eitaa logo
دکتر کبری خزعلی
126 دنبال‌کننده
10هزار عکس
10.4هزار ویدیو
166 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مسئولین از چی می‌ترسن؟ مسئولین نمی‌توانند در رابطه با حجاب و فضای مجازی بی‌تفاوت باشند! 🔰 برشی از سخنرانی 💠 اندیشکده راهبردی 🆔 @soada_ir
هدایت شده از  مهندس علیخانی‌
عمامه عاریتی؟! مرحوم حاج شیخ عبدالکریم حائری از شاگردان مرحوم میرزای بزرگ شیرازی در سامرا بود. میرودمحضر امیرالمؤمنین (ع) در حرم زیارت و به آقا امیرالمؤمنین می‌گوید: آقا ما داریم برمی‌گردیم به ایران و می‌دانم برگردم، سیل مقلّدین و مراجعین در مسائل شرعیه به سمت ما می‌‌‌آید.آقا، یک الگویی را به ما معرفی کنید که من در آینده‌ی زندگی‌ام،این الگو بشود برای ما شاخص،این استقبال دنیا، مرجعیت، عزّت، ثروت و آقایی، ما را غافل نکند. حاج شیخ عبدالکریم حائری سه ماه نجف می ماند و صبح و شام وقتی حرم مشرّف می‌شد، از امیر المؤمنین (ع) همین خواسته را تقاضا می‌کرد. سه ماه هم ایشان کربلا می‌ماند. جمعاً می‎شود شش ماه. دیگر ایشان داشته باز ناامید می‌شد که شاید آقا امام حسین (ع)هم مصلحت نمی‌دانند که معرفی کنند،آن شب با دل شکسته از حرم می‌‍‌رود در همان منزلی که در کربلا اسکان داشتند، ایشان شب می‌خوابد، خواب سیدالشهداء (ع) را می‌بیند. آقا می‌فرمایند: شیخ عبدالکریم! از ما یک انسان جامعِ کاملِ وارسته می‌خواهی به عنوان الگو؟" می‌گوید: بله آقا. می‌فرمایند:فردا صبح وارد حرمِ ما که می‌خواهی بشوی طلوع فجر،کنار قبرِ حبیب بن مظاهر اسدی، یک جوان 18 ساله‌ای نشسته، عمامه‌ای کرباسی به سر دارد و یک عبای کرباسی ولباس کرباسی هم پوشیده.شما که وارد می‌شوی،این جوان بلند می‌شود وارد حرم می‌شود یک سلامی پایین پا به من می‌کند،یک سلام به علی اکبر،یک سلام به جمیع شهداء،از حرم خارج می‌شود بعدازطلوع فجر.این جوان را دریاب که یکی از انسان‌های بزرگ است . حاج شیخ می‌فرماید: بیدار شدم. طلوع فجر،وقتی وارد حرم شدم،دیدم کنار قبر حبیب بن مظاهر،همان گوهری که امام حسین (ع) حواله کرده بود،نشسته بود. وارد شدم، این قیام کرد و آمد در حرم و یک سلام به حضرت سیدالشهداء(ع)،یک سلام به علی اکبر ویک سلام به جمیع شهداء،ازحرم خارج شد آمد به ایوان و از آنجا به صحن رفت. دنبالش دویدم. در صحن،صدایش زدم و گفتم:آقا،بایست من با تو کار دارم. برگشت یک نگاهی به من کرد و گفت: آقا! عمامه‌ی من عاریتی است و رفت. از صحن رفت بیرون،رفت در کوچه‌ پس‌کوچه‌های کربلا، دنبالش دویدم: آقا! عرضی دارم، مطلبی دارم، بایست. دوباره درحال حرکت برگشت و گفت: آقا! عبای من هم عاریتی است ؛ و رفت. آقای حاج شیخ عبدالکریم می‌گوید: دیدم دارد از دستم می‌رود؛ محصول شش ماه زحمت درِ خانه‌‌ی دو امام،بااین دو کلمه دارد می‌گذارد و می‌رود. دویدم و خودم را به او رساندم و دستش را گرفتم و گفتم: بایست.عبای من عاریتی است؛ عمامه‌ی من عاریتی است یعنی چه؟ شش ماه التماس کرده‌ام تا شما را معرفی کرده‌اند، کار داریم با شما. یک نگاهی به حاج شیخ می‌کند و می‌گوید: چه کسی من را به شما معرفی کرد؟. آقا شیخ عبدالکریم می‌گوید: صاحب این بقعه و بارگاه، سیدالشهداء(ع). به حاج شیخ عبدالکریم می‌گوید: امروز چندمِ ماه است؟ حاج شیخ عبدالکریم روز را می‌گویند. می‌گوید: دنبال من بیا . در کوچه‌پس‌کوچه‌های کربلا می‌روند تا به خارج از کربلا می‌رسند.یک تلّی بود که روی آن تل،یک اتاقکی بود.