cae2d378342
هدایت شده از حمیدرضا غریب رضا
572.1K
پیشنهاد بسیج عمومی برای گوش جان سپردن فرامین رهبری معظم در خصوص تحولات منطقه در چهارشنبه 21 آذر
هدایت شده از محمد کرباسی
آیا رئیس اسبق کمیسیون امنیت ملّی جاسوس است؟ 🔸 انتقاد تند عضو کمیسیون امنیت ملی نسبت به مواضع عجیب فلاحت پیشه (رئیس سابق کمیسیون امنیت مجلس) مجتبی‌زارعی نوشت: اگر بگویم تو نفوذی و جاسوسی؛ دینم و اخلاق اجازه نمی‌دهد چون هیچ سرویس خارجی تو را گردن نمی‌گیرد! اگر تهمت ناجوانمردانه‌ات به حاج قاسم و مدافعین حرم و ایرانیان محب آل الله را نادیده بگیرم وجدانم و ملّیتم اجازه‌ی سکوت نمی‌دهد 🔸اینجاست که دل را به سرور آزادگان جهان؛ امام حسین علیه آلاف التّحیّة و الثّناء می‌سپرم و فاش می‌گویم: جملات وقیحانه‌ات چیزی از سخنرانی یزید در کاخش مقابل طشت طلا برای تحقیر حضرت زینب سلام الله علیها کم ندارد! لااقل حرمت حرم‌های مطهر در دمشق را پاس می‌داشتی آقای باصطلاح رئیس اسبق کمیسیون امنیت ملی! ✍مجتبی زارعی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس‌ •┈┈••✾••┈┈• ✔️حجت‌الاسلام محمد کرباسی https://eitaa.com/joinchat/3069379539C268a435227
1.21M
🔹 پاسخ شبهات پیش آمده پیرامون تحولات منطقه 🔻موضوع: باخت یا تاخت؟ (معیار شکست و پیروزی) 🎙استاد علی رهبر 🗓 ۱۹ آذر ۱۴۰۳ @keshtitoofanha
هدایت شده از بصائر
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ اگر این روزها برایتان این سوال و شبهه پیش آمده که با سقوط حکومت سوریه، خون شهدای مدافع حرم هدر رفت، این بخش کوتاه از سخنان آیت الله جوادی آملی در درس تفسیرشان درباره تاثیرات خون شهید را با دقت گوش کنید. ⚠️ خون شهید خاصیت "پاک کنندگی" دارد. سرزمینی که به خون شهید آغشته شده باشد، "طیب" و "طاهر" می شود. آنگاه خداوند درباره "سرزمین طیّب و طاهر" می فرماید: 🔸"وَالْبَلَدُ الطَّيِّبُ يَخْرُجُ نَبَاتُهُ بِإِذْنِ رَبِّهِ؛ ﻭ ﺯﻣﻴﻦ ﭘﺎﻙ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﮔﻴﺎﻫﺶ ﺑﻪ ﺍﺫﻥ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺵ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﻣﻰ ﺁﻳﺪ." (اعراف: ٥٨) ⚠️ ثمره این خونها اسقرار یک نظام اسلامی است. ⚠️ خون کودکانی که فرعون می کشت، زمینه ساز ظهور موسی(ع) شد: صد هزاران طفل سر بُبریده شد/ تا کلیم الله صاحب دیده شد... @basaer_fi
هدایت شده از صراط (تحلیل_سیاسی)
جهان آرا - یکشنبه 18 آذر 1403.mp3
42.64M
«جهان آرا» ایران، محور مقاومت و مساله سوریه برای تامین منافع ملی کشور چه می‌توان کرد؟ 🎙 گفت‌وگو با: دکتر ابراهیم متقی استاد روابط بین‌الملل دانشگاه تهران ◽️یکشنبه ١٨ آذر ۱۴۰۳ به کانال تخصصی تحلیل و تبیین مسائل سیاسی ایران و جهان بپیوندید 👇 @tahlilisiyasiseraat @seraat_tahlil_siyasi
وظایف مومنان در ابتلای سوریه 1.mp3
5.88M
