4_5875180902018978529.mp3
49.05M
چندی قبل در دانشگاه علامه طباطبایی مناظره ای برگزار شد درباره اندیشه سیاسی آیت الله مصباح یزدی.
طرفین مناظره عبارت بودند از حجه الاسلام دکتر صفدر الهی راد از شاگردان آیت الله مصباح و عضو هیات علمی موسسه امام خمینی و دکتر احمد زیدآبادی فعال سیاسی ملی مذهبی و روزنامه نگار.
پیشنهاد میکنم اگر به این موضوع علاقه مند هستید سر فرصت گوش کنید و تسلط کم نظیر و منطق آقای الهی راد را با هوچی گری و پرت و پلا گفتنهای زیدآبادی مقایسه کنید.
این مناظره سند خوبی است که نشان میدهد هنوز بعد از سه دهه، مخالفان آیت الله مصباح هیچ حرف مستند و نقد جدی به اندیشه او ندارند مگر چند حرف کلی و مشتی شعار. هنوز هم نمیتوانند به یک جمله از ایشان استناد کنند و نقد واضح خودشان را بگویند بلکه همه اشکالات شان برداشتهای غلط و سطحی خودشان از اندیشه های این عالم بزرگ است.
تا جای ممکن فایل این مناظره را توزیع کنید، مصداق تقابل علم و عقلانیت با پوپولیسم و ابتذال است.
@Sabeti ✅
سوال: در خصوص انتخابات، چه حجت شرعی مبنی بر لزوم شرکت یا شاید تحریم! داریم؟
مقدمه ۱: قاعده قرآنی: اگه دنبال عمل صالح می گردی، برو و دشمن اسلام رو عصبانی کن!
هر قدمی که برای برانگیختن خشم و غیض دشمن برداشته شود، مصداق بی چون و چرای " عمل صالح" است:
وَلا يَطَئونَ مَوطِئًا يَغيظُ الكُفّارَ وَلا يَنالونَ مِن عَدُوٍّ نَيلًا إِلّا كُتِبَ لَهُم بِهِ عَمَلٌ صالِحٌ ۚ إِنَّ اللَّهَ لا يُضيعُ أَجرَ المُحسِنينَ﴿توبه،۱۲۰﴾
در هیچ مکانی که دشمن را به خشم آورد قدم نمی گذارند و هیچ ضربه ای به دشمن نمی زنند مگر آن که در ازای تک تک آن ها برایشان "عمل صالح" نوشته شود. خدا پاداش آدم های اهل احسان (وظیفه شناس) را ضایع نمیکند.
مقدمه ۲: کافی است بررسی کوتاهی داشته باشید تا بیابید پشت پرده کارزارهای تحریم انتخابات و رای بی رای در این ۴۵ سال، به جز دستگاه های تبلیغاتی و رسانه ای و شناختی انگلیس و امریکا و اسرائیل و سعودی کسی نیست.
این یعنی رای دادن ، از بزرگترین مصادیق بی برو برگرد به خشم درآوردن دشمن(یغیظ به الکفار) است!
🆔@mjafari_ir
💢استعمارگر راضی به رنج شما نیست!
برشی از کتاب در دست انتشار «قدرت و پیشرفت»
در دوره استعمار فرانو، مستعمره، استقلال سیاسی کامل دارد اما وابستگیِ فکری و فرهنگی نخبگان حاکم از یک سو و ترویج الگوی مصرف استعماری به جامعه از طریق رسانههای عمومی از طرف دیگر، موجب تداوم فرایند تصرف بازار و غارت منابع توسط استعمارگران میشود. اینجا البته یک پدیده نوظهوری هم به جریان استعمار کمک میکند که البته به اشکالی در دورههای استعماری کهنه و نو هم وجود داشت؛ آن پدیده، آبادانی ظاهری بهدست بیگانه و تظاهر به پیشرفت، با مصرف محصولات وارداتی، در ازای تاراج منابع است؛ یعنی منابع شما را غارت میکنند، ولی برای شما در دورهای راهآهن میکشند یا در دورهای دیگر ماشینهای لاکچری خودشان را به شما میفروشند، لوازم لاکچریشان را میفروشند و مردم با مصرف اینها احساس کاذبِ پیشرفتهشدن کرده و به تداوم این استعمار رضایت میدهند.