میرسد به درِ آن اتاق و می‌گوید: اینجا خانه‌ی من است،فردا طلوع فجر،وعده‌ی دیدار من و شما همین جا . می‌رود داخل و دررا می‌بندد. مرحوم حاج شیخ فرموده بود: من در عجب بودم؛ خدایا،این چه مطلبی می‌خواهد به من بگوید که موکول کردبه فردا.چرا امروز نگفت؟! آن درسی که بناست به من بدهد و زندگی آینده‌ی من راتضمین کنددر معنویت؛ بشود درس؛ بشود پیام ایشان می‌فرماید: لحظه‌شماری می‌کردم.آن روز گذشت تا فردا و طلوع فجر، رفتم بیرونِ کربلا،روی همان تل.پشتِ همان اتاقک.آمدم در بزنم،صدای ناله‌ی پیرزنی از درون آن اتاق بلند بود و صدا می‌زد: وَلَدی! وَلَدی.پسرم، پسرم در زدم، دیدم پیرزنی با چشمان اشک¬آلود در را گشود گفتم: خانم دیروز یک جوانی زمان طلوع فجر، وارد این خانه شد و گفت اینجا خانه‌ی من است و با من وقت ملاقات گذاشته.این آقا کجاست؟ گفت: این پسرِ من بود،الآن پیشِ پای شمااز دنیا رفت وارد شدم. دیدم پاهای این جوان به قبله دراز، هنوز بدن گرم گفتم: وا أسفا! دیر رسیدم یک روز حاج شیخ بر فراز تدریس کرسی درس خارج در قم،این خاطره را نقل کرده بود ازدوران جوانی و بعد فرموده بود: آن درسی که آن جوانِ بزرگ و کامل از طرف امام حسین (ع)به من آموخت، درسِ عملی بود روز قبل به من گفت: آقا عمامه‌ی من عاریتی است، عبای من عاریتی است فردا جلوی چشمانِ من،عبا و عمامه را گذاشت و رفت می‌خواست به من بگوید: شیخ عبدالکریم حائری! مرجعیت،عاریتی است ریاست،عاریتی است خانه‌هایتان،عاریتی است پول‌های حسابتان،عاریتی است وجودتان،عاریتی است سلامتی‌تان،عاریتی است. هر چه می‌بینید،عاریه است و امانت است کااااش دل به این عاریه‌ها نبندید. کاش بفهمیم تنها چیزی که عاریه نیست اعمال و کردار و گفتار ماست .... 🆔 @alikhani_r ‎‌‌‎‌‌‎‌‎
هدایت شده از احمدحسین شریفی
https://virasty.com/Ahmadhoseinsharifi/1710634765442591133 اینکه عده‌ای از مدعیان فقاهت با استناد به روایت منافقانه و تفرقه‌افکنانه رسانه فاسق و فاسد اینترنشنال از کلیپ فحاشی و هتاکی یک زن مکشفه علیه یک طلبه (علیرغم همه شواهد موجود در آن کلیپ) به محکومیت آن طلبه مظلوم و مؤدب و متین حکم دهند، به نوبه خود یک «فاجعه فقهی» در تاریخ فقاهت شیعی است. نباید از کنار آن به راحتی گذشت. 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹
هدایت شده از آقای نفوذی
جناب عباس عبدی! اولا که در ماه مبارک رمضان، قیمه رو تو ماست‌ها نریزید، چندان برای مزاج‌تان مناسب نیست دوما چاله و گندی که دولت منتخبی شما در هشت سال بنفش زد، با چندتا قانون و بودجه محدود درست نمی‌شه! همین‌که به سمت کنترل شیب نزولی شدید کاهش فرزند آوری رفتیم، خودش خیلی خوبه! سوما شاید اون قانون‌ها به میزان توقع نتونسته در بهبود قانون فرزندآوری اثر مناسب بذاره، اما در کاهش فشار بر روی خانواده‌های چند فرزندی اثر قابل توجهی داشته که برای شما رانتی‌ها و سلیطه‌های سیاسی قابل درک نیست! چهارما: اصل معضل پیرشدن جمعیت، محصول گند دولت جناب خاتمی شما و مجلس جناب کروبی و هاشمی شماست! اون‌ها که انتخابی و معقول بودند. البته جناب نفوذی چون در تقیه ماه مبارک قرار دارند، تلاش نمودن تقوای لحن پاسخ رو هم رعایت کنند، بلکه قطعا رستگار شوند. @mr_nofoozi