| وظایف مومنان در ابتلای سوریه 🔹بخش اول 🎙حجت الاسلام و المسلمین 🔸موضوعات مطرح شده: 1:26 سنت‌های خدا حاکم بر همه چیز است 2:20 ملاک حرکت ایمانی و برخورد با حوادث 3:26 خدا دست اندرکار است 3:59 مومن مغلوب نمی‌شود، باید جهت برتری را دید 6:35 ایمان، آرامش در حوادث 8:35 در هر بلایی، نعمت است 9:13 هیچ اتفاقی نمی‌تواند مومن را بشکند 12:00 در کجا دشمن عاجز می‌شود؟ 12:53 وقت تمحیص و ریختن ناخالصی است 14:04 برای مومن خستگی بی‌معناست 16:18 آیا تلاش های سابق از دست رفته است؟ 📆 یکشنبه ۱۸ آذرماه ۱۴۰۳ •┈••✾🔹✾••┈• ✍ باغ اندیشه محمدمهدی شیرمحمدی https://eitaa.com/mohammadmahdishirmohammadi •┈••✾🔹✾••┈
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
"بلد طیب" و خون شهدا پس از فروپاشی سوریه ⚠️ اگر این روزها برایتان این سوال و شبهه پیش آمده که با سقوط حکومت سوریه، خون شهدای مدافع حرم هدر رفت، این بخش کوتاه از سخنان آیت الله جوادی آملی در درس تفسیرشان درباره تاثیرات خون شهید را با دقت گوش کنید. ⚠️ خون شهید خاصیت "پاک کنندگی" دارد. سرزمینی که به خون شهید آغشته شده باشد، "طیب" و "طاهر" می شود. آنگاه خداوند درباره "سرزمین طیّب و طاهر" می فرماید: 🔸"وَالْبَلَدُ الطَّيِّبُ يَخْرُجُ نَبَاتُهُ بِإِذْنِ رَبِّهِ؛ ﻭ ﺯﻣﻴﻦ ﭘﺎﻙ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﮔﻴﺎﻫﺶ ﺑﻪ ﺍﺫﻥ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺵ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﻣﻰ ﺁﻳﺪ." (اعراف: ٥٨) ⚠️ ثمره این خونها اسقرار یک نظام اسلامی است. ⚠️ خون کودکانی که فرعون می کشت، زمینه ساز ظهور موسی(ع) شد: صد هزاران طفل سر بُبریده شد/ تا کلیم الله صاحب دیده شد... •┈••✾🔹✾••┈• ✍ باغ اندیشه محمدمهدی شیرمحمدی https://eitaa.com/mohammadmahdishirmohammadi •┈••✾🔹✾••┈
هدایت شده از آنتی سکولار
1403-09-18-OstadJalali.mp3
3.86M
🎙 حجت الاسلام دکتر حسین جلالی: 🔻با سقوط بشار أسد، کار برای مقاومت دشوار شده است، ولی پیروزی مقاومت قطعی است. 🔻تدابیر حافظ اسد برای حفظ موقعیت مقاومت! 🔻سوریه، تنها کشوری که به جبهه مقابل مقاومت نه گفت! 🌐 | ما را به دوستان طلبه خود معرفی کنید 👇 🆔 @antisecular_ir
هدایت شده از 💠 تحلیل سیاسی 💠
🟢 آیا سیاست ایران در مورد سوریه تغییر کرده است؟ 🔻بخش دوم 8️⃣ چرا جای نگرانی جدی نیست؟ هلی‌برد نیروهای لشکر 25 سوریه و نیروهای واگنر روسی در ارتفاعات مشرف به حماه و غرب حلب نشان‌دهنده سست بودن عقبه تکفیری‌هاست؛ این یعنی فرصت برای جبران این اتفاقات هست ولی سوریه باید در این زمینه نصایح و توصیه‌های ایران را زودتر بپذیرد. درست است که سوریه برای ما پل ارتباطی با حزب الله است ولی این موضوع نباید در تصمیمات داخلی حزب بعث سوریه اشتباه محاسباتی ایجاد کند. 9️⃣ متاسفانه فضای رسانه داخل کشور یا مشغول تحلیل‌های آخرالزمانی است! که طبق آنان اساسا باید اجازه دهیم سوریه سقوط و سفیانی ظهور کند! که طرح این موضوعات غیر قطعی و انحرافی به شدت حاج قاسم سلیمانی عزیز را آزار میداد. یا همه چیز را به منازعه ایران و رژیم صهونیستی خلاصه می‌کنند و روی هر واقعه و اتفاقی سریعا برچسب «عقب‌نشینی غیرتاکتیکی و عذاب الهی(!)» می‌زنند. متاسفانه بعضی‌ها به دنبال ساده‌ترین و بسیط ترین تحلیل هستند نه دقیق‌ترین تحلیل. خناسی رسانه‌های معاند و غرب‌گرایان داخلی نیز جای خود دارد. اما باید بدانیم که صحنه سوریه پیچیده و ذوابعاد است و باید در تصمیم‌گیری دقیق بود. 