اینگونه جامعه را فریب میدهند و از شکلگیری جنبش ضداستعماری جلوگیری میکنند. رنج رسیدن به توان آباد کردن و پیشرفت واقعی را اصلاً اجازه نمیدهند شما تحمل کنید. یکی از دوستان میگفت که اوایل انقلاب برای فریضه حج به مکه رفته بودم. آنجا که ما علیه آمریکا شعار میدادیم، اهالی عربستان میگفتند شما چرا به اینها فحش میدهید، چرا «مرگ بر آمریکا» میگویید؟ اینها که اینجا آمدهاند، خدمتگزار ما هستند، برای ما کار میکنند، در کشورشان زحمت میکشند کالا تولید میکنند و میآورند اینجا ما مصرف میکنیم، ما آقایی میکنیم به اینها، چرا شما از اینها بدتان میآید؟
چنین بلایی را هم سر جامعه میآورند تا جامعه در برابر استعمار مقاومت نکند. رنج پیشرفت، همان رنجی است که نابردهاش، گنج میسر نمیشود. اینها میخواهند شما چنین رنج مفیدی را نبرید و با الگوی مصرف استعماری شما را تخدیر میکنند که خوش باشید. رنجی که خودشان برای رسیدن به بام پیشرفت کشیدهاند، میگویند شما زحمت نکشید! ما برای شما فراهم میکنیم؛ اما خودش زحمت کشیده و به آنجا رسیده است.
@syjebraily
🔻بیاخلاقی تازه رسانههای اصلاحطلب/ تخریب رییسجمهور به بهانههای خندهدار
🔹رسانههای اصلاحطلب با اعلام اینکه رییسی تنهای کاندیدای تایید صلاحیت شده مجلس خبرگان از حوزه انتخابیه استان خراسان جنوبی است، طوری وانمود میکنند که گویی شورای نگهبان تعمدا چنین کاری کرده تا رییسجمهور بیرقیب باشد.
🔹اما بررسی حوزههای انتخابیه مختلف نشان میدهد که این موضوع به استان خراسان جنوبی اختصاص ندارد و در برخی حوزههای انتخابیه نیز چنین اتفاقی افتاده است.
🔹 برای مثال تعداد کرسی استان قزوین در مجلس خبرگان ۳ نفر است و دقیقا به همین تعداد در این استان تأیید صلاحیت شدند.در آذربایجان شرقی نیز ۵ کرسی برای مجلس خبرگان رهبری وجود دارد و تعداد تایید صلاحیتشدهها ۶ نفر هستند.
در گیلان و مازندران تعداد کرسیها ۴ نفر است و فقط ۵ نفر تأیید شدند.
در کهگیلویه و بویراحمد هم فقط یک نفر تأیید شده است.
✅ @Rajanews_com
🗣 محمدعلي آهنگران (
تعجبی ندارد جناب پورمحمدی در دوره قبلی خبرگان هم کاندیدا و رد صلاحیت شدند. به کسانی که این دوره از رد صلاحیتها تعجب کرده اند یادآوری می کنم در دوره قبل آقایان مهدی طائب ، مرتضی آقا طهرانی، روح الله قرهی و از همه عجیب تر شیخ کاظم صدیقی امام جمعه تهران هم رد صلاحیت شده بودند.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🗣 M\_Yousefinejad (
عجیب تر از ردصلاحیت روحانی، رد صلاحیت مصطفی پورمحمدی دبیرکل #جامعه_روحانیت_مبارز تهران، یکی از تشکل های اصلی راست سنتی درکنار جامعه مدرسین است که تاکنون سابقه نداشته است.
حذف اصولگرایان سنتی و معتدل از راس تصمیم گیری نظام را چگونه باید تحلیل کرد؟!
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@twtenghelabi
انتخابات 2.mp3
6.93M
🔈 #پادکست
🗳 #انتخابات | شماره دو
💢 به چه کسی رای بدهیم و به چه کسی رای ندهیم؟؟
🔰 برگرفته از بیانیه انتخاباتی آیت الله العظمی بهجت
🎙 حجتالاسلام امینی خواه
#در_حاشیه_دوره
🆔 @rahamedia
🔻رویترز در گزارشی به قلم شخص معلوم الحالی به نام پریسا حافظی مدعی شده:
🔸 هشدار چین به جمهوری اسلامی؛ یا #حوثی_ها را مهار کنید، یا خطر آسیب به روابط با پکن را به جان بخرید
🔹 گفتگوها بین مقامات چینی و ایرانی در مورد این موضوع، در چندین جلسه در روزهای اخیر در پکن و تهران انجام شده است و چین از ایران خواسته حملات حوثی ها را که به منافع چین آسیب می رساند متوقف کند.