▪️حکم خواندن نماز مغرب قبل از افطار 🔹سؤال:👇 اول اذان مغرب در ماه مبارک رمضان اگر کسی سر سفره افطار منتظر ما باشد، ولی ما نماز اول وقت بخوانیم و بعد افطار کنیم، مشکلی دارد؟ ✅پاسخ:👇 مستحب است روزه‌دار نماز مغرب را پیش از افطار بخواند؛ ولی اگر کسی منتظر اوست یا خودش به قدری گرسنه است که نمی‌تواند نماز را با حضور قلب به جا آورد، بهتر است اوّل افطار کند ولی در صورت امکان نماز را در وقت فضیلت بخواند. ____________ دوستان خود را به کانال 📚فقه واحکام شرعی امام‌خامنه‌‌ای 📚دعوت کنید. https://eitaa.com/joinchat/2472739023C99d52ec49c --------------------------------------- جهت ترویج احکام شرعی لطفا در یک گروه که عضو هستید ارسال نمایید. با تشکر 🌹
هدایت شده از بر پا
خراب‌ها 🔺برای تبیین و امید هیچ کاری نکردند. هر چه رهبر گفت «فوری ترین جهاد امروز امید آفرینی است»، نشنیدند. آنجا که رهبر تمام قد پشت ساختارها و منتخبین مردم میایستاد اینها خفه خون گرفتند. در عوض روی موج نارضایتی مردم سوار شدند. تا توانستند تهمت زدند با افشاگران خوارج پلاس و بی شرم هم سخن شدند. توییتهای بدنامهایی که «نظام را به قرآن سوزی متهم میکردند» ریتوییت کردند. بعد گفتند ما انقلابی هستیم. 🔺جلوی تصریح رهبری به دو قطبی نساختن با تعریف روشنش که «سفید و‌ سیاه کردن آدمها بود» شیشکی بستند، «مجلس انقلابی» را به انواع دزدی و فساد متهم کردند که بگویند اینبار فرق میکند، که رای بیاورند. «دولت مردمی» را به انواع تهمتهای بیسواد و نئولیبرال و منحرف و چنین و چنان نواختند، که رای بیاورند، بعد گفتند ما انقلابی هستیم. 🔺امامی کاشانی، مکارم، صدیقی، جنتی، آملی، همه را متهم کردند. ریشوهای بی اخلاق، ریشوهای بی عقل، کاری که دشمن آرزویش را داشت، اینها انجام دادند، گفتند جوانها کیف کش و دامادند، پیرها پدرخوانده و لابی بازند، هر کس مشغول کار است فاسد و مفسد و پنهانکار است، بعد گفتند ما انقلابی هستیم. 🔺شما کی به درد خوردید، کی به درد خواهید خورد، کی کمکی خواهید بود، کی سخن رهبر را بسامد میدهید، هیچ وقت. این انقلابی گری خراب است. دنیا را با تیزهوشی و زرنگ بازی نمیشود گرفت. مثل رجوی، مثل طبرزدی، مثل نصیری ، مثل نوری زاد، مثل همه نمک به حرامهای ریشو. سخن تلخ این برادرتان را بشنوید و اصلاح شوید. @ali_mahdiyan
هدایت شده از بیداری طلاب
♨️پاسخ حجت‌الاسلام حسن مرادی به کسانی که می‌گفتند چرا طرف شرکت خصوصی، به اسم آقای صدیقی کرده است⁉️ ❗️او ذی‌نفع هم بوده! ❌ فصل‌الخطاب دادگاه است و اینطور نیست که ماجرا خیلی مستبعد و عجیب غریب باشد 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ما یتیمان آل طاهائیم تو که یار یتیم‌ها هستی دست ما را بگیر آقا جان تو کریمِ کریم‌ها هستی ببینید دل‌تون جلا بگیره
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴هجوم فرهنگی با طعم اقتصادی 🔸 بازار، مناسک می‌سازد و مناسک وارد می‌کند تا مصرف را دامن بزند. بلک‌فرایدی و کریسمس و ولنتاین هیچ ربطی به فرهنگ ما ندارند اما آنقدر تبلیغ‌شان می‌کنند تا جا بیافتند و مردم در مناسبت‌های بیشتری به مراکز خرید هجوم ببرند. 🔹 حال و روز جامعه‌شناس‌ها این وسط جالب است: عمدتا خودشان را چپ‌های فرهنگی، منتقد بازار و ضد مصرف‌گرایی می‌دانند اما درباره این چیزها تقریبا صدایی ازشان شنیده نمی‌شود. درباره مناسک دینی اما انتقاداتِ شفاف و مصرانه‌ای دارند. 🔸 از آن مضحک‌تر وضعیت آن ژورنالیست‌ها و کاربران مجازی است که خیرات مذهبی را اسراف می‌دانند اما از مصرف و تجمل در طبقه متوسط و مرفه هیچ چیز نمی‌گویند. جو دانشگاه و رسانه‌های ما حقیقتا آلوده و ناامیدکننده است. 🔴 👇 @bidariymelat
هدایت شده از امینی