🔟 اکنون وقت آیه یأس خواندن و تحلیل‌های صد من یک غاز صادر کردن بدون اطلاعات دقیق و گمانه زنی های بدون تخصص نیست. (متاسفانه سرعت پیشروی تکفیری های سوریه در ایتا بسیار بیشتر از سرعت پیشروی آنها در میدان است) علاوه بر اینکه نه می‌توان با هر کجروی سوری‌ها کنار آمد و نه می‌توان بالکل رهایشان کرد. تردید نکنید که ایران و رهبر تیزهوش و با فراست آن و نیز کلیت جبهه مقاومت صحنه را کاملا تحت نظر و اشراف دارند. برای آرامش بیشتر فقط کافیست روند مدیریت رهبر انقلاب را در بحران های داخلی و منطقه ای بیشتر مطالعه کنیم و از تحلیل های کانال هایی که رهبر انقلاب را در امور نظامی هیچکاره و دست بسته جلوه میدهند و مجموعه نظام را به تعلّل متهم میکنند، فاصله بگیریم. این منطقه، منطقه ماست و آن همه در ابعاد گوناگون هزینه نکردیم که امروز به سادگی واگذارش کنیم. تردیدی نیست که سیاست ایران در مورد سوریه و حزب الله هیچ تغییری نکرده است. در روزهای آینده ایران نشان خواهد داد که اراده‌اش در حفظ محور مقاومت چقدر جدی است. ◀️ بخش دوم و پایانی ✍️محمد کوره پز 📌جدید ترین های روز در👇🏻 ✍️ کانال سیاسی و جنگ👇 🔰@tahlilesiasi_ir
هدایت شده از 💠 تحلیل سیاسی 💠
🟢 آیا سیاست ایران در مورد سوریه تغییر کرده است؟ 🔻بخش اول 🔹 پیشروی سریع تروریست‌ها در حلب و حماه و... به چه معناست؟ 1️⃣ بی‌تردید مقصر اول اتفاقات اخیر سوریه را باید ارتش فاسد و ناکارآمد این کشور دانست که البته چندان هم موضوع عجیبی نیست. رزمندگان مدافع حرم خاطرات تلخی از ارتش بعثی سوریه در دوران مبارزه با تروریست‌ها دارند. از تسلیم خطوط به تروریست‌ها تا نفوذ عناصر جاسوس و حتی فساد اخلاقی و اعتقادی. طبیعی است که چنین ارتشی در برابر یک نیروی تکفیری که با عقیده ولو غلط در حال جنگ و قتال است نمی‌تواند کاری از پیش ببرد و دلیل اصلی عقب‌نشینی‌های مکرر ارتش عربی سوریه از حلب و حماه و ... همین است. این که می‌بینیم بشار اسد دستور افزایش 50 درصدی حقوق ارتش را می‌دهد در واقع تلاشی برای تکان دادن این نظامیان است و ناگفته پیداست که این مشوق‌های مالی هم موفق نخواهد بود. البته معدودی از فرماندهان و نیروهای با غیرت ملی مثل ژنرال سهیل حسن را باید از این کلیت استثنا کرد. 2️⃣ ایران و جبهه مقاومت در این ماجرا به هیچ وجه غافلگیر نشدند. برآوردهای اطلاعاتی از سه ماه پیش کاملا گویای این بود که تروریست‌های مستقر در ادلب در حال آمادگی برای حمله هستند. قبل از آن هم می‌دانستیم که به تعهدات ترکیه در سوچی و آستانه نمی‌توان تکیه کرد و اردوغان ابایی از هزینه کردن تکفیری‌ها برای مقاصد خود ندارد. اما مشکل اینجاست که در سوریه تصمیم‌گیری نهایی با ایران نیست. لذا خطای محاسباتی دولت سوریه در بی‌توجهی به هشدارهای ایران را باید در نظر گرفت. 3️⃣ قدری ریشه‌ای تر باید به موضوع نگاه کرد: ترکیب جمعیتی سوریه حدود 75 درصد سنی، 10 درصد مسیحی و تنها 13 درصد شیعه علوی و اسماعیلی است. تمامیت‌خواهی و دیکتاتوری حزب بعث بشار در راه ندادن اهل سنت در ساختار حکومتی از یک طرف و فساد گسترده در بین علوی‌های حاکم از طرف دیگر، زمینه اصلی بحران 2011 و نیز اتفاقات