🔸پی نوشت: قبلا عرض کردیم، چین یک مهره مطیع و سر به زیر در نظم جهانی و یک خرده بورژای منفعت طلب است که برای رسیدن به سرمایه بیشتر تا کمر در پیش ارباب امپریالیسم آمریکایی خم می شود.
🔹چین از آنجا که زورش به صهیونیست ها نمی رسد، قطعنامه های جلوگیری از نسل کشی را هم رای نمی دهد و اینجا علیه ایران و یمن موضع می گیرد.
🔸حساب کردن بر روی چین برای پیش برد امر سیاسی در نظم جدید جهانی حماقتی بزرگ و غیرقابل بخشش است.
@makshufateita
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
♻️ تقطیع و تحریف گفتگوی رسایی
حتما شما هم این فیلم تقطیع شده از گفتگوی رسایی را دیدهاید. در ایام انتخابات مجلس دهم و ریاست جمهوری ۹۶ این کلیپ تقطیع شده در کانالهای اصلاحطلب، اعتدالی و ضدانقلاب میلیونها بازدید کننده داشت. بعدها کانال (مملکته) به تحریف آن اعتراف کرد. هرچند اصل اینکه هاشمی رفسنجانی چنین اعتقادی داشته را انکار میکردند.
در آستانه هر انتخابات هم مجددا آن را منتشر میکنند از جمله در روزهای اخیر. در حالی که موسوی خویینیها در گفتگو با ایرنا پلاس (خبرگزاری ایرنا ۲۵ دی ۹۷) میگويد:
"در انتخابات سال ۷۶ متوجه شدیم میخواهند بازی انتخابات را به هم بزنند و کسی را که میخواهند، روی کار بیاورند. من و آقای کروبی رفتیم خدمت آقای هاشمی، گفتیم ظاهرا آنچه میفهمیم بنا نیست انتخابات روال عادی و طبیعی خود را طی کند...
آقای هاشمی در پاسخ گفت: اتفاقا من با آقای خامنهای اینجا اختلافنظر دارم. ایشان نظرش این است که باید انتخابات خیلی پرشور باشد و مردم همه بیایند و هرچه مردم بیشتر بیایند بیشتر تأیید نظام است. اما من میگویم آقا شما بگویید نظرتان چه کسی است، ما همه میرویم کار میکنیم که همان بشود.
آقای هاشمی معتقد بود بالاخره یک رئیسجمهور لازم داریم، آقای خامنهای بگوید چه کسی بشود یا با هم توافق کنیم که چه کسی بشود. ما تلاش میکنیم که همان بشود."
تاجزاده، لاریجانی و روحانی ادعا میکردند که منتقدان آنها از مشارکت بالا واهمه دارند! در حالی که پدرخوانده این جریان، معتقد به مهندسی آرا با مشارکت حداقلی بوده است.
اینجا را ببینید.
👈 یادداشتهای حمید رسایی را اینجا بخوانید
سوال: در خصوص انتخابات، چه حجت شرعی مبنی بر لزوم شرکت یا شاید تحریم! داریم؟
مقدمه ۱: قاعده قرآنی: اگه دنبال عمل صالح می گردی، برو و دشمن اسلام رو عصبانی کن!
هر قدمی که برای برانگیختن خشم و غیض دشمن برداشته شود، مصداق بی چون و چرای " عمل صالح" است:
وَلا يَطَئونَ مَوطِئًا يَغيظُ الكُفّارَ وَلا يَنالونَ مِن عَدُوٍّ نَيلًا إِلّا كُتِبَ لَهُم بِهِ عَمَلٌ صالِحٌ ۚ إِنَّ اللَّهَ لا يُضيعُ أَجرَ المُحسِنينَ﴿توبه،۱۲۰﴾
در هیچ مکانی که دشمن را به خشم آورد قدم نمی گذارند و هیچ ضربه ای به دشمن نمی زنند مگر آن که در ازای تک تک آن ها برایشان "عمل صالح" نوشته شود. خدا پاداش آدم های اهل احسان (وظیفه شناس) را ضایع نمیکند.
مقدمه ۲: کافی است بررسی کوتاهی داشته باشید تا بیابید پشت پرده کارزارهای تحریم انتخابات و رای بی رای در این ۴۵ سال، به جز دستگاه های تبلیغاتی و رسانه ای و شناختی انگلیس و امریکا و اسرائیل و سعودی کسی نیست.
این یعنی رای دادن ، از بزرگترین مصادیق بی برو برگرد به خشم درآوردن دشمن(یغیظ به الکفار) است!