⭕️اولین پسر خاخام معر‌وف صهیونیست‌ها در ۸۸ سالگی از همسر۵۶ ساله‌اش به دنیا آمد فرزند آوری خوبه یا بد...؟؟؟ خودشون در ۸۸ سالگی بچه‌دار میشن ولی رسانه‌ها و دنیا مخصوصا کشورهای اسلامی و علی‌الخصوص ایران را پر کردند از اینکه جمعیت دنیا زیاد شده و باید زاد و ولد‌ها را کم کنی و جالبتر اینکه سازمان صهیونیسی بهداشت جهانی به خانمهای ایرانی القاء میکنه بعد از ۳۵ سالگی بارداری خطرناکه 🆔 @pedarefetneh 🔜
هدایت شده از امینی
📜📢در بيانيهٔ 110 نفر از اساتيد و پژوهشگران حوزوي و دانشگاهي مطرح شد: 🔹حمایت قاطع از همکاري مردم با حاکميت در امر به معروف و تقدير از روحاني ناهي از منکر ⏹بخش‌‌هايي از بيانيه: ✅ همکاري مردم با حاکميت را يکي از مهم‌ترين راه‌کارهاي موفقيت در تحقق اين فريضه بزرگ الهي از جمله در مقابله با پروژهٔ پيچيده کشف حجاب مي‌دانيم. بر همين اساس،‌ از روحاني فاضل و مظلومِ ناهي از منکر در واقعهٔ کشف حجاب اخير قم تقدير و تشکر مي‌نماييم؛ ✅بر اساس حکم بديهي عقل و شرع، اولويت داشتن اقتصاد، مجوز يا مصحح واگذاشتن امور ديگر نيست؛ ✅اجراي قانون است که منجر به وحدت می‌شود. با عدم اجرای قانون حجاب، شاهد بيشتر شدن دو قطبي در جامعه خواهيم بود؛ ✅مقابله با پديدهٔ بدحجابي نه‌فقط به‌عنوان يکي از مظاهر فساد، بلکه به عنوان يک پروژهٔ ضدامنيتي و ضد‌هويتي بايد در دستور کار قرار گيرد؛ ✅در واقعهٔ اخير، در کنار فضاسازي گسترده دشمنان خارجي و داخلي بر ضد احکام مسلم اسلامي، آنچه موجب تأثّر بيشتر شد، موضع‌گيري برخي روحانيان در نقد اقدام روحاني ناهي از منکر و حکم به حرمت فعل وي بود؛ ✅در کنار معدود ليبرال‌هاي در لباس روحانيت، برخي فضلاي حوزوي، متأسفانه _ برخلاف موضع اکثريت روحانيت _ با نگاهي تک‌بعدي و از زاويه‌اي ناقص به تحليل و قضاوت پرداختند؛ ✅از رؤساي سه قوه خواستاريم در مقابله با بي‌حجابي، جديت (همراه با تدبير) داشته باشند و از توصيه‌‌هاي بدون عمل خودداري کنند. ❇️ متن کامل بیانیه و امضاء کنندگان👇 https://www.mehrnews.com/amp/6056543/ 🆔 @Clad_girls | دختران چادری
4_6010199435261251510.mp3
25.61M
🎧 بشنوید| برنامه تلویزیونی «جهان آرا» 👈🏼موضوع: ضرورت جهاد تبیین برای جوانان جامعه امروز 🔰صوت کامل گفت‌وگو با: 👤 حجت الاسلام و المسلمین راجی، استاد حوزه و دانشگاه کیفیت متوسط - ۲۴ مگابایت ◽️ شنبه۱۹ اسفند ۱۴۰۲ 🆔 @ofogh_tv 🆔 @jahanara_ofogh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وسط جمع داخل بیت رهبری که معمولا نظم خاص خود را دارد جانبازی از روی ویلچر فریاد میزند : حاج آقا پناهیان من خواهش ازت میکنم به آقا بگویید صحبت رفتن نکند قلبم دیشب گرفت ولله گرفت حاج آقا پناهیان : نه نمیکنند ان شالله که ما امیدمان خیلی بیشتر از این حرف هاست به خداوند متعال این ویدئو این روزها دوباره بازنشر شده است......... پس از بیانات رهبر انقلاب و تذکراتی به اعضای مجلس خبرگان خداوند عمر نائب الامام را طولانی و با عزت کند ❤️ 📍به کانال اطلاع رسانی میثاق گاز بپیوندید. 🔸━⊰❀@misaghegas❀⊱━🔸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⬅️ روایت خسرو معتضد تاریخ نگار از نبود لوله‌کشی گاز و آب در عمان! به کانال نسل مقدم بپیوندید 👇 🇮🇷 @nasle_mughadam 🇮🇷
10 کشور دنیا که مردمان آنها جزو افسرده ترین انسان های دنیا هستند. رتبه ایران رو در سال 2024 پیدا نکردم ولی این خزعبلاتی که در فضای مجازی می‌نویسند که ایران افسرده ترین مردم دنیا رو داره و از این حرفا، چیزی جز یک مشت اراجیف نیست. 🔴 👇 @bidariymelat