فعلی است. (البته بالا کشیدن علویان در دوره حافظ اسد دلایل دیگری داشت که فعلا مجال توضیح این موضوع نیست) اما در جامعه‌ای با اکثریت سنی که از دیرباز با اسلام اموی و ضدشیعی خو گرفته‌اند و ترکیب فعلی صحنه، بزرگترین انگیزه‌ها را در اختیار عناصر تکفیری قرار میدهد تا بر روی گسل‌های موجود بحران‌آفرینی کنند. ایران با فهم صحیح از این مسئله به خوبی میدانست که پاکسازی سوریه و حتی شاید بتوان گفت آزادسازی ادلب پایان کار نخواهد بود و باید تغییرات ریشه‌ای در دستور کار قرار گیرد وگرنه هر لحظه امکان بازگشت معکوس وجود دارد. 4️⃣ شهید سلیمانی بعد از آزادسازی بخش اعظم خاک سوریه از عناصر تکفیری، پیشنهاد ایجاد اصلاحات در ساختار حاکمیت را به بشار اسد داد و خود نیز با مذاکره با عناصر میانه‌رو سنی تلاش کرد تا وضعیت صحنه را به شکل معتدل‌تری در آورد و توفیقاتی هم در این زمینه کسب کرد ولی متاسفانه برخورد حکومت سوریه (و البته بعضی دولت‌ها در ایران) با این وضعیت را باید فرصت‌سوزی بزرگ نامید. نتیجه این شد که ما فرصت بهره‌برداری از پیروزی‌های میدانی را از دست دادیم و کشورهایی مثل امارات و ترکیه در خلاء حضور ما میدان‌دار شدند. 5️⃣ قطعا رژیم صهیونیستی، آمریکا و ترکیه –هر کدام به دلایل و نیاتی- در فتنه فعلی ایفای نقش می‌کنند ولی تجربه نشان داده ما از اشتباهات جبهه خودی بیش از تحرکات دشمن باید واهمه داشته باشیم. یک نمونه روشن آن موج مشکوک افغان‌ستیزی در یکی دو سال اخیر خصوصا بعد از روی کار آمدن طالبان است که هدف آن انشقاق بین صفوف رزمندگان فاطمیون و جبهه مقاومت بود. در زمان جنگ تحمیلی خودمان وقتی که وزیر سپاه از حافظ اسد درخواست موشک کرد او بسیار ناراحت شد و بعد از مرخص کردن اطرافیان خود گفت: «مگر شما نمی‌دانید سوریه پر از جاسوس است چرا این درخواست‌ها را علنی مطرح می‌کنید؟» البته مسئله «تجارت اطلاعات» به درجاتی دیگر در لبنان و حتی اسرائیل هم وجود دارد. 6️⃣ چرا ایران در فتنه جدید سوریه حضور سریع میدانی پیدا نکرد؟ باید حکومت سوریه به این درک برسد که قرار نیست تاوان ندانم‌کاری‌های آنها را ایران و رزمندگان جبهه مقاومت پرداخت کنند. موضع‌گیری فالح الفیاض و حشدالشعبی عراق در مورد عدم مداخله حداکثری در سوریه را باید در این چهارچوب دانست. البته حرکت‌های ایذایی نیروهای آمریکایی در منطقه نیز تا حدی بر سرعت عمل ایران تاثیر گذاشته است. 7️⃣ در کل اما جای نگرانی جدی نیست؛ چراکه به لحاظ میدانی و نظامی، هر منطقه‌ای که به سرعت فتح شود به سرعت نیز قابل بازپس‌گیری است؛ ضمن اینکه که تحرکات عناصر تحریر الشام (النصره سابق) در این مدت به صورت پیشروی‌های سریع ولی بدون تثبیت خطوط دفاعی بوده است. ✍️محمد کوره پز ◀️ ادامه یادداشت در بخش دوم 👇 📌جدید ترین های روز در👇🏻 ✍️ کانال سیاسی و جنگ👇 🔰@tahlilesiasi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در گفتگو با حجت الاسلام اسکندری؛ استاد مبرز جریان شناسی تاریخی مطرح شد؛ 📽 از علل گرایش به سکولاریسم، عدم ارائه تصویری جامع از اسلام است؛ این مشکل همچنان وجود دارد! 🔺پنجره ای سمت تبارشناسی سکولاریسم حوزوی در سده اخیر / بخش دوم 🔹سکولاریسم حوزوی بعد از انقلاب اسلامی، حالت جریانی پیدا کرد! ✌️ شما هم صدای حوزه باشید! 🆔 @sedayehowzeh