🆔@mjafari_ir
🔻بیاخلاقی تازه رسانههای اصلاحطلب/ تخریب رییسجمهور به بهانههای خندهدار
🔹رسانههای اصلاحطلب با اعلام اینکه رییسی تنهای کاندیدای تایید صلاحیت شده مجلس خبرگان از حوزه انتخابیه استان خراسان جنوبی است، طوری وانمود میکنند که گویی شورای نگهبان تعمدا چنین کاری کرده تا رییسجمهور بیرقیب باشد.
🔹اما بررسی حوزههای انتخابیه مختلف نشان میدهد که این موضوع به استان خراسان جنوبی اختصاص ندارد و در برخی حوزههای انتخابیه نیز چنین اتفاقی افتاده است.
🔹 برای مثال تعداد کرسی استان قزوین در مجلس خبرگان ۳ نفر است و دقیقا به همین تعداد در این استان تأیید صلاحیت شدند.در آذربایجان شرقی نیز ۵ کرسی برای مجلس خبرگان رهبری وجود دارد و تعداد تایید صلاحیتشدهها ۶ نفر هستند.
در گیلان و مازندران تعداد کرسیها ۴ نفر است و فقط ۵ نفر تأیید شدند.
در کهگیلویه و بویراحمد هم فقط یک نفر تأیید شده است.
✅ @Rajanews_com
🛑دیدگاه علمای شیعه در مورد ولایت فقیه از قرن چهارم تا چهاردهم
🔻درباره پست سابق، ذكر نكتهای ضرورى است:
➖ابن ادريس مانند امام خمينى قدّس سرّه بين ولى فقيه حاكم و امام در اجراى قوانين اسلامى تفاوتى قائل نيست و او را مجرى حدود، قضا، اجراى احكام و حتى دخالت در امر احتكار و ضبط آن به نفع مصالح عمومى مىداند. بنابراين آيا پذيرش چنين اختياراتى براى ولى فقيه حاكم جز قبول نيابت عامه براى اوست؟!
❃ دیدگاه مرحوم ابنادریسحلی:
↫ابنادریسحلی 1
↫ابنادریسحلی 2
↫ابنادریسحلی 3
↫نکته دیدگاه ابنادریسحلی
✎•|eitaa:@rahrohagigat
💠حقجو و حق طلب باشیمـ💠
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 مهمترین مولفههای فرهنگ و تمدن مدرن غرب
9⃣ قسمت نهم
◾️دنیاطلبی
◾️یونانگرایی
◾️مصرزدگی
◾️مسیحاگرایی
◾️منجیگرایی یهودی
◾️تأثیر عرفان یهود در مدرنیته
👤 مرحوم استاد محمدحسین فرجنژاد
@ferghenews_com
➖این هم مرحلهی بعد
◽️ دیگه به تلویزیون هم بهعنوان الگوی حجاب کامل اسلامی برای محجبهها اعتماد نکنیم؟!
◽️ مگه آرایش کردن صورت و نشان دادن زیر چانه به نامحرم حرام نبود؟!
◽️ مگه نباید خانمها برجستگی های بدن رو بپوشونن؟!
◽️ چرا اخیرا نشاندادن زنهای بدحجاب در سریال ها راهش باز شده؟ (سرزمین مادری، ترور و... )
◽️چرا به بهانههای مختلف زنان مکشفه رو نشون می دید؟ ( ترور، گاندو و...)
#استحاله_گامبهگام
🔵صدای انقلاب را از اینجا بشنوید
࿐჻ᭂ⸙@hojre_enghelab⸙჻ᭂ࿐
#ادامه_از_قبل
🔻در زمان کنونی،
شورای ائتلاف و اعوان و انصارشان، تجلّیِ #حزبگرایی در فضای سیاسی کشور است
و دقیقا عامل کمرونقشدن و
کاهش مشارکت در انتخابات همین #شبکهی_مافیایی است؛
🔹️به نام انقلاب،
کمر همت بستند به حذف خوبان؛
به جای انسانهای کارآمد، صالح و شایسته،
پای هر عنصر محافظهکار و نااهلی را به حساسترین سطوحِ مدیریتیِ نظام باز کردند
➖ وقتی ناکارآمدی را به سیستم ادارهٔ جامعه تزریق کردی، نارضایتی تولید میکنی، نارضایتی بیاعتمادی به بار میآورد، بیاعتمادی در نهایت منجر به کاهش مشارکت اجتماعی و سیاسی میشود|
🔹️صندلیها و گلوگاهها و پُستها را
همچون گوشت قربانی
میان اعضای خانواده و اعضای ستاد و حزبشان خیرات کردند؛
" امید را در خیلیها کُشتند و آیندهی کشور را با چالشهای جدی روبرو کردند "
#فتنه_لیستبندها
#فتنه_خانمجلسهایها
#فتنه_اصولگرایی
#لزوم_عبور_از_حزبگرایی
🔵صدای انقلاب را از اینجا بشنوید
࿐჻ᭂ⸙@hojre_enghelab⸙჻ᭂ࿐
#ادامه_از_قبل
✍ هشدارهای #امام_خامنهای نسبت به حزببازی و لیستبندی و رفتارهای غربی در عالَم سیاست 👇👇
[ ولایتِ حزبی ]
🔹️عدّهای دائم میخواهند با جناحبندی و اظهارات حزبی و ایجاد ولایت حزبی(!) به تنور اختلاف افكنی و آتشافروزی بدمند.