🔴 مرکز تحقیقات PEW مستقر در ایالات متحده: افراد مذهبی شادتر از غیر مذهبی ها هستند! اینکه میگیم برعندازها بیماری روانی دارن بی دلیل نیستااا! 🇮🇷 کانال رسمی 👇🏻 @antarnational
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 ماجرای انداختن معلم تبریزی در قفس شیر توسط شاه پهلوی 🔹 پ.ن: نه داداش تو نمی‌دونی، تو دوران پهلوی مقام معلم احترام داشت و آزادی بیان موج می‌زد. 🇮🇷 کانال رسمی 👇🏻 @antarnational
20.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥عکسبرداری از متخلفین حجاب مثل عکسبردای از متخلفین و مجرمین امری عادی و است 💥 وحیدی،وزیر کشور: اگر کسی مانع فعالیت آمران به معروف و ناهیان از منکر شود، خواهد شد. 💥 یکی می‌آید در مترو می‌خواهد گل بدهد، یکی می‌خواهد تذکر زبانی بدهد، این‌ها در چارچوب‌های قابل قبول است؛ این ‌ها اساساً مجوز نیاز ندارند. 🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/joinchat/1952776194C10ccadd0d5
دستگیری عوامل انتشار فیلم درمانگاه قم 🔹معاون دادستان قم: ۴ نفر از عوامل اصلی منتشرکنندگان و ارسال‌کنندگان فیلم درمانگاه قم به شبکۀ معاند اینترنشنال بازداشت شدند. 🔹افراد دستگیرشده در اظهارات خود اعتراف کردند با هماهنگی فیلم را برای شبکه معاند ارسال کردند و قصد تفرقه‌افکنی در جامعه داشتند. @Farsna - Link
هدایت شده از بذل الخاطر
باسمه تبارک و تعالی «چند نکته در باب ماجرای حجة الاسلام صدّیقی» 🔹با قطع نظر از حقیقت ماجرا و زوایای آن چند نکته در این زمینه برایم جالب بود: 1⃣یکی مظلومیّت این ملّت شریف که اینگونه مورد هجوم حملات بی امان روانی است. مهمتر از تحریمها اقتصادی که سفره ی این ملّت مظلوم را نشان گرفته بود تا آنها را از نظام اسلامی ناراضی کنند ابر تحریمهای روانی است که میخواهند با آن بهداشت روانی و آرامش خاطر و رضایت این ملّت را خدشه دار کنند. گویا میخواهند نگذارند خیال انسان ایرانی تنفّس کند. تا کنون کمتر از این «تحریم روانی» برایمان گفته اند ولی این از همه ی تحریمهای آنان مهلکتر است. یک اراده ی بزرگ و شومی وجود دارد که نمیخواهد بگزارد خیال این ملّت مقداری آسوده باشد. میخواهند ایرانیان را آزار روانی بدهند. شکنجه روانی بدهند. روان متدینین که حسن ظنّ زیادی به آقای صدّیقی عزیز دارند وقتی اینگونه آشفته شود دیگر وای به حال دیگران! 2⃣نکته دوّم اینکه حقیقتا انسان از این هجم از تخریب و ابراز کینه و سخنان نیشدار به ایشان تعجّب میکند! سبحان الله! خدایا اینها دیگر کیانند؟! آدم تازه میفهمد این عذابهای مار و عقربی که برای دوزخیان است ریشه در چه دارد. آدم به وضوح آن نیش مار را در صحبتهای برخی میبیند که با یک خوشحالی و یک شماتت قهرمانانه ای در حال زخم زبان هستند: «قَدْ بَدَتِ الْبَغْضاءُ مِنْ أَفْواهِهِمْ وَ ما تُخْفِي صُدُورُهُمْ‏ أَكْبَر» این سخنهای چو مار و کژدمت مار و کژدم گردد و گیرد دمت 3⃣نکته ی سوّم مسأله ی احتیاط و بزرگی محتمَل در زمینه ی آبروی دین است. بزرگان در تصمیماتشان باید محتمَل که آبروی دین است را هم در نظر بگیرند. نکند یک دفعه شبهه ای پیرامون کارهایشان ایجاد کنند که توان شفاف سازی مطلوب را نداشته و یکجا از ریشه همه ی خدماتشان زیر سؤال برود. از همین رو حتّی به احتمالات ضعیف به دلیل بزرگ محتمَل باید در مقام انتخاب تصمیماتشان توجّه