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
1.12M
🟡 شبهه برهان شر اپیکور یونانی آیا خدا می‌خواهد که از شر جلوگیری کند، اما قادر نیست؟ پس او قادر مطلق نیست. آیا او می‌تواند، ولی نمی‌خواهد؟ پس او بدسگال است. آیا او هم می‌خواهد و هم می‌تواند؟ پس از کجا شر می‌آید؟ آیا او نه می‌خواهد و نه می‌تواند؟ پس چرا به او خدا گفته شود؟ 🟢 پاسخ حجت‌الاسلام دکتر را بشنوید ــــــــــــــــ 👈پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @Shobhe_ShenaSi
هدایت شده از خبر مهم 🇮🇷
گفتند سفیانی صدام حسین است و این هم کارنامه‌ی ذبح، قتل و جنایاتش. اما زد و فردا صدام حسین مرد! سفیانی رفت! حالا چه کار کنیم؟! متوجه شدید؟ سپس بعد از اشغال عراق توسط آمریکا و عملیات‌های القاعده در این کشور یک نفر به نام ابو مصعب زرقاوی ظهور کرد و شروع کرد به تکفیر و کشتن مردم شیعه، سنی، کرد، ترکمن و… هیچ کس برایش اهمیتی نداشت. همه‌ی جامعه را تکفیر کرد و شروع کرد به کشتن. فرد سفاکی بود. دقیقا مثل سفیانی. عده‌ی زیادی از مردم گفتند ابو مصعب زرقاوی سفیانی است. پرچم سفیانی ظهور و خروج کرد. پس دیگر تکلیف معین است. سفیانی ابو مصعب زرقاوی است. اما ابو مصعب زرقاوی کشته شد. مشکل وقتی آغاز می‌شود که مردم را با این روش تربیت می‌کنند، به مردم این حرف‌ها را می‌زنند و به مردم وعده و امید می‌دهند. شهید سیدحسن نصرالله - ۹۳/۸/۱۱ 🔥 @Moohem
🔻نظام ما و تجربۀ تلخ اسد 🖊مهدی جمشیدی [یکم]. همچنان‌که انتظار می‌رفت، نیروهای روشنفکریِ سکولار پس از سقوط دولت اسد، بی‌درنگ، انگشت اتهام را به سوی جمهوری اسلامی نشانه گرفتند و نظام را شبه‌نسخه‌ای از دولت اسد انگاشتند و به آن هشدار دادند؛ چنان‌که گویا زنجیره‌ای از برافتادن‌ها و برآمدن‌ها در راه است و نظام باید پیش از قرارگرفتن در شرایط اجتناب‌ناپذیر و علاج‌نشدنی‌ای همچون اسد، دردها و زخم‌های درونیِ خویش را برطرف سازد. روشن است که هر چند حاکمیّت ما نیز گرفتار آفاتی است - که در ادامه از آنها سخن به میان خواهد آمد - اما مسأله‌ها و نقاط ضعف، چیزهایی نیستند که این اینان می‌گویند. نخستین تجربه‌ای که باید آموخت اما در بیان و قلم نیروهای روشنفکریِ سکولار، هیچ اثری از آن نیست، تجربۀ «اعتماد» به دولت‌های غربی است. اسد گمان کرد که چون در وضع ثبات قرار گرفته و از موقعیّت جنگی عبور کرده، می‌تواند به این دولت‌ها تکیه کند و از حمایت آنها بهره‌مند شود، اما ناگهان و غافلانه، از همین نقطه، ضربۀ کاری خورد و قدرت را واگذار کرد. بدیهی است که تکفیری‌ها، هر نام تازه و متفاوتی که برای خویش برگزینند، همچنان دست‌پرورده‌های دولت آمریکا هستند و کارکردی جز گشودن معبر برای آن دارند. اسد می‌خواست با کمک دولت‌های غربی، این عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی را مهار کند و چنین بود که به پیش‌خریدِ «وعده‌ها»ی آنها رو آورد. او پس از سال‌ها تجربۀ عینی، خام شد و بهای این خامی نیز، واگذاری قدرت و گریختنش از سوریه شد. ما نیز در این وضع قرار داریم؛ هم‌اکنون در دولت، نیروهایی