🗓١٣٨١/۴/٢۶
[قدرتطلبی]
🔹️احزاب و سازمانهای سیاسی در وضع رائج و متعارف عالم، تشكیلاتی هستند كه برای رسیدن به قدرت به وجود آمدهاند. احزاب در دنیا اینجورند. یعنی مجموعههائی تشكیل میشوند برای اینكه قدرت سیاسی را در جامعه در دست بگیرند. این خاصیت حزب است.
🗓١٣٨٧/٩/٢۴
[ رأی بدون شناخت و گلهای ]
🔹️جاهایی كه انتخابات حزبی برگزار میشود، مردمی كه به كاندیدای حزب رأی میدهند، آن نامزد را نمیشناسند؛ گاهی اسم او جز از طریق تبلیغاتِ دوران انتخابات به گوششان نرسیده است؛ حزب گفته به این رأی دهید، آنها رأی میدهند.
🗓١٣٨۴/٣/٢۵
[مغایرت رفتار حزبی با رفتار دینی ]
🔹 انگیزه دینی، با انگیزههای مادّی و حزبی فرق میكند. در انگیزههای مادّی و حزبی، كسب قدرت و حكومت، بیشتر مطرح است. اشخاصی كه وارد مبارزه میشوند، هركدام برای خودشان جایگاه و موضعی را تعریف میكنند: در نظام آینده، ما چه كار باید بكنیم؟! چهكاره باید بشویم؟!
اما در حركت دینی، این حرفها نیست؛ همه برای انجام تكلیف وارد میشوند.
🗓١٣٧٧/١١/١٣
[ احزاب ایران دنبالهرو اندیشههای غربی هستند ]
احزاب در آنجا(غرب) هم همهكارهاند؛ البته پُررویی، پشتهماندازی، پولداری، داشتنِ پشتوانههای صهیونیستی، خوشقیافه و خوشتیپ و خوشصحبتبودن و احیانا یك همسرِ فعّال و جذاب داشتن، اینها همه در این انتخابها و گزینش ها مؤثّر است. حزب در آنجا به این معناست. این آقایانی كه من میبینم الان برای تحزّب در كشور تلاش میكنند، بیشتر ذهنشان دنبال اینطور حزبی است؛ من این گونه حزب را قبول ندارم.
🗓۱۳۷۷/۱۲/۰۴
#فتنه_لیستبندها
#فتنه_اصولگرایی
#لزوم_عبور_از_حزبگرایی
🔵صدای انقلاب را از اینجا بشنوید
࿐჻ᭂ⸙@hojre_enghelab⸙჻ᭂ࿐
در هر مناظره اولین برنده خود گفتگوست. گفتگو و تبادل اندیشه از هر منظر، سیاسی، معرفتی، دینی و.... که نگریسته شود، خیر است و موحب رشد.
برنده دوم برگزار کننده گفتگوست که توانسته تضارب افکار را هضم کند و خود را نیوشای اندیشه نشان دهد. اهالی صدا و سیما و رسانه ها نباید نسبت به این مساله احتیاط یا تردید داشته باشند. اصلا خلاقیت و شکوفایی هر تفکری که خودشان دارند هم در گرو گفتگوست.
برنده سوم هم اگر باشد از بین دو شرکت کننده است.
چیزی که در این گفتوگو و بسیاری بحث های جاری امروز ما برای من تاسف آور است، میزان بی توجهی، بی مهری و حتی نفرتی است که برخی ایرانی ها نسبت به خود و وجود خود دارند.