کنند. زمینه های سوء استفاده را بخشکانند و همواره در تصمیمات اینچنینی یک پیوستی ناظر به امکان سوء استفاده و اعاده ی حیثیت دینی در نظر داشته باشند. یک دفعه غافلگیر نشوند تا اینکه بخواهند کاری کنند کار از کار بگذرد و دشمن ضربه ی شومش را وارد کند. 4⃣نکته ی چهارم به یکی از ابتلائات زمان ما برمیگردد. اختاپوسی به نام نظام بروکراسی و کاغذ بازی که خود را گاهی با واژه ی قانون تدلیس میکند. گاهی برای اینکه انسان بتواند زمینه های انجام کار خیری را انجام دهد مجبور میشود به شکلی حیله قانونی بزند! بنده خودم انسانهای پاکی را میشناسم که گاهی میگویند میدانند اگر واقعا دلشان برای بیت المال بسوزد گاهی باید خلاف قانون کارهایی بکنند تا پولها هدر نرود و به درد کاری بخورد. باید یک فکری برای بروکراسی های غیر ضروری بشود. اموری که به شدّت میتواند از جهتی فساد زا و از جهت دیگر مانع خیرات و از جهت دیگر متّهم کننده ی خیّرین واقعی و اهل صلاح باشد. آنهایی که واقعا دست در کارهای اجرایی دارند خوب میدانند از چه حرف میزنم. چطور واژه ی قانون با همه ی زیبایی هایش خودش میتواند گاهی مانع تحقّق کارهای خوب شود. 5⃣نکته ی پنجم معضلی به نام اعتماد است. این مطلب واضح است که هر بزرگی به دلیل بزرگی اش زمینه برای فساد پیرامون او و اطرافیانش مهیّا میشود. اوّلین کار این است که خود شخص اهل فساد نباشد. ولی مگر همه ی کارهای مربوط به او را خودش به تنهایی میتواند انجام دهد؟! معمولا نیاز به اطرافیان و دفتر و مشاور و... دارد. آنها را چکار کنیم که فاسد نباشند؟! بعضا توان مندی هایی دارند که دیگرانی که جای آنها را پر کنند هم نمیشناسیم. اینجا برخی با سوء ظن کارها را به این افراد و حتی فرزندان خود نسپرده و خودشان سعی میکنند حتّی المقدور در تصمیمات مباشرت داشته باشند. ولی روشن است که بدون اعتماد این حجم زیاد کارها پیش نمیرود و خودش مفاسد خودش را دارد. برخی دیگر هم که اعتماد میکنند آخر گاهی سر از فساد در می آورد. در اینجا چاره ی کار اعتماد هوشمند است. به نوعی مدیریت کرد. مطالعه ی سیره ی امام خمینی در این زمینه راهگاست. در واقع تدبّر در ماجرای آقای صدّیقی عزیز نشان میدهد باز مسأله به همین معضل اعتماد بزرگان به اطرافیان یا عدم اعتماد برمیگردد. معضل گاهی سنگینتر میشود که شخصی سالها همه ی کارها را به خوبی انجام میدهد و واقعا انسان را به خودش و لیاقتش وابسته میکند ولی یک دفعه در یک نقطه ی خاصی ضربه را میزند. 🔹در انتها تذکّری هم خطاب به مؤمنین باید داد. زبان تیز و تند و القاء شبهه و بیان اینکه قانع نشدیم و... همه در این موارد و نسبت به این انسانهای امتحان پس داده مصداق بارز سوء ظنّ است. سوء ظنّ هم گاهی بیش از آنکه دلالت بر فسادی در متعلَّق ظن ما داشته باشد نشان دهنده ی درون خود ماست. گاهی انسان باید از خودش بترسد! نقش رخ توست هر آنچه در من بینی با شمع در آ که خانه روشن بینی
هدایت شده از عمار۱۱۰
15.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 توضیحات حجت‌الاسلام صدیقی دربارۀ ماجرای تملک بخشی از زمین حوزه علمیۀ امام 🔸در مجمع عمومی موسسه اعلام کردیم که تمام اموال متعلق به حوزۀ علمیه است. 🌸 : کانال برادر 🟢 ـــــــــــ❅🌿🌿🌿❅ــــــــــــــ 🔻 پاتوق نخبگان سیاسی در ایتا👇 🆔 |➺ @ammar110
هدایت شده از تبیین آنلاین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️بر اثر کمبود پزشک، کودکی یتیم شد... کسانی‌که مانع اصلاح سیاست‌های توزیع پزشک شدند، می‌توانند آسوده بخوابند؟! ✍️ S.Amir Sayyah 📲 @tabeinonline