حضور دارند که مایل به «مذاکرۀ با آمریکا» هستند و تصوّر می‌کنند می‌توانند از طریق توافق، بن‌بست‌گشایی کنند، درحالی‌که نه‌فقط تجربۀ اسد، بلکه تجربۀ برجام نیز آشکارا نشان می‌دهد که حاصل مذاکره، «قفل‌شدگی حاکمیّت» خواهد بود. [دوم]. درس‌آموختۀ دیگر این‌که اگر حاکمیّت سیاسی، بدنۀ اجتماعیِ ایدئولوژیک و وفادار خویش را از دست بدهد و تصوّر کند که ارتش برای دفاع، کافی است، قافیه را خواهد باخت. در آغاز تصرّف سوریه از سوی تکفیری‌ها، شهید سلیمانی و شهید همدانی، کوشیدند از ظرفیّت نیروهای اجتماعی و مردمی برای دفاع استفاده کنند و خودِ «جامعه» را در روند مقاومت، به حرکت آورند. ازاین‌رو، مقاومت از متن و عمق جامعه جوشید و اجتماعی و گفتمانی و ریشه‌دار شد. اسد و ارتش وی، هیچ درکی از این نوع منطق مواجهۀ نظامی نداشتند؛ درحالی‌که ایران هم در تجربۀ دفاع مقدس و هم در تجربۀ فتنه‌های هفتادوهشت و هشتادوهشت، آن را به کار گرفته بود. هرگز نباید تصوّر کرد که مقاومت، مستلزم انباشت صددرصدی جامعه است؛ آری، هرچه که جامعه، هم‌سوتر و هم‌داستان‌تر با مقاومت باشد، پیشروی‌ها و فتوحات، فزون‌تر خواهد بود، اما اگر چنین نشد، دست‌کم باید یک «هستۀ سخت» که از عمق جامعه برآمده باشد، در میان باشد تا دوام و بقای حاکمیّت، میسّر گردد. این سخن به معنی رهاساختن توده‌ها نیست، بلکه به این معنی است که نباید از توده‌ها، توقع مقاومت عینی و میدانی داشت. عموم جامعه، حداکثر در صحنه‌ها و عرصه‌های بی‌هزینه یا کم‌هزینه، خودش را درگیر می‌کند، اما این حد از مشارکت، گره‌گشا نیست. ازاین‌رو، باید جامعه را لایه‌بندی کرد و از نیروهای تمام‌عیار و راسخ که غیررسمی و خودجوش هستند، شبکه‌سازی نمود و میدان‌های فراخ برای کنشگری آنها پدید آورد. [سوم]. همچنین می‌توان افزود که مقاومت باید از نظر فکری و معرفتی، در جامعه نهادینه و تثبیت شود؛ باید «باور» و «اعتقاد» و «ایمان» آفرید و جامعه را فراموش نکرد. اگر جامعه نتواند با مقاومت، نسبتِ معنوی و هویّتی بیابد و مقاومت به گفتمان اجتماعی تبدیل نشود، دشواری‌های معیشتی و روزمرّه، اراده‌ها را خواهد فرسود و جامعه را خسته و ناهمخوان و چندتکه خواهد کرد. مقاومت در عرصۀ نظامی و سیاسی، به یک پیوست فرهنگی نیاز دارد تا جامعه از میدان، بازنماند و ساختار ذهنیّت اجتماعی، غیرانقلابی و سازش‌جو و دلبسته به اغیار نشود. آنان که به جامعه اعتنا می‌کنند، از افول‌ها و گسست‌ها و شکاف‌ها سخن می‌گویند، اما راه علاج را در بازاندیشی ارزشی می‌بینند و نه بازاندیشی روشی. اینان در طلب زدودن مقاومت به بهانۀ تغییر ذهنیّت‌ها هستند، اما تلاشی را در راستای «بازسازی ذهنیّت‌ها»، صورت‌بندی نمی‌کنند. این تدبیر، کمک به پیشروی جریان تجدّد است، نه تولید انسجام اجتماعی در جهت استحکام ساخت درونی. نه رها‌سازی ذهنیّت اجتماعی، صحیح است و نه بت‌سازی از آن. معنیِ دریافتن عرصۀ عمومی، وانهادن مقاومت نیست. خواست جامعه، ساخته و بازساخته می‌شود؛ چراکه شکننده و شکل‌پذیر است. اگر روایت‌‌پردازان تجدّدی - یا همان خواص جلّال - می‌توانند، ما نیز می‌توانیم. https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60