آقای مهرآیین برای نفی هرآنچه با نام سنت می شناسد که در واقع خودش هست، علی رغم ادبیات سراسر ارزش بارش، می گفت من فقط توصیف وضع موجود می کنم! اما توصیفش فقط فریاد می زد که «ما از آنچه هستیم متنفریم!» روشن است که منظورم، بی نقص بودن سنت یا دفاع از ایرانگرایی نیست، اما اینهمه تنفر نسبت به تاریخی که داشته ایم برایم عجیب است.
میگویم از آنچه هستیمو هست متنفر بود. چون انسان مگر چیست یا چه دارد غیر از آنچه از سنت دارد؟
کتاب آرنت را از رو خواندن و به بدترین شکل آن را تطبیق کردن به شرایطی که ربطی به آن ندارد، کجایش جامعه شناسی است؟ کجایش استقلال است؟ کجایش تفکر است؟
این هم وجه دیگری بر اینکه چرا جامعه شناسی ایرانی نداریم. باید اول از ایران متنفر نباشیم بعد از از جامعه شناسی ایرانی دم بزنیم.
#استاد_آقاجانلو
#استاد_فلسفه
https://eitaa.com/Politicalhistory
50.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📎 برش کوتاه از دومین #مناظره
❗️ اگر جریانی سیاسی از نظر اجتماعی ورشکسته شده، جامعه آن را حذف کرده، نه حاکمیت.
🔹
قسمت شصت و یکم برنامه تلویزیونی جریان
👤 مهمان برنامه:
مهدی جمشیدی
مصطفی مهرآیین
👤 میزبان برنامه:
دکتر علیرضا زادبر
🔸
📺 برنامه تلویزیونی جریان
📅 پنجشنبه ۵ بهمن
🕗 ساعت ۲۳:۳۰ | شبکه یک سیما
🔻
🆔 نشانی ما در صفحات اجتماعی:
@jaryan_tv1
🔴 انتخابات با انتصابات فرق میکند!
🔹شورای نگهبان از ۵ نامزد خبرگان رهبری در استان خراسان جنوبی، ۴ نفر را ردصلاحیت کرده و فقط آقای رئیسی را تایید صلاحیت کرده! اوضاع در سایر استانها هم وخیم است. برای تصاحب ۸۸ صندلی خبرگان فقط ۱۳۸ نفر را تاییدصلاحیت کردهاند!
🔸عزیزان #شورای_نگهبان در نظر بگیرند که این اقدام، تمسخر جمهوریت، دموکراسی و مردمسالاری و وهن اسلام است. حقیقتاً وهن دین و حاکمیت دینی است. اهانت به اسلام سیاسی است. در مسئله احراز صلاحیت #خبرگان_رهبری، چرا چهرههای جوان یا غیرجوان و منتقد را تایید نمیکنید؟
🔹اگر میخواهید، خودتان افرادی را منصوب کنید و تمام! چرا اینقدر بیتالمال را هزینه انتخابات خبرگان کنید. ولی به نام جمهوریت و به نام اسلامیت، حق دین و حق مردم را به این شکل ضایع نکنید.
🔸اگر کسی فساد دارد و اهل کارچاقکنی، زدوبند، آقازادهبازی و ... است، ردصلاحیت کنید. تعارف نکنید. اگر کسی دوتابعیتی و جاسوس است یا سابقه ضایع کردن بیتالمال مسلمین را دارد، رد کنید. ولی چرا به اسم آزمون علمی یا مصاحبه شفاهی یا منتقد بودن، چهرههای جوان و منتقد را ردصلاحیت میکنید.
🔹آیا رواست برای ۸۸ کرسی مجلس خبرگان رهبری، فقط ۱۳۸ نفر (یا چندنفر بیشتر)، تایید شود؟ آیا این انتخابات است؟ آیا این مدل انتخابات، مورد پذیرش اسلام است؟ مورد پذیرش ملت است؟
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
از بس سختگیری کردند شده این!
راهحلش نه ادغام است نه چیزدیگری.
آقایان میگویند اجتهاد متجزی کافی است ولی حتی به اجتهاد متجزی هم بسنده نمیکنند!
البته بیشتر سلیقه است. معیارها کیفی است نه کمی ودقیق!
ضمن اینکه معتقدم باید شرایط ورود متخصصین حوزههای مختلف به #خبرگان_رهبری فراهم شود.
نه راه برای ورود زنان به خبرگان رهبری باز است نه برای متخصصین اقتصادی، نه اندیشمندان علوم سیاسی، نه حقوقدانان، نه فعالان اجتماعی.