هدایت شده از تبیین آنلاین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️با تحریک یه سری خرمذهب القا میکنن نظام میخواد به زورِ چماق مردم رو مسلمون کنه. برانداز جان ببین تیر خلاص ززآ رو آقامون چند سال پیش زده:) ✍️ امیــــن ترابـــی 📲 @tabeinonline
هدایت شده از تبیین آنلاین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️همیشه مجری های برنامه از مهمونا سوال میکردن این بار مهمون برنامه اقای عزیز زاده کارگر روستایی حافظ قرآن یه سوالی کرد که همه توش موندن 😄 ✍️ خانم فردوس 📲 @tabeinonline
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌آیا امام مجتبی زیاد طلاق دهنده بوده؟ و زیاد زن داشته؟😳😳 ۶پاسخ آنتی شبهات •┈┈••✾❀✾••┈┈• 🔰حسین مرادی | آنتی شبهات https://eitaa.com/joinchat/2832793798C05e7802b0b
▪️ کشیدن دندان در حال روزه 🔹سؤال:👇 اگر روزه دار در ماه رمضان می داند یا احتمال می دهد که چنانچه دندانش را بکشد خون از حلق پایین می رود در این حال کشیدن دندان جایز است؟ ✅پاسخ:👇 در فرض سؤال اگر می داند خون پایین می رود نباید بدون ضرورت اقدام به کشیدن دندان کند و در صورت کشیدن دندان بدون ضرورت و فرو رفتن خون به حلق، علاوه بر نگه داشتن روزه تا غروب، قضا و کفاره نیز بر عهده او می آید اما در صورت احتمال، کشیدن دندان اشکال ندارد و باید مراقب باشد که خون از حلق پایین نرود و اگر بی اختیار پایین رفت روزه صحیح است. __________________ دوستان خود را به کانال 📚فقه واحکام شرعی امام‌خامنه‌‌ای 📚دعوت کنید. https://eitaa.com/joinchat/2472739023C99d52ec49c --------------------------------------- جهت ترویج احکام شرعی لطفا در یک گروه که عضو هستید ارسال نمایید. با تشکر 🌹
هدایت شده از حمیم (صلح میرزایی)
19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دوره آموزشی پایه آمران به معروف و ناهیان از منکر با موضوع آشنایی با فریضتین در اندیشه امامین انقلاب توسط حجت الاسلام و المسلمین صلح میرزایی درس دوم قسمت اول: چگونگی انجام فریضتین؛ بایسته‌ها (حفظ وحدت، محبت، اولویت‌ها) شماره چهار @hamim1
هدایت شده از تنبیه الأمة
🔹 بیانات استاد آیت الله سیدمحمدعلی مدرسی طباطبایی پیرامون وقایع اخیر در درس خارج ایشان (ویژه ماه مبارک رمضان) باسمه تبارک و تعالی در مورد برخورد اخیر در درمانگاهی در قم که عنوان مقدس قرآن و عترت را دارد و پیامدهای آن، چند مطلب که عمدتا کلی است عرض می شود. 1⃣ مبارزه با بی حجابی و بد حجابی در سطح کلان یک کار چند بعدی است که اقدامات جامع و علمی می طلبد و نیاز به بحث مفصل دارد. 2⃣ بی تردید امر به معروف در مورد حجاب و غیر حجاب تکلیفی الهی است که باید همواره زنده و فعال باشد. همچنین باید از کسانی که در شرایط سخت اقدام به انجام وظیفه می کنند تشکر مضاعف کرد. البته امر به معروف شرائطی دارد که از جمله آنها شرائط اجتماعی است. خصوصا أمر به معروف در مورد حجاب در وضعیت فعلی نیازمند ظرافت و شناخت شرایط محیطی است. 3⃣ قاعدتا هر اندازه شرایط امر به معروف بر آمر سخت تر باشد و فشار روحی آن سنگین تر أجر و پاداش آن نیز به نسبت افزون تر و خشنودی خداوند بیشتر خواهد بود. 4⃣ یکی از مطالبی علمی که در رابطه با همین قضیه مطرح شده اینکه نهی از منکر مشروط به احتمال تاثیر است. اگر احتمال اثر گذاری نباشد وجوب