لذا اشکال جدی به مصوبه شورای نگهبان در سال۵۹ و اصلاحیههای این مصوبه است که شرط اجتهاد را بعنوان شرط اصلی خبرگان رهبری در نظر گرفتند. یعنی فقط روحانیون، آن هم روحانیونی که مجتهد هستند میتوانند نامزد شوند. تازه در مصوبه شورا آمده، مجتهد متجزی. یعنی مجتهدی که مطلق نباشد. ولی به همین عمل نمیشود.
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 اصول انجمن معتادان گمنام؛ برگرفته از آکسفورد مسیحی
✂️برشی از نشست «تحلیل و بررسی آموزههای انجمن معتادین گمنام (NA)»
📥 نسخه با کیفیت
صفحه آپارات موسسه حق پژوهی
💡 حق پژوهی؛ مرکز تخصّصی نقد و بررسی فرق، ادیان و جریانات انحرافی
🔆 @Haghpajohi
39.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#مناظره_برنامه_جریان
سنت ما ضدعقل و ناعقل است!؟
لینک مشاهده مناظره:
https://telewebion.com/episode/0xb0dc8c5
https://eitaa.com/Politicalhistory
همسر سابق بهاره رهنما مجری برنامه «زیباشو» شد!
🔹 زیباشو نام برنامهای است که این روزها امیرخسرو عباسی با همکارانش در حال ضبط و تولید آن هستند.
🔹 امیرخسرو عباسی تولید کننده لوازم آرایشی است که از طریق ازدواج با بهاره رهنما بازیگر و انتشار تصاویر مشترکشان به شهرت رسید و سپس از او جدا شد.
🔹 این رئالیتی شو برای اولین بار است که در ایران ساخته میشود که در حوزه آرایشی و بهداشتی و مراقبتهای پوست و مو و زیبایی به زودی از طریق یکی از پلتفرمهای نمایش خانگی پخش خواهد شد و عباسی تهیهکننده و مجری آن است.
🔹امیرخسرو عباسی مدعی است که بیش از ۲۰ سال در حوزه آرایشی و بهداشتی فعالیت کرده و برنامه «زیباشو» میتواند پاسخگوی بسیاری از چالشها در زمینه پوست و مو و زیبایی باشد.
👈 هان؟🙄🙄🙄
🎬 آنتی سلبریتی
https://eitaa.com/joinchat/2067791886C00959371cb
🔻ساختشکنیِ نظری در مناظرۀ سیاسی(۱):
در اسارت تفکر ترجمهای
🖊 مهدی جمشیدی
در مناظرهای که پنجم بهمنماه در برنامۀ جریان با آقای مصطفی مهرآیین داشتم، بهجای ارائۀ مستقلِ مطالبی که آماده کرده بودم، از همان آغاز، به سراغ «نقادی» و «جراحیِ» منطقیِ نظرات ایشان رفتم و کوشیدم مفاهیم و گزارههای ایشان را «واسازی» و «راستیآزمایی» کنم. در این میان، بهترین راه عبارت بود از اینکه در برابر گفتههای ایشان، «پرسشهای شالودهشکنانه» بنشانم و به این واسطه، «تناقضهای درونیِ عقلانیّتِ تجدّدمآبانۀ» ایشان را برای مخاطب، آشکار سازم. اما از لحظهای که برای ایشان آشکار شد که من عامدانه و متمرکز، در پی «آشکارسازیِ تناقضها» هستم، بیتاب شدند و پیدرپی، جملات مرا قطع کردند، اما با این حال، مجموعهای از چالشهای زیرساختی و نقادیهای تطبیقی را بیان کردم که عبارت بودند از:
۱. ایشان گفتند: نظام سیاسی، صدای مخالفان را نمیشنود و من در پی آن هستم که «اندکی اختلال» ایجاد کنم. پرسیدم: مسأله، «اختلالِ اندک» است، یا واقعیّت این است که جریان فکریِ شما در طول دهههای گذشته، هم بخش عمدهای از «دانشگاهها» را در اختیار داشته و هم در «قدرت سیاسی»، حضور داشته است؟! و اگر این طور است، آیا باید از «اختلالِ نهادینِ رسمی» به واسطۀ حیات و حضور اندیشههای جریان شما سخن گفت یا شنیدهنشدن و مهجوریّت؟! آیا ایدئولوژی لیبرالیستی در اثر واگراییهای دهۀ هفتاد به این سو، چه در عرصۀ عمومی و غیررسمی و چه در قدرت رسمی، یکی از «بازیگران اصلی» نبوده است؟!