امر به معروف منتفی می شود. اولا، ( از نظر مصداقی) شاید آمر معروف در این ماجرا خود احتمال تاثیر می داده و با همین احساس و بر اساس تجربه احتمالی که داشته، خود را اهل وظیفه می دانسته. روشن است امر به معروف با احتمال تاثیر همیشه همراه با تاثیر فعلی نیست؛ گاه به دلایلی بی نتیجه می ماند و یا ناخواسته و بر خلاف پیش بینی، نتیجه معکوس می دهد. ثانیا، به نظر امام راحل ره مواردی که خوف آن است که سکوت عالمان منجر به منکر شدن معروف و معروف شدن منکر شود امر به معروف مطلقا (حتی با علم به عدم تاثیر) واجب است. ثالثا نهى از منکر زبانی و مانند آن با علم به بی اثر بودن ، به خودی خود حرام نیست. حد اکثر واجب نیست. بنابر این نمی توان فاعل آن را محکوم و خلافکار دانست ( مگر عناوین دیگری بر آن مترتب شود). 5⃣ نکته مهمی که در همین رابطه باید به آن توجه کرد بعد اجتماعی قضیه است. شکستن علنی حرمت احکام و عادی سازی منکر در عرصه اجتماع، خود منکر تلخ دیگری است. این مهم نباید کم اهمیت تلقی شود. نهی از منکر ممکن است بر شخص مرتکب گناه اثر نگذارد، اما اگر مکرر و با توجه به شرائط نهی شود گناه، آسان و بی هزینه تلقی نمی شود و این در تقلیل گناه در سطح اجتماع موثر است. در تحریر الوسیله امام راحل ره آمده است: لو علم او احتمل تأثير الأمر او النهى فى تقليل المعصية، لا قلعها، وجب . هر چند ظاهرا این سخن در تقلیل فردی منکر است اما آیا ملاک آن شامل تقلیل اجتماعی گناه نمی شود؟. 6⃣ استدلال به اصل حریم خصوصی به نظر وجاهت فقهی ندارد. در متون دینی به جای حریم خصوصی از عناوین متعدد دیگری استفاده شده ( مثل افشاء سر، تجسس و...). بنا بر این باید چنین عناوینی صدق کند تا خلاف شرع انگاشته شود. حتی اگر پذیرفته شود عکس گرفتن از یک شخص، حق شخصی عرفی آن فرد است و... باید توجه داشت ملاک شخصی بودن آن چندان قوی نیست؛لذا با وجود مصالح دیگر از اعتبار ساقط می شود. از این رو به غیر از اماکن خصوصی در اماکن عمومی نیز ( به خاطر مصالحی) دوربین نصب می کنند. آیا شخص متجاهر به گناه و خلاف که راهی برای منع وی توسط آمر به معروف جز عکس گرفتن نباشد از این سنخ موارد به شمار نمی رود؟ 7⃣ نگاه به زن مکشفه بدون شهوت و ریبه بنا بر مبنای کسانی که دلالت حدیث" إذا نُهینَ لا یَنتَهین" را تمام می دانند مجاز است. 8⃣ این مطلب که گفته می شود مُنکَر، منحصر به بدحجابی نیست، بلکه شامل بد عملی کارگزاران حکومتی و فساد اداری نیز می شود ، سخنی درست و به جا است. این یک اصل مسلم و افتخار آمیز اسلام است که متصدیان و مسئولان خطا کار نیز باید امر به معروف و نهی از منکر شوند و بدین طریق ضریب سلامت و کارایی نظام افزایش یابد. این سخن هم صحیح است که قصور و تقصیر مسئولان، در حکومت دینی، چه بسا منکر را در سطح عموم افزون کند و از طرفی کار آمران به معروف را از جهاتی مشکل و کم پشتیبان نماید. بنا بر این مسئولان در این زمینه مسئولیت مضاعف دارند. همچنین این مطلب نیز درست است که پس زمینه اجتماعی این ناهنجاری ها باید مورد توجه بایسته و تحلیل جامع قرار گیرد. 9⃣ همه آنچه گفته شد هرگز به معنی نفی ضرورت کار فرهنگی و اقناعی، خصوصا در عصر ما و شرایط فعلی، نیست. هر یک به جای خود و با شرایط خود لازم است. هر اندازه کار اقناعی بیشتر باشد دایره منکر تنگ تر، وظیفه آمران به معروف سبک تر و برخورد نهادها ی حکومتی محدودتر و در یک کلام، جامعه سالم تر خواهد شد. ادامه👇👇👇 @Tanbiholomah