۲. ایشان گفتند: میان «حکومت» و «بخش زیادی از مردم»، شکاف افتاده و از این جهت، مردم در ماجرای سال گذشته گفتند که حکومت، دچار دیکتاتوری شده است. پرسیدم: آیا اغتشاشهای سال گذشته که در آن، حدود «دویست هزار نفر» شرکت داشتند، بهمعنی «بخش زیادی از مردم» است؟! و آیا برخلاف تحلیل شما، این تعداد اندک از معارضان و مخالفان سیاسی، نشان نمیدهد که نظام در وضع «تحکیم اجتماعی» قرار دارد؟! و آیا وجود این کمّیّت از مخالفان سیاسی در تمام جوامع و حکومتها، طبیعی نیست؟!
۳. ایشان گفتند نظام، همواره خودش را فقط مشتمل بر مجموعهای فضایل و خدمات میداند و به هیچ خطایی اعتراف نمیکند. پرسیدم: رهبر انقلاب به چه دلیل مسألۀ «تحوّل» را مطرح کردهاند؟! آیا خودِ ایشان تصریح نکردند که به علّت آنکه دچار «بیماریهای مزمن» شدهایم و برخی «عقبماندگیهای جدّی» داریم، باید به دنبال تحوّل باشیم؟! این سخنان که در «سال هزاروچهارصد» مطرح شده و پیش از اغتشاشهای سال گذشته است، نشان نمیدهد که تنبّه به تحوّل، هم برآمده از درک وجودِ مشکلات بنیادی است و هم ناشی از خودآگاهیِ منتقدانه و غیراضطراریِ حاکمیّت؟! حال آیا سرچشمۀ خوداصلاحیِ حاکمیّت، فشار اجتماعی است یا پویاییِ درونیِ حاکمیّت؟!
۴. ایشان گفتند ریشۀ اصلیِ وضعِ کنونی، دوپارگی و نوسان ما میان سنّت و مدرنیته است و ازاینرو، هم متفکّران انقلاب، گرفتار دوگانگی در قالبِ مدرنیسم اسلامی هستند و هم قانون اساسی و هم جریانهای سیاسی و هم مردم؛ چنانکه آقای [امام] خمینی هم از دین سخن میگفت و هم از مردم، یا مطهری هم دینپژوه بود و در پی نقد مارکسیسم، اما در عین حال، این وضعیّت، طبیعی است. پرسیدم اوّلاً، آیا به لحاظ منطقی و ماهوی، اسلام بهعنوان یک «دینِ توحیدی و جامعهپرداز»، با تجدّد بهعنوان یک «عالَمِ تاریخیِ طاغوتی و سکولار»، قابلجمع است یا حاصل این جمع، فرسودهشدن اسلام و تبدیل آن به «دینِ سکولار» است؟! ثانیاً، آیا مردم و تکیۀ سیاسی بر مردم، برآمده از تجدّد است و در سنّت اسلامی، سخن از «بیعت» و «شورا» و «عماد دین بودنِ مردم» به میان نیامده و حکومت دینی پیامبر و حضرت امیر، بیگانه با اعتماد و اتکای بر مردم بوده است؟! و آیا چون الگوی ساختاریِ جمهوریّت در اسلام مطرح نشده، میتوان گفت اسلام برای مردم، نقشی در نظر نگرفته و مردماندیشی و مردمگرایی، رهآورد تجدّد است، یا مسأله این است که «ساختارهای اجتماعی» - و نه ارزشها و غایات - ساختنی و اقتضائی و نوبهنوشونده هستند؟! ثالثاً، آیا میتوان از یکسو، دوپارگیِ هویّتی را «علّتالعلل مشکلات» دانست و از سوی دیگر، این امر را «طبیعی» انگاشت؟! مگر جز این است که امر طبیعی در جهان انسانی، فاقد جنبۀ مَرَضی است و نمیتواند مولّد مشکل باشد؟! مگر تجدّد، در امتداد تاریخیِ طبیعیِ ما قرار دارد و با منطق درونیِ جامعۀ ما هماهنگ و همسو است که بتوان امتزاج و ادغام با آن را «ممکن» و «طبیعی» انگاشت؟! آیا تعرّضِ «استعمار» و «نظم سلطه»، امر طبیعی است که بتوان این استحالۀ تحمیلی را طبیعی قلمداد کرد؟!
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi